Én évek óta követem ezeket a dolgokat. Első körben azt kell megérteni, és felfogni, hogy ha az iPhone egy külön vállalat lenne, több profitot termelne mint a Microsoft, és a Google együttvéve. Ez a termék egy óriási lehetőség. Az apple vezérkara vérprofi amerikai üzletemeberekből, és egyéb szakemberekből áll. Tudni kell hogy: AZ IPHONE ELADÁSOK ÉVRŐL ÉVRE NAGYOKAT NŐNEK, MINDIG MEGDÖNTVE AZ ELŐZŐ REKORDOKAT. MINDEMELLETT AZ APPLE ÖSSZESSÉGÉBEN ÉVRŐL ÉVRE EGYRE MAGASABB ÁTLAG ELADÁSI ÁRON TUDJA ELADNI A MOBILOKAT, EZZEL PÁRHUZAMBAN NÖVEKSZIK A TERMÉKEN AZ ÁRRÉS IS. A vállalat évről évre egyszerűsíti a logisztikát, illetve nyírbálja a beszállítói listáját. Olyan piaci pozícióban vannak, ahonnan a leginkább alkuképesek. Mindenki szeretne az apple beszállítója, bérgyártója lenni. Tim Cook, a vállalat jelenlegi vezérigazgatója, pont ezekért volt felelős 2011-ig, a kinevezéséig. Teljesen leépítette a beszállítói láncot, csak a legszükségesebbek maradhattak. Akik maradtak, azokból viszont évről évre, termékről termékre egyre kedvezőbb feltételeket tudnak kicsikarni az alkuképes pozíciújuk miatt. A másik ilyen dolog, a termékmix. Az applenél patika mérlegen tervezik meg a várható érdeklődést/fogyást, és a termékmix össz profitjának alakulását. A tervezés zsenialítását bizonyítja h a termékmixek évről évre nagyon profitot könyvelhetnek el összességében, úgy h a telefonok előállítási költsége is megugrik olykor. Legutoljára az i6 plus volt kiemelten magas előállítású. Évi 240 millió prémium kategóriás telefon, 630 dolláros átlag eladási áron (a jelenlegi termékmix eredménye, az eddigi legmagasabb ) egyszerűen eszméletlen pénzhalmot generál. Nézzük a samsungot. Rengeteg pénzt költenek reklámokra. mindenkinél többet, sokkal sokkal többet. Ez azt is bizonyítja h nem bíznak kellőképpen a termékeikben. A telefonokkal kapcsolatos víziójukat évről évre változtatják a piac ( leginkább az apple viselkedése után ), amit a felhasználók nem vesznek yó néven, és rontja a márkahűséget is. Hogy értsd: Samsung galaxy s5 ( külön terminált neveztek el róla London legnagyobb repterén, csak érdekesség a samsung PR okádásaiból ) Szal galaxy s5. műanyag hűz, ugyanakkor cserélhető akku, IP67-es vízállóság, bővíthető SD. Galaxy s6 Fém ház, akku és SD bővíthetőség nélkül. A samsung szerteágazó termékpalettáját még ők maguk is papírrol olvashatják a meetingeken, egyszerűen kezelhetetlen a porfóliójuk és érthetetlen ez az üzleti stratégia. Ok, h le akarnak fedni minden igényt, de amikor a 10. ugyanolyan képességű telefont adják ki fél éven belül más névvel, az egyszerűen megmagyarázhatatlan faszság. Ezeknek a termékeknek a fejlesztése is tetemes összegbe kerül. A samsung ugye maga gyárt házon belül rengeteg dolgot a készülékeibe, ergo spróolhatna, sokkal többet mint az apple. ( Mivel az apple még a bérgyártónak is fizet az előállításért, a samsung nem. Mindezek összessége ( értelmezhetetlen termékmix, hatalmas PR költségek, új termékek fejlesztése ) azt eredményezik h sok sok felesleges pénzt önt ki a vállalat az ablakon, amit akár meg is spórolhatna, de nem teszi. A másik dolog az, h az általáuk promotált csúcskészülékeik kb a töredékei eladásban a belépő szintű,és középkategóriás modelljeikhez képest, amit úgy kell érteni h abból adnak el hatalmas volument, ami olcsóbb, és amin papírvékony árréssel dolgoznak. ( Szemben az apple-lel, ami a méregdrága csúcs készülékekből ad el annyit. A maradék kb 1/10-ed eladási darbaszám képviseli a flagship modelljeiket, ami nem elég ahhoz h berúgja a vállalati profitot. Ez évek óta így megy. Az apple egyre nagyobbat megy a prémium kategóriában, főleg a samsung kárára, mert az egyre inkább zsugorodik ( csökkenek a prémium készülék eladásai, csúcs az SIII-as korszak volt 2013-ban, mélypont az S5 korsza volt 2014-ben ) Most kicsit jobb a helyzet, de meg sem közelíti a válallat a 2012-es, 2013-as eredményeit. És ezt nem lehet a piac telítődésére fogni, mivel hatalmasat nő a piac a samsunggal együtt. Csakhogy a termékmix az olcsó telefonjaira fókuszál, míg a drágák egyre inkább a háttérbe szorulnak. Vélhetően a magas eladási ár miatt. A felhasználóknak az android, és android közi különbség nem ér meg +100eze Ft-ot. Egyszerűen a samsungnak nincs olyan dolog a kezében, ami indkolná, feléjük terelné a prémium telefonra vágyókat. Egyre több ember választja az új kínai feltörekvőket, főleg a cég árazása miatt. A samsung lehet az új Nokia, aki évekig uralta a piacot, de jelenleg képtelen belátni, és kezelni hogy manapság már mindenki képes szuper, gyors, és szép okostelefont gyártani. Ez lehet a cég nagy veszte hosszútávon. Lassan nem tűnik ki semmiben a többiek közül, csak az ultra magas eladási árakkal.