Hirdetés

2020. december 2., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Carlytoo


Carlytoo
aktív tag
LOGOUT blog (1)

Hova hordod te a kocsidat gumiztatni?

Egyébként ez nagyobb cégnél akkor jelent problémát, ha egy irodista is bele akar pofázni a dolgok menetébe, úgy, hogy a szerelőnek teljesen mások az elképzelései.

Kérem nagyon jön ilyen közel, veszélyes. -Bocsi, de ez google fordító? ;] ;]

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#2) buherton


buherton
őstag

Kőbányán szereltettem gumit. Minden flottul ment úgy ahogy a nagy könyvben megvan írva. Olyanok is elhangzottak, hogy a használt gumikat ingyen bevesszük, persze a szelepet mindig cseréljük kérdés nélkül. Az már csak hab a tortán volt, amikor mondta, hogy mindig nyomatékkulcssal hozzák meg, úgy hogy autó szerszámaival levehető legyen.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#3) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

nekem volt jó és rossz tapasztalatom is gumissal... egyik sztori se friss.
jó:
ilyesmi idő, mint mostanában, csúcsterhelés, millió várakozás, akh@fehérvári úton volt betárolva a kerék. felhívom őket város másik feléről, hogy mi a stájsz, mondják, nyomjam neki, ma még beférek. wow.
nyomom neki, bezúgok az udvarra, szerelő azonnal integet, hogy ne álljak le, guruljak fel az állásra.
addigra megvolt a munkalap. két garnitúra szerelő nekiugrott, mint az f1-ben, lekapták a négy kereket, felgurították a másik garnitúrát, guruljak ki a parkolóba.
bementem, átvettem a számlát, kocsiba be, húzás kifelé a városba.
ez kicsivel 7 perc alatt volt.
wow.

rossz:
másik bót. betárolt kerék, viszem a kocsit átcserélni. begurulok a telephelyre, ügyfélparkoló üres. befelé menet benézek a szerviztérbe, minden emelő üres, szerelők lógatják a lábukat. bemegyek a munkafelvevőhöz, jön a fotonok földművelő szemébe juttatása, hogy annyira sok a munka, hogy két hét múlva tud időpontot adni.
mondom ennek neki kellene futni mégegyszer. de ki se látszanak a melóból. mondom b..g nézz már rá, az irodád meg a szerviztér között üvegfal van, legalább olyankor ne kábíts hülyeséggel, amikor látszik, hogy az. na jó, nagy duzzogva, megcsinálják a cserét. még jó, hogy én tettem szívességet...

egyébként mostanában egyre ritkábban találni rendes szakembert...

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#4) Agyturbina


Agyturbina
aktív tag
LOGOUT blog

- Uram, magán van sapka! Vegye le de azonnal.
- Uram magán miért nincs sapka?

Különben én valami Durex gyakorlati bemutatóra vártam.. :K

,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradoxon módon nem szép.............,

(#5) sanzi89


sanzi89
addikt

Évek óta otthon szerelem át a kerekeket magamnak. Két gumiszett felnin, egy óra alatt megvan az egész. Nyomatékkulcsal húzom le a csavarokat gyári értékre, át is nézem egy kicsit a kocsit - már amennyire egy laikusként tudom. Meguntam a hasonló sztorikat a gumisoknál. Időpontra megyek, de így is volt, hogy vártam 3 órát.
Bár idén került kemény 2.000 km a kocsiba, ha ez így marad elgondolkozok egy négy évszakoson.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#6) ktr_lala válasza sanzi89 (#5) üzenetére


ktr_lala
csendes újonc

A négy évszakos gumik egyre jobbak, már nem olyan gagyik mint 5-10 éve. Én is abban gondolkodok. Utálom, hogy sokkal előbb elöregednek a gumik, mint, hogy elkopnának, igaz mi is csak olyan 8-10 ezret rakunk bele a kocsiba évente.

