A kialakult helyzet miatt sok olyan megoldás kerül most elő ,ami eddig is kész volt, de nem alkalmazták, vagy csak korlátozottan voltak használatban.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [CPT.Pirk:] "Fényhűtés" ciksorozat (tuningnet.hu)
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
ghiottone
nagyúr
Simple-ben megnéztem és jó ötletnek tartom.
Távolságnál az általános kerekítési szabályok adottak itt is? pl. ha a menetrendek.hu-n 32 km a távolság akkor arra 30 kilométeres jegyet kell vásárolni?
"ÉÍ 'AANNÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É" (La verdad está lejos de aqui)
Samott
addikt
Ezt most nem ertem, es akinek nincs okostelefonja? Anyam elmult 65 mar nem kell neki jegy, de amugy csak egy oreg nokiaja van. O hogy utazhatna amugy?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
hemaka
nagyúr
Jegyet lehet venni ezentúl is, csak aki teheti inkább használja az appot.
Egyébként meg vicces, hogy egy globális járvány kell ahhoz, hogy az 50 éve semmit se fejlesztő volán végre kezdjen magával valamit...
[ Szerkesztve ]
LamerGyuri
senior tag
-
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Milyen jegypénztárban? Az praktikusan a végállomásokon van, az utasok töredéke száll fel ott. Ez a hír vagy kamu, vagy hatalmas parasztlázadás lesz ebből. Az is röhej, hogy nem lehet településen belül megállót választani. Akkor mostantól nem távolságalapú lesz a tarifálás?
Samott
addikt
De pont azt irjak, hogy nem lehet venni: "A mobiljegyvásárlás bevezetésével egy időben a társaság minden helyi, országos, regionális és távolsági járatán felfüggeszti az első ajtónál történő felszállást, a járművezetőket szalagkordonnal határolják el az utastértől."
Itt egy buszmegalloban nincs jegypenztar az csak a vegallomason van.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
dajkopali
addikt
ez ugye nem egyértelmű, de
- ha nincs első ajtós felszállás
- ha a sofőrt elszigetelik az utasforgalomtól
akkor hogy vehetne jegyet bárki is a buszon? ha nem elektronikusan, akkor elővételben, ha azt sem, akkor nem utazik - legalábbis ez jön le a közleményből
[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
Bjørgersson
félisten
Ha jól tudom, felfele kerekítik minden esetben, tehát már pl. 30,1 km-re is 35 (?) km-es jegyet kell venned.
As if all this was something more than another footnote on a postcard from nowhere, another chapter in the handbook for exercises in futility...
dajkopali
addikt
igen, így, ez a tömegközlekedés e rendszerében már hosszú évtizedek óta így van: ha átlépted a szakaszhatárt, akárcsak száz méterrel, a következő szakaszjegyet kell megváltanod
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
Szerintem ez a gyakorlatban megvalósíthatatlan. Mármint értem én, hogy ezzel próbálkoznak most, de ismerve a vidéki viszonyokat ebből kb. az lesz, hogy a fél ország bliccelni fog.
AndrewBlase
senior tag
Még az a jó, hogy péntek óta ezt szajkózza a sajtó, a Volánbusz propaganda fészbukvideóján is megjelent pénteken, de mi, buszsofőrök még csak szóbeszédből tudunk róla, a rendelet még nem jött ki.
A menetjegyek/bérletek 50 km-ig 5, felette 10 km-es szakaszokra vannak bontva, és igen, ha a távolság akár 100 m-el is, de meghaladja az adott kmövezetet, eggyel nagyobbat kell venni. A távolság a menetrendek.hu oldalon leolvasható a felszállás/leszállás adatok megadása után a megfelelő járatra (időpontra) kattintva. Ugyanitt a jegy ára is olvasható.
Hja, és aki teheti, maradjon otthon!
[ Szerkesztve ]
Miért mindig én???
totron
addikt
A köztes megállóknál felszállni próbáló nyugdíjasok esetére én is kíváncsi leszek.
Aggályos még, hogy a Volán/Mobilfizetés rendszerébe bekerül-e az IMEI-szám és a cellainformáció, illetve a regisztrált google play acc e-mailje és ha igen, mennyi időre. Itt most nem a trendi GDPR-rizsa érdekel.
ghiottone
nagyúr
+ dajkopali: Köszönöm. Rég utaztam már Volánbuszon, nem emlékeztem.
