Hirdetés

2021. április 22., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog

A kéziféket állóhelyben is lehet tesztelni.
Behúzott kézifékkel különösebb erőlködés nélkül indul az autó akkor a kézifék rossz.
Ha a kézifék kiengedése után sem akar indulni az autó, akkor is rossz a kézifék.

Ha az autó nem indul viszont a motort kiengedett kuplung mellett sem lehet lefullasztani, akkor a kuplung halálán van.
A menetközben való teszteléssel átvered magad. A kéziféknek nem kell képesnek lennie jelentős fékezésre nagyobb sebességnél. A normális arány 80-20 az első kerekek javára.

Öntapadós mágnesen matricából szoktak festék vastagságmérőt készíteni. Annyi réteget ragasztanak rá, hogy csak eredeti festék vastagsággal tapadjon a fém karosszéria elemekre. Lehet specializált változat is ami milliméteres lépésekben mondja meg a fém feletti anyagvastagságot. Van erre kézi műszer de drága, ám a fémmentes felületeken is mér.

Egy ODB2 BT egységre érdemes beruházni. A próbaút után le kell kérdezni a hibaüzeneteket.
Minél több van annál rosszabb a helyzet. Persze van/lehet régi is. Illetve kell némi rálátás az értelmezésre.
Ha nem tiszta a helyzet, érdemes megbeszélni a tulajjal, hogy a hibakódok törlése után még egy tesztkör szükséges. Ami marad az aktuális hiba.
A lefutott kilométerekről nehéz pontos információt szerezni. A szőnyeg, pedál, ... és beleértve a kormányt is, cserélhető eredetire vagy kevesebbet használt totálkárosból is fel lehet újítani a látványt.

Mindamellett nagy csodák nincsenek. Ha egy autó 20 évet várt felbakozva az eladásra, akkor is rossz állapotban van. A gumi és műanyag mellett a fém is öregszik a hőmozgásoktól.

„Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

(#2) d@vee


d@vee
senior tag

Köszi, hasznos olvasnivaló volt. Idén tervezem megvenni életem eslő autóját, bár a keret inkább 2,5m körül van. Ettől függetlenül jó volt olvasni és van is benne pár ötlet, amit eszembe sem jutott volna megnézni.

Fél millánál pedig a legigazabb állítás tényleg az, hogy csodák nincsenek.

"Kétségtelen, hogy kemény vagy. Amikor leérsz a terembe, megdöglenek a kismacskák és vér folyik a falból akkor is, ha lány vagy. Az edzést pedig nem neked kell bírni, hanem a gépeknek"

(#3) ncc1701


ncc1701
addikt

Hossznyúlványok ellenőrzése a motortérben. Meg a gyári kenéseket, a csomagtartóban is a kasztni elem illesztéseknél.

(#4) Fehér Farkas válasza d@vee (#2) üzenetére


Fehér Farkas
senior tag
LOGOUT blog

Lehet már azért autókat kapni 500+átírás+első kis szervizek árából, de nagyon sok mindenről le kell mondani. Vagy ha valami nagyon kell akkor több dolog árán.
Nekem Megane volt, az pl. egy nagyon jó konstrukció ennyi pénzért, bár nem túl izgalmas, tipikus közlekedőedény.

Elza emlékére, a falkavezér sír - youtube.com/channel/UCQzoYgRh71Gbj2JzrR68IqA

(#5) Jack Hunter válasza Hieronymus (#1) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Minden igaz amit a kézifékről írtál.A menet közbeni próba lényege csupán a hátsó fékek kopottságának kiderítése.A kuplungról leírtak is hasznosak,bár ha egy autó nem fullad le behúzott kézifékkel,kiengedett kuplunggal,na az már nem baj, az kuka.Annyival kiegészíteném, ez az írásból is kimaradt, hogy járó motornál nyomjuk le a kuplungot.Ha daráló,csikorgó hangot hallunk,akkor a kinyomócsapágy haldoklik,ami szintén nem kevés pénz.
A hibakódkiolvasót szándékosan nem írtam.Huszonéves autókban mind különböző,sokszor lehetetlen helyen van az obd csatlakozó.Egy olcsó "műszer "nem feltétlenül mutat meg minden hibát, a normális meg drága,és annyiszor valószínűleg nincs használva,hogy megérje beruházni rá.

[ Szerkesztve ]

Ha megveszed a legolcsóbbat,nem spórolsz-csak kidobod a pénzt.//az igazi boldogság az,amikor (legalább)négy 30 centis mélynyomód dübörög,és hányingered van a basszustól...

(#6) Somatom válasza Hieronymus (#1) üzenetére


Somatom
addikt
LOGOUT blog

"Behúzott kézifékkel különösebb erőlködés nélkül indul az autó akkor a kézifék rossz."
Kivéve akkor, ha az a kézifék normál üzemmódja, hogy indulásnál magától kiold. Mint pl. az enyémnél. :)

Samsung Note 9 (8/512), Android 9

(#7) Hieronymus válasza Somatom (#6) üzenetére


Hieronymus
őstag
LOGOUT blog

Na, naaa...
A szóban forgó 20+ éves autókban ritkán van számítógép vezérlésű elektromos kézifék. :D

„Sohase hagyd, hogy az erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes cselekedetben!”

(#8) Diabolis


Diabolis
tag
LOGOUT blog

Nagyon szép, összeszedett írás, bár az én autóm speciel kiröhögné :D
Egy elég fontos dolgot felejtettél ki : amikor beülsz, és ráadod a gyújtást, nézd meg, hogy a visszajelző lámpák működnek-e? Értsd: pl. légzsák lámpa. Lehet, hogy hibát jelez, csak le van ragasztva az izzó. Ha baleset van, a légzsák nem fog nyílni, mivel a rendszer tudja, hogy hibás. De láttunk már ilyet olaj vagy töltés jelzővel is.

(#9) RudY


RudY
addikt

A gépjármű lekérdezés nem újdonság, de mégis meglepően kevesen ismerik és használják (ügyfélkapus regisztrációs): Ingyenes gépjármű lekérdezés 2021
Azoknál az online hirdetéseknél, ahol nincs megadva a rendszám, az manapság már akár neccesnek is nevezhető.

Nem lehetetlen kifogni igazán jó darabokat, de az ilyenek többnyire ki se kerülnek a piacra. Éppen most adtam el nevelőapám hagyatékából egy 2004-es Suzuki Wagon R+ 1.3. GS-t (450 ezer). 2006 óta használták, 66 ezer km, 2022-ig műszaki, végig vezetett szervizkönyv, valóban nyuggeres és telekrejáró autó volt. Abszolút és szó szerint hibátlan a klímával együtt. Gondolkodtam rajta, hogy inkább megtartom, de 2 autó totál fölösleges lett volna, ráadásul az ismerősi körben eleve túljelentkezés volt rá.

Saját autóm is bő 15 éves (Fiat Punto), ez is jócskán az 500 ezres kategória alatt járhat már, de eszem ágában sincs még eladni. :N Műszakilag tökéletes, a lakkozás kis foltokban néhol kezdi ledobni magát, de ez még belefér.

(#10) qwertly


qwertly
őstag

Szia!
Jó volt olvasni az írást, :) esetleg lehetne folytatni ha nagyobb összeget szán rá az új tulaj. :B
Pl: 1-2 milliós kategóriába mire kell figyelni?
Üdv:

(#11) Seirus válasza qwertly (#10) üzenetére


Seirus
tag

1-2 milliós kategóriában már nagyon ne legyen kérdés egy ~20.000Ft-os átnézés. Vegye úgy, hogy ez ugyanolyan fix költség mint az átírás :))
1) Több százezres költséget takaríthat meg ha kiderül valami nagyobb huncutság
2) Alkunál is segít, hogy igen itt most azonnal rá kell költeni 200.000-ret erre meg arra
3) Lesz egy induló "karbantartási terved" hogy pl. alváz még nem vészes de 2 év múlva esedékes egy alvázvédelem, vagy pl. következő fékpofa cserénél a tárcsát is cserélni kell számíts rá stb.
(Innentől már nem neked szól hanem általánosságban írom)
Állítom hogy aki nem szánja rá ezt az összeget, az szándékosan át akarja verni saját magát.
Pl. kitalálja hogy 1.5 milláért akar egy kényelmes autót ami szerinte a passatnal/avensisnél kezdődik.
Elkezdi nézegetni a kínálatot, és kiderül hogy ennyiért csak a moslékosvödör van.
Ha átnézetné rendesen akkor kiderülne hogy ezekre 1 millát 1-2 éven belül rá kell költeni és még akkor is csak a "kicsit szar" szintet éri el, vagy már most gazdasági totálkáros...

Ezen a ponton, vagy meg kéne emelni a keretet 2.5 millára, de azt az asszonynak / magának nem tudja beadni (vagy nincs annyi) vagy lejjebb kéne adni kisebb autóra, de már elképzelte az ismerősök/rokonok irigy tekintetét így ebből sem hajlandó engedni.
Így inkább megveszi a szart, és szidja a lehúzós szerelőt, neppert, a világot, az 500.000-res javításoknál.

Saját példa: 2-3 éve első autó vásárlás. 1.5 millás keretről indultunk, kompakt kategória (Golf V, Corolla, Ceed, i30 stb. csakis szívóbenzin) Rengeteg szart láttam. Ami jó volt az inkább 2 milla.
Mivel elsőre nem akartunk féltős autót inkább megvettük 8-900-ért ismerős fullos Fábia kombiját, amit azóta is nagyon szeretünk, a szerelőnél meg igyekszem nem röhögni mert akkor lehet legközelebb vastagabban fog a cerka :DDD
Casco: minek, ha nagy gáz van legfeljebb veszünk egy másikat.

Szóval röviden: próbáljatok ki minél több autót, hogy kitaláljátok mi a valós igényetek és csakis olyat megvenni ami nem fog fájni.

Ja és a vezetési élmény: bérelj ki egy mx5-öt hétvégére a haverral és menjetek el a hegyekbe autózni. Az tényleg élmény volt és sportosabb autó plusz költségeihez képest nem tétel.

[ Szerkesztve ]

Telefonszám adatlapomon.

(#12) qwertly


qwertly
őstag

Szia!
Köszönöm a tanácsaidat :R
Üdv:

(#13) Seirus válasza Seirus (#11) üzenetére


Seirus
tag

FÉKBETÉT! Fékbetétet akartam írni! :DDD
Bár ha hátul dobfékes... :U

[ Szerkesztve ]

Telefonszám adatlapomon.

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.