Hirdetés

2023. október 1., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) DarthSun válasza Fred23 (#200) üzenetére


DarthSun
nagyúr
LOGOUT blog

Jó setKép, lementettem :R

Nekem hirtelen jött 600 felett, akkoriban 763 volt, most meg még csak kereken 1000- nél tartok.

Igen, ha láttuk volna a jövőt. Ahogy TonyStark mondta, amúgy készen van, ez egy teljesértékű téridő GPS - hát ez kéne :DDD

(#202) hobizoli válasza Soderes (#195) üzenetére


hobizoli
nagyúr

vagy vettel egy Abit alaplapot es az az alaplapon at volt hidalva gyarilag, oda allitottad a szorzot ahova akartad BIOS-ban

powered by intel i5K series ;)

(#203) envagyok válasza hobizoli (#202) üzenetére


envagyok
veterán

:Y
Nálam kimaradt anno az Athlon XP, Duton, P4-em volt.
Most gyűjtőként van pár Socket 462 lapom, ABIT is.
Melyik lapok tudják ezt?

Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!

(#204) Soderes válasza envagyok (#203) üzenetére


Soderes
tag

Meg kell nézni a spec-ét, de általában szinte az összes 462-es Abit lap támogatta.
Akkoriban az Abit és Epox alaplapok voltak a csúcsok.

(#205) Dilikutya válasza Soderes (#204) üzenetére


Dilikutya
félisten

Jól eltűnt az Abit, ha jól emlékszem, csődbe is mentek. BF6, BH6, BX6, majd később az NF7, BH7 remek alaplapok voltak. Aztán a Pentium 4/Athlon XP korszak után szépen el is tűnt. Érdekes, hogy akkoriban meg az AsRock volt lesajnált, alsópolcos márka, aztán szépen feltörtek.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#206) hobizoli válasza envagyok (#203) üzenetére


hobizoli
nagyúr

hat a KD7 KV7 az tuti ilyen volt
azokban 5-23x kozott barhova allithato volt a szorzo BIOS-bol, barmifele heckeles nelkul is

powered by intel i5K series ;)

(#207) Soderes válasza Dilikutya (#205) üzenetére


Soderes
tag

Utoljára egy Fatal1ty AM2 járt nálam. Gépfelfejlesztésre adta oda a megrendelő.
Guru Panel nem volt hozzá. Pedig járt hozzá. Emlékeim szerint.

A diagnosztikai LCD-ből minden hibára rájöttél.
Csak egy kézikönyv kellett.

Szapultam is magam utána, hogy miért nem vettem meg a lapot.

Isten + császár lapot árultak a Pirosak.
Ezek voltak a legjobb tuning lapok.

Borsos ára volt, de ez kárpótolt a hihetetlen tulajdonságai miatt.
Driverben nem voltak sajnos nagyon acélosak.

Régebben színről be lehetett azonosítani a lapokat. Az volt a jó.
Epox a zöldek, Abit pirosak, Gigabyte a kékek.

(#208) envagyok válasza Dilikutya (#205) üzenetére


envagyok
veterán

ABIT volt még Core2Quad procihoz is.
P35 chipset: IP35 (PRO)
X38, X48 chipset a QuadGT-k

Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!

(#209) Dilikutya válasza envagyok (#208) üzenetére


Dilikutya
félisten

Volt, de azok már nem voltak olyan emlékezetes lapok.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#210) Soderes


Soderes
tag

Egy dolgot még érdemes megemlíteni a tesztből kiszűrve.
Hogy milyen brutálisan optimalizálatlanok a mai játékok.

Kezdve itt a Cyberpunk -tól egészen újabb Far Cry-okon át.
Még egy ilyen Car Mechanic Simulator 2021 hihetetlen milyen lassan tud futni egy GT1030-on 720p low-on.
Ami nem túl régi VGA, ráadásul dedikált is, 2GB DDR 5 fedélzeti rammal.
Pedig nem egy nagy szám az a játék.
Bár mint a Car Mechanic Simulator-ok általában gondolom 1000 sebből véreznek.

A Starfield is ezt a modern tendenciát követi.

