A jelenlegi állás szerint a dx12, vagy a Vulkan lesz a népszerűbb a fejlesztők körében?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
A jelenlegi állás szerint a dx12, vagy a Vulkan lesz a népszerűbb a fejlesztők körében?
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
"itt is lesznek kötelezően támogatandó és opcionális funkciók"
Most komolyan, miért nem lehet felépíteni az API-t úgy, hogy csak kötelező elvárások legyenek. Akkor mindenki tudná, hogy mit és hogyan fejlesszen a különféle verziókra. Egy újabb verziónál meg bevezetni azt ami korábban csak tervezett volt. Ebből megint az lesz hogy majd össze-vissza megy a mutyizás, háhááá, ezt nem támogatja a konkurencia, na akkor csúsztatunk egy kis Nokiás dobozt a fejlesztőknek, hogy masszívan építsenek arra, mert a másik gyártó úgy is csak emulálni tudja a funkciót és így tuti béka segge alatt lesz a teljesítmény. Itt a lehetőség egy komoly reformra és már az alapoknál el van cse...ve az egész. Hurrá!
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
Mert nem lehet minden évben új APIt kiadni, hogy az összes képességét ki lehessen az új GPUknak használni.
(#1) Bici szerintem ezt így előre nem lehet megmondani. Bulcan multiplatform, DX12 viszont a MS ökoszisztémába fontos tényező (pl. Modern appoknál ami megy Win10+WM10+XO+HL négyesen). A fejlesztőkön múlik.
Szerintem erre egy-két év múlva érdemes visszatérni, amikor már kiesznek adva az APIk és a fejlesztőezközök.
[ Szerkesztve ]
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
MErt meg a Kronoszban benne van az Nvidia is..ha kizarnak oket nem kene a random funkcio
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
Ezt így nem lehet megválaszolni. A Microsoft valószínű, hogy a velük közelebbi kapcsolatban levő cégeknél a DirectX-et fogja preferálni. A Vulkan tervezésében pedig nagy stúdiók is részt vettek. Valószínű, hogy ez is, az is jelen lesz, aztán majd elválik. A Vulkan előnyének inkább a SPIR-V-t tartják, ami nagyban megkönnyítheti a programozók munkáját.
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
Volt hír a PH-n is, hogy sok stúdió a Vulkan-t részesíti előnyben, utána meg, hogy a DX12 a leggyorsabban terjedő API lehet.
Innen gondoltam, hogy friss infók is vannak a "meccs" állásáról.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Meglátásom szerint a Vulcan kicsit olyan mint a bólé egy buliba. Mindenki beleönt valamit aztán talán lesz belőle valami jó, a DX12 meg mint a nagyi száraz sütije, tolja az arcodba ha ízlik ha nem és bár nem nagyon rossz mégse jön be mindenkinek.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
Micsoda hasonlat!
Viszont teljesen helytálló. A DirectX mindig arról szólt, hogy ők valamit mondanak és az úgy lesz. A Khronos dolgai pedig arról, hogy együtt alkossunk valamit. Utóbbinál sokat jelent az, hogy ez alkalommal a Valve és mások is formálták, akik a felhasználásban érdekeltek.
[ Szerkesztve ]
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
Nemhogy benne van, az nVidia alelnöke a Khronos president-je / OpenGL ES munkacsoport chairmen-je..
Ja, és nem hivatalosan, de nagy valószínűséggel augusztusban a SIGGRAPH-on lesz bejelentve, lezárva.
Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő
A DX12 hatalmas előnnyel indul, ez nem is kétséges. Talán az billenthetné vissza a mérleg nyelvét, ha a Vulkan bekerülne az Androidba, mert a Linux/Steam egyelőre nem jelent komoly bázist. Kár, hogy így alakult, de ez a realitás.