(#7) buherton válasza ktr_lala (#6) üzenetére


buherton
őstag

Panelben lakunk, így nincs hova tenni a gumikat. Számolgattam és az jött ki, hogy bőven megéri egy vadi új Michelin Cross Climate-t venni, mint hogy legyen két garnitúra szett, amit félévente cserélek. 170k volt szereléssel együtt, de még mindig kevesebb mint a Michelin CC-nél jobb nyári és téli gumi szettek.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#8) bambano válasza sanzi89 (#5) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

és ki is egyensúlyozod? otthon?

a négyévszakos nem azért éri meg, mert olcsóbb, hanem azért, mert egyre inkább nincs tél.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#9) Egon válasza sanzi89 (#5) üzenetére


Egon
nagyúr

Nekem nincs plusz felnim, egyik kocsihoz sem, meg normális emelőm sincs pl. Azon kívül, amúgy is ajánlott centírozni is, normális gumis a szelepeket is cseréli stb.
Persze ha nem jársz vele sokat, és megvannak a feltételek, akkor indokolt lehet a saját kezű csere.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#10) bambano válasza Egon (#9) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a szó, amit keresel: centrírozni :)

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#11) Egon válasza bambano (#8) üzenetére


Egon
nagyúr

Négy évszakos helyett mocsok mód azon filózom, hogy a 2. kocsira szimplán nyárit veszek csak. Télen kb. 50-100 km-t megyek vele (azt is városon belül), majd gyökkettővel hajtok ha latyak van - esetleg el sem indulok otthonról olyan időben).

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#12) Egon válasza bambano (#10) üzenetére


Egon
nagyúr

A fele gumis így írja, a fele meg úgy: [link]
De majd én is a kiegyensúlyozás szócskát fogom használni... :P

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#13) bambano válasza Egon (#11) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a négyévszakos gumi értelemszerűen kétféle lehet: télit csinálják meg úgy, hogy nyáron is jó legyen vagy nyárit csinálnak meg úgy, hogy télen is jó legyen. a michelin crossclimate+ az egy olyan *nyárigumi*, ami télre is certifikálva van. ennek megfelelően a téli időjárásból a hőmérsékletet tűri, a tapadási problémákat nem annyira.

ezért gondolom jó választásnak, mert, főleg városi környezetben, egyre ritkább a hó és az is, hogy nincs letakarítva. nyári guminak is elég jó, télinek is jó, ha az aszfalt száraz vagy max. vizes. én nem járnék télen nyárival, mert az semennyire se tapad, ha hideg van. ha télen 50 kilométert mész egy autóval (egyébként ne tedd, mert álltában megrohad), akkor azt az 50 kilométert tedd meg az első autóddal.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#14) gabor9991 válasza Egon (#12) üzenetére


gabor9991
őstag

Ha már nyelvészkedünk akkor arról lehet valamit tudni, hogy a "lehúzom a csavart a meghúzom helyett az hogyan alakult ki?
Meghúzási nyomatékról hallottam már viszont lehúzásiról nem nagyon.
Vagy ez csak nekem furcsa?

[ Szerkesztve ]

(#15) bambano válasza gabor9991 (#14) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nem, nekem is furcsa. és van még egy rakás másik hülyeség is, kezdve az ezen a portálon található címmel játszom és hasonlók.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#16) Carlytoo válasza bambano (#15) üzenetére


Carlytoo
aktív tag
LOGOUT blog (1)

Nekem Ön meg ne mesélje már, hogyan esztergálják a baracklekvárt helyesen. Maga szamurájképű!!

;]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#17) kovisoft válasza gabor9991 (#14) üzenetére


kovisoft
őstag

Pedig van lehúzás is egyes gumisoknál. ;]

(#18) sanzi89 válasza bambano (#8) üzenetére


sanzi89
addikt

Persze, megcsinálom itthon.

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#19) Kalandor válasza bambano (#8) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Én is minden ősszel a """"könnyű""""fém felni cipelése közben megesküszöm, hogy legközelebb csak négyévszakos acélfelnin, de aztán minden télen valami baromállat okoz egy olyan szituációt, amit a franc se tud, hogy nem-e a Continental TS860 fogott-e meg, és aztán megbékélek, hogy marad a téli.
Vagy lehet, hogy 100 km-t megyek a letakarított úton, de az utolsó 5 km-en meg nincs letakarítva, esetleg jeges a kanyar. Akkor meg téli gumi.