[ Szerkesztve ]

(#211) palacsa válasza Soderes (#210) üzenetére


palacsa
senior tag

A gt1030 az újracímkézet gtx 650 szóval az már nagyon koros 10 éves kártya valójában.

[ Szerkesztve ]

(#212) Dilikutya válasza Soderes (#210) üzenetére


Dilikutya
félisten

Far Cry 6 teljesen jó. 1080p, high, szépen ment a 4GB-os RX570-emen. Nem ultra, csak high, de látványra itt már nem nagyon van különbség. Alulról súrolta a 60 fps, egyetlen baj volt csak vele, hogy valamennyi játék után beszakadt 20-ra, de inkább alá, és újra kellett indítani. Egy időre megoldotta a UPlay kliensben az overlay kikapcsolása a problémát, de aztán újra előjött. Valami VRAM kezelési bugja lehet.
A Cyberpunk-ot még nem próbáltam, de az valószínűleg nem simán optimalizálatlan, ott azért hozzátesz az is, hogy egy hatalmas, nyílt világú játszótér modern grafikával, viszont sokat javítottak rajta a megjelenés óta.
Ami rossz, az a GTA IV. :) Arra nincs mentség, azon az se segít, hogy 15 év után nyers erőből is jobban kéne mennie. Jó, a videókártyám meg a játék között csak 9 év van, de nem is annyira az számít neki, sokkal inkább a CPU, de egy 11th gen i5 sem lehet kevés. :)

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#213) Dinomano válasza Dilikutya (#212) üzenetére


Dinomano
senior tag

Vannak olyan játékok, amikre nincs mentség. Ha jól emlékszem, pár éve próbáltam Saints Row 2-öt, Vikings - Battle for Ashgard game-et (mindkettő korai X360 érás cím volt, egyiknek sem kellene erőforrás igényes game-nek lennie. Mindkettő csapnivalóan futott, és az sem segített, hogy a végtelenségig butítottam a grafikát.)
Illetve Prototype 2 futott csapnivalóan, gyakorlatilag játszhatatlan volt.

/(^_^)____7=--- - - >|

(#214) KROK640 válasza Soderes (#210) üzenetére


KROK640
addikt
LOGOUT blog

Hát azért a GT1030 nem mai kártya, 2016-os.

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#215) gbors válasza palacsa (#211) üzenetére


gbors
nagyúr

Pascal alapú a kártya, nem Kepler, szóval "csak" 7 éves uarch.

"This ain't no house of decent men"

(#216) Dilikutya válasza Dinomano (#213) üzenetére


Dilikutya
félisten

Saints Row 2 még nem volt soha telepítve, lehet kipróbálom. :)

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#217) Dinomano válasza Dilikutya (#216) üzenetére


Dinomano
senior tag

Nálam még vagy HD 5670-en vagy az RX 460-on, FX 6300-on volt vállalhatatlan. Újabb config-on nem próbáltam.

/(^_^)____7=--- - - >|

(#218) Dilikutya válasza Dinomano (#217) üzenetére


Dilikutya
félisten

Mondjuk a HD5670 a Saints Row 2 kortársa, szóval ha azon szar, az nem jelent semmit, sok játék szar az alsóbb kategóriás kortársakon. :)
Amúgy elég gyér gépigénye van, a GTA IV-nek a minimum is nagyobb, mint ennek az ajánlott. RX460, meg 6 magos FX-6300 szerintem nem volt kevés neki, bár nem tudom. Amikor még megvolt az A10-6800K, nem próbáltam ki, most meg i5-11400-al már nyilván nem játszhatatlan, inkább azt tudom elképzelni, hogy a maximum fps értékek nem lőnek az egekbe, de a minimum sem esik a béka segge alá. Így nézve a GTA IV is játszható 4K-n is. Az A10-el nem kíséreltem volna meg, annál még 1080p-n is voltak kínos beesések.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#219) Soderes


Soderes
tag

Kapitalista Szemét. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#220) Dinomano válasza Dilikutya (#218) üzenetére


Dinomano
senior tag

Hozzá kell tenni, hogy alapjáraton sem volt "álleejtős" a Saints Row 2 grafikája... :-)
A 3. részt kijátszottam, és gond nélkül ment a HD 5670-en, közepes beállításokkal. A negyedik rész is jól optimalizált volt, ment HD 5670-en az is, és nem minimumon. (Más kérdés, hogy annyira bugyuta volt már nekem a játék, hogy fél óra után lett uninstall.)

/(^_^)____7=--- - - >|

(#221) Dilikutya válasza Dinomano (#220) üzenetére


Dilikutya
félisten

Én a harmadikat is elengedtem, igaz, abban az is közrejátszhatott, hogy rengeteg agyatlan mészárlást csináltam a küldetések helyett. :) Pedig olyan szép ritkító öltönyös morgó nagyszakállú kretén volt a karakterem. :)

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#222) Dinomano válasza Dilikutya (#221) üzenetére


Dinomano
senior tag

A 3.-ban még oké volt a fizika, jó volt az akció és a járművezetés sem volt gáz. A bugyutasága ellenére valahogy kijátszottam. A 4. már nagyon agyatlan volt, gyorsabb lett a játék is, nagyon túltolt nettó baromság lett az egész.

/(^_^)____7=--- - - >|

(#223) Dinomano válasza Dilikutya (#212) üzenetére


Dinomano
senior tag

Tudom, hogy anno rossz állapotban jelent meg a GTA IV. Viszont most játszom újra egy 6 gen I3 -6100-on, 4 GB RAM, 1 GB HD 5670-on. Akadás nélkül, nagyon szépen fut. 1440X900-on, max textura, max látótáv majdnem. Sweet Autumn moddal tettem fel. (Igaz, az a teljesítményt nem veszi vissza.)

/(^_^)____7=--- - - >|

(#224) Teasüti válasza Dinomano (#223) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Dehogy jelent meg rossz állapotban. Az egy egész jól sikerült alkotás. Az első cím ami valóban kihasználta az akkoriban még újnak számító 4 magos processzorokat. 270 órát tettem bele megjelenése után. Igen, gépigényes volt az tény. De a gépigényes =!= szarul optimalizált. Megfelelő vassal vajsimán ment, bármiféle röcögés nélkül. Core2Duo-val 4 Ghz felett gyönyörűen futott már a megjelenésekor is. 4 Ghz-re húzott Core2Quad-dal meg már multi közben se akadt be. C2D-vel azért volt akadás, mikor tucatjával repkedtek a rakéták jobbra-balra. Max grafikán már akkoriban alá kellett tenni 1 GB Vram-ot (ez akkor még felső kategória volt), és Ultra árnyékokkal valóban belassult kicsit. De az az árnyék effekt csak később került bele. Szóval GTA4-hez ideálisan egy erőmű kellett 2010-ben vagy mikor. De ha megvolt, akkor röccenés nélkül ment. De visszavéve a beállításokat is egészen jól skálázódott.
Ma meg egy 5700g-vel is elfut High beállításokon 60-70 fps körül.

[ Szerkesztve ]

(#225) Dilikutya válasza Teasüti (#224) üzenetére


Dilikutya
félisten

Core2 4GHz-en nem épp gyári állapot, igen masszív tuning volt abban az időben.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#226) DarthSun válasza Dilikutya (#225) üzenetére


DarthSun
nagyúr
LOGOUT blog

4GHz laza tuning pld az E8500- nak. 8400/500/600 sok példány viszi a 4.8- at is, léggel. A 8500- asom gyengébb példány, de a 4GHz- et majdnem alapfesszel viszi, minimális emelés kell.

(#227) Soderes válasza Teasüti (#224) üzenetére


Soderes
tag

Hát nézd, ha egy 2008-as játék egy vadiúj 5700G High (nem Ultra-n) 60-70 fut el csak az vér ciki.
Csak azért írom, mert a vele kb. egyidős Stalker: Call of Pripyat Vega 8-om Full HD max-on 60+ fölött bőven.

És azért a 2 játék nincs egy súlycsoportban grafikailag.
Szóval csak azért a mihez tartás végett. A GTA IV egy pokoli rossz port volt.

A mihez tartás végett, akkoriban egy 4850 volt és a GTA IV nem volt képes maxon futni.
Borszasztó volt. Játszható, de hitvány.

[ Szerkesztve ]

(#228) Dinomano válasza Teasüti (#224) üzenetére


Dinomano
senior tag

Nem tudom már ekkora időtávból megítélni, hogy mennyire volt jó port. Arra emlékszem, hogy a Social Club vagy milyen belépést erőltette a játék PC-n, abból volt morgás.
Annyira nem öregedett szépen a játék, a fejek, arcok nem az igaziak. (Mondjuk, lehet hogy direkt design-eri döntés a karikatúraszerű fejek). Annyi cheat van a PC-s verzióban, hogy állítható a forgalom, ami azért egy Very easy módnak elmegy.

/(^_^)____7=--- - - >|

(#229) Soderes válasza Dinomano (#228) üzenetére


Soderes
tag

A mindenen is futó GTA V képest optimalizálatlan volt.

GTA IV szebb volt igaz PC-n, de komoly áldozatot hoztak a teljesítmény rovására.

(#230) Goose-T válasza Soderes (#227) üzenetére


Goose-T
veterán

Ha jól tudom, minden 3D-s GTA-ban van valamiféle framerate limit, itt a tesztben is látszik, hogy a diszkrét VGA-kon is kikoppan 66 FPS körül.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#231) Teasüti válasza Soderes (#227) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Nem rémlik, h bármelyik Stalker játékban lett volna olyan szintű fizika, ami kihajt 4 processzormagot. Ez akkoriban egyedülálló volt és úttörő. Ez volt az az időszak, amikor még mindenki szemöldököt emelgetett, hogy minek nekünk sokmagos processzor, amikor kb minden egy szálon fut. A Stalker meg egy egyszerű shooter, semmi technikai bravúr vagy innováció nem volt és szvsz grafikailag is a futottak még kategória mondjuk a Call of Duty szériához képest. Fura összehasonlítás. Hozz inkább egy fizikában erős sandbox játékot, ha a GTA4-et akarod hasonlítgatni! :)

[ Szerkesztve ]

(#232) Soderes válasza Teasüti (#231) üzenetére


Soderes
tag

Grafikailag futottak még kategoria. :DDD

X-ray grafikus motor HDR támogatással, Mesterséges intelligencia, Open Dynamics Engine fizikamodellező motor, Ballisztika, időjárás algoritmus, 30 m2 barangolási lehetőség. (Ha már sandboxnál tartunk)

És ez mind a 2007-es első részben.

Valóban nem volt benne fizika. :)
Csak a következő generációs FPS-nek nevezték.
Ez volt akkoriban egyedülálló és úttörő volt.

Cavinton tudom ajánlani.

Jól futott 2 magon, mert jó volt optimalizálva.

Nem azért használ ennyi magot PC-n a GTA IV, mert erre volt készítve vagy ennyire erőforrás igényes volt, hanem ennyire el volt cseszve.
PS3, XBox360 a fele, negyede erőforrásból kihozták.

A GTA IV a játékélmény vitte el az ember. A grafika nem egy nagy szám.
A Brutális bejárható terület meg már a San Andreas-ban megcsinálták.

[ Szerkesztve ]

(#233) Dilikutya válasza Teasüti (#231) üzenetére


Dilikutya
félisten

2008-ban a 4 magos CPU-t használó játék erősen a ló túlsó oldala volt a sok egyszálas kóklerség mellett. Volt 4 magos CPU, de nagyon az elején jártunk még ennek.
Akkori gépeken nem tudom, hogy ment, nekem sehogy, de mai napig nem egy sebességbajnok. Ellenben egy 2013-as legnagyobb APU-ról 11th gen i5-re váltás ugyanazon videókártyával látható javulást hozott, szóval tény, hogy szereti a procit.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#234) Teasüti válasza Soderes (#232) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Én játszottam a Call of Pripyat-tal, de egészen máshogy emlékszem rá. Nekem már a saját idejében is B kategóriásnak hatott grafikailag, ha már a grafikát hoztad fel a GTA ellenében.
Ez a környezet ez már 2009-ben is rég elavult volt.
Far Cry már 2005-ben köröket vert erre a grafikára:

(#235) Teasüti válasza Dilikutya (#233) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Mint írtam 2 magos C2D-val szépen futott single-ben - nekem egy E8600 volt 4,5 Ghz körül ha az emlékezetem nem csal. Később lett egy Xeon ami a Q9500-asokkal volt egyenértékű. Ezzel már multi-ban is ha 10 ember lövöldözött rakétával egyszerre, akkor is ment. Persze aláírom az E8xxx és Q9xxx processzorok azok akkoriban voltak éppen aktuálisak. Aki akkor több generációs lemaradásban volt mondjuk egy 1 magos processzorral, ott megértem ha nincs jó tapasztalat.
De az elvitathatatlan, hogy a GTA4 az remekül skálázódik, ami NEM egy szarul optimalizált játék ismertetőjele (azt ugyanis onnan ismerni fel, hogy minimum grafikán is épp oly szarul fut mint maxon, mikrolaggol, stb). Két - akkor modern - mag kellett hozzá minimum és onnantól már nem volt gond. Bár nekem VGA-ból se volt gyenge, 1 GB Vram-ot alátettem. Szóval én azért emlékszem rá ilyen jó fényben, mert nálam simán futott.

Emlékszem amúgy a visszhangjára, hogy előtte sokáig mindenki megkérdőjelezte a sokmagosok értelmét. Aztán ahogy jött az első fecske, hogy na itt ez a játék ami valóban kipörget 4 magot, azon meg ment a sírás, hogy nagy a gépigény. :D

[ Szerkesztve ]

(#236) Teasüti válasza Soderes (#232) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Nem azért használ ennyi magot PC-n a GTA IV, mert erre volt készítve vagy ennyire erőforrás igényes volt, hanem ennyire el volt cseszve.
Őőő, hallottál már a párhuzamosításról? :DDD
Olyat nem lehet csak úgy véletlenül "elcseszve" programozni. :C
A mai napig nem triviális probléma a párhuzamosítás. Olyannyira nem alapvetés még 13 évvel később sem, hogy kifejezetten gyakori, hogy még négy magot se hajtanak ki a játékok. Ezt onnan látod, hogy van 10-20% terhelés a CPU-n. 8 magos processzoron 15% az úgy egy szálas futtatásnál történik (néhány százalék a háttérfolyamatokhoz kell Windows-nak).
Csak ismételni tudom magam: nagy gépigény =!= optimalizálatlan.

[ Szerkesztve ]

(#237) Soderes


Soderes
tag

Micsoda? :)

Érdekes.

Nagyon más hogy emlékszünk a PC játék történelemre.

2007-es volt az 1. rész egyébként.

Úgy szintén érdekes, hogy saját megadat cáfolod meg a hozzászólásaiddal az állításaidat.

"De az elvitathatatlan, hogy a GTA4 az remekül skálázódik, ami NEM egy szarul optimalizált játék ismertetőjele (azt ugyanis onnan ismerni fel, hogy minimum grafikán is épp oly szarul fut mint maxon, mikrolaggol, stb)."

Pontosan ez a helyzet vele.

"Csak ismételni tudom magam: nagy gépigény =!= optimalizálatlan."

Erről van nagyban szó. :D

Most te ha azt hiszed nem kedvelem GTA-t és klónjait, akkor tévedni fogsz. Nagyon szeretem őket, de GTA IV és Mafia 3 egy igazi erőforrás zabaló, optimalizálatlan, gyenge port. A The Lost and Damned már valamennyire jobb volt.

Azért mert te nem kedvelsz egy játékstílust, attól még nem kell lefikázni. Úgy hogy gyakorlatilag mindenki tudja, hogy a Stalker és folytatásai igazi mérföldkő volt az FPS-ek történetében. Ugyan ilyen volt Far Cry és Crysis is.

