Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) neilszab válasza pointer4 (#49) üzenetére


neilszab
őstag

...Bár én a VPP-ben egyáltalán nem vagyok biztos :U

Azé' beírtam, akinek szemet szúr, vagy tudja a helyes választ, az egy virtuális sör fejében jelentkezzen! :DDD

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#52) k_laci


k_laci
tag

nagyon jó cikk lett, grat hozzá !

ami ezen a képen az EX mellet van jobbra, olyan SpeedLink kormányom volt kb egy évig.. :D amíg el nem b@szódott teljesen.. azóta boldog EX tulaj vagyok :)

haladok a soron balra :D ( omg, ezután megint speedlinkem lesz ? ;] )

(#53) kzoltann


kzoltann
aktív tag

Hiánypótló cikk, a low end-ben a forumban sokszor a Manta csodáiba futottunk bele hogy driver gondok voltak, vagy a driver meg nem léte volt a fő gond.ű

Én most váltottam G25-re DFP-ről, jo ez a pedál nagyon de egy kicsit feleslegesnek érzem igy utolag.
Én általában race 07 és stcc-t jatszom :) imadom.
És szorakozasbol tdu-t, szerintem az is tök jo kis fél arcade fél sim játék teljesen arcadenak már nem mondanam de simeket viszont csak lelatorol nezi.

(#54) Kloss


Kloss
őstag

Jó lett a cikk tetszik, valóban hiánypótló.
Az általad ajánlott beállításokat majd kipróbálom, azokkal kapcsolatban még nem találtam megfelelő leírást, így talán már könnyebb lesz.
A GTR Evolution-hoz nincs egy "beállítás guide"-od? :D

Üdv.

(#55) neilszab válasza Kloss (#54) üzenetére


neilszab
őstag

A GTR-EVO hoz nem kell semmilyen speckó beállítás, ua. mint az összes többi Simbin-es játék. A GTR2 guide-ja meg pláne megfelel neki!

Ant@:
A bal oldali az 50%-nál alacsonyabb értékek, ilyenkor a pédálút elején kevésbé "érzékeny" a hatás.

Amúgy ez a beállítás a kormánytengelyre is igaz, így lehetene beállítani azt, hogy egységnyi kormányforduláshoz minél tovább tekerve egyre nagyobb kerékelfordulás társuljon. (arányaiban!!). Tehát kicsit forgatva puhább a kormányzás, aztán fokozatosan harapóssá válik.

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#56) {Zodiac}


{Zodiac}
senior tag

2004 óta szimulátorozok és 2006-ban csatlakoztam egy ligához, mert ennyi idő kell, hogy kimerészkedjen az ember a "pályára". Mai napig nyomom.
Ez idő alatt 4 kormányt tettem tönkre: 1 Thrustmaster, 1 noname, 2 (!) MOMO.
Most egy G25-öm van. MEGÉRI!!! Ég és föld, még a MOMO-hoz képest is.
Persze csak annak éri meg, aki legalább ilyen fanatikus, mint én. :)

Öntörvényű Sünmalac

(#57) pointer4 válasza neilszab (#51) üzenetére


pointer4
tag

Kinézetre annyira VPP, bár van eltérés az biztos :D
De ha valakinek van anyagi kerete egy [Force Dynamics]-ra, az majd hívjon meg, és akkor közelebbről megnézzük :D

(#58) gabensrac


gabensrac
csendes tag

Grat a cikkhez. Érezni lehetett hogy több témában is lenne még mondanivalod csak nem akartad tul hosszura. Várjuk a többit is.

(#59) neilszab válasza pointer4 (#57) üzenetére


neilszab
őstag

Nekem volt szerencsém ülni egy Force-Dynamics 301-be, de bevallom őszintén nem a kormányt figyeltem, me' volt mivel küzdeni bőven... :DDD

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#60) anulu


anulu
félisten

evekig nyustoltem egy Thrustmaster F1-et, es kb a szivem szakadt meg, mikor a pedalja (gaz) beadta a kulcsot, es nem erzekelt semmit.

