Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bigmasterg

    addikt

    válasz HThomas #24 üzenetére

    Kézi váltós ceedben nekem nincs Eco és sport gomb, szetinem csak automatában van.

  • HThomas

    őstag

    válasz bigmasterg #23 üzenetére

    A kézi váltósaknál egyébként nem megoldás, hogy egyszerűen átteszed sport módba? Nálam az automata Ceedeknél tök jól működött, működik, bár hétköznapi nyugis vezetésnél a normál mód sem használhatatlan (az Eco-t azért nem erőltettem, illetve a mostaniban már nincs is, elég Eco normál esetben is :) )

  • trance89

    őstag

    válasz Alusky #21 üzenetére

    Az újabb vag-oknál ez az elcseszett beállítás okozza legfőképpen:

    Alapból incremental, ezt kell átállítani direct-re (steering assistance/adaptation alatt) és meglepődsz mennyire instant lesz a gázpedál reakció. Régebben nem 1x döglöttem le kereszteződésben a lassú gázpedál reakció miatt, amióta átraktam 1x sem sikerült. És mások is mondták hogy mennyire fürgébbnek érződik a kocsi :)
    Viszont 2020-as modellektől kezdve ez az opció már valszeg nem játszik, a 2019-es ibizámon még át tudtam kapcsolni de pl fater 2020-as t-cross-án már hibát dobott mentéskor (sfd unlock ok)

  • bigmasterg

    addikt

    Nekem 160 lovas SW van, de a gázpedál butasága nagyon zavart.
    Plusz van egy olyan jelenség, hogyha remegés határon van a kuplung, akkor egyáltalán nem ad már gázt, hiába nyomja az ember a pedált, ilyenkor vissza kell kuplungolni és előre nagyobb gázt adni. Ilyennel újabb hyundaiban találkoztam még, más régebbi autóban sosem.

    Az elsőre találtam megoldást, a másodikra nem.
    A lassú reakció pedalboxxal orvosolható. (szervíz előtt kivehető, garanciába nem szól bele, hisz csak a pedál által küldött jelet módosítja)
    Ezt a fórum topicot korábban végigolvastam
    Ebből a thread-ból jött ez az olcsó alis megoldás , gyk. ugyanazt tudja mint a márkás drágák.
    Két éve használom és nincs vele problémám, feleségem nélküle el sem tud indulni a kocsival, ezzel meg igen.
    Ismerős is vett ilyet facelift előtti, 1.4t motorral szerelt ceed-hez és azzal is jól működik neki.

  • Aljasvip

    senior tag

    válasz DoItYourself #11 üzenetére

    Yup, 10" kijelző, csak kábeles móka.
    Annyira nem zavar, mióta találtam egy jó kábelt és rájöttem hogy valamelyik Droid verzió frissítés cseszte szét az AA-t.
    Hosszabb utakra bekapcsolom a 80%-os töltési korlátot és nyugodtan autózom.

    2000 körül járatom én is, nem érdekel milyen hülyeséget javasol a jelző, mert városban 50-nél már 4-esben is érzem, hogy rángat. Olyan mintha kapcsolgatná a 2/4 hengeres módot 1500-as fordulatszám körül, ami engem bosszant.
    Óra szerint 60-nál váltok 4-be, 80-ál 5-be, 100...110 az értelmetlen 6-os.

    Vezettem anno egy héten át valami nagymotoros J/K Astra-t, ahol 30-ig 1-ben mentél és a 3-as 50 alatt felejtős volt. Nagyon kényelmes volt vele városban haladni, dugózni, és mondanom sem kell hogy a 6-os áttétele is jobban feküdt az Autobahn-ra.
    Csak emiatt simán vennék egy ilyen autót, de nincs elég banánom kettőt fenntartani egy feleség mellett. ;]

    "Húz mint az ökör" témára más fogalmaink vannak szerintem. El tudom én is jól kapni a gyorsítást vagy előzést, de vezettem már 6 hengeres benzinest és nagyobb 4-es dízelt (talán 2.8L)... Az ilyen lefojtott 4-hengeres nekem nem húz, csak húzgál(na).

    Nekem kétszer jelzett be a gumi nyomás szenzor, tempós haladás közben, így volt izzadás rendesen. Valszeg én felejtettem el set-elni a fújás után, ki tudja.
    Ahol jobban megijedtem, hogy egyszer valami viharos téli időjárásban és egy második alkalommal egy átlagos nyári napon kiírta, hogy vezetés támogató rendszer hiba, nincs tempomat és sávtartás... Azóta se tudom mi lehetett épp ott a baja, mert következő indításnál már nem volt nyoma, hibakód se lett belőle. (kamera nem volt koszos, első radar nem sérült)

    Jó autó ez, csak nekem 2022 Augusztusban 9,6 millióért nem ez a szint lett volna a vágyam.
    (Renault Lagúna és Kia Optima/Hy i40 ekkor már kifutott, és erre az árszintre feltolták a Mégane/C'eed kategóriát)

  • DoItYourself

    addikt

    válasz Aljasvip #9 üzenetére

    Ha jól tudom a nagyobb, 10"-os kijelzőhöz csak vezetékes Android auto van (nincs rá licenc - ezt egy Kia értékesítő mondta), a kisebb 7"-oshoz viszont van, nekem ritkán van vele gondom.

    Astra J kombiról (1.6 szívó) váltva nekem nagyon bejön, csendesebb, a turbo húz mint az ökör, de nyugodtan krúzolni is lehet vele, légkondi nem fogja meg, autópályán megpakolva is megy rendesen. Fogyasztás 6-8 liter között alakult eddig, start-stopot nem használom. A váltássegédet nem érdemes nézni, már 1600-as fordulatnál javasolja a köv. fokozatot :). 2-3000 között járatva jól megy, erős is.
    A váltó kiosztásnál nekem csak a kettessel van bajom, lassú fordulásoknál, bekanyarodásoknál néha vissza kell tenni 1-esbe, mert kettesben dadog.
    Ablaktörlő furán töröl automatán, jobb lenne az intervallumos manuális, mint az Opelben volt, ez néha nem érzi a ritmust.
    12 ekm környékén egyszer bejelzett a check engine lámpa, ami valójában a "kibocsátásszabályzó rendszer" visszajelzője, szervízben törölték. Most, 45 ekm-nél ismét kigyulladt, majd elaludt egy hét múlva - 2 hónapja nem voltam vele pályán, csak városban. A szervizben gariban cserélték az EGR szelepet, más baja nem volt ezen kívül.
    # Kia Ceed SW Gold 160 1.5 T-GDI MY2022

  • user2

    csendes tag

    @Aljasvip: 6. Érdekes, én 125-130 alatt nem is nagyon kapcsolom. Ha jól emlékszem, óra 130-nál forog 3000-et. Itt, illetve valamivel felette, mondjuk óra 140-145-ig még komfortos, de nekem már nem igazán, a nyugodtabb krúzolás híve vagyok (öreg vagyok és nem sietek). 180-nal nem megyek, hogy "ordítson". :) Szerintem az egész autó nem erről szól.

    A pöccintős indexet félreértetted. Használom, be is állítottam 5 villanásra. :DDD Csak arra utaltam, hogy a gombok/karok/egyebek mind logikusan vannak elhelyezve, szinte már uncsi, néha hiányzik az Astra egy-két bumfordisága, pl a béna indexkar.

    A frissebb telefonommal drót nélkül is pöpec.

    @slaci007: A Lurdy tudomásom szerint nem hivatalos Kia szerviz, bár sokan mondják, hogy az. Talán régebben az volt. De most nincs listázva a Kia honlapján.

    @HThomas: Nehéz kérdés. Az Astrával (H) ritkán pályáztam. Azon kívül nekem nem tűnt hangosnak, de kinek mi. Pályán inkább a motor volt hallható, a Ceednél a motor csendesebb, de valamivel több a gördülés (és/vagy a szél, ahogy írod is) zaja. Összességében - talán - csendesebbnek mondanám a Ceedet, ha nem is sokkal. Vagy máshogy ugyanannyira zajos. :DD Inkább az, amit írtam is, hogy a Ceeddel szeretek pályázni, az Astrával nem szerettem.

  • Aljasvip

    senior tag

    válasz user2 #5 üzenetére

    Én úgy tudom, hogy a legtöbb cuccra 5 év garancia van, és a 7 év csak a karosszéria* rozsdásodására vonatkozik.
    *persze ez se véd semmitől, mert szépen le van írva, hogy gyári állapotra vonatkozik, azaz ha túl sok kavicsot kapott alulról az autó, akkor ráfoghatják, hogy te tetted tönkre a gondatlan rally-s vezetési stílusoddal

    Én egy 2022-es Ceed Platinum kombit vezetek, yukka steel gray, már 55k km van benne. Ugyanezek a hülyeségei vannak (ablaktörlő, párásodó lámpa, öv bekötés), és ezek közül inkább a teljesen haszontalan 6-os fokozatot említeném meg.
    Én értem, hogy a világ legtöbb részén 120/130 a sebesség limit, de ez az áttétel Németországban 210-nél már elég ordítós. Kipróbáltam párszor, de nem ajánlom senkinek. A váltótól függetlenül, ez az autó 180 körül kellene legyen leszabályozva.

    Én is szívó benzinről jöttem, egy 2002-es Mégane 1.6L 4 hengerrel (93le), és őszintén szólva ez a Kia a kamu lóerőivel egyszerűen gyengébb a turbo nélküli tartományban. Valószínűleg ezt a lomhaságot érzed te is.
    Volt szerencsém egy 1.2L 3-hengeres i30-at is vezetni... Na az tényleg olyan mintha lábbal tolnád be.

    Pöccintős index van amúgy, gyakorold kicsit, én se találtam el elsőre az erőt. A kocsi menüjében lehet is állítani, hogy 1/3/5-öt villogjon.

    Nálam viszont nincs vezeték nélküli Android Auto, és a kábelekkel nekem is volt szenvedés az elején.
    Ha kapcsolódás problémák vannak, akkor 2 jó tanács: USB port szöszmöszöket ki kell szedni, és nem árt egy factory reset sem (1-2 rendszer frissítés után összeakadhat az AA).

Új hozzászólás Aktív témák