Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Teréz Atya


Teréz Atya
senior tag

Megy itt valakinek? Nekemem barmire kattintok azt irja h "stream currently unavailable."

A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

(#2) rudi válasza Teréz Atya (#1) üzenetére


rudi
nagyúr

Gondolom csúsznak valamennyit. A kiírás szerint már ottani idő szerinte délután 3-tól megy a móka, az kb. 20 perce volt.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#3) Teréz Atya válasza rudi (#2) üzenetére


Teréz Atya
senior tag

No, elmentem kajalni, visszajottem, mindig semmi. Vagy ilyen gyorsan korebertek?

A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

(#4) D1Rect


D1Rect
félisten

Remélem jogsija mindenkinek van. ;]

(#5) Molk válasza D1Rect (#4) üzenetére


Molk
tag

És nem ivott előtte ugyebár senki... ;)

(#6) fi:zi'k válasza D1Rect (#4) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Meg engedélye és remélhetőleg egy poncsó sincs a közelben. :))

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#7) Chrys_


Chrys_
addikt

Meg használati utasítás a drónokhoz a helyszínen. Különben a helyi sünök (vagy a felcsúti szervek kiküldetésben) lefoglalják a drónokat :)

(#8) rudi


rudi
nagyúr

Na, megy a live feed!

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#9) Teréz Atya válasza rudi (#8) üzenetére


Teréz Atya
senior tag

Hat, a stream nem tokeletes, hatalmas keses van a kep es a hang kozt.
Most meg eppen valakivel interjut csinalnak, de senki nem muntatja a figura pofazmanyat, csak valami random hattergrafikat.
Meg a bal hangcsatornan a kommentatorok, a jobbon a hatterzaj. Ezek szerint fejben kene osszemasterelnem. Elegge zavaro.
Most meg a zenetol meg nem hallom a kommentatorokat. Hat Palik Laci besirna. No, a penz nem minden.

[ Szerkesztve ]

A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

(#10) rudi


rudi
nagyúr

Most indul a kvázi kisdöntő, 3 szupernagy név egy előfutamban :)

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#11) rudi válasza Teréz Atya (#9) üzenetére


rudi
nagyúr

Igen, a közvetítés minősége brutálisan gyatra, ezt majd szégyellhetik később...

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#12) Teréz Atya válasza rudi (#11) üzenetére


Teréz Atya
senior tag

1-es Racer 4S LiHV-t hasznal. Kivancsi vagyok h grafenes-e az akku.

A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

(#13) Teréz Atya


Teréz Atya
senior tag

No, hang mar jo, de most 2-es elkapott valamit es nem kepesek visszajatszani. :)

A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

(#14) rudi


rudi
nagyúr

Hát, ez a BanniUK a maga 15 évével nagyon odatett az öregeknek. FPV képről se volt sz@r, amit csinált, de amikor mutatták távolabbról a tiszta köreit a 2. akkucsere előtt, mintha sínen húzták volna. Ez a kör megmutatta, hogy azért bőséggel van ebben a mókában potenciál. Ahogy a Rotor Riotos Nowakkal, aki az USA nemzeti bajnok és Metal Danny-vel, aki meg az egyik abszolút legnagyobb drónos név kergették egymást pár méteres közökkel, na az nemsemmi! És még Mr Steel egy másik ultranagy drónos név kommentálása is rendben volt. Még tekernek a képminőségen meg a versenyinfókon és tényleg érdekes cucc lesz ez.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#15) edward2


edward2
addikt

Eléggé átláthatatlan volt a döntő. :(

(#16) zsoltti válasza D1Rect (#4) üzenetére


zsoltti
senior tag

meg érvényes biztosítása, gondolom verseny előtt meg szondáztattak :C

(#17) Cobra.


Cobra.
őstag

Utolsó videót néztem csak (a BannyiUK-st), tiszta Tron :)
Az mondjuk durva, hogy csak 3 kört bír az akku.

