Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) joghurt


joghurt
addikt

Ez tök ugyanaz, mint a személyautók navigációs rendszerének térképfrissítéséért elkért 50-100-200ezer forint, miközben a telefonra ingyen letölthetőek az offline térképek is.

Vagy amikor az autó inspekcióért vinnyog, amit a márkaszervizben kb. egy gombnyomással törölnek, és ez volt az összes beavatkozás, amiért leakasztják az évi fix védelmi pénzt.

A tej élet, erő, egészség.

(#2) Vole válasza joghurt (#1) üzenetére


Vole
tag

Kicsit azert komolyabb ennel az ugy, ugyanis ezek a farmerek ebbol elnek. A munka idoszakos, de akkor eleg megfeszitett a tempo, sokszor az idojaras is komoly tenyezo. De ha mindezt nem nezzuk, akkor is komoly kib.szas a gyartotol, hogy bizonyos szervizeket a tulaj nem vegezhet el a sajat traktorjan anelkul, hogy valami laptopos okostojas ne kapcsolna ra a laptopjat egy 5 percre, amiert elker mondjuk 3 oranyi bert + extrak.
Egyik nagy kedvencem a JD, de errol peldaul nem tudtam, es nagyon bosszanto. Ez megint egyetlen dologrol szol: penz. Nem eleg, hogy keresnek a traktoron az eladaskor, nem eleg, hogy keresnek a potalkatreszeken, meg kitalaljak ezt a marhasagot is, hogy lehuzzanak egy ujabb bort az emberrol.

Az Apple annyiban mas, hogy azt a tulaj altalaban ugysem szervizelgeti.

"Vagy amikor az autó inspekcióért vinnyog, amit a márkaszervizben kb. egy gombnyomással törölnek, és ez volt az összes beavatkozás, amiért leakasztják az évi fix védelmi pénzt."

Azert ez nem sima torles. Ha az auto mar kulon vinnyog valamiert, ott valamilyen beavatkozasra is szukseg van. Amugy a jobb OBDII -es hibakod olvasok siman torlik a kodokat, vegyel egyet, nekem is van :)

(#3) AGE-T


AGE-T
senior tag

Ha egy magas minőséget képviselő termék "mókolásból" adódó esetleges probléma kiszűrése lenne a cél, persze lehető legoptimálisabb módon/árban, akkor ok ez a bezárás. De úgy, hogy legombolják sokszor az emberről kb. a termék 1/3 árát, mondjuk egy telefon kijelzőjének cseréjekor, az már gusztustalan.

For SALE: http://bit.ly/1aepGxI

(#4) joghurt válasza Vole (#2) üzenetére


joghurt
addikt

Egyre több gyártó áll át a "szolgáltatás, mint üzleti modell" működésre. :(
Ehhez természetesen valahogyan röghöz kell kötni a fogyasztót. (Kb. mint a Monsanto-féle vetőmag és gyomirtószer.) Szerencsére a manapság alkalmazott pofátlanságok már elég sok embernél verik ki a biztosítékot ahhoz, hogy előbb-utóbb rágyújtsák az irodaházat valamelyik mocsadékra.

A tej élet, erő, egészség.

(#5) Versus


Versus
senior tag

Üdvözlünk a modern gépjárműjavítás csodás világában !
Az újabb autókon még a légszűrőcsere is műszeres adaptációt kér.

Premium Vintage

(#6) Patice válasza AGE-T (#3) üzenetére


Patice
nagyúr

Kb. mint mosógépekben a vezérlő panel csere... :K

Eladó: Apple iPad mini 1 (2db)

(#7) gege547 válasza Versus (#5) üzenetére


gege547
tag

Kérjen de akkor a műszer és az autó számítógépe legyen szabványosítva és férhessenek hozzá legális utakon a szerelők is. A gépjármű javíttatás bizalmi kérdés. Nem lehet pusztán üzleti szolgáltatáskén gondolni rá (főleg ebben a mai lenyúlós ocsmány világban). Lehet itt ugrálni/okoskodni de megdögleni egyszer lehet csak és halott ember ritkán perel. A hozzátartozó meg főleg miután kicsengeti a temetést költségeit. Én egy 100 km re lévő szerelőhöz viszem az autómat. Benne megbízok és nincs oka felültetni és átverni. Ja és mókolni még akkor sem hajlandó hogy ha megkérem rá. Kicsit kényelmetlenebb de nekem ennyit megér hogy ne egy fára csavarodva végezzem az út mellett.

(#8) Formaster


Formaster
addikt

Ez mar gusztustalan :( ezek után ki vesz JD traktort...

(#9) jerry311 válasza Formaster (#8) üzenetére


jerry311
nagyúr

Mindenki, akinek JD eszközparkja van.
Ez olyan mint a profi fotózás, az elején még könnyű lehet váltani a nagy gyártók közt. Aztán amikor már 3x annyi pénz van objektívekben, mint amibe maga a váz kerül, akkor inkább alkalmazkodik az ember, mint hogy elad mindent és újrakezdi másik gyártóval.

(#10) Kotomicuki válasza Formaster (#8) üzenetére


Kotomicuki
senior tag

Majd az, aki az összes többi gyártónál is ue-t tapasztalja, ha majd azok is átállnak erre az ocsmány, lehúzó "üzletvitelre"!

A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

(#11) kovaszoskeny


kovaszoskeny
aktív tag

Majd öntudatra ébred Milosz aztán beszántja őket a saját földjükbe. :))

Abe due dembella

(#12) LGLuke válasza Vole (#2) üzenetére


LGLuke
őstag

Szerintem az Apple sem más.
Ha minden szerviznek biztosítanának alkatrészt, akkor ott árverseny alakulhatna ki, hisz a márkafüggetlen szerviz lehet negyedáron kínálja a munkadíjat, az Apple-höz képest. Ha viszont nem juthatsz hozzá az alkatrészhez, akkor eredeti alkatrész esetén kénytelen vagy a gyártóhoz vinni, aki monopolhelyzetben annyit kér, amennyit nem szégyell.
Garanciaidőn túl pedig hagy döntsem már el én, hogy kivel szervizeltetek. Garanciaidőn belül elfogadom, hogy garancia vesztéssel jár, ha más piszkálja.

(#13) gabor7th


gabor7th
addikt

Máshol olvastam erről és arra panaszkodtak a gazdák, hogy rendszeresen távolról kikapcsolják a gépüket (úgy hogy ők nem tudják bekapcsolni) a gyártó cég emberei és akkor is vinni kell őket szervizelni, amikor még simán mennének. Ezért is van ribilió.

[ Szerkesztve ]

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#14) jerry311 válasza gabor7th (#13) üzenetére


jerry311
nagyúr

Nem újdonság ez. Volt ismerősöm, aki különböző kisebb nagyobb cégeknek készített PLC-s vezérléseket. Mindegyik leállt idővel, hogy ki kelljen hívni a szervizest, aki úgy csinálta, mintha valamit dolgozna azon kívül, hogy reseteli a leállást vezérlő számlálót.

(#15) távcsőves


távcsőves
senior tag

Maga a váltó mint alkatrész, nagyon komoly összeg. Ez is egy védelem a lopott alkatrészek ellen. Más kérdés, hogy a hivatalos szervizes ember díja horribilis.

(#16) John_Deere


John_Deere
tag

Huhúúú, tudnék mesélni ezt meg azt. :K

(#17) anulu


anulu
félisten

azért bízom benne, hogy amikor ez a mókolás kiderül, akkor ugrott a gari, és akkor javítási költséget számolnak fel, hogy 2x megbánja a tulaj, h nem hívta ki inkább a hivatalos technikust.

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

(#18) okiteki válasza John_Deere (#16) üzenetére


okiteki
tag

Mesélj itt az idő most vagy soha.... :D

(#19) távcsőves válasza John_Deere (#16) üzenetére


távcsőves
senior tag

Sejtem. ;)

(#20) Kasya válasza John_Deere (#16) üzenetére


Kasya
nagyúr

A JD, vagy KITE reszrol? :D
Akar privatban is szivesen meghallgatnalak.