Szóval itt mindenkinek száraz süti jut bóléval... tunkolásra fel! pc rulz
Cassi: azért ne felejtsd ki az osx-et és a win7-8-8.1-et sem. A vulkan nem csak a linux és steamos kapcsán ér el nagyobb piacot.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Gyakorlatilag eddig is volt OpenGL és DX11 is, nem mintha túl sok OGL játék lenne jelenleg, a Rage, Wolfenstein, az IDtech5 OGL alapú, jól is fut, a látvánnyal sincsenek problémák, ha marad ez a szint de + 40% teljesítmény, nekem mindegy, hogy Vulkan vagy Dx12. Előbbutóbb úgyis frissíteni kell az oprendszert. Szal jöhet a bólé is meg a süti is.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
(#14) Nowhereman válasza Menthirist (#12) üzenetére
Ott a pont.
Hát igen, lehet, hogy ezúttal a M$ kényszerítős üzleti modellje visszanyal, és ahelyett hogy Win10-DX12-re váltana a nép, sokan Win7-8.1+Vulcan alatt tolják majd. Más hogy a Linux-SteamOS ezzel már elveszíti a OpenGL másodlagosságából adódó hátrányát, és a Linux körüli fejlesztések is kezdenek egye állni - talán már novemberre is tényleg meglesz - simán összeállhat a teljesítményben fölénybe kerülő rendszer.
Hosszabb távon lassan az lesz a kérdés, hogy a fejlesztők izzadnak-e majd a külön platformfüggő DX12, Metal (Mac) API-kkal, ha a platformfüggetlen Vulcan jobban húz...
Utánam a kondenzcsik!
Microsoft ha ilyen helyzetbe kerül talán talál rá módot, hogy Windows 7 és 8.1 is támogassa a DX12-t. Ugyanakkor nem bánnám ha linuxon is elérhető lenne a játékok egy része a közös API révén.
(#16) Menthirist válasza Nowhereman (#14) üzenetére
"sokan Win7-8.1+Vulcan alatt tolják majd"
ezt azért még nem lehet tudni, pláne mert egy ideig még azért nem lesz vulkan (a dx12-nek lesz egy pár hónapos előnye), de annyit lehet látni hogy azért nem előre lejátszott a meccs. Nem mondható rá egyértelműen egyik ágra sem hogy így lesz vagy úgy.
Nem kell elébe szaladni a dolgoknak, hogy az egyik vagy a másik biztosan nem fogja megérni. Én remélem minden játék jön mindkét rendszerre Abból túl nagy baj nem származhat Vetélkedjenek csak egy kicsit
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
ID5 akkor nem volt egy hányadék grafikájú valami, ha 2 órát ini fájlok szerkesztésével töltöttem telepítés után, de még akkor is hatalmas gondok voltak vele.
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
Platform exkluzív címek eddig is voltak, szerintem az XboxOne/PCdx12 lesz a gyakoribb, a Microsoft valószínűleg meg fogja oldani ha nagyon akarja, hogy egy XboxOne címből ne legyen vulkan csak dx12PC verzió. Többi kiadó meg majd portolja a játékait PCvulkanra ha akarja.
(Az már pl. elvileg biztos, hogy Dark Souls3 lesz PC-re, de hogy melyik apin az ha jól tudom még kérdéses.)
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
Wolfensteinnel is ?
(Azért a Rage-nél egy Xbox360, meg egy PS3 is volt mint platform amin működnie kellett, akkor már igencsak az életciklusuk végefelé jártak, PC-k már beelőztek teljesítményben)
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
Már hogy a viharba ne lehetne! Hol van ilyen szabály? Ki mondta neked ezt? Ne vicceljünk már!
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
A wolfeinstein-ben a FOV volt elszúrva, meg mappákat kellett létrehoznom random helyen a gépen hogy oda kesseljen. A head bobbing-tól meg majd rosszul lettem. Ott tartunk hogy az ID nem tud PC-re játékot írni.
Egyébként meg ha amegatextúra azt jelenti hogy minden szürke sivatag, akkor köszönöm, de elvagyok bármi mással.
3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace
Nem rémlik, hogy Wolfensteinnél lettek volna problémák, mindegy egyébként majd az új doomnál meglátjuk mit tud az idtech updated verziója..
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
Nekem már csak három kérdésem maradt!
- Vajon a Vulkan API is lesz-e olyan sikeres-jövőbe mutató-évekkel később profitáló, nem megkerülhető, mint a Mantle volt?
- És vajon ugyanannyi/vagy több sikeres, több millió példányszámban eladott, népszerű game fog-e megjelenni, mint Mantle alatt, ami alatt természetesen sokszorosára nő az fps szám, feltéve, ha min. 3GB VRAM volt a VGA-n? (ami mókásan AMD oldalon csak a felső kategóriában létezett...)
- Illetve a méltán sikeres, és ebben a félévben is profitot termelő AMD fenn tudja-e tartani a minőségi software supportot (mint a méltán sikeres HD7900-es szériánál mostanában, ami kb. átnevezve fellelhető vadiúj 300-as termékvonalon, havi szinten megjelenő WHQL driverrel, mint eddig ...) még évekig, mint amit korábban is tett, hogy megbecsülte vásárlóit a minőségi terméktámogatással
Mert ha mindhárom kérdésre igen a válasz, akkor ... részemről nem történik semmi, továbbra is azt a VGA-t veszem, ami X áron a legjobb teljesítményt nyújtja, független Amd, vagy Nvidia. És pont.
Ja, és azt hallottátok, hogy nem optimalizálják tovább a Mantle-t? Lezárják a fejlesztését?
Szóval részemről majd egyszer valamikor jó lesz a Vulkan, ami most éppen nem megy olyan jól, mint ahogy beharangozták, de 5 év múlva a mostani game is full beállításon szuperul futni fog, majd meghozza gyümölcsét, egyszer valamikor...
De hitessük el, hogy jó az vásárlónak,de a Pistike elhiszi kategóriából kinőttem. Húzzák már most le a rolót, és jöjjön a dx12, meglátjuk az mire lesz jó! Nem kell a többi marketing duma!
Ez egyébként a Khronos Group nézőpontjából ígéretes stratégiának tűnik, ugyanis így az OpenCL implementációk fejlesztését a gyártók bizonyosan fel fogják gyorsítani, hiszen ez komoly teljesítményelőnyt is jelenthet bizonyos játékokban, nem beszélve az extra effektekről.
A cikk ezen záró mondata elég "optimistára" sikerült. Persze örüljünk, mert talán tényleg a vulkán lesz az ami miatt a linuxra is könnyen lehet majd portolni a játékokat, de kétlem, hogy emiatt akarna AMD, NV vagy Intel erre fejleszteni...
Szerintem a cégek (AMD, NV, Intel) a linuxra ill Vulkan API-ra azért fejlesztenek meghajtót ill OpenCL-t, hogy ők is kihasíthassák a maguk szeletét a nagy számítási kapacitást igénylő GPU-val gyorsítható big datás szerver piacból. Az egyértelmű, hogy a vulkán a jelenlegi opengl-nél jobban skálázódik, könnyebb rá fejleszteni, univerzálisabb, és a rá fejlesztett kódok kevésbé fragmentáltak (nem mindenféle gyártó/architektúra specifikus extra kiterjesztésekkel megspékelt kódot kell írni ha univerzálisra akarja vki megírni az adott projektet) lesznek. Azaz ha AMD "megcsinálja" a saját GLSL, SPIRV ill OpenCL támogatását (ill nagyrészt átemeli/átnevezi a mantléből azokat) akkor hatalmas előnyben lesz az NV/Intellel szemben, mert a szervereknél 20-30% plusz teljesítmény kifacsarása ugyanabból a harverből az hatalmas motiváció arra, hogy az új API-ra portolják a számítás igényes projekteket (pl fehérje modellezés, új generációs szekvencia adatok kiértékelése, stb).
