Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) UnA válasza makkmarce (#200) üzenetére


UnA
Korrektor

Értelmezési problémába estél: nem azt írta, hogy újító volt, hanem azt, hogy korszakalkotó. És ezt lehet tagadni, de fölösleges. ;)

(#202) #92253184 válasza Gargouille (#198) üzenetére


#92253184
törölt tag

Nem teljes mértékben értek egyet veled, de ez már inkább csak a véleményem. Simán lehet, hogy én tévedek és neked van igazad.

Viszont helyezzük kontextusába, amit írtam. Erre a mondatra reagáltam:
”Nem csoda, mert lényegében egy olyan cég jövőjét kell megjósolni befektetőként, ami járatlan utakat jár.”
Ebből a szemszögből nézd, amit írtam. Gyakorlatilag a te hozzászólásod is cáfolja a fenti mondatot. Gond nélkül tudsz mondani egy céget, amire sokan úgy tekintenek mint egy hasonló pályán levő vállalkozásra. Ehhez is igazítják a Tesla árfolyamát azok akik hiszünk benne alapon raknak bele pénzt.
Vagyis semmi olyan egyediség nincs a Tesla árfolyamában vagy üzleti modelljében, amit nem lehetne ésszerűen elemezni. Márpedig ezen a vonalon haladva a Tesla egy autó gyártó, amit tech cégnek áraznak, jóval a valódi teljesítményén felül. Az autó nem okos telefon. Kisebb az árrés; jóval drágább a termék, ezért sokkal szűkebb a piac; az előbbi miatt, senki nem fog évente cserélni; eleve az autó vásárlásnál sokkal konzervatívabbak a vásárlók. Az elektromos autók területén nincs, olyan előnye a Tesla-nak, amit bele akarnak látni. Nem az fog bankot robbantani, aki a leghosszabb menettávot nyújtja. Hanem, aki az első versenyképes áru autót lerakja az asztalra és ez nem a Tesla lesz, hanem egy kínai gyártó. Közülük sem a most menő, Tesla kihívó márkák. Az önvezető technológia pedig még nagyon a jövő zenéje, minimum egy évtized, vagy kettő mire az alapvető piaci súlyt fog képviselni.
De még, ha be is jön a Tesla-nak. Az árfolyam már most egy sikeres óriás cég árfolyama. Innen csak esni tud, mert emelkedni már akkor se sokat, ha nagyon jól teljesít a cég.

(#203) dabadab válasza #92253184 (#202) üzenetére


dabadab
titán

Márpedig ezen a vonalon haladva a Tesla egy autó gyártó, amit tech cégnek áraznak

Ha megnézzük a viselkedését, akkor a Tesla sokkal inkább egy tech cég, ami amúgy autót gyárt. A versenyelőnye alapvetően abból fakad, hogy sokkal fejlettebb technológiájuk van, mint a versenytársaiknak, ráadásul ehhez még van egy nagyon erős vertikális integrációjuk is, amin végig nyomják ezt a nagyon durva fejlesztést.
A Tesla pont attól az, ami, hogy nem egy n+1. autógyártó, hanem folyamatosan rugdalja fel az autógyártás konvencióit, kezdve mondjuk azzal a nagyon nyilvánvaló résszel, hogy csak és kizárólag elektromos autókra állt rá, aztán az amerikai értékesítési modelljével, hogy közvetlenül adta el az autóit a vásárlóknak, nem pedig márkakereskedőhálózaton át, amivel nagyjából egy évszázados hagyományon lépett át, az aggresszív gyártásautomatizálással és a kifejezetten ehhez tervezett autókkal, sőt, azzal, hogy saját maguknak gyártják a gépsorokat, amivel iszonyatos, addig teljesen példanélküli tempót nyomnak a gyárépítésknél, a szoftverhez való hozzáállásukkal és hogy az elektromos autózás technológiájában úgy általában feltűnően előtte járnak az összes versenytársuknak.

Nem az fog bankot robbantani, aki a leghosszabb menettávot nyújtja. Hanem, aki az első versenyképes áru autót lerakja az asztalra és ez nem a Tesla lesz, hanem egy kínai gyártó.

Ezt nem nagyon látom. A Tesla fejlesztései pont az olcsóságot célozzák, nem nagyon látszik, hogy ezzel szemben a kínaiaknak milyen versenyelőnye lenne: a (már nem is annyira) olcsó munkaerő itt már nem elég.
FYI a Cybertrucknál (bár nyilván valódi számok majd akkor lesznek, ha tényleg meg lehet venni) már kifejezetten versenyképes árak voltak, az F-150-hez lőtték be.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#204) Bati0501 válasza makkmarce (#191) üzenetére


Bati0501
őstag

Elnézést, nem tudtam hogy csak olyan "véleménycikket" lehet mutatni, ami neked tetszik.
Ebben is vannak másra mutató linkek.
A VW ebben található elemzésében is benne van, hogy gyártáskor jóval szennyezőbb az elektromos autó jelenleg.
Akkor fordul ez meg, akkor vált az pozitívvá, ha x százezer kilométert ment az autó. Aztán vagy megy annyit vagy nem, mert mondjuk összetörik vagy egyszerűen nem megy annyit.
De persze, nincsenek ezekben a cikkekben "ha"-k meg "majd"-ok.

Kérlek, ezt a vontatós témát hagyjuk már, számomra nem lényeges, egyszer megemlítettem, azóta ezen pörög a téma. (Nem tudom milyen autó váltója megy szét 1 km alatt, mondhatsz példát...ha egy vw-hez rendelsz vonóhorgot, akkor az adott autóba nagyobb hűtőt tesznek, és a váltóját is hűtik, ezért kerül annyiba a vonóhorog az extra listában.)

Szóval te azt gondolod, viccen kívül, hogy a VW elkölt milliárdokat, hogy szándékosan rosszat csináljon, miközben ezt a piacot tartják a jövőnek.
Értem...vagyis nem, de mindegy.

Manapság már jobban bírja a Tesla, de azért régebben azt a brutális gyorsulást csak néhány alkalommal tudta.
Mivel már van néhány Tesla, ezért nem tudom melyikre gondolsz, de bőven van olyan autó, ami kínál annyi helyet és többet, mint egy Tesla.

Nyilván nem lehet mindent egyszerre. Azonban, ha valamit nem csinál a Tesla az szerinted nem probléma, de ha egy másik autógyár nem csinál valamit,akkor azok milyen bénák.
Pedig a kamionjuk biztos hogy hozná a pénzt, ha olyan, amilyennek ígérik, szóval nem logikus nem azzal foglalkozniuk.
Továbbra is érdekelne, hogy külsős ember vezethette már a Semit? Megmutatták-e már a széria érett példányt?

Tudom, hogy kvóta autó.
Ha nem lenne ilyen előírás az EU-ban, akkor a Tesla szép nagy összegektől elesne.

Öhmm...európában nemzetközi fuvarozásban sem 1-2 órát mennek, határátlépés nem tudom miért lehet releváns ebből a szempontból.
Igen, Scania csinál/tesztel áramszedős nyergesvontatót, illetve azt hiszem van már full elektromos teherautója, amit városi gyűjtőfuvarozásra, terítésre szánnak.

Mivel ezek haszongépjárművek, ezért teljesen más szempontból vizsgálják őket a fuvarozó cégek, mint mi egy autót. Tehát amit korábban mondtál, hogy egy Tesla az ereje és akksi súlya miatt még alkalmasabb is tud lenni vontatásra, mint egy "sima" autó, addig ez az akksik miatt nagyobb súly pont hogy hátrány egy teherautónál.
Azért, mert az akksik súlya elvesz a hasznos tömegből, mert meg van határozva, hogy egy pl. nyergesvontatónak mennyi a megengedett legnagyobb össztömege. Magyarul kevesebb árut szállíthat, ami nem gazdaságos. A mai hagyományos kamionoknál pedig annyira szoros a verseny, hogy néhány száz kilók dönthetnek, hogy melyik márkájú vontatót választják a cégek, mert hosszútávon óriási lehet a különbség.
A Semi formája meg a csőrös és a bulldog kamionok egyvelegének tűnik, és mivel a megengedett legnagyobb hosszúság megintcsak szabályozva van, ezért Európában nem gyakori a csőrös kamion, mert megintcsak kevesebbet lehet vele szállítani (rövidebb pótot húzhat), illetve nem is úgy fér el maga a vontató, mint egy bulldog fülkés.
Ezért vagyok kíváncsi, hogy itt milyen fogadtatása lesz a Seminek.

kisfurko: köszönöm a kiegészítést! Meglepődtem, mikor szembe jött ez a cikk.
Igen, biztosan nem való nehéz dolgok cibálására, de arra szerintem jó példa, hogy csak azért mert villany és nehezebb néhány száz kilóval, mint egy 8-as Golf, nem lesz alkalmasabb vontatásra.

(#205) dabadab válasza Bati0501 (#204) üzenetére


dabadab
titán

Ebben is vannak másra mutató linkek.

Amiket nyilvánvalóan nem olvastál el, mert akkor neked is feltűnt volna, hogy mennyire problémás.

DRM is theft

(#206) #92253184 válasza dabadab (#203) üzenetére


#92253184
törölt tag

“Ha megnézzük a viselkedését, akkor a Tesla sokkal inkább egy tech cég, ami amúgy autót gyárt.”
Ha pedig a bolygók állását nézem, akkor pedig élelmiszer ipari cég, mert mindenki megkajálja. Ne a viselkedését nézem lufit fújd, hanem mondj nehány érvet. Én többet is mondtam miért marhaság az Apple-höz hasonlítani.

”sokkal fejlettebb technológiájuk van, mint a versenytársaiknak, ráadásul ehhez még van egy nagyon erős vertikális integrációjuk is, amin végig nyomják ezt a nagyon durva fejlesztést.”
Nem, ide másold be az előzőt, mert nekem meg baromi erős horizontális érveim vannak a kanapémon fekve.

“kezdve mondjuk azzal a nagyon nyilvánvaló résszel, hogy csak és kizárólag elektromos autókra állt rá, aztán az amerikai értékesítési modelljével”
Ilyet már csináltak néhányan, ha durva lennék... és miért ne, van néhány kizárólagosan elektromos járművekkel foglalkozó golf autó gyártó, mégse tolnak bele a befektetők milliárdokat.
Igaz, a fenti üzleti modell a Tesla legnagyobb ön...lövése, ugyanis a hagyományos modellből jónéhány gyártó csinál komoly milliárdokat. Persze a Tesla-nak nem bevétel kell, mert ők az első hitre épülő cég.

“Tesla fejlesztései pont az olcsóságot célozzák”
Itt adtam fel. :C
A legolcsóbb Tesla 3 alap modell 40990€, ennél ebben a kategóriában szinte csak olcsóbb modellek vannak. Itt, majd jön egy hívő, aki szerint az emberek kifizetik a többlet menettávot.
Hagyjuk, tíz év múlva, majd vissza terünk. Keres meg, ha a Tesla tényleg komoly, rentábilis gyártó lesz veszek neked egy drága üveg bort vagy teát. :U

[ Szerkesztve ]

(#207) emvy válasza #92253184 (#206) üzenetére


emvy
nagyúr

40e euro nem vészes azért a mai árak mellett. Egy közepes 330e BMW kb. 22 millió, és lassabb, gyengébb.

> Keres meg, ha a Tesla tényleg komoly, rentábilis gyártó lesz

5 éve meg azt mondták, hogy mindjárt csődbemegy. Ezekkel a fassagokkal szerintem ne untasd a topicot.

És miért ilyen érdekes ez neked? Teslat gondolom nem veszel, és nem is tízszerezted meg a pénzed a tőzsdén az utóbbi másfél évben. Hatakkormeg?

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#208) Noukoum válasza emvy (#207) üzenetére


Noukoum
veterán

Minden héten azt mondják hogy csődbemegy. :) Vannak akik irigységből, vannak akik érdekből.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#209) Bati0501 válasza dabadab (#205) üzenetére


Bati0501
őstag

Melyikre gondolsz?

A 170 oldalast nem, de az ADAC-osat elolvastam, normálisan leírja hogy mi a helyzet jelenleg, és mivé lehet fejleszteni a jövőben a jelenlegi tervek szerint.
Ebben a cikkben milyen problémát láttál?

Amúgy örülök, hogy felhoztad a dolgot.
Lehet itt dobálózni mindenkinek mindenféle pro és kontra cikkekkel, "tanulmányokkal", csak úgy gondolom hogy ezekkel mind van egy probléma: egy ennyire bonyolult, összetett témával foglalkozni, amiben rengeteg változó tényező van, és szükséges jövőre vonatkozó becsléseket is tartalmaznia, nem lehet néhány oldalban tudományos alapossággal megállapítani valamit.
Amikor egy mester (egyetemi szintnek megfelelő) diploma megszerzéséhez akár majd 100 oldalas szakdolgozatot kell írni, akkor számomra megmosolyogtatónak hatnak ezek a néhány oldalas nagyívű kijelentések. Összefoglalónak jók lehetnek, amennyiben van mögöttük megfelelően részletezett vizsgálat.
Ilyen téma eseten a sok 100 oldalas vizsgálat szerintem messze nem túlzó. Aztán lehet vitatkozni rajta a szakembereknek (!), hogy helyes-e az alkalmazott módszertan.

Ekkor felmerül bennem a kérdés, hogy vajon hányan olvastak végig esetleg ilyen írást? Inkább többet, hogy össze tudja mérni a különböző nézőpontokat és ő maga is jobban átlássa a dolgokat.
Úgy gondolom, hogy nem lehetnek túlzottan sokan ilyen fórumozók.

És köszönöm, ne küldjetek ilyen tanulmányokat, nem fogom őket elolvasni, mert azok szakemberek számára készültek, nem nekem.

/Több, hivatalos szerv (uniós, amerikai, japán pl) által készített vizsgálatokra gondolok, és nem ilyen-olyan intézet, egyetem által, felkérésre elkészített vizsgálatokra, amik módszertanát kellene megvitatni, szakembereknek./

(#210) gabor7th válasza mufi (#133) üzenetére


gabor7th
addikt

Azt hiszik sokan, hogy egyedül ért el mindent, de igazából állami pénzeket rengeteget kapott.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#211) #92253184 válasza emvy (#207) üzenetére


#92253184
törölt tag

Nekem elektromos autóm van, átültem egy jóval olcsóbb benzinesből egy elektromosba. Szeretem nem váltanék vissza, de ez azért van, mert elektromos autó fan vagyok. A tény az, hogy egy fullosan felszerelt, nagyon kényelmes autóból ültem át egy alap kategóriás, sokkal fapadosabba. Erre nem mindenki vehető rá.
Tény, ha lenne ennyid autóra és tényleg autóvásárlás előtt állnál nagy tétben fogadok, hogy nem Tesla-t vennél. Van az elmélet és van a gyakorlat, kicsit nagy a különbség. Olyanok vagytok, mint a tizenéves megmondó ember, aki kifejti melyik a legjobb processzor úgy, hogy még életében nem rakott össze gépet.

”2020-ban a Tesla összesen 499 550 járművet értékesített. Ennek ellenére a piaci kapitalizációja közel 800 milliárd dollárra emelkedett. Viszonyításképpen, a General Motors 2,5 millió (A cikk itt nem említi, hogy a járvány miatt jelentősen estek az eladások. Normál év kicsit azért más.) járművet adott el a tavalyi évben, a piaci értéke mégis „csupán” 62 milliárd dollár.

A piaci kapitalizáció egy vállalat pillanatnyi – az összes befektető által meghatározott – számszerűsített értékét jelenti.
A Tesla árfolyamnyereség rátája – az árfolyam és az egy részvényre jutó nyereség összehasonlítása – a Zacks Investment Research szerint nagyjából 128-szoros, míg az iparági átlag ebben a tekintetben 15-szörös. Tehát a Tesla részvényei 128-szor annyiért váltanak tulajdonost, mint amennyi nyereséget a cég termel.

Ezen arány alapján Elon Musk vállalatának durván 1600 évre lenne szüksége ahhoz, hogy annyit termeljen, mint amennyire a tőzsde szerint érdemes.”
Ez most éppen a híradó oldalán jelent meg, de máshol is meg fog. Ha nem érted mi a gond, nem az én bajom. Tudom a tények unalmasak, biztos sokkal izgalmasabb az asztrológus infulencer rá kell hallgatni. :C

Összesen öt, talán hat hozzászólást raktam a témába. Szórakoztat ez a személyi kultuszra épülő vak hit. Viccesek vagytok na. :D
Viszont te próbáld nyugodtan úgy beállítani, mintha valami mániákus Tesla gyűlölő lennék, aki osztja az észt úton útfélen. ;]

(#212) emvy válasza #92253184 (#211) üzenetére


emvy
nagyúr

P/E-t nézni gyorsan növő cég esetén, ami önti vissza bevételt fejlesztésbe? Nincs olyan komoly befektető, aki ilyet tenne. Mi a fene értelme van?

Te ugyanezeket leírtad az Amazonnal kapcsolatban a 2000es évek elején? Ott is volt 3000-es P/E...

Ezek alapján miért fektene bárki is pénzt veszteséges cégekbe?

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#213) dabadab válasza #92253184 (#206) üzenetére


dabadab
titán

Itt adtam fel. :C

Aha. Szóval ha leírok valamit, amit egyrészt alátámasztanak a mostani fejlesztések irányai, a cég elég sokat hangoztatott céljai valamint az elmúlt tizenegy-két év történései, az szerinted hülyeség.

Akkor azt hiszem, én is feladtam.

DRM is theft

(#214) mufi válasza dabadab (#136) üzenetére


mufi
senior tag

Jaj. Fogalmazz már fel :DDD

Creed Aventus 500 ml splashre keresek jelentkezőket.

(#215) Gargouille válasza makkmarce (#200) üzenetére


Gargouille
őstag

Pedig az iphone a maga korában nagyon is korszakváltó volt. Előtte is voltak hasonló eszközök persze, csak épp a közelében sem voltak a mindennapos használhatóságnak. Nem azt mondtam, hogy valami újat talált fel, hanem lerakta az asztalra azt az első igazi modellt, hogy hogyan kellene ennek működnie. Nekem is volt még palmos eszközöm, meg Windows mobile 6-os is, emlékszem még az iphone előtti időkre. Hát a kanyarban nem voltak. Az android is utána kezdett el feljönni, mert gyakorlatilag mindent lekoppintottak az iphone-ról. A tableteknél ugyanez ment végbe.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#216) ddekany válasza mufi (#214) üzenetére


ddekany
veterán

Szerintem ez a te köröd inkább. Azaz, fejtsd ki, Elon miért "semmittevő" szerinted.

