"Tehat azok, akik reszvenyeket vettek, egyszeruen butak, es nem latjak azt, amit Harangi Laszlo @ itcafe lat"
Nem buták, csak mohók és pénzsóvárak.
De ki az a Harangi László?
"Tehat azok, akik reszvenyeket vettek, egyszeruen butak, es nem latjak azt, amit Harangi Laszlo @ itcafe lat"
Nem buták, csak mohók és pénzsóvárak.
De ki az a Harangi László?
Nyilván most túl van hype-olva ez az egész Musk körül.
Mi tagadás... jól csinálja.
Az a gép kb. annyiba került, mint most egy jobban felszerelt Porsche Boxster, amivel menő fogorvosok járnak, nem milliárdosok.
DRM is theft
Ami az egyre tisztább üzemű belsőégésű autók
Papíron. A valóságban meg tizenéves korukban ugyanolyan tüdőrákgyárak lesznek itt nálunk, mint a mostaniak.
egyes becslések szerint 2040-re a jelenlegi szint felére esne az elektromos autók nélkül is
Meglehetősen optimista és nem túl hihető becslés, hol láttad?
DRM is theft
Ez ám az érvelés, le a kalappal!
Tudod, egyszer már bebizonyosodott, hogy amit a laborban mérnek annak nem sok köze van a valósághoz.
Persze tisztábbak, mint 10-20 éve, na de egy elektromos autóhoz hasonlítani, hát nem tudom. Hibridhez még csak csak.
[ Szerkesztve ]
We were here
A Mars kolonizálásnak nem az a fő célja, hogy ott is legyünk redundánsan az csak egy kis részben lényege, sokkal fontosabb a tapasztalatszerzés ami az első lépései lesznek a naprendszerekben való utazgatásnak is pl.
Az emberek ilyenek, ami nem érdekli őket és lassú, nem látható belőle előny az életük során csak sok generációval odébb az nem fontos. Ha kijönne egy új proci ami 2x gyorsabb fele fogyasztással mindenki ordítozva menne bepiálni, hogy mekkora innováció. Vagy egy ilyen autó. Ha a Marsra készülünk menni ami hatalmas előrelépés és életbenmaradási lehetőségeket biztosít a faj tekintetében és alapja lehet annak, hogy egyszer rengeteg naprendszerben, netalán galaxisban éljünk ez meg: meh faszság.
[ Szerkesztve ]
Anyám borogass....
"Azt is elárulta, hogy tavaly ár alatt el akarta adni a Teslát az Apple-nek, de Tim Cook még találkozni sem volt vele hajlandó. "
Helyesen: tavaly árulta el, hogy korábban (2017-2018 körül) gondolkodott a tesla eladásán. A többi, sok évvel ezelőtti történelemre való rácsodálkozás is elég gyenge.
Valaki nagyon belecsúszott valami konteó spirálba a közösségi médián és kényszert érzett rá, hogy ezt velünk is megossza.
A tőzsde kapcsán meg jobb, ha bele sem megyünk a vagyoningadozós képzavarba, mert egyértelmű butaság az egész ebben a formában.
[ Szerkesztve ]
Az elektromos autózás jelenleg gyerekcipőben jár, ami idővel jóval hatékonyabbá válhat a fejlődéssel és válik is, a legnagyobb megoldandó probléma az energia hatékony tárolása, emellett a rengeteg változóval bíró közlekedés automatizálása.
Az olajlobbi már nem tudja a fiókban tartani ezeket a fejlesztéseket.
Az emberiség pedig mindig kutatni fogja a túlélés lehetőségét, ahogy az utódlással tesszük is ezt lokálisan (család). Ezekhez pedig pénz kell, és hülyeségre vagy későn vagy pénzben talán soha meg nem térülő dolgokra nem szívesen költenek a befektetők, se az államok.
Részvényekben van, és nem is tervez hatalmas vagyonokat felhalmozni.
Nemrég volt egy interjúja Mathias Döepfnerrel, fura egy figura, az biztos.
A mobilkamerák is vga-val kezdtek úgy 2003 körül és az akkori okosak szerint sose váltja ki a kompakt fényképezőgépeket se.
20 évvel később meg kvázi megszűnt az a kategória.
De igen sok példát lehetne hozni.
a Mars kolonizálása mellett meg a vele együtt járó űrkutatással is igen sok új információra tehetünk szert.
2021-01-15 14:20:57#31
vzarmo
De nem lesz egyik napról a másikra minden elektromos.
Az infrastruktúra folyamatosan fejlődik hozzá, ahogy az egyre több autóhoz is lett egyre több benzinkút nemde?
2021-01-15 14:32:19#35
grabber
+1
[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
Milyen áron?
Találkoztál mostanság modern autóval?
A kipufogó rendszer évek óta egy kémiai labor, aminek a szintentartása brutális összegekbe kerül végfelhasználói szinten. A motorban egyre több precíziós alkatrész, ezer bar-on működő befecskendező rendszer... ehez képest az elektromos autó faék egyszerű.
Egy alap VW Golf alulról csapdossa a 10milliót ma már!
Persze ki lehet ütni a DPF-et, adblue se kell, és átlag józsit amúgy se érdekli mi jön ki ott hátul.
Főleg nem a használtautóvásárlót.
[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
Két tapsikolós smiley közt írd már le kérlek, hogy ki hasonlította villanyautóhoz?
gondolom azért akarta eladni mert annyira megy...
Az utóbbi két évben kezdett profitot termelni, előtte kb veszteséges volt 10 évig.
De tény hogy mostanában kezd beérni a dolog...
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
1. Nem akarta eladni, plusz tőkét akart bevonni.
2. Eléggé közismert, hogy a Model 3 beindításánal elég közel jártak ahhoz, hogy kifussanak a készpénzükből.
DRM is theft
A Marson alakított kolónia célkitűzése, hogy egyáltalán ne függjön a földtől. Tehát akkor az még is csak jelentős plusz redundancia lenne. De mindegy is, mert csak az olyan befektetés valósul meg, ami megtérül, reáadásul elég hamar. Ha ez valamiért haszonnal kecsegtet a befektetőknek, akkor megvalósulhat akkor is, ha amúgy tiszta hülyeség. Ha meg nem, akkor minden mindegy, nem fog megtörténni, mert annyi pénzt csak nem tud beletenni Musk, hogy egyedül építsen ott egy önfenntartó várost.
Szóval tippre, ez is "csak" arra lesz jó, hogy fejlődjön a technika. Máris sokkal takarékosabb rakétáink vannak például. (Ha megtanulnánk életben maradni a Marson külső segítség nélkül, akkor a földön már röhögve sikerülne, akár mennyire tönkretesszük. )
Én azon nevettem jót hogy a múltkor felküldtünk egy szondát hogy mintát vegyen a talajból és annyit nem tudtak elérni hogy egy lyukat fúrjon a talajba mert elforogna maga körül
meg nincs annyi áram, nem tudják a lábát lecövekelni. Persze lefúrhatnád a lábát csak elforog maga körül )
Egy ilyen ütős kalapácsot találtak ki amibe egy golyó jár fel le.
ITT tart valójában a technológia egy egeret sem tudnánk életben tartani a marson még és a legalapvető sugárzásba ne hallj bele dolog se menne Én Hívtam Pikárt de nem válaszol
El kell kezdeni valahol.
while (!sleep) sheep++;
Ugyanezt gondolom.
A legnagyobb károkat a milliárdosok okozzák a kék bolygónak.
Akik egy Boxtert meg tudnak engedni maguknak azok már nagyon nem a középosztály Németországban sem.
Szeretem ezt az olajlobbi konteót. Marha jó szellemi szintet mérni.
"A kipufogó rendszer évek óta egy kémiai labor, aminek a szintentartása brutális összegekbe kerül végfelhasználói szinten."
