Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Shim


Shim
őstag

Küldd el a homárnak az írásod.

Religion – causing genocides over differing imaginary friends

(#2) Peter M


Peter M
tag

hmm en a nagy T nek dolgoztam anno...

Jo neked ez a velemenyed a vevonek mas... Alapvetoen amit O megvett nem tudta arra hasznalni amire szerette volna 3 napon belul volt ERGO kotelesseged cserelni...

es akkor meg nem beszeltunk arrol az altalanos magyar szolgaltatoi szopatasrol h a szolgaltatonal vett tel kijelzoje NEM garancialis es ezt meg se emlitik a vevonek amikor megveszi (lehet venni reszletre N95 115xxx aztan ha kijelzo papa telefon papa vele egyutt /tehat a T szerviz elhajt vele /elvileg a nokia megjavitja de ez elotte nagyon nem volt igy.../

csak nehany szosszenet a szolgaltatoi jatekokrol...

... meg mindig vevokkel foglalkozom es azon a velemenyen vagyok ha a vevonek jogos a kovetelese (es tisztaban vagy a jogszabalyokkal) akkor annak a kovetelesnek a kielegitese teljesen termeszetes es minden ezzel ellenteteses belso MEMO csak WC papirnak yo...

https://www.behance.net/marosi-peter-k

(#3) Viktor0610


Viktor0610
MODERÁTOR

Shim:
Gondolkodtam rajta. ;)


Peter M:
Én kicseréltem volna, szó nem volt javíttatásról! Csak -mivel a hibát én nem tapasztaltam- ennek megállapítását a szervizre bíztam volna. Mégegyszer leírom, nem javításra ment volna be, csak annak megállapítására, hibás-e v. sem.

Törött kijelző. Ez nem csak a T-Mobile-nál nem garanciális, és szolgáltató és készülékgyártótól függetlenül sehol sem az.
Két dologra nem vonatkozik a jótállás, törés és beázás.
Mellesleg hiába nem volna garanciális a T-Mobile-nál, mivel a Nokia szervizeibe is érvényes a jótállás, oda is vihetnéd javíttatni.

Samsung Galaxy A54

(#4) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Ha jól tudom, vevő 3 napon belül elállhat a vásárlástól, tehát ha ő azt mondja, hogy lóvé vissza, nem tehetsz semmit... De nem jobb egy elégedett vevő, mint egy elégedetlen?

https://www.coreinfinity.tech

(#6) sh4d0w válasza Kalandor (#5) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Igaz, ezt találtam:

''...A Rendelet értelmében ugyanis, ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza...

Ennek fényében azonban a csereigény Viktor által említett esetben teljesen jogos. Megint megkérdezem: nem jobb egy elégedett vevő, aki az ismerőseinek azt fogja mondani, hogy XY üzletben érdemes vásárolni, mert balhé volt a telefonnal, de korrektül kicserélték azonnal?

https://www.coreinfinity.tech

(#7) zolle


zolle
tag

[link]
garanciáról közembereknek

(#8) shev7 válasza sh4d0w (#6) üzenetére


shev7
veterán

de, fontosabb a vevo elegedettsege, de ebben az esetben nem igazan errol van szo. Visszajott a vevo, hogy elmondasa szerint (!!) baj van a telefonnal. Mindent cserelni kene amire a vevo azt mondja, hogy rossz, csak eppen most jo?

''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

(#9) Viktor0610 válasza sh4d0w (#6) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Persze, jobb az elégedett vevő, ebben természetesen vitának helye nincs.
Viszont nézzük meg a másik oldalt. Két esetben cserélten volna ki szó nélkül. Egy: a hibát tapasztalom, kettő: nincs az utasítás, amire hivatkoztam az írásban is.
Nagyon fontos. Én igyekeztem partner lenni annyira, amennyire azt az ügyviteli utasítások engedték. (Sarkított példa.) Mivel a hibát nem tapasztaltam, akár el is hajthattam volna, de én felajánlottam neki a bevizsgálás utáni cserét. Még valami. Jobbak vagyunk, mint más cégek, mert személyesen tapasztaltam, h. akkor is szervizbe küldték a készüléket, mikor az be sem kapcsolt!

Azt már meg sem jegyeztem, h. bár úgy váltunk el, h. neki nem velem van baja (főleg, miután a telefonos ügyfélszolgálaton az ügyintéző u.azt mondta, mint én), aztán mégis az én nyakamba varrja az egészet...

