Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) .LnB


.LnB
titán
LOGOUT blog

Vártam egy olyan kérdéstm hogy mi a válaszuk, vagy mit szólnak az AMD féle Mantle-höz?

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#2) bigobert


bigobert
tag

Audi - runs best on Nvidia.

(#3) 4ron


4ron
senior tag

Gratu a kérdéshez, egy kis színt vitt az egész interjúba és kevésbé volt formális ezáltal :)

Egyébként én a számítógép/autó házasságtól kicsit félek. Már most is eléggé sebezhető egy autó, ha a megfelelő technika van a tolvaj kezében. Viszont ha egy komplett számítógép felel majd a vezetésért és a különböző helyzetekért, nem a tolvaj lesz a legnagyobb veszély, hanem a hackerek, akik ki tudnak hatni szituációkra. Persze jó dolog a fejlődés, de ebből a szemszögből is meg kell közelíteni az adott témát.

⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!

(#4) Jimmy66


Jimmy66
senior tag

Grat a cikkhez és, hogy bejutott a PROHARDVER!

(#5) IreN!CuS válasza .LnB (#1) üzenetére


IreN!CuS
őstag

Grat a bejutáshoz :) (Ez nem neked , hanem a PHnak)

Szerintem nagyjából tisztázták előre miről lehet kérdezni , és a kérdéseket elnézve kerülték a pc/konzol témát.

[ Szerkesztve ]

Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"

(#7) Locutus


Locutus
veterán

A maxwellről, meg a PC-s dolgokról tilos volt kérdezni?:)

Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html

(#8) Oliverda válasza Locutus (#7) üzenetére


Oliverda
félisten

Bármiről lehetett kérdezni.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#9) vicze


vicze
félisten

"Megvan a modem technológiánk, és ha szükségesnek találjuk, akkor be fogjuk építeni."
Hát ez "aranyos" válasz volt, mintha nem lenne szükséges. :D
Gyakorlatilag azt mondta: Meg tudjuk csinálni, de nem akarjuk...

[ Szerkesztve ]

(#10) leviske válasza .LnB (#1) üzenetére


leviske
veterán

Egyszer már mondhatjuk, hogy maga az nVidia tette fel a kérdést a fejlesztőknek. Annyira azért nem rendelkezik akkora súllyal az API, hogy minden egyes nVidia rendezvény is erről szóljon. Pláne a Microsoft bejelentését követően...

(#11) Meteorhead válasza Oliverda (#8) üzenetére


Meteorhead
aktív tag

Bocsánat, tudom hogy ez nagyon gáz dolog, hogy ennyire egy bites vagyok (már ami az érdeklődésemet érinti), de engem borzasztóan zavar, hogy egy dolgot sehonnan a világból nem lehet megtudni (pedig nekem is akad 1-2 forrásom, ami elég közel van a tűzhöz):

NVIDIA tervezi-e újra támogatni OpenCL-t?

Az az érzésem van, mintha bárki aki megkérdezné ezt, azt azonnal agyonlövik a helyszínen és bárki aki hallotta a kérdést annak kivakuzzák az agyát olyan Men In Black-es villantóval. Egyszerűen mintha nem is létezne ez a kérdés.

Ami azt illeti az Androidos API támogatásra adott válasz is leginkább elkeserít, mintsem bármi jóban bíztatna. Én azt vettem ki a válaszból, hogy az API-kat nem is akarják a platformokon keresztül verni, mert egy CUDA szintű zárt API-t nem lehet egy olyan nyílt platformra rányomni, mint az Droid, ezért inkább a játék motorok fejlesztőihez mennek, és ASM szintű támogatást akarnak beleépíteni a motorba. Hát gratulálok. Ez a nagy bizodalom az OpenGL-es játékokban?