(#18) #45185024


#45185024
törölt tag

Most tegnap délbe volt vagy ma délbe van ???
én is azt az utolsót néztem az érdekes de végignéztve már ettől szédülök. Mi lesz velünk VRben emberek ???

(#19) schawo


schawo
titán

Ha ez a Bannyi volt a leggyorsbb, akkor ezek még nagyon bénák. Rengeteget hibáznak, és a techika sem igazán alkalmas versenyzére. Talán ha két kanyart sikerült nagyjából eltalálnia összesen az egész menet alatt. Ez inkább játék, mint sport. A 10 éves autóversenyző gyerekek is sokkal precízebbek. A magasabb osztályokról, vagy az Airrace-ről (az jobban összehasonlítható) ne is beszéljünk.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#20) rudi válasza Cobra. (#17) üzenetére


rudi
nagyúr

Ezek az akkuk 4 cellásak, 15 volt körül adnak le és 1400 mAh-sak, amiből 20 wattóra körüli energiahordozás jön ki. Ezen a versenykörön átlagosan 20 amper körül vettek fel a gépek, amiből az jön ki, hogy átlagban 300 watt volt a teljesítményük. Ahhoz, hogy a 300 wattot evő gépet egy óráig hajtani tudd 300 wattórás akku kellene, de a 20 wattórás ennek csak az egy tizenötöde, tehát 4 percet bír verseny tempóban.

Még egy gyors kiló/lóerő számolás. Az alap versenyquadrokopterek akkuval fél kiló körül (de inkább alatt szoktak lenni) a 0,3 kilowatt az átlagos teljesítmény, de csúcson tudnak 15 V x 60 A-t (és még többet) is ami már 0,9 kilowatt vagyis 1,2 lóerő. Így kvázi minden kilóra jut úgy 2,5 lóerő. És akkor még csak négycellás akkukról beszéltünk, neki lehet menni a témának hatcellással is, ami reálban majdnem másfélszeres szorzót ad a teljesítmény/súly arányba. Na, az olyan gépeknek akkora a gyorsulása, hogy kvázi teleportálnak :)

Itt egy ilyen hatcellás freestyle videó a dubaji versenyről. Érdemes hanggal nézni, akkor lehet csak követni, hogy mikor "húzott rá a gázra" a pilóta.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#21) schawo válasza rudi (#20) üzenetére


schawo
titán

csúcson tudnak 15 V x 60 A-t (és még többet)
Ezt csak nagyon rövid ideig. A kis emelkedő tetejre is alig tudott felmenni szegény pára.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#22) rudi válasza schawo (#19) üzenetére


rudi
nagyúr

Bocs, hát ők nem PH fórumozók, nekik csak erre futotta. Szegény srácok közül a legjobbak is max 2-3 éve csinálják, mert egyszerűen hiába akartak volna ők quadrokoptert repülni korábban, nem volt még "feltalálva" ez a dolog. Aztán a jövőbelátó képességük sincs még kifejlődve, így nem tudják legyőzni azt a leheletnyi, de meghatározó késleltetést, ami a drónkamera->kamera-adóvevő->VR szemüveg->ember agya->ember motorikája->távirányító elektronikája->táviráyító adóvevője->drón motorszabályozó elektronikája körben adódik. Illetve a gépen lévő kamera szöge fix, amikor "becsóválják" a gépet egy kanyarba, az FPV-n úgy néz ki mintha hibáznának.

