Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

húúú azannya, milyen innovatív, minden ötödik paypassos fizetésnél kell majd pin. hova rohanjak, annyira innovatívak vagyunk, hogy el nem lehet mondani...

bullshit az egész, mint rendesen. a harmadik szolgáltatók meg ne kutakodjanak a bankomban, mert odamegyek és felrúgom őket az égbe.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) wwenigma válasza bambano (#1) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Mi a probléma ezzel? Ezáltal maximum 19996ft-ot tudnak max egy lopott kártyáról lehuzni...

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#3) Depression válasza wwenigma (#2) üzenetére


Depression
veterán

Törzshelyemen csipog, és mire kijön a blokk, már a boltban sem vagyok. Na most meg állhatok ott, mint egy ..., hogy vajon hanyadiknál tartok.
Értem én a logikát, de ezeket miért nem lehet egyedileg megszabni, és ez mondjuk egy ajánlott alapbeállítás lenne?

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#4) #78693120


#78693120
törölt tag

Jó lenne, ha a banknál le lehetne tiltani, hogy harmadik fél hozzáférhessen az saját, illetve a számla adatokhoz.

Nekem az sem tetszik, hogy a netes fizetést lelassítják, illetve részemről minden kártyás fizetésnél kéne a pin kód. Lassabb, de biztonságosabb lenne.

[ Szerkesztve ]

(#5) Silεncε


Silεncε
őstag

Ezzel megint azokat szívatják, akik ésszel használják a kártyájukat, Aki hülye, azon nem fognak segíteni, ha minden ötödiknél pinkód kell, meg 2FA... Azt meg én szeretném szabályozni, ki is fér hozzá a banki adataimhoz: "Ennek köszönhetően a harmadik feles szolgáltatók innovatív pénzügyi szolgáltatásokat nyújthatnak lakossági és vállalati ügyfelek számára" - köszönöm, az ilyenekre nincs szükségem, főleg ha ennek az az ára, hogy valaki a bankszámlaadataim között kutakodik.

[ Szerkesztve ]

(#6) pilóta


pilóta
nagyúr

Vagyis ha lemerült a telefonom, neadjisten elromlott és három napig szervizben van, akkor nem tudok online vásárolni a számítógépemről? WTF :F

Aki él és nem boldog, az téved!

(#7) wwenigma válasza pilóta (#6) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Ha otthon van töltőre dugod, ha elromlott akkor az sms megjön a cserekeszulekre is...K&H-nal nagyon régóta kell sms megerősítés és még egyetlen esetben sem volt probléma ilyennel évek óta.

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#8) #78693120 válasza wwenigma (#7) üzenetére


#78693120
törölt tag

Az smsben érkezett kód Ersténél is van és működik, de nekem úgy tűnik, hogy itt nem erről van szó, hanem ennél összetettebb megoldásról:

"Online vásárlásokhoz pedig kétfaktoros hitelesítésre lesz szükség: a PIN-kód, kártyaszám mellett még szükséges lesz valamilyen eszköz (okostelefon vagy más hardver) vagy valamilyen biológiai azonosító (például ujjlenyomat, hangminta)."

Szóval jobb, ha nem romlik el a telefonunk ezután.

[ Szerkesztve ]

(#9) dqdb válasza wwenigma (#7) üzenetére


dqdb
nagyúr

Én már futottam bele olyan esetbe, hogy a bank ~1 órán keresztül nem küldte el a 3-D Secure SMS-eket, és emiatt nem tudtam online fizetni az adott helyen. Végül meguntam a várakozást, és megrendeltem máshonnan, ahol nem volt aktív a 3-D Secure, így a bolt bukott a bank hibáján.

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#10) pilóta válasza wwenigma (#7) üzenetére


pilóta
nagyúr

Nem erről beszélek, online bankoláshoz eddig is kellet SMS. Itt az online fizetésről van szó. Pl. eddig e-bayen az 1$-os műanyag bizbaszra rákattintottam, hogy megveszem és ennyi. Most majd várhatom a bankomtól a megerősítő üzenetet a mobilomra?

Aki él és nem boldog, az téved!

(#11) tomazin válasza #78693120 (#4) üzenetére


tomazin
veterán

Jó lenne, ha a banknál le lehetne tiltani, hogy harmadik fél hozzáférhessen az saját, illetve a számla adatokhoz.

elég nagy baj lenne, ha opt-out lenne. addig senkinek semmi köze a folyószámlámhoz, amíg én engedélyt nem adok.

(#12) tatararpad


tatararpad
őstag

Simple-vel telefonnal nem lehet úgy fizetni érintéssel, hogy második faktoros azonosítás ne lenne, a képernyőzárat előtte fel kell oldani. Hogy ha alapból mindig használok második faktoros azonosítást, remélem nem fog minden ötödiknél megint kérni egy PIN kódot. Ezen kívül azért ennyire tömeges probléma nem hiszem hogy volt ezzel a PIN kód nélküli érintéses fizetéssel, ennek ellenére tömegesen szívatnak majd ilyen baromsággal mindenkit. Ennél még az is jobb lett volna ha visszahozzák az érintéses fizetés nélküli bankkártyákat, mint lehetőség, vagy a Mastercard piacra dobná végre az ujjlenyomatolvasós bankkártyáját.

(#13) Cathfaern válasza pilóta (#10) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Én pont ma vettem online magyar webshopból. Ott az történt, hogy a webshop kártyafelülete CIB-es volt, ott adtam meg a kártyaadatokat meg stb. Utána rögtön átdobott saját bankom felületére, meg jött is azonnal az SMS amit be kellett írni oda. És utána lett aktív a tranzakció. Szóval itt flottul ment minden, de el nem tudom képzelni ez hogy működik mondjuk egy mobil eBay appos vásárlás esetén.

(#14) Gusztáv válasza dqdb (#9) üzenetére


Gusztáv
addikt

Azért ez nem túl gyakori jelenség. Szerintem nincs ezzel baj, hogy próbálják biztonságosabbá tenni az online vásárlást. Nekem már volt olyan, hogy a céges kártyámról megpróbáltak leemelni 830€-t, valami holland webshopon keresztül. Szerencsére nem volt rajta annyi, így nem lett belőle probléma (persze egyből cserélték a kártyát).

Laci

(#15) kleinguru


kleinguru
addikt

Őszintén remélem, hogy az ApplePay-t ez nem fogja érinteni.

Ki volt az a vadbarom, aki kitalálta, engedélyezte, hogy 5 vásárlásonként pin kód kelljen :W

A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!

(#16) warcat válasza kleinguru (#15) üzenetére


warcat
veterán

Alapvetően én azért a tolvaj, csaló, visszaélő emberek felé terelném első körben a blamázst, a lopott bankkártyaadatos bűnözés miatt jön ez a (kényelmesség, rugalmasság terén) visszalépésként értékelhető szabályozás.

Azt se felejtsük el,hogy bár kárvallottként ugyan visszakapod a pénzed, ennek költségét szépen visszaterhelik mindenkire...

[ Szerkesztve ]

EA: It's in the crate!

(#17) DarkByte válasza bambano (#1) üzenetére


DarkByte
addikt

Szerintem túllihegjük ezt a 3rd party dolgok. Ez kb. olyan dolog lesz mint ahogyan a Google fiókodat is összekötheted nem Google szolgáltatásokkal. De ezt nem muszáj. Itt is csak a lehetőség lesz meg. Ha te nem akarsz ilyesmit használni, akkor nem használod és kész. Adataid nem láthatóak akkor senkinek. Viszont lehet más majd akar havi költség elemző app-ot használni, meg tudomisén, amit valami FinTech cég készít a banktól függetlenül.

Az ötödik paypass fizetés utáni SMS viszont tényleg eléggé gázul hangzik.

Személy szerint nagyon remélem hogy a telefonon keresztül Simple-ös NFC-s fizetéseket ez nem érinti, elvégre ott az ujjlenyomat-olvasós képernyő zár feloldás amúgy is helyettesíti a PIN kódot, összegtől függetlenül.

[ Szerkesztve ]

(#18) joghurt válasza warcat (#16) üzenetére


joghurt
addikt

És ha én kifejezetten szeretném, hogy lelopható legyen a pénz a kártyámról (ami amúgy virtuális, és csak annyit teszek rá, amennyit elköltök)? Hogy cserébe ne kelljen kétfaktorosan baromkodni, és hizlalni a mobilszolgáltatókat, akiknek kb. 0 Ft-ba kerül az sms, viszont nagy tételben is elkérnek érte legalább 10 Ft-ot, a bank pedig kiszámláz 40-et?

Amúgy a cikk nem említi, de a csúcspremizált MNB és az EU-s toplistás jutalékokat felszámító magyar bankok a PSD2-vel sem készülnek el határidőre. Mint ahogyan a kitűzött azonnali átutalás is elcsúszott néhány NER-bank miatt. Avagy a kötelező ügyfélazonosítás határidejére is rátoltak 4 hónapot a lusta trógerek miatt - nyíltan kimondva, hogy magasról tesznek az EU-s kötelezettségszegési eljárásra, hiszen abból október előtt úgysem lesz jogerős bírság, addigra meg már teljesítjük.

A tej élet, erő, egészség.

(#19) Silεncε válasza DarkByte (#17) üzenetére


Silεncε
őstag

Igen, csak ott az app megkérdez, hogy használhatja-e az adataidat (csak úgy kapja meg a tokent). Na most itt mi azt nem tudjuk, hogy ez hogy fog működni, kell-e előzetes engedély (ahogy belépés után a Google is rákérdez, hogy engedélyezed neki a hozzáférést). Erről nem nagyon esik szó sehol, hogy ez hogy lesz megvalósítva

(#20) DarkByte válasza Silεncε (#19) üzenetére


DarkByte
addikt

Hívjatok jóhiszeműnek, de szerintem ezt másképp nem lehet megvalósítani.
Szeretném hinni, hogy akik ezt fejlesztik azért annyira nem amatőrök, hogy csak úgy jogosultság rendszer nélkül kitolják az adataidat bármi jött-ment külső szolgáltatásnak. Nem hiszem hogy majd pont egy bank megengedne ilyesmit. Eddig is borzasztó konzervatívak voltak a témában. Arra számítok hogy ami ilyen API-kon át elérhető lesz, az is véglegetekig butítva lesz a saját webbankjukban elérhető infókhoz képest, legalább is kezdetben. Kvázi csak hogy teljesítsék ezt az igényt. És azt is majd csak a számla tulajdonos kifejezett hozzájárulásával biztosítják a hitelesített 3rd party-nak.

Na de majd meglátjuk, az én józan paraszti logikám ezt diktálja.

[ Szerkesztve ]

(#21) bambano válasza DarkByte (#17) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Ha te nem akarsz ilyesmit használni, akkor nem használod és kész.": az a gond, hogyha megnyitják a banki rendszert és kiadják az api-t, akkor az onnan kezdve egy nyílt rendszer és az turkál benne, aki nem szégyelli magát. tehát nem úgy fog működni, hogy ha én engedem, akkor lesz api, ha meg nem, nem lesz. úgy fog működni, hogy az elmebeteg eu-s döntéshozók utasítása miatt lesz api, és azon keresztül minden adat megy majd kifelé.

mert azt azért ne felejtsük el: hibátlan sw, api és lophatatlan autentikációs token nem létezik. ha fizikailag elérhető egy gép, azt záros határidőn belül leürítik.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#22) wwenigma válasza DarkByte (#20) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

Szerintem is tulspilázzák....raadasul ugy hogy ami a vedelmuket szolgalja - pin kód 5. tranzakcio - azt meg fikazzak. :D

[ Szerkesztve ]

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#23) Jester01


Jester01
veterán

"Online vásárlásokhoz pedig kétfaktoros hitelesítésre lesz szükség: a PIN-kód, kártyaszám mellett még szükséges lesz valamilyen eszköz (okostelefon vagy más hardver) vagy valamilyen biológiai azonosító (például ujjlenyomat, hangminta)."

Őőőő, milyen online vásárlásnál kell PIN kód? Olyat még nem láttam. CVV kód az igen, de PIN? Annak egyébként lenne is értelme az erőltetett 2FA helyett, főleg mivel az egyérintéses vásárláshoz is azt vezetik be. Itthon pl. alig van térerő, a bankos SMS gyakran csak órákkal később jön meg amikor már a hajamra kenhetem mert lejárt. Egyebekben a telefon lassan fontosabb mint a bankkártya és gyakrabban is van elöl, tehát éppen azt fogják ellopni nem a kártyát.

Jester

(#24) kleinguru válasza warcat (#16) üzenetére


kleinguru
addikt

Igen vannak, tudunk változtatni rajta? Ettől az intézkedéstől megszűnnek? Nem, csak "nehézséget" okoznak vele annak, aki normálisan használta a szolgáltatást.

Átgondolva az ApplePay dolgot, ott ugye az touchid, faceid egyfajta pinkód. Tehát, ha minden jól megy nem fog érinteni a dolog.

Szegény anyuméknak is volt a kocsiban riasztó és immo is, aztán mégis elvitték az autójukat.

A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!

(#25) galocza válasza Silεncε (#5) üzenetére


galocza
aktív tag

+1, kiegészítve azzal, hogy nem csak a kártyahasználatra igaz. az egyik beszállítónk új oldalán már betű+szám+speckarakter+xkarakter hosszú jelszót kell megadni, 3havonta - úgy mint a bankomnál.
nyugi srácok, relaxáljatok, nem ti vagytok az nsa...

én azt sem értékelem, h a bankom minden online vásárláskor sms jelsztót tett kötelezővé (kb mint a cikkben szereplő javaslat). namármost én nem hurcolom a telefonomat, csak ha tudom, h szükségem lehet rá (pl utazom).
ne tessék engem kötelezően túlbiztosítani. hadd legyek felnőtt, s vállalhassam a kevesebb macerával járó, rizikósabb metodikát - arra valók a limitek, hogy védjenek.

(#26) azbest


azbest
félisten

A dokumentált api és tesztredszer teljesen jó ötlet. Aki meg állítólag informatikus, legalább az ne találjon már ki ilyen "jaaaj közzéteszik a bankszámlámat és átjáróház" szintű hülyeséget, mert egyáltalán nem erről van szó.

A paypassos fizetésnél ujjlenyomat vagy más hasonló megerősítések mintha eddig is kellettek volna a telefonban. Sima kártyánál valóban plusz macera lehet, ha arra is vonatkozik. Ellenben ha qr kód is megfelelő, akkor nem kell nfc-s telefon sem hozzá.

Az online fizetéses megerősítő kód egy érdekes gondolat. A bibi az vele, hogy csak eu-n belüli fizetésnél van ilyen. Ha kínai webshopban vagy bárhol máshol a világon indul a tranzakció, akkor nem kell szerintem. Szóval pont a legneccesebb csalókkal szemben nem véd.

(#27) Zirowe


Zirowe
nagyúr

Paypalon keresztüli kártyás fizetést ez a változás mennyiben érinti?

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#28) #06658560 válasza pilóta (#6) üzenetére


#06658560
törölt tag

Esetleg az se kell. A Mastercardnak már van valami ilyen lófasza, néha muszáj belépnem a bankom appjába és ott extrán engedélyezni a tranzakciót. (Pl. mobil feltöltés online, csomag aktiválás és annak kifizetése). Tegnap is ez történt, beléptem az appba, rákattintottam, nem történt semmi. Kattintottam kismilliószor, lejárt az időkeret, semmi reakció. Majd SMS, hogy aktiválták a csomagot. Plusz pár percre rá 10+ értesítés, hogy sikerült a tranzakciót engedélyezni.

(#29) sztanozs válasza #78693120 (#4) üzenetére


sztanozs
veterán

Amíg te nem hagyod jóvá, addig nem fog hozzáférni.
Az egész szabályozásnak az a lényege, hogy a "fintech" cégecskék ne a böngésződ hackelésével, meg a hozzáférési adataid segítségével és html kódok parse-olgatásával férjenek hozzá az adataidhoz, ha te úgy szeretnéd. Ezen túl egy normális API-n keresztül felhatalmazás, és saját hozzáférési kódok segítségével, tudják ezt megcsinálni majd. Ezzel elérhető, hogy csak azt tudják majd megtenni (pl tranzakciós lista lehúzása), amire felhatalmazást adsz, nem pedig bármit, amit a megszerzett netbankos kódjaiddal meg tudnának tenni.

(#21) bambano - attól még, hogy nyílt az API, még nem nyílt az access. Sőt ezen túl a fintech cégeknek hozzáférést kell tudni szerezni az API-hoz (sőt akár minősítés is előírható). A PSD2 után az API-n kívül bányászó fintech-ek már szankcionálhatók lesznek (mivel van lehetőség jogszerűen is turkálni).

lophatatlan autentikációs token nem létezik. ha fizikailag elérhető egy gép, azt záros határidőn belül leürítik.
Azért az utóbbi időben nem nagyon volt olyan esemény, hogy új ment a lopás, hogy egy netbankot törtek volna meg, és nem a felhasználó sz@rrá fertőzött gépéről lopták el bejelentkezési adatokat.

