"ezt minden 2. játékra le lehetne írni, teljesen igazat mondtál"
Sajnos nem mondtam igazat, mert nem ezt mondtam rá minden második játékra, hanem azt, hogy a benne történő dolgokat morális oldalról lehetne boncolgatni, például azt, amikor egy katonás játékban instant elfogadod, hogy melyik oldal az ellenfél, és onnantól a játékidő 95%-át arra áldozod, hogy őket a jóság nevében irtsd. Ez azért megkérdőjelezhető.
Abban igazad lehet, hogy bizonyos játékok, filmek egy sérült embernek valóban "nem tesznek jót", ezzel nem vitatkozok. Az viszont más kérdés, hogy melyek ezek, melyekre mondjuk azt, hogy veszélyesek. Nehéz megállapítani, mint ahogy azt is, hogy egy instabil emberben mi mit indít el. Mondjuk nemrég láttam a Nightcrawler c. filmet. Eléggé nagyon jó annak ellenére, hogy egy pszichopata főhősről és az ő morbid hobbijáról szól. Hogy kiben milyen gondolatokat ébreszt, azt senki sem tudhatja. A "normális" nézőben remélhetőleg jókat, mert neki készül.
A Hatreddel sem az a baj, hogy a főhőse rossz dolgokat csinál. A probléma az, hogy a főhőse csak azért csinál csak (nagyon) rossz dolgokat, mert a játék csak ezzel tudja eladni magát, mint valami ócska darabolós horrorfilm. Ja, és úgy igénytelenkedik, hogy a felhasználók szavaztak rá greenlighton, ami azért a felhasználói bázisról is elmond valamit. Valamit.
"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."