G25-on gondolkodom nagyon, baaaar. a H valtotol kicsit felek, jopar helyen olvastam, h pontatlan picit, 1-re nem mindig veszi be, stb. nemsokara jon a GT5, ahhoz kellene valami tenyleg ertelmes. olyan, amivel neki lehet vagni pl egy Nurburgring vagy egy Le Mans 24 oras futamnak...

sajnalom, hogy arra utalast sem talaltam, h melyik kormany csak PC vagy megy konzollal is :(

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

(#61) Napfénysüti

Nagyon részletes és kiváló írás. Nekem régen volt valami no-name kormányom de nagyon szerettem csak szerintem megtört a kábele és sajna az irányokat úgy már nem érzékelte jól. Még ha jól emlékszem egy Pc-X-es vagy Gamestaros teszt alapján vettem. Ott nagyon dícsérték no-name létére. :)

Més que un club!

(#62) neilszab válasza anulu (#60) üzenetére


neilszab
őstag

Kedves Anulu!

Én sem tehetek mást, mint fogni magam és fölmenni a gyártó weboldalára és ott megnézni... ;)

(jelentem: 911 Turbo S, G25, DGFT, Driving Force Ex, megy PS3-on)

PlayStation-ön különben se nagyon beszélhetünk igazi szimulátorokról (tudtommal a GT5 sem az), ezért a cikkben sem fogalkoztam különösebben velük. Egyébként még így is találhatsz több típus esetében utalást erre vonatkózóan, hogy más platformokon is működik...amúgy :P

[ Szerkesztve ]

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#63) misx


misx
senior tag

Nekem csak egy Formula Vibration Wheel van, mondjuk a kemény szimulátorokat nehéznek találom (már kipróbáltam a RACE-t és a GTR2-t is), nem hiszem hogy jobb kormánnyal sokkal könyebbek lennének. Pedig van jogsim. :DDD
Persze a szimek azok nem ilyen kis félórás kikapcsolódásra lettek kitalálva. :)
Jelenleg DIRT-özök vele, igaz ez közelebb áll az árkádhoz, de már untam a kurzorbillentyűket.

(#64) Georgie1224


Georgie1224
tag

Üdv!

Gratulálok a cikkhez. Biztosan nagyon sokat foglalkoztál vele, ezért elismerésem.
Egyetlen gyártót nem említettél meg szerintem a Genius. Nem a legjobbak a kormányaik, de nem is a legrosszabbak szerintem.

Még egyszer gratula :R !

Georgie

Murphy: "Ami el tud romlani, az el is romlik."

(#65) neilszab válasza Georgie1224 (#64) üzenetére


neilszab
őstag

"Egyetlen gyártót nem említettél meg szerintem a Genius."

Lehet nem véletlenül... :U ;)

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#66) atee


atee
őstag

Végig olvastam. Kivéve a beállításokat.
Le a kalappal. Szinte kedvet is kaptam egy új hobbihoz. :D
Az a baj, hogy annyi minden mással ütöm el az időmet amik mellé komolyabb szinten ez nem nagyon férne bele.
Akkor meg nem is éri meg beszerezni egy jobb kormányt.
Igaz 2 éve vettem egy MOMO kormányt az unoka öcséimnek akiknél csak porosodik.
Mert ahogy most megtudtam az általuk játszott arcade játékokban használhatatlan.
Kéne még egy élet annyi mindent szeretnék hobbinak az életbe még :K

D-day 2002-01-04 01:54

(#67) _Oscar válasza atee (#66) üzenetére


_Oscar
aktív tag

Teljesen jól használható arcade játékokban is a MOMO. A szimulátorok és az arcade stílusú játékok gyökeresen más beállítást igényelnek. A Logitech Profiler progiban részletekbe menően be lehet állítani mindent. Oké, hogy ez időbe telik, de megéri. El lehet menteni külön profilokba.

Chuck Norris vakon gépel érintőkijelzőn is...

(#68) neilszab


neilszab
őstag

Jaj, a sok "okoskodás" :B közepette el is felejtettem megköszönni a rengeteg pozitív visszajelzést, örülök, hogy ilyen sok embernek tetszett a munkám.

Amennyiben van rá igény, akkor majd idővel elkészítem a folytatást is, amiről a cikkben már írtam.

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#69) LGLuke


LGLuke
őstag

Grat az íráshoz, kellett már egy jobb összefoglaló! :R

Egyébként fura, mert GTR Evo-ban pl. én simán elvagyok 270fokkal, pedig próbáltam 900-al is a G25-tel, de nekem közvetlenebb 270-nel. Bár lehet ez csak megszokás kérdése, de nem nagyon láttam még F1 vagy túraautó közvetítésen, hogy 20 fordulatot tennének a kormánnyal. Az inkább TDU-hoz lenne jó, bár ott is rontja a nagy sebességű közlekedést.

(#70) djbahool


djbahool
senior tag

Jó kis írás, és pont jókor jött.

Tegnap én is boldog tulajdonosa lettem egy Logitech Formula Force EX kománynak.
Kalibrálás után ki is próbáltam.
És fel is vetődött hirtelenjében 3 "kérdésem".

1.

DiRT - Működött
TDU - Működött

GRID - abszolút nem bírtam működésre bírni, már a konfignál sem bírtam kiválasztani a kormányt.

NFS PS és NFS UC játékokban pedig nem azt csinálta amit kellett volna.
Az utóbbi 2nél már a beállításnál is gondjaim voltak, mert ahogy bejött a játék menüje, a "kurzor" folyamatosan ment lefele, mintha nyomkodnám a LE nyilat.

Ezek után újrakalibráltam, de nem segített.

Tudnátok ebben segíteni, hogy mit csinálhatok rosszul?

2.

A másik kérdésem pedig, hogy az normális hogy néha nehezebb tekergetni a kormányt néha meg könnyebb. Mintha úgy vettem volna észre TDU-ben, hogy álltó helyben nehezebb, de ha már megy a kocsi akkor könnyebb. Ez normális így?

3.

A Logitech profiler progiban fel lehet venni játékokat, majd megadni hogy melyik gomb mit csináljon stb., majd ebből tudom is indítani a játékokat. Van ennek haszna/jelentősége, mert gondolom a játékban úgyis újra kell definiálnom őket, vagy mégse?

Remélem tudtok segíteni, egy abszolút kezdő kormányosnak.

Köszi

(#71) szabi113


szabi113
tag

Én nemtudom hogy milyen minőségűnek számít, az x360 kormánya, de nekem bejön. Bár nekem ez az első kormányom. Bár itt csak a Forza Motorsort 2 számít szimulátornak.
De most akarok venni egy vevőegységet a PC-hez és akkor kipróbálom majd PC-s játékokkal is :)

(#72) Bivaly


Bivaly
tag

Jó cikk lett :C .

Várom a szimulációra vonatkozó írást is!

Személy szerint egy G25-tel tolom 540°-on, s rali-őrültként csak azt mondhatom:

!!!RBR forever!!!

Life begins at 140!

(#73) pointer4 válasza djbahool (#70) üzenetére


pointer4
tag

1. Grid
Eddig minden 20. kérdés amit olvastam [Grid] topicban az a FormulaForceEX miatt volt. Valahogy nem kedvelik egymást a progival. Olvass vissza, 1.2 patch tuti kell és még akkor is van valami mókolás. Bár egy gamepaddal sokkal élvezetesebb lesz a Grid, olyan messze van az a szimulációtól mint a passziánsz az akciójátékoktól.
- NFS PS és NFS UC - ezt most csak biztos vicc.

2. "A másik kérdésem pedig, hogy az normális hogy néha nehezebb tekergetni a kormányt néha meg könnyebb" - igen, ez nagyon tetszett az NFS-ben, és csak kevés szimben találkozni evvel, álló helyzetben igazi autóban is "bazi" nehéz tekerni a kormányt, ha meg a jogsi oktatód szeme láttára teszed, rá is vág a kezedre :D Csak guruló autónak tekerjük a kormányát, vagy max a sajátodét....

3. A Logitech profiler - Játékonként lehet külön-külön állítani kormányszöget, erőket, meg a kormány gombot pl lehet billentyűre játékonként belőni. Olvashattad a cikkben, hogy a legtöbb játékban vissza kell venni pár kamu effektet, na van ahol nem (pl GP Legends, etc...) a régebbiek.

(#74) pointer4 válasza pointer4 (#73) üzenetére


pointer4
tag

2. NFS helyett TDU-t akartam írni.

(#75) djbahool válasza pointer4 (#74) üzenetére


djbahool
senior tag

Köszi a kimerítő választ. Szóval akkor a L. profilert nem kötelező használni.
A GRID-et megpeccselem, ha hazaérek.

Egyenlőre sajna még csak 15 percig jutottam a kormány közelébe, idő hiány miatt.
De remélem belejövök.

(#76) Reaper


Reaper
őstag

Nagyon jó a cikk köszi érte :D
Elég sok gondom volt főleg a TDU-val alig birtam értelmesen beállitani, volt egy r440-em meg most van egy DFP-m.
Jókor is jött az irás, mert már éppen azon gondolkodtam, hogy eladom a DFP-t mert nem használom, de igy most megint megjött a kedvem hozzá, respect :R

(#77) aero.


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nagyon jó írás. Én 2004 óta LFS-ezek, meg persze egyéb játékokkal is tolom, de 4 kormányt vágtam haza, egy noname-nek szétment a csatija, egy eltának a kormányát basztam el, akkor egy manta compressor supreme-nek is elbasztam a pedál csatiját, meg megadta magát a váltó, tavaly vettem szinte új állapotban egy thrustmaster formula t1-et, a legjobb kormány amim valaha volt,de eltört a gázpedál fém "rugója", anyagfáradás lehetett :U , most meg vettem egy saitek r220-t 1500 valutáért, jövőhéten jön meg, remélem bírja egy ideig mert elvonási tüneteim vannak. egyszer viszont kell egy G25 :)

(#78) neilszab válasza djbahool (#70) üzenetére


neilszab
őstag

Elnézést, hogy nem válaszoltam a kérdéseidre, a hét második felét a VOLT-on tengettem, de látom Pointer kolléga már kézbe vette a itt a dolgokat! :)

Amúgy se tudtam volna válaszolni neked, én ezekkel a játékokkal nem folgalkozom, legalábbis kormánnyal biztos nem... ;)

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#79) pointer4


pointer4
tag

Ha már kormány téma. :O :F :Y

(#80) Chrys_


Chrys_
addikt

Nekem MOMO-m van. A pedál természetesen nálam is rossz lett egy idő után. Mozsonak hála, a javítás után jó lett. Azóta viszont minden frankó, már vagy 1-1,5 éve. Annyi, hogy én a potit nem beragasztottam, hanem egy csődarabot tettem rá a rögzítőfülre, mert ha bármikor cserélni kell, akkor nem kell kivágni a helyéről.
Nekeme a G25 nem tetszik (nem próbáltam, csak a képek alapján): hiányoznának a gombok a kormányról, mivel nincs TrackIR-m (tudom, nem kormány, de érdemes lenne egy kis említést tenni róla a cikkben, mert nem rossz kieg. hozzá, ha nincs egy 3 monitoros rendszer otthon pl. matrox-osztóval; azt a két gombot másra programoznám a kormányon). A 900 fokos forgatás meg egy versenyautónál nem lényeg 150 kmh felett :)
Egyébként a kuplung jelent valami előnyt vagy hátrányt a szimekben? Nekem inkább hátránynak tűnik, mivel plusz idő a lenyomása/felengedése...

A játékokról: a Colin arcade, de én szeretem kormánnyal játszani, megvan a feelingje egy Subarunak LOL Kivétel volt a Colin 2, ott jó időket csak billentyűzettel tudtam menni.