Szerintem ebben nem lehet az egy igazat keresni, különféle látásmódon múlik, nekem az elérhető legnagyobb biztonság lebeg a szemem előtt, de megértem hogy a négyévszakos igazából 95%-ban jó, csak nekem kell az az 5% is.

[ Szerkesztve ]

There is a Depeche Mode song for every occasion.

(#20) bambano válasza sanzi89 (#18) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

mesélj, hogy?
van centrírozó géped, pár milliócskáért, rendes vízszintbe állított betonon, mérésügyi hivatal által kalibrálva, jegyzőkönyvezve?
ha igen, akkor te gumis vagy.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#21) bambano válasza Kalandor (#19) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

szerintem a válasz attól függ, hogy valaki mennyire kocaautós vagy mennyire hivatásos. akinek menni kell, annak két garnitúra gumi. aki meg simán le tudja tenni az autót, annál felmerülhet a négyévszakos.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#22) Carlytoo válasza bambano (#20) üzenetére


Carlytoo
aktív tag
LOGOUT blog (1)

Van már pár százezerért is.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#23) bambano válasza Carlytoo (#22) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

akkó' gumis :) :R

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#24) arnyekxxx válasza Egon (#11) üzenetére


arnyekxxx
addikt

Én jártam úgy pár éve, hogy ősz végén nyárival indultam el, egy hetet voltam nemotthon, utolsó nap leesett a hó. Hazavergődtem de kemény meccs volt a fizikával, pár kmenként volt egy autó az árokban. 4éve 4évszakost (vredestein) használok, télennyáron rendben van (hozzá tartozik, hogy nem vagyok száguldozós, utolsópillanatban satufékezős tipus)

(#25) Carlytoo válasza arnyekxxx (#24) üzenetére


Carlytoo
aktív tag
LOGOUT blog (1)

utolsópillanatban satufékezős tipus

Minap egy fészbukos csoportban láttam, hogy azt ecsetelgetik, hogy milyen idióták az emberek az utakon ,hogy hosszan fékeznek kisebbet. Túlmelegítik a tárcsát. Sokkal jobb az autónak, ha rövidebb távon fékezünk erősebbet. Ráadásul a tárgyalásban részt vevőket nagyon zavarta az előttük haladó féklámpája is. Volt egy igazi úriember, aki köztetszés érdekében ki is nyílvánította, hogy aki nem röviden nagyobbat fog előtte fékezni, akkor kiszáll és a delikvenst megéri, hogy többször fejelje meg az öklét. wtf? :F :F

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#26) sanzi89 válasza bambano (#20) üzenetére


sanzi89
addikt

Kertszomszéd Mercedes márkaszervíz. Sok hátránya között ez egy előny. A "megcsinálom"-ot meg értsd, hogy átgurítom hozzá.

Az egész kerékcserét megcsinálná egy köszönömért cserébe, szerencsére jó viszonyba vagyunk, de nincs pofám még többet tarhálni.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#27) Egon válasza arnyekxxx (#24) üzenetére


Egon
nagyúr

Még egyszer: második autó, télen max. bemegyek vele párszor a tizenpár km-re található munkahelyemre, Bp-en belül. Nem megyek vele "nemotthon".

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#28) bambano válasza Carlytoo (#25) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

az ilyen kiszállókkal kapcsolatban volt egy esetem: parkolót kerestem, ezért lassan mentem. emiatt a mögöttem jövő lemaradt a zöldjéről. találtam parkolót, beálltam, erre az isten barma megállt mögöttem a kisteherjével keresztben és kiszállt. elindult nagy lendülettel felém. ekkor szálltam ki, kiderült, hogy az autó a vállamig se ér, széltében minimum kétszer akkora vagyok, mint az okoskodó. láthatóan meghőkölt, egy pillanatra földbe gyökerezett a lába, majd visszaszaladt a fülkéjébe és elhúzott a balfenéken.

