Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Kicsimix


Kicsimix
őstag

"élvonalbeli technológiával készült remek játékok"

Azok az idők már rég elmúltak náluk.... [felreertesek elkerulese vegett moderalva]

[ Módosította: 7 ]

...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)

(#2) JanR


JanR
addikt

Ennek a korszaknak is vége :( Remélem Carmack az új munkahelyén is tud korszakalkotót csinálni (nem a Keen 3D-re gondolok ;]).

(#3) exedoc


exedoc
senior tag

Nagyon szomorú hír. Mindig láttam az id-s játékokba valami eredetit, nekem az eredeti Doom3, és a Rage is nagyon tetszett, annak ellenére hogy a motort nagyon beelőzte a CryEngine meg az Unreal Engine. Carmack meghatározó része volt a játékok készítésének, és nemcsak a játék motorjának programozását tekintette munkájának. Az egész játékmenetet, és a játék egész "feelingjét" terelgette a jó irányba. Szomorúan veszem tudomásul, hogy az Epic után most az id-nél is hasonló helyzet alakul ki, a cég meghatárózó emberei, az alapítók távoznak. Részemről ezzel az id már nem az az id. Nagyon sajnálom. Sok sikert neki a jövőben. :(

[ Szerkesztve ]

(#4) king.mp


king.mp
aktív tag

Az szép. Mint patkányok a süllyedő hajót.

(#5) Lenry


Lenry
félisten

nem tudok mit mondani.
számomra lezárult egy korszak :(

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#6) Thodeus


Thodeus
aktív tag

Posztjáról mondott le gondolom csak, még továbbra is érdekelt/részvényes a cégben.

(#7) EczkE


EczkE
addikt

Mi ez a drámázás? Nem halt meg.

Asszem mindenféleképpen!

(#8) #57919488 válasza king.mp (#4) üzenetére


#57919488
törölt tag

Kicsit eros kijelentes de biztos tobbre vitted mint Ő ...

(#9) exedoc


exedoc
senior tag

Lehet, hogy részvényes, meg érdekelt, meg satöbbi, de nem vesz részt aktívan a játékok készítésében, nem felügyeli azokat. Részemről innentől lőttek annak az eredetiségnek/feelingnek amit mindig láttam az id-es játékokban. :( Hozzáteszem hardcore quake3 playerként annak ellenére, hogy már nem játszom (talán 2 havonta egyszer), még mindig fent van a gépemen a játék OSP-vel, 1.32-vel. (Igen, tudom, hogy van quakelive is, toltam egy időbe.)

[ Szerkesztve ]

(#10) #85552128


#85552128
törölt tag

Ez a hír 2005 környékén talán ütött volna, de az évek óta tartó csúsztatás/hallgatás itt-ott nagyotmondás és "Rage" után kb. nulla hatással lesz a játékiparra.
Ettől sem lesz lesz hamarabb/később új Doom/Quake, vagy bármi más tőlük.

[ Szerkesztve ]

(#11) - = Zk = - válasza Lenry (#5) üzenetére


- = Zk = -
félisten

+1....

" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra

(#12) proci985


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

valahol egyébként várható volt. anno a masters of doom könyvből elég világosan látszott, hogy a virtuális valóság, a minél jobb számítógépes reprezentáció hajtotta. a rift pedig végre tényleg az lehet (majd pár dolog feljavítása után), ami elhozza a várt immerziós szintet. a holodeck meg még várhat:).

az interfacet kell fejleszteni, mert az a szűk keresztmetszet.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#13) Glenda


Glenda
addikt

Remélem az új céggel is hasonló kaliberű dolgokat tesz majd le az asztalra. Hatalmas koponya.

from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r

(#14) Keeperv85


Keeperv85
nagyúr

Janejanejane... :O Így annyi a Doom 4-nek is nélküle. Hiába a sok tehetség ott, ő volt ott az, aki azt a hangulatot megteremtette, amitől Doom lett egy Doom... Tartok tőle ezzel az egyben az id is csak egy név, ami szép emlék lesz éveken belül...

(#15) exedoc


exedoc
senior tag

Az egyik meghatározó koponyája a játékiparnak, többek közt vele indult be igazán. Az első Doom, a Wolfeinstein 3D, később a Quake uttörői voltak egy olyan korszaknak, amit aztán a konkurencia igyekezett felülmúlni. El kell ismerni az id egy ideje már nem volt top-on, a Doom3 megjelenése után nagyon megálltak. És bár jól sikerült a Rage, nekem nagyon bejött, de tisztában vagyok vele, hogy nem volt tökéletes. Szerintem az is közrejátszott, hogy nem nagyon akarták soha bővíteni a csapatukat, mindig minimális, a lehető legkevesebb emberrel akartak dolgozni, emiatt rengeteg volt a csúszás, lemaradás. A nagy koponyák akik jelenleg a Crytek, Epic, DICE stb. csapatát gazdagítják kimaradtak, most meg már késő bánat. Persze ebben benne van az is, hogy Carmack nem nagyon akarta kiengedni a motor fejlesztését / programozását a kezéből, és ő meg még pár ember rakta össze az id tech 5-ot. Sajnálom azért. :(

(#16) bteebi válasza king.mp (#4) üzenetére


bteebi
veterán

Talán egy kicsit erős ez a kijelentés. Amúgy akár úgy is lehetne mondani, hogy nem bírta tovább a többiek hülyeségeit elviselni, és inkább váltott. Ha így történt, akkor igaza lehetett - persze ezt mi nem fogjuk megtudni.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

(#17) Recon666


Recon666
Közösségépítő

Sajnálom, korszakalkotó ember volt a játékiparban, de az élet megy tovább. :)

(#18) Plazmacucci


Plazmacucci
félisten

Nem lesz itt semmi probléma, majd az id is vesz mástól grafikus motort, vagy a megmaradtak reszelik tovább azt a tákolmányt ami a Rage alatt nyöszörög.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#19) pdev1811 válasza Plazmacucci (#18) üzenetére


pdev1811
tag

:DD

(#20) #51736960


#51736960
törölt tag

minden tiszteletem az övé, de a q3 motor óta alkotott bármi jelentőset?
az meg kb '99-ben volt...

(#21) Keeperv85 válasza #51736960 (#20) üzenetére


Keeperv85
nagyúr

Khm... Doom 3? :B

(#22) mobal válasza #51736960 (#20) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

Itt találsz egy nagyon jó és alapos összefoglalót ami kitárgyalja, hogy amit csinált miért is jó és korszakalkotó.

No offense!

mobal,

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#23) exedoc válasza #51736960 (#20) üzenetére


exedoc
senior tag

Ebben van valami. A doom3-nál ugye nagy probléma volt, hogy nagy külső helyszíneket nem tudott megjeleníteni. Ezért fejlesztették tovább a motort, és elkezdték erőltetni a megatexture-t az id tech 4-ben, ami az Enemy Territory Quake Wars-ba debütált igazán. Nem mondom 2007-ben nem volt rossz ötlet, de gondok voltak a megvalósítással, a mai motorok már más alapokon nyugszanak, ennek ellenére tovább erőltették a Rage-ben, és erőltetik tovább a Doom4 alatt is. Szerintem rossz úton járnak. Ez a Rage-ben is megmutatkozott, ha gyorsan forgatta az egeret az ember, szép lassan rajzolódtak ki a textúrák. A hatalmas méretű megatexture stream-elése nem volt tökéletes, később igyekeztek javításokkal orvosolni a problémát. Másik gond, hogy emiatt, nem nagyon licenszelik a motort, problémás a kezelése, ráadásul több terrabájtnyi lemezterületet foglal amíg szerkesztés alatt van, elmenteni a változásokat egy hálózati meghajtón (mert ugye többen is dolgoznak rajta egy időben) meg inkább nem is mondom mivel jár.