És grat. a munkádhoz, nagyon jó összefoglaló a témáról. Bárkinek kérdése lesz a kormányokról, most már csak egy logout-os címet fogok mondani :D

(#81) aero. válasza Chrys_ (#80) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

azért elég jól nyomja itt :)

(#82) Cs7


Cs7
tag

Klassz az írás, és köszi a MOMO-hoz a tippet! :C Megcsináltam, és nagyon frankó lett! Ismét van egy vadi új kormányom! :DD

Én anno egy game port-os Boeder kormánnyal kezdtem már vagy 10 éve, akkor az FF menő a Microsoft féle Sidewinder volt, a Logitech és Saitek is kezdték már a sajátjukat, de mindegyik FF-es aránytalanul drága volt. (Akkori áron 50k-nál indultak, és ezek nem a piros MOMO szintjén voltak!) Utána a szélesebb körben elérhetővé vált Logitech Wingman Formula Force GP FF-es kormány lett nálam a nyerő, amit sikerült kifektetnem, azaz a FF teljesen megadta magát, így az addigra lement árú MOMO lett számomra a mai napig is a tuti. Bár szerintem valahogy a Force Feedback technológia kihasználtsága az utóbbi néhány évben "visszafejlődött". Kevés effekt van az új játékokban, azok se nagyon állíthatóak, hanem annyi van össz-vissz, hogy Vibra On/Off. :O Pedig régen, a sokat szidott NFS sorozatban (NFS3-4, Porsche) minden állítható volt, a motor rezonanciájának erejétől kezdve a bukkanók és úthibák érzésének intenzitásán keresztül az ütközések odacsapásának erejéig minden, sőt még azt is lehetett érezni, ha pl.: jégre ment az ember, szabályosan "kikönnyült" a kormány. Valahogy ezek a dolgok feledésbe merültek, talán, mert a legtöbb PC-s játék már konzolos átirat, ott meg a Vibra funkciós kontrollerek tarolnak, legalábbis szerintem ez lehet az egyik oka. Aki nem próbálta, és van egy jó FF-es kormánya, annak érdemes megvennie a ma már budget kategóriába tartozó régi nagyok valamelyikét (én személy szerint az NFS Porsche-t ajánlanám), és a grafikát ellensúlyozni fogja a kormányzás élménye!

(#83) Chrys_ válasza Cs7 (#82) üzenetére


Chrys_
addikt

NFS Porsche MOMO-val! Az a király, igazad van, nekem is megvan a játék, a legjobb rész a mai napig. A jégen autózás meg pontosan olyan a Colin 5-ben, ahogy leírtad.

(#84) pointer4 válasza Chrys_ (#80) üzenetére


pointer4
tag

Lehet hogy időveszteség a "kuplung" használat, de ha egyszer az van az eredeti autóban amit szimulálunk, és ha már szimulációról beszélünk :D
Remélem egyszer má eljutunk oda, hogy kizáró ok lesz neten a szerverre való belépésnél ha nem használ az illető kuplungot.

(#85) Chrys_ válasza pointer4 (#84) üzenetére


Chrys_
addikt

A versenykocsikban hol kuplungolnak.... még rally--ban sem. Akkor nem tudnának századmásodperc alatt váltani. Beraknak valami robotváltót azt annyi.

(#86) raczger


raczger
őstag

Jó cikk lett :)

Én személy szerint LFS-ezek, fél éve van s2-őm előtte néha demoval toltam. Havertól vettem kb egy éve egy Logitech Wingman Formula Force GP-t, ami szerintem az árához képest nagyon jó kormány (pláne, hogy én 3k-ért vettem:) ), viszont egy hete a ffb adaptere felmondta a szolgálatot. Kerestem neten, hogy lehet-e ilyet kapni, vagy más univerzális tápot, de nem találtam (24V, 0.75A). Azért írok ide, hátha tud nekem valaki segíteni :)
Egyszer pedig én is beszerzek valami komolyabb kormányt, de jelenleg más hobbim nyeli el a pénzt elég rendesen :))

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#87) pointer4 válasza raczger (#86) üzenetére


pointer4
tag

24V-os tápot keress, ami legalább tud 0.75Ampert, ha többet az nem gáz. Ha találsz pl 1A vagy 2A-est, az tökéletes, max nagyobb, drágább, és melegebb a tápegység, de a kormányod akkor is csak annyi áramot fog felvenni, mint amennyire szüksége van. Elektronikai alkatrész boltban bizti kapsz ilyen, ha szupermarketben nem is.