"ÉÍ 'AANNÍÍGÓÓ 'ÁHOOT'É" (La verdad está lejos de aqui)
janeszgol
félisten
A nyugdíjas ingyen utazik. Szóval a hátsó ajtón fel tud szállni. Aki nem nyugdíjas, annak viszont vagy cumi, vagy bliccel, vagy megveszi applikációban a jegyet, ha nincs ott olyan állomás, ahol papíralapon kiadják.
2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
Fred23
nagyúr
"ebből kb. az lesz, hogy a fél ország bliccelni fog"
hemaka
nagyúr
Üljenek otthon a seggükön inkább, mert aki melózik, az úgy is bérlettel jár. Mondjuk képzelem az ellenőrök mennyire fogják magukat törni, hogy felszálljanak egy tömött buszra ellenőrizni a menetjegyeket.
BE4GLE
aktív tag
Kíváncsi vagyok, hogy a buszvezetők ezúttal mit fognak kitalálni, hogy zsebbe is csorogjon egy kis pénz. A szalagkordont gondolom emiatt vezetik be. Amikor én vidékről Újpestre utaztam haza, úgy kellet mindig pitizni, hogy legyen szíves adjon jegyet, és ne a viteldíj felét adja vissza a kezembe.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
Male
nagyúr
Myers
senior tag
Valaki, aki ma utazott távolsági buszon, meg tudja erősíteni, hogy a középső/hátsó ajtón van a le és felszállás és elöl pedig semmi? Már pár napja nem ültem buszon.
Valószínűleg áprilisban nem veszek bérletet, csak jegyeket. Ha ezt sokan megcsinálják, akkor az bevételben odacsap a volánnak. Fájdalmukat enyhíti a zuhanó üzemanyagár és valószínűleg az állam kipótolja.
Az ilyen elektronikus jegyeket hogy adom le hó végén elszámolásra?
http://www.muszaj.hu/
hemaka
nagyúr
Buszostól függ, hogy érdekli-e ez a dolog vagy nem. Én már mentem olyannak, amelyik maszk, kesztyű, barikád, első ajtót ki se nyitotta, minden. Hazafelé meg első ajtón felengedett, se maszk, se kesztyű, semmi, még a mögötte lévő ülésen is ültek, mert el volt szedve onnan a barikádos cucc.
[ Szerkesztve ]
róland
veterán
Ismerve a szolgáltatók gyakorlatát, én a példában inkább 35 km-es jegyet vennék.
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
AndrewBlase
senior tag
Ne általánosítsunk, kérem szépen! Például én se csináltam még ilyet sose. Ha kapok borravalót, azt külön megköszönöm, de akkor is megköszönöm a jegy vásárlást, ha nincs jatt.
Ha ilyen (remélem egyedi) esettel találkozol, jelezd azt valamilyen formában (telefon, mail, stb) valamelyik volán központba, tutira K fogják vizsgálni.
Miért mindig én???
elszabi
tag
sok távolsági buszra kell kiegészítő jegyet venni. még, ha csak 100-200 ft-ról beszélünk, akkor is. ráadásul ezen összeg miatt nem fognak az érintettek alkalmazásokat telepíteni. egyszerűbb lenne elengedni ezt egy időre. de biztos nem fogják.
vmarci21
tag
Ha jól látom, akkor ugyanazt a rendszert használja a Volán is mint a BKK. Akkor ezek alapján már csak egy kicsit kell fejleszteni a rendszeren, és már el is érik a Máv-Start színvonalát. (pl. hogy menjen az app vásárlás után offline is, távolsági és helyközi utazásnál kiinduló és érkező állomás beírása alapján való jegyadás, illetve nem ártana kidobni az alap logikát is a kukába, miszerint nem a felhasználó telefonján lévő kódot olvassák le a másodperc tört része alatt egy lézeres olvasóval, hanem a mobilok változó minőségű kamerájával kell másodpercek alatt beolvasni egy kiragasztott QR kódot. - ez utóbbi nem is értem hogyan tűnhetett bárki számára is jó ötletnek. Bár a buszsofőrtől való jegyvásárlásnál gyorsabb, de a BKK-s jegylyukasztásnál már nem biztos. A bérlet felmutatásánál meg biztosan nagyságrendekkel lassabb... )
[ Szerkesztve ]
>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<
Quasi_modo
nagyúr
Ahogy elnézem akik letöltötték nem nagyon dícsérik az applikációt.
valami
róland
veterán
Volánbuszos részben a felhasználónak semmilyen vonalkódot (a QR- és a BKK által használt Aztec- is vonalkód) nem kell leolvastatnia a telefonjával.