(#24) Glenda válasza mobal (#22) üzenetére


Glenda
addikt

•The virtual machines system and the associated toolchain that altogether account for 30% of the code released. Under this perspective idTech3 is a mini operating system providing system calls to three processes.

Aztakurva.

from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r

(#25) D1Rect


D1Rect
félisten

Ebből a hírből ez a lényeg:
"Az Oculus nemrég jelentette, hogy közel állnak a tengeribetegséget kiváltó Rift problémájának megoldásához, és a vártnál korábban fogják elérni a 4K felbontást."

(#26) mobal válasza Glenda (#24) üzenetére


mobal
MODERÁTOR

:)

"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."

(#27) Plazmacucci válasza exedoc (#23) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Plán ehogy 2007-ben az UE3 elkente a szájukat :D

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#28) leviske


leviske
veterán

Tök jó, hogy talált magának valamit, ami újra érdekli. Kár lett volna érte, ha kiég.

És akkor most AMD szemellenző fel: Tán nem a Mantle-t és a Gaming Evolved programot nézte ki magának a Zenimax, hogy hagyták lelépni JC-t?

(#18) Plazmacucci: Hát, ha mástól kell venni, az annyit jelent, hogy a Zenimax rossz vásárt csinált a stúdióval. (Mivel nyilván nem amiatt a 2 cím miatt adtak ki értük pénzt, amiből még egyet se képes 10 éven belül folytatni a cég.)

(#29) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Szomorú dolog, de ha a Rift bejön, újra korszakalkotó lehet.

Live-Die-Respawn

(#30) Márton válasza D1Rect (#25) üzenetére


Márton
nagyúr

Szerintem is :K
Jöhet!

Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

(#31) r-chee


r-chee
őstag

2004 óta (Doom3) szerintem nem igazán tett le ütőset az asztalra. Biztos átmegy majd a Microsoft-hoz Xbox One-t polírozni :)

Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája

(#32) Teasüti válasza D1Rect (#25) üzenetére


Teasüti
nagyúr

+1
Ebből csak jó származhat. :K
Nem érdekelnek a kultikus játékok, ha jön helyette korszakalkotó képmegjelenítés minden létező játékhoz.

(#33) Chiller válasza Plazmacucci (#27) üzenetére


Chiller
őstag

El lett az már kenve az Unreallel '98-ban.
Számomra a Q1 óta nem tettek le semmi _igazán_ nagyszabásút az asztalra.

(#34) afterburner_ válasza Chiller (#33) üzenetére


afterburner_
őstag

ez így igaz, még utoljára a quake 3 volt ami visszahozott némi nosztalgiát a quake 1 -ből , de a doom 3 az már sajnos a sok késésnek hála semmi újat nem hozott. a rage meg megint mire kikerült szerintem nem lett maradandó túlzottan... :(

>>>>>>>> www.tintarendszer.hu <<<<<<<<

(#35) exedoc válasza Plazmacucci (#27) üzenetére


exedoc
senior tag

Valóban. Sajnos igaz. Sőt mindenki száját elkente a Crytek a CryEngine 2-vel. :) Bár az is igaz, hogy abba az időbe nem volt alá hardver. :D

(#36) proci985 válasza exedoc (#35) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

Egyébként az a vicces, hogy a Crysis a gyakorlatban azt tudta fény/árnyék tekintetben, amit a Doom3. plusz belefért már az AI, a fizika és a nagy pályák, amiket ki kellett dobni a Doom3ból, mert semmin nem futott volna. Bár a Crysis is eléggé hírhedt volt ilyen szempontból:D.