Szomoru es tenyleg felhaborito, ami problemat tud okozni ez a szerviz eljaras.

(#21) Formaster válasza anulu (#17) üzenetére


Formaster
addikt

Garanciális traktort miért mókolna?

(#22) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

engem érdekelne az az oldal is, hogy amikor mókolt firmware van a traktoron, akkor ki vállalja azért a termékért a felelősséget, amit utána te eszel meg. például ha megfullad a gyereked emiatt?

mielőtt a károgók szokásos tömege nekemugrana emiatt, ideje tudomásul venni, hogy ez lehetséges.

szerintem mindkét oldal túlzó szélsőség, az is, hogy a gyártó indokolatlan dolgokra kényszerít, meg az is, hogy feltörik a traktort. a jailbreakelésnek meg az lesz a következménye, hogy egyre bonyolultabb procedúrákat vezetnek be a traktor kezelésére, amit azok fognak megszívni, akik becsületesen nem mókoltak.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23) ivarg válasza jerry311 (#9) üzenetére


ivarg
tag

Ha elmész az USA-ba és megnézel egy bányagép méretű egyedi JD vető betakarító szántó kombót ami akkora mint 4-5db T34 tank akkor rájössz miért ezekkel a gépekkel dolgoznak a kisebb magyarországi megyényi méretű földjeiken.
Nincs igazán alternatíva ha professzionális földművelésben gondolkodsz mert a Szarvas Jancsi bácsi időben kezdte és csomó olyan megoldásuk van amit szabadalmaztattak és másnak nincs is.
Ráadásul megmondod mit akarsz és párhónap alatt egyideleg is legyártják ami neked megfelel.
Ez miatt engedheti meg magának a JD azt amiről a cikk szól...

Addig nyújtózkodj, amig kinyúlsz!

(#24) zetor2000


zetor2000
senior tag

Normális farmer Zetorral kezd :)

Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.

(#25) Fred23 válasza bambano (#22) üzenetére


Fred23
nagyúr

Viszont a gyártó kezdte, nem?

(#26) Kasya válasza zetor2000 (#24) üzenetére


Kasya
nagyúr

Majd Landinivel sziv, Valtraval rajon a minosegre, Fendt-tel elegedett, legvegul pedig orul a JD-nek es fizet mint a katona :D

(#27) távcsőves válasza bambano (#22) üzenetére


távcsőves
senior tag

Mért fulladna meg vki?

(#28) radírfej válasza zetor2000 (#24) üzenetére


radírfej
senior tag

csak a 2000 előttiek. 2000 után JD.

Másolat másolatának a másolata, de eredetileg is ilyen volt.

(#29) hemaka


hemaka
nagyúr

Azert ez vicces, senki nem mondta a farmereknek, hogy olyan gepeket vegyenek, amiben csak szo szerint ulni kell, mert gps alapjan megy magatol. Ha nem lenne ennyire elkenyelmesedve, akkor vehetne kevesebb elektronikaval szerelt gepeket is, de hat a lustasag nagy ur.
Az ukranok meg ugyesek es szemfulesek voltak, hogy lecsaptak egy kvazi piaci resre. :D

(#30) #82729984 válasza bambano (#22) üzenetére


#82729984
törölt tag

"engem érdekelne az az oldal is, hogy amikor mókolt firmware van a traktoron, akkor ki vállalja azért a termékért a felelősséget, amit utána te eszel meg. például ha megfullad a gyereked emiatt?"

Nem tudom, én még sosem hallottam olyat hogyha a traktoron a mókolt firmware-rel lehet sebességváltót cserélni, akkor ezután az igy felszántott területen később elültetett kukorica fulladást okozna...

Ez csak és kizárólag a pénzlehúzásra szól.

És ahogy 1-2 komment már itt elhangzott (illetve saját tapasztalat is nyomtatók kapcsán), még csak nem is arról van szó hogy tökrement a sebváltó, hanem hogy van a szoftverben egy számláló ami ha eléri az X-et akkor leáll traktor aztán hivhatod a szervizest aki jó drágáért átirja a számlálót 0-ra és akkor megint boldogan szánthatsz fél évig.

[ Szerkesztve ]

(#31) bambano válasza #82729984 (#30) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

azt, hogy hol tart az amcsi mezőgazdaság, meg a 2017-es modellévre szánt traktor, nem tudom.
azt, hogy hol tartunk mi, Magyarország egy porfészkében, röviden leírom:

a jd traktorokon és kombájnokon optikai adathálózat van. ha megfelelően felszereled a gépeket, akkor 2 centiméternél pontosabb visszaállást tudnak, tehát ha beküldöd a táblába valahogy, 3 hónap múlva is beküldheted, max. 2 centit fog hibázni. A kombájnok négyzetméterre pontosan megmondják, hogy honnan mennyi termést arattak. ezt a térképszerű infót át lehet tölteni a traktor vezérlőszámítógépébe, és a következő műtrágyázásnál úgy vezérli a trágyaszórót, hogy ahol kevesebb termett, többet szór és fordítva. namost ha a hekkelt firmware-d ezt elszámolja, akkor simán meg lehet úgy szórni a táblát, hogy annak nitrátos ivóvíz legyen a vége, ami valóban okozhat fulladást egészen kicsi gyereknél.

de mondok neked mást: ha elszámolja a firmware a visszaállást, a termésed egy része biztosan tönkre megy a gumikerék alatt. ha sokszor történik, nagy lesz a veszteséged.

azt nem vitatom, hogyha tényleg technológiai indok nélkül kell kihívni szerelőt, akkor az sima pénzbehajtás, vagy akár lopás is lehet. abban viszont biztos vagyok, hogy a hekkelt firmware az komoly rizikófaktor. a helyes megoldás a kettő között van.

mondjuk el tudom képzelni, hogy amikor kijön a szervizes és messziről nézve nem csinál semmit, csak resetel egy számlálót, akkor valójában lefuttat egy komplett diagnosztikát a gépen. ami, ha nem mutat hibát, úgy tűnik, hogy csak malmozik közben.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#32) bambano válasza #82729984 (#30) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

egyébként meg: "A péhás vérpisti a fotelből megmondja, hogy az Uber, Tesla, stb. mérnökei szar, bughalmaz kódot írnak, amit amúgy otthonról bárki feltör." +jd :P (idézet a csúnyán karambolozott az uber topicból)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#33) Fred23 válasza #82729984 (#30) üzenetére


Fred23
nagyúr

& távcsőves:
Ha nem hivatalos a firmware, ki garantálja, hogy mondjuk a növényvédőt (gyomirtó szerek, rovarolő szerek) hol, milyen koncentrációban adja le a gép? Mondjuk egy tréfás kedvű programozó elméletileg ilyesmivel is megajándékozhat -akár normális, arányos fogyasztást mutató visszajelzéssel egyetemben-, nekem legalábbis ez jutott az eszembe, bár nem értek a nagyüzemi permetezéshez. Az se lenne egészséges, ha például egy A.I. vezette helikopter "kinézne" magának egy területet, és a permet 90%-át egy pici területre dobná, elvileg egy hack esetén ez is megtörténhet a jövőben. Olyan ez, mint mikor az ukrán katonák feltették a mobiljukra önként azt a szoftvert, ami aztán megmutatta őket az oroszoknak. :)

[ Szerkesztve ]

(#34) #65675776


#65675776
törölt tag

Annyiban igaza van a JD-nek, hogy sok esetben a házibarkács miatt válnak megbízhatatlanná, esetleg javíthatatlanná a mai sw vezérelt gépek, legyen szó bármiről. És ilyenkor természetesen nem a barkácsoló a hibás, hanem a gyártó, legalábbis aki szív miatta, az ezt fogja mondani. Nálunk is történt ilyen (igaz szerszámgéppel), ahol a kolléga jobb kézfeje szinte teljesen roncsolódott. Szóval van benne komoly kockázat. A gyártó szakembere alig ismert a gépre, annyi mókolás történt rajta. És természetesen nem vállalt felelősséget sem érte.

(#35) Pirellifx válasza bambano (#31) üzenetére


Pirellifx
csendes tag

Nem tudom, hogy Te mennyire állsz közel ehhez a témához, de ez elég fiktív és valószerűtlen amivel példálóztál. De, ha itt tartunk, akkor elmondom, hogy a nagyon sok mezőgazdász közül, töredéke használja a gps alapú rendszert, aki használja, annak pedig töredéke fizet érte.. Merthogy valóban 2-3cm-es pontosságra képes, HA előfizetsz érte, ha nem, akkor pontatlanabb, néhol gyengébb a jeled, stb. Emellett, nehezen tudom elképzelni, hogy ilyen előforduljon, addig, amíg ember is ül a traktorban aki kontrollálja a folyamatot. Mert gyanítom, hogy, ha Béla ül a trakiban és látja, hogy na bazmeg erre a részre szórom már a szajrét 5 perce, az feltűnne neki.
A másik példád a gumikerékkel megint nem értem, mivel ez úgy működik, hogy a traktor tetején van egy gps vevő, ennek van egy a traktortól független computere, és van egy egység ami kormányoz neked.
Na mindegy.
JD akkor is messzire ment ezzel.

(#36) #82729984 válasza Fred23 (#33) üzenetére


#82729984
törölt tag

Nem tudom, ha bugos a gyári firmware vagy csak elromlott a (fizikai) adagoló berendezés akkor ki garantálja? Vagy ha a paraszt rossz folyadékot töltött bele, vagy rosszat adtak el neki a boltban?

Elmondom, minden esetben a termelőt b@sszák meg ha emberi fogyasztásra alkalmatlan terméket állít elő, senkit nem érdekel hogy bugos volt-e a traktor firmware vagy ukrán firmware volt a traktoron, vagy csak összekeverte a rézgálicot az idegméreggel.

Hozzáteszem, egy traktorban sebváltó cseréről beszélünk. Meg ne magyarázza már senki, hogy egy traktorban a firmware-nek figyelnie kell azt hogy volt-e sebváltó csere és ha nem eredeti akkor nem indul el...

ja de, figyelnie kell ha a gyártó le akar gombolni a semmiért egy valag pénzt a gazdáról. Szimpla pénzlehúzás.

(#37) Eugene Roe válasza bambano (#31) üzenetére


Eugene Roe
őstag

2017-ben egy komplett szoftveres diagnosztikától ne kelljen már hanyat vágni magam :)

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#38) Fred23 válasza #82729984 (#36) üzenetére


Fred23
nagyúr

Szerintem is egyértelműen hibás a gyártói magatartás, viszont a nem gyári firmware, illetve a sokféle gányolás könnyen nagyon csúnya eredményre vezethet, pláne pedig a jövőben, mikor már ember nélkül, egy program által vezérelve megy majd a termelés / betakarítás. Egyre nőni fog a szoftverek szerepe, és ezek házi hegesztése, mókolása egyre nagyobb bajt okozhat!

(#39) TeeJay


TeeJay
félisten

vegyenek Fendt vagy Claas gépeket és no problem :D
ezzel szívesen köröznék én is :D
Fendt 1050

vagy
Claas Xerion 5000

csak ezek 100+ milliós gépek :U

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#40) tecsu válasza ivarg (#23) üzenetére


tecsu
addikt

Gondolom vannak versenytársai a piacon, pl. japán cégek, talán Kubota... nem ismerem, de már láttam ilyen traktort. Bányagépek esetén is van japán cég illetve német, amelyek világszínvonalúak.
A JD-től ez nagyon szemét húzás, de gondolom mérlegelték, meddig mehetnek el...

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#41) tibor72


tibor72
tag

Nem csak a JD tesz így, amelyik gépen hasonlóan fejlett rendszer van ott mindegyikre igaz mindez....