Samsung Galaxy A54

(#10) ftc


ftc
nagyúr

Nézd beleolvastam a következőbe is.Bevizsgálásról egyik esetben sem akart hallani.Csak a csere érdekelte...számomra elég fura

(#11) sh4d0w válasza Viktor0610 (#9) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Én nem kívánlak elmarasztalni, merthogy igazán semmi alapom rá, csak nyilván a vevőben is benne van az, hogy ha kiesik a 3 napos cseregaranciából, akkor esetleg heteket várhat a telefonjára. Nem feltételezem Rólad, Rólatok, hogy erre játszottatok volna rá, ellenben sajnos nem egy példa is van rá, hogy ezzel bizonyos vállalkozások szeretnek visszaélni.

https://www.coreinfinity.tech

(#12) Viktor0610 válasza sh4d0w (#11) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Tudom, h. Magyarországon még nem alakult ki a vásárlási kultúra, sem eladói, sem vevői részről. Azzal is tisztában vagyok, h. sok esetben ott vágnak át, ahol akarnak és tudnak. Engem is hajtottak már el 3 munkanapon belül, mikor be sem kapcsolt a telefonom, h. így meg úgy... (Persze, végül kicseréltettem, csak egy bemutatóterembe vittem a készüléket. Itt -bevizsgálás után- új készüléket kaptam.)
A három munkanapos csere azért nem sérült volna, mert ő jelezte igényét és mint minden ilyen esetben, a telefont, annak szervizből való visszaérkezte után cseréltük volna -amennyiben a hiba valóban létezik! Ezt nem akarta elfogadni. Mi nem javításra küldtük volna be, hanem a csere jogosságának elbírálására.
(Természetesen, amennyiben ezt nem/sem tettük volna meg, teljesen jogosan fordult volna a FVF-hez.)

Samsung Galaxy A54

(#13) luciferc


luciferc
őstag

ezt az esetet tanítani lehetne a fogyasztóvédelmi szakembereknek. rengeteg probléma megtalálható benne, ami ma itthon nehezíti a vásárló-kereskedő kapcsolatot. A vevő türelmetlen és bizalmatlan, a kereskedő rugalmatlan és bizalmatlan. egyik sem bízik a másikban. a jelen esetben a kereskedő alapvetően érthetően mondja azt, hogy ha nem tapasztalja a hibát, akkor bevizsgáltatja. a vevő viszont érthetően mondja azt, hogy a kereskedő legyen belátással, és ha a vevő órákat tölt el a garanciális ügyintézéssel (miközben valószínűleg lenne jobb dolga is) és nem valami láthatóan mondvacsinált hibával jön, ráadásul 2 egyforma telefont is vett, és csak az egyikkel van gond, vagyis bénázásról sem lehet szó, akkor cseréljen.
szóval bár a kereskedő álláspontja azt hiszem jogszerű, mégis, normális esetben azonnal cserél. az eset kapcsán szerintem mind a vevő, mind a kereskedő egyformán szégyellheti magát, a kereskedőnek pedig érdemes felülvizsgálnia gyakorlatát.

(#14) Landor válasza luciferc (#13) üzenetére


Landor
tag

''szóval bár a kereskedő álláspontja azt hiszem jogszerű, mégis, normális esetben azonnal cserél''

jajj ha ekkora okos vagy, definiáld már légyszíves hogy mit jelent az hogy normális esetben?

és nem valami láthatóan mondvacsinált hibával jön, ráadásul 2 egyforma telefont is vett, és csak az egyikkel van gond, vagyis bénázásról sem lehet szó, akkor cseréljen.

itt meg ferdíteném a demagód dumád
''bénázásról sem lehet szó''-ról
''beázásról sem lehet szó''-ra

aztán meg lehet merengeni hogy mi a kereskedő álláspontja hogyha benyújtja neki a számlát a központ(akié ténylegesen a készülék), mikor kiderül a jófejségből kicserélt készülék garanciavesztett lett

(#15) t72killer válasza Landor (#14) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Igazából a gondnak, ahogy látom 3 gyökere van:

1. a vásárlóknak kevés a pénzük -> emiatt általában az olcsó vackokra van kereset óriási mennyiségben. Mobilok terén nem todom, mi a helyzet (1 régi T65-öst használok, aminek ha baja van szétszedem és megjavítom:DDD, 1x kellett antennát forrasztani neki), de pl laptopoknál jellemző, h mindenféle noname márkát veszünk, mert az még épp belefér a budget be, és nem pl egy thinkpad-et, msi-t, v apple-t, amivel valszleg nemigen lesz gond 10 évig.

2. a kereskedőknek is kevés a pénzük, mindenáron profitot akarnak maximalizálni, és nem törődnek a minőséggel: -> a noname-ből is a legsz@rabb darabok jutnak az országba. ill egy magyar kereskedő szívbajt kap, ha véletlen rajta marad 1 vacak mobil, v neadjisten notebook költsége.