[ Szerkesztve ]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#30) sztanozs válasza Cathfaern (#13) üzenetére


sztanozs
veterán

ugyanígy

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#31) bambano válasza sztanozs (#29) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Azért az utóbbi időben nem nagyon volt olyan esemény, hogy új ment a lopás, hogy egy netbankot törtek volna meg, és nem a felhasználó sz@rrá fertőzött gépéről lopták el bejelentkezési adatokat.": mert az sokkal jobb, ha ezentúl úgy lopnak adatot, hogy a fintech cég fejlesztői gépét törik meg, és azon keresztül gyakják le a bankodat?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#32) sztanozs válasza bambano (#31) üzenetére


sztanozs
veterán

Ez most is így van, csak nem lehet hatékonyan fellépni ellenük (amíg a PSD2-t be nem vezetik).
Jelenleg szerződés alapján az ügyfél vállalja, hogy a hozzáférési adatait senkivel nem osztja meg. A banki számlaösszesítő platformok és költés-analizáló platformoknál pedig jelenleg megadja - szóval jogilag ez még mindig az ügyfél a sáros. Többek között ennek megoldására vezetik be a PSD2-t.

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#33) azbest


azbest
félisten

Lehet közérthetőbb a múltkori portofólió cikk [link]

Ezeket érhetik el külső partnerek:
számlainformációs (AISP)
és fizetéskezdeményezési (PISP) szolgáltatás

Eddig is volt már hasonló, csak azok a bank meglévő felületeinek működését fejtették vissza és használták. Az ügyfél meg a netbankos jelszavát adta meg hozzá. Ehelyett valami szabványos, törvényileg szabályozott megoldás lesz, a bank által megadott api-val.

A rákapcsolódó szolgáltatást meg ahogy nézem a cikk szerint az MNB engedélyezheti.

https://fintechzone.hu/tanusitvany-psd2-szolgaltatas-elinditasahoz/

és jogszabály az ügyfélhitelesítés kapcsán [link]

Nekem úgy tűnik, hogy kb arra kell gondolni, mint például a paypal. Csak most a bankok felületén is tudni fogják az ügyfelek kezelni, hogy melyik cég érheti el, indíthat-e kifizetést vagy ismértlődő tranzakciókat. Az már technikai kérdés, hogy milyen hitelesítést kell csinálni, hogy engedélyt kapjon a fiókban a külső cég. (pl a bankos app rákérdez, vagy a bankos appól egyedi kóddal készíthető esetleg cégenként külön engedély)

[ Szerkesztve ]

(#34) maláj


maláj
őstag

nekem nincs bankkártyám viszont ismerem a készpénz fogalmát :DDD

külföldi vásárlás ==> paypal, alipay, stb. (ahol nincs valami ilyesmi szintű védelem az így járt, megveszem máshonnan ahol van)

belföldi vásárlás ==> megrendel, futárnak kifizet (ahol nincs ilyen csődbe megy én pedig megveszem máshonnan)

problem ??? :U

(#35) totya694


totya694
őstag

Elolvastam ezt a jogszabályt de ebből szerintem mindenki azt olvas ki amit akar...
Nekem az mart be,hogy pár hete csináltattam egy számlát és senki se milyen felvilágosítást nem adott a "harmadik fél" jelenlétéről.Ez nekem pont elég ahhoz,hogy meg is szüntessem a számlám,az már csak hab a tortán,hogy 4-5 utalásért 4.000-et vontak le meg kaptam vagy 40 SMS-t

Üdv:Attila

(#36) veze


veze
őstag

"A következő hónapokban a felhasználók számos változást tapasztalhatnak majd. Például akár egyetlen applikációba terelhetik az összes bankszámlájukat"<br/>Ez már most is így van ha valaki regisztrál Curve kártyát.<br/> és nem kell smsekkel meg pinkodokkal sz@rozni csak kell egy Revolut kártya ,1db bankártyak közötti utalással ( ami magyar baknál bankkártyás vásárlásnak számit és nincs jutalékkal terhelve) át lehet a pénzt tolni Revolut kartyara és 1 db 40 forintos sms-t tud érte elszámolni max. Revolut meg sajat appban telefonra küld azonnal minden értesítést, (ingyen) bármit csinálnak a kártyával. vagy a rajta lévő összeggel. akár hetente lehet számlakivonatot kérni az eltelt idöszakrol, amit pdfben azonnal elköld mailra Percenként lehet akár letiltani ha nem találod, ha meglett feloldani, vagy megint letiltani ( otp-nél pl letiltattam a kártyám, aztán hiába lett meg egy hét mulva, a lakáásban, az már örökre kuka lett, a másikra meg várhattam 3 hetet...) Persze az előbb vázolt variációkhoz szükséges hogy legyen mobilneted ( ha bárhol szeretnéd hogy értesítsen, ha nincs , akkor m,ajd csak akkor ha wifiközelben leszel