(#217) makkmarce válasza Bati0501 (#204) üzenetére


makkmarce
őstag

nagyon vicces véleménycikknek nevezni egy egyetemi tanulmányt és összehasonlítani egy bulvárlap bohózatával. (ráadásul folyamatosan aktualizálják)
mivel nem sikerült megnézned amit linkeltem, telejesen felesges vitatkoznunk
a VW-s bohózattal szemben abban minden benne van forrásmegjelöléssel, meg a lengyel energiamixet is kiválaszthatod, ha arra vagy kiváncsi. A németek lejáratták magukat azzal a "tanulmánnyal" rajtuk röhögött mindneki, de fizetett hírdetésként lehozták kb 3 havonta.
Igen, a VW elköltött milliárdokat, hogy összehozza a csalósdízel korszakot.
Szóval egy autót se tudsz mondani, ami tudja ebben az árban, sejtettem. nulla forrás, de a vagdalkozás az megy. Ez a tudok mondani duma nem érdekel. Ha tudsz, miért nem mondod? Titok?
Az a baj, sejtegetősen tekergőzöl konkrétumok nélkül. Mikor meg bebuksz egy konkrétumot, akkor az nem is számít (pl vontatás).
Megvitathatjuk a vw tanulmányt is, ahol a tankban termelődő benzin van NECD fogyasztású autóban összehasonlátva a tesla teljes gyártási költségével lengyel szénnel, és ha jól emlékszem egészen odáig, hogy a litiumot szállítják a teherautóval.
És ekkor jön ki a 200ezres km-nél váltás.. ja hogy nem érdekes honnan jön az üzemanyag, vagy hogy olajat cserélünk a benzinesben fél évente? vagy hogy a benzinmotort is le kell gyártani? sebaj.
Darabokra szedték azt a bohózatot, rengeteg ferdítés van benne, és iszonyat izzadságszagu, ráadásul vagy 5éves, mielőtt az ID3-al elkezdtek volna érdemben foglalkozni.

[ Szerkesztve ]

okoskodom, tehát vagyok

(#218) Bati0501 válasza makkmarce (#217) üzenetére


Bati0501
őstag

Vannak bajok.
Én nem neveztem véleménycikknek semmit, veletek ellentétben.

Megnéztem az oldalt, csodálatos.

Jajjajjaj, miért kevered ide a csalósdízel korszakot, mikor ezt az id 3-ra írtad?
Ezt írtad: "Az, hogy az ID3-ban mit bénáztak a németek, nem különösebben érdekel, csak azért csinálják, hogy még mindig bizonygassák, hogy a villany rossz, addig is vegyél dízelt, mert ránkrohad."

Milyen autóra vagy kíváncsi?
Magad mondtad, hogy a gyorsulás nem játszik. Mert akkor sok minden pariban van, minőségi előnyökről nem beszélve.
De ha mégis játszik a gyorsulás is, akkor ott a Porsche Panamera Turbo vagy GTS.
És ez még olyanokat is tud, hogy nem pár alkalommal tudsz vele gyorsulni, van hatótáv, minőségüket meg nem lehet egy lapon emlegetni.

Már megint ez a vontatás...nem tudom mivel buktam el.
Ellenben te csak kérdezni tudsz, neked féltett kérdésekre nem annyira.
Írtad, hogy van olyan hagyományos autó, amivel ha vontatsz, 1 km alatt elégeti a váltóját.
Megkérdeztem, hogy melyik autó ez...semmi válasz.

Semi-nél jöttél, hogy amerikában az emberek 2 órát ingáznak...hogy hogy jön ez ide nem tudom.
De arra már nem válaszoltál, hogy bemutatták-e már a széria érett példányt a nagyközönségnek.

(#219) ddekany válasza Bati0501 (#218) üzenetére


ddekany
veterán

Ezt írtad #183-ban:

[link] Guardian cikk. Tény hogy sokkal több cikk mutatja azt, hogy környezetkímélőbb az elektromos autó (15-30%-kal), csak ezekkel a kutatásokkal az a baj (az összessel), hogy nem tudni kinek a felkérésére készítették, és ami a legfontosabb, hogy mi is volt a pontos módszertan + mindegyik -főként az elektromos autózást támogatókban- tele van "ha"-val és "majd a jövőben" kijelentésekkel.

Most akkor te a hivatkozott Guradian cikket hitelesnek tekinted, vagy ferdítésnek? Mert a többit ferdítés gyanúsnak írod fent. Igen, az nem szó szerint "vélemény cikk", de... a lényeg, hogy vajon összességében környezetkímélőbbek-e az elektromos autók. És mi a bizonyíték egyik vagy másik irányba.

(#220) Parci válasza emvy (#207) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

mondjuk az, hogy lufi és az, hogy aki az elmúlt időszakban vett belőle, akár megtízszerezte a pénzét, nem ellentmondás (sőt) :)

izgalmasak a visszahívások is, amik mostanában érik (meg az is, hogy rájuk kellett kényszeríteni, nem maguktól vállalták be)

és talán azért mégsem ér annyit, mint kb. az összes többi autógyártó együtt, még ha van is mondjuk 5 év előnyük a szoftverben

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#221) emvy válasza Parci (#220) üzenetére


emvy
nagyúr

A lufi szot egyszeruen nem hasznaljak jol az emberek. Ugye az azt jelenti, amikor valamit masszivan felrearaz a piac, pl. 2000 kornyeken volt jopar olyan ceg, aminek semmifele termeke nem volt, es megis irtozatos valuacion mozgott.

A Tesla mas ugy. Szerintem a jelen ertekeltsegen befektetni mar nem kecsegtet akkora haszonnal, de
- vannak valos termekeik
- brutalisan novekednek (ellentetben a tobbi autogyartoval)
- van eselyuk arra, hogy Apple-modra letoljak a tobbi autogyartot
- nem birnak eleget gyartani a termekukbol, olyan product-market fitjuk van

Szoval az teljes fogalmatlansagra utal, hogy valaki egy VW P/E-jet hasonlitgatja a Tesla-ehoz. Pont ennyi erovel mondhatna azt, hogy a Fotaxi P/E-je 7, az Uber-e meg minusz sok, tehat a Fotaxi a robosztusabb ceg. Vagy hogy a CBA P/E-je 2010-ben sokkal jobban nezett ki, mint az Amazone.

> és talán azért mégsem ér annyit, mint kb. az összes többi autógyártó együtt, még ha van is mondjuk 5 év előnyük a szoftverben

Az a tobbi autogyarto irto nagy problemaja, hogy nem lehet csak ugy elkezdeni a vertikalis integraciot meg a szoftverfokuszt. Egyszeruen befektetoi szempontbol is szinte ertelmetlen. Gondolj bele, van X milliard dollarod, amibol nyereseget szeretnel termelni idovel. Tegyuk fel, hogy azt gondolod, hogy a jovo az elektromos autozase.

Mit finansziroznal inkabb: egy agilis uj startupot (sot, inkabb startup-portfoliot), vagy odaadnad a PSA konszernnek, hogy kezdje el atalakitani a meglevo gyarait, kezdjen el a szakszervezetekkel egyezkedni, stb.

Azt nem ertik sokan, hogy ha tenyleg az elektromos autozase a jovo, akkor a jelenlegi gyartok kozul soknak nulla vagy negativ az erteke -- mivel esetlegesen egyszerubb nullarol felhuzni egy sikeres e-autogyartot, mint atalakitani egy mostani mammutot. Es akkor elkezdik onnan nezni, hogy mi a P/E 2020-ban. Most erre mit lehet mondani?

Persze semmi sem biztos, de en jelenleg a 'regi' autogyaraknal a VW-t, esetleg a GM-et latom eselyesnek. Az is lehet, hogy a Toyota elindul az irrelevancia fele. Vagy nem. Az eselye megvan.

A 800 mrd market cap _nekem_ soknak tunik, en kb. 250 mrd korul kiszalltam a jatekbol, de nyilvan nem ertek hozza :)

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#222) Bati0501 válasza ddekany (#219) üzenetére


Bati0501
őstag

Mindegyik cikkre értettem, hogy lehet bennük ferdítés. A pro és kontra cikkekre is.

Az igazság általában mindig valahol középen van, nem fekete és nem fehér (témától függetlenül).
Ezért nem kedvelem azokat cikkeket, embereket stb, amik csak és kizárólag egy oldalról néznek valamit, kígyót békát kiabálnak, de nem képesek belegondolni a másik oldalba, elfogadni azok érveit, előnyös dolgait (szinten témától függetlenül).

Említett Guardian cikkben van egy ADAC-os írás, amiben úgy gondolom hogy normálisan vannak elemezve dolgok, leírja hogy most mi a helyzet, és mivel lehetne/kell javítani, hogy környezetkímélőbb legyen a közlekedés.

Egyébként feltettem a kérdést, hogy ebben miben ferdítenek, mi a problémás benne, de hát erre se érkezett válasz.

(#223) genlog válasza emvy (#221) üzenetére


genlog
junior tag

A lufi azt jelenti, hogy a piac kirívóan túlárazta a részvényeket, ami mögött nincs sok minden a jelent és a jövőt illetően, mindamellett nagy esély van arra, hogy a részvény/cég össze fog omlani.
A Tesla lehet, hogy lufi, lehet, hogy nem. Szerintem nem, mert olyan mértékű fejlesztések vannak a cégnél, hogy a már valószínűsíthető dinamikus növekedés után akár bezuhant részvényekkel is túlél, így bár "túl van árazva", de attól nem kell félni, hogy csődközeli helyzetbe kerül.

(#224) pilóta válasza genlog (#223) üzenetére


pilóta
nagyúr

Ráadásul azt felejtik el sokan, hogy egy cég nem attól megy csődbe, hogy bezuhan a részvényárfolyama, hanem hogy nem tudja kifizetni a számláit és ha van, a hiteleit. A Tesla nagyon nem áll ott, bármit el tud adni azonnal, amit legyárt, korlátlan pénzforrása van (a számláihoz képest). A részvényeit a brutális beruházásai finanszírozása miatt bocsátja ki, ha nem tud részvényt kibocsátani és így elegendő tőkét bevonni, mert túl olcsó a részvénye, akkor legfeljebb egy évvel később építi meg a következő 4-5 gigafactory-t...
Ha holnap reggel arra ébrednénk, hogy valamiért egy cent egy Tesla részvény, és nem kell senkinek, nem tudnánk Elon Musknál boldogabb embert keríteni a bolygón, párszáz dollárért megvenné mindet azonnal...

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#225) D1Rect válasza genlog (#223) üzenetére


D1Rect
félisten

"A lufi azt jelenti, hogy a piac kirívóan túlárazta a részvényeket, ami mögött nincs sok minden a jelent és a jövőt illetően, mindamellett nagy esély van arra, hogy a részvény/cég össze fog omlani."
Jelenleg nem tudnak eleget gyártani a kereslet kielégítéséhet, jövőt illetően, elképzelhető, hogy nokiába vágja az egész autóipart de az összeomlástól nagyon messze van.

Hogy túlárazott-e? Az, mint minden más is az utóbbi időben.

(#226) Parci válasza emvy (#221) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

a 800 mrd szerintem masszívan túlárazott (ami nem jelenti azt, hogy nem tud még masszívabban túlárazott lenni). abban sem vagyok biztos, hogy az a fajta növekedés, amit eddig csináltak, "bármit" is jelent a jövőre nézve. az első 1,5m autót sem könnyű eladni, de mivel ezek drága holmik, kitöltöttek egy rést, ott nyertek. kérdés, hogy el tudják-e adni a következő 10m-t. európában tudtommal egy év alatt 30%-ról 10%-ra csökkent a részesedésük a saját szegmensükben (éledezik a konkurencia).

az önvezetés és az elektromos autózás körül is vannak kérdőjelek (bármennyire is őrjöng egy villanyautosok.hu közönsége ezen, vannak).

és a tesla visszahívásai is komolynak tűnnek, fogalmam sincs, hogy egy széthulló futómű (= gyártási tapasztalatlanság) gyorsabban orvosolható-e rendszerszinten, mint egy széthulló szoftver.

tetszik, ahogy startupként robbantottak egy ennyire érett piacon, és messze több egy termék nélküli ígéretnél most már. de... franc se tudja, hogy tényleg nokiát tudnak-e csinálni mindenki másból. szerintem egyébként nem.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#227) emvy válasza Parci (#226) üzenetére


emvy
nagyúr

" európában tudtommal egy év alatt 30%-ról 10%-ra csökkent a részesedésük a saját szegmensükben (éledezik a konkurencia)"

Ennek mennyi relevanciaja van, ha nem bírnak eleget gyártani?

Egyébként persze, simán lehet, hogy megvédik őket saját terepukon, de még nem látszik azért, hogy ki lesz az.

Más: az külön erdekes egyébként, hogy a VW lehet, hogy a dizelbotrany miatt fog hosszútávon túlélni.

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#228) Parci válasza emvy (#227) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

nem hiszem, hogy még sokáig gond lesz ez a nem bírnak eleget gyártani. illetve akkor lehet ez megint gond, ha tényleg lényegesen olcsóbb autójuk is lesz, 15m ft-tól felfelé nem téma ez már akármeddig.

és a többi autógyártó sem úgy "dinoszaurusz", ahogy a nokia volt, mert ott ténylegesen arról volt szó, hogy az iphone megoldott olyan problémákat (net, appok), amit a nokia nem. itt viszont totál kérdőjel még, hogy egy autó egészen más-e, mint egy közlekedési eszköz, ha pedig nem egészen más, akkor a hajtás nem egy mindenek feletti dolog.

ökoszisztémában egyébként nyilván menő dolog a villany és az otthoni "tankolás", én magam is serényen töltögetem a plugin cuccost, de... mindegy, meglátjuk. teszlát már nem veszek (eddig kellett volna).

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#229) Samott


Samott
addikt

Igzazabol az akkukerdes lesz donto, a hagyomanyos gyartok a piacon versenyeznek erte, a Tesla igyekszik hazon belul megoldani - es ami nagyon fontos: a piacon is vasarol: nem csak maganak lesz plusz forras, hanem a tobbiektol is elvesz ezzel. Ebben kina es a tesla nagyon mas helyzetben van mint a hagyomanyos gyartok.

Illetve europa kapcsan ne feledjuk a berlini gyarat, az nagyon mas helyzetet fog teremteni ezen a piacon.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#230) kisfurko válasza emvy (#207) üzenetére


kisfurko
senior tag

Az a 40e € inkább 50e, csak a német Umweltbonus 9000! Gondolom, te sem véletlenül nem Model 3-ast vettél :)

(#231) emvy válasza kisfurko (#230) üzenetére


emvy
nagyúr

Azért nem vettem olyat például, mert nem tudom itthon tölteni. Pénzügyileg szerintem megérte volna.

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#232) Parci válasza emvy (#231) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

que? miért érte volna meg egy 18m ft-os luxussedan (közepes kivitelezési minőségben -- itt áll a szomszédban, itt-ott tényleg ciki szegény)? tölteni egy nissan leafet is tudsz. és jellemzően még az sem éri meg.

[ Szerkesztve ]

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#233) emvy válasza Parci (#232) üzenetére


emvy
nagyúr

Hm, nehez megmondani, csak ugye villanyautora nem lett volna cegautoado (asszem), meg az ertekvesztese is talan kevesebb, stb.

Oszinten szolva nekem egy Skoda Citigo kellett volna meg a csaladi kombi melle, a Greengo-s VW e-Up-okat is nagyon szeretem.

[ Szerkesztve ]

while (!sleep) sheep++;

(#234) Parci válasza emvy (#233) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

igen, én is azt szerettem volna, de nyilván nem jutott

viszont cégautóadó-mentes egy 4m ft-os használt outlander phev is ;)
a 18m ft-os teszla nem pálya, csak annak, aki tényleg elbohóckodik ennyi pénzt autóra

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#235) emvy válasza Parci (#234) üzenetére


emvy
nagyúr

Nyilvan ez ilyen midlife crisis, de miutan atpasszoltam apamnak az egyebkent szuperul mukodo C5-ot, utana nem akartam olyan autot, ami sokkal lassabb/gyengebb (a C5 204 lovas volt).

while (!sleep) sheep++;

(#236) Parci válasza emvy (#235) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

ülj be egy 40-es leafbe..... ;)

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#237) ddekany válasza Parci (#220) üzenetére


ddekany
veterán

"és talán azért mégsem ér annyit, mint kb. az összes többi autógyártó együtt, még ha van is mondjuk 5 év előnyük a szoftverben"

Hogy számoljuk valaminek az értékét, az a kérdés. Nyilván ha valami varázslat folytán az összes többi gyártó hirtelen eltűnne, a Tesla nem tudná őket kiváltani (most), szóval ilyen alapon nem ér annyit. Ha azt nézed, várhatóan hányszorosára fog nőni a cég, akkor már más a történet. Mert hát valószínűleg oda fektetsz be, ahol ebben reménykedsz.

(#238) Parci válasza ddekany (#237) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

ezt én is tudom, viszont én nem várom őket ennyiszeresre ;)

jelenleg olyan áron van, hogy minden eladott kocsi "termelt" több mint félmillió dollárt. értem én, hogy a jövőt árazzuk be, de...

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#239) makkmarce válasza Bati0501 (#218) üzenetére


makkmarce
őstag

az a baj, nem tudod a kronológiai sorrendet

-vw csinál csalódízelt, és váltig állítja, hogy a villanyautó lehetetlen
-tesla gyárt villanyt, model S, nissan leaf-elt, BMW i3-at
-vw megbukik a csalódízellel, jön az euro 6, váltig állítja, hogy a villanyautó kb az e-golf, ugye látják milyen rossz, lehetetlen normális áru villanyt gyártani
-tesla gyárt model 3-at, nissan leaf 2-t, jön a kiá-tól, és a PSA-tól is kisebb autó
-vw megjelenteti a hamis tanulmányát, kb régi ferdített adatokka, rajtuk röhög mindenki, közben elkészül az első audi e-tron.
-vw folyamatosan minden országban, minden fórumon 2-3 havonta előadásokat tart, itthon a hanula féle kabaré megy, hogy a dízel környezetbarátabb. az előadássorozat teljes kudarc, rajtuk röhög mindenki.
- VW-nél lezajlik a vezetőség csere, és a vw vezére a teslát tartja iránynak, hogy őt kell beérniük, az interju még mindig a YT-on.
- Merkel ID3 gyárat avat, vw bejelenti, hogy most már teljesen iztibizti tiszták lesznek, még a wc lámpát is napenergia fogja működtetni a gyárban. Amerikában folyamatos vw reklám megy, hogy most már aztán tényleg nagyon zöldek.

Egy olyan tanulmányt védesz, ami már megbukott, hiába próbálod úgy beállítani, mintha valami mágikus középút lenne, hogy egy guardian bulváríró épp belefutott az előadásba megint. Azt, aki készíttette távozott(vagy leváltották) a vw-től.

A németek legnagyobb gondja az akku, mert 2018-ban a tesla $100/kwh-ból gyártott, ők meg piaci alapon $150/kwh-ért vették. Ez a tesla előny némileg csökkent egészen a legutóbbi tesla előadásig, ahol bejelentették az új akkukat, amit kb $50-60/kwh-ért gyártanak. Innen egyébként egyből számolható is, hogy mennyi lenne a reális "felár" a villanyautóra, és ehelyett mennyit tolnak rá szándékosan.

Fogsz egy kisautót, simán csak front hajtásosat szeretnél, legyen mondjuk villannyal 100 lóerő(sokkal jobban fog menni, mint egy 100 lóerős benzines). Egy kis autóba elég kb 65kwh akku, hogy tudja a mostani kisautós 4-500km-t. Tegyük fel a hőpumpa és a villanymotor ugyanannyiba kerül, mint a benzinmotor és váltó plussz csetreszei (EGR, katalizátor, vízpumpa, generátor, klíma, befecskendezés, tank, kipuff, benzinpumpa, turbo, etc).
A felár az akkupakk, ami 65*100 USD = ~2 millió.
(egyébként a villanymotor jóval olcsóbb, mint egy motor+váltó szett, de ez most mindegy).
Szóval a 4 milliós kisautónak kb MAXIMUM 7 millióba kéne kerülnie, HA nem számolunk a kihullott régi alkatrészek árával sem, nem 12-be. A többi szimpla nyerészkedés. Pont ezért, csak idő kérdése, és telítődik a piac, olcsóbb is lesz a villany, mint a benzines. Ha meg fenntartást számolunk, akkor ég és föld (kivéve persze ha mondjuk első generációsat veszel, mert azoknak biztos lesz bajuk elég, ahogy az első generációs model S-ben is néha fatális hibák jönnek elő).