Szóval megkérlek, légy velük szemben türelmes, nem PH fórumozók, sőt még csak nem is magyarok, kell nekik pár év mire számunkra elfogadható szintre fejlődnek. Én is pfujjogva néztem az első meneteket, mielőtt belegondoltam a korlátaikba. Tudod, egyszer régen én is RC-ztem, igaz autóval és csak körzeti bajnokság szinten sereghajtóként, de ezeknél a Dubaiban körözőknél ezerszer jobban kenném. Hiszen nem csak fórumozó vagyok itt a PH-n, hanem nagybetűs is... :)

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#23) rudi válasza schawo (#21) üzenetére


rudi
nagyúr

Igaz-igaz a csúcson (ami 15 V x 80 A valójában) csak kis ideig tudnak menni. Nem F1-es autók meg műrepülőgépek ezek, amik max teljesítményen hónapokig tudnak menni. És igen, én is szégyenkezve néztem, ahogy kaptatnak felfelé antigravitációs fék nélkül. Gondoltam, innen a monitoron keresztül besegítek nekik telepatikusan, de meggondoltam magam, és inkább a Mars gravitációját fordítottam meg negyed órára... :)

[ Szerkesztve ]

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#24) schawo válasza rudi (#22) üzenetére


schawo
titán

Nem cáfoltál, hanem megerősítettél. A késleltetési kör pont a versenyzésre alkalmatlanságot mutatja. Egyébként egy autónak is van késleltetése, nyilván kevesebb, hát még egy repülőgépnek (lásd Airrace hasonlatom), aminek ennél sokkal nagyobb (a méretéből adódóan).

A 10 éves gyerek kezdő autóversenyző hasonlatot is pont ezért hoztam. Annak sem volt több ideje.

Amikor becsóválja, akkor hibázik. Az átmenetnek simának kéne lennie.

Értem én, hogy még nincs még meg sem a kézi, sem a gépi technika. Pont ezért mondtam, hogy még bénák.

Értem én, hogy te folyamatosan arra akarsz kilyukadni, hogy ki vagyok én, hogy innen fotelből szólok be a "csúcspilótáknak". De engedtessék meg, hogy valamit úgy is értékeljek, hogy nem művelem. Nem fejed a tejet, mégis ha romlottat kapsz, akkor sértődötten visszaviszed a boltba. Nem csak aról alkothat véleményt az ember, amit személyesen is végez.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#25) rudi válasza schawo (#24) üzenetére


rudi
nagyúr

Figyi, te mennyit repültél quadrokopterrel FPV vel és szabad szemmel, illetve mennyi RC-s tapasztalatod van bármilyen más ágazatban? Illetve foglalkoztál már azzal, hogy mint lehet fix lapátszöges rotorú berendezésből kihozni? Mert a kommentjeid alapján - a fórumozói túlzást leszámolva - eléggé fogalmatlannak tűnsz, már bocsáss meg.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#26) schawo válasza rudi (#25) üzenetére


schawo
titán

Már megint.

Ha a saját repülgetés és az itteni versenyzés között sok hasonlóság van, akkor vissza az első hozzászólásom első mondatához. Attól, hogy vezettél már autót (még ha többszázezer km-t is), nem értesz jobban a forma1-hez. Mégis látod, ha egy versenyző hibázik, látod, ha a egy pilóta gyenge, ha egy autó alkalmatlan, ha egy beállítás pocsék.

Később talán lesznek olyanok, akik komolyabban művelik ezt, fejlesztik az eszközöket, fejlesztik az irányítórendszert, fejlesztik a kommuniációt. Látszani fog a különbség. Akkor nem ilyen köröket mennek majd. És majd azt mondod te, is hogy ezek még bénák voltak.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#27) rudi válasza schawo (#26) üzenetére


rudi
nagyúr

Igen, már megint... mondom, ezek nem PH fórumozók, még csak nem is magyarok! Nekik ennyire futja, próbáld megérteni és nem lenézni őket... :)

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#28) rudi válasza schawo (#26) üzenetére


rudi
nagyúr

Válaszolva a szerkesztett 2. bekezdésre. Én ugyanúgy nem fogom bénázni őket, ahogyan Fangióékat sem bénáztam mert sisak nélkül meg össze-vissza vezettek gyakran illuminált állapotban. Valahogy más a mentalitásom... talán nem is vagyok rendes fórumozó... :)

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#29) schawo válasza rudi (#28) üzenetére


schawo
titán

Fangiot ezekhez? Ahogy gondolod. Én kifejtettem a véleményem. Ha válaszolsz, azt természetesen még elolvasom, de nekem több hozzáfűzni valóm egyelőre nincs a témához.

Valahogy más a mentalitásom... talán nem is vagyok rendes fórumozó...
Bocs, de ez kimeríti az álszentség definícióját.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#30) Zimmy88 válasza schawo (#26) üzenetére


Zimmy88
tag

Hidd el sokat fejlesztettek mind az eszközökön, mind az irányításon az elmúlt években. Az, hogy a jelenlegi szint nem ér fel az igényeidhez, még nem az iparág hibája.
Véleményt alkotni szabad, nem is erről van szó. De úgy, hogy saját tapasztalat nélkül lebénázod őket, az szerintem erős. Autóversenyzős példánál maradva, mikor Senna vagy Lauda kisodródott a pályáról és összetörte magát, akkor is mondhattad volna hogy áá de béna volt. Majd ha jobban csinálod nála, akkor lesz súlya a véleményednek.

FZR2000 ®

(#31) schawo válasza Zimmy88 (#30) üzenetére


schawo
titán

Én abba kötöttem bele, hogy a pár kör alatt összesen talán két kanyart talált el, azt is csak kábé. Ha Fangio, Senna, vagy Prost ilyenlett volna, akkor most a létezésükről sem tudnál.

Majd ha jobban csinálod nála, akkor lesz súlya a véleményednek.
Ugyanaz a demagógia újra és újra.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#32) Teréz Atya válasza schawo (#21) üzenetére


Teréz Atya
senior tag

Indul a magyar dronbajnoksag, szerintem megmutathatod, hogy kell ezt. :D

A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

(#33) rudi válasza schawo (#31) üzenetére


rudi
nagyúr

Érvelésed értelmetlenségét az támasztja leginkább alá, hogy ez a "béna" BanniUK a mostani verseny után első számú sztárrá lépett elő FPV körökben, annyira méltatják mint a legtehetségesebb F1 újoncokat. És azok, akiket megvert a menetelése során, pl. Metal Danny vagy Chad Nowak a példaképei, saját köreikben Fangio, Lauda szintű sztárok. A verseny közvetítőjekén pedig Mr Steel szállt be, aki lazán Coluthard kategória F1-er vetítve. Ha te ide bejössz a laikus véleményeddel, számolnod kell vele, hogy ki leszel nevetve.

[ Szerkesztve ]

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#34) Teréz Atya válasza rudi (#23) üzenetére


Teréz Atya
senior tag

Azert az ugye megvan, hogy az az emelkedo nem volt pici. Amikor eloszor FPV-ztem, azt hittem h kb. 3-4m-re van a gep a foldtol. Kikukkantottam a monitor mogul, hat nem 12-15m-re voltam. :D
Es a sebesseg a monitoron poroszkalasnak tunt, mig a amikor elhajtottam a fejem mellett csak "gyungg"-ot hallottam.
Ez szerintem a hulye halszem optikanak koszonheto. Sajnos egyelore kell, mivel a legkonnyebb 2 tengelyes gimbal is 100g, ami ezeknel a gepeknel olomnehez. De ropcsiknel mar eleg sokan hasznalnak headtrackert.
Viszont remelem a talicskanyi penz, amit most beleontenek vegre seggberugja a digitalis kepatvitel fejlesztoit, mert egy-ket belso nezet kritikan aluli volt. Meg TV kamerahoz kepest is szornyu.

A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

(#35) Teréz Atya válasza rudi (#28) üzenetére


Teréz Atya
senior tag

Fangio pont az elsok kozott hordott sisakot. A legendarium szerint szponzori utasitsra. Aztan volt egy balesete, amikor szetnyilt volna a koponyaja a sisak nelkul, azota meg o lett az akkori F1 legnagyobb sisaktamogatoja.