(#12) DithenS válasza 4ron (#3) üzenetére


DithenS
senior tag

Nézd azért a hackerek nem tömeggyilkosok,ők nem arra szoktak menni hogy embert öljenek hanem arra hogy pénzt szerezzenek,de pár hacker a bankokat is csak poénból töri fel a pénzel meg semmit nem csinál,igazából ha már fel tudnak törni egy nagy rendszert,ott van egy erős gépre pénz azaz lóvé tehát nekik több nem kell mert úgy is majdnem 24 órában a gép előtt ülnek.
Meg gondolom a kocsik olyanok lesznek hogy észleli hogy feltörik a rendszert félre áll a kocsival,vagy pedig egy nagyon erős védelmi rendszert fognak beépíteni a kocsikba amit majdnem lehetetlen feltörni,vagy ott a NSA vagy mi :D

De a cikkhez vissza térve mért nem kérdeztétek már meg,hogy "az AMD mért adja ugyan azt olcsóbban mint ti?" :DD :)) Néztek ám volna egy nagyot :P

[ Szerkesztve ]

(#13) smkb válasza .LnB (#1) üzenetére


smkb
őstag

Ezt...

"Ennek megfelelően a GPU-részleg forgalma 947 millió dollárt tett ki, ami éves szinten 14 százalékos növekedésnek felel meg - ne feledjük, a PC-piac ebben az időszakban 7 százalék körüli visszaesést produkált darabszámban. Az NVIDIA tájékoztatása alapján a GeForce GTX változatok iránti kereslet majdnem 50 százalékkal nőtt 2012 végéhez viszonyítva."

(#14) Gainka


Gainka
őstag

Érdekes, azt gondoltam ha màr nvidia akkor gforceok-rol is lessz szó
:O

(#15) parampa válasza DithenS (#12) üzenetére


parampa
aktív tag

Mert kétségbeesés helyett rögtön rávágták volna hogy "versenytársunk nem ugyanazt adja olcóbban." :D

[link] hogy nézz egy nagyot. :C

(#16) Oliverda válasza .LnB (#1) üzenetére


Oliverda
félisten

"Először a játékosok következő generációs PC-jéről beszéltünk. Teljesen egyértelmű, hogy éppen egy szintlépés zajlik ezen a területen. Habár a gyönyörű, minél szebb grafika rendkívül fontos szempont számunkra, de szerintünk nem ez az egyetlen útja annak, hogy a játékosoknak minél jobb élményt nyújtsunk."

G-SYNC, stb.

Meteorhead: Az OpenCL jelenleg is támogatott. Vagy mire gondolsz?

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#17) Meteorhead válasza Oliverda (#16) üzenetére


Meteorhead
aktív tag

Arra gondolok, hogy az OpenCL 1.1 támogatott, ami egy 3 éves szabvány. Az 1.2-es támogatásról (ami szintén közel 2 éves szabvány) pedig semmit sem hallani. Az egyetlen biztos információ, ami egy NV-s ember szájából elhangzott egy évvel ezelőtt, hogy "nem tervezik a közeljövőben 1.2 támogatását". És azért hozzátenném, hogy az 1.1-es compilerük köszönőviszonyban nincs a CUDA compilerrel. Megírtam ugyanazt a szimulációt egyikkel és másikkal is, minden optimalizációs kapcsolót igyekeztem ugyanúgy használni, dekára ugyanazt a munkát végezték el, és az egyik 1,8-szor gyorsabb volt a másiknál. Egy kettes faktor a különbség még abban is, amit "támogatnak".

Szóval nálam ez azzal egyenlő, hogy elkezdték tolni, aztán látványosan abbahagyták félúton.

Engem az érdekelne még mindig, hogy számíthatunk-e 2.0 megjelenésével NV implementációra (ha már egyszer CUDA-ban is SVM az egyik nagy vonzerő), vagy továbbra is az óvodás elzárkódás politikáját követik?

(#18) Oliverda válasza Meteorhead (#17) üzenetére


Oliverda
félisten

Ha legközelebb lesz hasonló lehetőség, akkor rákérdezek.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#19) Crytek


Crytek
veterán

Epekedve várom ezzel mit alkotnak, mivel a tegra 4 se nagyon rengette meg a világot...

