Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) rudi


rudi
nagyúr

Hát igen... MSI-éknél a kiskernek kell bevinnie a gépe (nem is a nagykerhez, ahol vette hanem a külső céghez), és esetemben egy memóriacsere durván 6 hétig tartott...

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#2) (Kolombusz)


(Kolombusz)
veterán

Így működik a korrekt garaciális ügyintézés, a HP-nak is ilyen a supportja állitólag a notihoz, sőt még elnézést is kérnek, hogx gond történt a készülékkel. :R

(#3) _seth_


_seth_
veterán

''márkás notebook, normális garancia'' igen ám de már is elromlott pedig csak augusztus óta van nálad... másnak meg évekig megy az olcsóbb notija amire 1 év gar van hiba nélkül :)


Az garanciális javítás egyébként valóban nagyon jól meg van oldva akkor mert tényleg hetek szoktak eltelni még akkor is ha csak 10 perces meló van egy géppel.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#4) zolle


zolle
tag

erre csak annyit mondok, hogy a kevésbé neves gyártók is ugyanabból a bambuszkunyhós alkatrészekből építkeznek. ugyanúgy behányhat valami a gépben. és ha igen? te kifizetnél 40-50ezret egy alaplap cserére? ha vennél egy új kocsit, és mondjuk kiesik a motorja? ilyen ez..

HP-nél van CarePack, azt megveheted 1 vagy 3 évre, kérhetsz 24/7 rendelkezésreállást, On-Site, vagy kisebb csomagokat. Ott van lehetőség 3 év után kiterjeszteni a garit, bár igen súlyos pénzekért.

(#5) rudi válasza _seth_ (#3) üzenetére


rudi
nagyúr

Ugye Te is érzed, hogy ez a ''másnak meg...'' duma eléggé gyenge? :DDD Ami elromlhat, az el is romlik, és akkor sokat számít hogy garis-e még, és milyen a javítás intézése. Szóval lehet lutrizni, kérdés, hogy megéri-e...

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#6) _seth_ válasza rudi (#5) üzenetére


_seth_
veterán

Nézd nekem volt gericom notim amitől szerintem egyiket sem szidják jobban és 2,5 évig annyi gond volt vele, hogy a burkolata megrepedt ami talán az 1 év vonatos hordozgatásnak tudható be de a lényeg, hogy szervizes baja nem volt egyszer sem :)

''Ami elromlhat, az el is romlik'' - ez azért nem törvényszerű...

Ha ilyen a garis ügyintézés az mindenképpen jó pont (legutóbb pl 7K-val fizettem többet egy digitgépért csak, hogy normális garit kapjak rá szal engem is érdekel :)

Ugyanakkor én azért mérges lennék ha elromlana a notim ami többe is került mint a többi és elvileg minőségi alkatrészekből rakják össze persze minden cuccból vannak hibás darabok :)

A notimhoz ha olyan lenne, hogy lehetne venni hozzá garibővítést én vennék hozzá mert 20-30-ért lehet kapni 1 évet és szerintem megéri már csak azért is, hogy ha el akarja adni vki akkor jól mutat, hogy garis és notiban ha tönkremegy vmi akkor javíttatni nem olcsóság :)

Szal csak azt akartam jelezni, hogy az, hogy meghibásodik már önmagában dühítő.

Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

(#7) ftc


ftc
nagyúr

nekem garanciális ügyem Acer-el van volt..hiába kaptam 2 évet mintha ott sem lenne....reped a hátulján a boritás...ez nem garanciális javitás...
havernak nem ment aDVD írója nem olvasott CD-t...2 hét mulva vissza jöt neki ..papirosra irva megjavitva...ok proba és már küldte is vissza mert nem ment...

igen notebook garanciát is érdems figyelembe venni vásárláskor...

[Szerkesztve]

(#8) zolle


zolle
tag

Az én szememben most a Dell a legmegbízhatóbb márka, (persze az IBM után, de az meg fapad póva) több partnerünknél is ezt használják (Nissan Sales Europe, GE-Power Systems, GENPACT, GE-Lightning, etc)
ha ez is elromlik, akkor milyen lehet a többi? bár a szervizes srác szerint a 620as nem sikerült olyan jól mint a 600-610es sorozat, azokat is nyúztam, kevésbé csicsásak, de minőségre ott vannak. hogy eltörjön a burkolat? ki van zárva, magnézium :D

és sajnos a mai világban igaz, hogy ami elromlik, az el is romolhat.. vagy fordítva?:) minden, sajnos. 1 napos kiesést meg kibírok. többet nem nagyon, lévén nincs gépem a munkahelyemen, hanem saját laptopon dolgozom.

ja még valami: notiban ugye nem cserélsz magadnak sok mindent, mivel nem olyan hogy bemész a boltba, csókolom kérek egy prociventit, csókolom.
szerencsére a HP töltők töltik a Delleket:D

[Szerkesztve]