(#25) hugo chávez válasza oldschool_01 (#23) üzenetére
Nekem csak egy kérdésem van: elfogyott a haloperidol? (Költői kérdés, csak úgy a vakvilágba, nem kell rá válaszolnia senkinek sem )
"Ja, és azt hallottátok, hogy nem optimalizálják tovább a Mantle-t? Lezárják a fejlesztését?"
Kb. fél éve lehet tudni, hogy a Mantle "1.0" fejlesztése/támogatása véget ért, az AMD a DX12-t, vagy a Vulkan-t (ami tulajdonképpen a Mantle 1.0-ra épül, csak épp nem hardverspecifikus) ajánlja helyette mindenkinek. A Mantle új verziói viszont készülnek továbbra is, csak nem a mainstreamnek, hanem speciális fejlesztői igények kiszolgálására és persze maradnak hardverspecifikusak. Hogy egyes portálok "kissé" lemaradásban lévő és szakmailag inkompetens írói miféle képzelgéseket tettek még hozzá mostanában ehhez a régóta ismert tényhez, az meg tökéletesen lényegtelen.
#24) polika:
"Szerintem a cégek (AMD, NV, Intel) a linuxra ill Vulkan API-ra azért fejlesztenek meghajtót ill OpenCL-t, hogy ők is kihasíthassák a maguk szeletét a nagy számítási kapacitást igénylő GPU-val gyorsítható big datás szerver piacból. Az egyértelmű, hogy a vulkán a jelenlegi opengl-nél jobban skálázódik, könnyebb rá fejleszteni, univerzálisabb, és a rá fejlesztett kódok kevésbé fragmentáltak (nem mindenféle gyártó/architektúra specifikus extra kiterjesztésekkel megspékelt kódot kell írni ha univerzálisra akarja vki megírni az adott projektet) lesznek. Azaz ha AMD "megcsinálja" a saját GLSL, SPIRV ill OpenCL támogatását (ill nagyrészt átemeli/átnevezi a mantléből azokat) akkor hatalmas előnyben lesz az NV/Intellel szemben, mert a szervereknél 20-30% plusz teljesítmény kifacsarása ugyanabból a harverből az hatalmas motiváció arra, hogy az új API-ra portolják a számítás igényes projekteket (pl fehérje modellezés, új generációs szekvencia adatok kiértékelése, stb)."
A Vulkan egy grafikus API, nem pedig GPGPU API. A GPU-val gyorsítandó számításigényes, nem grafikai dolgokhoz eddig is ott volt az OpenCL és ezután is marad.
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
Előttem szóló is írta, egyetértek, a mantle gyakorlatilag elindított egy olyan api fejlesztési hajlandóságot, ami minden PC gamernek illetve multiplatform játékfejlesztőnek hasznos lehet a jövőben. A mantle is inkább a CPU kihasználáson javított emlékeim szerint,és valóban a magasabb teljesítményű VGA-k teljesítményén javított jelentősebben. Arra leszek itt még kíváncsi, hogy a VGA gyártók megtartják-e majd a gyártóspecifikus featureöket, mint Physx, vagy TressFx, nagy valószínűséggel az AMD-nek ebből a szempontból annyi előnye van, hogy ugye a konzolokon is AMD GPUk mennek, illetve engem személy szerint a stereo3D is érdekel, mint olyan, az lenne a legszerencsésebb, ha ezeket a featureöket szabványosítanák, és nem lennének gyártóspecifikus külön eljárások. (bár nekem a physx volt legutóbb a vásárlást eldöntő feature) Valve Source2-ben már Vulkant használ, elvileg DOTA2 source2 verziójában vannak komolyabb FPS növekedések, szóval source2 játékoknál elvileg már adott a teljesítménynövekedés.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming