Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) babosmiki


babosmiki
addikt

Elfogadnám. Ez egy eszszerű választás, csak sajnos még mindig igen drága...

[ Szerkesztve ]

"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."

(#2) vicze


vicze
félisten

Egy téma amit nem szoktak a cikkek taglalni, hogy esetleges SW frissítés milyen formában lehet felrakni?
Csak ha az okosabb rendszerek is a klasszikus, vidd be a márkaszarvízbe és pár év után fizess érte modellt követik, akkor sok előnye a csicsán kívül nincs ezeknek.

(#3) kmarci25


kmarci25
veterán

A KIA 7 éves garanciája miatt 7 évig a vásárlók 90%-a úgyis a márkaszervízbe fogja hordani maximum évente az autót, ahol rátolhatják a frissítést.
Egyébként meg igazad van, de pont ennél a példánál a 7 év árnylja a képet.

"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief

(#4) Man0gatya válasza vicze (#2) üzenetére


Man0gatya
aktív tag

Ota rendszeru lesz a mostani nem az de ezek csak tesztautok ha rendelsz jovore mar az uj cuccal kapod

(#5) julius75


julius75
aktív tag

3 hete felhívtam az egyik kereskedőt: extrák nélkül, a növelt hatótávú változat 13.009.000,- Ft, jövő májusi átvétellel.
Ugyan ez az autó automata váltóval, 1.6 benzin, igaz csak 105LE-vel 6.5milliótól indul a hahu-n. De legyen 8 millió.
Ha veszek egy e.nirot, és kizárólag financiális oldalról nézem, gyakorlatilag nem mást csinálok, mint előre kifizetem kb. 12500 liter 95-ös benzin árát.
Ami 7.5-es átlaggal számolva kb. 160ezer gurult km.
A ki nem fizetett súlyadót és parkolásokat pedig szerintem bőven lehet fedezni az 5 milliós árkülönbözet kamatából. (MÁP+ = 273.500,- / 5év / millió forint)

(#6) babosmiki válasza julius75 (#5) üzenetére


babosmiki
addikt

Hát igen, ez a baj még mindig...Bár a két kocsi nagyon nem, ugyan azt a vezetési élményt nyújtja.

"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."

(#7) Vesa válasza julius75 (#5) üzenetére


Vesa
veterán

Alapvetően egyetértek, ezeknél az autóknál a spórolás -kategórián belül- egyelőre nem értelmezhető az autók magas ára miatt. Azonban nem számolsz tökéletesen, mert új autó árát hasonlítod használthoz!
Ettől függetlenül tény, hogy hasonló, kvázi kisautót egy takarékos benzinessel simán meg lehet venni 7millió körül még újonnan is, tehát a különbözetből igen sokezer liter üzemanyag jön ki. Ilyen árak mellett jelenleg nem éri meg elektromos autót venni, maximum használtan, valami régebbi modellt viszonylag olcsón, ingázásra, második autónak. A hosszú utaknál pedig még mindig sokan elfelejtik, hogy hiába van töltő a távoli célállomáson, ezek jellemzően csak 2 állásos töltők, melyek ha foglaltak, akkor gyorstöltő ide vagy oda, nem 30perc lesz a dekkolás, hanem akár több óra is! És ahogy terjednek az e-autók, úgy lesz a foglalt töltő esélye egyre nagyobb.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#8) julius75 válasza Vesa (#7) üzenetére


julius75
aktív tag

Én új autóra gondoltam, ezért is írtam a 8 milliót.
És igen, ez a töltő kérdés rövid időn belül a rendszer gyenge pontja lesz.
Elég csak azt megnézni, milyen sűrűn vannak most a benzinkutak, meddig tart átlagosan egy tankolás, és mégsem tudok szinte soha odaállni úgy egy kúthoz, hogy más ne tankolna éppen....Akkor most ezt számoljuk át minimum fél órás töltésekre. Káosz.

babosmiki: ami a különbözetből megmarad, abból rengetek élményt lehet venni...nem is akármilyet :C

(#9) Vesa válasza julius75 (#8) üzenetére


Vesa
veterán

Akkor sorry, a hahu-s rész zavart meg.
Már most is káosz a töltés, főleg, amikor menő jenő rááll és ott hagyja a kocsit, miközben dolgát végzi. Azért tartom hülyeségnek ezt a hatótáv fétist, mert ez az egész e-car rendszer jelenleg 90%-ban csak ingázásra alkalmas, vagy városon belül, de azt is csak akkor ha otthon, családiházban tölthető. Az működőképes, de ezek a nyilvános töltők...hát, sok sikert annak, aki ezzel akarja tökön lőni önmagát a 13-25milliós beruházás után.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#10) vicze válasza Man0gatya (#4) üzenetére


vicze
félisten

OTA-hoz elég neki egy WiFi, vagy kell valamilyen előfizetés?

(#11) Gery20 válasza julius75 (#5) üzenetére


Gery20
tag

Ezt így nem lehet összehasonlítani. Eleve ugye ebből nincs sima benzines, csakis hibrid. A magasabb felszereltséggel az alapára 8,2m Ft. Ebbe még egy csomó olyan extra nincs benne, ami benne van az elektromosban, ha azokat hozzáveszed máris 9 millió felett vagy és már csak 4 millió a különbözet. Ebből lejön az állami támogatás, máris csak 2,5 millió a különbözet, ami már csak ~6250L benzin = kb. 80ezer km. És akkor még nem kalkuláltál az olajcserékkel és egyéb alkarészekkel, amik az elektromosban nincsenek.

Egyértelmű, hogy nem jó megoldás mindenkinek még jelenleg, de nem annyira drága már mint pár évvel ezelőtt volt. Remélhetőleg mire elterjednek ezek az autók a töltőhálózat is megfelelő lesz a fogadásukra.

''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD

(#12) axioma válasza Vesa (#7) üzenetére


axioma
veterán

Szerintem szogezzuk le: az uj auto a draga, fuggetlenul attol, hogy elektromos-e. Az mar csak ennek a kovetkezmenye, hogy uj auton sokkal nagyobb a kulonbozet is.
A toltesrol meg mindig is azt mondtuk, hogy mindennapi hasznalatra az vallalja be, aki tudja otthon tolteni. Nyilvan egy videki ut mas, de eleve nem tesz jot az akkuknak a folyamatos gyorstoltes.
A soktizezer liter uzemanyagrol meg csak annyit, hogy az elektromos auto fogyasztasa eleg rendesen csak a tavval korrellal (felteve hogy ennek megfelelo vezetesi stilusban marad a sofor), mig a benzines pont a munkaba jaras dugoban atlagaban bukik el.
Amugy mikor ezt kezdik eladogatni, siman megvennem. Jelenleg a toltokiepitettseg miatt a csaladi fo autonak nem vallalnam, arra jo a (nem kamu) plugin hibrid.

[ Szerkesztve ]

(#13) Uckz


Uckz
tag

Azért azt is figyelembe kell venni, hogy ezt nem feltétlen csak magyar piacra szánták. Skandináv országokban rengeteg töltőállomás van kinn az utcán és az emberek simán otthagyják, bevásárló központok parkolója tele van töltőállomásokkal, hogy vásárlás közben tudják tölteni őket, és elég működőképes.

(#14) Gery20


Gery20
tag

Plusz ezek nem lesznek kitiltva a belvárosokból, míg a belső égésű motoroknál ez bármikor és bárhol előfordulhat...

''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD

(#15) babosmiki válasza julius75 (#8) üzenetére


babosmiki
addikt

:D

"Galaxy Z Fold3" , Watch Active4, GalaxyTabS2 8.0, Dell E6430 i7.."

(#16) Banano


Banano
tag

normális kerékmérettel tényleg el tud 13-16 kWh/100 km körüli fogyasztással járni, így aztán nem meglepő, hogy elég volt egy nettó 64 kWh-s akkumulátorpakk ahhoz, hogy az e-Niro tényleg el tudja érni az álomszerű, 455 km-es, tisztán elektromos hatótávot.""

És mi lenne ha nem divatb**i "városi terepjáró"-kat gyártanának,hanem normális méretű sedanokat,nomális légellenállással, dupla ekkora aksival? Vagyis mondjuk 100-as aksi, 10 kWh fogyasztással = 1000km-es hatótáv. Hurrá,megoldottuk a hatótáv kérdést.
Persze értem én..először jön a 64 kWh-s..utána az "exkluzív VIP " 72 kWh-s ..majd a 82.5-es,és 10 év múlva talán eljutunk oda,hogy normális aksit rakjanak bele.
Lásd mobilpiac.Ott is a gyártók többsége telibeszarja az aksit,pedig amilyen lapáttelefonok vannak,simán elférne nagyobb is.

* Random életbölcsesség ctrl+c ctrl+v *

(#17) #10949376


#10949376
törölt tag

Egy ilyen autóra mennyi a biztosítás egy évre?

(#18) vicze válasza Banano (#16) üzenetére


vicze
félisten

Ez nem olyan egyszerű. Nagyobb aksi = nagyobb súly = kisebb hatótáv. Ennek megvan a maga aranyközépútja, és azt kihagytam, hogy ugye több aksi több helyet is foglal.

(#19) sfdrakex válasza Banano (#16) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Egy kisebb autóba nem biztos hogy befér nagyobb akkupakk.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#20) julius75 válasza Gery20 (#11) üzenetére


julius75
aktív tag

De-de, bizony, hogy össze lehet.
Amit én néztem a hahu-n az sima egyhat benzin 105 lóval, 6.5-ért. De azért írtam, hogy legyen 8 millió, és abba már nagyon sok hasonló méretű robbanómotoros autó belefér.
Az állami támogatásd se vond le kétszer, a 13.009.000,-Ft már a csökkentett ár......
A 13 millió - 8 milló = 5 millió egyenlet alapján MAP+ állampapír vásárlása esetén évi 273ezerrel leszel gazdagabb, de lesz súlyadód, továbbra is fizetősen parkolsz, és van évi egy szervíz kb. 50-60 ezerért (ez mondjuk lesz ám az elektromosnál is, legfeljebb kevesebbe kerül kicsivel)
Az inflációt hagyjuk, mert ha az autó árába rakod akkor meg sima értékvesztéssel bukod.
Szóval még úgy sem veszem meg (mert egyszerűen nem éri meg), hogy évi 10ezer kWh-t termel a napelemem, amiből jelenleg 3500-ra semmi szükségem....

(#21) Gery20 válasza julius75 (#20) üzenetére


Gery20
tag

Ha meg nem veszek autót akkor meg 8 milliót tehetek MAP-ba... Kollégám évi 60ezer km-t megy a kocsival, neki csak az üzemanyag több mint 2 millió, a szervíz pedig nem 50-60 ezer/per év, persze akkor annyi ha egy Vitarad van és csak 5ezer km mész egy évben...

''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD

(#22) Gery20


Gery20
tag

Egyébként a német honlap szerint azonos felszereltség mellett 12ezer euro a listaárak közötti különbség és abból még semmilyen támogatás nincs levonva...

''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD

(#23) Gery20 válasza julius75 (#20) üzenetére


Gery20
tag

gyanús volt, hogy a 13millió már a kedvezményes ár, eszerint nem:
[link]

''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD

(#24) axioma válasza julius75 (#20) üzenetére


axioma
veterán

Upsz, ez erdekel, milyen nevleges teljesitmeny csinal ennyit es mennyire idealis tajolasban? Nalunk most vagyunk a kesz, oda-vissza orara varunk statuszban, a nagyon elmeletit en is tudom, de jo hallani egy gyakorlati erteket.

(#25) axioma válasza julius75 (#20) üzenetére


axioma
veterán

Jujj ne szamolj mar egy tetelt ketszer. A most elkoltott 5M vs. a most MAP+-ba rakott penz 5 ev mulvai erteke kb. az lesz mint a kamatos MAP+ egyenleg. A mai jelenerteke 5M. Jo, MAP+ _atmenetileg_ infla feletti, de nem veletlen az emelkedo kamatszamitasi mod (ugye te ezt is lazan kezelted) meg a hosszu benntartas, mert atlagban fog jol kijonni allam bacsinak... mindenki kamatemelkedesre szamit, ha beut a valsag me'g negativ realhozam is kijohet.
Szoval a 273e-et azt ne szamold az 5M feletti penznek, nem fedez az semmit.

(#26) julius75 válasza Gery20 (#21) üzenetére


julius75
aktív tag

Ha valaki 60ezret megy évente, vegyen gázolajos autót.
Ha elektromost vesz, akkor abból max. 40ezer lesz meg válás, mert a villanytöltőknél fog aludni....

Kérlek engedd már el, hogy mindenképpen igazat akarsz.... :R
A 64kW-os verzió ára (a fullos típus), de extrák nélkül, állami támogatással, 13.009.000,-Ft bruttó.
Amit linkeltél, az a kisebbik akkuval szerelt alap változat ára. Hatótáv bőven 300km alatt.....
De ha mégsem hiszel nekem, nézd meg a Kia oldalán.

(#27) julius75 válasza axioma (#25) üzenetére


julius75
aktív tag

Nem jól számolsz.
1. te veszel 13 millióért autót. Az értékvesztése alapján 5 év múlva kb. 6 millióért eladod, de csak akkor, ha nem lakod le, és addig nem lesz technológiai forradalom akkumulátor téren, mert ha igen, akkor csak 3-ért. Ugyanis a régi senkit sem fog érdekelni.
Tehát van 6 millió jó magyar forintod.

2. én veszek 8-ért autót, illetve 5-ért állampapírt. Mikor eladom, (veled egyidőben) kapok érte 4 milliót (remélhetőleg), illetve éppen lejár az állampapír is, amiért kapok kamatokkal együtt 6.367.500,-Ft-ot.
Ha jól számolok nekem bő 10millió forintom van.

Persze ezekből próbálja meg valaki reálisan kiszámolni, mekkora különbségek adódnak az eltérő üzemeltetésből. De hogy nem 4 millió, az biztos.

Mindkettőnk pénze annyit ér amennyit.
De nekem kicsit több maradt.... :C

Napelem: Mo. jónak számító helyen (értsd nem pl. Kisalföld), déli tájolás, 34 fokos árnyékmentes tető, 8400W beépített napelem teljesítmény mellett ma 9895kWh a rendszer évi teljesítménye.
Ideális esetben 1.2-1.25-tel lehet szorozni. Ha árnyékos, nem déli tájolás, stb. akkor nyilván rosszabb.

(#28) axioma válasza julius75 (#26) üzenetére


axioma
veterán

Nem ertem miert kell eroltetni ezt az utcan toltes dolgot.... jo, most me'g kiserleti meg ingyen, de nagyon gyorsan mind fizetos lesz, sot biztosan dragabb is lesz, mint az otthoni toltes.
[Ami nagy baj, hogy jelenleg tobb konstrukcional dragabb, mint a benzin, vagy max. pariban van. Tehat a plug-in hibrid, amelyiknel pont lehetne hatni az emberekre hogy legalabb a varosban ahol toltheti ne a benzint pofogje, o se fogja azt valasztani. Pedig egy 3x-os szorzo van otthoni nappali aramnal is ugy kb., lenne ott kozte te'r egy kecske-kaposzta valasztasra.]
Igen, a villamosenergia torvenyeknek meg szolgaltatoknak van pluszban alkalmazkodnivalojuk, de ez elobb-utobb ugyis sajat jol felfogott erdekukben meglesz.

[ Szerkesztve ]

(#29) axioma válasza julius75 (#27) üzenetére


axioma
veterán

1. Ja kerem, ha belekevered az _uj_ auto tulajdonsagait, akkor barmit ki lehet hozni. En azt nem tartom fair-nek ha azt mondod, hogy az 5M ES a kamatok a tied. Igy mar hogy a mai 5M-nak a jovobeni erteke ami 6M nominalisan, igy nem hibas, de nem mondd tobbet, mint ma 5M.
Mi nem kispalyazunk, igaz nem idealis a tajolas (K-DK), 45 fok es neha reszben arnyekos [de kettesevel kapott optimalizalot], de ezekkel egyutt pont duplaja rendszer megy fel... ket auto napi ingazasa meg amugy se kis fogyasztasu cs.haz havi szamla majd 50e most, szoval nagyobbreszt ki fogjuk hasznalni.

[ Szerkesztve ]

(#30) Gery20 válasza julius75 (#26) üzenetére


Gery20
tag

Pont nem, mert napi 250km-t megy autópályán/városban vegyesen, ennek pedig elvileg 400km felett van a hatótávja, így kijön belőle minden nap gyorstöltés nélkül. A szövegértéssel vannak problémáim, de ezt azért nehéz máshogy értelmezni:
"Az új E-Niro már 9.999.000Ft-tól (39,2kWh), illetve 11.549.000Ft-tól (64kWh) állami támogatással elérhető!"

''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD

(#31) Banano válasza julius75 (#27) üzenetére


Banano
tag

En nem veszek semmit,es megtartom a 18 eves lpg-s 1.6ost..1 milliot felreteszek uzemanyagra 1 milliot szervizre,meg egy milliot motorfelujitasra (most van benne 330ezer). Na ki nyert? ;]

* Random életbölcsesség ctrl+c ctrl+v *

(#32) julius75 válasza Gery20 (#30) üzenetére


julius75
aktív tag

Kezdettől fogva a 64kW-os verzióról beszéltünk. És a plusz extra nélkül kérhető legdrágább verzióról, ami pont 13millióéskilencezerforint.
Ugyanis csak ebben van hőszivattyús fűtés és nagyobb fedélzeti töltő.....

A 250km-rel ha tud otthon tölteni, és valóban megy ennyit, és van napelemes rendszere (+3 millió a 7kWp-s renszerár) ami termel neki 8-900kWh-t csak töltésre, akkor még akár meg is érheti.
De csak így.

axioma: már a legtöbb helyen nem ingyenes, 80Ft/kW például.
És így lesz ez az ingyen parkolással, súlyadóval is, amint "szemmel jól láthatóan" bezöldülnek a rendszámok.

Nem kevertem én semmit, ezek számok. Tudom, hogy nem egy óriáskifli a MAP+, de azt azért ne akard rámbeszélni, hogy új autót venni jobb....
Egyszerűn összehasonlítottam a kettőt, nem több.

Banano: Te. :R

(#33) fatal` válasza vicze (#2) üzenetére


fatal`
titán

Szerintem ez erősen márkafüggő. A Ford rendszerét már most is otthon lehet frissíteni USB-n. Lenne OTA is WiFi-n, de az Magyarországon nem működik.

[ Szerkesztve ]

(#34) axioma válasza julius75 (#32) üzenetére


axioma
veterán

Nagyon szar helyrol nezted a rendszerarat. Nekunk a 17kW lett br. 4.5M es az elmu szorakozas +0.5M, de ez csak a 3x25A miatt, utobbibol csak a merohelycsere van mindenkinek, az <200e.
Az ingyen parkolas, sulyado stb. majd akkor szunik meg, ha mar nem szmogriado-kozeliek a varosok... btw ha eleg sok lenne az elektromos auto, gondolhatnak ujra a kozlekedesi lampak utemeit, mert annyival gyorsulna a forgalom...

(#35) Banano válasza axioma (#34) üzenetére


Banano
tag

17 kwp 4.5 millioert ? HOL? :DD

* Random életbölcsesség ctrl+c ctrl+v *

(#36) axioma válasza Banano (#35) üzenetére


axioma
veterán

Remelem nem csap le egy modi a reklam miatt: ecoenergy.hu (52 db 325W-os napelem, 26db P650 (szerzodesen P600-nak irva de 650-ek telepitve), es 1 db Solaredge inverter + szereles, ugyintezes).
Ciki, de most passzolom hogy a kwp az hogy adodik, ez a nevleges teljesitmenyek osszege, ez alapjan lehet szerzodni az elmuvel.

[ Szerkesztve ]

(#37) julius75 válasza axioma (#34) üzenetére


julius75
aktív tag

Jogosultságom van (illetve a tulajdonomban lévő cégnek) napelem szerelésre, és azért hidd el, nagyjából képben vagyok.
Fajlagosan kb. 400ezer/kwp a telepítési ár, ez lehet jóval olcsóbb, minél nagyobb a rendszer. Pl. egy 17-es esetében akár 350 vagy alatta picivel. De amit te írtál, hogy 4.5 millió, az nem oké. Itt bruttó 266-ra adódik per kwp, ami lehetetlen. Még a legszarabb kínai cucckkat feltételezve sem jön ki. Ráadásul az SE rendszer mindig drágább az optimalizáció miatt.
Csak az inverteretek + az optimizerek másfél millió minimum.
A másik másfél a tartó + munkadíj (bár már ez is könnyen minuszos meló lesz), és akkor a harmadik másfélből maradt bruttó 30ezer egy táblára. Kizárt. A kifutó 270-es panelek is többe vannak.
Szóval valami nem stimmel, vagy a 4.5 misi, vagy nettó az a bruttó, vagy valami más sumák, átbaszás volt/van/lesz.

Mérőhely csere sem kell mindenkinek, ezt is rosszul tudod. Szolgáltatói részről legtöbbször egy fillérbe sem kerül.
A súlyadó/parkolás simán meg fog szűnni, amint kimutatható bevételkiesést eredményez. Most még leszarják, mert fillérektől esnek el miatta. Tudod olyan ez, mint a rendszeretekre kiszabott napelem adó. Most még nulla forint van a táblázatba írva, de csak egy tollvonás és már fizetsz is, mint a kisangyal.
[link]

(#38) julius75 válasza axioma (#36) üzenetére


julius75
aktív tag

Megnéztem a linkelt céget. Amit írtál, 325-ös Q.Cells (jó minőségű) panelből bruttó 55.880-ért adnak egyet, azaz 2.9 millió az 52 darab.
A maradék 1.6 millióba még az inverter + opti + kábel + tűzvédelmi főkapcs + túlfeszvéd sem fér bele, nemhogy a tartó és szerelés.....

(#39) Vesa válasza axioma (#34) üzenetére


Vesa
veterán

Valójában sehogy sem éri meg sajna. A napelemes rendszer jól hangzik, de 5 (ami inkább 7-8)Millió beker költség mellett, nem árt kiszámolni, mikor térül meg, beleszámítva, hogy -mint minden rendszer-, ez is öregedik, folyamatosan romlik a hatásfoka (ami már eleve nagyon gyér, sajnos jelen állás szerint a napelem technológia rettenetesen gyenge hatásfokkal rendelkezik), majd kb. mire lenullázza önmagát, lassan cserélni kell szinte minden elemét a solar akkuktól kezdve a panelekig. Végig szaladtam már ezen párszor, de mindig az jött ki, hogy a megtérülés minimum kétséáges, vagy ha el is érhető, akkor olyan távlatokban (10-15 év), ami értelmetlenné teszi az egészet, legalábbis én nem tervezek ilyen hosszú időre, mert fene tudja mit hoz a jövő.

Az egyetlen amit most vásárlásig jutva el tudok képzelni, az egy régi kis e-car, olyan max. 3M körül, amivel lehet a városban ingázni. De a 13-25milliós e-autók értelme konvergál a nullához, sajnos bárhogyan számolom, nem éri meg a vesződést. És bár lokálisan tisztább, ezt elismerem, de összességében sajnos nem ilyen szép a helyzet, eleve az akku előállítás miatti CO2 terhelés miatt, másrészt a gridről rátöltött -tehát jelentős részben fosszilis üzemből előállított- áram miatt, harmadrészt, a Li-ion akkuk jelenleg sajnos tökéletesen megoldatlan újrahasznosítása miatt (vagyis tonnaszámra mennek ki a szemétbe, komoly mértékben szennyezve a környezetet).

Egy forradalmi akku tech esetén, aminek az újrahasznosítása is megoldott lesz, illetve a grid megnövekedett terhelésének felkészítését és megoldását követően, _talán_ lesz értelme.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#40) #10949376


#10949376
törölt tag

Mennyi a biztosítás egy ilyen autóra egy évre?

