Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#14) solasola válasza velizare (#13) üzenetére


solasola
csendes tag

"linuxon nem az api a gond, a driverekbe nem rak a két gyártó elegendő időt."

Szerintem ez masszívan javulóban van és már most is bőven jó minőségűek a meghajtók az átlagember számára.

Az AMD az utóbbi 1-2 évben átalakította a driver modelljét egy vegyes open-source/closed-source megoldásra, ahol a driver magja open-source és csak a rá épülő részek zártak. Minőségben és kernel-követési gyorsaságban hatalmasat javultak. Természetesen van OSS driver is a zárt részek helyére, de ez tisztán rá tud épülni az AMD által adott nyilt forrású részekre.

Az Nvidia a legtöbbek szerint nagyon jó minőségű driver-eket gyárt (noha zárt). Én pl.: tudok Witcher 3-at játszani Wine és DXVK párossal egy ezeréves GTX-860m-es laptoppal, amihez még vén kora ellenére is megvan a legújabb, hivatalos, gyári Vulkan támogatás. (az FPS nyilván nem stelláris, de játszható). Az OSS Nvidia driver (Nouveau) játékra nem alkalmas, de mezei desktop futtatásra igen.

A Valve full-time alkalmaz vagy 4-5 fejlesztőt, amelyek ezerrel reszelik az OSS meghajtókat és a Linux grafikai komponenseket + jelentgetik és javíttatják a zárt meghajtó problémákat az Nvidiával és az AMD-vel.

Nem azt mondom, hogy nincs hova fejlődni még, de az elmúlt években eszetlen nagy előrelépés volt a grafikai meghajtók minőségében Linuxon.

Egyáltalán nem lepne meg, hogy a Steam Machine-ok helyére egyszer csak bejönnének Steam-el szerelt Chromebook-ok és Chromebox-ok.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.