Ilyen szempontból szerintem a Doom3 eléggé megelőzte a korát, sajnos a hardver képességeinek tekintetében is.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#37) #79621120 válasza Plazmacucci (#18) üzenetére


#79621120
törölt tag

" majd az id is vesz mástól grafikus motort "

Például Unreal -t . :P

[ Szerkesztve ]

(#38) M@trixfan válasza D1Rect (#25) üzenetére


M@trixfan
addikt

Különben tényeg ez a lényeg. A grafikus teljesítmény úgyis ezerrel nő, egyre brutálisabb hardverek lesznek. A megjelenítés terén ez a következő dolog amit helyre kell tenni. Meg kell most már tényleg csinálni a jó VR élményt. A monitorok körbepakolása nem megoldás. Számomra is lezárult egy korszak, kicsit el is szomorít, de lehet pont most álunk egy újabb nagy áttörés előtt a játék világában.

twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n

(#39) Keeperv85 válasza #79621120 (#37) üzenetére


Keeperv85
nagyúr

Csak azt ne... azzal csak az Epic tud jól bánni. Én még eddig akár hány külsős címet láttam vele, mind fájóan steril és műanyagszerű lett... :(

(#40) atti_2010 válasza M@trixfan (#38) üzenetére


atti_2010
nagyúr

A monitorok szerintem így is úgy is megmaradnak, a játékosok nagyon kis része fog csak ilyen eszközöket használni ha egyáltalán sikerül megcsinálni hogy ne rontsa a szemet, ne kapj fejfájást, tengeribetegséget tőle és akkor még ott van a másik mellékhatás hogy a játékosokat még jobban elszigeteli a külvilágtól ami már így is kezd probléma lenni egyeseknél.

1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.

(#41) Archer


Archer
őstag

A programozás részéhez a játékoknak nem értek de mint kész termék (játékprogram), az id a Quake 3 óta nem alkotott igazán maradandót. Mindig beharangozták a nagy tech újításokat de mire a kiadáshoz értek, valaki mindig beelőzte őket de minimum utolérte. Hogy most ez mennyire JC-on múlott nem tudom, de szerintem a távozása már nagyon nem oszt vagy szoroz helyzeten. Hogy a játékok nem lettek valami fényesek az egy dolog, de a motorjaik sem nagyon. Tech 3-at rengeteg játék használta anno, Tech 4-et már csak töredéke, Tech 5-öt meg... Lehet mindenféle úttörésről beszélni motor téren de a sokkal kevésbe istenített Epic sokszorosan többet adott el az aktuális motorjukból.

Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.

(#42) Plazmacucci válasza Keeperv85 (#39) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Rocksteady Studios?

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#43) D1Rect válasza atti_2010 (#40) üzenetére


D1Rect
félisten

A lag és a térbeli mozgás érzékelésének hiánya az ami a fizikai tüneteket okozza(egyébként ez is szokható) de javítva lesz amire a boltokba kerül.

Aki meg 16 órát MMO-zik, annak baromi mindegy, hogy monitor vagy rift.

(#44) janos1988


janos1988
addikt

Szerintem megint vmi nagyon dolgozik és a saját maga ura akar lenni újra. Pár év múlva kiderül, de reméljük hogy ütni fog.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D

(#45) Wolverine válasza janos1988 (#44) üzenetére


Wolverine
félisten

Mostanában tudtommal űrutazással foglalkozott ő is...

"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)

(#46) seederking válasza Lenry (#5) üzenetére


seederking
őstag

Öregszünk... :)

(#47) Keeperv85 válasza Plazmacucci (#42) üzenetére


Keeperv85
nagyúr

Nem játszottam a Batman játékokkal, szóval nem volt szerencsém megtapasztalni az ezek szerint üdítő kivételt. :B

(#48) Plazmacucci válasza Keeperv85 (#47) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Nagy hiba! Gyorsan pótolni! :P

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#49) Keeperv85 válasza Plazmacucci (#48) üzenetére


Keeperv85
nagyúr

Sajnos nincsen mivel, nem a szándék hiányzott... tavaly előtt eltávozott a gamer gépem... :(

(#50) myckie2 válasza exedoc (#9) üzenetére


myckie2
őstag

Mert te ott voltál és tudod, hogy Carmack felügyelte és aktívan részt vett a játékok elkészítésében. A csapat többi tagja meg egy szánalmas sz*r és nem tudnának jó játékot készíteni. Hogy te milyen okos vagy.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.