ez egy plusz indok arra nézve, hogy miért nem érdemes oktatni a másikat. mindig jön egy nagyobb barom.

egyébként pedig nem jobb az autónak, ha rövidebb távon fékezel. de miért is várnánk el alapvető fizikai ismereteket az iqfighterektől.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#29) bambano válasza sanzi89 (#26) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

rendben van, tehát a megcsinálomot úgy értem, hogy nem csinálod meg.
újmagyar rulez.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#31) spirit007


spirit007
senior tag

1. Hűha...
2. Hűha...

(#32) arnyekxxx válasza Egon (#27) üzenetére


arnyekxxx
addikt

Az említett eset velem Bp-n történt meg ott indult a rémálom, friss hóban nyárigumival. Nyilván ha meg tudod tenni, hogy egy ilyen nem gyakori szituban otthagyod a verdát amig le nem tolják vagy be nem latyakosodik akkor semmi porbléma.

(#33) arnyekxxx válasza Carlytoo (#25) üzenetére


arnyekxxx
addikt

a FB nem arról szól, hogy mindenki okos rajta, viszont mindenki azt hiszi magáról és eszerint kommunikál :)

(#34) bambano válasza arnyekxxx (#32) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

akinek második autója is van, ott azért könnyebb a döntés, hogy az egyiket letámasztja 1-2 napra.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#35) Sethdobaloah válasza bambano (#13) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

Sogor vett maganak a kettes fokara egy szett michelin crosdclimate 4 evszakost, es azota nem felejti el megemliteni ha talalkozunk, hogy tobbet nem hallgat ram gumi ugyben :) Evi kb 6k-t tesznek bele, es telen/nyaron utalja.
Felesegem kocsijara azert mi is 4 evszakost tettunk, annak mindegy ugyis, nem a gumi miatt tori a kocsit :D

[ Szerkesztve ]

...csak én vagyok helikopter?

(#36) spirit007 válasza Sethdobaloah (#35) üzenetére


spirit007
senior tag

A CC sajnos nagyon gyorsan elfelejti a "téli" képességeit.
Nálunk a 3. télen (2,5 évesen, 5.5mm) csődöt mondott, pedig az első télen parádésan szerepelt.

(#37) twollah1976


twollah1976
őstag
LOGOUT blog

Van egy bejaratott gumisom akihez szoktam vinni az autot.

Amikor idopontot foglalok, letargyaljuk, hogy milyen auto, milyen a felni es mennyibe fog kerulni, en meg mindig elsutom a poent, hogy: "Ok, 8 ezer es gumi nelkul?".

Eeeeerteeeed gumi nelkul, gumisnaaaaaal!

\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/

(#38) philoxenia válasza twollah1976 (#37) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Most csak az a kérdés, hogy a gumis fiú-e vagy lány és te járattad-e be? ;]

(#39) angyalpc2


angyalpc2
tag
LOGOUT blog

Én magamnak csinálom
így nincs probléma :D
+ gyakorlom a kerékcserét

ha cserélni kell a gumit mert régi, akkor meg előre oda állok a régi gumikkal ezt cseréljék erre és viszem.
Esetleg ha fel is rakják... akkor se az ideggyogyós szezonban
hanem 1 hónappal előtte kb szept közepén

(#40) Carlytoo válasza philoxenia (#38) üzenetére


Carlytoo
aktív tag
LOGOUT blog (1)

A mai világban ilyen kérdés.... Nem mindegy? :DDD :DDD

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#41) BoB válasza bambano (#10) üzenetére


BoB
veterán
LOGOUT blog

Szerintem tökmindegy.

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#42) bambano válasza BoB (#41) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

az elég nagy probléma lenne, ha a kerék súlypontja a középpontja körül forogna... egy rendesebb padlógáz is szétszakítaná a futóművet.
tehát a szó, amit keresel, az továbbra is centRíroz.