3. nincs kultúrája a garanciának.-> USA-ban vettem 1 laptopot, úgy szólt a garija, ha 3x HOZZÁ KELL NYÚLNIUK, akkor 3. alkalommal már az egészet AZONNAL cserélik (izé, mostmár postafordultával, nincs az utcasarkon besbuy:DDD). 3 éven belül. Ahol most vagyok, ha vmivel komoly baj van, akkor a kereskedő levesz 1 újat nekem a polcról... (jah, és nem azzal kezdik, hogy tuti h a vásárló a hibás - igaz, csaló vásárló sem jellemző)
Azért teszi, mert szeretné, következő alkalommal is nála vásárolnék.

[Szerkesztve]

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#16) Gyuri27 válasza Viktor0610 (#12) üzenetére


Gyuri27
félisten

Nos. Annó 96' telén elopták az irataimat. 97'ben beidéztek a lakhely szerinti kapsra, mivel kiderült a személyimmel vissza éltek. A pannonnál vettek vele készüléket csináltak vele jó nagy számlát és ugye fizetés nélkül eltüntek. Érdekesség, hogy a flekóm le volt fénymásolva (mivel a cég lefénymásolja) és minden adatom és képem valódi volt, azon változtatás nem történt. Persze a cég feljelentést tett. Én mivel előtte okmányaim eltünését jelentettem, tisztáztam magam. Kaptam is határozatot a nyomozás megszüntetéséről kb. 1 év múlva. Na eljött a 2002 karácsonya telefont szerettem volna venni a cégnél. Némi ügyintézés után a hölgy kijelentette, hogy én a felsorolt büncselekményeket elkövettem és tartozok a cégnek. Elmeséltem neki a történetet. Kisebb vita után közölte, hogy hozzak igazolást a megszüntetésről. Közöltem mivel ezt a cég már annó megkapta, nem vagyok hajlandó vidékre leutazni az ő baromságaik miatt. Persze telefont nem tudtam venni. De a lényege az egésznek az a tudatlanság és az ügyfél lenézése. Nem kaptam igéretet, hogy valaki utánnanéz és a rendszerből törklik a tartozást. Szerintem még mindig ''tartozom''.
Így nem kaptam kegyet, hogy pannon előfizető legyek.

Elhiszem, hogy te jól végzed a munkád, de ha nem voltál ott akkor azt nehéz megitélni mi is történt valójában. Sajnos általánosságban az ügyfélszolgálatok baj esetén hajlamosak az ügyfél panaszát leszarni. Tudom más helyeken jártam már így. Hiába volt igazam. Érdekes módon mikor az ember valamelyik felső vezetővel akar beszélni szó nélkül megoldják a problémáját. Azt viszont nem értem ha tudja, hogy nekem van igazam miért kell elmelt hangnemben eddig eljutni.

Amd - Radeon - Ryzen

(#17) t72killer válasza Gyuri27 (#16) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Erősen emberfüggő a dolog. Láttam már szerencsére korrekt ügyintézőt is, a tesco-nál, aki 1 szó nélkül (na jó, a papírokat ki kellett tölteni) cserélte a sz@rráment kínai flex-et márkás darabra.

+Láttam akadékoskodó sztech nagykert, akik szegény haveromat átküldték pest túlsó végébe + nem kapta vissza az 1 hetes gépét 1 hónapig, pedig ment az egyetem, és elég sok volt a beadandó.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#18) Viktor0610 válasza Gyuri27 (#16) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Hozzászólásod első részéhez: most nem találom az eljárást, de van lehetőség ennek tisztázására, csak akkor, mikor te próbáltál előfizetést venni, ez még nem volt megoldott. Ebben igazad van.
Valószínűleg a találatot a mai napig feldobná a rendszer, de mostmár ha nem is egyszerűen, de gördülékenyebben megoldható volna a probléma.

A cikkhez és a hsz. második feléhez. Olyannyira ott voltam, h. a homáros cikk első részének végén megnevezett G. Viktor én vagyok.
(A felsővezetővel azért egyszerűbb az ügyintézés, mert ha ő hagyja figyelmen kívül az utasításokat, az nem olyan nagy gond, mintha a ''sima'' beosztott tenné u.ezt.)

Samsung Galaxy A54

(#19) Gyuri27 válasza Viktor0610 (#18) üzenetére


Gyuri27
félisten

Lehet, hogy van. Sőt csak azt nem nekem kellet volna intéznem.

Nem kértem egy alkalommal sem a szabályok semmilyen áthágását. Azt akartam ami jár és kifizettem. Szok cég elfejti, hogy a termékkel szolgáltatás is jár.

Ha meg te voltál akkor ezt jobban tudod. ;)

Amd - Radeon - Ryzen

(#20) Bog


Bog
HÁZIGAZDA

Pár dolgot még hozzátennék:

A szolgáltatóval szerződött viszonteladói partnernek úgy kell a 72 órás csere, mint Kiszel Tündének a szemöldökdúsító. Alapvetően sem a Pannon, sem az értékesítő, sem pedig az ügyfél nem tehet arról, hogy szopóágra kerül egy telefon, mert a gyártó szarul rakta össze. De valahol mégis érvényesíteni kell a 72 órás cserét, az pedig a törvény szerint az értékesítés helyszíne.

Namostan itt két dolog történhet.

1. A telefon láthatóan hibás, akkor gond nélkül csere (bár megjegyzem, hogy az, hogy ''nem kapcsol be'' simán megoldható egy avatatlan kézzel megpróbálkozó függetlenítésnek is).
2. A telefon az ügyfél elmondása alapján hibás, de az értékesítés helyszínén nem produkálja a hibát. Ezt nyilván nem fogja SENKI kicserélni, és ez így normális.

A gond akkor van, amikor a telefon produkálja a hibát, de nem megállapítható, hogy az ügyfél trükközésének nyomán kúródott el, vagy pedig tényleg fostalicska volt a telefon gyárilag. Ilyenkor általában a szerződött viszonteladó a bevizsgálás mellett dönt.

Miért?

Mert ha kicseréli egy újra a készüléket, akkor a hibásat persze felküldi a szervízbe. Ha ott kiderül, hogy tényleg gyári hiba volt, akkor a gyártó/szolgáltató természetesen díjmentesen pótolja a viszonteladói üzlet készletét egy típusazonos darabbal. De ha kiderül, hogy a t. ügyfél kummantott egy kurvanagyot, és meg akarta házilag buherálni a telefonját, és ezért romlott el, akkor a viszonteladó beszopta, mert nem kap cserébe másikat az anyacégtől, tehát bukott egy telefonnyi lóvét.

Aki egyszer megégette magát ezzel, az kevésbé rugalmasan cserélget első bemondásra 72 órában telefont, ezt szerintem nem ügy belátni.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#21) parandroid válasza Viktor0610 (#3) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Küldd el nyugodtan a Homárnak a válaszodat, leközlik azt is.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#22) biga válasza sh4d0w (#4) üzenetére


biga
senior tag

A 3 napos cseregaranciának vagy visszavásárlásnak a legfontosabb alapfeltétele a hiba! Ha nincs hiba (illetve itt nem tapasztalható), akkor értelmezhetetlen a jótállás fogalma. Az ügyintéző jószándéka bizonyítékául elküldheti ennek ellenére bevizsgálásra, mert gondolom ő is úgy gondolja, hogy nem viccböl hozta be az ügyfél. De ismétlem, a hiba megléte elengedhetetlen feltétele a jótállásnak!

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#23) hfrankee


hfrankee
senior tag

Hát ez szőrszál hasogatás,általánosságban holvagyunk mi a ''nyugati'' társadalmak vevő orientált szemléletétől?!Sehol!Ez a sötét középkor ami kis hazánkban e téren (is) folyik!
Példa:mikor megjelent az első PSX (199?) Németo.ban éltem és vettem egyet egy nagy árúház láncban.2 hétre rá ,saját hibámból elromlott,vissza vittem és a blokkot bemutatva-nem kérdezték,hogy mit csináltál te idióta-2 perc alatt kicserélték!!!!!!!!!!!!
Egy olyan mobilszolgáltatónál voltam ügyfél-volt vagy15,nem 3-ahol ha engem hívtak jóváirtak összeget a számlámra és (199?-ban) 1 márkáért vettem nokia telefont és 10 DM volt a havidíj,amit persze lebrekeghettem!
Hol vagyunk ehhez képest, és ezt is csak itt engedhetik meg maguknak sztem!számomra ez botrányos extra tisztességtelen haszon a mobil cégekm részéről(is). :W

(#24) lesaux válasza hfrankee (#23) üzenetére


lesaux
veterán

Az írást elolvastad? Mert nem úgy tűnik.

(#25) biga válasza hfrankee (#23) üzenetére


biga
senior tag

Csak tudod azokban az országokban nem jellemző az sem - csak hogy egy kicsit védjem a hazai szervizes oldalt - hogy a megunt vagy elb@szott elbuherált bármilyen készülékeket, még ha az mégoly nyílvánvaló is asztalcsapkodással próbálják legaranciáztatni a vélt jogaikra hivatkozva. És ha sikerül nekik, akkor másnap már büszkén meséli a haveroknak, hogy milyen f@sza gyerek ő, mert milyen tutin megszivatta ezt vagy azt a szervízt. Ugyanis ez itt mindennapos esemény, amit ha a pult másik oldalán állnál nap mint nap tapasztalnál. Nem állítom, hogy a többség ilyen (közel nem), de azért elég gyakran előfordul ahhoz, hogy az ember gyanakvóvá váljon. Ha ilyen nem lenne, akkor a bizalom is nagyobb lenne nem gondolod?

Mellesleg itt a hibát nem tapasztalták. Mi alapján cserélték volna ki neki?

[Szerkesztve]

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#26) hfrankee válasza lesaux (#24) üzenetére


hfrankee
senior tag

Bizony áááám!Erre reagáltam,hogy ''szörszálhasogatás'' és persze azt, hogy sztem!
Az ember a tapasztalati élményeiből építkezik.Én ezt tapasztaltam.Bár teljesen egyetértek a mentalitásbeli óriás problémákkal,de ez olyan érzés néha,mintha az ügyfél és a szolgáltató közt egyfajta verseny lenne,hogy ki tud jobban '''betartani'' a másiknak,hogy anyagi,erkölcsi vagy morális haszon az ő oldalán keletkezzen,mindenféle hosszútávú építő gondolat nélkül.

(#27) Viktor0610 válasza hfrankee (#26) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Nem egészen értem, milyen ''betartásról'' beszélsz... :U

Nem írom le N+1. alkalommal, mit miért tettem...

Samsung Galaxy A54

(#28) hfrankee válasza Viktor0610 (#27) üzenetére


hfrankee
senior tag

Ne haragudj de nem akartam személyeskedni!Nem konkrétan ez az eset ami kiborit,hanem az az általános gyakorlat ami mindennapos. De gondolom te mint alkalmazott,nem te döntöd el hogy mit hogyan bírálsz el,hanem létezik vmilyen direktíva amihez alkalmazkodnod kell.Ugyan ez a cég ezt a filozófiát nyugatabbra nem engedhettné meg magának,de javíts ki, ha nincs igazam.Azt szerettem volna érzékeltetni,hogy nekem nem kellet semmit bizonygatnom,hogy jó-e vagy sem,és az eladó sem akarta bebizonyitani, hogy nincs igazam,pedig készen álltam öszinte ''vallomást'' tenni,hogy én qrtam el,de még lehetőségem sem volt vallani.BIZALOM és KÖLCSÖNÖS érdekviszony állt fenn.Utána csak náluk vettem a gémeket
A sirás fojtogatott,hogy ez tuti meseország :DDD ,pedig nem.

(#29) ftc válasza hfrankee (#28) üzenetére


ftc
nagyúr

a PS más ....

Voltam Sony előadáson munkatársakat kerestek...de valamiért rátértünk a garanciára.Azt mondták azonnal cserélik mivel megéri nekik.Visszaviszik a gyárba megnézk mi a hiba kap uj külsőt és ujra polcon..még a flasheltet is visszaveték.

De nem ez a bevett szokás hanem megvizsgálják ,hogy a észólék,alkatrész a rossz vagy a tulajdonos által halálozott el sérült meg nem múködik megfelelően...

(#30) dabadab válasza shev7 (#8) üzenetére


dabadab
titán

''Mindent cserelni kene amire a vevo azt mondja, hogy rossz, csak eppen most jo?''

Igen.

DRM is theft

(#31) biga válasza dabadab (#30) üzenetére


biga
senior tag

Gondolom ezt viccnek szántad. Vagy nem Magyarországon élsz... :U

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#32) Brumi


Brumi
senior tag

Megoldás arra a problémára, ha bizonytalanok vagytok a termékkel kapcsolatban:

Amikor vettem a PDA-mat egy elég nagy kereskedőnél személyesen, akkor az elsőt 1 napon belül kellett visszavinni, mert rossz volt. Természetesen a vásárlásnál nem próbálhattam ki, erre esélyt sem adtak. Nagy veszekedés árán több hét után kicserélték, majd kaptam még egy rosszat. Ismét veszekedés lett a dologból és mondtam, hogy saját érdekük, hogy visszaadják a pénzemet, mert ilyen szar cégnél nem veszek még egy gépet.
Átmentem egy másik céghez, ahol korábban egy eladó segített a máshol vett hibás készülékkel kapcsolatban (rendkívül kedves és korrekt viselkedés). Ott tanácsolták, hogy vegyem neten keresztül, mert úgy 8 napig lehet próbálgatni a gépet és ha nem tetszik vagy hibás, akkor vita nélkül visszaadják a pénzt vagy cserélik a gépet. Ez a törvényben benne van, erre kötelezhető a cég. Ezt hívják elállási jognak. Azóta minden cuccot boltban kinézek, majd neten megrendelek. Ráadásul drágább dolgoknál ingyenes a házhozszállítás is.
Ha ezt kihasználjátok, akkor kiüthetitek a 3 napos szabályt.

http://www.flickr.com/photos/brumi/

(#33) dabadab válasza biga (#31) üzenetére


dabadab
titán

Nem, nem viccnek szantam, komoly voltam.

Szerinted mi lenne a kovetendo eljaras ilyen esetben? Ott a vevo, azt mondja, hogy van vmi sporadikus hiba, ami eppen nem jon elo. Oke, az ember megprobalhatja kiszurni, hogy nem arrol van-e szo, hogy a t. vevo vmit rosszul csinalt, de ezen tul tenyleg azt kellene rola feltetelezni, hogy csak viccbol pazarolja az idejet arra, hogy bemenjen reklamalni?...

DRM is theft

(#34) t72killer válasza dabadab (#33) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Be kell vizsgálni a cuccot, és a bevizsgálás ne annyiból álljon, h felteszem a polcra, és amikor a vevő visszajön leveszem, és azt mondom neki, h ő az idióta :(((

+igazán visszahozhatnák a ''pénzt vissza'' szabályozást is (hivatalosan nincs, csak 1-2 rendesebb kereskedő cégpolitikájában. Sajnos Mo.-gon csak ostor-korbács módszerrel lehet vásárlóbaráttá tenni a kereskedelmet :( )

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#35) dabadab válasza t72killer (#34) üzenetére


dabadab
titán

Persze, be kell vizsgalni, de a vasarlas utan ennyi idovel meg hatarozottan a vasarlo oldala van elonyben, vagyis a kovetendo eljaras az, hogy kicserelik a cuccot, aztan amit behozott, azt bevizsgaljak, nem pedig az, hogy elveszik a telefont bevizsgalasra, a vevo meg addig legyen szives mind a penze, mind a vasarolt aru hasznalata nelkul meglenni.

DRM is theft

(#36) ftc válasza dabadab (#35) üzenetére


ftc
nagyúr

ok adjanak egy csere készüléket addig természetessen a beviszgálás idejére.Természetesen valami olcso készóléket amit direkt erre a célra tartanak fent.

De most kérdem tőled,ha csak ugy visszaveszem és nem hibás csak a tulaj nem értett hozzá akkor utána kinek adod el?Kin fogják számon kérni a telefont?Az eladón ezt meg senki se kockáztatja meg.

(#37) Brumi


Brumi
senior tag

Tényleg nagyon kevés korrekt bolt van itthon. Az a bolt ahol utoljára megvettem a gépet nálam elég nagy hendikeppel indult, mert nem volt róluk túl jó véleményem, de ez a leírt ügy miatt megváltozott. Ők azt mondták, hogy mivel a kedves vevő meg sem nézheti a terméket vásárlás előtt, ezért ők vállalják, hogy 3 napon belül akár vissza is veszik, ha nem tetszik.
Ebben az országban a boltosok pofátlanul magas haszonnal dolgoznak, de szolgáltatást egyik sem nyújt ezért. Ahogy kiteszed a lábad a boltból, bármi utólagos probléma van, letojnak.

Pár évvel ezelőtt más volt. Egyszer kellett volna notihoz autós töltő de csak 2 hétre. Elmendtem a márkaboltba, mondtam, kifizetem, de 2 hét múlva hozom vissza a cuccot. Az eladó 2 perc gondolkodás után rábólintott. Még azt is megengedte, hogy fizetés előtt még kivigyem a cuccot a kocsiba kipróbálni egy mellékutcába. Jó volt, elvittem. Nyaralás után a cuccot visszavittem, megkaptam a pénzt és odatettem a srácnak 2k-t a kezébe hálám jeléül de nem akarta elfogadni. Ez az igazi kereskedő, ez kellene ma is.

http://www.flickr.com/photos/brumi/

(#38) t72killer válasza dabadab (#35) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Hm, sztem igenis megérdemli az a kereskedelmi lánc az azonnali cserét, ha olyan vackot árul, ami 1ső nap tönkremegy (pl tesco-ban azonnal cserélték a kínai flexet, ami +adta magát 5 perc flexelés után...)

Az eladó meg annyira értsen a cuccokhoz, hogy elsőre ránézve megmondja, h ok, ez amiatt van, m a vásárló nem ért hozzá, megmutatom szerencsétlennek, miket kell nyomkodni...

Ja! pl USA-ban megveszel x terméket, hazaviszed, kipróbálod, és ha nem tetszik 2 hét múlva is visszaveszik tőled! utána eladják refurbished-ként általában, olcsóbban. És nem vagyok biztos, hogy ők nagyobb haszonkulccsal dolgoznak...

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#39) biga válasza dabadab (#33) üzenetére


biga
senior tag

Nem álltál még a púlt másik oldalán, ugye? Jó ha tudod, hogy rengetegen próbálkoznak be úgy a cserével, hogy könnyen ellenőrizhetően ő csinálta a hibát. Na ilyenkor is asztalcsapkodás van részükröl. Aztán van az az eset, mikor a szervízben az istennek sem produkálja a hibát bármilyen gyilkos tesztnek veti alá a szervizes. Ilyenkor a szabályos eljárás az, ha egyszerűen visszadja az ügyfélnek. Ettöl legtöbbször eltérnek a szervízek, mert szinte minden esetben felajánlják ilyenkor a bevizsgálást, hogy a rejtett hibára is fény derüljön. Tudod ha kicserélem automatikusan, akkor - ha még sincs semmi baja - akkor pár nap múlva ott áll a szervíz 10-15 bontott termékkel, amit a kutya sem akar megvenni tőlem (gondolom te sem szeretsz bontott, próbálgatott készüléket vásárolni).
A harmadik amikor 2 nap után a pénzt követelik vissza legtöbbször vélt vagy valós hibával. Ha a hiba valós, a legtöbb piacrol élő szervíz felajánlja a cserét. De ha nem valós, akkor azt is fel kellene fogni, hogy egy szervíz az nem kölcsönző, hogy megveszi az ügyfél a terméket, 2 napig használja, aztán majd visszaveszem tőle a hibátlan terméket eredeti áron...
Szóval lehet, hogy te mindig tisztességes vagy, és éppen ezért érthetetlen számodra a púlt azon oldalárol ez a gyanakvás, de a pult másik oldalárol nézve nem mindenki olyan, mint te. Bizony elég sok olyan eset van, ami gyanakvásra ad okot. És ha a tévedést a te fizetésedböl vonják le, akkor te is máshogy fogod értékelni a dolgot.

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#40) Gyuri27


Gyuri27
félisten

Szeirntem az a legnagyobb baj az egésszel, hogy sok helyen nem lehet az terméket kipróbálni. Pedig sok esetben a hiba már akkor előjönne.
A másik ami miatt az ember az aztalt veri a bevizsgálásnak nevezett valami ami hónapokig tart. (de hogy mi tart annyi ideig azt nem tudni. Sajnos nem köti már határidő) Ugye értelemszerűen se pénz se termék. Persze ez egy olyan terméknél nem érdekes amit az ember nem használ nap mint nap. De pl kell a gép az embernek mert azzal dolgozik akkor? Vegyen másikat v ne dolgozzon. Na ezért ütik sokan a 3 nap miatt az asztalt.

Amd - Radeon - Ryzen

(#41) ftc válasza Gyuri27 (#40) üzenetére


ftc
nagyúr

szted miért nem szeretik felbontani?

olvasd csak a számtech boltosok totyikját....felbontatja és utánna mást visz el hiába működik..

(#42) ollie


ollie
MODERÁTOR

''''az előre fizetendő havidíjat egy napunk van letelefonálni, különben elveszik, de pár keresztkérdés után magunk is rájöttünk. Miután rákérdeztünk azzal érvelt, hogy ez a kártya aktiválási díja, ami hülyeség, de ezt ő is tudta szerintünk.''
- Az előre fizetendő havidíjat -természetesen- nem egy nap alatt lehet lebeszélni, hanem az első számlákból írjuk jóvá időarányosan. Nem hiszem, hogy ezt kollegina rosszul tudta/mondta volna... Természetesen, nem is veszik el.''


Pedig így van, én is - sőt a feleségem is - buktuk az első havi előfizetési díjat. Ugyanis előre kellett fizetni, és mivel az aktuális számlázási periódus zárása előtt 1-2 nappal fizettünk elő, ezrét buktuk majdnem az egész előfizetési díjat. És nem írtak belőle semmit jóvá.