(#41) axioma válasza julius75 (#38) üzenetére


axioma
veterán

Varjuk meg hogy mukodik (<10 nap elvileg), es privatban reszletezhetem tovabb. Kezdjuk ott hogy ha nem darabokat veszel hanem rendszert, raadasul nem MVM hitelre hanem kp-vel, eleve nem listaarral kene szamolni. Valamint tuzvedelmi eleve ha nem az inverter a szabalyzo akkor technikailag nem is kene, de nalunk meg azert sem kell papiron sem mert siman tavolsagon belul vagyunk. Igen, probaltak minket is sokfele pluszkoltseggel etetni... szoval iden Construman (kora tavasz) kezdtuk es 10-12-es rendszerreke is adtak ilyen arat... megjegyzem az elmu sajat cege is megcsinalta volna a 17-est csak 310-es vagy 315-os mar nem emlekszem napelemekkel, darabszamra ugyanezt ugy ertve, cegekre meretezett szerzodessel (pl. betanitas meg ilyesmi beleertve) 5.2 korul talan. Ha nagyon erdekel majd ha jobban raerek elokereshetem a reszleteit.

(#42) Bgyarmati


Bgyarmati
csendes tag

Ezek a hatótávolságok nagyon el vannak varázsolva. Ha nyáron bekapcsolod a klímát, vagy télen a fűtést meg az ülés- és/vagy a tükörfűtést, hátsóablak párátlanítást, megy a rádió is, és a jobb talpad alatt nem egy lágytojást dajkálsz (kissé sportosan vezetsz), akkor a hatótáv a felére esik vissza, vagyis bakfitty. És akkor még nem beszéltem arról, ha a Pilisbe vagy a Dobogókő felé, vagy Visegrádra mész a Panoráma úton. Vagy a Jósvafői barlanghoz. Vicc nagyon drágán. Városi "bevásárló" autónak meg luxus, még ha milliomos vagy, akkor is.

(#43) axioma válasza Vesa (#39) üzenetére


axioma
veterán

Bingo, van egy peugeot ion-om varosjarni, 2.25-ert vettem majdnem pont 1 eve (ez is fel ev piacnezegetes utan), csaladinak egy Ampera 3.85-ert (fel ev itt is befigyelt), ezzel az ingazasok miatt van majd 50e-es villanyszamla, a 17-es rendszer meg igy is varhatoan tultermeli, azt a jovedelmet nem szamolva is 8-9 ev megterules. Es ez nem az ahol 10 evnel a rendszer lelke invertert amivel a beepitett szabalyzot csereled, mert a szabalyzo nekem kint van a teton 2 panelenkent es 25 ev garis... inverter is ha cseres is (de kisebb feladat, kevesbe lesz nyuvasztva), lenyegesen olcsobb mint a "gazdasagos" rendszerben.
Ha ugy nezen en nagyon mindent osszeadva brutto 11M-ert a ket auto + osszes tankolas + a lakas energiaszukseglete (=nyugdijbefektetes) beruhazast tettem meg. Nem egy db uj autot.

(#44) axioma válasza Bgyarmati (#42) üzenetére


axioma
veterán

Latszik hogy nincs elektromos autod.
Ami "normal" autoban a kis akkurol (12V) megy, az itt is. Igen, a kis akku le tud merulni es akkor az e-auto nem mozdul, hiaba van tele a menetakku...
Szoval csak a futes es klima jatszik. A domb sem, mert nem csak felmesz, vissza is jossz, akkor meg visszatermel (rendszeresen megyek at Bkalasz-Urom-Becsi ut, nem a levegobe beszelek, nem jelentos a tobbletfogyasztas). A tojas meg pont nem ugy van ahogy a fustosoknel: az egyetlen nagy pazarlas varosban ha jobban fekezel mint amennyi a visszatermelesbe belefer. Jo, orszaguton a nagy sebesseg is, de idonkent jarok M0 110-es szakasza fele, az se turhetetlen.
Szerk domb, meg nagy gyorsitasnal _atmenetileg_ persze bevillantja, hogy ha igy mennel tovabb akkor fele annyit tudnal megtenni, de hat ez az algoritmusbol adodik, es nem kell megijedni, ha nem maradsz abban az intenziv felhasznalasi modban.

