Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) horvi0813


horvi0813
tag

Sziasztok!

Dx12 alatt csak 60-75%-on teker csak a GPU, CPU 40% körül ez mitől lehet?
Emiatt nagyon beesik az FPS és droppol is elég sokszor.
DX11 alatt semmi gond 95% fölött megy folyamat a GPU 100FPS+
De Dx12-ben csak 50-60 FPS és bedroppol 20 alá is(akkor is ha RTX OFF)

Ryzen 2600X
Nvidia 2070 Super
16 Giga RAM

Köszi:
Gábor

(#2) Psychopeti


Psychopeti
senior tag

Erre is fog jönni vagy 2 nap múlva egy hotfix? :D

Kend azt hiszi ez csak úgy van, hogy befogjuk a kancát a szekér elé, és gyi te szürke???

(#3) h-yle válasza horvi0813 (#1) üzenetére


h-yle
addikt

It works on my machine. :))
Mondjuk el akar égni bekapcsolt RTX mellett a 2080 de legalább 100% gpu használat mellett teszi.

Egy jó clean driver install?

Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

(#4) Pubszon válasza h-yle (#3) üzenetére


Pubszon
veterán

De Dx12-ben csak 50-60 FPS és bedroppol 20 alá is(akkor is ha RTX OFF)

[ Szerkesztve ]

ASRock X79 Extreme6, i7 4930K, 32GB DDR3, GTX 1080 G1, Corsair RM750x...

(#5) Predatorr válasza horvi0813 (#1) üzenetére


Predatorr
őstag

Kis felbontás? FHD? Alacsony grafikai beállítások?
Játék profilt állítsd max teljesítményre, játékban kapcsold ki az opizimalizálásokat.
4k-ban én nem tapasztalok ilyesmit 2080-nal sem...
Esetleg megy vmi monitorozó progi, amely ütközik dx12-vel?

Hy-le: OC-vel sem melegszik a ref (!) 2080-am 83°C fölé, kánikulában.

[ Szerkesztve ]

"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."

(#6) horvi0813 válasza Predatorr (#5) üzenetére


horvi0813
tag

MSI Afterburner össze akadhat a Dx12-vel?
1440p, minden beállítás ugyan az, Dx11-ben mégis dupla FPS-em van és nem is droppol.

(#7) #92006144


#92006144
törölt tag

Forza Horizon 7
Ez ilyen időutazós driver? ;]

(#8) h-yle válasza Pubszon (#4) üzenetére


h-yle
addikt

Értem, hogy nála off, de mindegy mert a baj az, hogy nem 100%-on pörög a GPU, és azért alacsony az FPS.

Erre javasoltam, hogy clean driver reinstall, mert a probléma az én példámból kiindulva (akinek működik RTX on/off 100% GPU) nem globális, lehet csak az ő gépén van elszállva valami, így hátha a reinstall segít. :R

Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

(#9) horvi0813 válasza h-yle (#8) üzenetére


horvi0813
tag

Este újra rakom a drivert, mert valóban itt az a baj hogy valamiért Dx12 alatt nem pörög maxon a kártya.
Amúgy utána néztm kicsit a Hitman 2 és az új TR Dx12 alatt ugyan ezt produkálta egy ideig pár embernél, majd jött rá patch.

(#10) core i7 válasza horvi0813 (#9) üzenetére


core i7
addikt

436.16 - 436.15 :D

(#11) sgamez válasza core i7 (#10) üzenetére


sgamez
tag

Néztem is hogy milyen "kis" update van :)

(#12) nexplo


nexplo
őstag

Még jó hogy nem PUBG-hez adtak ki valami frissítést hogy használható legyen. Csúcsgépen sem hasít ez a finoman szólva is bughalmaz szoftver :)

Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn! :)

(#13) xyvalaki válasza horvi0813 (#1) üzenetére


xyvalaki
aktív tag

Esetleg nem ártana egy CPU is a videókártya mellé. :)

https://www.twitch.tv/hnh_neutrale/

(#14) Rexcor


Rexcor
őstag

Forza Motorsport 7 továbbra is játszhatatlan ezzel a driverrel. A korábbi driver óta a single player pályákat nem tudja betölteni, töltés közben mindig kifagy a játék. Reméltem hogy ez megjavítja, de mégsem...

