Mondjuk attól jó az open world, hogy nem egy filmszerű kb. lineáris csőbe tol be, hanem mászkálhatsz ide-oda, és nekifogsz úgy, ahogy neked jólesik. (Mert ugye manapság nagyon divatos lett ilyen lényeges szabadság nélküli játékokat kiadni.)
Egy sniper játékban az agyam elszáll attól, amikor a bázis körbejárása és pl. az őrök távoli megtisztítása helyett robogjak be gépkarabéllyal rambózni.
Máshol alapvetően nincs gond az open worlddel, csak kicsit átestek a ló túloldalára, amikor a fő küldetésszál közben is akármikor visszamehetsz egy kastély/dungeon kijáratához, hogy feltápolj a boltokban, és teljesíts néhány mellékküldetést kicsit erősíteni a csapaton. Majd ugyanott folytasd a félig kiirtott őrség hentelését, ahol abbahagytad.
A tej élet, erő, egészség.