Next PC Upgrade: 2022

(#20) Sir Ny


Sir Ny
senior tag

kis eliras a 3.oldalon: Mindannyian tisztában vannak fele

"Minden chip 5 wattot fogyaszt, ha minden egység aktív benne. "

Gates se mondhatta volna szebben :DDD

[ Szerkesztve ]

-

(#21) Sir Ny


Sir Ny
senior tag

"Egy aktív stylus kifejlesztése sok erőfeszítést igényel, a passzív megoldások elkészítése viszont sokkal nehezebb"

:D

szorakoztato cikk, koszonjuk :R

-

(#22) P00By


P00By
nagyúr

Oho, köszönjük a cikket! :R

(#23) bbTamas77


bbTamas77
aktív tag

A CUDA-t nem kell közvetlenül elérhetővé tennünk, az OpenGL pedig nem egy igazán elterjedt API Androidon, mert a legtöbb játékfejlesztő inkább közvetlenül a motort használja.

Milyen 'motort'? Akkor az Android milyen grafikus API-t használ? :F

Semmi érdekes nincs a cikkbe, csak a szokásos sajtó, sablonos marketing duma.

[ Szerkesztve ]

(#24) marcias


marcias
őstag

Sajnos több, engem érdeklő kérdés nem hangzott el, de azért így is érdekes volt, köszönjük!

Steam: marcias88

(#25) solaris17


solaris17
aktív tag

Nekem csak amd-s autó kell.

Phenom II X6 | 8 GB CORSAIR XS3 | Kingston V300 | HD 7790 | Creative X-FI Fatal1ty

(#26) akoska07


akoska07
nagyúr

Először is,Grat a bejutáshoz.

Ha bármit lehetett kérdezni...
Hihetetlen,hogy senkit nem érdekelt az NVidia válasza a mántlira.

Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé

(#27) Crytek válasza akoska07 (#26) üzenetére


Crytek
veterán

Ha feltették volna a kérdést mire számítasz mit mondtak volna?

Elmondom a bla-bla meg a bla bla ugyanis a nagy semmijük az van a mantle ellen!

Az meg elég betalált kérdés volt miért foglalkoznak ennyire a pc-vel. Hát mert a konzolba a kutyát nem érdekelte azért,de erre is kitérő választ adott :C

Next PC Upgrade: 2022

(#28) D.Va


D.Va
senior tag

hát ha már autó... én egyelőre maradok a kocka ezerötösnél... :B
Na de itt az ideje hogy az nvidia beszálljon a Formula 1-be... esetleg egy pilóta nélküli autóval :D

Amúgy a cikk elejére térve, sosem értettem minek az időjárásra szuperszámítógépek teljesítményét pazarolni?! Ha eseik, esik. Ha fúj, akkor havazik. I don't fuckin care. Azt se tudják sokszor eltalálni hogy holnap milyen idő lesz... :F

(#29) akoska07 válasza Crytek (#27) üzenetére


akoska07
nagyúr

" Ha feltették volna a kérdést mire számítasz mit mondtak volna? "

Kellett volna bármire is számítanom ?
Én a kérdést és a választ szívesen olvastam volna.

Én nem látok emberek fejébe és nem vagyok jós,látom te igen.

Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé

(#30) etejedu


etejedu
őstag

" Imádok enni, és szeretem megnézni az értékeléseket, illetve az ételekről készült fotókat, de néhány ember nagyon szörnyű fotós, ezért a képek nagy része borzasztóan néz ki. Ezen is szeretnénk segíteni. "