***

(#43) biga válasza Gyuri27 (#40) üzenetére


biga
senior tag

Nincs is semmi gond azzal, ha valaki jogos igényt érvényesít 3 napon belül. Biztosan van kivétel, de szvsz a legtöbb szervíz ezen nem problémázik, egyböl cserél. A gond a bizonytalan termékekkel van, mint ami a cikkben is szerepel. Amikor az eszköz a hibát az istennek sem produkálja.
Szerintem azért a több hónapos bevizsgálás elég végletes példa. Biztosan van ilyen és egyértelműen nem áll fenn a ''lehető legkisebb kényelmetlenség'' elve, szvsz is elitélendő eset ami mellesleg a többi szervíz hírét is rontja. De 1-2 hét bizony előfordul, ugyanis a legtöbb alkalommal gyártó által akkreditált szervíz vizsgálhatja be csak, annak meg a kiskerek igencsak ki van szolgáltatva.
A kipróbálás meg egyrészt sok terméknél nem működik (pl. egy számítógépen max annyit tesztelhetsz, hogy elindul-e vagy sem, de hallottam már olyat is, hogy ügyfél fagysztóládát akart kipróbálni), másrészt gyakori, hogy a kedves ügyfél kipróbálja, aztán egy bontatlant hajlandó csak elvinni. Aztán meg próbáld meg eladni a bontottat. Azért az én tapasztalatom az, hogy az ésszerűség határain belül a legtöbb helyen ki lehet próbálni az eszközöket.

''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

(#44) Gyuri27 válasza ftc (#41) üzenetére


Gyuri27
félisten

Szoktam. :DDD
Biztos én vagyok a hülye. Én kibontatom (sok éves tapasztalat) ha tetszik ha nem és kipróbálom. Azt az okos embert meg nem értem aki zsákbamacskát vesz. Tehát próba után veszem meg pl. tv. Mert akkor nagy esséllyel nem kell a 3 napos cserére rohangálni.

Amd - Radeon - Ryzen

(#45) ftc válasza Gyuri27 (#44) üzenetére


ftc
nagyúr

de elviseed a kibontottad ...sokan azután nem haladok elvinni mert ki van bontva..

Amugy erre a kibontásra az lenen a megoldás,hogy

megveszed elmész egy helységbe ahol kilehet probálni.ha hibás adnak másiakt ha nem további szép napot és akkor ez kikerülve...

(#46) Gyuri27 válasza ftc (#45) üzenetére


Gyuri27
félisten

Az attól függ. De mint irtam és saját kibontott termékemet elviszem! Meg szeretem is látni mi van a dobozba. Az-e, nincs-e összetörve. Mert az otthoni kibontás után ezeket nehéz bizonyítani.

Amd - Radeon - Ryzen

(#47) ollie válasza hfrankee (#26) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

Szerintem menj vissza Németországba. Mindenkinek jobb lesz. :)

***

(#48) t72killer válasza Gyuri27 (#46) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Igen, így van ezzel az ember pl akkor is, ha TFT-t vesz: marhára idegesítő tud lenni 1 fényes hibás pixel a kép közepén. És ha nem 0 pixelgaris a moncsi, akkor szitkozódhat az ember, hogy pl kiadott 200kFt-ot egy 24-27''-os csodára, ott rondálkodik a közepén 1 fehér pötty, és nem hajlandóak cserélni. Na köszönöm szépen...

(különben pedig kockázat: a vevő ezesetben 200kFt-ot kockáztat, az eladó ennek max felét, attól függően, mennyi haszonkulccsal dolgozik)

Még egy dolog: nemazért, de mindenki szeret+szabadnapot kivenni, vagy a 7végéjéből egy délelőttöt (ha 1általán nyitva a bolt) áldozni, hogy 1 órát veszekedjen az ügyfélszolgálattal a gari miatt, vagy próbálja bebizonyítani, hogy kilopták a csomagból pl a DVI kábelt?

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#49) ollie válasza ftc (#45) üzenetére


ollie
MODERÁTOR

''de elviseed a kibontottad ...sokan azután nem haladok elvinni mert ki van bontva''

Hát, elég nagy hülye, aki kibontatja, és utána egy másik bontatlant terméket visz el. Hiszen a bontatlan áru lehet hibás, a bontottat meg ugye épp az előbb próbálta ki...

***

(#50) ollie válasza t72killer (#48) üzenetére


ollie
MODERÁTOR


''(különben pedig kockázat: a vevő ezesetben 200kFt-ot kockáztat, az eladó ennek max felét, attól függően, mennyi haszonkulccsal dolgozik)''


Na ne viccelj már. A haszonkulcs mondjuk 20, legfeljebb 30% lehet, de semmiképpen sem 100%.

***

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.