Fejlesztésnek én inkább az alábbiakat venném bele:
- mindenképpen járatra lehessen jegyet venni, ne szakaszra és jelezze a járat foglaltságát/telítettségét -> enélkül nagyon gyorsan el fog vérezni a kezdeményezés, mert a Volánbusz korlátozott viszonylatokon használható webes megoldása ezt már tudja
- Volánbusz honlapjáról kiválasztott viszonylatra lehessen jegyet vásárolni az alkalmazásban;
- gyors vásárlás funkció, helyszíntől az adott járaton elhelyezett kód leolvasásával végállomásig;
- megvásárolt jegy offline tárolása az érvényesség ideje alatt;
- kényelmi szolgáltatásként ülőhely választása -> ez akár kizárólag a Volánbusz honlapjáról indított vásárlások esetében.
Kezdetnek amúgy jó az alkalmazás. Megfelelő fejlesztéssel
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
vmarci21
tag
De valószínűleg csak azért nem kell kódot olvasni mert: a, jelenleg sehol nincs első ajtós felszállás (tehát most éppen a BKK-nál sem kell kódot olvasgatni), b, idejük sem volt kiragasztgatni a kódokat.. De majd ha elmúlik ez a helyzet, akkor szinte biztosra veszem, hogy kint lesznek Volánnál is a kódok...
Az meg megint nyilvánvalóan a sietség hatása miatt van, hogy KM-re kell jegyet venni, és nem járatra / útvonalra. (attól függően hogy helyjegyes vagy nem helyjegyes a járat.) Ha ez így maradna néhány hónap múlva is, az nagyon durva funkcionalitásbeli hiba lenne..
2 dologtól félek, amire hatással lehet, hogy ilyen elterjedt lett az állami (vagyis Nemzeti Mobilfizetési) alkalmazás:
- nehogy állami nyomásra úgy döntsenek, hogy a Máv-Start appját kiváltják ezzel a fapados rendszerrel (pedig OBB-val hasonlítva a Máv-é sem egy nagy csoda, de azért ennél legalább egy nagyságrenddel mindenképpen jobb )
- és nehogy emiatt megtiltsák a BKK számára az e-jegyrendszer megvalósítását (ami mondjuk enélkül is lóg a levegőben... )
>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<
joey04
titán
nem ártana kidobni az alap logikát is a kukába, miszerint nem a felhasználó telefonján lévő kódot olvassák le a másodperc tört része alatt egy lézeres olvasóval, hanem a mobilok változó minőségű kamerájával kell másodpercek alatt beolvasni egy kiragasztott QR kódot. - ez utóbbi nem is értem hogyan tűnhetett bárki számára is jó ötletnek.
+1
ekkora baromságot.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
A.K.
tag
ha csak a sebességet nézzük akkor a qr kód leolvasás ugyanolyan gyors mint a máv lézeres leolvasója, jó párszor használtam mind a kettőt
róland
veterán
Két dimenziós kódok (pl. Aztec, QR) leolvasásához mindenképpen kamera kell. (A lézer csak a megvilágításban játszik szerepet.)
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
Tamy
senior tag
Ez így elég elcseszettre sikerült, ráadásul külön kell kinézni a km-t a menetrendek.hu-ról, praktikusabb lenne, ha induló, és célállomást lehetne megadni. De inkább a webes jegyvásárlási lehetőség kellene, beépítve a menetrendek.hu-ba, bár sokaknak még így is problémás lenne. Másrészt a menetrendek.hu sokszor többre számolja a km-t, mint ami a buszon vásárolt jegyen van.