[ Szerkesztve ]

(#45) axioma válasza julius75 (#38) üzenetére


axioma
veterán

[nem a qcells lett, mar azert se stimmel ezek szerint, csak fejbol nem tudtam]

(#46) Man0gatya


Man0gatya
aktív tag

Vannak itt páran akik el vannak tévedve e-nero árak:
AKCIÓS ÁRAK (ÁLLAMI TÁMOGATÁSSAL)
BRONZE 9,999,000 -
SILVER 10,299,000 11,549,000
GOLD 10,949,000 12,199,000
PLATINUM - 12,849,000 ezek a hivatalos állami támogatott árak, ezekre jöhet még pár extra de a gold ami új UVO ota rendszerrel, vezetés támogató rendszerrel minden extrával megáll 1.2800.000 körül
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/hu/hu/assets/contents/utility/Brochure/price-list/kia-e-niro-arlista.pdf
Elektromos kocsi hatótávja ugyanúgy sok mindentől függ mint egy benzinesé, de ami fontos különbség hogy benzint a kocsid nem képes termelni elektromos áramot viszont igen egy dugóban araszolva egy benzines fogyaszt 8-9 litert míg egy elektromos pár kwot mivel minden fékezéskor visszatermel. Az hogy miért a suv formát erőltetik talán azért mert népszerű? mert nem kell a földre hajolni a gyerek betételekor, ki-beszálláskor kényelmes magasan ülsz stb stb stb
Töltés: aki nem tudja otthon tölteni, de nem megy napi 50-100 kmnél többet ez már annak is ajánlható mivel heti 1x kell tölteni mint egy benzineset csak olcsóbb. Benzinest, heti 10-20000 ezerért tölt egy hasonló felhasználású ezt meg feltöltöd egy gyors, villám vagy destination töltőnél kb 3000-6000 ftért vagy éppen ingyen....aki meg otthon tud tölteni és megy évi 15-30000 kmt annak sokkal, jobban megéri ez mivel nem csak benzin árában van eltérés hanem pl. a szervizigényben is
használtan meg egyértelmű hogy elektromos jobban megéri mivel annak a hibafaktora sokkal kisebb ha belegondolsz egy elektromos motor akár 1 millió kmt gond nélkül elmegy. az alatt egy belsőégésű hányszor kíván meg teljes felújítást már csak a működési elvből eredő különbség miatt is?

(#47) Man0gatya válasza vicze (#10) üzenetére


Man0gatya
aktív tag

Lesz beépített 4 g-s kártya benne online lesz a navigáció is. A forgalmi, időjárási adatokkal.

(#48) Man0gatya válasza julius75 (#27) üzenetére


Man0gatya
aktív tag

HA lesz akku forradalom akkor hol adod te el a 8 milliós már most használt kocsidat 4 millióért? kinek fog AZ kelleni? :D elárulom neked hogy örülsz majd ha kapsz érte még pénzt. míg egy elektromos autó mivel addigra lesz töltő még bőven meg fogja érni az árát. A e-niroban van akkutemperáló szóval valószínűleg jó állapotban lesz akku is. 5-6 milliót simán lehet érte kapni évek múlva is 5-6 évesen még garanciásan

(#49) julius75 válasza axioma (#41) üzenetére


julius75
aktív tag

Ne dolgozz vele, örülünk ha működik, de tényleg nem érdekel.
Mint írtam, elég jól képben vagyok az árakkal, tudom milyen, ha rendszert veszel, tudom milyen az mvm-hitel, és azt is tudom, mennyi kókány, semmitérő cég szakosodott erre az iparágra.
Amit leírtál összeget abból 17-es rendszert telepítve, engedélyeztetve, főleg optimalizálókkal nem lehet csinálni. De ha nektek sikerült, akkor oké, engem azért annyira nem érdekel, hogy ezen vitázzak.
Ha meg nem q.cells akkor máris kezd kibújni az a bizonyos szög, mert a másik panel amit árulnak, nos hát.....

Man0gatya: összeadom neked is szívesen: 12.849.000 + 160.000 (metálfény) = 13.009.000,-Ft

Ha azt gondolod, itt 5 éven belül eltűnik a robbanómotoros autó, hát rohadt nagy tévedésben vagy. Még 30 év múlva is nagyon sok lesz belőlük.
Viszont ha tényleg kitalálnak valami forradalmit akku téren, akkor a régi akkuval szerelt egy fabatkát sem fog érni. Akinek lesz pénze újat vesz, a többségben lévő kisember pedig marad a használt egynégy tsi-nél.

(#50) mjani1172 válasza julius75 (#5) üzenetére


mjani1172
addikt

Ez pontosan így van.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.