Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Donki Hóte válasza DigitXT (#50) üzenetére


Donki Hóte
veterán

"Budapesten korlátozzák az autózás jogát"
Hogy mi? Mármint, hogy olyan dugó lesz, hogy nem akarsz benne állni?

Is :(

Ez van pl. Nagykörúton, ahol sok esetben az egyik forgalmi sáv elvételével alakították a ki a biciklisávot, ezért lett ott embertelen dugó.

Egy biciklisáv az előírások szerint 1,3 méter széles, ezért az egyik 3 méter széles forgalmi sávot megszüntették. Az úttest kb. 6 méter széles, ebből vették el a biciklisáv miatt az egyik sávot. Még véletlenül sem az 5 méter széles járdából vették el, ahol elég lett volna csak 1,3 métert elvenni, szándékosan az úttesten alakították ki a biciklisávot, mert így elvehettek egy 3 m széles forgalmi sávot.

De sok olyan példa is van, ahol nem dugót generálnak, hanem egyszerűen kitiltják az autókat. A felújított Lánchídra pl. nem lehet majd autóval felhajtani és ugyanezt akarják a pesti rakparton is.

Az ellen semmi kifogása az embernek, hogy péntek estétől hétfő hajnalig lezárják a rakpartot, hétvégén kevesen mennek munkába, legyen a sétálóké a rakpart.

De hétközben, csütörtök délelőtt 10 órakor ki akar sétálni a rakparton?

De hozhatnám példának a VII. kerületi forgalomcsillapítást is. Kitalálták, hogy az utcákat össze-vissza egyirányúsítják, így csökkentve a forgalmat. Csakhogy a helyi lakosok már háborogtak, hogy nem tudnak hazamenni, csak nagy kerülővel. Erre kitalálták, hogy a helyi lakosok könnyebben közlekedhessenek, de az átmenő forgalom továbbra is tiltott legyen, az egyirányú utcába a helyi lakosok behajthatnak szemből is :Y

Mondjuk a KRESZ nem ismer olyan táblát, hogy Behajtani Tilos, kivéve az utcában lakók, de ők most ezt akarják bevezetni :W

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#52) ncc1701 válasza Donki Hóte (#51) üzenetére


ncc1701
veterán

Na, ott van a király utcában ügyfél, mikor vinni kell ki egy ~10 kilós cuccot, akkor majd azt mondom neki, h öcsi, gyerebe hozzánk érte kocsival, vidd haza, majd megyek bkv-val?

(#53) Donki Hóte válasza ncc1701 (#52) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Úgy tűnik, hogy ez a tervük :C

A Király utca egyébként nagyon jó példa. A Király utca kb. 500 méter hosszú, ebből egy szakasz kétirányú, aztán van egy szakasz, ami kifelé egyirányú, aztán van egy szakasz, ami befelé egyirányú, aztán van egy szakasz, ahol meg Behajtás engedéllyel tábla van kirakva. A környékben lakók sem tudják, hogy merre kellene menni egyes szakaszokon :(

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#54) #72042496 válasza Donki Hóte (#51) üzenetére


#72042496
törölt tag

"Mondjuk a KRESZ nem ismer olyan táblát, hogy Behajtani Tilos, kivéve az utcában lakók"

"Kivéve célforgalom" táblának hívják, az pontosan az átmenő forgalmat tiltja ki.

(#55) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Nem a szankciok miatt nincs uzemanyag, hanem mert arsapkas, tehat boldog-boldogtalan hasznalja eszetlenul, plusz a valasztasok idejere tervezett karbantartast a finomitoban attoltak oktoberre, nehogy a valasztasok idejen legyen uzemanyag-hiany.

https://www.coreinfinity.tech

(#56) 66zio


66zio
aktív tag

Kegyetlen ami itt megy ebben a topicban. XD Ha nem mehetsz el kocsival Bp bármelyik pontjára, vagy csak kerülővel az már autós jogainak korlátozása. XDDD Nem tudom ti amikor egy sétálóutcában mentek, közben lever a víz, sikítófrászt kaptok, hogy ejj de jó lenne most itt kocsival végigmenni, megspórolhattam volna azt a 13 lépést a célomig. Különös, azt mindenki felfogja, hogy nem Budapesten lesz tengerbiológus, de, hogy mondjuk nem az összes épület elé lehet kocsival eljutni az már a vég. Szerintem a 4-6-os is meg kellene szüntetni lehetne rajta plusz autós sáv! Akkor kevesebb lenne a dugó!!!!

(#57) ncc1701 válasza 66zio (#56) üzenetére


ncc1701
veterán

Majd lesz nagy sírás, mikor akármilyen szaki nem fog bemenni oda felújíani, mert egyrészt nem tud odamenni a kocsival, amiben a szerszámok vannak, meg eleve nem szállítanak ki ugyanezért, plusz nem tud megállni, ja meg egy pár hetes felújítás parkolási díja lenne mondjuk 100eft.
Néha kicsit gondolkodni kéne. Ha az emberek kocsival akarnak járni, mert megtehetik, akkor ezt kellene elősegíteni inkább.

(#58) 66zio válasza ncc1701 (#57) üzenetére


66zio
aktív tag

Szakiként olyan árat mondj amiért neked megéri, hogy nem egyenesen odamész, hanem két egyirányú utcával egy kerülővel. Az ottani lakó meg eldönti, hogy kifizeti vagy sem. Ha úgy gondolja, hogy sok macera van emiatt akkor meg elköltözik. Egy ilyen belvárosi ingatlanból kb bárhova költözhet. Sőt, a statisztikák azt mutatják, hogy valamiért ez ilyen „elérhetetlen” ingatlanok, sétálóutcákban valamiért drágábban kelnek el.
Néha kicsit gondolkodni kéne.

(#59) ncc1701 válasza 66zio (#58) üzenetére


ncc1701
veterán

Nem fogok árat mondani, mert nekem nem éri meg cipekedni utcákon át. Majd megoldja maga. Vannak dolgok, amiket már nem csinálok meg, mert már rég elmúltam 25 éves.

(#60) #72042496 válasza ncc1701 (#59) üzenetére


#72042496
törölt tag

Nem is kell utcákon át cipekedni. Munkás, futár, postás, szemétszállító stb. eddig is mehetett. Felújításnál kellhet egy területfoglalási engedély, vagy hasonló, ezt a megbízó elrendezi az önkormányzatnál.

[ Szerkesztve ]

(#61) ncc1701 válasza #72042496 (#60) üzenetére


ncc1701
veterán

Ügyfélről van szó, vendéglátóknak szállítunk, építünk informatikát. Néha 1-2 autónyi cuccot kell vinni. Belváros már így is parádés ilyen szempontból.
De amúgy ja, majd futár kiviszi, +100eft, majd ráteszik a vendégekre.

[ Szerkesztve ]

(#62) UnA válasza ncc1701 (#61) üzenetére


UnA
Korrektor

Tudod te is, hogy nem ezen múlik a borzasztó forgalom, mégis marginális példákkal próbálod védeni a helyzetet.

Ha rajtam múlna, akkor nem lenne korlátozás a szolgáltatások esetén, de ez a mértékű lakossági autózás egy nagyvárosban két végeredménnyel járhat: (1) folyamatos dugók, élhetetlen város (2) autópálya minden utca helyett, élhetetlen város.

(#63) ncc1701 válasza UnA (#62) üzenetére


ncc1701
veterán

Mivel részemről másért nem megyek a városba, eleve próbálom elkerülni, utálom, ahogy van a kutyaszaros, mocskos, büdös belvárost.

(#64) dugo_ válasza ncc1701 (#63) üzenetére


dugo_
veterán

Megértem. A kutyaszaron kívül a másik kettőt az autók okozzák. ;)
Persze közvetetten azt is, hogy az utak miatt nincs elég élettér, ahova le lehetne vinni a kutyát.


[ Szerkesztve ]

(#65) ncc1701 válasza dugo_ (#64) üzenetére


ncc1701
veterán

Aha. Még véletlen sem az, h a csövesek lehugyoznak mindent, meg a sok bunkó paraszt szétdobálja a szemetet. :) Részemről a sok zöldet, fákat, növényeket szeretem, madárcsicsergést, csöndet, stb.

