anno system shock2-n edződtem... az azért jóval összetettebb volt, mint a bioshock... írtam már valamelyik postba, hogy lényegében a bioshock=nagyon leegyszerűsített, de grafikailag upgrade-elt system shock2... nem akarom leírni a bioshockot, mert az elmúlt évek egyik legnagyobb kedvence lett nálam...
de lényegében: bioshockban adott a karakter, nem nagyon lehet rajta semmit sem változtatni a kezdéskor... ss2-ben 3 karaktertípus közül választhatsz... (asszem navy/marine/psi?) lényegében évekig a hajón szolgálsz és a karakter "előéletét" döntheted el... pl hogy milyen tréningeket vegyen részt, ezek bónuszokat adnak képességekre/tulajdonságokra... a képességek/tulajdonságok is rpg-sebben vannak szétosztva... megszokott strength/agility/endurance/stb... képességek: hack/research/modify/stb... pszi képességek meg egy külön oszlopban vannak... (ezek lényegében "ugyanazok", mint a plazmidok) amíg a ss2-ben elég szabadon fejleszthetted a karaktert, a bioshock-ban elég univerzális lett a végére... a tulajdonságokat is "kicsit" módosították... úgymond eltűntek és max hp/damred/stb-módosítások lettek helyette... inventory sem szerepelt úgy, mint az "elődben"... a kutatás is kicsit másképp működött... ss2-ben nagyon tetszett: az űrhajón majdnem minden szinten voltak vegyi laborok/raktárak... mindenhol volt log, hogy milyen kémiai elemeket lehet megtalálni... aztán bizonyos ellenfelekből mintát vehettél és a megadott elemekkel "kikutathattad" a gyengéit, stb... nem csak ilyen "fotózós" elven ment... a fegyvermódosítások meg ilyen-olyan "upgrade-csomagokban" voltak jelen és megfelelő modify skillel tudtad adott fegyverekre rátenni... és ez csak pár példa... az meg egyértelmű, hogy képtelenség volt összehozni (cheat nélkül) olyan karaktert, hogy értsen pszi-hez, hackeléshez, kutatáshoz meg mellé a fegyveres skilljei meg tulajdonságai is fel legyenek fejlesztve... rengeteg lehetőség volt a játékban és az újrajátszási esély is nagyon megvolt benne... itt bizonyos feladatokért kaptál cyber modulokat, bioshockban meg az adam volt az "xp-t szimbolizáló eszköz" na, kicsit bő lére engedtem, de elég aprólékosan haladtam a bioshockban is és így is elég gyorsan vége lett sajnáltam nagyon... összegzésként a bioshock hangulatban/grafikában 10/10 nálam... a 2féle befejezés is nagyon jó dolog... viszont az ront a szépségén, hogy elég egyszerű lett a rendszere és nem sok plusz lehetőség van benne... az újrajátszhatósági faktort alaposan lerontotta, hogy nem lehet sokféle karaktert csinálni, hanem univerzális lesz szinte mind meg a rövidsége sem tetszett...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris