Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Nem vénnek való vidék - Berettyóújfalu
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Lalikiraly: Astra kalandok @ Negyedik rész
- Meggyi001: Kórházi ellátás: kuka vagy finom?
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- sh4d0w: StarWars: Felismerés
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
erdoke
titán
Úgy tűnik, a többség valamiért a vízzel hozza rokonságba a szervizt. Service -> szerviz. A vízhez semmi köze, és a huszadik hosszú í után baromira idegesítő.

-
Hobli1988
aktív tag
Hi!Szerintem ha én valamelyik boltban otthagyok 100-200ezret és egy kisebb alkatrész tönkre megy nem kellene velük szarozni 2hétig!
-
REDRAT
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Ma belefutottam ebbe a topikba.
Kb másfél órámba került még végignyálaztam, de annyira magával rántott, hogy nem bírtam ott hagyni.
Kényes és izgalmas téma ez!
Elöljáróban csak annyit, hogy a pult mindkét oldalán álltam már sokszor és fogok is még
Sőtt szervizes is voltam, mobilokat javítottam!
A történetből amit itt boncolgattok arra jutottam, hogy itt az történt, hogy a vásárló, akinek meghibásodott a készüléke és azonnal nem tudta kicseréltetni, nyílván nagyon dühös volt a kellemetlenség miatt(jogosan!). Aztán amint emésztete magát, dühében leírta ezt a forumra, persze amint az írást olvasom, szerintem egy kicsit felfújta az ügyet és néhány dolgot a maga javára ferdített el. Szerinte a két fő bűnös a szolgáltató és a boltban dolgozó eladók.
Viszont pár dologra már az eljén felfigyeltem:
Előszőr is nem a vásárló írta ezt a panaszos dolgot a topikba, hanem a felesége. Ez mondjuk lényegtelen, mert lehet hogy a vásárlásnál mindketten jelen voltak, csak a csere igény bejelentésénél nem, végül is nem számít. Azonban érdekes, ha a vásárló szerint a termék rossz volt, a helyszínen kicserélni nem tudták volna azonnal, de bevizsgálás után, ha valóban hibás igen, ráadásul felajánlották, hogy addig kaphat cserekészüléket; akkor miért nem hagyta ott??Hiszen Ő biztos volt abban, hogy a termék hibás és csak idő kérdése, hogy produkálja a hibát!Érdekes...
Persze lehet, hogy csak tényleg mérges volt és még nem akart dönteni azonnal.
Nem tudhatjuk.
A másik az, hogy azt írja 3,5óra volt az ügyintézés. Na az hogy??????????
Nem tudom, de számomra nem nagyon elképzelhető, hogy egy boltban annyira sokan lennének, hogy valakinek is több, mint három órát kellene várnia, persze ettől még előfordulhat
Vagy lehet azért tartott idáig, mert ő úgy döntött, hogy leül és megvárja amíg tapasztalható a hiba, de 3,5óra után megunta. Nem tudhatjuk!
A harmadik dolog az, hogy azt írja nem vett fel a dologró a kereskedő jegyzőkönyvet.
Na ez több szempontból is érdekes! Ha ott hagyja a készüléket, bevizsgálásra átveszik, hivatalos jegyzőkönyv készült volna, amin nem javítás, hanem 3 munkanapos csereigény jogosságának megállapítása szerepelt volna! Én is Pannon viszonteladónál dolgozom, tudom, hogy így van! Ráadásul az összes hiba és dátum is rögzítve lett volna. Aztán a másik, ha ezzel Ő nem értett egyet, és ez ennyire felháborította, akkor beír a vásárlók könyvébe, és lám máris van egy mindkét fél álláspontját rögzítő jegyzőkönyv, aminek az egyik példánya nála marad, mehet vele a fogyasztóvédelemhez, dokumentáltan, plusz a cégnek is kötelessége 30napon belül kivizsgálni és meválaszolnia a dolgot.
A negyedik érdekes dolog az, hogy én úgy tudom, hogy csak akkor hozható az Ügy ilyen részletességgel bármilyen formában nyílvánosságra, ha a fogyasztó a fogyasztóvédelemhez fordul, a békéltető tárgyalásra sor kerül, ám a cég nem tekinti döntőnek az ügyben a békéltető testület döntését! Ez azért fontos, mert a békélető testület álláspontját a cégnek nem kötelező magára nézve jogerősnek elfogadni, erre van a bíróság!Ám a cégek többsége természetesen elfogadja ezt!Na mindegy az a lényeg, hogy elvileg csak akkor hozható nyilvánossságra a cég neve és az eset, ha a cég a békltető testület döntését nem ismeri el magára nézve kötelezőnek.
Itt pedig ugyebár idáig el sem jutott az Ügy, ennek ellenére a kedves Ügyfél konkrétan megemlíti a szolgáltatót PANNON, sőt még a dolgozót is G. Viktor, ráadásul még a Vezeték nevét is, hacsak rövidítve ugyan, de kiírta!Meg ugyebár azzal, hogy azt írta Árkád 2. emelet a bolt is elég egyértelműen beazonosítható. Érdekes....
Ja és természetesen, ha az ügyintéző ezen felbuzdulva mondjuk hasonló módon beírta volna válaszban itt a kedves Ügyfél nevét hasonló rövidített formában, akkor persze veszélyben lenne már az állása, és lehet a tisztelt Ügyfél polgári pert fontolgatna adatai nyilvánosságra hozatala miatt
Elnézést kérek mindenkitől ha rosszul írtam volna valami!Nyugodtan javítsatok ki!
Rátérve a probléma lényegére, kicsit elrugaszkodva az esettől, úgy gondolom, hogy tényleg az emberek hozzáállásával van baj!Nem jó a morál, nincs kultúra ilyen ügyekben!Sajnos!
Kicsit kifejtve a dolgot, arra gondolok, hogy a törvények sokszor rosszul vannak megírva, ezt mindannyian éreztük már ugye valamilyen formában és hát persze mindenki igyekszik kicsit formálni őket, ki nem??
A lényeg az arany középút lenne, de erre valahogy kevesen törekednek!
Sokan vannak akik azt állítják, hogy a törvény az törvény és be kell tartani!Igen be kellene, de amint az előbb írtam, tudjuk, hogy a törvények sokszor nem alkalmazhatóak jól a gyakorlatban, íróasztal mögött születnek
Ja és ha már a betű szerinti törvénybetartásnál járunk, mondok egy példát:
Az Ügyfél ha bemegy a boltba cserét akar, azonnal és nem teljesítik bármilyen indokkal, akkor ugyebár ha addig megy amíg nem érvényesítteti ezen jogát, akkor így vagy úgy a kereskedő kára a dolog, ha nem volt jogos a csereigény.A vásárló arra hivatkozik, ha neki nem cserélik ki az meg az Ő kára!Tételezzük fel nincs baja a készüléknek, ha nem cserélnek a vásárló károsul!Tisztasor!
Nade fordítsuk meg a dolgot, a cég a nevét adja a dologhoz, beperelhető, stb....ha a vásárló aki cserét intézni szeretne semmilyen formában nem kockáztat. Legalábbis nem hallottam garanciális ügyekben olyan jogszabályról, ami arról szólna, hogy ha a vásárló mondjuk a beázott készülékét kicserélteti, bekerül a hibás, kicserélt készülék a gyártóhoz, ott kiderül, hogy a Vásárló hazudott, mert letagadta, hogy a készülék beázott, akkor ,mondjuk beperelik a Vásárlót vagy kártérítésre köteleznék. Pedig ha az lenne, hogy ha nem mondott igazat és a csere megvalósult, aztán meg jönne neki a számla, meg a felszólítás, mehetne bíróságra és behajtanák rajta a készülék árát, akkor ezerszer meggondolná mindenki a szándékos kummantást!
Persze ez sem működne, meg fura lenne, meg nem megvalósítható, de elvben érdemes elgondolkodni rajta!
Ráadásul, ha nem lehetne megtagadni semmilyen indokkal a 3 munkanapos cserét,( amit egyébként jogszabály szerint nem is lehet, ezért van a bevizsgálás!!!), akkor 2 nap sem telne bele emberek százai játszanák el, hogy adják vissza a pénzemet, elállás, meg nem tipus azonos cserét szeretnék.......stb, pedig a készülékek nagy részének nem is lenne hibája csak nem tetszik neki, megunta, stb; vagy be van ázva, leesett, megpróbálta függetleníteni....típusú történetekrő lenne szó!
Sajnos ez van, nagyon elkeserítő a kép!Én is csak azt tudom mondani, amit sokan meg tettek már előttem, hogy más a pult egyik oldalán és a másikon!
Nem védem persze a kereskedőket, szolgáltatókat, vannak azoknak is dolgaik, de tényleg elkeserítő amit művelnek az emberek, és ahogy a dolgokhoz hozzáállnak!
Erre mondom én azt, hogy arany középút!!
Ha nekem problémám van egy termékkel, sosem ütöm az asztalt, higgadtan próbálok érvelni, érdeklődöm mit lehetne tenni, eddig csak azt tapasztaltam szinte mindenhol, hogy igyekeznek megtenni ilyenkor a maximumot az eladok, kereskedők, és ami a lényeg néha azt is látni, hogy tényleg szívesen segítenek, mert te nem voltál az a pökhendi leszarom, kit érdekel a kereskedő, oldja csak meg, nehogy má én szívjak wazze típusú figura!!!!!!
Ja és itt még nem is foglalkoztunk a jogszabályokkal, és mégis segítőkészek voltak a legtöbb esetben!
Szóval én azt mondom, hogy sok múlik az eladón és a vevőn is, és igen is ember számba kell vegye egymást a két oldal!!!
Na jó sokat írtam, bocs mindenkitől a helyesírási hibákért, fáradt vagyok és gyorsan is gépeltem. Tudjuk be ennek
Ha valami eszembe jut még ezzel kapcsolatban még írok!
Amennyiben valami szamárságot írtam volna, akkor aki tudja hogy helyes nyugodtan javítson ki!!!
Üdv mindenkinek! -
#35692544
törölt tag
tudom kicsit későn reagálok
salynos ez nem minden országban müködik így
egy ismerősőm dolgozott amcsiban 3 hét után minden szó nélkül visszavették a müszakicikket.
megvettem a telót hazavittem kikapcsolt nem lehetett vissza kapcsolni az európarkban a nokia szerviz meg a voda bolt között szambáztam harmadszorra a keményebb hagvétel és a fogyasztóvédelem felemlegetése után pofavágásokkal de kicserélték.
na azóta vagyok pannonos
[Szerkesztve] -
adalbert1
veterán
válasz
t72killer
#17
üzenetére
Érdekes, a tesco-nál nekem is helyszini próba után egyből cseréltek egy beszart dvd lejátszót pedig azt hittem hogy hatalmas nagy szivatásnak leszek kitéve (és a vicc az egészben, hogy nekem otthon semmit nem vitt, ott meg 2 teszt lemez volt, egy írott és egy eredeti. Az ő írott tesztlemezüket olvasta, még jó hogy az eredetit nem, mert akkor valszeg csere nélkül beszoptam volna).
-
Gebriel
veterán
..Ha itt valaki a rövidebbet húzza, az az eladó...
Látom nem teljesen zárt látokörü vagy nem vagy tisztábban a dolgokal...
#20 hsz-t olvasd végig figyelmesen
..úgy érzem néhányan fogalomzavarban szenvednek ebben az országban.
..
Te mindenesetre az biztos
..ahol eljátszhatjuk, hogy ''na, majd én jól kicseszek veled apukám, mert olyan melóm van''...
Szerinted azért ül ott az eladó hogy ezt bizonyitsa??
ugy érzem néhányan még mindig a ''kihaénnem'' szindromában szenvednek ebben az országban
#20 hsz-t olvasd végig figyelmesen
ha valamiért fizetek, elvárom, hogy szolgáltatást kapjak érte
Azért kapsz csere készüléket hogy a szolgáltatást azaz azt hogy telefonálj zavartalanul megtehesd
[Szerkesztve] -
blunt
aktív tag
ha nekem a T-nél azt mondta volna az ürge, hogy nem cseréli ki a vadi újonnan vett telefonomat amikor köv. nap a mom parkba vittem vissza, akkor lehet olyat kap, hogy a pult adja a másikat.
ha valamiért fizetek, elvárom, hogy szolgáltatást kapjak érte. arra meg magasan teszek, hogy csak eladóra futotta az agyából. ez nem az a pozíció, ahol eljátszhatjuk, hogy ''na, majd én jól kicseszek veled apukám, mert olyan melóm van''. Ha itt valaki a rövidebbet húzza, az az eladó.
úgy érzem néhányan fogalomzavarban szenvednek ebben az országban. -
Gyuri27
félisten
Az aqva izgalmas brigád. Bementem a XI ker üzletükbe. Mondja az arc nincs a cucc amit akartam venni. Kérdezem nálatok akkor még hol kapni? Mondja XV-ker. Szépen meg kérdeztem volna-e mód az átszállitásra mert a XV nem esik útba. Azt mondja az eladó legalább egy hét.
Otthagytam és megvettem máshol. 
-
Tudom, hogy mindezt megtehettem volna, es ha nem lettek volna a fent ecsetelt korulmenyek (vagyis hogy mas faszaval kellett volna a csalant verni - ''Bocs, de meg varnod kell a gepedre egy darabig, amig en a fogyasztoi jogokert harcolok''), akkor meg is tettem volna, ha kell, a birosagig is elvittem volna az ugyet, annak ellenere, hogy egy ~20k-s processzorrol volt szo.
[Szerkesztve] -
Petek
tag
Nem csak hogy kicseréltethetted volna, de akár a pénzt is visszakérhetted volna. Egy kicsit erélyesebb fellépés kellett volna, és ha látják hogy tántoríthatatlan vagy és ismered a jogaidat akkor talán máshogy állnak hozzá a kérdéshez, ha meg nem akkor bírósági út. Persze ha mondjuk egy 8K-s egérről van szó pl, akkor az ember nem fog elmenni bíróságra, és ezt kihasználják. Személyes tapasztalat egyébként, hogy a bíróság ilyen ügyekben a vevő javára szokott dönteni.
-
Petek
tag
válasz
#64791808
#94
üzenetére
Nem értek veled egyet abban, hogy a webshop felejtős, mert nem tudod megnézni a készüléket. Nézzük a következő példát:
1. Megnézed a boltban a kiszemelt készüléket, aztán hazamész és megrendeled neten keresztül, majd amikor megjön kipróbálod és ha nincs baja, akkor megtartod, ha van akkor visszaviszed 8 napon belül és visszakapod a pénzt
2. Bemész a boltba, kiválasztod a készüléket, és megveszed, de az szállítás közben hazafelé úton megsérül. Akár te viszed, akár a tehertaxi, ez előfordulhat ( nekem hoztak már ki sérült mosógépet és hűtőt is a szállítók ). Ha a szállító hozta a cuccot akkor az ő hibájuk, ergo csere ( nekem ez volt a mosógépnél, viszont a hűtőn nem vettem észre amíg ott voltak a szállítók és aztán meg már hiába bizonygattam volna hogy ezt így kaptam... ) ha viszont te viszed akkor esélyed sincs a cserére. Ez a szívás azonban nem történhet meg, ha neten veszed meg a cuccot az említett 8 napos elállási jog miatt, tehát ez alapján melyik a biztonságosabb vásárlás? -
Csak hogy hozzafuzzek ehhez: az Aquatol rendeltem neten keresztul, alkalmazni akartam ezt a nyolc napos izet, mire kozoltek, hogy lofasz a seggembe, ha ki akarom csereltetni, akkor arra van harom napom es tegyem meg szemelyesn Bp-n. Mivel az aru nem nekem lett volna, sorgus volt es viszonylag fajdalommentesen el tudtam intezni igy is, ezert nem tudtam leallni veluk balhezni, de amugy a dolog erdemes lett volna a fogyasztovedelem ill. egy ugyved figyelmere.
Ezuton is csatlakoznek azokhoz, akik szerint ellenjavallt az Aquanal venni barmit is - foleg neten keresztul. -
lesaux
veterán
Ez most nagyon off lesz. Többen írtátok, hogy neten keresztül kell rendelni, mert akkor 8 napon belül indoklás nélkül elállhat a vevő a szerződéstől. Ez eddig igaz is. Viszont azt olvastam valahol, hogy hősünk megvette neten a terméket, telefonon egyeztettek, mikor vigyék és hova, megkapta, de mégse kellett neki (vagy szar volt, nem emlékszem), közölte a bolttal, hogy akkor ő most elállna, merthogy 8 nap meg minden.
Igen ám, de a cég arra hivatkozott, hogy nem on-line köttetett meg a szerződés, az csak foglalás volt, ők telefonon szerződtek, így nem vonatkozik rá a webáruházas, on-line vásárlós szabály.
Csak azért írom le mindezt, mert bár nincs igaza a cégnek, a júzer nem jutott előnyhöz az által, hogy neten rendelte meg a cuccot. Eggyel több ótvaradék banda a Camera Kft. és a Mistral után.
És hogy miért a vevőnek van igaza? Azért, mert a törvény nem netes vásárlást említ, hanem ''távollevők közötti szerződéskötést'', amely történhet e-mailen, telefonon, faxon, újságból kivágott megrendelőlapon stb., a lényeg, hogy a vevőnek a vásárlás előtt nem volt módja megismerni a terméket. De jelen esetben mit csinálhat a júzer a 8 napjával? Ha szembetalálja magát egy, a fentihez hasonló kereskedővel, ugyanazt, mintha boltban vásárolt volna. -
#64791808
törölt tag
Megmondom mi a teendő:
1., először is nem veszel LCD TV-t anélkül, hogy megnéznéd, a webshop felejtős. Tudom, hogy ez egy olyan megoldás, amelyet a probléma kiírásával kizártál, igaz. De akkor is kérlek, hogy vedd figyelembe: ez itt magyarország.
2., Pixelgarancia. Minden bolt egyénileg rendelkezi a pixelgaranciájáról. A Saturn például azt csinálja, hogy kibontod, megnézed, ha jó, elviszed. Ha három napon belül akármi bajod van vele, visszaviszed, kicserléik. Tudom, mert próbáltam, két ilyen akcióm is volt, mindkét alkalommal 5 percen belül a visszafizetett vételárral távoztam.
Nos, ha nincs a boltnak erre vonatkozó külön garanciális feltétele, akkor csak az ISO szabványban meghatározott pixelhibaszám minősül hibának. Ha ez a helyzet, nem tudsz mit tenni, nem minősül hibásnak a terméked, ezért nincs jogalapod cserét kérni.
Ha 4 évet dolgoztál egy TV-ért, akkor nagy könnyelműség lenne webshopból megvenni. Nem tudom, hogy hová valósi vagy, van-e autód, stb. De inkább költs el rá 15-20 ropival többet, járd ki, fogd meg, nézd meg, szagold meg azt a TV-t, minthogy webshopból megvedd. Ugyanis szerencse kérdése. Van, aki a legkóklerebb cégtől is sikeresen és olcsón vesz hibátlan cuccot, meg van, aki rákefél az ilyenekkel. Mint pingvin a pingvinnek: én nem kísérteném a szerencsémet. -
#64791808
törölt tag
Nos, a homár az egyik kedvenc oldalam,
Viszont a linkelt cikk egy hangyafasznyit gusztustalanra sikeredett...
Két dolgot fűznék hozzá:
1., Az eladónő ilyen meg olyan volt. Ekkor udvariasan köszönök, és kijövök! Itt jön ki a legnagyobb és leggusztustalanabb hazugság a cikkben (a linkeltben): a vevő úgy döntött, hogy a hiányos tájékoztatás és a zavaros feltételek miatt ott és akkor megvásárolja a készüléket! Nincs mit mondani tovább erről.
2., A hibáról: elhiszem, hogy idegesítő. Biztosan. Ahogyan az is, amikor a vevő nem képes, vagy képes, de nem hajlandó reálisan gondolkodni. Azt, hogy hibás a készülék, azt bárki bármilyen indokkal mondhatja. Itt persze egy ország hördülne fel, hogy ''én soha nem verném át a szolgáltatót ezzel!''... nem a lófaszt nem. Ez egy kis elektromos kütyü kis értékben. Mi faipari gépeket árulunk, tudnátok hányszor jött vissza ügyfél azzal, hogy ''szar a gép, aggyák vissza a pénzemet!'' - egyszer szar is volt, mert az ügyfél szállította el, és eltörte hazafelé úton. A többi alkalommal a nyílt átbaszás, a butaság, és a totális hozzánemértés vegyesen alkották a hőbörgés kiváltó okát.
Amit az egészből ki akarok hozni, az az, hogy mért számolná el egy cég a saját kárának azt, amiről nem lehet tudni, hogy egyáltalán kár-e, és hogy kié? Bevizsgálja? Naná, széphogy!
A linkelt cikk szerzője okolhatja magát, az öregistent, az eladónőt... de a Pannont valahogy nem. A cikk stílusából meg látszik, hogy az illető mekkora egy hólyag. Ennyi. -
-
válasz
Viktor0610
#88
üzenetére
Te nem tudod megnézni nekem?

-
biga
őstag
válasz
Csipike13
#80
üzenetére
Az a gond, hogy úgy érzem nem vagy tisztában a szabályozással. A Fogyasztóvédelmi törvény ([link] ) most is szabályozza ezeket kellően. Többek között maga az üzlet eleve egy szerződés, és törvény szerint eleve ki kellene (lehetne) fizettetni a vevővel, ha ok nélkül gyakorlatoztatta a garanciális szervízt. Ehhez nem kell külön semmilyen plusz papír eladáskor, a magyar törvényi szabályozás még így is messze fogyasztóbarátabb, mint bármelyik eu-s országé. (pont az eu hatására gyengült a szigora, mert ott lazább a törvény). Csak tudod a fene akar minden 3., 4. ügyféllel polgári peres ügyben bíróságra járkálni, ugyanis ezt - ha az ügyfél ezt nem akarja - csak ott lehet behajtani. Ezért a mostani valószínűleg a legoptimálisabb megoldás lehetne, talán csak a mindkét olfali túlzott gyanakvást lehetne csökkenteni. Egyszerű: ha elromlik a készüléked (főleg 3 napon belül), akkor visszaviszed. Ha egyértelmű a gyári meghibásodás, akkor szvsz 10 szervízböl 9 biztosan azonnal cserél (azt az egyet most ne értékeljem). Ha kérdéses a dolog, akkor bevizsgálásra lehet küldei. Törvény szert ugyanis bár az eladóna ke biznyítani, hogya vevozta ibát (s nem gyárba vot), ehez azoba a szüséges vizsgáti prcedra számá egedéyzett. nem várható az eladótol, hogy ránzésre belesson minden készülékbe, és 5 másdperc alttpoto diagnózst álltson fel ameghibáodás okárol,ja és ezt szükség esetén fényképe és jegyzőkönyvvel bizonyítsa. Ilyenkor - ha lehetséges, s ha erre fel van készülve a szervíz - ad egy cserekészüléket (vagy nem. Ugyanis ez nem kötelező alapbol, megvannak ennek is a kritériumai, ami után kötelezővé válik). Ez a cserekészülék általában valamilyen kisebb értékű, de alapszolgáltatásaiban a megvásárolttal megegyező készülék, és ennek 2 oka van: 1.: a már korábban említett gyanakvás, 2., mert nem tud felkészülni egy szervíz az összes nála megforduló készülékre, ergo biztosan nem lesz neki a polcon az összes általa forgalmazott készülékböl legalább egy (vagy több, elvégre mi van, ha két embernek is adni kell) pusztán azért, hogy azt adhasson cserekészüléknek. Ez olyan mértékű beruházás lenne egy átlagos vállalkozásnak, hogy ezt senki nem várhatja el.
nem direkt linkelés: klasszikus példa pl a szomszéd Pistike által véletlenül elrontott hardverelem, amiröl aztán az eredeti tulajdonos nem is tud, ő csak azt látja, hogy tegnap még ment, ma meg nem. -
Jól elpörgött a topik.

Látom, huszas számod van. Mivel a Pannonnak dolgozom, tudom, h. a havidíjat igenis jóváírja a cég, bármilyen tarifát is vásároltál. Sőt, most néztem meg a saját számláimat, az első két hónapban volt olyan elnevezésű tétel, h. ''Előre fizetett havi díj jóváírása''. Nézd át, légy szíves, mégegyszer a számláitokat. -
Gyuri27
félisten
''Hogy a 72 órás csere mennyire jogos vagy sem, azt nem egyértelmű hiba esetén döntse el szépen a szervíz.'' na itt a következő kérdés. Melyik? A kisker szervize? Mert ugye a vásárlással velük vagyok polgárjogilag szerzödésben. Esetleg a nagyker? Akikhez semmi közöm a világon? Kivéve ha ők a mo-i hivatalos forgalmazók v márka képviselet.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
Csipike13
#83
üzenetére
Megpróbálhatunk, mondjuk sok esélyünk nincs. Itt nem ez az alapgond, hanem hogy a vevőnek gőze nincs a 72 órás csere törvényi háttérről, de azért veri az asztalt. Meg ír a Homárra. Meg fel van háborodva, hogy nem hiszik el bemondásra, hogy szar a telefonja. És azt gondolom, hogy egy normális kereskedői-vevői mentalitás és kommunikáció alapja, hogy mielőtt ezt csinálja, talán utánanéz, hogy milyen lehetőségei vannak.
Én ismerem a Viktort személyesen. Nem véletlenül lett moderátor sem, van rálátása arra, amit csinál, és mindenhol segít. Pont Ő az, aki a legkevésbé akarna félretájokztatni bárkit, és a stílusára sem mondanám, hogy tahó.
Ha én vevő vagyok, és megszopat egy bolt, vagy egy cég (legutóbb az EMKTV), akkor sem esek neki az ügyintézőnek-értékesítőnek, hanem konstruktív hozzáállást mutatva várok tőle hasonló hozzáállású tájékoztatást a lehetőségeimről.
Lehet, hogy szar a szabályozás, de addig nemigen lesz jobb, amíg mindenki át akarja kúrni mindenkinek a fejét. És a legnagyobbat szívó láncszem ebben a folyamatban az értékesítő, aki viszontelad egy terméket, amit értelemszerűen nem ő rontott el, de ha az ügyfél hibájából történt meghibásodást 72 órában cseréli, akkor az ő fejét veszi le az üzlet/cég tulajdonosa. Mindeközben csak közvetítői szerepe van az üzlet és a szervíz között, mindkét helyre ő tartja a hátát. Az ügyfél szemszögéből ez ugye kurvamindegy, de ha minimális empátiával rendelkezne, akkor beláthatná, hogy egy általa jogtalannak ítélt szervizelés vagy bevizsgálás miatt érzett dühét full feleslegesen vezeti le egy olyan alkalmazotton, aki nem tud érdemben tenni semmit. -
A probléma ott volt, hogy a szerződéskötés pillanatában ki kellett pengetnem 1 havi előfizu díjat. Ezzel nincs is probléma, de 2-3 nap volt még a számlázási időszak zárásáig, és ezért 2-3 nap után ki is számláztak megint egy teljes előfizu díjat. És nem térítettek vissza semmit az előzőből, vagyis 2-3 napra fizettem egy teljes havi díjat.

Persze a szerződéskötéskor bizonygatták, hogy visszatérítenek, amennyiben kevesebb mint egy hónap telik el a következő számláig, de érdekes módon nem történt meg. Ja és a feleségem is pont így járt, bár ha jól emléxem 1 nappal előttem kötött szerződést (tehát 28 nap helyett csak 27-et bukott). -
Csipike13
csendes tag
Nem azt mondtam, hogy köteles vagy odaadni. De ha a vevő elvárja, hogy kapjon cserekészüléket, és vizsgálják meg a dolgot, még akkor is, ha nem tudja reprodukálni a hibát a gariztatásnál,akkor merje a nevét is adni hozzá, abban a tudatban, hogy ha ő volt a hülye, akkor szívni fog.