(#66) Chaser válasza ncc1701 (#57) üzenetére


Chaser
titán

a parkolási díj és üzemanyag az induló ár, pontosabban rezsi
egyik kedves ismerősöm már több éve is ezzel kezdte az ügyfélnek, annyi amennyi, ő azt nem fogja "benyelni"
akinek nem tetszett alásszogája'
egy kicsit túlnőtte magát csudapest, már rég rendet kellett volna tenni ebben
azért a többi várossal ellentétben ott van tömegközlekedés - mondom ezt most megyeszékhelyről -
és persze van amikor nem opció, de nagyon sokan csakazértis' autóval mennek mindenhova

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#67) Donki Hóte válasza #72042496 (#54) üzenetére


Donki Hóte
veterán

"Kivéve célforgalom" táblának hívják, az pontosan az átmenő forgalmat tiltja ki.

Jaj, ez nem ilyen egyszerű, ahogy azt mi elképzeljük.

Eredetileg az utca adott szakasza kétirányú volt, minden OK :K .

Ez nem tetszett a kerületvezetésnek, ezért az adott szakaszon az utcát egyirányúsították (meg a többi utca párhuzamos szakaszát is, de mindet úgy, hogy kifelé vezessen a területről, hogy bemenni ne nagyon lehessen, csak kifelé).

Ez nem tetszett a helyi lakosoknak, mert ők sem tudtak hazamenni, ezért most azt találta ki a kerületvezetés, hogy az egyirányúsítást meghagyják, de a helyi lakosok bemehetnek szemben is az egyirányú utcába :W

Szóval nem az átmenő forgalmat tiltják az adott szakaszon (az túl egyszerű lenne), hanem a Behajtani tilos tábla alá tesznek majd további kivételeket felsoroló kiegészítő táblát, mert pár már így is van alatta.

Az pedig csak fokozza az élvezeteket, hogy a KRESZ alapvetően nem is engedi meg a Behajtani tilos tábla alá ilyen kivételek kihelyezését (kivéve a biciklit)

Kivételeket elvileg tényleg csak a Mindkét irányból behajtani tilos tábla alá lehetne kirakni.

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#68) Donki Hóte válasza #72042496 (#60) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Nem is kell utcákon át cipekedni. Munkás, futár, postás, szemétszállító stb. eddig is mehetett.

Ezt honnan gondolod? Erre se tábla, se kihirdetett szabály nem utal.

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#69) Donki Hóte válasza 66zio (#56) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Ha nem mehetsz el kocsival Bp bármelyik pontjára, vagy csak kerülővel az már autós jogainak korlátozása.

Persze, maradnak kerülő utak, csak azokon már most akkora a dugó, hogy menni nem lehet rajtuk, csak állni. Ha lezárják a rakpartot, akkor gyakorlatilag bedugult a város :(

Ez érinti az áruszállítást, a szolgáltatásokat, stb.

Beülsz egy taxiba, azt mondod a taxisnak, hogy gyorsan legyen szíves elvinni ide két utcával odább, mert családtag beteg lett, segíteni kell rajta. Mit szólnál hozzá, ha a taxis közölné, hogy menjél biciklivel/rollerrel, mert oda csak 7 kilométeres kerülővel tud menni?

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#70) Narxis válasza Donki Hóte (#67) üzenetére


Narxis
nagyúr

Szegeden szinte az összes egyirányú utcába bemehetnek a biciklisek mindkét irányból.

#69 ezért KELL szabályozni az autós forgalmat ugyanis nem lehet mindenkinek a városban autója következmények nélkül.

[ Szerkesztve ]

Thanos was right.

(#71) Donki Hóte válasza ncc1701 (#63) üzenetére


Donki Hóte
veterán

nem megyek a városba, eleve próbálom elkerülni, utálom, ahogy van a kutyaszaros, mocskos, büdös belvárost

Hehe, te hol laksz?

Mondjuk Hévízgyörk, Inárcs, Biatorbágy szerinted jó hely?

Menjél már ki mostanság estefelé bármelyik felsorolt településre, szippants bele a vegyestüzelésű kályhák füstjének a szagába, rögtön rohansz be Pest belvárosába, mert Pesten sokkal jobb a levegő :P

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#72) Donki Hóte válasza Narxis (#70) üzenetére


Donki Hóte
veterán

nem lehet mindenkinek a városban autója következmények nélkül.

Aki nem városi, annak lehet autója minden következmény nélkül?

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#73) sh4d0w válasza Donki Hóte (#67) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Ez rosszul van kitablazva, mert ehhez a behajtani tilos tablahoz nem tarsulhat kiegeszito tabla.

https://www.coreinfinity.tech

(#74) Narxis válasza Donki Hóte (#72) üzenetére


Narxis
nagyúr

Végülis lehet de ehhez kell a városnak alkalmazkodni, körgyűrűvel, dugódíjjal, hogy ha a nem városi behajt akkor viselje a felelősséget. Régóta beszélnek mindkettőről de csak a tökölés megy miközben megsokszorozódott az autók száma. Ha annak idején a lakótelepeket úgy tervezték volna, hogy lakásonként 2 autó akkor nem lenne zöldfelület. Még megyeszékhelyeken is van dugó reggeli és esti csúcsforgalomban akkor el se tudom képzelni mi van Budapesten.

Thanos was right.

(#75) Donki Hóte válasza sh4d0w (#73) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Tudod, hogy ki táblázta ki :F

A Budapest Közút Zrt. :Y Agyrém :O

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#76) Hieronymus válasza DigitXT (#50) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Nem a társadalom vs. autós problémája.
Én autóval ritka forgalomban 13-14 perc alatt érek be a munkahelyemre. Az összességében 10 km távolságból kb 7 km autópálya. Normál forgalomban akár negyedórát is igénybe vesz út.

Ugyan ez tömeg közlekedve legalább 45 perc, több mint 20 km. V alakban működik a tömegközlekedés. A havi bérlet ára kb fedezi az üzemanyag költséget.
Ha bárkit is érdekelne ez a probléma, már régen megoldotta volna azt, hogy az autópályán gyorsjáratot közlekedtessen. Végül is, csak három összeérő település, több mint 100 ezer lakóját érintené előnyösen a tömegközlekedés fejlesztése. KB nulla befektetés mellett.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#77) Hieronymus válasza sh4d0w (#73) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Miért nem társulhat kiegészítő tábla a behajtani tiloshoz?

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#78) Donki Hóte válasza Hieronymus (#77) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Mert a KRESZ nevesíti, hogy melyik táblához lehet kiegészítő, vagy kivételt jelentő táblát rakni.

A Minden jármű forgalma mindkét irányból tilos táblához pl. lehet kivételt rendelni.

A "nagyonpiros" táblák (mint a stoptábla, vagy a behajtani tilos tábla) azért ilyenek, mert nincs kivétel.

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#79) ncc1701 válasza Donki Hóte (#71) üzenetére


ncc1701
veterán

Maglód. Itt elég tiszta a levegő, gyakorlatilag mindenki vagy gázzal fűt, vagy teli van rogyásig a tető napelemmel, és hőszivattyúzik. Van olyan kecó, h 35 tábla van rajta.

[ Szerkesztve ]

(#80) Hieronymus válasza Donki Hóte (#78) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Hol van ez leírva hivatalosan?
A 1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről nem tartalmazza.

A behajtani tilos tábla, kiegészítve kivéve kerékpár, bizonyosan szabályos, mert egész Európában alkalmazzák.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#81) Donki Hóte válasza Hieronymus (#80) üzenetére


Donki Hóte
veterán

Tadamm, rosszul tudtam, neked van igazad :R

A kerékpár és menetrendszerinti autóbusz ellenkező irányú közlekedésének engedélyezésére tényleg lehet kirakni kiegészítő táblát a Behajtani tilos tábla alá.

KRESZ 14§ (15) bekezdés.

[ Szerkesztve ]

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#82) Hieronymus válasza Donki Hóte (#81) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Nem az a lényeg, hogy kinek van igaza. A helyes válasz maradjon meg az olvasókban.

Hol lehet egyértelműen utána nézni, hogy egy adott kérdésben pontosan hogyan fogalmaz a vonatkozó törvény, rendelet.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.