nem nagyon tudok mit írni
vagy fullba vagy sehogy :D
leszámítva azt, hogy a kaller sem tudta azt, hogy kell-e nekem helyjegy...
A mávnál sajna a bicigli szállítás sem probléma mentes, szóval nem csodálkozom, hogy ez meg teljesen meghaladja a képességeiket. Pedig elvileg nem tűnne egy nagy dolognak...
Egyébként az írást olvasva az jutott eszebe, hogy az internet azért gondolom nem kicsit javítja az életminőségedet
we all deserve a bit of luck.
Egyátalán nem nagy cucc, csak kicsit oda kellene figyelni pár dologra, de érdekes dolgok ezek.
MÁV - Az utasokért! lol...
Noigen. A NET az egy jó dolog
[ Szerkesztve ]
lowfast
Az a jooreg bebetonozott voltkommunista kez kezetmos sogorkomajobarat vezetes kinem hullik az ilyen nagy partallami cegektol addig ez igy lesz. Vagy meg igysem.
A vicces az, hogy van utanpotlasuk,rendszertol fuggetlenul, de ez inkabb szomoru.
Minden élő megöregszik, minden tulajdon elenyészik...
tudom, h nem mész semmire vele, de a MÁV egy nagy csődtömeg...
három hete az egyik vonat Kelenföldre érkezett bő 10 perc késéssel. És nem indult tovább - behalt a mozdony. Értitek, a Délitől 6-8 percre vonattal, nem tudtak keríteni egy MOZDONYT, amit pikk-pakk kicserélnek... Az egy órával később induló vonat előbb ment el, mint az a szerelvény...
Remélem a sztoridat elküldted a mávstart zéerrtének is (Direkt kisbetű, nem érdemlik meg!) és a GKM-nek is...
Remélem a következő utazásod korrekt lesz és jó...
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
elkuldtem par helyre, meg onnan nem volt visszajelzes, de tuti hogy ki lesz rakva par helyre, ahol kavar nemi port. legkozelebb december elejen megyek fel. Az sincs kicsukva, hogy egyeb medianak is lesz szolva...
lowfast
szerintem nekik is...
Tudod, apjuk f@szát... Nyugaton már... ehh, nem idgesítem fel magam, csakazértsem.
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
koszi, megy nekik is ;)
lowfast
Nagyon szívszorító, ami veled történt, de sajnos az eseted a MÁV állapotából egyenesen következik.
Annak idején, amikor a vasúti kocsikat tervezték, nem is gondoltak arra, hogy a vonaton utazhat valaki kerekes székkel.A rendszerváltás után, a mozgássérült emberek jogai is előtérbe kerültek, a vasút is rákényszerült arra, hogy lépjen ez ügyben. Azt a megoldást választották, hogy alakítanak ki kocsikat erre a célra, majd valami -szerintem eleve hamvábaholt módon- nem a kocsiba építettek a felszállást lehetővé tevő eszközt, hanem az állomásokon vannak erre a célra "természetesen" csak egyes állomásokon emelőszerkezetek.
A tragédia az, hogy tudtommal ma sem úgy alakítják ki a legtöbb kocsit, hogy mozgássérült emberek a kerekesszékükkel felszállhassanak, hanem néhány átalakított kocsit hurcolásznak ilyen esetekben.
Nem vagyok tisztában vele, hogy nyugaton pontosan hogyan oldják meg ezt, de szerintem a megoldás az lenne, hogy minden vasúti kocsiba fel tudjál szállni a kerekesszékeddel, ahol nem elkülönítve, hanem a többi utas között utazhass. Ehhez elég lenne az ajtókat olyan szélesre alakítani, hogy felférjen egy szabványos kerekesszék, a feljutáshoz pedig egy lehajtható rámpa, amin a széket fel lehetne tolni.
Sajnos az átlag távolsági buszokon is hasonló a helyzet. Csak néhány busz alkalmas arra, hogy kerekesszékkel felszállhass rá.
Azt azért meg kell jegyezni, hogy a vasút sem vehet új kocsikat már legalább tizenöt éve egyáltalán, azonban a meglévők felújításakor valószínűleg lenne rá lehetőség, hogy az átalakítást Nektek is elfogadható módon végezzék.
A tokaji és pesti hozzáállás közötti eltérést pedig legalább részben magyarázza a munkaerőpiaci helyzet, mivel a vasútnál nagyságrendileg hasonló a fizetés az országban, ez Tokajban elfogadhatóan jó, Pesten már az alacsonyabb osztályba esik, tehát olyan szintű munkaerőt is kapnak, tisztelet a kivételnek.
Jó lenne, ha angolul/németül beszélő/olvasó fórumtársaink megnéznék az európai helyzetet e szempontból, mert sajnos én nem tudok idegen nyelveket.
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
"Külön vittek ki a vagonból a székem és engem..."
Ne hibáztasd őket ezért. Magasak a lépcsők, és előfordulhatott volna, hogy elejtenek székestől. Ezt legalább megúsztad.
Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)
Elég szomorú dolog ez. Itt mutatkozik az meg, hogy nem csak a MÁV, hanem az egész ország tömegközlekedése ilyen téren csődtömeg. Sajnos van pár mozgássérült ismerősöm, akik több hasonló helyzetbe kerültek nem csak vonatokon, de a helyi és távolsági buszokon is. Ez az eset meg rátesz egy lapáttal. Küldd csak szét az írást jópár helyre, talán észreveszik magukat és legközelebb körültekintőbben járnak el, de még így is kétséges.
...
vagonok egyebkent jok. az IC legalabbis
ezt kulon en kertem. tapasztalatbol... de akkoris vannak fogasok amik jok. vallam majdnem kiugrott helyerol, azert mert lustak megcsinalni, karbantartani alapveto dolgokat...
szet lesz szorva eleg sok helyre...
lowfast
"Sajnos az átlag távolsági buszokon is hasonló a helyzet. Csak néhány busz alkalmas arra, hogy kerekesszékkel felszállhass rá."
Ez még csak hagyján, de mi van akkor, ha a sofőr egy Łł$Łß$, és a patkától 20-30 centire áll meg, mert "így is késésben van és sietnie kell, nem ér rá minden ember személyes bajával foglalkozni"? Pedig a buszon mind kerekesszékkel, mind mankóval fel lehetne szállni, csak aki nem tudja a lábát mozgatni, vagy csak nagyon nehezen, az ugorja át azt a 20-30 centit? Itt a mentalitással is gondok vannak sajnos, nem csak az eszközökkel.
...
butapesten utaztam alacsonypadlos busszal, sofor full normalis volt es utast sem lattam hoborogni mert en felszalasommal tobbet allt a busz, bar nem is erdekelt volna kulonosebben
ezzel szerencsem volt
lowfast
csak annyi jutott eszembe:
Állami cég mivársz tőle...?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Hát elég szomorú történet.De a felénk járó flirteken már alapból van kerekesszéknek megfelelő emelő szerkezet a kocsiba.Igy azért már sokkal könnyebb sztem közlekedni.
A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.
hát, sajnos mire eljutnak ezek a kocsik mindenhová (azaz elterjedtek lesznek), az igen sok időbe fog telni...
Isten Hozott Abszurdisztánban, a MÁV-BKV-POSTA hazájában... Ahol mi vagyunk a hivatalokért, szolgáltató cégekért, nem ők értünk...
Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
Hát ez szomorú.
Megkérdezhetem, hogy milyen sportsérülés kapcsán kerültél tolószékbe? Hátha ezzel okulunk kicsit. Elég durva lehet, ha ez lett a vége.
Acer Predator Helios 500 Ryzen, Samsung 960 Pro NVMe + GeChic 15.6" kulso monitor a mobil irodahoz
Sajnos nálunk így állnak hozzá az ilyen problémákhoz, egyszerűen azt nézik, hogy x utas közül mennyinek van szüksége rá, kevésnek akkor nem is foglalkoznak vele megfelelő módon. Sok helyen pl milliókat költenek az akadálymentesítésre ami szép és jó dolog DE olyan rámpákat csinálnak, hogy az kerekesszékeseknek van hanem motorosoknak vagy bringásoknak ugratni vagy az eddig általam látott legjobb az volt amit sikerült egy vonalzó szélességűre legyártani ami végülis egykerekező kerekesszékeseknek jó lenne de egyáltalán nem vicces. Még ott van néhány hivatalban az óriási bejárati ajtó elektromos nyitója ami szintén jó dolog mert még én is nehezen nyitom ki csak képesek olyan magasra rakni a gombot, hogy nekem állva legyen jó helyen és ezt még sorolni lehetne... pl városháza előtt a járda és a zebra találkozásánál szintén lehet ugratni mert az utpadkát a szokásos kövekből kellett persze megcsinálni nem lehetett simán aszfalttal egy rámpát csinálni és akkor azt még nem is mondtam, hogy a padka 4-5 centire kiemelkedik az aszfaltból a járda és a zebra között amik mellesleg egy szintben vannak csak a padka magas. Egyszer majd csak kialakul ez az egész de, hogy mikor lesz azt nehéz lenne megmondani.
A máv egyébként sem a rugalmasságáról híres és akkor finoman fogalmaztam, volt szerencsém szolnokon 4 órát várni egy fűtetlen vagonban télen amikor a váltók befagytak... 4 óra elteltével szóltak, hogy a mellettünk álló vagon megy majd szeged felé és szálljunk át... ott állt amikor érkeztünk is... nem baj senkit sem érdekelt, hogy majd megfagyunk, cegléden még újabb majdnem 1 óra várakozás így majdnem 10 óra lett egy 4 órás útból, máv...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN