Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Sethdobaloah


Sethdobaloah
senior tag

nem elimináltad a gumist. Ha nem viszed el évente 1x centíroztatni, akkor majd szétveri a kerék a futóműved. Ezt eddig megcsinálta a gumis a 6k-ért. Ezentúl majd fizetsz a 2 garnitúrára 2x3k-t.

...csak én vagyok helikopter?

(#2) alcsa


alcsa
senior tag

Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataid, az utolsó bekezdésért meg jár a :R.

(#3) vaki


vaki
aktív tag

Emblémát fillérekért találsz az Ebay-en, nekem is onnan lett, amikor a Punto hátuljáról ugyanígy levarázsolta valami jótét lélek...
Illetve a felnihez vehetsz kerékőrt, nyilván az se tuti, de legalább nehezebben veszik le, ha akarják. :DDD

[ Szerkesztve ]

A felhasználóbarát felhasználó

(#4) JoeYi válasza vaki (#3) üzenetére


JoeYi
őstag

lehet megnézem, csak az a baj, hogy a Fusion Amerikában is létezik, de ott a mondeot hívják így, ezért elég nehéz ebayen bármit is találni pont ehhez a kocsiszekrényhez

(#5) vaki válasza JoeYi (#4) üzenetére


vaki
aktív tag

Nem mondod komolyan, hogy nem ugyanazt a Ford emblémát rakják az összes Fordra!!??? :Y

[ Szerkesztve ]

A felhasználóbarát felhasználó

(#6) qkaleko


qkaleko
tag

Jó kis írás. Kedvet kaptam, januártól én is könyvelni fogok mindent egy excel táblába.

(#7) JoeYi válasza vaki (#5) üzenetére


JoeYi
őstag

na de kérem, mi abban az üzlet? :)

(#8) bambano válasza Sethdobaloah (#1) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ha centíroztatni kell a kereket, az már régen rossz, sokkal jobban jársz olyankor, ha kidobod.
hint: a művelet neve, amiről beszélsz, centRRRíroztatás.
szerk: figyelembe véve, hogy jó gumiszerelőt is nehéz találni, nem biztos, hogy érdemes évente centríroztatni a felnire szerelt gumit. ha nem ráz, hagyd békén.

(#3) vaki emblémát ebayről? nem most tanították meg neki, hogy hogy kell pótolni? :)

poszthoz: a vízpumpa jó eséllyel eléggé hasonló futásteljesítményt bír ki, mint a vezérműszíj. lehet, hogy most nem kell cserélni, de párezer kilométer múlva már igen, és akkor megint szerelőhöz mész, gyalogkakukk vagy, szétboríttatod az autót. szerintem nagyon nem takarékos megoldás külön cseréltetni, ha már lebontották a vezérlést, nálam mindig repül a vízpumpa is. pedig az enyémen nem is kellene, de akkor is.

a magam részéről úgy érzem, nem akarom megírni, mibe került idén az autóm, mert lehet, felvágnám az ereimet és vérrel írnám meg a posztot... :P

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#9) Kalandor


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

A vízpumpát cseréltetni kell, mint gumicserénél a szelepeket, fogyóeszköz.

Jó éved volt, nekem kettőstömegű, futómű, stb.

[ Szerkesztve ]

(#10) Freiherr


Freiherr
őstag

Hogy tetszik mondani? Vezérműszíj cseréje 300000 km-nél? :Y
Valamit nagyon tudnak ott a Ford-nál (nem),vezérműláncra van ekkora csereperiódus,ami jóval tartósabb.Addig cseréld,míg nem kell kukázni a motort,más kérdés,hogy használtautó vásárlásnál az első teendő lecserélni,függetlenül a valós,vagy behazudott futásteljesítménytől.

XXX

(#11) Sethdobaloah válasza bambano (#8) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

En kerek elnezest az elutesert. Btw akkor keresel egy jo gumist. Aki pesten kozlekedik annak kotelezo, hacsak nem tankkal jar.

...csak én vagyok helikopter?

(#12) egil2


egil2
csendes tag

'A Casco drágult és szerintem a biztosítás is...'
Miért a casco az micsoda? Alkatrész, vagy üzemanyag, vagy adó... vagy mi?

(#13) JoeYi


JoeYi
őstag

@Kalandor: hát igen, a kettőstömegű a dízelek rejtett költsége (meg a katalizátor, meg a...), sok vásárló ott szúrja el, hogy csak a fogyasztást nézi, közben minden megspórolt decilitert visszafizet a kettőstömegű meg a nagynyomású befecskendező elemek cseréjénél, ami jó eséllyel akkor jön ki, mikor használtan megveszik.

Persze tudom, cserébe ott a nyomaték meg egyéb jóságok, de én vásárlásnál tudatosan kerültem a dízelt, illetve ha mégis az lett volna, akkor valami régebbi technika, szívó, kettőst. nélkül. Persze a modern benzineseknél meg ott a turbó, mint rejtett költség...

@Freiherr: 130e km-nél már volt egyszer cserélve. Ez ismert, mert a cégemnél volt használva új korától a gép. Ettől függetlenül a 160e km-es futásteljesítmény így is sok, azzal nyugtatgatom magam, hogy amilyen lágy tempóban gyorsítgatok, meg nagypapa tempóval haladok, az sok terhelést nem ad a cuccnak...

Persze nem téma, meg kell csinálni, jövőre igyekszem egy körben lenyelni a fék és vezérműszíj felújítás pirulát (és tényleg így belegondolva, egy új autó értékvesztéséhez, vagy éves szervizéhez képest így is aprópénzek tekinthető tétel lesz)

@bambano: igen, mindenki ezt mondja. Nem is a pumpa lehet a szívás, hanem ha egy feszítőgörgő megszorul. Vízpumpát legalább látod ha elfolyik

@Sethdobaloah: lehet, hogy igazad van, de én nem osztom a véleményed. Annyit tudok ígérni, hogy ha szétverődik a futómű én befogom vallani a 2017-es írásban :)

(#14) JoeYi


JoeYi
őstag

Na, ez a matek ki is maradt, lehet majd külön posztot faragok köré: mennyibe kerül egy kilóméter 2 év használat alapján?

(413173+489750)/22880km = 39,5 Ft/km

Ha beleveszek egy 120e Ft-os felújítási költséget, akkor pedig:

(413173+489750+120000)/22880 = 44.7 Ft/km

Tehát egy buszjegy árából 7 km-ert tudok megtenni. Egy BKV bérlet árából pedig 215-öt

2 év alatt 346750 Ft-ot oszkároztam össze, ezzel korrigálva:

(413173+489750+120000-346750)/22880 = 29.55 Ft/km

(#15) Kalandor válasza JoeYi (#13) üzenetére


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

hát igen, a kettőstömegű a dízelek rejtett költsége
Sok benzinesben van, még régiekben is. Nem vagyok szakértő, csak meggugliztam, hogy már a 2003-as Volvo V40-ben is volt.

(#16) bambano válasza Freiherr (#10) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Vezérműszíj cseréje 300000 km-nél? ": nem mondta, hogy az lesz az első csere.

(#11) Sethdobaloah eddig volt egy ember, aki értett a centrírozáshoz itt, azt elküldték, nem tudni, miért.
azóta nem bírja senki normálisan kicentrírozni a kerekeimet. pár hete, mikor a téli gumit rakattam fel, háromszor mentem vissza, mert nem lett jó.

(#13) JoeYi "cserébe ott a nyomaték" legendája. a dízelekről azért hiszi mindenki, hogy jó, mert modern dízelt szokás összehasonlítani ócska benzinessel. de ha valaki összehasonlítana egy modern dízelt egy hozzá mérhető méretű és feljettségű benzinessel, a dízel veszítene. szokás pl. összehasonlítani az 1.7-es turbós dízel astrát az 1.4-es szabad szívású benzinessel. ilyen hamis esetekben nyilván a dízel nyer.

"Ettől függetlenül a 160e km-es futásteljesítmény így is sok, azzal nyugtatgatom magam" csak azzal nyugtathatod magad, ha pl. hétfőn beviszed szerelőhöz és lecserélteted. mert te hiába gondolod, hogy lassan gyorsítasz (btw, annál nagyobb kitolás nincs is a motorral, mint a lassú gyorsítás alacsony fordulaton), de az önindítózás is elég nagy terhelést ad. anno nekem egyszer szakadt el vezérműszíj dízel autóban, az beindításkor volt. a márkaszervizes javításnál az anyagköltség számolását félbeszakítottuk, mikor elérte az autó vásárlási árának másfélszeresét. végül úgy lett összerakva, hogy vettem egy komplett bontott motort és összelegózták belőle.

én azóta nemhogy nem hordom túl a vezérműszíjat, hanem hamarabb cserélem. legutóbb az élettartama előtt két évvel, a futásteljesítményének háromnegyedélnél cseréltettem.

"Nem is a pumpa lehet a szívás, hanem ha egy feszítőgörgő megszorul. Vízpumpát legalább látod ha elfolyik": az is szívás, ha egy feszítőgörgő megszorul. de mivel sok autón a vízpumpát a vezérműszíj hajtja, így a vízpumpára is igaz, hogy "ha megszorul". meg az is, hogyha kikopik, pontatlan lesz a vezérlés. és ha kicsit kikopik a vízpumpa, meg a többi görgő, meg kicsit megnyúlik a vezérműszíj, akkor járhatsz úgy, hogy átugrik egy fogat, és akkor a jobbik eset, ha nem kuka azonnal a motor, csak nem tudják hónapokig megjavítani. témába vágó olvasnivaló: totalcar rulettkerék/2 fiat marea [link]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#17) Luck Dragon válasza Kalandor (#15) üzenetére

Ahogyan az Astrákban is az van a benzinesekben J/K. De ez csak egy példa a sok között.

Maga a cikkhez, tényleg elég keveset kellet költened, nem úgy mint nálunk a Mitscura ... de már nem bánjuk, mert el lett adva.

[ Szerkesztve ]

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#18) tomiii. válasza Kalandor (#15) üzenetére


tomiii.
aktív tag

'96-os Ford Scorpiokban is volt már kettőstömegű. (2.3 benzin)

(#19) merkucyo


merkucyo
aktív tag

Nagyon jó írás, lehet a két ünnep között én is csinálok valami hasonlót, mivel saját magamnak könyvelem ezt a dolgot, de nyílván nem ilyen olvasmányos a történet. :)

Tudom, hogy a következő kijelentésemért sokan tűzbe vetnének, de szerintem, ha valaki csak 10.000km-t megy egy évben a legjobban akkor jár, ha 4 évszakos gumit vesz valami jó gyártótól, olcsóbb és milliószor kényelmesebb.

Vágjátok ki az erdő leghatalmasabb fáját ezzel a kis heringgel !!

(#20) bambano válasza merkucyo (#19) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

jaja, vetünk.

aki keveset megy, vagy inkább átfogalmazom a feltételt: aki megteheti, hogyha nagy a hó, letegye arra a pár napra a szekeret, az michelin crossclimate-t vegyen.

ez egy olyan nyári gumi, ismétlem: NYÁRI, ami téli időre is hitelesítve van. helytelenül nevezik 4évszakosnak, mert nem az.

a négyévszakos gumi az a fajta, amire nem tudok okot mondani, hogy megvedd.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21) JoeYi válasza merkucyo (#19) üzenetére


JoeYi
őstag

én 4 évszakost csak városban mernék használni. Télen városon kívül 50km/h felett gyomorgörcsös

(#22) Luck Dragon válasza JoeYi (#21) üzenetére

Osztom véleményed, én most cseréltem le a Pirelli P2500 euro -as négy évszakosomat. És maradok a nyári/téli kombinációnál továbbra is.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#23) bambano válasza Luck Dragon (#22) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

egy korábbi autómon volt pirelli p6000-es nyári gumi, nem voltam elégedett vele. az árával meg pláne.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#24) Luck Dragon válasza bambano (#23) üzenetére

Én sem voltam vele megelégedve, 2013-as volt, de itt az utolsó hónapokban az autót egyszerűen le akarta vezetni az útról. Mindig ellentartást kellett végeznem neki, ez hosszú távon mondanom sem kell hogy igen kellemetlen volt, mint amellett hogy nagyon hangos volt tőle a kocsi. Most a téliekkel meglepő módon igen is csendesebb lett. Pedig nem ezt várná az ember egy téli szettől. Így alig várom hogy a nyári szettemet majd megvegyem.

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#25) JoeYi válasza Kalandor (#15) üzenetére


JoeYi
őstag

elhiszem, de könnyebben találsz kettős mentes benzinest, mint dízelt. Konkrétan dízelből az első generációs Kia Ceed az utolsó amiről tudok, hogy megbírták anélkül is csinálni.

Amúgy én a Citroen Saxon gondolkodtam anno, mert az autózást szinte kizárólag költségek és praktikum szempontjából nézem. Na abba se nagynyomású, se kettőstömegű, se turbó, cserébe lomha dög, és elszüttyög 4-5 literrel akárhol.

Ja meg ford focus 1.8DI (nem a tddi), az is ilyen mindenmentes és abból legalább kombit is lehet találni

(#26) csipszikutya


csipszikutya
senior tag

Minap gondolkodtam azon, hogy írok én is hasonlót csak szimplán üzemanyagból kiindulva.
Közel lakom ukrajnához (152 km oda-vissza) és rászoktam, hogy átjárok, kizárólag saját részre tankolni.
Az éven eléggé sok km ment az autóba. 1 év alatt 5x cseréltem olajat és mivel már 300ezer fölött járok 8 ezrenként cserélem, mert akkor kezdi el látványosan enni az olajat.
De a lényeg, hogy itthon is csak shell kuton tankoltam, kint is ott tankolok és amíg ~103 litert tankolok ~ 21 ezer ft-ért addig bőven jó vagyok.
Tavasszal 400 ezret költöttem a kocsira (ismét köszönöm a jókor jó helyen, szabálytanul közlekedő nyergesnek), de már vissza hozta az árát az, hogy kijárok tankolni. Itthon ~ 80 liter ment a kocsiba, az átlag 30ezer volt, kint a ~ 100 liter ~ 21 ezer. ~ 10-12 ezret nyerek a benyán, hozok cigit is, amennyit lehet és voálá.

Sokan riogattak vele, hogy kint szarabb a benzin, többet fog enni a kocsi ésatöbbi... Hát, kb. semennyivel nem eszik többet mint a magyar benzinből, nem kopog... De jóval olcsóbb...
Lassan hetente kell kijárnom, annyit megy a szegény gépszörnyetegem.
Aki közel lakik, csak ajánlom.

(#27) Stanlee


Stanlee
őstag

Habár nem vagyok gépész és nagy autóbűvész, nem értek egyet azzal, hogy a modern benzinesek esetében nem kell költeni a turbóra és a kettőstömegűre, míg egy dízel esetében meg visszafizeti az ember ennek az árában a megspórolt üzemanyagot. Mivel manapság mind a benzines és dízel turbós motorokban is benne van majdnem ugyanaz a javítási költség, ill. az üzemanyag árakban sincs óriási különbség Magyarországon, így már szinte egyedi elbírálás alá esik, hogy valaki a benzinest vagy a dízel motorral szeret gépet veszi meg.

Habár én közel 240 ezer km-t vezettem szívó benzines autót és ugyanennyit turbós dízelt, és a dízel motor turbója megadta magát közel 300 ezer km-es korában, magamnak a privát autózásomra (kb. 25e km/év) egy régebbi szívó benzinest vennék (már alig van ilyen az utakon), de a céges autóhasználatra (régebben ez kb. 80e km/év volt) minden további nélkül megvennék egy modern turbós dízelt, mivel nekem személy szerint ha már az autóban kell töltenem az időm egy jelentős részét, legalább nyomaték legyen benne és élvezzem a megtett utat :-)

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#28) Mi5u válasza qkaleko (#6) üzenetére


Mi5u
tag

Tavaly december óta excel tábla helyett itt vezetem a költségeimet. Létezik mobilappként is , felhőbe szinkronizálja...így mindig kéznél van. A majdani eladásnál talán jól fog jönni. :)

(#29) JoeYi válasza Stanlee (#27) üzenetére


JoeYi
őstag

többnyire egyetértek veled, cégesre én is dízelt vennék, vagy benzin hybridet, magánra pedig szívó benzinest. Viszont továbbra is tartom, hogy a dízeleknél mindigis magasabban fog állni a karbantartás cehh, mert bonyolultabb technika (nagynyomású elemek elhasználódnak, egyéb elemek kormolódnak, rövid távú használatot jobban megsínyli, van amelyikhez adalékanyagot kell venni - pl vw bluetec) és mert a nyomaték öl. Ez alól kivétel a céges használat, 90% autópályahasználat mellett nem nagyon hal a technika.

Node a lényeg, hogy én magánszemély vagyok, és mint olyan a szívó benzinest preferálom. Újak közül a Mazdának még van ilyenje, a 6-10 éves kategóriában pedig még bőven találni mástól is

(#30) bambano válasza JoeYi (#29) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a dízel árképzése olyan, hogy nem olcsóbb, mint a benzines, csak a benzines alacsonyabb beszerzési árát és alacsonyabb karbantartási költségét eltankolod, a dízelnél a tankoláson megspóroltakat meg betolod a szervizbe. kivéve, ha megveszed újonnan és amikor láthatóan kezd megkotlani, nagy kamuzással rámelegíted valakire.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#31) Pete55555


Pete55555
addikt

Elgondolkodtatott az rás, lehet én is elkezdem írni...
Most vettem egy 1-es Puntót nagyon olcsón, "ütnivágnis" autónak :)

...Szeretem leracsniztatni...

(#32) JoeYi válasza Pete55555 (#31) üzenetére


JoeYi
őstag

az jó vétel, olcsón javítható, tonnaszám van hozzá bontott alkatrész

(#33) JoeYi


JoeYi
őstag

na, megidéztem a cikkel a rossz szellemeket :) A megírása óta már beköszöntött egy jobb hátsó kerékcsapágy csere 15e Ft értékben.

(#34) JoeYi


JoeYi
őstag

múlt héten elvégeztem a felújítást, 180e Ft kiadás volt

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.