Ezen felröhögtem! :DDD

(#31) vicze válasza bbTamas77 (#23) üzenetére


vicze
félisten

OpenGL ES 2.0/3.0

(#32) Abu85 válasza akoska07 (#26) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Úgyis kikerülik a válaszadást. Ez náluk eltervezett, hogy mindenki azt mondja, hogy az OpenGL is képes a többletterhelés csökkentésére. A konkurens cégek a Mantle-t nem fogják sosem felhozni, mert nem tudnak mit kezdeni vele. Elkönyvelik, hogy kiknek a támogatását élvezi az API és kész.
De ugyanarra a gondra, amire a Mantle reflektál az NVIDIA is kínál megoldást csak máshogy. Ha nem portolható PC-re a konzol effekt, akkor ne portolják, hanem keressenek alternatív megoldást. Erre van a GameWorks. Pipáld be ami kell és PC-s API-kon is működő effekteket eredményez. Lehet, hogy nem konzol minőségben, de futni fog.
Emellett a draw call overheadre is egyszerű megoldás PC-n csökkenteni a látótávolságot, amíg jó nem lesz a teljesítmény. A grafika egy olyan dolog, amit szépen lehet skálázni.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#33) Auratech


Auratech
őstag

Eléggé CUDA elkötelezett vagyok. Szerintem a visual comp.. fókusza már középtávon is rengeteget fog segíteni az Nvidiának. A gépek látni és érteni akarnak, vagyis mi...azt szeretnénk, hogy értsék, amit látnak...
Rokonszenves volt, hogy minden kérdéssel kapcsolatban tényszerűen képben volt. Nem a menedzserszemlélet, hanem a mérnöki kreativitás jött át. Lubickolt.
Nekem különösen kedves, hogy a FERMI számolási hatékonyságát (CUDA) visszahozzák a Maxwellben.
A Kepler ezt mostohagyerekként kezelte.

Auratech Field Recording

(#34) akoska07 válasza Abu85 (#32) üzenetére


akoska07
nagyúr

A konkurens cégek a Mantle-t nem fogják sosem felhozni

A Prohardver konkurens cég ?

De ha ugy is kikerülik tök mindegy.

Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé

(#35) Oliverda válasza akoska07 (#34) üzenetére


Oliverda
félisten

Ne tessék már szándékosan rosszul értelmezni a leírtakat! :U

Itt a válaszod

Illetve benne van a cikkben, hogy az NV milyen technológiákat dobott be, amivel a játékélményt hivatottak növelni.

[ Szerkesztve ]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#36) Abu85 válasza akoska07 (#34) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Bárki kérdezi meg, azt biztos nem fogják mondani, hogy őket is megkereste Johan Andersson, csak üzletileg nem tartották kifizetődőnek a saját low-level API-t, meg logikusan átgondolva azt sem tarthatták valószínűnek, hogy az Intel vagy az AMD megcsinálja. A dolog ott csúszott el, hogy az AMD kifizetődőnek tartotta, mert a két konzol biztosítja, hogy a fejlesztők megtanulják a GCN-t.
A dolog tök egyszerű. Van egy olyan fejlesztői igény, amely az innovatív effektek kutatását és hardverek extrém kihasználását célozza, és van egy olyan is, ami az egyszerűséget helyezi előtérbe túl kockázatos kutatások lefolytatása nélkül. Az AMD az előbbit szolgálja ki, míg az NVIDIA az utóbbit. Igazából egyik irányra sem lehet azt mondani, hogy rossz, csak más.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#37) Oliverda válasza Auratech (#33) üzenetére


Oliverda
félisten

Abszolút érezhető volt, hogy valóban jól ért is ahhoz amiről beszél, és nem csak bemagolt dolgokat ismételget. Nem minden CEO mondhatja el magáról, hogy ennyire mélyen bele is lát a kormányzott cég főbb fejlesztéseibe. Persze ő mégiscsak a CEO, akinek például már nem a GPU-k mikroarchitektúrájának tervezése a napi feladata, így érthetően szívesebben beszélt cégvezetéssel kapcsolatos dolgokról (lásd utolsó kérdés).

[ Szerkesztve ]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#38) Goblin12


Goblin12
őstag

Köszi a cikket gratula a bejutáshoz!

Érdekesnek tartom ezt az autós cuccot, várom mikor lesz a kormánykerék helyett touchpad aztán azon minden infó meg egy bal meg egy jobb irány azt kész. :))

Mantle éhezőknek.

(#39) radi8tor válasza Goblin12 (#38) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Gratulálok én is, hogy sikerült oda kerülni az eseményre!

Én egy picit rettegek tőle. Mi van, ha hibázik (lefagy, lagol, stb)?

⭐ Stella

(#40) akoska07 válasza Oliverda (#35) üzenetére


akoska07
nagyúr

Ne tessék már szándékosan rosszul értelmezni a leírtakat!

Pont ezt mondom én is. :U

no offense

Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé

(#41) Goblin12 válasza radi8tor (#39) üzenetére


Goblin12
őstag

Üdv,

én úgy vagyok a kérdéssel, hogy nem lehet úgy élni, hogy mindenben a rosszat a veszélyt a stb-t látva. . . Igenis valamikor vállalni kell, hogy na lehet, hogy pont ebbe fogok belepusztulni, de az is lehet, hogy pont ez menti meg az életedet vagy akárki másét.

Én csak azt látom, itt a fórumon is meg a világban is, hogy egy helyben áll a többség és fél hozzányúlni az újhoz. Hozhatnám példaként a Win8-at, de nagyon nem szeretnék elindítani bármiféle flamet trollkodást.

Ha lenne hirtelen annyim amennyibe az a TT Coupe meg a K1-es csoda benne kerül én tutira kipróbálnám.

A kérdést meg még mindig nem tudom hova tenni, hogy mi van ha hibázik. . . Mi van ha a mostani autód hibázik mert pl elenged a fék? Ha leáll amikor pont nem kellene? Olyan dolog ez ami bármelyik kocsival megeshet, de nem csak kocsival, repülővel, hajóval.

Biztos vagyok abban is, hogy megvan annak a lehetősége, hogy ne kelljen a rendszerre támaszkodni, ki és belehessen kapcsolni.

Ha a touchpedes dologban aggódsz oké az tényleg egy kicsit ingatag, de biztos annak is meglenne a maga pozitívuma. :K

[ Szerkesztve ]

(#42) Auratech válasza Goblin12 (#41) üzenetére


Auratech
őstag

Mi van, ha leáll a repcsi motorja? Ha 150-nél a hajtókar kikönyököl a hengerfejből...
Az intelligens rendszerekbe sokkal könnyebb diagnosztikát és hibatűrést beépíteni, mint a tisztán elektromos, mechanikus rendszerekbe. A redundancia pedig a véletlen leállást minimálisra csökkenti, mint a raid 1.
Van lehetőség a winyók smart funkciójához hasonló módon előrelátó diagnosztiokai algoritmusokat beépíteni.
Pld, ha egyenes a kocsi futása és a négy kerékszenzorból három semmit nem jelez, a negyedik meg erős vibrációt, valószínűleg könnyen behatárolható a kerék és a futómű mechanikai sérülése és folyamatos figyelmeztetése...
A normál mai járműveknél biztonságosabb lehet a robotos közlekedés, főként, ha általános-kooperatív lesz.

Auratech Field Recording

(#43) radi8tor válasza Goblin12 (#41) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Rossz a fék-példa.

Mi van, ha sár kerül az utat figyelő kamerákra? Hogyan tájékozódik?

Repülős példa: nem véletlenül nem autópilótával szállnak fel és le a repülőgépek. Azt csak utána használják az út hosszabbik felén.

Tudom, hogy a 21. század arról szól, hogy mindent automatizáljunk, de lassan kezd fullasztó lenni. Aztán majd eljön az ideje, amikor az emberek elfelejtenek autót vezetni. Amerikában már van ilyen: nem tudnak manuális váltós kocsit vezetni, mert az autók 98%-a automata váltós.

⭐ Stella

(#44) Cifu válasza radi8tor (#43) üzenetére


Cifu
nagyúr

"Repülős példa: nem véletlenül nem autópilótával szállnak fel és le a repülőgépek. Azt csak utána használják az út hosszabbik felén."

