Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Én leszek az ördög ügyvédje.

Motorosok és a torlódásban való előre haladás.
Minden motorosnak tisztában kell lenni azzal a ténnyel, hogy az autó vezetőjének van holt tere, amiben nemhogy a motorost nem látja, egy autó is eltűnik benne.Nagyon kevés autónak van már tükörbe épített figyelmeztető rendszere.

Akadályozni nem foglak, ha motorral mész el mellettem. De segítséget se várj el tőlem. Ha neked segítek, magyarul helyet csinálok neked, az esetlegesen másik oldalon közeledő motoros előtt zárom be az utat. Ha a holt térben van éppen még akkor sem látom, már úton van mellettem.

Kanyarodás tükörbe nézés és/vagy jelzés nélkül.
A probléma azonos, mint a torlódás esetében.
Amit nem lát az autó vezetője, azt nem látja. Ez a tehergépjárművekre fokozottan igaz. Münchent tele rakták kanyarodást segítő tükrökkel. A kereszteződéstől függő kettő darab is szükséges lehet a biztonságos kanyarodáshoz. Ennek vagy a tükör elektronika hiányában a kerékpárosnak is mérlegelnie kell a továbbhaladás lehetőségét. Az idős elektromos biciklisták esetében a legtragikusabb a helyzet. Mire felismerné a veszélyt, már a teherautó alatt van. A fiatal korosztály figyelmetlensége is szerepet játszik. Ha már több mint 50 méterrel korábban látszik az akadály, érdemes fékezni.
Senki sem fájdalommentesebben és gyorsabban gyógyulni, attól az amúgy fontos ténytől, hogy elsőbbsége volt az adott helyzetben.

Hirtelen fékezés
A motoros és kerékpáros tisztában van a saját járművének tulajdonságaival. A következő megállapítás amit a cikkből másoltam ki, a kétkerekűek vezetőire is igaz.
"Mondhatnám, eleve ne kerülj olyan helyzetbe, hogy hirtelen kelljen bármit is csinálni, ez komoly előrelátással és előregondolkodással általában megoldható,..."
Mondjuk az, az optimális eset, ha minden közlekedő megtartja a KRESZ által előírt követési távolságot.

A többi, mint például a kerékpársávra történő megállás. egyértelműen az autós hibája. Nincs rajta vitatkozni való.

Nagyon elhibázott kampánynak tartom a vigyázz másokra hozzáállást.
Ezt meg kellene előznie a vigyázz magadra a közutakon kampánynak. A közlekedés szabályainak megtartásával is. Aki magára sem képes vigyázni, másokra sem tud vigyázni.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#2) Devily


Devily
tag

Tök jó a téma felvetés!

@Hieronymus: Itt egy nagyon jó összefoglaló arról, hogy milyen feltételek mellett haladhat előre a motoros: klikk

Egyetértek, hogy a motorosnak tisztában kell lennie az autósok korlátaival. És sosem várnám el, hogy egy széles jármű (kisteherautó, busz, stb) utat hagyjon a motorosnak. Ugyanakkor sok autós sportot űz abból, hogy ellehetetleníti a motoros előrehaladását, pedig a KRESZ alapján ez nem lenne szabad. A cikkben:

"a KRESZ 25. paragrafusa szerint kötelező a lehetőséghez mérten az úttest jobb szélére húzódniuk, azaz tényleg szabály kötelezi őket arra, hogy ne a felezővonalat centizve, össze-vissza sorakozzanak fel a lámpák előtt, de a többség ezt mintha elfelejtette volna…"

Autós, motoros és biciklis oldalon is gyakran megfordulok. Főleg motorozni szeretek, így most ebből a szemszögből írnék néhány tapasztalatot.

Sajnos igaz, hogy sok motoros viselkedik nagyon felelőtlenül az utakon. A saját tapasztalatom szerint az autósok sem különbek. Mindkát csoportban vannak idióták.

Alapvetően óvatos és szabálykövető ember vagyok. Motoron ez fokozottan igaz, mert a legkisebb hibának is végzetes következménye lehet. Nem szeretem átlépni a megengedett sebességhatárt. Olyan helyen élek, ahol ezt súlyosan büntetik is. Cserébe nyugodtabb és kiszámíthatóbb a közlekedés.
Augusztus elején motorral mentem haza. Az otthon töltött kb 10 napő alatt legalább egy olyan esettel találkoztam naponta, ahol szabályosan közlekedtem és mégis halálos kimenetelű balesetet szenvedtem volna, ha nem vagyok óvatos. Mindezt azért, mert mindig van olyan, aki jobban siet. Pár ilyen esetet szeretnék megosztani veletek is:

#1
Sopronból tartottam Győr felé, közúton. Lakott területen belül haladtam, egy másik autó mögött 50-es tempóval, amikor nagy füsttel lőtt ki egy szakadt Skoda Octavia mögülünk. Zebrán előzőtt, kb 80 km/óra sebességgel. Itt, szerencsére, senki testi épsége nem forgott kockán.

#2
Utassal túráztam aznap Zirc környékén. Kb 1 héttel voltunk a tragikus baleset utn, ahol egy türelmetlen sofőr két motorost gázolt halálra ugyanezen a szakaszon. (hír)
Ugyanezen a szakaszon haladtunk 90 km/óra körüli tempóval, amikor egy kisteherautó elkezdett előzni egy másikat. Elég közel voltunk és láttam, hogy necces lesz a vége. Alapból el szoktam venni a gázt. Lassultunk 60-ig, majd ráfékeztem 50-re. Pár méter híja volt, hogy nem kenődtünk fel az előző kisteherautóra. Dudáltam és mutogattam is neki. A sofőr egy vállrántással elintézte. Nem értem, hogy miért nem lehet visszasorolni, ha látja, hogy jönnek szembe.

Ha szabályosan közlekedem tovább, akkor most nem biztos, hogy meg tudnám írni ezt a bejegyzést.

#3
32-es úton megyek. Ismét 90 körüli tempóban. Aznap akkora szél volt, hogy inkább lejöttem a pályáról, mert dobálta motort. Nem akartam gyorsan menni.

Hosszú egyenesben jön két traktor szembe. Autósok előznek.
Kibújik egy autós.
Jön a második - itt visszavettem a gázt.
A harmadik autósnál már dudáltam és reflektoroztam - lábam a féken.
A negyedik jármű ismét egy kisteherautó volt. Úgy gondolta, hogy még befér. Ismét fékeznem kellett. A sofőr reakciója ebben az esetben is egy vállrántás volt.
Még a traktorosok is lélegzet-visszafojtva nézték, hogy mi fog történni. Később mutogatták nekem, hogy ezek a autósok nem normálisak.

Ha nem lassítok, akkor ebben a helyzetben is én húzom a rövidebbet.

#4
Néhány kilométerrel vagyunk a harmadik történet után. Szintén 32-es út, szintén hosszú egyenes. Az egyenes végén egy balos kanyar, majd település. A település felőle jövők számára ez egy beláthatatlan ív.
Megjelent a kanyarban egy autó a szembe sávban. Megszólalt bennem valami. Ugyan veszélynek még nem volt jele, de már visszavettem a gázból. Az autós mögül kicsapódott egy másik kocsi. A, számára, beláthatatlan kanyarban előzve. Én ekkor már hevesen a féken voltam, de láttam, hogy nem tudnám elkerülni a csattanást. Az egyetlen szerencsém az volt, hogy az én oldalamon jött egy buszöböl, ahova félre tudtam húzódni, hogy elkerüljem a balesetet.

Az autós reakciója ismét egy vállrántás volt.

Összegezve azt tudnám mondnai, hogy:
Mindig van, aki jobban siet.
Gyakran a vétlen sofőr húzza a rövidebbet
Az emberi élet értéke a magyar utakon egy vállrántás.
Nagyon furcsa, hogy ezek a siető emberek nem képesek mérlegelni a helyzetet és visszasorolni, hogy ne okozzanak balesetet.
Volna mit tanulni más országok közlekedési kultúrájából legyen szó bármilyen közlekedési eszközről.

(#3) #56573440


#56573440
törölt tag

én legalábbis pesten közlekedve elég sokat -napi szinten- motorral nem látom ennyire borúsnak a helyzetet, bár valszeg árnyalja a képet, hogy egy hegyomlás méretű túraenduróval és ennek megfelelően nyuggerkedve haladok. Hagyok követési távolságokat, és úgy alapvetően az autósok fejével -is- próbálok gondolkodni. Meg hát budapest közigazgatásai határain belül a motorozás konkrétan 100% dynomen helyzet és ezt el kell fogadni...

Nagyjából 2-3 havonta van 1-1 szórványos, tényleg durva problémám, amikor a mentő megkülönböztetők nélkül simán nekem akar menni amikor főútra felkanyarodik, nénike végig a szemembe nézve kijön elém, jobbra indexel balra kanyarodik és társai. De az elmúlt egy évben egy kezemen meg tudom számolni az olyan eseteket amikor durván bele kellet nyúlni a kormányba vagy a fékekbe ilyenek miatt. Túrázgatás közben sem volt még olyan ordító probléma, pedig ott is gyűlik a km, az autósoknál sokkal több para akadt eddig a kanyarvadász meg racsinger bíboros motorosokkal pl...

De persze nem reprezentatív a minta..

(#4) Hieronymus válasza #56573440 (#3) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Nagyjából 2-3 havonta van 1-1 szórványos, tényleg durva problémám.."

Ez nem csak a kétkerekűek számára okoz problémát. Legfeljebb a nagyobb járműveket könnyebben veszik észre, ha észreveszik.
Az idős, autósport kedvelők adják a többséget. De vannak fiatalabb versenyzők, akik időnként pillanatnyi elmezavarban küszködnek a közúton. (Ez szinte mindenkivel előfordul, csak a többségnek kevésszer.)

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#5) konci79


konci79
őstag

Mondjuk felhívhatnák a figyelmet arra is hogy egy egyirányú utca a biciklisekre és rolleresekre is vonatkozik (tegyük félre most a b.nkó autóst aki direkt jön szembe).
Akárkinek szóvá teszem, mindegyik hőbörög, pedig nekik se lehet bejönni szemből, hacsak kiegészítő tábla nem engedi...

(#6) qqcqqc válasza konci79 (#5) üzenetére


qqcqqc
őstag

Vannak egyirányú utcák, amik a kerékpáros számára kétirányú. Táblával és felfestéssel is jelzik.

(#7) Mr X válasza qqcqqc (#6) üzenetére


Mr X
veterán

Pont erről szólt a fórumtárs hozzászólása.

(#8) Egon válasza Devily (#2) üzenetére


Egon
nagyúr

A gond az, hogy a motorosok jelentős része nem az álló, hanem a mozgó kocsisort előzi, balról-jobbról, ahogy neki jólesik. Ez viszont extra balesetveszély, mert ha pl. az autós kikerül egy kátyút a sávján belül, nem fog indexelni, és tükörbe nézni sem...

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#9) Egon válasza qqcqqc (#6) üzenetére


Egon
nagyúr

Érdemes elolvasni az utolsó 4 szót is, pont ezt írja... :U
Btw kedvencem, amikor a bringás nem bírja értelmezni a felfestést, és a bal oldalon bringázik az autókkal megegyező irányban az ilyen egyirányú utcákban (Bp,, VI. ker.)... :C Sajnos még egyszer sem láttam, hogy jött volna velük szembe egy szabályosan közlekedő bringás, pedig úgy megnézném a reakciókat... ;]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#10) Diabolis


Diabolis
tag

Röviden: Ne úgy kozlekedj, mint ha egyedül lennél az úton.

Például: Asszonyt is rászokattam, hogy mindig tudja milyen színű autó van mögötte. Városban és azon kívül is hasznos.
Vagy: egyenesen haladunk, de te nemsokára a balra kanyarodó sávba mész, ahol neked piros lesz a lámpa. Nem harminchal kell menni, nekem ugyanis zoldhullámom van. Amit te elbaszol. Lásd Alle előtti sáv a városba befelé. Ott ez rendszeres. Majd fékezel sávváltás után. Kérlek.
Index: igen, sávváltás vagy kanyarodás előtt jó lenne ha kitennéd. Lehetőleg még fékezés előtt, hogy tudjam miért fékezel. Ja, ha már index akkor körforgó. Kifelé menet használd bazzeg!! Ha kiteszed, akkor is megvárom amíg elkezdesz fordulni biztos ami biztos, de rákészülök az indulásra. Nem minden autó pattan. A cégesem például pont nem.
Autópálya: az 1.5tdxi experttel nagy nehezen elérem a 130-ar, mire te kijössz elém 110-el. Igen, anyázni fogok, hogy nem tudtál kicsit lassítani és engem elengedni. Megint 20 perc és temérdek üzemanyag mire felgyorsítok. És mondjuk egy bp-keszthely távon nem mindegy hogy 110 vagy 130.

Szóval drága mazsola, nem egyedül vagy azon a rohadt aszfalton.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#11) Elf


Elf
aktív tag

Egyrészt bárkinek szólsz bármiért az hőbörögni fog. Nagyon kevesen reagálnak pozitívan ha egy vadidegen megmondja neki hogy mit hogyan csináljon. Mindegy hogy elpöckölt cigiről, éjszakai hangoskodásról, járdára parkolásról vagy bármi másról van szó. :W
Másrészt kicsit kíváncsiskodnék hogy mi a motivációd ilyenkor?
Minden téged zavaró dolgot szóvá teszel? Csak a szabálytalanokat? Mindíg vagy csak ha ráérsz?
Köszi! :R

(#12) #56573440 válasza Egon (#8) üzenetére


#56573440
törölt tag

Motorosokènt pont ezen hisztizek sok cimborával.... Megindul a sor arra figyel nem hátra. Minden fókusz lekerül a tukorrol. Tököl előtte valaki átvág, kátyú, akármi. És minek? Következő pirosnal úgyis elmegyek mindenki mellett is...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.