Chrys_: Kuplungot meg olyan versenyautóban használnak, amelyik kuplungos, van jópár, még magyarországon is, lehet még több is, max nem ismered.. És hiába lassabb a tiptronicnál, vagy társainál, a többi versenyautóban is olyan váltó lesz, tehát mindenki lassabb lesz.

[ Szerkesztve ]

(#88) Chrys_ válasza pointer4 (#87) üzenetére


Chrys_
addikt

Nem amatőr rally-versenyekről beszélek (az országos bajnokságban csak a menők jelentenek valamit, a többit hagyjuk (a kis kategóriákat is); tudom, miről beszélek, benne voltam a magyar bajnokság egyik időmérő csapatában), hanem amihez legtöbben kormányt használnak a szimekben. Azokban nagyrészt (persze, hogy nem mindben) manual kuplung nélküli váltórendszerek vannak. Pl. rally csúcs-géposztály, F1, 24 órás felső két kategóriája (asszem LMP 1-2). De még talán GT-ben is vannak ilyen kocsik. És a szim-versenyeken előírják kötelezően a kuplung-használatot? Mert ha nem, akkor előnyben lehet az, aki aut. beállításon hagyja és nam tapossa a pedált...

[ Szerkesztve ]

(#89) neilszab válasza Chrys_ (#88) üzenetére


neilszab
őstag

Pointer nyilván azokra a kocsikra gondolt csak, ahol valójában is van kuplung... ;)

Valamint egyre többen keresik a "retro érzést", és jönnek is ki az ilyen témájú modok/játékok dögivel, vagy ott az iRacing (ahol az automata váltó direkt "butább"), szóval lehet azért hol használni. Meg egy bizonyos szint és fanatizmus felett csak az életérzést kedvéért már akkor is bevállalsz ilyesmit, ha közben súlyos tizedeket is veszítesz érte, mert hát had szóljon! Ebbe igazán nem lehet belekötni.... :N :K

[ Szerkesztve ]

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#90) Met


Met
nagyúr

A Momo Force-nak van egy hibája, a kormány potit kell időnként megtisztítani mert rángat picit.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#91) neilszab válasza Met (#90) üzenetére


neilszab
őstag

És mit gondolsz, mi jönne ki egy Momo Force <-> G25 küzdelemből? Megállná a helyét ellene még ma is a Momo?

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#92) Met válasza neilszab (#91) üzenetére


Met
nagyúr

Nem tudom, nem próbáltam a G25-öt.
A kuplung és a H váltó miatt sokan arra szavaznak mert megvan a feeling

A váltó gyári hibás, a kuplunggal meg lassabb időket lehet menni (eleinte biztos).
Ha hozzávesszük, hogy 2 gomb van a kormányon, igaz a váltó egységen van még de az nincs kéznél mindig, akkor én maradok a Force-nál. :)

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#93) neilszab


neilszab
őstag

Óriásit zuhant a SAITEK kormányok árai!!!!!

Nem tudom mi állhat a háttérben, de eddig én 17 rongy körül láttam mindenhol a r440-et, most meg nézem, hogy 10 ropi alatt van.... :Y

Aki most gondolkozik egy belépő szintű szimulátoros kormány vásárlásán, annak tudom ajánlani! ;)

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#94) pointer4 válasza Chrys_ (#88) üzenetére


pointer4
tag

Talán majd egyszer eljutunk egy olyan szintre, hogy egy komoly szimulátor program nem enged be a szerverre, ha nem használsz tengelykapcsolót. Amúgy pl a GTL-ben melyik verda nem tengelykapcsolós pl ?
Maradjunk meg annyiban, hogy amit te szeretsz az olyan.