(#15) h-yle válasza nexplo (#12) üzenetére


h-yle
addikt

PUBG :DDD :DDD :DDD :DDD
CPU - 20%, GPU - 60% # optimalizálás

Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

(#16) Hajdi válasza xyvalaki (#13) üzenetére


Hajdi
senior tag

Nem eszi a CPU-t annyira, mint pl: egy Div 2

(#14) Rexcor
DDU?

[ Szerkesztve ]

"The Man Who Sold the World"

(#17) Abu85 válasza Rexcor (#14) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Elvileg betölti, csak több percig tart. A shader fordítót kicserélték 430-as sorozatban, és sokkal lassabban működik, mint a korábbi. Viszont elvileg optimálisabb kódot is fordít.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#18) Darth_Revan


Darth_Revan
veterán

Remélem jobb mint az előző (436.02) mert az rettenetes volt.

Ugyan laptopon próbáltam ki amiben csak minimálisan tulhajtott (4.5 GHz) 8700k van és rtx 2080 gyári órajelen de vagy a cpu-t nem kezelte megfelelően és nem jól renderelte a frameket (próbáltam latency csökkentés off-on-ultraval is) vagy a laptop gsync van megint elqrva, mert apró mikroakadast lehetett látni
RoTTR dx12 alatt csak picit de Metro 2033 redux alatt eléggé szembeötlő volt.

430.86 alatt nincs ilyen gond.

(#19) ledgeri


ledgeri
nagyúr

Csak realizáltam, hogy vicces, hogy a 7 támogatott, a 8(.1) támogatott, de a win10-ből csak X-Y támogatott...

// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

(#20) Rexcor válasza Abu85 (#17) üzenetére


Rexcor
őstag

Nekem nem sikerült betöltenie pedig vagy 5-ször próbáltam. Töltőképernyőnél mindig befagy és kidob az asztalra hibakód nélkül minden egyes betöltésnél.

(#21) Vesa


Vesa
veterán

436.15 lesz az!

A Vulcan javítás nem érkezett még meg? NMS miatt kérdem.

A tudomány a valóság költészete!

(#22) Anaren91 válasza xyvalaki (#13) üzenetére


Anaren91
senior tag

Még helyt is állna a kijelentésed ha a proci 100% on tekerne, a gpu meg 40 en... De látszik mennyire értesz hozzá 🙂

MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18

(#23) Abu85 válasza Vesa (#21) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Köszi, javítva.

Az NMS-hez majd alkalmazásoldali javítás kell. Ezen dolgoznak a fejlesztők, az NV is adott nekik egy rakás GeForce-ot nemrég. Úgy néz ki, hogy a GeForce-ra való optimalizálás részben kimaradt, aminek az okát nem tudni, de mivel a Beyond update-et kizárólag Radeonon írták meg, így utólag hozzá kellett volna igazítani a kódot a GeForce-okhoz. Legalábbis ez a szokás a Vulkan fejlesztéseknél, mert fejleszteni Radeonon sokkal célszerűbb az RGP+Renderdoc miatt, ez a párosítás ugye GeForce-on nem elérhető, de utólag lehet profilozni az NV hardvereire, tehát ebből nem szokott gond lenni.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#24) zef


zef
tag

Nagyon jópofák az új fícsörök a 436.xx-ben. Kipróbáltam a 27" UHD-s moncsin integer scalinggel a 1080p-s felbontást, végre pixeles ahogy kell :) Mintha csak egy 27"-es FHD előtt ülnék ... Cserébe tegnap youtubeozás közben egyszercsak elfeketedett a 2 moncsi közül az egyik, gép lefagyott, majd 10 másodperc után rebootolta magát.

... Úgyhogy visszatettem egy 431.60-as drivert.

[ Szerkesztve ]

(#25) Gomez1984


Gomez1984
aktív tag

MSI 2070 Super
i7 8700

RTX Ultrán szépen megy 50-60 FPS 1080P alatt, de szintén el akar égni a kártya (82 fok)
Pedig jól szellőző házam van.

(#26) Turcsika


Turcsika
junior tag

Az miért van hogy steamen csak 2020-at írnak a Control játékra?

(#27) Create. válasza Turcsika (#26) üzenetére


Create.
addikt

Egy évig epic store excluzív azért jön csak 2020-ban steamre.

(#28) Turcsika válasza Create. (#27) üzenetére


Turcsika
junior tag

Értem köszi, akkor majd egy év múlva játszunk vele. Addig ára is feleződik remélhetőleg.

(#29) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

1060-as kartyaval probalta valaki a jatekot?