(#238) brabbitz válasza Dinomano (#148) üzenetére


brabbitz
csendes újonc

Én is vettem egy ilyen gépet még a telokomtól, habár szép gép, stilusos, modern meg elég könnyű méretéhez képest, de tényleg drága, enyémében meg csak Intel van tehát játszani nem is játszok rajta. :)

(#239) Teasüti válasza Soderes (#237) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Csak úgy kíváncsiságból, a stabil 60 fps az nálad a szarul fut kategória?
Lehet ezért beszélünk el egymás mellett.
Akkoriban még a 60/75 Hz volt az általános. Ez volt a 60 fps PC Master Race éra. Ez stabilan ment is a GTA4-el, ha adottak voltak a feltételek. Csak úgy finoman odabiggyeszteném, hogy ekkoriban a konzolok még 25/30 fps-el működtek. Hogy lehetne szarul optimalizált, ha egyszer szépen futott? Az, hogy 1 magos processzorokkal nem volt játszható, az nem a szoftver hibája. Akkoriban már négy magnál jártunk, leléptük a két magot is már legalább két generáció óta. Haladni kell a korral ha vki játszani akar PC-n. Ez régen is így volt, most is így van.

[ Szerkesztve ]

(#240) GAI válasza Teasüti (#239) üzenetére


GAI
senior tag

Szerintem a "rosszul optimalizált" és a "rosszul skálázódik" fogalma keveredik itt össze ebben a vitában. A GTA4 kifejezetten rosszul skálázódik, vagyis (korabeli) gyenge gépen nem fut jól, de erős (akár sokkal újabb) gépen se nagyon bír 60 FPS fölé menni. Szóval megírták egy adott teljesítményszintre (ami akkoriban kb a csúcs PC-t jelentette), azon jól fut tehát jól optimalizált, de nem jól skálázódik, mert gyengébb géphez nem lehet eléggé visszabutítani a grafikát, illetve ha jóval erősebb gépet teszel alá, akkor sem kapsz 200 FPS-t. Ezt a későbbi GTA5-ben már sokkal jobban megoldották, látszik is a tesztben, hogy a gyengébb vasakon szinte még jobban is fut, mint a GTA4, holott sokkal szebb a grafika, az erősebb vasakon pedig sokkal magasabb sebesség érhető el vele, mint a GTA4-el.

[ Szerkesztve ]

(#241) envagyok válasza GAI (#240) üzenetére


envagyok
veterán

Mikor mondom koca játékosoknak akik olcsó gépet akarnak, hogy a haswell 4. Genes i5 gép az integrált vga-val 30fps-el futtatja a GTA V-öt, mindenki hitetlenkedik, a marketplace-en önkéntes megmondóemberek kommentelnek, hogy átverem az embereket, hülxe vagyok, stb.
Pedig bizony így van, mert én csak okoskodok a fotelből, hanem kipróbáltam.
És tényleg így van.

Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!

(#242) Teasüti válasza GAI (#240) üzenetére


Teasüti
nagyúr

A te tesztedből az látszik, hogy még IGP-vel is teljesen játszható a lista felső kétharmadával. Minimum grafikán. Egy szaros IGP-n. Max grafika és a minimum grafika között mondjuk a Intel HD graphics 4000 esetén a különbség a nem fut és a játszható között van épp. Igen, 30 fps az játszható: Xbox360 is annyit tudott. Kevés játékban volt csak 60 fps. Ez ezek szerint rosszul skálázódik? :F
Abban az időszakban meg még a 720p volt általános, 1080p az még nem is volt mindenkinek.
A 66 fps cap az nem tudom miért van, de azt se látom ez miért fontos. 66 fps az nem elég? Abban az időszakban, amikor kb minden LCD monitor 60 Hz-et tudott natív felbontásban?

[ Szerkesztve ]

(#243) Teasüti válasza GAI (#240) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Tessék. 4K@144 Hz-es beállítást is támogatja és a 66 fps cap limitet se látom. Max grafika. :)

[ Szerkesztve ]

(#244) Teasüti


Teasüti
nagyúr

Tessék. Minimum grafika 720p-n. 500 fps. Nem értem hol a probléma.
Elnézést, paint-ben elmaradt a crop.