Vagy nem. Meg kell nézni ki a gyári beszállító és abból kell utángyártott részecskeszűrőt vásárolni a márkaszervizes gyári alkatrész listaár negyedéért. Ezek 1:1 megegyeznek a gyári alkatrésszel ugyanarról a gyártósorról kerülnek le annyi különbség van köztük, hogy nincs belepréselve a márkanév. A részecskeszűrő tisztítás is sok éve létező kiforrott gyakorlatban is működő dolog. Egy ilyen tisztítást követően egy az önregenerálásra már csak korlátozottan képes motorhiba lámpát dobáló szűrő elmegy újabb minimum 50ezer kilométert de a tapasztalat azt mutatja, hogy jellemzően inkább többet. Két taxi fut a családban (C-Max és Focus III). Mindkettő részecskeszűrős dízel szóval fogalmazzunk úgy, hogy rossz embert kezdtél el győzködni.
"Persze ki lehet ütni a DPF-et, adblue se kell, és átlag józsit amúgy se érdekli mi jön ki ott hátul"
Ez átlag józsi hibája és nem az autóé, már elnézést. Aki majmot tart annak legyen pénze banánra is. Vagy járjon gyalog.
"Egy alap VW Golf alulról csapdossa a 10milliót ma már!"
Nem kell túlárazott Golfot venni. A belépő benzines Kia Ceed minden szempontból egy teljesen korrekt autó és csak 4,7M forint.
#112: Ne ferdíts! Én azt írtam, hogy ha egyetlen darab villanyautó sem lenne a világban az egyre környezetkímélőbb belsőégésű motorral hajtott járműveknek hála akkor is nagyjából a felére esne vissza a polgári civil gépjárművek okozta környezetszennyezés 2040-re. Nem hasonlítottam semmit semmihez. Pont. Az, hogy te ebbe mit igyekszel belemagyarázni már megint az más kérdés...
[ Szerkesztve ]
Hát, ha nem tűnt volna fel, a Tesla a téma.
Na meg:
"Ami az egyre tisztább üzemű belsőégésű autók révén folyamatosan csökken és egyes becslések szerint 2040-re a jelenlegi szint felére esne az elektromos autók nélkül is."
Amire én írtam a dízelbotrányt és azt, hogy a papíron csuditiszta csudibio autó nem is olyan csudi...
[ Szerkesztve ]
We were here
Durva, hogy ilyen őrültek ekkora vagyonhoz juthatnak modern korunkban.
Látom a szövegértelmzés nem az erősséged. Semmi baj, van ilyen.
[ Szerkesztve ]
Neked meg a tények.
We were here
Itt csatázhattok, de a valódi probléma az, hogy túl sok ember van, és az túl sok autót akar venni.
Ez kétségtelen.
We were here
Kíváncsi lennék a fogyasztói szokásaira az ezen fanyalgóknak...
[ Szerkesztve ]
Tessék. Tények. Ugyanazok a modellek benzin motorral kézi váltóval és hasonló teljesítménnyel összehasonlítva korábbi önmagukkal.
VW Golf: 7.81 vs. 6.04.
Ford Focus: 8.40 vs. 6.64
Opel Astra: 7,93 vs. 6.14
Az autók nagyobbak és nehezebbek lettek a húsz évvel ezelőtti önmagukhoz képest ennek ellenére sokkal kevesebbet fogyasztanak. Az újabb modelleknek jóval szigorúbb környezetvédelmi normákat kell teljesíteniük és teljesítik is ergo folyamatosan csökken az egyén autózással okozott károsanyag-kibocsátása. Remélem így már érthető, hogy mi a francról beszélek. Az elmúlt húsz évben komolyat "tisztultak" az autók újabb húsz év elteltével alternatív üzemanyagok használatával és hatékonyabb kipufogógáz-utánkezeléssel fele annyit szennyezne a közlekedés mint ma. Bőven van még fejlesztési potenciál a belsőégésű motorban de ahelyett, hogy ezt kiaknáznánk megfogjuk és kidobjuk az egészet a kukába az elektromos autó miatt. Ez óriási hiba.
ne bohóckodjunk már ezzel a belső égésű motorral...
az összes károsanyag mérés NECD szabvány szerint történik(szándékosan nem álltak át se WLTP-re, se EPA-ra), aminek kb annyi köze a valósághoz, mint az armageddonos filmnek a meteorelhárításhoz.. szóval semmi.
kb 10 éve NEM tudják lentebb vinni, csak a szabványt és a programot pofozgatják, hogy kevesebb legyen. (érdemes megnézni a csoda V8 hibridek 1 literes fogyasztásait, vagy a toyota féle "öntöltő" hibrid nevű badarságot).
Elég csak megnézni az üzemanyagfogyasztási statisztikákat, ha annyira csudijó, takarékos lenne minden, nem nőne, hanem csökkenne a fogyasztás.
1. a DPF tisztítása NEM kiforrott dolog. Micike aki minden nap viszi a gyereket az A8 dízellel az iskolába, az ő kocsija SOHASE jut odáig, hogy 1 tisztító fázis lemenjen rajta. Végül mikor már karácsonyfa a műszerfal, begurul a szervízbe, aztán ott kiviszik pályára, hátha kiég belőle. Adalékot nem tölt, bár bontott a haver olyat is, amiben megkocsonyásodott az egyik ilyen trutyi(mert okosba el volt zárva, hogy ne fogyjon), ekkor a komplett rendszer le, aztán átmosás. Ezt a userek nem fizetik, inkább kiköttetik a francba.
2. új szűrőt szinte senki se tesz be, mert a gyártó irreális áron adja. Utángyártott kamut meg max a kis lelke megnyugatására, mert az kb 5 percig szűr(ha szűr), aztán inkább csak átereszt. Persze a műszakin átmegy okosba.
"Egy ilyen tisztítást követően egy az önregenerálásra már csak korlátozottan képes motorhiba lámpát dobáló szűrő elmegy újabb minimum 50ezer kilométert de a tapasztalat azt mutatja, hogy jellemzően inkább többet. "
Ha meg kiherélik és kiütik, akkor végtelen ideig elmegy, ez pont azt mutatja, hogy se nem hosszúéletű, se nem tartós, se nem környezetkímélő, és a CO2-t meg a legnagyobb csodaszűrő se szűri, hisz pont az a lényeg, hogy csak az jöjjön ki belőle.
A villanyautónál meg az a cél, hogy az se.. és mondjuk fékpor se, meg 15ezrenként olajcsere se.
A belső égésű motornak vége, hamis tanulmányokkal kb idáig tudtak játszani a németek is, 10 éven belül kb 90% lesz a modelpalettában a villany.
Én örülök, hogy részese lehettem a benzin V8 feelingnek, de ideje váltani.
okoskodom, tehát vagyok
A bevétel 5%-a, nem a profité!
Mert igaz hogy csak 5%-a a bevételeknek, de kvázi színtiszta haszon, míg az autóeladásokon nincs ekkora haszon: [link]
In the second quarter of 2020, Tesla posted $1.137 billion in “gross profits” in its auto business, representing revenues of $5.179 billion less costs of materials and labor. Of that almost $5.2 billion in sales, $428 million flowed from regulatory credits. Those reg revenues, however, are mostly profit, so their margins are much higher than what Tesla makes on selling cars (if anything). It’s impossible to say precisely how much goes straight into earnings, because Tesla doesn’t disclose overhead expenses by business, and selling credits obviously involves personnel costs. But even assuming that the activity absorbs a proportion of selling, general, and administrative expenses equal to its share of total revenues, credits would still contribute over $400 million in pretax profits. Take out that number, and Tesla’s total net income from autos, batteries, and services drops from a puny $104 million to a minus $300 million, or almost 5% of all-in sales.
És bizony ez a forrás idővel el fog apadni. Épp ezért teszi jól Musk hogy ezt a bevételt visszapumpálja a Tesla fejlesztésébe és növekedésébe, kvázi előremenekülve. Mert nagyobb profitot kell realizálni a kocsikon, akkukon, szolgáltatásokon (lásd fizetős szoftverfunkciók), amihez olcsóbbá kell tennie ezek gyártását és fenntartását mint most.
[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
Ez nagyszerű, de én továbbra is arról beszéltem, hogy a dízelbotrány során bebizonyosodott, hogy a gyártók által közölt értéket semmit nem érnek, mert meghamisították az adatokat.
Erre leírod a benzines autók fogyasztásának alakulását.
Ha olyan "tiszták" lennének a belső égésű motorok, nem kellett volna kamuzni és manipulálni a károsanyag kibocsátási értékeket. Én meg erről a "francról" beszélek.
We were here
Ez így nem igaz: az autók tudták hozni a papiron ígért adatokat, viszont igaz, hogy a normális használat mellett csak ritkán előforduló üzemi körülmények között tudták ezt. Illetve érzékelte az autó, hogy most vizsgálat alatt van, és ekkor átváltott olyan üzemmódra, ahol hozta az ígért adatokat (-> csaló szoftveres megnevezés).
Az meg már politika (emberi hülyeség), hogy ezeken a teszteken mennyire a normális használattól elrugaszkodott módon használják az autókat a mérésekkor.
Végül írták olyan szoftvert, amivel már legális volt, szóval meg tudják csinálni, ha akarják.
makkmarce: hogy jön ide az emberi hülyeség, felelőtlenség, illetve nem megfelelő használat? Dízel A8 nem oviba járásra lett tervezve.
Ennyi erővel egy Model 3-ral lehet olyan sebességgel és kényelemmel annyit autózni, mint egy A8-cal? Esetleg a Tesla/bármelyik elektromos autó tud több tonnát vontatni, mint egy nagy dízel?
Nem, mert nem arra lettek kitalálva.
Porsche azt nyilatkozta, hogy a közelgő euro 7-es normáknak való megfeleléshez szerintük alkalmas lehet az eddigieknél nagyobb lökettérfogat, szóval esetleg jöhet az up-sizing.
Ebben az egész Elonban az a szomorú, hogy igem, egy ekkora semmittevőnek sikerült, de ami még ennél is rosszabb, hogy elhiteti az emberekkel, hogy mindenki lehet olyan mint ő...tele van az insta a motivációs posztokkal, pedig egy rakás szerencsétlenség...de hát...a lottó is bejön egyszer...valakinek...
Creed Aventus 500 ml splashre keresek jelentkezőket.
Köszi a pontosítást.
We were here
nem tudták hozni.
pont ezért perelték rommá őket
sehol, még a NEDC alatt SEM tudta hozni, ezért készült a csaló software, ahol észrevette a tesztet a kocsi, egyből üzemmódot váltott (ami kb annyit jelentett, hogy a teljesítményt nagy mértékben visszavette). Az külön mókás, hogy EU-ban az amerikai NOx határérték 10x-ese is megengedett, de még így se fértek bele (kb 4x-esen lépték túl).
Az amerikai márkaképviselet annyira nem tudott erről, hogy ők adták az autókat az egyetemeknek tesztelésre.
Ennek ugye van egy előélete, mert 1999 körül 1x már volt dízelbotrány amerikában, csak akkor nem a németeket, hanem az amerikai márkákat büntették rommá (ezért sincs amerikában túl sok dízel). Ott már trükköztek egyet, hogy közelébe se voltak az autók valós használatban, de nem csak a személyautók, asszem a CAT is kapott csekket. Na ezért kérték el az egyetemek később a német csodát, hogy hogy a fészkes fenébe csinálják azt, ami nekik nem sikerült sohase, ilyen csodamotort fejleszeni, ami tudja a határértéket.
10 éve a ICE körül már csak kozmetikázás van, amihez az EUs törvényhozók is asszisztálnak, ez pont addig fog tartani, míg nem lesz elég villanyos(főleg német) EU-s model. Mondjuk kezdhetnék azzal, hogy a NEDC ciklust eltörlik, meg a hozzá tartozó trükközéseket(körberagasztott autó, virsligumi, etc), és átállnak WLTP-re, ami még mindig nem valós, de legalább a forgalomban reprodukálható.
Senkit se érdekel mire lett tervezve a dízel A8, mert nem arra használják, és nem állíthatod le software-esen az autót, ha nem úgy használják, ahogy megálmodták (ami ugye a NECD.. próbálj úgy közlekedni)
Rossz a teslás példád, mégpedig azért, mert ha a teslával ha 180-al mész meg kell állnod mondjuk 1.5 óránként, attól az csak kellemetlenség, ellenben az A8 szűrőrendszere eléggé megsínyli az araszolást, aminek szennyezését a városlakók kapják az arcukba.
Az EURO 7 még mindig vicc, mert pont a kisautókat büntetik (sokan, sokhelyen megírták, bemutatták, keress rá, érdemes utánaolvasni). Az a szabályzás, ahol a biturbo V8 a környezetkímélő, és az 1.2 benzin a környezetterhelő, ott azért felfeslik a német lobbi ereje az EU-s politikában.
[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
Elon Musk, mint semmittevő
Komolyan, tényleg nem értelek benneteket, mi a fenétől vagytok ilyen fogalmatlanok?
DRM is theft
Remelem elég elmebeteg vagyok, hogy felvegyenek a listára, ha nem meg tudok meglepetéseket okozni
Valami tudos csoka, ezt mar kb 100 eve felfedezte, hogy nem igaz, ahogy egyre takarekosabbak lesznek az autok, ugy egyre tobb a belerakott kilometer. Ergo nem hogy csokeni fog, hanem novekedni, hiszen azok is vesznek autot akik ezt eddig draganak tartottak....
A fékpor, abroncs gumi por, egés származékok (főleg a dízel). A másik része a szilárd tüzelés, mikor elégetnek bármit, részükre is hasonló jókat.
A fékporra, és gumi maradványokra is kellene már megoldás.
Élmény ezeket a hozzászólásokat olvasni, de komolyan Kár győzködnöd őket szerintem..
[ Szerkesztve ]
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
[Egy dögös pénzügyi asztrologus influenszercsaj mondja meg a tutit Bitcoin-ról a Tesla-ról meg a dollárról]
Nem, dehogy. Végülis a tőzsdézést komoly végzettséghez kötik, nem szabadult rá egy csomó amatőr az elmúlt években.
[ Szerkesztve ]
Mondjuk az irany jo, mert mint a tesla arfolyam mint a bitcoin az asztrologia kategoriajaba tartozik. Pont annyi kozuk van a valosaghoz mint annak.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
Nem tudom, sztem elég befolyása van a cégeiben, akár még össze is hozhatja. Majd kiderül. :)
Azoknak a cégeknek a versenytársak előtt kell maradniuk, amihez állandóan befektetések kellenek. Szóval meglehetősen irreálisnak hangzik, hogy odaépít egy egész város, és még arra is marad.
Nem csoda, mert lényegében egy olyan cég jövőjét kell megjósolni befektetőként, ami járatlan utakat jár. Szóval valaki azt mondja, földbe fog állni, valaki azt, hogy átveszi a világuralmat... és a franc tudja mi lesz. Most épp bizakodás van. Pár éve meg az volt a uralkodó vélemény, hogy szinte biztos hamarosan csődbe megy. Szóval volt honnan emelkednie, ami a szorzót illeti (ugye megtízszerezhetted vele a vagyonodat, ha akkor vettél, és most eladtad).
[ Szerkesztve ]
a fékport a villanyautó megoldotta, maradt a gumi, hát arra várni kell még egy jó darabig.
okoskodom, tehát vagyok
Ja, sajnos a lebegő autó egyelőre scifi kategória.
Ugy hivjak legparnas, es mar jo ideje elerheto, ott nincs fekpor, es az utkozes is rugalmas
pedig úgy reménykedtem, hogy kijön az új tesla roadster spaceX edition... semmi értelme, de iszonyat menő, ha milliárdos lennék, tuti rendeltem volna egyet
persze nem klasszikus lebegő autó, de egy agyrém, az biztos
okoskodom, tehát vagyok