[ Szerkesztve ]

(#37) totya694 válasza veze (#36) üzenetére


totya694
őstag

Történetem a bankokkal.
Sok évvel ez előtt a helyi falusi takaréknál csináltattam egy számlát elejében semmi gond majd egyszer csak 5 napon keresztül nem férek hozzá a netbanki szolgáltatásomhoz "Önnek nincs megfelelő jogosultsága az oldal eléréséhez" vagy valami ilyesmi szöveggel.Persze határidős fizetés lett volna,kellemetlen magyarázkodás stb.
Bementem és akkor közölték,hogy bocsi de Őket most megvette a Takarékbank és ezért voltak a kellemetlenségek.Természetesen erről nem érkezett előzetes infó de amikor már tudtam "újra" használni a netbankot akkor már a mail is ott volt...
Meg elkezdték sorra zárni be a falusi Takarékokat így én is megszüntettem.
Elmentem a postára és megkérdeztem a lányokat és készségesen ajánlották a "postabank" szolgáltatását.
Természetesen egy csomó kérdésem volt.El kellett mennem egy "nagyobb" postára ott tudtam a szerződést megkötni és csak akkor ért a meglepetés amikor a szerződés fejlécén FHB bank szerepel.Mögöttem kígyózó sor aláírtam és ennyi.Természetesen sem a 30 éve ismert helyi postás lányok sem bent a másik postán nem esett szó arról,hogy a "postabank" csak egy szolgáltatás neve!
Majd jöttek itt is a nem várt banki átalakítási folyamat kellemetlen napjai.Először az a Takarékbank kebelezte be (természetesen itt sem volt semmi rendszer üzenet) majd ezt követte a Takarék kereskedelmi bank erről jött kivételesen levél amely a banki adategyeztetéssel volt egybe kötve.Közel 2,5 év után ami idő alatt vagy legalább 60-80 alkalommal elérhetetlen volt az oldal ennek kb. 2/3-a előre beharangozott "rendszer karbantartás" volt.Persze ment feléjük pár panaszos mail fel is hívtak jót elbeszélgettünk de értelme semmi nem volt...Adategyeztetés helyett inkább megszüntettem azt a számlám és alaposan körbe kérdeztem és végül az OTP mellett döntöttem majd ott nyitottam egy számlát.Többen is mondták kicsit drága de gondoltam ezt még bevállalom "hátha az OTP-t már nem tudják bekebelezni" és nem úgy mennek egyik banktól az adataim a másikhoz,hogy közben meg sem kérdeznek.
Születik egy Uniós törvény amely meg kimondja,hogy csak egy harmadik fél tud a biztonságunkon segíteni akinek majd MNB adja meg a "jogosultságokat"....
Lehet rossz csillagzat alatt születtem 50 éve és nincs szerencsém a bankokkal de azt sem hinném,hogy így kellene működnie egy országban a pénzintézeteknek mint ahogy fentebb leírtam és ahogy a napjainkban is tapasztalom...

Üdv:Attila

(#38) veze válasza totya694 (#37) üzenetére


veze
őstag

Ezért preferálom a Revolut kártyát. Ott egyelőre minden flottul megy, ( értesítések tájékoztatás, tarthatod devizaban a pénzt ( vagy egy részét) nem kell külön devizaszamla , meg adategyeztetés stb (ha külföldi webshopból vásárolsz kedvezőbb az átváltása bármelyik magyar banknál, paypalról nem is beszélve)) Persze ebben is benne van az hogy most minden ok, mi van ha egyszer csak nem működik. Be sem lehet menni a "fiókba" mint egy helyi banknál/takaréknál. Talán kötelezi őket az, hogy nemzetközi és ha rossz hírük terjed szerte Európában, akkor elfordulnak tőlük az ügyfeleik..És arrafelé nem belterjes uram/bátyám módra osztjuk szorozzuk vesszük a bankokat egymás közt, attól függően éppen kinek mi az érdeke, vagy kit kell kicsinálni.. És nem tartok akkora összeget ott, hogy átmeneti elérhetetlensége működésképtelensége esetén ellehetetlenítsen. és munkabér átutalást sem lehet (egyelőre) oda teljesítettni, tehát kell egy magyarországi pénzintézet,Viszont pont a napi csip csup utalások, vásárlások, kártyás tranzakciók stb gyorsan percre pontosan, azonnal követhetők, minden jön azonnal a telefonra, ingyen. nincs sms költség stb ( pl az otp-nél ha kártyára veszel valamit , lesz belőle egy zárolt összeg , ami mint konkrét tétel , mi volt ,mikor) majd csak 2 munkanap mulva lesz a számlatörténetben ( ha szombat reggel fizettél akkor majd kedden este..addig max fejben tartod mi is volt az :D )
Ha kp-t veszek fel a banktól szintén 2 nap alatt könyvelik le és akkor küldi az sms-t hogy pénzfelvétel volt. Elvesztett kártyánál ( ha nem vetted észre és nem tiltottad le emiatt azonnal, ) akkor kb minek is értesít már ilyen későn. addigra levehetik 2x napi limitet Ja és ha a limitet változtatod azért is pénzt kérnek, minek amikor neten keresztül elvégzi az ember sajat maga, nem az ügyintéző.. és akkor ezért még felszámol sms díjat is
Ha nem kérsz sms-t akkor nem értesülsz semmiről a számlával kapcsolatban , ha igen, akkor jó esetben 1-2 munkanap mulva, és akkor még fizethetsz is havi 1-2 ezret sms dijként, Ebből lett nekem elegem

[ Szerkesztve ]

(#39) wwenigma válasza veze (#38) üzenetére


wwenigma
Jómunkásember

OBA védelem van rajta?

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#40) totya694 válasza veze (#38) üzenetére


totya694
őstag

1 utalásom van havonta amit nem lehetséges más úton fizetni (kábel TV és net) mert a szolgáltató csak egy "papírt" küld bélyeg nélküli borítékban amit kihordat a közmunkásokkal és régen annál a Takaréknál kellett/lehetett befizetni amiket mostanában megszüntettek.
Ez az egy "fontos" utalásom van.Soha nem fizettem kártyával se telefonnal.1-2 vásárlásom volt utalással de ez a kényelmi funkció egyben "kártékony is" mert hamar rá lehet szokni és túlzásokba esni....

Üdv:Attila

(#41) veze válasza wwenigma (#39) üzenetére


veze
őstag

nincs (szerintem, vagy ha van is azt Brüsszelben kellene érvényesíteni, :) de ez a része engem nem érdekelt mert nincs mit veszítenem, csak nyerni lehet rajta :-) , Megtakarítást , betéteket nem ezen kell gyűjteni hanem a szalmazsákban meg a kispárnában :D ) Bár ez nagyon nem tetszik a regnáló kormánynak, hogy egyre nő a lakossági készpénzállomány (mint tudjuk, azt ugye nem lehet einstandolni, ami ott van :D
A gyakori bankjegycserék( új , pár éves bankjegyek "újra" cserélésének egyik célja pont ez, hogy feltérképezzék mennyi van otthon az embereknél . Mert beviszik kicserélni, és ezt nyilvántartják hogy mennyit cseréltek be, aztán nem hagyták ott, hanem az újat is hazavitték, na ez nem tetszik... :D
Egyébként pont a megtakarítás, lekötés az a forma ahol nincs is szükség a napi/havi szintű egyenlegváltozások pontos és gyors (és költségmentes) figyelésére, szóval az nyugodtan lehet OBA védelem alatt lévő pénzintézetben.

[ Szerkesztve ]

(#42) azbest válasza totya694 (#37) üzenetére


azbest
félisten

Amúgy a takarékbankos történet államosítás volt. És még simán megúszatad ezek szerint, mert sok helyen az átvétel előtti átvilágításkor a jogszabályok kisebb sértése miatt is automatikus csődeljárással és megszűntetéssel szántották be őket. Persze az oba védelem fedezte a kisbetétesek pénzét, de sok bosszúságot okozott akkoriban.

Egyébként nekem inkább úgy hangzik, hogy az alapfogalmakkal nem vagy tisztában és azért félsz minden változástól. A bank választási módod sem a legszerencsésebb. Szájhagyomány helyett általában sokkal részletesebb és valósabb információkat lehet a hivatalos és más tájékoztató internetoldalakon is találni.

Ez a harmadik féltől rettegés és hogy az adataid mennek mindenfelé össsze vissza megincsak tájékozatlanság miatti félelem. :U

Sok szolgáltatás van, amit eddig csak a bankkártyával lehetett megoldani. Ami szintén külső nemzetközi cégeket jelent. Ezután majd ki lehet őket hagyni, ami olcsóbbá teheti a tranzakciókat. A németeknél eleve más kártyarendszer is működik, így nem a mastercard és a visa cégek gazdagodnak minden tranzakciónál.

Nem meglepő módon a mastercard is fejleszt ilyen szolgáltatást, amiről a hír szólt, amivel a nem kártyán keresztüli fizetési módok is rajta keresztül mehessenek. De legalább nagyobb lesz a verseny ezen a téren. [link]

[ Szerkesztve ]

(#43) Somatom


Somatom
veterán

Micsoda innováció! Kezdetnek beérném annyival, hogy a Magyar Erste mobilos kliensalkalmazásai a Magyar Erste banknál vezetett Eurós számlákat is kezeljék. De, ez már túl innovatív lenne számukra. Nekem viszont oda érkezik a fizetésem, úgyhogy kenhetem a hajamra az Erste mobilos alkalmazásait. Csak a webes felület játszik. Éljen az innováció!

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#44) sztanozs válasza wwenigma (#39) üzenetére


sztanozs
veterán

nincs

[ Szerkesztve ]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#45) sztanozs válasza Somatom (#43) üzenetére


sztanozs
veterán

Nem tudom te mit nézel, de nekem ott van a főoldalon...

Szerintem menj be egy ERSTE fiókba és kérdezz rá, valószínűleg valami szerződésmódosítás lesz (ugyanígy jártam az egyik Budapest Bankos számlámmal, ami nem látszott ott még a netbankban sem).

[ Szerkesztve ]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#46) Somatom válasza sztanozs (#45) üzenetére


Somatom
veterán

Legutóbb pl. ezt néztem:
Erste Mobil Pay
Idézem a Playes ismertetőjét:
"Önnek mindössze egy, az Erste Bank által kibocsátott, forint alapú bank- vagy hitelkártyát szükséges regisztrálnia."

Tavaly kötöttem velük új szerződést. Az újfajta csomaghoz olyan kártyát kaptam, aminél variálhatom, hogy épp az Eurós, vagy a Forintos számlámhoz tartozzon (persze, csak webes felületen). Alapértelmezetten természetesen az Euróshoz van társítva, mivel azt a számlámat használom a mindennapokban. Akkor most szted ez Eurós, vagy Forintos kártya? :F

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#47) sztanozs válasza Somatom (#46) üzenetére


sztanozs
veterán

Oh, szvsz ez a szolgáltatás a Citi-ből lett migrálva (ráadásul utólag és kevés sikerrel). Vsz ez egy nem igazán támogatott termékvonal.

Engem (sajnos/szerencsére) nem érint ez a z NFC-s fizetéses cucc (a korábbi kép a mobilbank applikációból volt, azt hittem azzal van gondod), én az applepay-re várok...

[ Szerkesztve ]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#48) Somatom válasza sztanozs (#47) üzenetére


Somatom
veterán

Jó, akkor nézzük a MobilBankot! Szted a screenshotodon miért inaktív az "új megbízás" funkció? Azért, mert az csak akkor aktív, ha forrásként Forint alapú számla van kiválasztva. Eurós számláról nem tudsz tranzakciót indítani. Éljen az innováció! Mellesleg, a MobilPay 2018 -as app, legutóbbi frissítése idén májusi. Szvsz elég aktuális termékvonal. Mármint az Erste szerint, mert a funkciói egyáltalán nincsenek aktualizálva.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#49) sztanozs válasza Somatom (#48) üzenetére


sztanozs
veterán

Nem a MobilPay-re, hanem az egy kártyával kezelt több számlára értettem a "hanyagolt" termékvonalat.

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#50) Somatom válasza sztanozs (#49) üzenetére


Somatom
veterán

Azt nem tudom. Az úgy kezdődött, hogy behalt a régi kártyám (fix Eurós, nem érintős). Akkor mondta az Erste, hogy Eurós érintősben most már csak ilyen variálós kártya van. Emiatt kellett csomagot váltanom és új szerződést kötnöm. Ez kb. tavaly ilyenkor történt. Nekem ebből úgy tűnik, hogy az Erste -nél ez az új termékvonal. Csak azt nem értem, hogy akkor miért nem igazítják hozzá a mobilalkalmazásaikat.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.