(#95) neilszab válasza pointer4 (#94) üzenetére


neilszab
őstag

Feltéve, ha a szimulált kocsiba is használják..... :P :K

Amúgy egyelőre még nem tartanak ott a játékok, hogy igazán jól modelleznék a kuplunghasználatot, erre csak mostanában kezd megszületni az igény és a válasz a fejlesztők részéről... :U

Az általam hőn szeretett GTL-ben például egyenes semmi következménye sincs, ha a gázon állva kuplung nélkül felváltasz (kikapcsolt autokuplunggal!!), sőt így még jelentős tizedek is lehet nyeri a pályán, szóval kuplung felejtős :(

Vagy próbáltam például rFactoral amolyan vasárnapi vezető módjára, finoman kuplungal elindulni, hát elég siralmasan ment dolog.

Szóval azért ettől még egy kicsit messze vagyunk, talán 4-5 év :)

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#96) pointer4 válasza neilszab (#95) üzenetére


pointer4
tag

Ez stimmel, az egyetlen játék ami, ha bekapcsolod a tengelykapcs. használatát, akkor a használata nélkül nem hajlandó váltani/elindulni az az LFS, legalábbis azokban az autókban, amibe a készítő szerint is az van (sőőt, hiába van belőve a H-váltó, pillangós autónál az nem is működik). Számomra az írónia a dologban, hogy nem szeretem. iRacing is megy simán ha nem nyomkodom a harmadik pedállt. Az összes, általam ismert is ugyan ezt teszi. A legtöbb amit el lehet érni, ha manuálista van kapcsolva, hogy kipörgésnél leáll a motor (pl rFactor).
Na de milyen kamu kéró már nekiállni egy 1968as Shelby GT500-al, pillangóváltózni. Kacaghatnélkom van ha belegondolok :D

[ Szerkesztve ]

(#97) neilszab válasza pointer4 (#96) üzenetére


neilszab
őstag

Nem is arról van szó, hogy engedi/nem engedi, mert ezt kábé 2 sor leprogramozni, nem egy nagy cucc. Én is tudok kuplung nélkül váltani a valódi kocsiban... :DDD

Gond inkább az, hogy nincs lemodellezve rendesen az analóg tengely működése, hogy nincs következménye, ha nem a megfellelő pillanatban és nem a mgefelelő módon nyomod le azt a kuplungot. Mondjuk ehhez még bonyolultabb mechanika kéne a pedálba is, mint a fék esetén, szóval nagyon sok minden kellene ahhoz, hogy mindez élethűen működjön és valószínüleg minderre nem iagázn vsn még piacképes kereslet

(itt eltelt 10 perc és a "piacképes kereslet" fogalom életképességén gondolkoztam, hogy van-e ilyen? Mindesetre most már van! :) )

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#98) pointer4 válasza neilszab (#97) üzenetére


pointer4
tag

Előbb utóbb jön majd FFB-s H váltó is. Kivágja neked a fokozatot ha kell :D
Igazából nem a pedál mechanikáján múlik, jó az ahogy most van. LFS nek se kell 100%-ig betolni, elég csak félig kb, ez a tárcsa élettartamán meg is látszódik (valószínű). A szimulátor társadalomnak kell eddig eljutnia. Egyre több a játék ami online szimulátor, és kevés a játékos, ha még ráadásul rá is raknak egy ilyen "diszkriminációt", nem marad aki kőrözzön.
Inkább látványosan az kellene, (mint pl TDU-ban) hogy az automata clutch használatával a váltás 1 sec is lehet, használva a pedállt meg töredéke. Mindjárt meggondolnák az emberek hogy használják, és még így is lenne, aki gombra rakja, de sebaj.

(#99) neilszab válasza pointer4 (#98) üzenetére


neilszab
őstag

Én úgy tudom, hogy au iR-ben is van ilyen pozitív diszkrimináció, hogy az automata váltó/kuplung használatával van némi időbünti is a folyamatban...

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#100) pointer4 válasza neilszab (#99) üzenetére


pointer4
tag

Ezt már írtad valahol, de akkor sem tudtam rá választ, de majd meglesem, már úgy is kéne tolnom, mer nem leszek 'A' , 3 hét múlva :D .

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.