(#42) bambano válasza Pirellifx (#35) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Nem tudom, hogy Te mennyire állsz közel ehhez a témához": te biztos tudod, de a többieknek: differenciál-gps van a traktorokban, amit a jd rtk-nak hív. az rtk-hoz szükséges egy fix gps is.

ha azt mondom, hogy a telephelyünkön van az rtk fix gps-e, akkor szerinted elég közel állok a dolgokhoz? van otthon jd traktor is, jd kombájn is.

"Emellett, nehezen tudom elképzelni, hogy ilyen előforduljon, addig, amíg ember is ül a traktorban aki kontrollálja a folyamatot. Mert gyanítom, hogy, ha Béla ül a trakiban és látja, hogy na bazmeg erre a részre szórom már a szajrét 5 perce, az feltűnne neki.": tévedés, ember nem tudja kontrollálni ezt a folyamatot. azt ember elvileg észrevehetné, hogy változik a traktor mozgása, azt viszont biztosan nem fogja észrevenni, hogy három méternyi úton az egyik fúvóka több anyagot küld ki, mint kellene.

nem a hsz-edre: mondjuk ha felmásznék a tetőre, és 60 centivel odébb raknám az rtk antennáját, nagyon csúnyán kib.sznék a környékbeli termelőkkel :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#43) tecsu válasza #82729984 (#30) üzenetére


tecsu
addikt

+1

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#44) gabor7th válasza jerry311 (#14) üzenetére


gabor7th
addikt

Igen, de itt újdonság is van, mégpedig az, hogy távolról, egy másik országból hozzák meg a döntést, hogy most akkor állj és ez, - mint egy sokkal hosszabb cikkben olvastam - sokszor épp a meló kellős közepén történt meg. Ebből elegük lett.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#45) bambano válasza gabor7th (#44) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a bmw is simán otthagy a puszta közepén, ha úgy gondolja...
mivel egy motort akár néhány főtengelyfordulat alatt is tönkre lehet tenni, egyáltalán nem nyilvánvaló, hogy a gép azonnali megállítása rosszabb döntés gazdaságilag.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#46) gabor7th válasza Pirellifx (#35) üzenetére


gabor7th
addikt

"De, ha itt tartunk, akkor elmondom, hogy a nagyon sok mezőgazdász közül, töredéke használja a gps alapú rendszert, aki használja, annak pedig töredéke fizet érte.."

Tudtommal a polgári GPS-ek eleve nem elég pontosak, hogy pl. ennek segítségével ne lehessen katonai dolgokat pontosan bejelölni.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#47) gabor7th válasza bambano (#45) üzenetére


gabor7th
addikt

Akkor valami független vizsgálat kéne, hogy a gazdák megnyugodjanak, hogy nem extrapénzt akarnak csak lehúzni róluk.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#48) gabor7th válasza bambano (#42) üzenetére


gabor7th
addikt

"ha azt mondom, hogy a telephelyünkön van az rtk fix gps-e, akkor szerinted elég közel állok a dolgokhoz? van otthon jd traktor is, jd kombájn is."

Wow négy diploma és emellett még mezőgazdasághoz is ilyen közel állsz. Elég érdekes ember vagy.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#49) Tikakukac


Tikakukac
titán

Vrümm-vrümm ótókák mindenféléjét programozgató-író-gyártó ismerősből van sok, mindig remek élmény velük sörözni. Amikor elkezd sumákolni a gyártó, ott lesz a neve kuss. Nem kell említenem példákat szerintem, hogy ez milyen szinten megy. Van Opeles műhelyvezető is a családi körben, sosem tudom, hogy a történetek vagy a pálinka az, ami miatt kezd előjönni a hányinger.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#50) Cifu válasza gabor7th (#46) üzenetére


Cifu
nagyúr

Rosszul tudod. A Navstar GPS "Selective Avability" képességeit, ami a civil jel direkt gyengébb pontosságáért felel még Bill Clinton töröltette el, 2000-ben állították a zavarójel változóját 0-ra.

Plusz ugyebár ma már 4 különböző reginális GNSS szolgáltatás van (az amerikai Navstar GPS, az orosz GLONASS, a kínai Baidoi és az európai Galileo, utóbbi kettő még nem teljesen kiépült).

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.