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

(#43) bkercso


bkercso
nagyúr
LOGOUT blog

mindig nyomatékkulcssal hozzák meg
Kb. 8 éve szintén Kőbányán találkoztam valakivel, aki könyékig olajosan ért a találkára. Mondja, hogy most jön a gumistól és menet közben kiesett a kereke. :DDD :O

bkercso HiFi eszközök: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?stext=&buying=1&selling=1&usrid=341946

(#44) arnyekxxx válasza BoB (#41) üzenetére


arnyekxxx
addikt

nem biztos, hogy a wikiszótár a perdöntő ebben a kérdésben.

dtk.tankonyvtar.hu/Nyelvmuvelo_keziszotar

centríroz(ás)
Latin–német eredetű műszaki nyelvi szavak: ’gépkocsi kerekét kiegyensúlyozza’, ill. ’ez a művelet’. Az autósok nyelvében (még feliratokon is) gyakran hibásan, centíroz(ás) alakban fordul elő, talán ejtéskönnyítésül, ill. a centiz, kicentiz téves analógiája folytán. Valójában a ~ a centrum, centrális stb. szavakkal függ össze, ezért kötelező benne mind a két r: centríroz, centrírozás.

[ Szerkesztve ]

(#45) bul07 válasza spirit007 (#36) üzenetére


bul07
nagyúr

Hú ezt az itteni gumis fórumba meg ne említsd, monitoron keresztül megköveznek :DDD

...........

Amúgy a szelep cserélés marha nagy lehúzás
Sok helyen minden szerelésnél automatikusan cserélik
De minek is?

Én sose engedem a szelep cserét

( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A70 / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°)

(#46) Agyturbina válasza bambano (#42) üzenetére


Agyturbina
aktív tag
LOGOUT blog

A központosítás, pedig tökéletes kifejezés, hiszen a kerek súlypontja, a kerek forgástengelyébe kell, hogy kerüljön, a felszerelés érintkező felületének síkjában. Vagyis a súlypontot központosítjuk. :R Vagyis térben tologatjuk addig amíg az oda nem kerül.

Es akkor itt egy kép, a zsenialitásról egy komplett cégvezetőség eseteben újabb példájáról, mert ugye az egyetemet végzett emberek nem megkérdőjelezhetően döntenek: csak fel kilo ellensúly szükséges

[ Szerkesztve ]

,........A szükségletek lettek a célok, és a célok szükségletek lettek........, ,........A paradoxonban az a szép, hogy paradoxon módon nem szép.............,

(#47) arnyekxxx válasza Agyturbina (#46) üzenetére


arnyekxxx
addikt

A központosítás, pedig tökéletes kifejezés

vagyis a cenrumba kell kerülnie, nem a centumba így lesz a centrírozás a helyes szó.

A wikis félremagyarázásban nem az van, hogy a súlypontot a középpontba kell vinni, hanem az, hogy, idézem : "a súlypontja pontosan az elméleti középpontja körül forogjon" ami úgy hülyeség ahogy van.

(#48) alcsa válasza arnyekxxx (#47) üzenetére


alcsa
senior tag

Azért ez a centrum - centum nem a legjobb hasonlat, mert a center és a centre is helyes angolul...
Ez alapján akkor mondhatnám, hogy a centír és a centrír is ugyanaz.

[ Szerkesztve ]

(#49) Fáraó


Fáraó
őstag

Jajj, az ilyen műhelyektől rettegek. Még nem fordult elő, hogy betévedjek egy ilyenbe, de tudom, benne van a pakliban.

Szerencsére jó gumisom van, 3 éve oda járok, múlt évben már megadta a privát számát is, hogy hívjam és ad időpontot a cserére, sorbaállás nélkül, plusz azóta csökkentett áron cserél, szereléssel centrírozással.
10 ekm-t megyek egy évben, gondolkodtam a 4 évszakos gumin én is, de inkább nem váltok rá, marad a téli-nyári szett cserélgetéssel, szereléssel, első a biztonság.

VIGYORRRGAZMUS.....

(#50) bambano válasza Agyturbina (#46) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

látom, te is kiegyensúlyoztad a mondatodat, párosával vannak a felesleges vesszők :P

lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.