Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) virkir


virkir
veterán

Hát ezekért a megállapításadért kár volt regisztrálnod ide.

"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda

(#3) Foglalt név válasza Kalandor (#2) üzenetére


Foglalt név
addikt

Nem a tábla a baj, hanem az, hogy az elötte kihelyezett figyelmezetőkapura 3x csavarodik fel a jelző lap, nem kis hanghatás kíséretében, de a ''tapasztalt sofőr'' még akkor is jobban tudja :U

(#4) Senhi


Senhi
aktív tag

2. A Közlekedési forgalomírányítás (diszpécserközpont, albán kézi irányítás szintjén zajlik- Számítógépesítés!!!

Budapesten pl. már jó ideje a forgalomhoz igazodnak a lámpák...maguktól. Persze nem mindegyik, de erre nincs is mindehol szükség :))

(#5) #06658560


#06658560
törölt tag

Grat kolléga. 20perc alatt érkezzenek oda, vágják ki az autóból a 4-fős családot, helikoptert szerezzenek és szállítsák el az egészet? merre élsz? És ennyi idő alatt mit lehet szted helszínelni? Hallottál már róla kb mi mindent kell rögzíteni? Vagy csak a tévében a csít nézed?

[Szerkesztve]

(#6) #64791808


#64791808
törölt tag

Jajj, ha ez ilyen egyszerű lenne...

(#7) agent_k válasza #64791808 (#6) üzenetére


agent_k
őstag

Hihi. Van egy vicces lámpás kereszteződés Tamásiban. Illetve csak egy van, de azt is sikerült elcseszni. Elméletileg forgalomfüggő megoldással éltek, de valami olyan hülye módon, hogy rá kell állni közvetlenül a fehér vonalra, vagy egy kicsit tovább is, mert csak akkor érzékel, hogy a kereszteződésben vagy... Amikor már vagy 10 perce álltam ott, akkor mentem egy kicsit előrébb, hogy legyen már talán valami... és egyből zöld lett :D

Ja egyébként, az íráshoz, meg annyit, hogy tényleg korszakalkotó megállapítások... még ráadásul fő oldalon. Tiszta siker.

(#8) tkazmer


tkazmer
addikt

MŰKÖDÉSI ILL: HASZNÁLATBAVÉTELI ENGEDÉLYT CSAK AKKOR ADNÉK KI, HA AZ UTCA ÉS A HÁZSZÁM BAZI NAGY BETŰKKEL KI LENNE ÍRVA MINDEN KI:::::TT LÉTESÍTMÉNYRE ÉS HÁZRA. S AHOL NINCS OTT ELSŐ ESETBEN 100000 FT BÜNTETÉS..............
az nem az én bajom, ha nem találnak meg?

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#9) snecy


snecy
senior tag

''Meggyőződésem, hogy zömében szervezési intézkedéssel legalább 30%-kal növelhető a forgalom''

ezzel mit akartál mondani? :U

Manapság egyre több informatikusnak van nemi élete. Hígul a szakma ;o)))

(#10) tkazmer válasza snecy (#9) üzenetére


tkazmer
addikt

gondolom arra, hogyha jobban szerveznék, mégtöbb autó állhatna a dugóban :P :D

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#11) snecy válasza tkazmer (#10) üzenetére


snecy
senior tag

Súlyos[kép]
Persze valószínű hogy bizonyos intézkedésekkel lehetne gyorsítani az áthaladás gyorsaságán (minél több körforgalom ahol csak lehet), de ekkora autóforgalom esetén nem jelentősen. Pláne akkor amikor fél Budapest fel van túrva, elterelések, stb..

Manapság egyre több informatikusnak van nemi élete. Hígul a szakma ;o)))

(#12) tambek


tambek
csendes tag

O.K. Virkir senior. Érzem a szlogened szagát!

Kalandor! Hát az aszfaltozás valóban benne vn a pixisben. Ez is az egyik specialitásunk.

Senhi! Remélem, hogy a forgalomhoz igazodó lámpák tézisét még fogja valaki rajtam kívül is cáfolni.

Kopi 31415. Nem gondolhattad komolyan , hogy a 20 perces story ilyen véres karambolra is vonatkozik. Elemezz egyébként egy katasztrófát. Mennyi és milyen hibát vétenek a mentésben résztvevők a szervezetlenség és tudatlanság miatt. Iskolapéldája ennek a szajoli vasúti katasztrófa. És ez több mint egy normaidő kérdése.

Cerebellum! Szivd fel magad és gondolkozz. Nyafogni én is tudok.

Kicsee! Na ugye, még egy baromság.

tkazmer! ''az nem az én bajom, ha nem találnak meg?''
Hát erre a felfogásra én nem lennék ilyen büszke. Ugye te még nem tévedtél el sehol?

Snecy! Nálam a 30%-os forgalomnövelés azt jelenti , hogy például nem 10 hanem 13 gépkocsi halad át időegység alatt egy utkereszteződésen. De ha csak 10 kocsit veszünk alapul , akkor ugyanez az áthaladás rövidebb idő alatt történik.Ha elolvastad az egész cikket, akkor az is egyértelmű, hogy ennek hatása a költségekre ettől nagyobb mértékű (idő, üzemanyag, folyamatkapcsolódások, stb)
Egyébként a terelések hatásával egyetértek. Akkor itt egy újabb baromság.


Gondolom többeknek feltünt az útfelújítások értelmetlen egyidejűsége.
És láthatók a serényen dolgozó útmunkások is egyidejüleg mindenütt .Vagy nem jól tudom?

(#13) tambek


tambek
csendes tag

Cerebellum!
Elnézést kell hogy kérjek tőled. Elolvastam közben az írásaidat.Te tényleg gondolkozol, nem csak nyafogsz. Mint itt tetted. Tényleg klasszak az írások. Azért azok is hasonló baromságokra hívják fel a figyelmet.

(#14) tkazmer válasza tambek (#12) üzenetére


tkazmer
addikt

(#12) tambek
nyilván valóan más a helyzet egy közintézménynél, más a helyzet egy mondjuk utca sarkon lévő háznál, és más a helyzet azoknál a kerítéseknél/házaknál, amelyekre a fentiek egyike sem igaz. Nem gondolom, hogy az adott esetben gyönyörű kerítésemet el kellene rondítanom mindenféle betűkkel és számokkal néhány tévelygő kedvéért , csak mert az lusta térképet venni, vagy felhívni azt, akihez tart. Innentől kezdve maximum a hozzám tartó emberek számára lehet nehézkes az odatalálás, az meg had legyen az én gondom.

második felvetésedre: valóban, nem szokásom eltévedni.

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#15) philoxenia


philoxenia
MODERÁTOR

Bizonyára elírás lehet , hogy 30%-al növelni szeretnéd a forgalmat Budapesten ,gondolom a forgalom sebességének növelésére gondoltál :) A rend irányába elmozduló közlekedésszervezés jó lenne , ha volna egy egységes , potens városvezetés , ahol a közlekedési táblák elhelyezése nem politikai viták tárgya és témája . Ráadásul a rosszul szervezett felújítási munkálatok esetén általában tetézi a káoszt a ''magyaros '' közlekedési morál és sajnos időnként a direkt rosszindulat - a dögöljön meg a szomszéd tehene is - gondolkodásmód . Jó lenne , ha a demokráciából végre nem csak a hátrányokat tapasztalhatnánk közlekedésügyben , ha a várost vezető politikai elit a szakmai szempontokban legalább meg tudna egyezni . Vidéken erre azért vannak pozitív példák is :)

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#16) virkir válasza tambek (#12) üzenetére


virkir
veterán

Na, hogy ne csak a szagot érezd itt van részletesen.
Először kérdezném, véletlenül nem valamelyik ''zöld'' szervezet aktivistáját tisztelhetjük benned?
1: Már más is leírta fogalmad nincs mennyi adatot kell egy baleset helyszínén rögziteniük a rendőröknek, a fénykép meg a videó az a média munkaeszköze.
2: A budapesti forgalomirányítás addig halott dolog amíg az autós társadalom nagy többsége nem tanul meg közlekedni (bentragadnak a kereszteződésben, zöldnél kezdi keresgélni az 1-est, stb.)
3: Ezzel nem tudom mit akartál, esetleg vegyünk le minden második táblát, hogy akinek nehezen megy az értelmezésük könnyebben boldoguljon kevesebbel?
4: Mint ezt is más már kifejtette tessék venni egy térképet, nem annyira drága és megtanulni, hogy az utcák egyik oldala mindig a páros a másik meg a páratlan számokat tartalmazza 1-2 kivételtől eltekintve.
Hozzáteszem én sem szoktam eltévedni.
5: Szerinted a hígagyú sofört aki a 4 méteres kamionnal bemegy a kitáblázott 3,6méteres híd alá mennyire fogja érdekelni ha síppal dobbal nádihegedűvel figyelmezteted.
Az aszfaltozás meg annyiban nem igaz, hogy általában a kopóréteg cseréjekor felmarják az előző elhasználódott réteget és csak annyit terítenek vissza amennyi szükséges söt a mai világban inkább vékonyabban csinálják, hogy spóroljanak.
És végül az útfelujításokat sajnos sem esőben sem fagyban nem célszerű végezni, így marad cirka 7 hónap amikor lehet dolgozni. Talán jobb ha minél előbb kész lesz Budapest útjainak a nagytöbbsége és nem kell szlalomozni a kátyúk között ha közlekedni szeretnél.

Ennek az egésznek meg lehetne adni egy alcímet ( Válasz egy közlekedő lúzernek)

"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda

(#17) Peet210


Peet210
őstag

MŰKÖDÉSI ILL: HASZNÁLATBAVÉTELI ENGEDÉLYT CSAK AKKOR ADNÉK KI, HA AZ UTCA ÉS A HÁZSZÁM BAZI NAGY BETŰKKEL KI LENNE ÍRVA MINDEN KI:::::TT LÉTESÍTMÉNYRE ÉS HÁZRA. S AHOL NINCS OTT ELSŐ ESETBEN 100000 FT BÜNTETÉS..............

Kérdem én, kinek lenne ez jó?

Balesetet eltakarítani 20 perc alatt :F :U Komolyan?

Today's record, is tomorrow's motivation

(#18) dabadab


dabadab
titán

Szerintem sokkal hitelesebben lehet ugy lehulyezni mindenkit, ha az iras nem ugy nez ki, mintha egy felanalfabeta muve lenne. Ebben pl sokat segithet, ha az ember elotte ismerkedik egy kicsit a kozpontozas szabalyaival.

DRM is theft

(#19) #06658560 válasza tambek (#12) üzenetére


#06658560
törölt tag

Vasúti katasztrófák kicsit más történetek. Mivel ott egy halom kocsi szokott ált egymásba mászni, ott a fejetlenség általában mindig megvan egy ideig. Földrengéskor is ez szokott lenni, még Japánban is, ahol aztán tudják mi az. Mellesleg jó, hogy ellenpéldának egy soksokéves esetet hozol fel, azóta valszeg beépítették annak tanuldágait a gyakorlatokba, nem gondolod?
Egyébként elárulnád nekem, hogy mennyi baleset helyszínén jártál már? Hogy ennyire tudopd mi az a nroma? És mitől számítod a 20 percet? Kiérkezés? Vagy a megtörténte? Vagy mi? Ha azt modnom, hogy egy helyszínelésnél a rendőrnek ált viszsa kell mennie a baleset helyszínétől kb öt-tíz másodpercnyi történésekig térben- ergo sétál az út mellett és nyomokat keresgél- az szted mennyi idő? Az út mindenkét lehetséges oldalán? Esetleg autópályánál, ahol netán mgé köztes forgalom is van, a nyomokat dokumentálnia kell, lemérni, bejelölni, hatlamas papírmunkát végeznie, a mozdítható bizonyítékokat elpakolnia. Ja, ha mentők is jönnek, akkor előbb övék az elsőbbség, velük is beszélni kell elmenetel előtt, stb.

Budapesti forgalomgyorsítás. Neked az kéne, hogy legyen egybefőggő betonplacc a város. A forgalomszervezéssel kapcsoaltosan azt kéne megértened, hogy egy 40 éves úthálózaton nem lehet elvezetni ekkora forgalmat. A koncepció 40 éve alakult ki, ami most van, sőt, még az sem realizálódott teljesen.

Ajánlanám kicsit jobban utánajárni dogloknak, ha már írásra vetemednél.

(#20) dekoninck


dekoninck
aktív tag

Itt Japánban se klasszikus utcanév, se házszám nincs, hanem kerületek, blokkok, azon belül pedig építési sorrendben házszámok :)
És több milliárd bevételt hoz a mobilszolgáltatóknak az állandó ''merre kell mennem hozzád?'' kérdezősködés. ;]

(#21) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

''Baleset esetén a lehető legrövidebb időn belül eltávolítani a balesetet szenvedett járműveket. (Ehelyett gyakran több órás rendőrségi szemlézés méricskélés, videó, fénykép helyett, gyakran pitiáner ütközés estén is., feltartva a fél város forgalmát)
Javaslat: Megszervezni az azonnali elszállítást. Normaidő max 20 perc. Treníroznám rá az összes szereplőt.(Rendőrség, Tűzoltóság, Mentők, stb)''

Elárulom Neked: Ha a mentő elindulna a kórházba azonnal egy mondjuk shockos állapotba lévő sérülttel (fedett hasi sérült, lépruptura, gyakori) akkor nem érne oda a sérült a kórházba. Ugyanis útközben elpatkalna. KÍváncsi vagyok, mit szólnál hozzá, ha az eszméletlen, shockos hozzátardozóddal elindulnának a baleset helyszínéről a trenírozott kollégáim. Aztán 10 perc múlva megtudnád, hogy a közeli hullaházba vitték, mert útközben exitált. Hurrá, de legalább nem tartották fel az út szélén a forgalmat.

Másik: Ha belédszállnának hátulról 150-el, kimenne a mentő, rendőrség, stb.. autókat-sérülteket elvinnék minél előbb..... aztán utólag pereskedhetnél ám, hogy egész életedbe tolószékbe üldögelsz, mert mi alapján ítélnének kártérítést? A féknyomokat, és egyéb nyomokat rég eltűntették a baleset után átengedett autók.
Egyébként tapasztalatból is mondom, miért zárják le az utat: Mert a baleset helyszínén a kimentést végző dolgozók (mentő, tűzoltó) mellett centiméterekkel, lassítás nélkül húznak el a kultúrált autósok!

Saját épségünk védelmében szokták a kollégáim azt csinálni, hogy keresztbeállnak a mentőautóval, és lezárják a sávot.

(#22) Viktor0610


Viktor0610
MODERÁTOR

A 4. ponthoz tudok érdemben hozzászólni.

Kezdő, külvárosban lakó autós lévén, mikor ''bemerészkedem'' a városba, többször az a probléma, h. tudom az útvonalat, de azért térek le a helyes útról, mert nem tudom, melyik utcán megyek, mert hiányzik a tábla v. kopottas...

Samsung Galaxy A54

(#23) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Eszembe jutott valami. Én máshogy kezdeném a rendrakást a közlekedésben magyarországon:

Először az agresszív vezetőket szűrném ki. 90 helyett 150-el megy, nem indexel, nincs záróvonal? Nem érdekelne ha 20 millás terepjáróban ül, és Ő a ''Jani''. Jogsi elvétel. Azonnal. Másodsorban: A ''tökörészőket'' is megbüntetném: Ok nélkül 30-al megy? Úgy kanyarodik, hogy a biciklisek megelőzik? Szerintem néha veszélyesebb, mint a gyorshajtás. Amit még keményen büntetnék: Teherautónak, kamionnak: Jobbratartás! Miért kell az összes sávban kamionnak állni? Másik: Miért mehetnek még mindig a 20 éves IFA-k, megrakott pótkocsival, talán ha 65-el tud menni, mellette meg füstöt okád....?
A közlekedésben először megvizsgáltatnám a táblákat, ebben egyetértek. Ahol ugyan lakott terület van, de nincsenek házak, nincs gyalogosforgalom, ott nyugodtan lehetne 70-es táblákat kitenni. Az alföldön láttam ezt a megoldást, felénk (NYugat MO) nem divat. Sajnos.
Ami még irritál: Hülyegyerek kiszedi a robogója hangtompítóját, aztán csapatokban járnak, megy vagy 80-al és 200 decibellel. Zajmérést végeznék! Nem lennék olyan ember helyébe, aki egy forgalmas út mellett lakik magyarországon. Rendőrökkel is baj van: Nekik kéne példát mutatni, és szabályosan közlekedni! Ami nagyobb gond, hogy meg kéne állítani, és alaposan megbírságolni azt is, aki a BMW terepjáróban ül, akkor is, ha valakinek a valakije. Suzukist b*szogatják, mert 50 helyett hatvankettővel ment, és integetnek a 120-al elzúgó audinak.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Mod: Még annyi jutott eszembe: Nyugat MO.-on lakom, közel a határ. Itt van közel egy kemping, termálfürdő, sok külföldi jár erre. Kint van a 30-as tábla a társasházak melletti úton. Ha megyek át az úton, nem kell odanéznem, fülre megmondom ki jön: Lassan, halkan, ráérősen: Német, vagy holland. Zebránál állok, megáll, átenged. Másik típus: Jön legalább hetvennel, zebránál állok, gyorsít: magyar. Másik topikban is leírtam: Földrajzilag kb 20 km. a határ. Minden másban trillió mérföld.

[Szerkesztve]

(#24) tambek


tambek
csendes tag

tkazmer!
''Nem gondolom, hogy az adott esetben gyönyörű kerítésemet el kellene rondítanom mindenféle betűkkel és számokkal néhány tévelygő kedvéért , csak mert az lusta térképet venni, vagy felhívni azt, akihez tart''
Ez a mondat már nem az én keresztem!
Azon elgondolkodtál már, hogy akkor mi a fenének vannak utcanevek és házszámok?
:F

philoxenia!
Jogos! Sokkal pontosabb a forgalom sebességének a növeléséről beszélni. :R

virkir! Na ugye , akkor van benned kurázsi, meg ahogy látom rengeteg tapasztalat. Akkor vitatkozzunk:
1. A video és a fénykép védelmében. Sajnálom, hogy nem fogalmaztam pontosan a 20 perces normaidővel kapcsolatban. Természetes, hogy személyi sérülés esetére ez nem tartható. Viszont a balesetek jelentős részében a vas törik , és a felelőség megosztásában folyik ádáz küzdelem a szereplők között.És mindez a lezárt úton. Én úgy gondolom, hogy ezekben az esetekben a szükséges és elégséges adatok és információk begyűjtéséhez kiváló eszköz a video és a foto a helyszínelő rendőr részéről.. Méricskélni sem mindig indokolt.
Én a szituáció feloldására és a közlekedés biztosítására javaslom az intézkedések lényeges gyorsítását. Az apropót egyébként két gépkocsi ütközése adta pár hónapja az M3-as bevezetőjénél. Közel 2 órán keresztül torlódott a forgalom!!!.Következményeit lásd feljebb. :((

2. Egyetértek :B

3. Nem, arra gondoltam, hogy a tábla indokolt-e ott ahol van, illetve olyan szükséges amilyet kiraktak. Például sebességkorlátozás, kintfelejtett ideiglenes kresz táblák.
Vagy , nem budapesti példa .( Bár már a múlt, mert átadták az autópályát Nyíregyháza felé) Amikor kelet felől fel akartál jönni az M3-as autópályára, volt navigáció egy darabig, amikor is a tábla mutatta, hogy merre van Budapest. Aztán elértél egy hármas útkereszteződéshez. Jobbra Nyíregyháza, balra Debrecen felirat. Merre mentél, ha nem tudtad a helyes utat. Hát előre. Na ez volt a rossz, mert balra kellett menni Budapest felé. Aranyos, nem ? :F

4. Lásd a tkázmér -nak írtakat. Ezzel a ponttal kapcsolatban fenntartom maradéktalanul a véleményemet

5.Jó, hát lelőni ezt a sofőrt azért mégsem lehet. De talán ezekre odafigyel.

''Ennek az egésznek meg lehetne adni egy alcímet ( Válasz egy közlekedő lúzernek)''

Az alcímre már énis gondoltam a cikk kapcsán. Csak az a kérdés, hogy ezt ki írja kinek? :((

Peet210!

Lásd a fenti választ!

Kopi31415!

Lásd a fenti választ. Az nem baj ha ennyire dühöng benned az önbizalom. Végül is ez is vélemény. Van igazad is.De téged nem bosszantanak ezek a dolgok? Az írás minősítgetése és a személyeskedés helyett tudsz te írni jó ötleteket is! :F


dekoninck! Köszi! :B

Zoli bácsi! Minden szavaddal egyetértek! ;)

Egy snitt az előző válaszokból:
Sajnálom, hogy nem fogalmaztam pontosan a 20 perces normaidővel kapcsolatban. Természetes, hogy személyi sérülés esetére ez nem tartható. Viszont a balesetek jelentős részében a vas törik , és a felelőség megosztásában folyik ádáz küzdelem a szereplők között.És mindez a lezárt úton. Én úgy gondolom, hogy ezekben az esetekben a szükséges és elégséges adatok és információk begyűjtéséhez kiváló eszköz a video és a foto a helyszínelő rendőr részéről.. Méricskélni sem mindig indokolt.
Én a szituáció feloldására és a közlekedés biztosítására javaslom az intézkedések lényeges gyorsítását. Az apropót egyébként két gépkocsi ütközése adta pár hónapja az M3-as bevezetőjénél. Közel 2 órán keresztül torlódott a forgalom!!!.Következményeit lásd feljebb.

Viktor0610!
Köszi Viktor, én is erről beszélek. :B

Zoli bácsi!
A második bejegyzéseddel is teljes mértékben egyetértek. Örülök , hogy találkoztunk. Már kezdtem meginogni abban a hitemben, hogy a többség mégis szeretne változtatni ezeken az áldatlan dolgokon. :B

(#25) tkazmer válasza tambek (#24) üzenetére


tkazmer
addikt

szerintem pedig elsősorban neked, aki el akarsz jutni valahova kell megteremtened saját magadnak a lehetőséget, hogy eljuthass oda, ahova szeretnél. légyszíves mondj egy olyan helyet, ahova nem tudtál eljutni úgy, hogy volt gps-ed, térképed, telefonoztál azzal akihez tartottál, és mégsem sikerült célba érned.(továbbra is magánszemélyek ingatlanjairól beszélek, amelyeket privát célokra használnak fel) igen kétlem, hogy lenne ilyen. ha mégis, akkor szerintem érdemes valahova segítségért fordulnod.
hogy válaszoljak a kérdésedre is: az utcanevek és házszámok nagyon hasznosak, például egy cím létrehozásában. DE arra _kötelezni_ valakit, hogy a címét jól láthatóan feltüntesse, enyhén szólva is furcsa...

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#26) tambek


tambek
csendes tag

tkazmer!
A reagálásod késztetett arra , hogy kiegészítsem az eredeti írást. Így a 4.pont alatt válaszolok az érveidre. Hidd el nem lenne nagy áldozat egy esztétikus tábla kihelyezése az ingatlanodra, és ha autós vagy úgy több hasonló tábla megkímélne téged is ilyen bosszűságtól, amiből nekem elég 3 naponta is egy. ;)

(#27) tkazmer válasza tambek (#26) üzenetére


tkazmer
addikt

rendben, tegyük fel, hogy a sok szerencsétlen autós miatt tényleg van ennyi kár, ezen nem vitatkozom, mert hosszadalmas lenne hasonló számításokkal kimutatni az ellenkezőjét:) a nyugattal példálóznod kár, jelenleg épp angliában vagyok, és nem nagyon jellemző, hogy kint lennének mondjuk házszámok, némelyik utcasarkon ugyan van tábla(ezt már korábban is jeleztem, hogy az utcasarkok más dolog, de oda is tehet az önkormányzat táblát), de az sem jellemző. viszont mindenki odatalál, ahova akar.
na mi volt még...
Miért ne lehetne nálunk is általánossá tenni az útkereszteződésekben az oszlopokon rögzített irányba álló ,nagy betűkkel virító utcatáblákat
azt azért ugye nem gondolod, hogy egy ilyen tábla elhelyezése az én dolgom lenne az útkereszteződésnél lévő ingatlanom miatt. ha nem az enyém - az önkormányzaté, ergo a 100e hufnak semmi értelme.

a 2 sávos m0-ás nyilván nem elég, de arra gondoltál már, hpgy mi lenne, ha nem lenne?
A magyar az egyik legszorgalmasabb nép a világon. ezen nem vitatkozom itt, túl off lenne, de nézz rá mondjuk egy építkezésre, nézz rá azokra, akik tüntetnek munkaidőben(ha erre a részre(tüntetős) válaszolsz, pls privátban, mielőtt race bannol minket:) )

a házszámokra visszatérve: tegyük fel, hogy adott egy olyan optimális helyzet, miszerint minden utcasarkon ott van, hogy milyen utca az éppen. sőt, legyen olyan a tábla, mint amilyen bp belvárosában szokott lenni, tehát még a házszámok is rajta vannak (x-y-ig, a következő saroknál y-z-ig, stb). ez miért nem elég? tegyük fel, hogy akit keresel, az az y-2 szám alatt lakik. felhívod, hogy épp fordulsz be a sarkon, és melyik ház az övé. ő megmondja, hogy a piros, ami előtt ál 2 autó. szerinted az valószínű, hogy egy utca 1 ilyen kicsi szakaszán 2 olyan piros ház legyen a mondjuk páratlan oldalon, amelyik előtt 2 autó áll? de tegyük fel, hogy mégis. nos, mit lehet ilyenkor tenni? megkérem azt, akihez megyek, hogy álljon ki a háza elé, mert úgy könnyebben odatalálok. voila, itt a megoldás, ami nem igényel házszámokat a _lakónegyedekben_!
mint írtam korábban is, közintézményeknél más a helyzet.

azzal egyetértek, hogyha mindenhol van ilyen tábla, nyilván megkönnyíti mindenki dolgát. de azért megbüntetni valakit, mert nem segít egy olyanon, aki nem tesz meg saját maga mindent azért, hogy boldoguljon szerintem enyhén furcsa dolog.

az írásod nagy részével egyébként, a főbb dolgokat tekintve egyetértek, leginkább ez a ''ha nem rondítod el az ingatlanodat'' vagy ''ha nem költesz egy csomó pénzt táblára+szerelőre'' esetleg ''ha nem segítesz'' akkor megbüntetünk, nem is kicsit dolog nem tetszik. Ha meg hozzám nem talál oda adott esetben mondjuk a mentő, mert én lusta vagyok feltenni egy házszámot, akkor az meg legyen az én bajom.

mod: upssz, kicsit hosszúra sikeredett, sry :R

[Szerkesztve]

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.