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
Samott
addikt
Es az induloban allmoas megadasaban segithet a helymeghatarozas is. Ha mar alkalmazast hasznalunk.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
róland
veterán
Mielőtt egymásnak ugranánk, hadd idézzem a közlemény, cikk utolsó bekezdését:
"A jelenlegi helyzetre való tekintettel bevezetett mobiljegy-vásárlási rendszer további alkalmazásának lehetőségéről a rendkívüli időszakban szerzett tapasztalatok elemzését követően dönt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és Volánbusz."
Így egy egész vállalható megoldás született. Persze mindannyiunknak van/lenne ötlete, hogy mit és hogyan kellene fejleszteni, változtatni egy igazán jól működő alkalmazásért.
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
Tamy
senior tag
Nyilván emiatt lett ilyen septiben összedobva, a szándék valahol dicséretes is, de a klasszikus Volánbusz már évek óta (a nagy egyesülés előtt) nyújt webes jegyvásárlási lehetőséget bizonyos távolsági buszokra. Az applikációt nem tudom, talán az is van. Nem lett volna praktikusabb ezt a rendszert kibővíteni a hiányzó járatokkal? Avagy a menetrendek.hu-t, bár az mint említettem sokszor felfelé csal a km-el.
Engem személy szerint jelenleg nem érint, elég sokat utaztam vidékre a munkám miatt, de mostanság a vírushelyzet miatt igyekszem kerülni a tömegközlekedést. Viszont ha mégis szükségem lenne rá, én is bajban lennék, mivel az applikáció csak Android 5-től használható. És van aki még a neten se tudná megvenni. Megyeszékhelyen lakok, de meglepődnék, ha itt a pályaudvar jegypénztárába meg lehetne venni a jegyet. A helyijáraton is bevezették, de ott tényleg lehet venni akár az újságárusnál is, vagy az automatából. Persze, aki teheti vegye online, csak így az applikációval nagyon leszűkítették a kört.
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
Psychopeti
senior tag
Akkor hogy tudjak mobillal jegyet venni kell hozzá mobilnet?
Kend azt hiszi ez csak úgy van, hogy befogjuk a kancát a szekér elé, és gyi te szürke???
(#37) AndrewBlase válasza Psychopeti (#36) üzenetére
AndrewBlase
senior tag
Igen, kell.
És igen, nem gondoltak arra, hogy elég sok embernek nincs is okostelefonja, ha van is, kezelési tudása kimerül a telefon felvételében, és nem feltétlenül van mindenkinek korlátlan mobilnetje, ami így hó vége felé akár el is fogyhat.
A szándék megvan, de jobb lett volna ezt úgy indítani, hogy nem mostantól ez van, és kész, hanem kellett volna némi utas (és sofőr) tájékoztatás, hogy hahó ez lesz X nap múlva, tessék felkészülni.
Miért mindig én???
joey04
titán
nekem igazából az a bajom, hogy megállóban qr kódot olvasgatni, majd megjelenik valami idiótaság amit ellenőriz a sofőr, ehhez mindenképpen net kell (van, de murphy, hogy ilyenkor fog valami párperces hiba előjönni) lehet net nélkül is, de akkor az ellenőr valami listából nézi a kódokat, ehh. szar az egész. vonatnál megveszem a jegyet, szépen lementem a telefonra, kaller jön, rácsippant, kellemes utat. imádom. volán már picit macerásabb, az online jegy sorszámát a sofőr egy papírról ellenőrzi. csak a mávnál van normálisan megoldva ez.
[ Szerkesztve ]
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
Male
nagyúr
Mert akinek most nincs okostelefonja, annak X nap múlva lesz? Akik eddig butafont használtak, ők nem fogják mondjuk 5 nap alatt lecserélni.... a vírusnak meg nem lehet azt mondani, hogy "bocs, várjál még egy hónapot a terjedéssel, mert még fejlesztjük az appot".
Szóval sajnos ez van, van akiknek komoly gondot fog okozni. ( amúgy meg a nincs okostelefonja / van de nem tudja használni az leginkább a nyugdíjas korosztályra jellemző, ők meg most jobban tennék, ha nem utazgatnának amúgy sem )
AndrewBlase
senior tag
Nem, nem lesz X nap múlva okostelefonja.
De legalább nem nézne értetlenül az utas, hogy ő most akkor hogy fog utazni. Még esetleg fent is észbe kapnak, és csinálnak valamit.
És nem csak az idősek (nyugdíjasok) esnek bele az általam sorolták közé.