(#9) norbiphu válasza (Kolombusz) (#2) üzenetére


norbiphu
senior tag

hp supportja egy nagy rakás szar :U (laptop és fényképező téren mindeképp a többit nem tudom). csomót kell szívózni azzal, hogy megcsináljak stb stb.

múltkor pl a bnőm a notijához a garipapírt kb 5-ször faxolták át, de szerintük nem érkezett meg egy sem. (prielle kornélia utcai szervíz)
(egyébként 13 napot volt ott a gari egy billentyűt kellett volna kicserélniük (eltört a műanyag tartója). küldtek árajánlatot úgy 16 ezer forint + áfaról. két hét múlva azonban elhozta, mert kellett neki a tanuláshoz és ez idő alatt semmit sem csináltak vele. ezután a bnőm elvitte egy másik helyre ahol adtak neki egy gombot mindjárt, és még pénzt sem kértek érte...)


[Szerkesztve]

"Hmm," sed teh lolrus. "Maybe we shud go ask Ceiling Cat?"

(#10) burgatshow válasza zolle (#8) üzenetére


burgatshow
veterán

Én most egy Latitude D800-at nyúzok, de hogy őszinte legyek, egy ASUS L5800C után maga a fapados pokol! Én nem vagyok tőlük hasraesve...

Persze ez szigorúan szvsz. :U

(#11) Akheron válasza norbiphu (#9) üzenetére


Akheron
senior tag

Amennyire tudom, a HP több különböző, teljesen különálló szervizpartnerrel dolgozik - így bele lehet futni problémás szervizekbe.

Egyébként a HP is megcsúfolja a nemzetközi jótállást hazánkban: hiába lenne az világszerte érvényes, nálunk csak a magyarországi képviseletük által kiállított jótállási jeggyel foglalkoznak az ügyféllel. Más országokban állítólag szó nélkül, papír nélkül vállalják a javítást, ha a gyári szám alapján van a készülékre jótállás.

Még egy tapasztalat, érdekességképp: nemrég vásároltam egy NC6400-at, és rossz típusú hűtés volt benne. Intel GMA950-es alaplapra valót szereltek bele, miközben ebben x1300 grafikus vezérlő volt, így az x1300-at az égvilágon semmi sem hűtötte. Ekkor én lefényképeztem a problémát, majd kapcsolatba léptem a HP chat-es ügyfélszolgálatával, megmutattam a képeket, és legjobb tudásom szerint körülírtam a problémát.

A válasz: telepítsek fel X, Y és Z frissítést, majd írjam meg, hogy megoldotta-e a problémát. :O

A gépem külföldről származott, papírok nélkül vásároltam, így önköltségen oldottam meg a problémát (xcbiker fórumtárs segített az ügyben)... a chat-es javaslat annyira nevetséges volt, hogy még visszajelzés írásával sem fárasztottam magam.

"It’s not the noise disturbing your meditation, it’s you who is disturbing the noise." – Ajahn Chah

(#12) GUGO


GUGO
csendes tag

Üdv.
Egy kis betekintő a garanciális szervizelés világába: (dolgoztam szervizben ami a 3 nagy IBM, HP, DELL hivatalos szervize volt)

Mindháromnál a hivatalos szerviz a garanciális idő alatt ingyen kap alkatrészt a géphez. A HP és IBM a gyártástól hozzászámol 3 hónapot, amit az értékesítési csatornában (nagyker, raktár, kisker) tölt a masina, a Dell-nél hivatalosan csak rendelésre építenek gépet ezért ott gyártás után 2 héttel kezd ketyegni a garancia a szerviz felé. Ha ennél többet állt a gép valahol és hivatalos helyről van, akkor a garancia levélen szereplő dátumokat a szerviz leadja a gyártó felé és kész. Némi plusz adminisztráció nekik, de semmi probléma. A hibás alkatrészt a szerviz visszaküldi a gyártónak. Ilyenkor a gyártó még ráverheti az összeget a szervizre, ha a csere felesleges volt (az alkatrész jó) vagy nem megfelelő használat miatt ment tönkre (ráesett egy kalapács). Az IBM-nél minden alkatrész megy vissza a helyi logisztikai központba. A HP és Dell szervizek közvetlenül küldik a eszközöket a gyártóknak vissza nemzetközi futárszolgálattal. Ez költségesebb, ezért nem is várják vissza a nagyon kis értékű alkatrészeket (egér, billentyűzet, ventillátor).
A csavar a nemzetközi garanciában a munkadíj elszámolásnál van. Az IBM kifizeti a szerviznek a munkadíjat, viszont nagyon macerás az adminisztráció. Emellett az gépek összes alkatrészének a gyárszáma össze van rendelve, így ha egy rendszergazda a gépparkban alkatrészeket cserél ki (elég sűrűn előforduló eset sok gépnél) komoly gondjai adódhatnak. Notebookot csak a központi szerviz javíthat garanciálisan, ezért akárhová viszitek, ott fog kikötni. A HP (ex Compaq) sokkal egyszerűbb. Szintén teljes jóváírás. Korlátozás a szervizpontos termékek: IPAQ, tintasugarasok, fényképező gépek, szkennerek és multifunkciósok. Ezeket a termékeket csak átveszik és a régiós központban szervizeik (asszem Írország). Az itteni szervizpont csak megállapítja a hibát és elküldi, aztán kap vissza helyette egy másikat. Ez néha váltótípust jelent, akár jól is lehet vele járni. Vagy nem. A Prielle a központi, de ugyanúgy csak egy partnercég mint a többi magyarországi. A Dell-nek nincs hivatalos központja magyarországon ezért a garancia is macerásabb. Magyarországon több disztribútor van saját szervizzel, ezért nem biztos, hogy a Humansoft lesz ahová vinni kell. Persze az alkatrészt ők is megkapják, de a munkadíjat az eladási árból kell kigazdálkodniuk. Így előfordulhat, hogy csak a munkadíj kifizetésével vállalják a javítást. Ha külföldi (USA) garanciád van a gépre akkor egy egyszeri regisztrációs díjért válszathatsz magadnak hazai szervizt, aki ezek után ingyen javítja a gépedet.
Hát ennyiről tudok autentikus információt adni, de az elvek a többi márkánál is felismerhetőek.