Létezik automata leszállító rendszer egyes reptereken és repülőgép típusokon, a pilótára van bízva, hogy használja-e vagy sem. Hogy a többségük mégse használja, az ugyanolyan döntés, minthogy az emberek jó része élvezi a vezetést, és nem akar automata önvezető gépjárművet. A pilóták számára a fel- és leszállás kihívás, ez úgymond a munkájuk alfája és omegája, nyílván nem szívesen engedik át az automatikának, ha valami okból (pl. nagyon alacsony látótávolság) nincsenek rászorulva.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#45) Meteorhead válasza radi8tor (#43) üzenetére


Meteorhead
aktív tag

Már bocsánat, de ez miért baj? Ma is nagyon kevesen tudnak kardot kovácsolni, de azért mert már rég nincs rá szükség. Ugyanez van a váltóval is. Európában egyedül azért van nagyobb divatja, mert nagyon nehéz olyanra csinálni, hogy a fogyasztás ne legyen magasabb, mintha manuálisan váltanál (és jól). De ha az utomata váltó jobban tudja csinálni, mint ahogy én valaha is fogom tudni, akkor miért sírjak miatta, hogy nincs manuális váltó?

Ha egy compiler jobb párhuzamos kódot tud csinálni, mint én valaha, akkor örülök neki, és inkább foglalkozom mással (vagy elmegyek compilert fejleszteni :D). Ha egy robotpilóta biztonságosabban tud vezetni, mint én, akkor mi rákért ne használnám?

Azzal én is egyetértek, hogy ezek épp annyit tudnak hibázni, mint a mechanika. A kérdés, hogy az ember a mérnökökben bízik jobban, vagy a szoftver mérnökökben. :) Ami azt illeti, szívesebben ülök repülőre, mint lóra, mert a repülő alkatrészek ritkábban hibáznak, mint ahányszor a ló megijed és ugrik alattam egyet. Ha elesek motorral (mert motorozom), akkor tudom, hogy az nem fog segítséget hívni, míg egy állatnak lehet annyi esze hogy igen, de egy géptől pontosan tudom mire számíthatok, míg egy állatnál sosem tudhatod.

...szerintem.

[ Szerkesztve ]

(#46) velizare válasza Goblin12 (#41) üzenetére


velizare
nagyúr

szerinted egy mai középkategóriás autóban hány darab ún. "fedélzeti számítógép" van?

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#47) radi8tor válasza Meteorhead (#45) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ne menjünk el váltó témába, de szerintem azért vesznek automata váltós kocsit USA-ban, mert lusták váltani.
EU-ban pedig szeretik kiélvezni a vezetés örömét.

⭐ Stella

(#48) Cifu válasza radi8tor (#47) üzenetére


Cifu
nagyúr

Bocsánat, ez nem csak neked szól, de pl. a BMW az M5-ből csak azért csinált manuális váltós verziót, mert az amerikaiak igényelték ezt, az európai piacnak meg bőven jó az automata váltó.

Európában szerintem inkább az automata váltó felára az, ami miatt sok vásárló eltántorít tőle.

Az elég nevetséges indok, hogy lustaság miatt áll valaki át kézi váltósról automatára. Ez inkább kényelem, sokkal kényelmesebb, ha egy automata dönt arról, milyen fokozatra van szükséged, ráadásul megvan az az előnye is, hogy nem fogja a kedves delikvens szétnyírni a kuplungot, a motort, a váltót a rossz használattal.

A logika alapján inkább ki kéne már kopnia a manuális váltónak...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#49) velizare válasza radi8tor (#47) üzenetére


velizare
nagyúr

...és azért vesznek automata váltós autót.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#50) radi8tor válasza Cifu (#48) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

M5-öt nem nevezném átlagos felhasználású autónak. Az ilyen sportkocsik már évek óta félautómata kormányváltóval vannak szerelve.

Ha nem figyelsz oda, akkor automata váltót is ki lehet nyírni idő előtt, a többletfogyasztásról nem beszélve. :)

cain69: mármint EU-ban is? Nem tudom, lehet bennem a hiba, de ha kellene választanom két ugyanolyan autó között (áruk is lehet ugyanannyi), akkor nem az automatát választanám.
Más lenne a helyzet egy kormányváltóssal, az bejönne (de azt is meg kell szokni).

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.