Ma is volt 2 utas eddig, az egyiknek van okostelefonja, nincs bankkártyája. Bukta. A másiknak is van, de nincs rajta net. Bukta. Mindketten 40-es korosztályba tartoztak.
Számos olyan 40-50-es ismerősöm van, akinek csak butafonja van.
joey04:
A QR kódot egyszer kell leolvasni, annak segítségével telepíthető a Siklós vagy a Nemzeti mobilfizetési app. Onnantól kezdve regisztrációt követően alapból lehet megvenni a jegyet, akár 1 nappal korábban is.
A jegyeket bérleteket nem mi ellenőrizzük mostantól, hanem majd az ellenőr. Ha jön.
***
De ma már azt látom, hogy tényleg csak azok jönnek, akiknek muszáj.
Miért mindig én???
janeszgol
félisten
"De ma már azt látom, hogy tényleg csak azok jönnek, akiknek muszáj."
Ebből azt a következtetést vonom le, hogy ez csak egy gumi szolgáltatás, és ha vége a vírusnak, el is törlik.
2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.
róland
veterán
Kb. az a várható forgatókönyv, amit felvetettél, ld. a témaindító cikk utolsó bekezdése vagy az én hozzászólásom, itt. De nem elképzelhetetlen, hogy hosszabb távon mégis várható érdemi fejlesztés. (A Volánbusz webes megoldás jó kiindulási alap, de az idő kezd eljárni felette. Jó ötlet az állami személyigazolványra feltölthető vasúti menetjegy szolgáltatás is. A Nemzeti Mobilfizetés szolgáltató megoldásai sem halva született elgondolások. S ott van még a MÁV saját megoldása. JÓ LENNE ezek erényeit egyesíteni, s úgy kiadni a legjobb alkalmazást!)
http://logout.hu/cikk/mi_is_az_a_htpc/teljes.html; Három emeleten át egy teljes liftrapszódiát játszik!
Male
nagyúr
Nyilván van ilyen is, pont ezért nem azt írtam, hogy mind nyugdíjas, hanem hogy leginkább
Ha várnak vele pár napot, ez sokat nem változik, ellenben egyre több buszsofőr eshet ki a munkából, és akkor meg mindenki leshet, nem csak az akinek nincs megfelelő telefonja / bankkártyája, stb. Erre a helyzetre sajnos nincs jó megoldás csak rossz meg rosszabb.
vmarci21
tag
Szerintem nem kéne egységesített jegyrendszer, semmi baj nincs azzal, hogy egyes cégeknek saját megoldása van. Annyit kéne tenni, hogy egy egységes API-t kötelezően felhúzatni az ilyen rendszerek közé, és ingyenesen, bárki számára (megfelelő ellenőrzés után) elérhetővé tenni annak használatát.
Ezzel biztosítva lenne, hogy az utas egyetlen, általa választott alkalmazásból vegyen meg minden jegyet, viszont mégsem lenne monopol helyzetben sem a jegyrendszer, sem a vásárlási alkalmazás, így jegyrendszerben a cégek, míg vásárlási felületekben pedig a fejlesztő cégek között lehetne egy verseny, hogy ki tudja jobban megcsinálni, így hosszú távon is generálva a fejlődést.
>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<
atikó
őstag
Az ÁFSz-ben azt írja hogy felfelé kell kerekíteni!
totron
addikt
Ez olyan szép, kerek gondolat! Ezt az országot így ismered? Én nem.
(#45) atikó, megy a kerekítés nekik is, ahogy írták, tényleg felfele csal a rendszer. Beépített ár. Legalább ne emelnék ki, hogy ugyanannyiba kerül.
Male
nagyúr
Vagy csak ismerik a matekot, és ami 32km, arról képesek megállapítani hogy nagyobb, mint 30, így nem a 30km-ig tartó tartományba esik.
totron
addikt
Vagy csak arról beszélek, hogy eggyel nagyobb km-tartományt ír a web, mint amennyiért a jegyet veszem és vettem mindig is a valóságban. Kérdés, hogy az ellenőrzés melyik szerint zajlik.
joey04
titán
mi kicsit kitértünk ott a bkk-ra. a 25-ös posztban kezdődött, a 28-ban ki is tért rá, hogy a volánnál (még) nem így megy.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care