tudom, ki is várok, amíg a matek nem adja ki, addig hittéritésiből nem ugrom bele.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
tudom, ki is várok, amíg a matek nem adja ki, addig hittéritésiből nem ugrom bele.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
"Az nem zavarna, ha mondjuk mennék Olaszországba, vagy Horvátokhoz, és 300km-enként meg kéne állni. Jó úgy is 3-4 óránként kinyújtózni, évente 1 ilyen út belefér."
Csak itt az infrastruktúra lesz a gond, már most is meglévő probléma -ha egyelőre nem is tömeges jelenség a kevés autó miatt-, amikor bekalkulálod, hogy Bivajbasznádon megállsz tölteni, de a 4állásos töltőn már lóg 4 autó, meg vár másik 4 a sorára, mert ők is így tervezték a napot, és egyszerre értek oda. Azt még elegánsan ki is hagytam a számításból, hogy csomó töltőponton csak 2db töltő van, vagy mondjuk a 4-ből csak 1-2db a gyorstöltő. Akkor már a gyorstöltés sem 30-40 perc lesz, hanem 1-2 óra. Ilyen rizikóval és zsákbamacskával pedig nem akarok még hosszabb utat beválllani, majd ha kiforr a dolog és tuti végzek belátható időn belül. Azt pedig az app sem tudja előre jelezni, hogy ki fog megérkezni előtted 5 percel. Normál kúton is van, hogy teljesen üres, aztán hirtelen beesik annyi autó, hogy 1 perc alatt sor van belőle. Csak ott végezni lehet 5 perc alatt, itt meg...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Szerintem ahogy terjed az elektromos autózás, úgy épülnek ki újabb és újabb töltőállomások.
Tehát ha több autóval számolsz, akkor több töltővel is kell.
Az államnak költség az elektromos hálózatot bővíteni, amit valószínűleg beépít az áram árába.
Most igazabol meg azon megy a siras, hogy kevesen toltenek es nem eri meg toltot telepiteni. Mert draga dolog a kiepites, de a forgalom meg elhanyagolhato.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
"úgy épülnek ki újabb és újabb töltőállomások"
ja csak az elején tuti a városba lesz még több és nem oda ahova majd kellene is.. pl. nemzeti parkok, kevésbé népszerű kirándulós helyek közelében, stb.
de ne legyen igazam ebben
legyen mindenhol akkor nincs gond
[ Szerkesztve ]
Igazából ha elég nagy a hatótáv, akkor nem számít, ha nincs nagyon elszórva, csak legyen elég.
Így megy ez. 1905-ben például tök kevés benzinkút volt, mert drága volt a kiépítés és kevés volt az autó (megjegyzem egy benzinkutat sokkal drágább kiépíteni még ma is, mint egy elektromos töltőállomást, akkor meg pláne az volt reálértéken). Aztán jött Ford a T modelljével (hogy is képzelte, hiszen mindenki tudta, hogy lehetetlen a teljes lakosságot olcsó autókkal ellátni, az a gazdagok játékszere, sofőrrel meg ilyenek, az autók soha, de soha nem fogják leváltani a lovakat...) és 10 év múlva már nem volt akkora gond a töltőállomások száma...
Aki él és nem boldog, az téved!
Nyilvan, pont arrol beszeltem hogy esetunkben meg egymas ellen dolgoznak ezek: nem vesz villanyautot mert parazik hogy nem tudja hol tolteni es nem epit toltot mert nincs eleg villanyauto. Mondjuk ezt is a Tesla csinalja jol, mert onti ebbe a penzt es a vege az lesz hogy nem csak termeket arul hanem szolgaltatast (toltest) is. Nem csak egyszeri bevetele lesz a termekbol, hanem folyamatos. Mintha a Shell meg a Ford ugyanaz a ceg lenne.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
mindezt a két türelmetlen kisgyerekkel. erre mondtam, hogy nálunk második autó lehetne egy villanyos, szigorúan.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Én is így látom. Racionális, gyakorlati ember vagyok. Lehet elmélkedni, de ha ott állsz a 2-3 gyerekkel, felpakolva, lezavartál már 300km-t és a töltésnél még várakozni kell órákig, mert a 4 töltőből 1 rossz, 1 nem gyorstöltő, 2 meg foglalt, akkor gyorsan át tud ez csapni egy kevésbé szép történetbe.
