Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) orion1025


orion1025
őstag

Nálam nagy motorral volt egy érdekes sztorim... Csöves Wagon R "ment előttem" faluba, utánfutóval, készült jobbra bekanyarodni, de onnan jött egy Caddy, és ő úgy gondolta nem fér el a futóval, ezért fogta, és rám tolatott mikor oda értem, meg már lassítottam, így vészfékezve konkrétan elcsúsztam a vezető oldali ajtóig a kocsi mellett. Szokásos vén szar, meg a Suzuki esete, hányok tőlük, merénylő az összes. A Te esetedben apu kicsi fiát úgy pofán vertem volna (utána a gazdáját is), hogy nyolc napon túl gyógyuló lett volna, meg mér rendőrt is hívok, hogy érezzék a törődést.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#2) Jack Hunter válasza orion1025 (#1) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Á, szerintem annyit nem ér az egész. Csóri gyerek így is rendesen be volt csinálva. Ha meg mégis tettlegesen lépek fel ellenük, még jól meghurcol a jard, relatív sebességtúllépés, figyelmetlen vezetés, súlyos testi sértés, meg a jó ég tudja mi miatt.Járjak bíróságra,fizessek ügyvédet,pereskedjek, melóhelyen kiveszek ez miatt egy csomó szabit,áhhh... tényleg megér ennyit egy hatezer forintos kár?

[ Szerkesztve ]

(#3) Hieronymus válasza orion1025 (#1) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A verés nem megoldás.
Ha 8 napon túlira versz valakit, akkor te sem jársz jól vele.

A témanyitó történetben személyi sérülés történt. A mentőt kellett volna hívni. A legkisebb fájdalmat is rögzíttetni. A mentők a rendőrséget hivatalból értesítik. Lehelyszínelik a balesetet. Apuka, a járművezetés jogosulatlan átengedésért és ezzel baleset okozásáért felelős. A kisfia engedély nélküli járművezésért, az elsőbbség meg nem adásával, balesetokozásért felel.

Az eljárás végén a nem anyagi kártérítés igény bizonyosan magasabb lehetne a helyszíni megegyezésnél.

A másik tanulsága a történetnek, hogy a járművek biztonsági berendezéseit rendszeresen kell ellenőrizni. Az elszakadt feszítőszál a szakadás helyén, már korábban elgyengült, megkopott, sérült volt. De ez nem befolyásolja az autó vezetőjének felelősségét.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#4) Brndtt00


Brndtt00
junior tag

"Nincs hibás, felelős, egyszerűen balfék voltam, ennyi."

Elsőbbséged volt, és egy 16 éves egyed vezette a járművet. Vagy rosszul olvastam?

Simán abban a percben ott rendőrt hívők. Mondjuk mentőt nem, mert én valószínű autóval lettem volna ott.

De a te helyedben akár mentőt is. Lehet ott helyben nem érezted bajnak, később viszont bármi lett volna belőle nem lett volna orvosi papírod róla.

Személy szerint sokszor gondolkodtam robogón, belvárosba melóba járni sokkal jobb. De a 2.2 tonnás bádogban is szinte mindig van egy szakadt közveszélyes ronncsal wannabe Schumacherkedő aki majdnem nekem jön, robogón nem kockáztatnék.

Örülök, hogy nem lett bajod.

Nevezzetek önkéntes rendőrnek, de nálam az ilyenek miatt (is) must-have a dashcam

Everything that lives is designed to end, we're perpetually trapped. In a never ending spiral of life and death. Is this a curse, or some kind of punishment?

(#5) Jack Hunter válasza Hieronymus (#3) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Nyilván ha súlyosabb végkifejlete lett volna az ügynek, ezt az utat választottam volna én is. De mint írtam, kisebb karcolásokkal megúsztam. A csemetének meg egy életre szóló lecke volt. Az arckifejezéséből ítélve eléggé megijesztette a földközeli pályára térített robogós. Ha az apja nem jön ki, simán elbőgi magát. Nem kell mindenáron, mindenféleképpen hatósággal tetézi a dolgot. A motor műszaki állapotával sem volt gond.Egyszerűen akkorát fékeztem, hogy letéptem a bowden fejét, ami a fékkarba csatlakozik.A pogácsa tűrőképességének ellenőrzése kb lehetetlen.

(#6) Jack Hunter válasza Brndtt00 (#4) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Belvárosba, de még kisvárosba sem vennék robogót. Besorolni, sávot váltani nettó életveszély, hacsak nem tuningolod. A robogóst mindenáron,bármiféleképp muszáj megelőzni. A mai bolond, telefonnyomkodós, nem odafigyelős emberekkel a volán mögött, ahogy írtad, kéttonnás monstrumok között lavírozni úgy, hogy bőszen mennek hetvennel ötven helyett,ott leginkább tankot vezetnék. ;] dashcamon pedig én is elgondolkodtam már.

(#7) Brndtt00 válasza Jack Hunter (#6) üzenetére


Brndtt00
junior tag

Hamar el is vetettem az ötletet.

12. Kerületből járok a 13. kerületbe dolgozni, tehát ha lenne is, olyan kéne ami bírja a hegymenetet, és akkor télen megint nem lenne mi.

Kompromisszumos, de marad az autó, bármennyire is hasznos a tömegközlekedés, és gyakran igénybe is veszem, 1 óra 20 perc néha az út BKV-val melóba, autóval 25-30.

Pedig a robi parkolás szempontból is nyerőbb lenne :D

Dashcam-et mindenképp szerezz be, már bőven jók vannak 15-20 alatt is, és jóval többet tudnak spórolni, mint amennyibe kerül. :R

Everything that lives is designed to end, we're perpetually trapped. In a never ending spiral of life and death. Is this a curse, or some kind of punishment?

(#8) Somatom válasza Jack Hunter (#6) üzenetére


Somatom
veterán

Sokféle robogó van. Egy 300 -assal nagyon dinamikusan lehet haladni. Nekem egy 125 -ös Scarabeom volt, az is tisztességesen szedte a lábát. A XII. - XIII. útvonal reggel és délután rémálom. Az autónál szinte bármi jobb. Villanyroller, Pedelec, bármi. Főleg mostanában, amikor kiesett a Lánchíd, a rakpart, a Margit hidat meg ostromolják a tüntetők. Én is a XII. -ben lakok. Csak "végszükség" esetén ülök autóba hétköznap.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#9) seolwon


seolwon
tag

Robogóba már drágán tankolsz?

(#10) Somatom válasza seolwon (#9) üzenetére


Somatom
veterán

Tegnap azt olvastam, hogy az SMKP -k automatikusan hatósági áron tankolnak.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#11) alcsa


alcsa
senior tag

Megnézném a google utcaképet, de pontosan hol nézzem? :))

(#12) Brndtt00 válasza Somatom (#8) üzenetére


Brndtt00
junior tag

Rémálom tud lenni, de így is átlagban gyorsabb mint a 21-es busz>4-6>M3 pótló>gyalog kombó.
Több időm van reggelente szenvedni az ágyban.

Everything that lives is designed to end, we're perpetually trapped. In a never ending spiral of life and death. Is this a curse, or some kind of punishment?

(#13) Somatom válasza Brndtt00 (#12) üzenetére


Somatom
veterán

21 -es busz? Akkor nem lakunk messze egymástól. Én villanybringával közlekedek. Persze autómentes(ebb) útvonalon. Lefelé meg sem izzadnál. Hazafelé meg mindegy.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#14) pusszycat


pusszycat
nagyúr
LOGOUT blog

Nem véletlen hívják "donor" -nak a motorosokat, mindegy ki hibázott az autó az erősebb. Ezért nem ülök motorra. Érdekes azért biciklizek. De az csak lassabban megy. Na mindegy. Add el a motort és ne gondolj rá többet. A motorra. :)

Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat

(#15) Somatom válasza pusszycat (#14) üzenetére


Somatom
veterán

Lassan negyven éve motorozok. Voltam motoros futár is. Még eltörve sem volt semmim.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#16) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Somatom: a 125- ös kategóriától felfelé számít igazán motornak a robogó,de az ötvenes gyösz, pláne gyárilag, tele fojtásokkal 45km/ órás végsebességgel csak egy aszfaltpattanás. Egy jobb kondícióban lévő biciklis is képes megelőzni. Ezért is nettó életveszély a városban karistolni vele. Még kisvárosban is. Fővárosban még autóval is van miért izgulni, a robeszt egyáltalán nem látom ott életképes közlekedési eszköznek. Az enyém meg van piszkálva kicsit, kiszedtem a szíjtárcsából a hézagolót, meg a kipufból,légszűrőből az extra fojtást, így gps szerint 67 a vége. Ingázni így tökéletes, de városba még így is sokszor kevés.

Seolvon: Hatósági áron tankolok egyelőre, igaz így kényelmetlenebb, mert helyben kell bekeverni a benzint. Bármibe lehet tankolni hatósági áron, amiben belső égésű motor van. Mondjuk az ársapkát én úgy igazítottam volna, hogy húsz liter alatt, napi egyszer bármibe is. Afelett csak piaci áron, maximum 60 literig.

Alcsa: igazad van, itt elmaradt az információ.A Geresdlak -Mohács közötti útszakaszt érdemes megnézni, ami Himesházán és Székelyszabaron át vezet.Himesháza előtt, Geresd felé van egy emelt híd, a kanyar közepén, az izgalmas.Ugyanott, Mohács felé van egy szép emelkedő. Szabar után szintén van egy domb, ott lesz egy balkanyar, meg a tanyabokor a csinn történt.

Pussycat: Van benne igazság, de bicajjal is elcsaphatnak. Márpedig védőfelszerelés nélkül elég, ha harminccal löknek fel, ha rosszul esel véged van. A közlekedés veszélyes üzem, de dolgozni is muszáj, ha meghalnék, jobb gyorsan, járművön végezni, mint pénz nélkül lassan éhenhalni. Persze ez csak egy sarkos példa, az egész cikket csak azért írtam, mert jól esett kiadni magamból és szeretek válaszolni az itt felmerülő kérdésekre. Nem akarom sajnáltatni magam, meg semmi ilyesmi. :)

(#17) Somatom válasza Jack Hunter (#16) üzenetére


Somatom
veterán

Az 50 -es felejtős. De, a robogó nem ér véget 50 ccm -nél. A 600 -as Burgman is robogó.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#18) Brndtt00 válasza Somatom (#13) üzenetére


Brndtt00
junior tag

Jó környék, ha az ember nem szeret/akar parkolni :D

Sokszor agyaltam ilyenen, tudom, nem egészséges úgy elindulni, hogy na most meghalok, de volt részem autóbalesetben.
Inkább a 2 tonnás autó, vagy a 16+ tonnás busz.

Biciklizni még inkább csak mint néha elmenni természetbe, és nem közlekedni vele :D

Everything that lives is designed to end, we're perpetually trapped. In a never ending spiral of life and death. Is this a curse, or some kind of punishment?

(#19) Somatom válasza Brndtt00 (#18) üzenetére


Somatom
veterán

Akkor sajnos I.J.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#20) Tikakukac válasza Jack Hunter (#16) üzenetére


Tikakukac
titán

Kisvárosba legjobb az 50-es gyösz.

Japán belpiacos Honda, 55 a vége, de 45-rig olyat lép, hogy besz@rsz. Bárhol hamarabb ott vagyok mint kocsival, hacsak nem valami sztrítracse autó van a környéken akkor könnyedén lelépek vele bármit.

Bringa is másra van, kocsi is. De amíg 15 fok van, addig ennél jobb közlekedési forma nem létezik. Ja és oltári sokat lehet vele cuccolni is a hátsó nagy dobozzal meg első kosárral. 7 emberre fullos ebéd és egy zsák cement is elfér. Próbázva :P

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#21) orion1025 válasza Jack Hunter (#2) üzenetére


orion1025
őstag

Nem tudom az a kár hogyan lett annyi, olyan tempónál, mert ezeknek még van időbéli vonzata is, az alkatrész után futkozás, szerelés, stb. Jártam én is rendőrségre egy putris miatt, nem kellett sem szabadság, sem semmi más, a feljelentés után csak a bíróságra kellett mennem, mert közöltem bent, hogy nem vagyok hajlandó bohóckodni egy egyértelmű tényállással, akkor keressenek, ha muszáj, a többit oldják meg, ha már az ordas részét én intéztem helyettük.

Hieronymus:

Nem értek veled egyet, én a nagy motoromon a gáz bowdent szabtam el, holott annak van egy végállása, de tőbe letéptem az "akadójáról", hazáig kézzel-lábbal húztam, de a kisebbik gépsárkányon is sikerült már leoperálnom, igaz az más kategóriába esik.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#22) Hieronymus válasza orion1025 (#21) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Nem értek veled egyet, én a nagy motoromon a gáz bowdent szabtam el, holott annak van egy végállása, de tőbe letéptem az "akadójáról", hazáig kézzel-lábbal húztam, de a kisebbik gépsárkányon is sikerült már leoperálnom, igaz az más kategóriába esik."

Miben nem értesz egyet?
Én azt írtam, hogy rendszeresen/évente kell tesztelni a kábel állapotát. A motor/autószerelő a javítás után teszteli a munkáját.

Inkább biztonságos körülmények között szakítsd el azt a bovdent, mint élesben balesetet szenvedve.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#23) orion1025 válasza Hieronymus (#22) üzenetére


orion1025
őstag

Egy pár hetes bowdenen mit kell tesztelni? Relatíve frissen tatarozott kétkerekűről van szó, de nem egyedi eset a gáz szakadás, másik motornál is előfordult már. Normális motornál pedig a fék nem bowdenes, hanem munkahengeres...

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#24) Hieronymus válasza orion1025 (#23) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A javítás után kell tesztelni.

Ha három hetes korában sikerült eltépni, akkor három héttel korábban sem volt jó.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#25) orion1025 válasza Hieronymus (#24) üzenetére


orion1025
őstag

Hogyan is tesztelsz egy gázkart? Sehogy, a bowden elszakad, amikor el akar, hirtelen terheléstől függetlenül. Az egyik kocsinkon keveset futott brembo féksztett van, az elsőn részben elvált a ferodol a betéten, na az akkor új korában is szar volt? A gondolatmeneted nagyon nem mozog a realitás talaján.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#26) Tikakukac válasza orion1025 (#25) üzenetére


Tikakukac
titán

Igen, a Brembo fék, ami nem full versenytechnika az sz@r. Újkorában is ;]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#27) Hieronymus válasza orion1025 (#25) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"A gondolatmeneted nagyon nem mozog a realitás talaján."

Ne viccelj már. A fékek javítása/karbantartása után tesztelni kell a fékeket. Alapvető biztonsági berendezés. Az időszakos műszaki vizsga alakalmával megteszik helyetted a vizsgaállomás dolgozói, de a köztes időben felelős vagy a jármű állapotáért.

"Az egyik kocsinkon keveset futott brembo féksztett van, az elsőn részben elvált a ferodol a betéten, na az akkor új korában is szar volt?"

Nyilván az, mert a használattól csak kopik. Az viszont lehetséges, hogy a cserekor még nem látszodott a gyári hiba. Pontosan ezért kell ellenőrizni időközönként a járművet. Lámpákat, hangjelzést, ablaktisztító berendezést, fékeket, folyadék szinteket, a gumik állapotát .... Legalább ősszel és tavasszal el kellene végezni az autó felülvizsgálatát és elvégezni a szükséges beavatkozásokat.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#28) orion1025 válasza Tikakukac (#26) üzenetére


orion1025
őstag

Hát nézd, nem egy ÁzéMájsztertájle kategória, hogy ezt kapja az ember nem olcsón, de a Textar is hasonlóan végezte, pedig az sem a bóvli kategória.

Hieronymus:

Pont rossz embert találtál meg ezzel, én mániákus ellenőrizgető vagyok, párom kocsiját is 95%-ban én építettem, tehát tudom, mi fán terem (szerelőhöz is ezért jár ritkán, mert csak szétbasszák a nagy szakik), ahhoz képest egy köpedék motor a barkács kategória, az meg hab a tortán, hogy silány és fos kategóriás termékeket, alkatrészeket nem veszek. Az viszont elmondható, hogy a márkát ha megfizeted, akkor sem kapsz adott esetben minőséget, hanem szemetet, ezzel arányosan pedig ott a meghibásodás lehetősége, hiába ellenőrizgetsz óránként... Van egy teljesen egyedi épített motorom, szó szerint maradékokból van összerakva, érdekes módon semmi baja nem volt eddig (egy szivárgó teleszkóp cserén kívül, ami már úgy került alá), pár rúgásra indul rosszabb napján is. Tehát ez is egy példa arra, hogy vehetsz bármit, ha el akar romlani, el is fog, és nem feltétlenül a karbantartás elmulasztásának az oka a jelentkező hiba.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