A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

(#36) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Meg jo, hogy nem Felcsuton rendezik, meg lefoglalnak a dronokat...

https://www.coreinfinity.tech

(#37) fi:zi'k válasza rudi (#33) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Mondjuk azt azért illik figyelembe venni, hogy ezek a technikai sportok a laikus tömegek szórakoztatására vannak. Legalábbis gondolom, hogy a F1 futamokat és Air Race köröket nem csak pilóták és mérnökök nézik a lelátókon/tévén/akárhol. :D
Tehát attól, hogy a jelenleg technikai feltételekből kihozták a maxot, az még lehet abszolút értékben kevés. Egyik rokonom komolyan RC-zik (heli, sárkány), igaz, csak a maga szórakoztatására, látom mennyi munka van benne, hogy jól repüljön vki. De pl. belenéztem a közvetítésbe, érdekes volt, azonban nem dobtam el azt hajamat tőle. Ez így a jelen formájában szvsz elsősorban a fanoknak szólt, a nagyközönségnek kevéssé alkalmas fogyasztásra. Majd 1-2-3 év és sok-sok versennyel később biztos jobb lesz.

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#38) rudi válasza fi:zi'k (#37) üzenetére


rudi
nagyúr

Azért tartsuk kérem szem előtt, hogy a komplett FPV ágazat verseny szinten a harmadik, live közvetítés terén a második évadját indítja most, nincs mitől egyből abszolút tökéletesnek lennie. Mondjuk ebben a dubaji buliban vaskosan sárosak voltak a szervezők, igaz az abszolút első szervezésük. Csináltak egy alsó hangon tízmillió dolláros pályát és olyan összdíjazást ami ötszöröse az eddig legnagyobbnak ígérkező versenynek.

Aztán az egészet agyoncsapták egy debil onboard kamerarendszerrel, ami jól meg is bosszulta magát. Érted, 500 grammos gépre +200 grammos kamera... ennél már csak az időmérő rendszerük volt gyalázatosabb, a döntő után pl. erős negyed óráig tartott, mire összeszámolták, hogy a négy versenyzőből ki nyomta le elsőnek a 12 körét. Pedig ehhez vaskosan elég lett volna négy ember négy stopperrel, de nálunk pl. regionális RC autó versenyeken is vígan ment a transzponderes móka 8 autóval, ezredmásodperces pontossággal.

Kamerában is alaposan lebőgtek. A kommentátorok egészen rendben voltak, azzal, hogy volt velük egy nagymenő drónos is, aki ma már alapvetően inkább szervez mint versenyez. Viszont technikában csődöt mondtak, rettenetes rosszul vágták a kameraképeket, az FPV képnél nem volt azonosító, hogy kit látunk éppen, nem volt semmi 3D amin, hogy éppen ki hol megy a pályán és hányadik, de még sorrend jelzés sem volt. Persze, lehet az eső mosta el nekik a témát. Mert olyan eső esett le náluk, ami évek óta nem, ha egy Budapest kapott volna péntek-szombaton ilyet, ma még villany sem lenne a városban nem hogy live drón verseny közvetítés.

Mindenesetre érdemes lesz majd megnézni a német, angol, francia vagy éppen amcsi nemzeti verseny, hogy ott mit tolnak, és előre le merném fogadni, hogy az év végi nagy akció a Hawaii Droneworlds messze jobban le lesz közvetítve. Megjegyzem, számomra félig laikusként is volt két olyan menet, amiben éreztem az izgalmat. Olyan futamokról van szó, ahol egymástól méterekre tolták, és a végső sorrendben a boxba állás is belejátszott. Mindkét futamban volt komoly odacsapódás, ráadásul az egyikben a legnagyobb nagyöreg ütötte ki magát, a másikban meg a végső győztes verte le a gépét, csak a legjobb idejének köszönhetően jutott tovább. Persze, ebből sokkal több is átjöhetett volna a közvetítésben, ha rendesen megcsinálják.