A benzinkutas hasonlat sem volt a legjobb itt valakitől, mert folyékony üzemanyaggal 5 perc alatt végezni lehet, tehát sokkal több embert képes kiszolgálni egységnyi idő alatt, mint a 30-60 perces töltögetésnél.
Az elektromos autózás bizonyosan a jövő, de nem a jelenleg elérhető Líthium-ion akkus technológiával!
Ebben a szegmensben hatalmas fejlesztések lesznek még, ami törvényszerűen azzal jár majd, hogy a jelenlegi techonlógia értékét veszti. Emiatt eszembe sem jut a most látható összegeket kidobálni erre.
A másik téma, hogy ezeknek az akkuknak jelenleg nem megoldott a gazdaságos újrahasznosítása, Musk is csak terel amikor erről beszél, mivel a solar rendszerekben való felhasználásuk valójában nem újrahasznosítás, csak életciklus meghosszabbítás. A végén így is a szeméttelepen végzik, jelentős környezetkárosítás mellett.
A tudomány a valóság költészete!
arra viszont, hogy itthon töltikéljem napelemről (nem sorbanállva, appal bohóckodva, lefagyó szoftver miatt idegeskedve), és a heti rutint lezavarjam vele, a legjobb (lenne). és így kivisszük a lokális szennyezést a városokból, ami szintén hasznos.
szóval városi autónak már most fullos, ha tudod otthon tölteni. utazóautónak meg talán a teszla, de olyat meg ki akar?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Nem tudom, korábban ki linkelte itt (nem keresem vissza), de maga a videó megvan, mert mentettem magamnak: [link]
Elvileg az új fajta aksijuk 100%-ban újrahasznosítható lesz. Ha tönkremegy, szétszedik elemeire, és minden egyes részét fel tudják használni új aksi gyártáshoz, így elvileg semmi nem végzi a szeméttelepen.
Továbbá valahol elhangzik az is a videóban, hogy 1000 mérföld/óra sebességgel lesz tölthető. Ami így ebben a formában megadva furán hangzik, de azt jelenti, hogy 1 óra alatt kb. 1600 km-re elég áramot tud majd felvenni. Azt ha leosztod, 6 perc alatt 160 kilométernyi áram. Ami ugyan még mindíg jó ötöde egy hagyományos üzemanyag tankolásánál felvett hatótávnak, de ezzel együtt is már tök jó. 5 perc töltéssel átmész a fél országon, ami sztem abszolút vállalható.
Na meg ugye nem tudom, benne van-e ebben a videóban, mert közben néztem a témáról több másikat is, hogy le is egyszerűsödik az aksiknak a gyártása, amitől jóval olcsóbb is lesz az akkupakk. Ha minden igaz, az azzal jövő új modellre akkupakkal, mindennel együtt valami 25.000 dollárt mondanak.
[ Szerkesztve ]
Musk is csak terel amikor erről beszél, mivel a solar rendszerekben való felhasználásuk valójában nem újrahasznosítás, csak életciklus meghosszabbítás
Ez a hosszabbításos dolog így van, viszont folyamatosan szó van arról is, hogy ténylegesen újra is hasznosítják az akksikat, konkrétan a nevadai gyárukba terveznek/építenek egy újrahasznosítóüzemet ill. rengeteg startup van ami ezzel a témával foglalkozik.
DRM is theft
Igen, családi házba valóban megoldás lehet, én is gondolkodtam rajta a páromnak ingázni, garázs is van, simán tudnánk tölteni, de ilyen árak mellett nem láttam értelmét ennek sem. Nem jön ki a matek a végén.
dabadab, Pingüino
Igen, ezért írtam, hogy gyerekcipő még, én kivárom amíg beérik a tech. Az irány jó, de az elején nem szállok bele, ezt már megtanultam a számos egyéb technológiai ugrásnál, mert pár éven belül általában féláron kapok ötször jobbat (kivéve a PC-t, ott a HEDT-re nem sajnálom a pénzt).
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Jaja, Redwood a ceg neve es az egyik eredeti Tesla alapito csinalja Nevadaban. Csak olyan jo a gyartas hogy alig van selejt amit feldolgozhatnanak. A kocsikban "lejart" modulokat meg azert hasznaljak mashol mert ez hatekonyabb mint ledaralni. Ha ott is lejar az idejuk akkor jonnek az olyan cegek mint: Duesenfeld
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.