(#13) Akheron válasza GUGO (#12) üzenetére


Akheron
senior tag

No, nagyon érdekes dolgokat írtál. :) Az én nc6400-amhoz mennyibe kerül egy ventilátor? Eszembe jutott, hogy esetleg szerezhetnék be hozzá egyet (tartalék gyanánt, nehogy később egy ilyen kis értékű alkatrész miatt váljon ideiglenesen használhatatlanná a gépem).

Ha külföldi (USA) garanciád van a gépre akkor egy egyszeri regisztrációs díjért válszathatsz magadnak hazai szervizt, aki ezek után ingyen javítja a gépedet.

Ez a HP-re is igaz, vagy csak a Dell-re?

"It’s not the noise disturbing your meditation, it’s you who is disturbing the noise." – Ajahn Chah

(#14) GUGO válasza Akheron (#13) üzenetére


GUGO
csendes tag

Árakat nem tudok mondani, mert már 3 éve nem dolgozom ott.
A kapcsolat persze nem szűnt meg, de szivességek kérésére már nem elég. Ráadásul már nem is HP szerviz azóta.
De a HP partner a nemzetközi jóváírás miatt itt is ingyen vállalta a garanciális javítást. (ha foglalkozhatott a termékkel).
Az alkatrészek ára új terméknél magas, aztán az utcai szint közelébe csökken. Végül mikor a termékcsalád kifut a garanciális támogatási időszakból, az árak elindulnak fölfelé egészen a csillagos égig. Kötelesek biztosítani neked a vásárlás után elég sokáig alkatrészt. Csak ilyenkor már egy fődarab ára simán túllépi egy utódmodell komplett árát. A hivatalos hozzáállás: minden rossz alkatrész kell a garanciális csaredarabért. De nálunk jó balkáni mentalitással lehet korrumpálni a szervizest. Ehez személyes kapcsolat kell, vagy jó meggyőzőkészség.
Tehát egy ventillátor miatt ne aggódj. Amiatt biztos nem válik működésképtelenni a géped.

(#15) SzaboZE válasza _seth_ (#6) üzenetére


SzaboZE
addikt

_seth_: nekem is volt olyan dell gépem, ami 7 évesen (!) hibátlanul üzemelt. És olyan is ami nem. Egy minta nem jellemzi az összeset. Ma pedig fokozottabban igaz az elromlás bármely gyártóra, mert feszített az integráltság és ma már nem vigyáznak úgy egy gépre mint régen, mert nem csillagászati az ára. Jó példa a fenti, hogy egy hálókártya miatt is alaplapot kell cserélni, ami régen pl csak egy pcmcia kártya cserét jelentett.

[Szerkesztve]

Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu

(#16) gollum


gollum
tag

Sziasztok.

Nekem a HRP-vel van, igen kellemes tapasztalatom. Inspiron 9400-amnak a monitor takarítása közben benyomtam a kijelzőjét. Bekapcsolom, 4-5 fekete pixel középen. Felhívom a HRP-t, (11,5hónapos volt a gép, 1 év garis.), mondja a Srác, hogy semmi gond, ezt garanciába cserélik, de mivel világgaris 1 óra munkadíjat ki kell fizetni.
3 hét múlva lett kész,(1920x1200-as kijelző nincs 100db. a raktárba, rendelni kellett.), de egy szó nélkül megcsinálták, és felhívtak, hogy mehetek a gépért. :R :R :R
A következő gépem is dell lett. :R :R :R
És az azt követő is az lesz. :DD

Üdv.

(#17) Satrafuckar


Satrafuckar
tag

tehát akkor gyakorlatilag ingyen kaptál quadro vga-t az integrált helyett?? az nice :)
amugy igen... dell... nekem is dell gépem van, nem volt még baja, de örülök h mindenhol pozitiv szervizes tapasztalatokat olvasok...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.