[ Szerkesztve ]

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#39) Teréz Atya válasza rudi (#38) üzenetére


Teréz Atya
senior tag

Biztos vagy te ebben az onboard kameraban. A kepminoseg alapjan azokat a hotegyszeru cctv kameracsokevenyeket hasznaltak amit FPV-hez hasznalnak. Mar egy 40g-os Runcamnek is uber kepminosege van a kozvetitetthez kepest. 130g meg mar egy gopro.
De nem is nagyon lattam kilogo kamerat, pedig egy gopro egy ekkora gepen ki kellett volna usse a szemem.

Mellesleg en nem nagyon tudtam elvezni a versenyt. Annyira nem vagyok birkatermeszetu h kivarjam a tokolest, ami tovabb tartott mint a verseny. Amikor becsatlakoztam nem tudtam ki versenyez eppen. De a legdurvabb az volt, hogy kortyoltam egyet a teambol es lemaradtam egy esesrol, a kommentatorok meg huledeztek h ez mennyire durva volt. Viszont csesztek replayt tolni.

[ Szerkesztve ]

A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza

(#40) DWENNON válasza edward2 (#15) üzenetére


DWENNON
tag

Egyetértek, így sajnos az izgalom is elmarad.

(#41) rudi válasza Teréz Atya (#39) üzenetére


rudi
nagyúr

Első napon tolták a batár HD kamerával, utána rájöttek, hogy nagyon nem lesz jó és tegnap már csak az FPV kamerák képét adták át. Egyébként nem a kép felvétele a para, hanem a továbbítása az ő keverőjükbe és onnan a live streambe, ott ment el nagyon a minőség, illetve az interferenciára, ami nyílt pályán azért nem illene, hogy ekkora legyen. Az egyértelműen látszott, hogy aki az egyes kamerákat kapcsolgatja a TV-s adásba, annak nagyon kevés fogalma van verseny közvetítéséről, a közvetítésszervező meg teljes mértékben csődöt mondott, a kommentátorok csak igyekeztek javítani a katasztrófán, több kevesebb sikerrel. Remélem, majd jól fenéken billentik azt, aki a közvetítésért volt felelős.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#42) MeszesKPT


MeszesKPT
őstag

Lenyűgöző ez a lelkesedés, amit itt olvasni, de ezt az egészet a forma-1-hez hasonlítani azért megmosolyogtató. Lehet, hogy ezek a 'pilóták' a maguk területén a jelenlegi etalonnak számítanak, abszolút értékben véve ez az egész még nagyon gyerekcipőben jár.

A szervezés minősége meg no komment. Így még viccesebb az előző hasonlat. Egyáltalán mi ez a kényszeres hasonlat keresés? Amúgy nem szeretem a forma-1-et.

(#43) edward2 válasza MeszesKPT (#42) üzenetére


edward2
addikt

Én is meg vagyok lepődve. Valószínűleg hobbin belül érdekes volt de laikusként nekem 9-10 perc sok volt. Képtelen voltam értelmezni mit kéne néznem és mi a "skill".

Forma-1es hasonlat meg főleg erős mert igaz már nem szeretem F1-et de ehhez képest fényévvel van előrébb. Aztán ott a pilóta nem csak vezet hanem egy sportember is egyben. Képtelenség a párhuzam.

Mellesleg ha jól értelmeztem a pilóták között volt egy dubai gyerek is... gondolom az egész verseny az ő boldogítására ment ki. Apuci megszervezett neki egy hatalmas versenyt ahol ő jól elszórakázik. Ez olyan mint jó pár éve volt egy meghívásos Quake Live tournament Dubaiban ahol 15 meghívott volt és 1 helyi srác aki a kedvencei ellen akart egyet lőni...