Egyebekben nem használati díjról beszéltem a cserekészüléknél, hanem az áráról. Mármint a teljesről, hiszen kibontva igencsak nehéz már eladni. És nem kell pereskedni feltétlen, egy fizetési meghagyás az illetékes bíróságnál, ha a vevő nem mond ellent, akkor (ha emlékeim nem csalnak) 15 nap eltelik, és már hajthatod is be. Ellentmondani meg nem olyan vicces, mert ugyan lehet, hogy sokáig tart, de ha elmarasztalnak, akkor MINDENT a vesztes fizet, tehát nem csak a készülék árát, hanem a teljes perköltséget, amiben az ügyvéd díja is benne van, esetleges szakértői díjak, stb. -
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
Csipike13
#72
üzenetére
Miután nekem címezted...
1. az előfizetési díjat előre fizeted, ennyi. A lebeszélhetőséget viszont megkapod majd az utolsó hónapban, amikor majd nem fizetsz havidíjat, így lesz ez kerek. Ez ilyen, mindenhol. Nem kell szeretni, leet venni VF Basic csomagot, abban nincs lebeszéletőség, csak szarok a percdíjak, ez van.
2. Én nem mondom, hogy az a magatartás helyes, amit a pult túloldalán állók produkálnak. De az sem helyes, amit az innenső oldalon állók nyújtanak. A hazai kereskedői-vásárlói kultúra a béka segge alatt van, mindenki attól fél, hogy átkúrják a fejét. Az eladó is, a vevő is. Hogy a 72 órás csere mennyire jogos vagy sem, azt nem egyértelmű hiba esetén döntse el szépen a szervíz. Ők értenek hozzá - elvileg. A kölcsönkészüléket, a 72 órás cserét és minden egyebet ami miatt ágállsz, szabályozzák a törvények. Azért vannak. -
Csipike13
csendes tag
Te se olvastad végig, amit írtam, vagy a szövegértéseddel van gond...
Milyen külön szerződést? Fénymásolni? Mit?
Most is aláírsz egy darab papírt a legtöbb boltban (a nagyobbakban tuti), amivel igazolod, hogy átvetted a cuccot. Erre szerinted nem lehet rányomtatni? Ugyanis ha elolvastad volna amit írtam, akkor észrevetted volna, hogy abban azt írtam, hogy a vásárlásnál kéne ezt aláíratni, nem a gariztatásnál.
Egyébként, ha már itt tartunk. Szerinted mi lenne a jó megoldás? A mostani? Tudsz bármilyen más módszert ezen kívül arra, hogy a kereskedő is biztosítva legyen, és a vevő is?
Ha nem vetted volna észre, arra mondtam egy lehetséges megoldást, hogy ha vevő nem bízik az eladóban, és vice versa, akkor legyen valamilyen támpont mindkettejüknek a jelenlegi - elégtelen - törvényi szabályozáson túl. Ha mindenki bízna mindenkiben, és nem lennének gennyes eladók és vevők, akkor nem lenne rá szükség.
A nem direkt linkelésre meg mondj már légyszíves egy példát, mert így kicsit ködös a megfogalmazás. -
Telefunen
őstag
Telefont függetlenül, használtan, kipróbáltan -a garancia meg a fenét sem érdekli, azért ''olyan'' olcsó mert nincs rajta gari, ezen én nem görcsölök.
HW-t pedig bazárból, ahol tutira hozzáértő embertől vásárol az ember (a vita pedig nem feltétlnül rossz, ha mindkét fél vitaképes, objektív és nyugodt, hajlandó utánajárni és a végén elismerni a másik igazát -na erre nem képes egy hozzá nem értő eladó) -
plömplöm
őstag
válasz
Csipike13
#72
üzenetére
figyu, megveszel egy telót, kipróbálod előtte a boltban, működik gyönyörűen, hazaviszed boldogan. nade az otthonodhoz legközelebbi toronyban van egy bug, ami pont a teféle készülékednek érthetően mond napi egyszer egy overkill parancsot, erre a készüléked pld lefagy. viszed vissza nagy arccal hogy ez egy szar mondjuk a második ilyen eset után, a boltban viszont nyomkodhatod ezerrel, akkor sem lesz semmi baja, nem baj, te TUDOD hogy rossz úgyhogy aláírod azt a papírt amit itt felvázoltál. bemegy kivizsgálásra, perszehogy nem lesz semmi baja, nem fog kiderülni a bug. naésakkor most milesz? hogy bizonyítod hogy tényleg rossz volt neked? megeszküszöl anyád életére? beköltözteted a teszlabort a nappalidba egy hétre? hozol huszonöt tanút? érted...
-
Petek
tag
válasz
Csipike13
#75
üzenetére
Persze hogy elkérték, de ettől még nem feltétlenül helyes ez a gyakorlat. Bár egyébként szimpatikus az amit javasolsz, de nem hinném hogy ez átkerülhetne a gyakorlatba. Szerintem a ''pult másik oldalán állók'' még ezt a megoldást sem szívesen fogadnák, mert ha vki netán mégsem fizetné ki azt a pár ezer forintot, akkor nagyon macerás lenne a követelésük érvényesítése polgári peres úton, ráadásul rémlik valami olyasmi is hogy egy bizonyos összeghatár alatt ( talán 10K ) nem járható ez az út.
Közben eszembe jutott egy nagyon meglepő eset. Pár hónapja vettem a mistralban egy dvd írót. Hazavittem, beszereltem, kinyitottam a tálcát, és egy üres dvd-t találtam benne, vagyis az írót használtan adták el nekem, tehát átvertek, mert én egy új termék árát fizettem ki. Első gondolatom volt, hogy beviharzok a boltba és ''előveszem'' az eladót, aztán rájöttem, hogy sajnos nem tudom bizonyítani az igazamat, így fölöslegesen ugrálnék csak, ezért lenyugodtam. Sajnos egy oem optikai meghajtó esetében nem beszélhetünk bontatlan csomagolásról, így mindenki ki van téve hasonló átverés veszélyének. A legszomorúbb az egészben, hogy engem szándékosan átvert az eladó, mert az biztos, hogy nem került le a hardver a gyártósorról hogy már benne volt a dvd. -
biga
őstag
válasz
Csipike13
#75
üzenetére
Nem életszerű amit mondasz. Egyrész komolyan gondolod, hogy az eladó minden garanciázásnál külön szerződést kössön, meg fénymásolgasson? Na akkor lenne csak nagy káromkodás, mert akkor csak a sima ügyintézése a garanciának is iszonyatosan belassulna a többlet adminisztráció miatt. Másrészt már miért kellene igazolnia magát az ügyfélnek, hogy a garanciális igényét benyújtsa. Amit te mondasz az rugalmatlan, nehézkes megoldás, ami mellesleg semmivel jobban nem csökkenti a visszaélések számát. Már csak azért sem, mert ha ''linkelt'' az ügyfél, az sem biztos, hogy direkt tette. És ebben az esetben te lennél miatta felháborodva, ha ilyenkor elkérné a szervíz még a cserekészülék használatának a költségét is.
-
Csipike13
csendes tag
Tőled még egyszer nem kérték el, amikor például előfizetéses mobilt vettél? (Emlékeim szerint az enyémet le is fénymásolták, igaz előtte megkérdezte, hogy megengedem-e)
De itt nem igazoltatásról van szó, pusztán arról, hogy ha a kedves vevő igényt tart erre a szolgáltatásra, nevezetesen arra, hogy ilyen feltételek mellett cserélik a vásárolt cuccát, akkor ő is tegyen meg annyit, hogy a nevét, címét adja a szerződéshez. Így ha kiderül, hogy linkelt, akkor megkereshető, és az általa okozott kár behajtható rajta. -
Csipike13
csendes tag
Drága Bog!
Egyetértek. Nem viccből vannak. Ezt például úgy hívják, hogy csalás, és a Btk. foglalkozik vele. Ja, hogy a cégek inkább a vevőt szopatják, és nem foglalkoznak azzal, hogy egy ilyenért simán feljelenthetik a delikvenst, és a bíróság majd megdícséri? Akkor kapják be a cégek...
Az előzőhöz (56) meg annyit, hogy ezzel kimagyaráztad magad, de elfogadható magyarázatot nem adtál. Ha azt a pénzt lebeszélhetem egy hónapig (legalábbis a reklám ezt állítja) akkor ugyan ne találj már ki ilyen édes hülyeségeket, hogy miért nem beszélhetem le mégsem. Ha így reklámozzák, akkor az az egy hónap legyen egy hónap, és nem ''számlazárásig a hónapból hátralévő idő''.
Egyebekben pedig: jól szórakozom azon, ahogy itt néhányan a ''pult másik oldalán'' állók közül háborognak, hogy nem kell visszavenni a terméket, mert a vevő tuti átveri őket, és rajtuk marad. Emberek! Az mond valamit, hogy normális szerződést kell kötni a vevővel? És mondjuk belesrájbolni annyit, hogy: ''ha a t. vevő a készüléket visszahozza, mert szerinte hibás, és a hibát nem tudjuk helyben reprodukálni, akkor a készüléket elküldjük bevizsgáltatni, ennek idejére UGYANOLYAN cserekészüléket adunk, azonban ha a bevizsgálás során kiderül, hogy a készülék nem hibás, vagy a hibát a vevő okozta, úgy a cserekészülék árát is ki kell fizetnie''. Ja, és elkérni egy személyit mondjuk, nem pedig bemondás alapján megírni természetesen.
Ez baromi bonyi lenne? Ha ennyit nem tud a t. kereskedő megtenni, akkor még én sajnáljam, hogy megpróbálják átverni?! Ezzel ugyanis már meg lenne a lehetőség arra, hogy a t. vevőt megszopassák, ha az át akarta rázni őket. És néhány ügy után, ahol ezeket a követeléseket be is hajtják a cégek, jóval kevesebb ügyeskedő lenne.