Live-Die-Respawn

(#30) nexplo válasza h-yle (#15) üzenetére


nexplo
őstag

Hát ez az :DDD :W

Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn! :)

(#31) Robitrix válasza horvi0813 (#1) üzenetére


Robitrix
senior tag

most raktam fel 1,5 hete a 436.02-t... ezek naponta akarnak velem drivert telepíteni? :)

(#32) Vesa válasza Abu85 (#23) üzenetére


Vesa
veterán

Értem, köszönöm!
Akkor ez eléggé epic fail a HG részéről, mert elég tetemes játékosmennyiség tolja a gémet zöldekkel.
Remélem hamarosan javítanak, mert sajnos folyamatosan kidobál a játék a vulcan óta.

A tudomány a valóság költészete!

(#33) Abu85 válasza Vesa (#32) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az egy dolog, de a fejlesztéshez más kell. A Vulkan címeknél a Renderdoc az egyik kritikus debug eszköz, aminek csak Radeon GPU Profilerrel van interoperabilitása. Óriási előny a fejlesztésnél, ha valami furcsaságot látsz a debugnál, akkor abból kapsz egy RGP profilt, vagyis a problémás események azonnal megtekinthetők az egyik programból a másikba ugorva. Nem mindegy, hogy átláthatatlan mennyiségű eseménynél manuálisan keresed ezt ki, vagy gombnyomásra ugrassz.

Ezt egyébként simán meg tudná oldani az NVIDIA is, mert a Renderdoc egy nyílt forrású program, aminél aztán bármilyen nyílt forrású profilozóval biztosíthatnak interoperabilitást, de az NVIDIA a saját profilozóját nem akarja megnyitni. Így viszont hátrányban vannak a Vulkan fejlesztéseknél, mert GeForce-ot csak az utolsó szakaszban látnak a játékok.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#34) nexplo válasza Abu85 (#33) üzenetére


nexplo
őstag

Ebben mi a logika? Kiderülne valami titok ha megnyitná? :F Igazából érthetetlen kb számomra mint laikus hogy miért teszik ezt a zöldek.

Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn! :)

(#35) Abu85 válasza nexplo (#34) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A nyílt forráskódú eszközökkel és kódokkal csak azt lehet elérni, hogy a fejlesztő a programot jobban tudja optimalizálni, tehát xy GPU-n gyorsabban fusson az elképzelése. Az NVIDIA érdekeivel ez szembemegy, mert ők akarják kontrollálni, hogy egy effekt vagy eljárás mennyire gyorsan fut egy GPU-n, így nagyon pontosan be tudják állítani, hogy 4K 60 fps-hez, WQHD 60 fps-hez, Full HD 60 fps-hez milyen árszintű hardver kell. A probléma igazából csak annyi, hogy az Intel és az AMD nem igazán foglalkozik ezzel, így ők megnyitnak mindent, az eszközeiket és effektjeiket, vagyis a fejlesztők tudnak igen jelentősen optimalizálni, így az NVIDIA az érdekeit csak akkor tudja elérni, ha zárt kódot szállít az alkalmazásba. Emiatt van az, hogy bizonyos GameWorks effektek lassan futnak ahhoz képest, amit tud egy másik alkalmazásban a hasonló minőségű effekt. Dizájnból úgy van felépítve, hogy egy kívánt sebességgel fusson, mert így szolgálja a hardvereladásokat. Függetlenül attól, hogy ha másképp építették volna fel az eljárást, akkor ugyanazokon a hardvereken sokkal gyorsabban tudna futni. És mivel nincs nyílt forráskód, illetve licenchez kötött a legkisebb módosítás is, így a fejlesztők hiába látnak dolgokat, nem tudják gyorsabbra megírni, ha más nem, akkor a licenc akadályozza ezt meg. Végeredményben az egész egy üzlet, ha nem tetszik, hogy szándékosan lassú kódot futtatnak a hardvereden, akkor ott a konzol. Arra nagyon rá van optimalizálva minden.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36) nexplo válasza Abu85 (#35) üzenetére


nexplo
őstag

Köszönöm a szuper választ. :R :R

Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn! :)

(#37) Vesa válasza Abu85 (#35) üzenetére


Vesa
veterán

Igen, ezt a választ én is köszönöm, rengeteg dolgot értettem meg általa!

A tudomány a valóság költészete!

(#38) Drazn


Drazn
kezdő

Folyamatosan droppol az fps :(

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.