[ Szerkesztve ]

okoskodom, tehát vagyok

(#240) dabadab válasza makkmarce (#239) üzenetére


dabadab
titán

A felár az akkupakk, ami 65*100 USD = ~2 millió.

Azért pár dolgot kihagytál:
1. ÁFA és egyéb adók
2. Kisker árrés meg az elvárható haszon
3. Méretgazdaságosság

DRM is theft

(#241) kisfurko válasza emvy (#231) üzenetére


kisfurko
senior tag

Pénzügyileg azért éri meg, mert mások fizetik meg (különböző támogatások). Csak azokban az országokban "szárnyal" az eladás, ahol horror támogatás van rajta.

(#242) azbest


azbest
félisten

A kínaiaknál már olcsó, városi mászkálós kisatók is akadnak [link]
Ez tényleg az, ami hétvégi bevásárlós, városban mászkálós célra tökéletes lenne.

Ettől még persze a teslának is meglesz ott a helye. Nem véletlenül építenek oda is gyárat. Eleve már sok-sok éve is voltak elektromos járművek a kínai nagyvárosokban. Például a taxik és a rövidebb buszjáratok is (a hosszabbak pedig hibridek).

[ Szerkesztve ]

(#243) Bati0501 válasza makkmarce (#239) üzenetére


Bati0501
őstag

Rendben, ez a kronológiai sorrend.
Ugyanakkor te továbbra is azt írtad, hogy szándékosan rosszra csinálták az id 3-at, hogy elvegyék az emberek kedvét az elektromos autóktól.

(Hogy miért lenne lehetetlen villanyautót gyártani, nem értem mikor a világon elsők között volt az elektromos autó. Szóval szerintem nem biztos, hogy ez pontosan így hangozhatott el.)

Sajnálom, hogy úgy látod én védek konkrét tanulmányt. Nem védek én semmit, sőt azt mondtam, többször is, hogy a pro és kontra elemzésekben is lehetnek megkérdőjelezhető módszertanok.

Továbbra is található abban a cikkben más elemzés is, pl az adac, de erre továbbra se reagál senki...
Amúgy megtennéd, hogy ha már minden hozzászólásodban megemlíted azt a nevetséges VW tanulmányt, akkor kérlek megtennéd, hogy elküldöd a linkjét? Kíváncsi lennék rá, mert gondolom nem az a 22 oldalas pdf-ről van szó, ami ebben a guardian cikkben van.

Ezt a számítást én sem annyira értem.
Miért 100 dollárral számolsz, ha előtte megírod, hogy a VW 150-ért jutott hozzá?
Illetve emlékszem voltak hírek arról, hogy annyira nagy volt a kereslet a gyártók felől az akkuk iránt, hogy talán az e-tron gyártását le is kellett állítani, mert nem volt hozzá akksi. Ez sem ár csökkenésre utal.

Egy autó bonyolultabb annál, hogy egy az egyben kidobjuk a motort és váltót, és már mehet is be a villanymotor és akksi.
Egy átlagos benzinmotor néhány évvel ezelőtt olyan 150 ezer forintjába került a gyárnak, szóval ekkora nagyságrendben a jóval kifejezés 10 ezreket jelenthet.

Mivel az autógyárak nem az elektromos autókra voltak eddig ráállva, ezért nem tudták olyan hatékonyan gyártani az elektromos változatokat, ez is árnövelő tényező.

Illetve, ne haragudj, de úgy érzem már meg kell jegyeznem, hogy nagyobb tisztelettel is beszelhetnél valakiről, aki egyetemi tanár, dékán, motorfejlesztéseket vezető szakember.
Mindezt úgy, hogy senki nem nevezte véleménycikknek egy egyetemi kutatást, de te ezt már sérelmezted és viccesnek nevezted.

(#244) makkmarce válasza Bati0501 (#243) üzenetére


makkmarce
őstag

jogos, az id3 már valós első generációs villanyautós vw produktum, az egolf és a többi borzalom a kvótaautó (asszem nem is soroltam az id3-at oda). Viszont sokszor szándékosan kihagynak valamilyen funkciót, hogy a régit vedd. Azért azt tegyük hozzá, hogy a vw is óvatosan villanyozik, mert van kb 80 gyára, aztán abból talán 1-2ben ha foglalkoznak villanyautókkal.

Azért 100-al számoltam, mert a mostani modelleknel kb annyira lement az ára, mivel minden évben csökken. 150 volt a legdrágább CATL, 100 volt akkor a tesla, mikor a model3 megjelent, és a kettő közt volt az LG Chem kb 120-130-al, meg vannak mások is. Ha megnézed szándékosan 3millióval többet írtam árnak, nem 2-t (amibe ideális esetbe a legolcsóbb kerülne). Így van benne tartalék is, de így is irreális az ára a kocsiknak. (a tesla meg van annyira divatcikk is, mint csak egy szimpla villanyjárgány, azt meg mindenki annyira árazza, amire akarja). Hozzáadhatsz akár még 1 millát, még mindig hiányzik 4, ami teljesen indokolatlan.
Ha 150 lenne egy gyárnak egy motor, akkor halomra kereshetnék magukat vele és a világ urai lennének, holott a valóságban 5% alatt van a profitmarzs, tehát valami sántit. Nézd hozzá a motor nem csak a blokk, hanem a komplett körítés a ráagatott cuccokkal, vátlóval (villanymotorhoz nem kell, hacsak nem cél a 2 körüli gyorsulás). A villanymotor egy jóval fapadosabb cucc, jóval kevesebb munkából, jóval több tapasztalat van vele (az autógyártókon kívűl). Senki se mondta, hogy a következő ütemezett padlólemez tervezésnél ne vegyék figyelembe a villanyt. Biztos, hogy nem egyszerű összerakni, viszont csak rajtuk áll, hogy melyik irányba mennek, a V8-as biturbo-nak és a 70 literes tanknak is kellett a hely, azt is megoldották. Természetesen beruházásokkal jár egy új gyártósor, de inkább az a gond, hogy az autógyártók jó része már csak legózott. Megvették a bosch-tól a komplett elektronikát, szűrőt, miegyebet, a zetef-től a váltót, a denso-tól a szenzorcsomat akár, aztán összerakták az egészet, érdemi fejlesztés már rég zajlott, megtették ezt a beszállítók. Mivel a beszállítók még csak most kezdenek el villany hajtásláncokat készíteni, így vagy saját kútfőből megcsinálják, vagy kivárnak.

tanulmány

Sajnos nem tudok hanuláról nagyobb tisztelettel beszélni, mert eladta magát 2 fillérért, és szégyen volt amit előadott. Nézd meg az előadását. Egy profi motortervező, aki saját magát lejáratta a műsorral, az ember már a felénél a falba verte a fejét, annyira kínos volt. Tipikus butaságok ez a ha egyszerre mindneki tölti a villanytragacsát, akkor majd elmegy az áram, meg hasonlók.
Szerintem mondhatott volna nemet is, hogy ne kelljen ezzel házalnia, de lehet, hogy hisz benne, ezt nem tudhatom.
Nagyon szórakoztatóan ad elő, látszik a tehetség, és aki nem tud kettőig számolni, az iszonyat jól szórakozik rajta, hogy hogy megszivatják a villanyautós hülyéket, és leleplezi a nagy "összeesküvést".

okoskodom, tehát vagyok

(#245) Parci válasza makkmarce (#244) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

csak nagyon halkan mondom, hogy teljesen boldog lennék egy régi e-golffal is. nem mindenkinek techdemo-verseny ez a téma, van, aki csak autónak használná. normális, jó kocsi? igen. tölthető otthon? igen. elmegy annyit, amennyi nekem kell? igen. elképesztően nem érdekel, hogy eredetileg is villanyautó platformnak készült-e az alapja (oké, ha nem marad a napi rutinhoz sem elég csomagtartó, akkor emiatt de, de itt is a csomagtartó a lényeg, nem a technika).

valami azt súgja, hogy még 5-10 évig inkább második és/vagy városi autók lesznek ezek. és a többség nem tudja, hogy milyen cellák vannak benne....

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#246) UnA válasza makkmarce (#244) üzenetére


UnA
Korrektor

"Tipikus butaságok ez a ha egyszerre mindenki tölti a villanytragacsát, akkor majd elmegy az áram, meg hasonlók."

Pedig igaza van, csak nem elektromos autóra kihegyezve. A helyzet az, hogy személyes használatú járműnek talán egyedül a bicikli maradhatna hosszú távon, mert ez így nem fenntartható, hajtsa akármi azt az autót. Na jó, a pedálos maradhat ;)

(#247) Bati0501 válasza makkmarce (#244) üzenetére


Bati0501
őstag

Abban teljesen igazad van, hogy az autógyárak igen hajlamosak szándékosan nem a legjobbra csinálni valamit, hogy a drágábbat vedd. Pl. VW spórol a hangszigeteléssel a Seat és Skoda esetében, hogy a VW emblémás halkabb legyen.

Értem így, hogy miért így számoltál.

Elnézést, tényleg rosszul mondtam, de túlzottan nagyot nem tévedtem, olyan 200 ezerbe került nekik.
Forrás: [link] 8. perc környéke, és igen, Dr. Hanula mondja.

Nyilvánvaló, hogy kellenek segédberendezések hozzá, de valamennyi még a villanyautókhoz is kell.
És igen, elvileg olcsóbbnak kellene lennie a végen egy elektromos autónak, de sajnos a gyakorlatban még nem ez a helyzet.

Egy új padlólemezt nem néhány évente szoktak tervezni, mert olyan összegekbe kerül, hogy még forintban és rengeteg, nemhogy euróban.
És mivel egy elektromos autó felépítése teljesen más szempontok szerint épül fel, mint a hagyományosoké, ezért az új, már elektromos hajtáshoz tervezett padlólemezig kénytelenek voltak használni a régebbi.
Nem csoda, hogy nem mindegyik változat lett a legjobb.

De hát egy Teslába se lenne egyszerű belerakni egy benzinmotort.

Illetve azért olyan tényezőkről ne feledkezz meg, hogy olyanra kell/kellett megcsinálniuk ezeket az átmeneti elektromos autókat a gyártóknak, hogy azok mindenféle hatósági, biztonsági előírásnak megfeleljenek.
Tömeggyártásnál, ahol az elemeket sajtolással készítik, és a formákat megintcsak elképesztő összegekért készítik el, nem egyszerű mondjuk csak egy konzolt is odébb rakni/lehagyni. Ezek nem egyedi autók, hogy majd oda hegesztik kézzel, jó lesz az úgy is.

Köszönöm a linket, át fogom olvasni.

Dr. Hanulát 2 videóból "ismerem".
Nem tisztem megvédeni, de azért az szerintem belátható, hogy tett már le az asztalra, de néha olyanokat írnak róla, hogy az már átlép egy határt. Ezt nem rád értem, ne vedd magadra!

Ha mindenki egyszerre tölti, elmegy az áram témával kapcsolatban az Audi foglalkozott: [link] (pár napos hír)

Én nem gondolok összeesküvés elméletre, de amíg a vezető autógyárak top vezetői között is bőven vannak hangos ellenzők, addig az egyszeri, téma iránt érdeklődök között is lehetnek ellenzők.
Példaként ott a BMW, ahol a vezetők között nincs teljes egyetértés a jövővel kapcsolatban, vagy ott a Toyota, akiket azért ugye a hibrid technológiájuk miatt nem érheti az a vád, hogy nem foglalkoznak a közlekedés tisztábbá, modernebbé tételével. Karácsonyi hír, Totalcaron olvasható az összegzése, amit Akio Toyoda mondott: [link]

(#248) 8th válasza Bati0501 (#132) üzenetére


8th
addikt

"Végül írták olyan szoftvert, amivel már legális volt, szóval meg tudják csinálni, ha akarják."

Vagy ha rá vannak kényszerítve. A VAG konszern akkora öngólt rúgott az idióta csalószoftverével, hogy arra szavak sincsenek. A szoftverfrissítésen átesett kétliteres csalódízel messze-messze az euro6 határértékek alatt marad valós körülmények között forgalomban, a kipufogógázát közvetlenül mérve. Lényegesen jobb mért értékeket produkál a konkurenseinél.

(#249) azbest válasza UnA (#246) üzenetére


azbest
félisten

Az usában például a házaknak régóta 240V/200A bekötése van. [link]
Nem tévedés, 48kW. Csak a sima aljzatokban van 120V a split phase miatt, de 240V az alapja.
Itthon el sem tudjuk képzelni a nyomorék 240/16A -val ezt.
Őket jelenleg sem hatja meg az elektromos autó töltés. Az, hogy itthon nem volt fejlesztés évtizedek óta, az a mi nyomorunk.

[ Szerkesztve ]

(#250) ddekany válasza UnA (#246) üzenetére


ddekany
veterán

Ezen lenne esélye javítani valódi autonóm járműveknek. Ha valaha elérünk odáig.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.