Csipike -
ftc
nagyúr
Szal esetünk a metroban
Akcio volt egy GPS berendezésre.2-t keleltt venni mivel cégbe ment.Bementek ugye ezekre a berendezésekre egy külön ember van és ott kell fizetni.Mondja a srác ok be kell mennie a raktárba.Kihozott 1-et.Figyelmeztetve lett,hogy 2 kell.Erre előkap egy dobozt a pult alól.Mondja minden bee van.Haza jöttek.Megnéztük és lám hiányzik belőlle a készülék és az antenna.Másnap reggel father vissza a metroba(ez kb 60km oda).Reklamácionál közli,hogy a dobozban nem volt a készólék.Odahivták a főnököt.Közölte vele,hogy csinálnak egy gyors raktár ellenőrzést és ha megvan a szám sajnálja de nem tehet semmit sem.Kiderült,hogy az eladó a pult alól a kiállitott GPS dobozát adta tovább és mint gyanutlan vevő ki gondolt rá.3 perc mulva kapott helyette egy uj dobozt a raktárrol és ellenőrzésként mindárt felbontották mind2-t,hogy meg e van.
Elhajthatták volna azzal is,hogy átakarja őjket verni,de megnézték szerencsére...
Sztem aota az eladó repült ez volt a 2. ilyen esete.
Ki kell bontani mindnt mielőtt kifeizetné az ember vagy azután...és akkr egy csmo fölösleges izgalomtol uttol megkiméli magát az ember -
luciferc
őstag
az a baj ezzel a 8 napos elállási joggal, hogy a e-kereskedők egy része láthatóan úgy áll hozzá, hogy úgysem engedi érvényesíteni, pereskedj. jelentős részük ráadásul képes kiírni a weboldalra, hogy csak akkor élhetsz az elállási jogoddal, ha nem bontottad ki a csomagolást. Ami egyrészt nonszensz, másrészt törvényellenes, és mint ilyen semmis. De ez sejtetheti a hozzáállást.
Amúgy szerintem ez egyáltalán nem nagyvonalú ''garancia'', pusztán a hátrányos helyzetben lévő vásárló hátrányának csökkentése. -
Petek
tag
Ha neten veszed a tvt- akkor a Bog által is említett 8 napos pénzvisszafizetési gari él ami nem függ attól hogy a készülék hibás-e vagy sem. Ez egyszerűen azért van így, mert a vásárlás előtt nem tudod megnézni, kipróbálni hogy megfelel-e neked.
Ja persze ilyenkor a visszaszállítást neked kell intézni ( így talán nem szórakoznak az emberek ezzel a nagyvonalú garanciával
[Szerkesztve] -
dchard
veterán
Engem a következő dolog érdekelne:
Mondhatni e-bolton kersztül veszek egy LCD TV-t, így nem tudom ellenőrzni vásárlás előtt, hogy pixelhiba és/vagy karcmentes.
Házhozszállítják, de csak azután bonthatom ki, hogy kifizettem.
Tételezzük fel, hogy akár karcolást, akár pixelhibát találok. Ilyenkor mi a teendő?
1. HOgyan bizonyítom be, hogy nem én karcoltam meg a készüléket? (LCD monitoroknál már több gyárilag karcos példánnyal találkoztam, és a karcolás a panelen volt!).
2. Ha pixelhibát találok, de ez nem éri el az ISo nemtomhányas értéket (amitől garanciálsan foglalkoznak vele), de visszaviszem 3 napon belül, akkor kötelesek kicserélni, vagy visszaadni a lét ha cserélni nem tudnak?
4 évi munkám az a tv amit veszek, és nagyon nem szeretném, ha 4 évi munkámért vennék egy szar, gariztathatatlan TV-t.
Köszi!
Dchard
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
biga
őstag
Elég baj az, hogy ez az alapállás. Csakhogy ez kölcsönös. A vevő attól fél, hogy az eladó át akarja verni, ezért ő is ügyeskedik. Az eladó előbb utóbb beleun az ügyeskedőkbe és onnan kezdve annál is gyanakvó, ahol nem kellene. Hogy ez megváltozzon mindkét oldalnak kellene tenni valamit.
Gagyit egyszerűen azért adnak, mert ha hasonló, vagy nagyobb értéküt adnának nem hoznák vissza (sokan).... -
Ertem en, hogy nem kotelessege, csak megdobbentett az a hozzallas, hogy termeszetesen valami gagyit adnak - meg a te peldad is (az #57-ben). Lehet, hogy en tenyleg valami masik vilagban elek, de miert az az alapallas a vevo-elado viszonyban, hogy az egyik at akarja verni a masikat?
[Szerkesztve] -
ftc
nagyúr
ésha visszahozza a szerviz,hogy bezony ennek semmi baja akkor fizeted a másiakt is?
itt azokrol az esetekről van szo amikor érdekes modon a vevőnél csinálja a hibajelenséget mikor reklamál már nem...Ha Te megkockázatatnál ilyet,hogy adsz neki egy másik telot holott annak lehet semmi baja sincs vagycsak szoftvercserére van szüksége akkor te mint eladó benyeled a másik telot? -
-
biga
őstag
válasz
t72killer
#54
üzenetére
Szerinted a kereskedő nem fizet ÁFA-t? Plusz ha feltételezzük a 20%-ot (ami számítástechnikában inkább 10-15 max), akkor is számolj még a folyamatos árcsökkenéssel, amit ha a kibontás miatt nehezebben tudja eladni, akkor pár nap, vagy 1-2 hét alatt akár 5-6% is lehet. Na ennyit a te 44%-odról... Ami marad ilyenkor az már nem is olyan sok ugyebár (max 10%)
[Szerkesztve] -
Gyuri27
félisten
A madaras tescoban jártam így. Azt mondta az arc akkor hoz egy másikat (mert ott ugye ujra csomagolnak). Na mondom magamban ez biztos sérült fejben.
Amit kipróbáltam kérem szépen. 
ollie: A tesco pl olyan irdatlan mennyiséget rendel, hogy kapnak kedvezményt a gyártótol/forgalmazótol rendesen.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
-
t72killer
titán
Igen, így van ezzel az ember pl akkor is, ha TFT-t vesz: marhára idegesítő tud lenni 1 fényes hibás pixel a kép közepén. És ha nem 0 pixelgaris a moncsi, akkor szitkozódhat az ember, hogy pl kiadott 200kFt-ot egy 24-27''-os csodára, ott rondálkodik a közepén 1 fehér pötty, és nem hajlandóak cserélni. Na köszönöm szépen...
(különben pedig kockázat: a vevő ezesetben 200kFt-ot kockáztat, az eladó ennek max felét, attól függően, mennyi haszonkulccsal dolgozik)
Még egy dolog: nemazért, de mindenki szeret+szabadnapot kivenni, vagy a 7végéjéből egy délelőttöt (ha 1általán nyitva a bolt) áldozni, hogy 1 órát veszekedjen az ügyfélszolgálattal a gari miatt, vagy próbálja bebizonyítani, hogy kilopták a csomagból pl a DVI kábelt? -
-
Gyuri27
félisten
-
biga
őstag
Nincs is semmi gond azzal, ha valaki jogos igényt érvényesít 3 napon belül. Biztosan van kivétel, de szvsz a legtöbb szervíz ezen nem problémázik, egyböl cserél. A gond a bizonytalan termékekkel van, mint ami a cikkben is szerepel. Amikor az eszköz a hibát az istennek sem produkálja.
Szerintem azért a több hónapos bevizsgálás elég végletes példa. Biztosan van ilyen és egyértelműen nem áll fenn a ''lehető legkisebb kényelmetlenség'' elve, szvsz is elitélendő eset ami mellesleg a többi szervíz hírét is rontja. De 1-2 hét bizony előfordul, ugyanis a legtöbb alkalommal gyártó által akkreditált szervíz vizsgálhatja be csak, annak meg a kiskerek igencsak ki van szolgáltatva.
A kipróbálás meg egyrészt sok terméknél nem működik (pl. egy számítógépen max annyit tesztelhetsz, hogy elindul-e vagy sem, de hallottam már olyat is, hogy ügyfél fagysztóládát akart kipróbálni), másrészt gyakori, hogy a kedves ügyfél kipróbálja, aztán egy bontatlant hajlandó csak elvinni. Aztán meg próbáld meg eladni a bontottat. Azért az én tapasztalatom az, hogy az ésszerűség határain belül a legtöbb helyen ki lehet próbálni az eszközöket. -
''''az előre fizetendő havidíjat egy napunk van letelefonálni, különben elveszik, de pár keresztkérdés után magunk is rájöttünk. Miután rákérdeztünk azzal érvelt, hogy ez a kártya aktiválási díja, ami hülyeség, de ezt ő is tudta szerintünk.''
- Az előre fizetendő havidíjat -természetesen- nem egy nap alatt lehet lebeszélni, hanem az első számlákból írjuk jóvá időarányosan. Nem hiszem, hogy ezt kollegina rosszul tudta/mondta volna... Természetesen, nem is veszik el.''
Pedig így van, én is - sőt a feleségem is - buktuk az első havi előfizetési díjat. Ugyanis előre kellett fizetni, és mivel az aktuális számlázási periódus zárása előtt 1-2 nappal fizettünk elő, ezrét buktuk majdnem az egész előfizetési díjat. És nem írtak belőle semmit jóvá. -
Gyuri27
félisten
Szeirntem az a legnagyobb baj az egésszel, hogy sok helyen nem lehet az terméket kipróbálni. Pedig sok esetben a hiba már akkor előjönne.
A másik ami miatt az ember az aztalt veri a bevizsgálásnak nevezett valami ami hónapokig tart. (de hogy mi tart annyi ideig azt nem tudni. Sajnos nem köti már határidő) Ugye értelemszerűen se pénz se termék. Persze ez egy olyan terméknél nem érdekes amit az ember nem használ nap mint nap. De pl kell a gép az embernek mert azzal dolgozik akkor? Vegyen másikat v ne dolgozzon. Na ezért ütik sokan a 3 nap miatt az asztalt. -
biga
őstag
Nem álltál még a púlt másik oldalán, ugye? Jó ha tudod, hogy rengetegen próbálkoznak be úgy a cserével, hogy könnyen ellenőrizhetően ő csinálta a hibát. Na ilyenkor is asztalcsapkodás van részükröl. Aztán van az az eset, mikor a szervízben az istennek sem produkálja a hibát bármilyen gyilkos tesztnek veti alá a szervizes. Ilyenkor a szabályos eljárás az, ha egyszerűen visszadja az ügyfélnek. Ettöl legtöbbször eltérnek a szervízek, mert szinte minden esetben felajánlják ilyenkor a bevizsgálást, hogy a rejtett hibára is fény derüljön. Tudod ha kicserélem automatikusan, akkor - ha még sincs semmi baja - akkor pár nap múlva ott áll a szervíz 10-15 bontott termékkel, amit a kutya sem akar megvenni tőlem (gondolom te sem szeretsz bontott, próbálgatott készüléket vásárolni).
A harmadik amikor 2 nap után a pénzt követelik vissza legtöbbször vélt vagy valós hibával. Ha a hiba valós, a legtöbb piacrol élő szervíz felajánlja a cserét. De ha nem valós, akkor azt is fel kellene fogni, hogy egy szervíz az nem kölcsönző, hogy megveszi az ügyfél a terméket, 2 napig használja, aztán majd visszaveszem tőle a hibátlan terméket eredeti áron...
Szóval lehet, hogy te mindig tisztességes vagy, és éppen ezért érthetetlen számodra a púlt azon oldalárol ez a gyanakvás, de a pult másik oldalárol nézve nem mindenki olyan, mint te. Bizony elég sok olyan eset van, ami gyanakvásra ad okot. És ha a tévedést a te fizetésedböl vonják le, akkor te is máshogy fogod értékelni a dolgot. -
t72killer
titán
Hm, sztem igenis megérdemli az a kereskedelmi lánc az azonnali cserét, ha olyan vackot árul, ami 1ső nap tönkremegy (pl tesco-ban azonnal cserélték a kínai flexet, ami +adta magát 5 perc flexelés után...)
Az eladó meg annyira értsen a cuccokhoz, hogy elsőre ránézve megmondja, h ok, ez amiatt van, m a vásárló nem ért hozzá, megmutatom szerencsétlennek, miket kell nyomkodni...
Ja! pl USA-ban megveszel x terméket, hazaviszed, kipróbálod, és ha nem tetszik 2 hét múlva is visszaveszik tőled! utána eladják refurbished-ként általában, olcsóbban. És nem vagyok biztos, hogy ők nagyobb haszonkulccsal dolgoznak... -
Brumi
senior tag
Tényleg nagyon kevés korrekt bolt van itthon. Az a bolt ahol utoljára megvettem a gépet nálam elég nagy hendikeppel indult, mert nem volt róluk túl jó véleményem, de ez a leírt ügy miatt megváltozott. Ők azt mondták, hogy mivel a kedves vevő meg sem nézheti a terméket vásárlás előtt, ezért ők vállalják, hogy 3 napon belül akár vissza is veszik, ha nem tetszik.
Ebben az országban a boltosok pofátlanul magas haszonnal dolgoznak, de szolgáltatást egyik sem nyújt ezért. Ahogy kiteszed a lábad a boltból, bármi utólagos probléma van, letojnak.
Pár évvel ezelőtt más volt. Egyszer kellett volna notihoz autós töltő de csak 2 hétre. Elmendtem a márkaboltba, mondtam, kifizetem, de 2 hét múlva hozom vissza a cuccot. Az eladó 2 perc gondolkodás után rábólintott. Még azt is megengedte, hogy fizetés előtt még kivigyem a cuccot a kocsiba kipróbálni egy mellékutcába. Jó volt, elvittem. Nyaralás után a cuccot visszavittem, megkaptam a pénzt és odatettem a srácnak 2k-t a kezébe hálám jeléül de nem akarta elfogadni. Ez az igazi kereskedő, ez kellene ma is. -
ftc
nagyúr
ok adjanak egy csere készüléket addig természetessen a beviszgálás idejére.Természetesen valami olcso készóléket amit direkt erre a célra tartanak fent.
De most kérdem tőled,ha csak ugy visszaveszem és nem hibás csak a tulaj nem értett hozzá akkor utána kinek adod el?Kin fogják számon kérni a telefont?Az eladón ezt meg senki se kockáztatja meg. -
válasz
t72killer
#34
üzenetére
Persze, be kell vizsgalni, de a vasarlas utan ennyi idovel meg hatarozottan a vasarlo oldala van elonyben, vagyis a kovetendo eljaras az, hogy kicserelik a cuccot, aztan amit behozott, azt bevizsgaljak, nem pedig az, hogy elveszik a telefont bevizsgalasra, a vevo meg addig legyen szives mind a penze, mind a vasarolt aru hasznalata nelkul meglenni.
-
t72killer
titán
Be kell vizsgálni a cuccot, és a bevizsgálás ne annyiból álljon, h felteszem a polcra, és amikor a vevő visszajön leveszem, és azt mondom neki, h ő az idióta

+igazán visszahozhatnák a ''pénzt vissza'' szabályozást is (hivatalosan nincs, csak 1-2 rendesebb kereskedő cégpolitikájában. Sajnos Mo.-gon csak ostor-korbács módszerrel lehet vásárlóbaráttá tenni a kereskedelmet
) -
Nem, nem viccnek szantam, komoly voltam.
Szerinted mi lenne a kovetendo eljaras ilyen esetben? Ott a vevo, azt mondja, hogy van vmi sporadikus hiba, ami eppen nem jon elo. Oke, az ember megprobalhatja kiszurni, hogy nem arrol van-e szo, hogy a t. vevo vmit rosszul csinalt, de ezen tul tenyleg azt kellene rola feltetelezni, hogy csak viccbol pazarolja az idejet arra, hogy bemenjen reklamalni?... -
Brumi
senior tag
Megoldás arra a problémára, ha bizonytalanok vagytok a termékkel kapcsolatban:
Amikor vettem a PDA-mat egy elég nagy kereskedőnél személyesen, akkor az elsőt 1 napon belül kellett visszavinni, mert rossz volt. Természetesen a vásárlásnál nem próbálhattam ki, erre esélyt sem adtak. Nagy veszekedés árán több hét után kicserélték, majd kaptam még egy rosszat. Ismét veszekedés lett a dologból és mondtam, hogy saját érdekük, hogy visszaadják a pénzemet, mert ilyen szar cégnél nem veszek még egy gépet.
Átmentem egy másik céghez, ahol korábban egy eladó segített a máshol vett hibás készülékkel kapcsolatban (rendkívül kedves és korrekt viselkedés). Ott tanácsolták, hogy vegyem neten keresztül, mert úgy 8 napig lehet próbálgatni a gépet és ha nem tetszik vagy hibás, akkor vita nélkül visszaadják a pénzt vagy cserélik a gépet. Ez a törvényben benne van, erre kötelezhető a cég. Ezt hívják elállási jognak. Azóta minden cuccot boltban kinézek, majd neten megrendelek. Ráadásul drágább dolgoknál ingyenes a házhozszállítás is.
Ha ezt kihasználjátok, akkor kiüthetitek a 3 napos szabályt. -
ftc
nagyúr
a PS más ....
Voltam Sony előadáson munkatársakat kerestek...de valamiért rátértünk a garanciára.Azt mondták azonnal cserélik mivel megéri nekik.Visszaviszik a gyárba megnézk mi a hiba kap uj külsőt és ujra polcon..még a flasheltet is visszaveték.
De nem ez a bevett szokás hanem megvizsgálják ,hogy a észólék,alkatrész a rossz vagy a tulajdonos által halálozott el sérült meg nem múködik megfelelően... -
hfrankee
senior tag
válasz
Viktor0610
#27
üzenetére
Ne haragudj de nem akartam személyeskedni!Nem konkrétan ez az eset ami kiborit,hanem az az általános gyakorlat ami mindennapos. De gondolom te mint alkalmazott,nem te döntöd el hogy mit hogyan bírálsz el,hanem létezik vmilyen direktíva amihez alkalmazkodnod kell.Ugyan ez a cég ezt a filozófiát nyugatabbra nem engedhettné meg magának,de javíts ki, ha nincs igazam.Azt szerettem volna érzékeltetni,hogy nekem nem kellet semmit bizonygatnom,hogy jó-e vagy sem,és az eladó sem akarta bebizonyitani, hogy nincs igazam,pedig készen álltam öszinte ''vallomást'' tenni,hogy én qrtam el,de még lehetőségem sem volt vallani.BIZALOM és KÖLCSÖNÖS érdekviszony állt fenn.Utána csak náluk vettem a gémeket
A sirás fojtogatott,hogy ez tuti meseország
,pedig nem. -
-
hfrankee
senior tag
Bizony áááám!Erre reagáltam,hogy ''szörszálhasogatás'' és persze azt, hogy sztem!
Az ember a tapasztalati élményeiből építkezik.Én ezt tapasztaltam.Bár teljesen egyetértek a mentalitásbeli óriás problémákkal,de ez olyan érzés néha,mintha az ügyfél és a szolgáltató közt egyfajta verseny lenne,hogy ki tud jobban '''betartani'' a másiknak,hogy anyagi,erkölcsi vagy morális haszon az ő oldalán keletkezzen,mindenféle hosszútávú építő gondolat nélkül. -
biga
őstag
Csak tudod azokban az országokban nem jellemző az sem - csak hogy egy kicsit védjem a hazai szervizes oldalt - hogy a megunt vagy elb@szott elbuherált bármilyen készülékeket, még ha az mégoly nyílvánvaló is asztalcsapkodással próbálják legaranciáztatni a vélt jogaikra hivatkozva. És ha sikerül nekik, akkor másnap már büszkén meséli a haveroknak, hogy milyen f@sza gyerek ő, mert milyen tutin megszivatta ezt vagy azt a szervízt. Ugyanis ez itt mindennapos esemény, amit ha a pult másik oldalán állnál nap mint nap tapasztalnál. Nem állítom, hogy a többség ilyen (közel nem), de azért elég gyakran előfordul ahhoz, hogy az ember gyanakvóvá váljon. Ha ilyen nem lenne, akkor a bizalom is nagyobb lenne nem gondolod?
Mellesleg itt a hibát nem tapasztalták. Mi alapján cserélték volna ki neki?
[Szerkesztve] -
hfrankee
senior tag
Hát ez szőrszál hasogatás,általánosságban holvagyunk mi a ''nyugati'' társadalmak vevő orientált szemléletétől?!Sehol!Ez a sötét középkor ami kis hazánkban e téren (is) folyik!
Példa:mikor megjelent az első PSX (199?) Németo.ban éltem és vettem egyet egy nagy árúház láncban.2 hétre rá ,saját hibámból elromlott,vissza vittem és a blokkot bemutatva-nem kérdezték,hogy mit csináltál te idióta-2 perc alatt kicserélték!!!!!!!!!!!!
Egy olyan mobilszolgáltatónál voltam ügyfél-volt vagy15,nem 3-ahol ha engem hívtak jóváirtak összeget a számlámra és (199?-ban) 1 márkáért vettem nokia telefont és 10 DM volt a havidíj,amit persze lebrekeghettem!
Hol vagyunk ehhez képest, és ezt is csak itt engedhetik meg maguknak sztem!számomra ez botrányos extra tisztességtelen haszon a mobil cégekm részéről(is).
-
biga
őstag
A 3 napos cseregaranciának vagy visszavásárlásnak a legfontosabb alapfeltétele a hiba! Ha nincs hiba (illetve itt nem tapasztalható), akkor értelmezhetetlen a jótállás fogalma. Az ügyintéző jószándéka bizonyítékául elküldheti ennek ellenére bevizsgálásra, mert gondolom ő is úgy gondolja, hogy nem viccböl hozta be az ügyfél. De ismétlem, a hiba megléte elengedhetetlen feltétele a jótállásnak!
-
parandroid
félisten
válasz
Viktor0610
#3
üzenetére
Küldd el nyugodtan a Homárnak a válaszodat, leközlik azt is.
p -
Bog
HÁZIGAZDA
Pár dolgot még hozzátennék:
A szolgáltatóval szerződött viszonteladói partnernek úgy kell a 72 órás csere, mint Kiszel Tündének a szemöldökdúsító. Alapvetően sem a Pannon, sem az értékesítő, sem pedig az ügyfél nem tehet arról, hogy szopóágra kerül egy telefon, mert a gyártó szarul rakta össze. De valahol mégis érvényesíteni kell a 72 órás cserét, az pedig a törvény szerint az értékesítés helyszíne.
Namostan itt két dolog történhet.
1. A telefon láthatóan hibás, akkor gond nélkül csere (bár megjegyzem, hogy az, hogy ''nem kapcsol be'' simán megoldható egy avatatlan kézzel megpróbálkozó függetlenítésnek is).
2. A telefon az ügyfél elmondása alapján hibás, de az értékesítés helyszínén nem produkálja a hibát. Ezt nyilván nem fogja SENKI kicserélni, és ez így normális.
A gond akkor van, amikor a telefon produkálja a hibát, de nem megállapítható, hogy az ügyfél trükközésének nyomán kúródott el, vagy pedig tényleg fostalicska volt a telefon gyárilag. Ilyenkor általában a szerződött viszonteladó a bevizsgálás mellett dönt.
Miért?
Mert ha kicseréli egy újra a készüléket, akkor a hibásat persze felküldi a szervízbe. Ha ott kiderül, hogy tényleg gyári hiba volt, akkor a gyártó/szolgáltató természetesen díjmentesen pótolja a viszonteladói üzlet készletét egy típusazonos darabbal. De ha kiderül, hogy a t. ügyfél kummantott egy kurvanagyot, és meg akarta házilag buherálni a telefonját, és ezért romlott el, akkor a viszonteladó beszopta, mert nem kap cserébe másikat az anyacégtől, tehát bukott egy telefonnyi lóvét.
Aki egyszer megégette magát ezzel, az kevésbé rugalmasan cserélget első bemondásra 72 órában telefont, ezt szerintem nem ügy belátni. -
Gyuri27
félisten
válasz
Viktor0610
#18
üzenetére
Lehet, hogy van. Sőt csak azt nem nekem kellet volna intéznem.
Nem kértem egy alkalommal sem a szabályok semmilyen áthágását. Azt akartam ami jár és kifizettem. Szok cég elfejti, hogy a termékkel szolgáltatás is jár.
Ha meg te voltál akkor ezt jobban tudod.
-
Hozzászólásod első részéhez: most nem találom az eljárást, de van lehetőség ennek tisztázására, csak akkor, mikor te próbáltál előfizetést venni, ez még nem volt megoldott. Ebben igazad van.
Valószínűleg a találatot a mai napig feldobná a rendszer, de mostmár ha nem is egyszerűen, de gördülékenyebben megoldható volna a probléma.
A cikkhez és a hsz. második feléhez. Olyannyira ott voltam, h. a homáros cikk első részének végén megnevezett G. Viktor én vagyok.
(A felsővezetővel azért egyszerűbb az ügyintézés, mert ha ő hagyja figyelmen kívül az utasításokat, az nem olyan nagy gond, mintha a ''sima'' beosztott tenné u.ezt.) -
t72killer
titán
Erősen emberfüggő a dolog. Láttam már szerencsére korrekt ügyintézőt is, a tesco-nál, aki 1 szó nélkül (na jó, a papírokat ki kellett tölteni) cserélte a sz@rráment kínai flex-et márkás darabra.
+Láttam akadékoskodó sztech nagykert, akik szegény haveromat átküldték pest túlsó végébe + nem kapta vissza az 1 hetes gépét 1 hónapig, pedig ment az egyetem, és elég sok volt a beadandó. -
Gyuri27
félisten
válasz
Viktor0610
#12
üzenetére
Nos. Annó 96' telén elopták az irataimat. 97'ben beidéztek a lakhely szerinti kapsra, mivel kiderült a személyimmel vissza éltek. A pannonnál vettek vele készüléket csináltak vele jó nagy számlát és ugye fizetés nélkül eltüntek. Érdekesség, hogy a flekóm le volt fénymásolva (mivel a cég lefénymásolja) és minden adatom és képem valódi volt, azon változtatás nem történt. Persze a cég feljelentést tett. Én mivel előtte okmányaim eltünését jelentettem, tisztáztam magam. Kaptam is határozatot a nyomozás megszüntetéséről kb. 1 év múlva. Na eljött a 2002 karácsonya telefont szerettem volna venni a cégnél. Némi ügyintézés után a hölgy kijelentette, hogy én a felsorolt büncselekményeket elkövettem és tartozok a cégnek. Elmeséltem neki a történetet. Kisebb vita után közölte, hogy hozzak igazolást a megszüntetésről. Közöltem mivel ezt a cég már annó megkapta, nem vagyok hajlandó vidékre leutazni az ő baromságaik miatt. Persze telefont nem tudtam venni. De a lényege az egésznek az a tudatlanság és az ügyfél lenézése. Nem kaptam igéretet, hogy valaki utánnanéz és a rendszerből törklik a tartozást. Szerintem még mindig ''tartozom''.
Így nem kaptam kegyet, hogy pannon előfizető legyek.
Elhiszem, hogy te jól végzed a munkád, de ha nem voltál ott akkor azt nehéz megitélni mi is történt valójában. Sajnos általánosságban az ügyfélszolgálatok baj esetén hajlamosak az ügyfél panaszát leszarni. Tudom más helyeken jártam már így. Hiába volt igazam. Érdekes módon mikor az ember valamelyik felső vezetővel akar beszélni szó nélkül megoldják a problémáját. Azt viszont nem értem ha tudja, hogy nekem van igazam miért kell elmelt hangnemben eddig eljutni. -
t72killer
titán
Igazából a gondnak, ahogy látom 3 gyökere van:
1. a vásárlóknak kevés a pénzük -> emiatt általában az olcsó vackokra van kereset óriási mennyiségben. Mobilok terén nem todom, mi a helyzet (1 régi T65-öst használok, aminek ha baja van szétszedem és megjavítom
, 1x kellett antennát forrasztani neki), de pl laptopoknál jellemző, h mindenféle noname márkát veszünk, mert az még épp belefér a budget be, és nem pl egy thinkpad-et, msi-t, v apple-t, amivel valszleg nemigen lesz gond 10 évig.
2. a kereskedőknek is kevés a pénzük, mindenáron profitot akarnak maximalizálni, és nem törődnek a minőséggel: -> a noname-ből is a legsz@rabb darabok jutnak az országba. ill egy magyar kereskedő szívbajt kap, ha véletlen rajta marad 1 vacak mobil, v neadjisten notebook költsége.
3. nincs kultúrája a garanciának.-> USA-ban vettem 1 laptopot, úgy szólt a garija, ha 3x HOZZÁ KELL NYÚLNIUK, akkor 3. alkalommal már az egészet AZONNAL cserélik (izé, mostmár postafordultával, nincs az utcasarkon besbuy
). 3 éven belül. Ahol most vagyok, ha vmivel komoly baj van, akkor a kereskedő levesz 1 újat nekem a polcról... (jah, és nem azzal kezdik, hogy tuti h a vásárló a hibás - igaz, csaló vásárló sem jellemző)
Azért teszi, mert szeretné, következő alkalommal is nála vásárolnék.
[Szerkesztve] -
Landor
tag
''szóval bár a kereskedő álláspontja azt hiszem jogszerű, mégis, normális esetben azonnal cserél''
jajj ha ekkora okos vagy, definiáld már légyszíves hogy mit jelent az hogy normális esetben?
és nem valami láthatóan mondvacsinált hibával jön, ráadásul 2 egyforma telefont is vett, és csak az egyikkel van gond, vagyis bénázásról sem lehet szó, akkor cseréljen.
itt meg ferdíteném a demagód dumád
''bénázásról sem lehet szó''-ról
''beázásról sem lehet szó''-ra
aztán meg lehet merengeni hogy mi a kereskedő álláspontja hogyha benyújtja neki a számlát a központ(akié ténylegesen a készülék), mikor kiderül a jófejségből kicserélt készülék garanciavesztett lett -
luciferc
őstag
ezt az esetet tanítani lehetne a fogyasztóvédelmi szakembereknek. rengeteg probléma megtalálható benne, ami ma itthon nehezíti a vásárló-kereskedő kapcsolatot. A vevő türelmetlen és bizalmatlan, a kereskedő rugalmatlan és bizalmatlan. egyik sem bízik a másikban. a jelen esetben a kereskedő alapvetően érthetően mondja azt, hogy ha nem tapasztalja a hibát, akkor bevizsgáltatja. a vevő viszont érthetően mondja azt, hogy a kereskedő legyen belátással, és ha a vevő órákat tölt el a garanciális ügyintézéssel (miközben valószínűleg lenne jobb dolga is) és nem valami láthatóan mondvacsinált hibával jön, ráadásul 2 egyforma telefont is vett, és csak az egyikkel van gond, vagyis bénázásról sem lehet szó, akkor cseréljen.
szóval bár a kereskedő álláspontja azt hiszem jogszerű, mégis, normális esetben azonnal cserél. az eset kapcsán szerintem mind a vevő, mind a kereskedő egyformán szégyellheti magát, a kereskedőnek pedig érdemes felülvizsgálnia gyakorlatát. -
Tudom, h. Magyarországon még nem alakult ki a vásárlási kultúra, sem eladói, sem vevői részről. Azzal is tisztában vagyok, h. sok esetben ott vágnak át, ahol akarnak és tudnak. Engem is hajtottak már el 3 munkanapon belül, mikor be sem kapcsolt a telefonom, h. így meg úgy... (Persze, végül kicseréltettem, csak egy bemutatóterembe vittem a készüléket. Itt -bevizsgálás után- új készüléket kaptam.)
A három munkanapos csere azért nem sérült volna, mert ő jelezte igényét és mint minden ilyen esetben, a telefont, annak szervizből való visszaérkezte után cseréltük volna -amennyiben a hiba valóban létezik! Ezt nem akarta elfogadni. Mi nem javításra küldtük volna be, hanem a csere jogosságának elbírálására.
(Természetesen, amennyiben ezt nem/sem tettük volna meg, teljesen jogosan fordult volna a FVF-hez.) -
válasz
Viktor0610
#9
üzenetére
Én nem kívánlak elmarasztalni, merthogy igazán semmi alapom rá, csak nyilván a vevőben is benne van az, hogy ha kiesik a 3 napos cseregaranciából, akkor esetleg heteket várhat a telefonjára. Nem feltételezem Rólad, Rólatok, hogy erre játszottatok volna rá, ellenben sajnos nem egy példa is van rá, hogy ezzel bizonyos vállalkozások szeretnek visszaélni.
-
ftc
nagyúr
Nézd beleolvastam a következőbe is.Bevizsgálásról egyik esetben sem akart hallani.Csak a csere érdekelte...számomra elég fura
-
Persze, jobb az elégedett vevő, ebben természetesen vitának helye nincs.
Viszont nézzük meg a másik oldalt. Két esetben cserélten volna ki szó nélkül. Egy: a hibát tapasztalom, kettő: nincs az utasítás, amire hivatkoztam az írásban is.
Nagyon fontos. Én igyekeztem partner lenni annyira, amennyire azt az ügyviteli utasítások engedték. (Sarkított példa.) Mivel a hibát nem tapasztaltam, akár el is hajthattam volna, de én felajánlottam neki a bevizsgálás utáni cserét. Még valami. Jobbak vagyunk, mint más cégek, mert személyesen tapasztaltam, h. akkor is szervizbe küldték a készüléket, mikor az be sem kapcsolt!
Azt már meg sem jegyeztem, h. bár úgy váltunk el, h. neki nem velem van baja (főleg, miután a telefonos ügyfélszolgálaton az ügyintéző u.azt mondta, mint én), aztán mégis az én nyakamba varrja az egészet... -
zolle
tag
[link]
garanciáról közembereknek -
Igaz, ezt találtam:
''...A Rendelet értelmében ugyanis, ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza...
Ennek fényében azonban a csereigény Viktor által említett esetben teljesen jogos. Megint megkérdezem: nem jobb egy elégedett vevő, aki az ismerőseinek azt fogja mondani, hogy XY üzletben érdemes vásárolni, mert balhé volt a telefonnal, de korrektül kicserélték azonnal? -
Ha jól tudom, vevő 3 napon belül elállhat a vásárlástól, tehát ha ő azt mondja, hogy lóvé vissza, nem tehetsz semmit... De nem jobb egy elégedett vevő, mint egy elégedetlen?
-
Shim:
Gondolkodtam rajta.
Peter M:
Én kicseréltem volna, szó nem volt javíttatásról! Csak -mivel a hibát én nem tapasztaltam- ennek megállapítását a szervizre bíztam volna. Mégegyszer leírom, nem javításra ment volna be, csak annak megállapítására, hibás-e v. sem.
Törött kijelző. Ez nem csak a T-Mobile-nál nem garanciális, és szolgáltató és készülékgyártótól függetlenül sehol sem az.
Két dologra nem vonatkozik a jótállás, törés és beázás.
Mellesleg hiába nem volna garanciális a T-Mobile-nál, mivel a Nokia szervizeibe is érvényes a jótállás, oda is vihetnéd javíttatni. -
Peter M
tag
hmm en a nagy T nek dolgoztam anno...
Jo neked ez a velemenyed a vevonek mas... Alapvetoen amit O megvett nem tudta arra hasznalni amire szerette volna 3 napon belul volt ERGO kotelesseged cserelni...
es akkor meg nem beszeltunk arrol az altalanos magyar szolgaltatoi szopatasrol h a szolgaltatonal vett tel kijelzoje NEM garancialis es ezt meg se emlitik a vevonek amikor megveszi (lehet venni reszletre N95 115xxx aztan ha kijelzo papa telefon papa vele egyutt /tehat a T szerviz elhajt vele /elvileg a nokia megjavitja de ez elotte nagyon nem volt igy.../
csak nehany szosszenet a szolgaltatoi jatekokrol...
... meg mindig vevokkel foglalkozom es azon a velemenyen vagyok ha a vevonek jogos a kovetelese (es tisztaban vagy a jogszabalyokkal) akkor annak a kovetelesnek a kielegitese teljesen termeszetes es minden ezzel ellenteteses belso MEMO csak WC papirnak yo... -
Shim
őstag
Küldd el a homárnak az írásod.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple MacBook
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- Home server / házi szerver építése
- Ezzel jobban keresel, mint az arannyal
- Ne várj sokat a vásárlással: drágulás a láthatáron
- A jövőre utal a CoD: Black Ops 7 egy új beállítása?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Káprázatos űremléket állított Jeff Bezos az édesanyjának
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Szép állapotú Wireless Xbox Stereo Headset
- Ryzen 7 5800X3D + Strix B550-A + 32GB Corsair Dominator + RX 7900 XTX NITRO+ 24G + 1200W 80+ plat
- HP ZBook Fury G8 - RTX A3000 - ajándék dokkolóval és laptop hűtővel
- Heatkiller Tube 100 D5 - full extra
- Gigabyte AORUS 17 - i7-12700H - RTX 3070 Ti - 32GB RAM - 1TB M2 SSD -FHD 360H- eredeti csomagolásban
- REFURBISHED és ÚJ - DELL Universal Dock UD22
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi 15 Ultra Silver Chrome 120 Hz WQHD+ LTPO AMOLED, Leica 1 + 200 MP periszkóp 16/512 GB
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő




Otthagytam és megvettem máshol. 

Amit kipróbáltam kérem szépen. 


)