(#29) Tikakukac válasza orion1025 (#28) üzenetére


Tikakukac
titán

ATE-tól indul a buli. Alatta semmi megy a kocsi környékére sem. Pont azért, amivel te is szívtál :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#30) Hieronymus válasza orion1025 (#28) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Az viszont elmondható, hogy a márkát ha megfizeted, akkor sem kapsz adott esetben minőséget, hanem szemetet, ezzel arányosan pedig ott a meghibásodás lehetősége, hiába ellenőrizgetsz óránként."

Valóban nem kell óránként ellenőrizni a cserélt alkatrészt.

Elméletileg a közlekedés biztonságot érintő eszközöket minden indulás előtt ellenőrizni kellene. jelzőfények és lápák, a fékek állapota. Nem vagyok naiv, én sem ellenőrzöm naponta. Senki sem ellenőrzi naponta.

Viszont
Az alkatrész cserék után fokozott figyelemmel kell ellenőrizni a cserélt alkatrészt. A szerelési és a gyártási hibák miatti problémák elkerülésére.Kerékcsere után néhány kilométer után a kerék csavarok után húzása és 20-30 kilométer után még egyszer. Ha ezt megteszed és az utolsó ellenőrzésnél már csak kattan a nyomaték kulcs, akkor biztonságos a kerék felszerelése. Dolgoztam szervizben, (nem szerelőként). A tanuló, egy keréken elfelejtette meghúzni a csavarokat. A friss műszakis autó nagyjából 3 kilométer után kanyarodott az úttal és három kerékkel. A negyedik inkább egyenesen haladt tovább.
A tanuló hibázott és az a szerelő is, akinek ellenőrizni kellett volna az elvégzett munkát.
Bovden csere után élesben, de biztonságos körülmények között ellenőrizni kell a szálak terhelhetőségét. Senkinek sincs röntgen szeme, hogy ránézéssel megállapíthassa a hiba mentességet.

Mivel magad szereled a járműveket és nem csak a sajátodat, fokozottan vagy felelős a jármű állapotáért. (Akkor is rá kellene figyelni, ha szerelő csinálja.)
Abban viszont igazad van, hogy sok autószerelő, a betanított/kényszermunkás szintjén űzi az ipart. A javítás sokszor csak az ötletszerű alkatrész csere szintjét éri el. És ez még a jóindulatú feltételezés.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#31) orion1025 válasza Hieronymus (#30) üzenetére


orion1025
őstag

Tévedsz, nem szerelem senki göncét, csak saját kocsinak, motornak állok neki, másé hidegen hagy, nem vagyok falusi jóskapistaszerelőnek gondolom magam ember, pusztán a sok okos autószerelő miatt amit lehet, magam intézem alkatrész ügyileg, meg szerelés terén is. Fékkel nem szoktam bohóckodni sosem, kivéve motornál, az más kategóriába esik, azt nyugodt szívvel megcsinálom magamnak, autónál már egészen más tészta, illetve sok oboázás lehet belőle, kínlódjon csak vele a szerelő. Karosszériáshoz is úgy megy nálunk autó, hogy előtte én leszedem amit le kell, mert vagy össze okádják, vagy "pár" darab kimarad, de már lassan ezen is elgondolkodom, hogy magam fogom csinálni a nem kritikus pontok javítását.

Mint írtam, mániákusan ellenőrzök sok dolgot, az Asszony kocsiján a hátsó kerékcsapágy egy fő pont, elbaszott kúpos kivitel, néha utána kell húzni, de pár hete, mikor ment műszaki előtti átnézésre, hibalista összeírásra, konkrétan lobogott a jobb hátsó kerék, úgy szétrágta magát, pedig semmi jele nem volt menet közben sem, nem vánszorgott a hátulja, mint amikor picit tud kottyanni, pedig konkrétan kongatni lehetett a kerékkel, amin én is meglepődtem, mert nem tapasztaltam anomáliát a használat során, tehát van ilyen is.

"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.