(#44) #56573440


#56573440
törölt tag

ahhoz képest hogy 2012 előtt is miket csináltak rc helikkel jóemberek ez engem nem vert annyira földhöz. majd biztos kinövi magát ha van rá igény, és fog ez még finomodni.

(#45) #06658560


#06658560
törölt tag

Valaki definiálná, mitöl drón a drón és nem valami sima RC kütyü, amik ezer éve léteznek?

(#46) rudi válasza #56573440 (#44) üzenetére


rudi
nagyúr

Nagyon más a helikopter, mert ott változtatható a rotorok lapátszöge. Sokkal precízebb, finomabb dolgokat lehet megcsinálni egy 3D repülésre képes helikopterrel, mint a fix rotoros quadrokopterekkel. Cserébe a quadrokopterrel sokkal könnyebb megtanulni repülni.

És pont ez a dolog kulcsa, a gyorsan tanulhatás. Mert amikor lát az ember egy csúcs 3D helikoptert és azt mondja, hogy wow, ilyet én is szeretnék, akkor ettől a felkiáltástól az első orsóig, átfordulásig kell több száz repült óra és több százezer forint. Ez meg a próbálkozók töredékének jön csak össze, és itt nem az anayagi rész a húzósabb. Magam is próbáltam 3D helivel repülni évekkel ezelőtt, hát köszi, nem kérem.

Ezzel szember alap quadrokopteres repülés egy nagyságrenddel kevesebb időben és pénzben is, már a kezdő, 10-20k forintos gépek között is van kamerás, gombnyomásra szaltózós, az FPV-hez is reálisan oda lehet érni 1-2 év alatt, ami meg egy új szintre visz adrenalintermelésben.

Egyébként van ám állítható lapátszöges quadrokopter, a linkelt videó 2013-as, tehát nem mai. Egy ilyen géppel meg lehet csinálni olyan dolgokat, mint a csúcs helikopterekkel, de repülni már távolról sem olyan egyszerű velük mint a fix rotorlapátos gépekkel.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#47) Chrys_ válasza #06658560 (#45) üzenetére


Chrys_
addikt

Ez egy jó kérdés. Én arra mondanám, hogy drón, ami képes emberi vezérlés nélkül is navigálással repülést végrehajtani. Ez a verseny meg éppen teljes kézi vezérlésről szól, szóval miért ne lehetne rajta RC helivel részt venni (persze lehet, hogy a kialakítás miatt azok durva hátrányban lennének)?

(#48) rudi válasza #06658560 (#45) üzenetére


rudi
nagyúr

Attól drón, hogy kb. minden nyelvben ez a kifejezés ragadt meg a köznyelvben. Világos, hogy itt leginkább valami multirotort RC repülő eszközről esetleg versenyen FPV rendszerrel irányított, fix rotorlapát szöges quadrokopterről van szó, de azért az elég szerencsétlenül hangzik, leírva meg még annál is furcsább.

Bele lehet még keverni az UAV rövidítést, meg azt, hogy legyen a drón az az UAV, ami látótávon kívül is képes repülni.

[ Szerkesztve ]

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#49) #06658560 válasza rudi (#48) üzenetére


#06658560
törölt tag

Viszont a probléma, hogy ránézve eredetileg a drón mit jelölt (Predator and co.) ezeket a vackokat nem lehetne annak nevezni, ugyanis azoknál fontos tulajdonság a közvetlen vizuális kontroll majdnem teljes hiánya. Manapság akár 100%-ban hiányzik, mert az operátor ül egy konténerben Nevada hátsón, a gép meg piruettezik Afganisztán külsön.

(#50) rudi válasza #06658560 (#49) üzenetére


rudi
nagyúr

Na, pont ezzel bővítettem ki én is a kommentemet. Hogy az FPV-s RC quadrokoptert lazán lehet drónnak nevezni a te definíciód szerint, mert azt is nagyon sok esetben látótávolságon kívül, vagy nem belátható helyen reptetik.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.