Amúgy így sok év távlatából tényleg nem néznek ki vmi jól a modellek. Nagyon alacsony a poligonszám. :B De maga a környezet részletessége, fizika, ezek rendben vannak. Jóval több élet van Liberty City-ben, mint bármelyik Stalker játékban.

[ Szerkesztve ]

(#245) GAI válasza Teasüti (#244) üzenetére


GAI
senior tag

Én az EFLC beépített benchmarkot néztem, az nem bírt 66 fölé menni. Mondjuk ott egy helikopter rakétákat lődöz kocsikra, szóval jóval mozgalmasabb jelenet.

(#246) Teasüti válasza GAI (#245) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Ezt én is megfigyeltem a benchmark esetén. Éppen 66 fps-nél tetőzött nálam is. Ez szerintem a benchmark sajátossága lehet. Hisz nem végig 100%-ban olyan mozgalmas a jelenet, ami indokolná. Éles játékban megy az feljebb is. :F
Talán célszerűbb lenne játékban mérni a benchmark helyett. Lehet egészen másképp nézne ki a grafikon.

Amit még észrevettem, hogy az intro az durván rángat. Viszont ahogy kocsiba pattannak és a játékos megkapja az irányítást, onnantól szép stabilan fut.

[ Szerkesztve ]

(#247) GAI válasza Teasüti (#246) üzenetére


GAI
senior tag

Persze, ilyen közeli kivágásoknál, vagy ha a plafont nézed, nyilván megy feljebb :) A benchmark egy amolyan worst case scenario-t vetít le, ha az jól megy, akkor az éles játék mozgalmas jelenetei is jól fognak menni. Ebből a szempontból szerintem jó az a benchmark.

Egyébként igaz amit írsz, hogy a lista 2/3-ával jól megy low-on, csak azt ne feledjük, hogy a lista 2/3-a jóval újabb is, mint maga a játék. Például az összes AMD APU újabb minimum 3 évvel, a leggyengébb apu-kon mégis 30 FPS alatt van 720p ultra low-on is. Szerintem a GTA van annyira széles néprétegeket megcélzó játék, hogy illett volna jobban futnia a gyenge vasakon. De mint írtam, elég csak megnézni a GTA5 számait: a gyenge konfigokon bizonyos esetekben még jobban is fut, a látványvilág meg nagyságrendekkel jobb.

[ Szerkesztve ]

(#248) Teasüti válasza GAI (#247) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Persze, ilyen közeli kivágásoknál, vagy ha a plafont nézed, nyilván megy feljebb.
Oké. 250 fps a városban. Nincs frame cap in-game. Nem tudom a benchmark-ban miért éppen 66-ra áll be, de az mesterséges limit-nek tűnik nekem. Lehetne bármi más érték is, főleg ilyen változatos hardverek mellett: mindegyiken 66-ra áll be? Ez nem véletlen.
Sajnos a GTA4 teszt az így szerintem érvénytelen. Legalábbis csak a 0-66 közötti eredmények mérvadók.

[ Szerkesztve ]

(#249) GAI válasza Teasüti (#248) üzenetére


GAI
senior tag

Igen, mindegyiken annyi. Nyilván nem v-sync, mert akkor 60 lenne. Nem is CPU limit, mert eltérő CPU-kkal is annyi. Ez ilyen lett, tanulság, hogy többet nem mérek GTA4-el. Amúgy se szerettem azt a részt :D

(#250) Soderes válasza Teasüti (#248) üzenetére


Soderes
tag

Hagyd már ezt a szalmabábérvelés, nem érted.

Hiteles a teszt,mert beépített benchmarkkal csinálta. És nagyon alapos és remek munkát végzett, mint mindig.
Kutyát nem érdekel, hogy cap-es a benchmark.
Tudod mennyit melója van, ebben?
Szerintem elképzelni se tudod.

Egyszerűen nem bírod elengedni ezt a dolgot.

Copyright © 2000-2023 PROHARDVER Informatikai Kft.