Hirdetés

2022. augusztus 10., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#21) futo001 válasza bacsis (#3) üzenetére


futo001
senior tag

Sok balesetmentest, nagyon szép autó.

Cifu
Nem sok típushibával találkoztam, de 1 komoly mégis akadt köztük: Mondeo MK5 kormánya beállt menet közben. Nem tudtam a visszahívásról, nemmis jártam utána a lehetséges hibáknak, tud az ilyesmi komoly lenni valóban. Azóta is megvan, meg jött mellé egy öngyulladásra és láncszakadásra hajlamos BMW. :DDD Sôt nemrég egy TVR is beállt a garázsba, lényegében egy sok éve halmozott, soha nem javított típushiba-gyûjtemény az egész kezdve a motortól az ablakemelôn át a zárakig. De néha nem ez számít. Mondjuk annyira ritkán volt használható, hogy nem maradt sokáig.

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#22) BiP válasza bacsis (#17) üzenetére


BiP
nagyúr

25e km-t? Akkor egy ideje már nálatok van. 1-2 éve. Vagy ilyen sokat mentek?
Nekünk is Hyundai van (igaz, jóval kisebb), de amit a koreaiak művelnek a belső térrel, az csoda. Azonos méretből jóval tágasabb belső teret hoznak ki. A miénk kicsi i20 Active (ebből sem sok van az utakon), de teljesen élhető hátső üléstérrel. 2 gyerekkel szerintem tökéletes autó. Oké, nincs akkora csomagtere, mint a Sonata-nak. Évente 1x, amikor meg kell a nagy csomagtér, akkor meg megoldjuk valahogy.
A miénk NTP rendszámú, 2016. augusztus, akkor ez az NTU is kb. akkor lehetett magyarítva :)

Most rákerestem hasznaltauto.hu-n (a hahutól falnak megyek) a Sonatakra, csak régiek vannak, de pl. a 2006-os az full merci koppintás, a 2009-esekre meg elsőre azt hittem, valami audi.

Külsőre nekem az i30 Fastback, az előző Elantra és az ioniq tetszik nagyon. Az ioniq 5 is szép, de nem tudnám itthon napi használatban elképzelni. Pont tegnap ültem egyben, az egy futurisztikus hajó.
És bár a tervek szerint a következő kocsink valami elektromos lesz (csak kéne nyerni a lottón), én is benzines szívó párti vagyok.

[ Szerkesztve ]

(#23) Adam289


Adam289
csendes tag

Tippem szerint ez vagy rommá lett törve, vagy árvízkáros volt. Más okból nem hoznak be "népautót" USA-ból. Ott filléreket ér ezután, európában meg értelmes pénzért eladható.

(#24) BiP válasza Adam289 (#23) üzenetére


BiP
nagyúr

szegény tök örül a szerzeménynek, hogy végre a sokat használt és szeretett, de azért mégiscsak egy szakadt suzukiról tudott váltani valami újabb, értelmesebb, nagyobb, és egyben menőbb autóra, erre teszitek bele az ideget :)

(#25) Szabi® válasza Adam289 (#23) üzenetére


Szabi®
őstag

""Más okból nem hoznak be "népautót" USA-ból. Ott filléreket ér ezután, európában meg értelmes pénzért eladható.""

Sztem te jobb, ha megmaradsz "csendes tagnak", ezt te sem gondolhatod komolyan.

#24 BiP Pontosan ezért írtam a 10-es hszt. Kár magyar fórumokra ilyen "élménybeszámolókat" írni, nálunk sok rosszindulatú okoskodó csap le az ilyenekre. :N

[ Szerkesztve ]

(#26) i400 válasza Szabi® (#10) üzenetére


i400
senior tag

Erősen sarkítasz, meg nem mindegy hogy ki mondja és hogyan. Az 1 bites szájkaratésok véleményére nem érdemes adni mert akkor tényleg nem veszel semmit...
Nekem is olyan motoros autóm van amire mindenki azt írta, hogy fossa az olajat kifelé, vetemedhet a blokk ha hidegen hajtották stb stb. Sikerült kigyomlálni azokat a gyenge pontokat amik problémásak lehetnek, viszont ehhez kellett az, hogy amerikai fórumokon utánaolvassak a dolgoknak. Érdekes, hogy bármi olyan témában keresnék ami nem a fb fotelszaGértők hatásköre mindig ott lesz épkézláb mérésekkel és számokkal alátámasztott értelmes diskurzus.

Az általad említett esetben is pl nem mindegy h 1.9 vagy 2.0 pd. De az előélet és a karbantartás nagyban hozzájárul ahhoz, hogy egy kényesebb motor beszarik e vagy vígan megy míg lerohad körülötte a bódé (lásd Renault 1.5 dci csapágyasodás ami az olajcsereintervallumra visszavezethető)

(#27) Rick4 válasza Adam289 (#23) üzenetére


Rick4
nagyúr

rommá se kell törni, elég ha két- három elem sérül, azt kint már nem állnak neki megcsinálni, pláne ha közúti balesetes volt, azaz a sérülést rögzítik a rendszerben, azaz már nincs clean title, hanem damaged, úgy már nem igazán veszik meg kint még javítva sem, de én pl alvázszám alapján rá tudok nézni, ha van nyoma, volt-e ilyesmi, akkor kiderül gyorsan, ez a sérülten hozzuk, mert azaz olcsó kb 30 éve megy, az esetek 99%-ában azért jön be valami, mert kint már nem akarnak vele foglalkozni, nem pedig azért, mert karcmentes, hibátlan, tökéletes állapotú kocsi.
És akkor még hátravan a műszaki vizsgás móka, amikor majd a 4.- 5. műszaki vizsga állomásról is elhajtják, hogy nincs e jel az első fényszórókban, és meg is bukna a műszakin, úgyhogy be se menjen...

Szabi: Full igaza van, megveszed valahol kint az autót, a kinti szárazföldi szállítás, papírozás, ugyanannyi, (és az nem kevés) mint egy 10-15 milliós autó esetében, aztán hazafelé megint csak nagyon sok milliós autó helyén van a konténerben, amikre most is 2-3 hetet kell várni, mert nincs szabad konténer, majd eu-n belül jön a konténerbontás, számlaérték alapján vám+áfa fizetés, ez kb 30% alapból, és akkor utána még vonaton vagy trélerrel hozatod haza egy alacsonyabb áfát használó oszágból, vagy itthon vámoltatod, és akkor 27%+10%, aztán itthon regadó, forgalomba helyezés, papírozás, ezek nem működnek egy 3-4 milliós kocsinál, ha csak nem volt odakint annyira olcsó, hogy szinte ingyen volt. Ja, és ilyet 2021 január óta már forgalomba se tudsz itthon helyezni. Semmilyen módon sem.

[ Szerkesztve ]

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#28) Adam289 válasza Szabi® (#25) üzenetére


Adam289
csendes tag

10 évvel régebbi regisztrációm van, mint neked, azóta követem a fórumot, nem hinném, hogy a kétbites véleményeden kívül ez határozza meg a kommentelés lehetőségét.
Rick4 alattam leírta pontosan mibe van egy ilyen autó behozatala.
Ha ennyi eszed van, hogy szerinted valaki ilyen kategóriájú, tiptop autót hozott be ennyi plusz költségért, akkor bele sem merek gondolni az eddigi közel 4000 hozzászólásod komolyságára :D Bár inkább nem vitatkozom a tipik mindenhez értőkkel, legyen igazad! :R

(#29) bacsis válasza Adam289 (#23) üzenetére


bacsis
Közösségépítő
LOGOUT blog

...Lehet... Kérdezem én. Na és akkor mi van? :)
De most komolyan? gyönyörű az alja, sehol nem rohad. Jön megy, teszi a dolgát. Felőlem az sem érdekel, ha porig égett, majd újra építették. Szép kívül belül, nem lehet belekötni.. Én nem kattogok az ilyeneken.Mert különben soha nem lenne autóm, mert mindegyikbe bele lehetne kötni valamiért...
Az autót úgy vettük, hogy magánszemély hirdette a hasznaltauto.hu-n. elmentünk megnéztük, megvettük. Itthon mi vagyunk a 3. Magyar tulaja.
És igen, sokat is használjuk illetve ha még nem is olyan régen, de 1 éve van nálunk az autó...
1 év és 25ezer km utáni tapasztalataimat írtam meg...

(#30) Rick4 válasza Adam289 (#28) üzenetére


Rick4
nagyúr

Árakat nem írtam, de akkor se jön ki a matek, először is onnan kezdődik, hogy az amerikaiak arra veszik a kocsit, hogy menjenek, 5 év alatt belemegy 150-200 ezer mérföld, azaz 220-320 ezer km, egy ilyen kocsi clean title-lel most sokáig keresve, akciósan találva 6000 dolcsi, a reális ára 10 ezer, 3.8 milla: [link] azaz a legalja is minimum 2.3 milla, a szárazföldi szállítás kint 1$/ mérföld, azaz 200 mérföldről szállítva is 200$, egy papír ügyintézés 5-700$, haza a konténer, mivel ez nem kirívóan nagyméretű autó, 2000$, konténerbontás 200$, vám+ áfa egy ilyenre, még negyedáron ügyeskede, amit nem fog elhinni a vámos, 1500$-os vételárral számolva is 500$, külföldről a vámolás után hazahozva a 8-900ft-os német gázolajjal is még 100 ezer, (ismét nevetséges összeget számoltam) itthon regadó 300, papírok még 150 ezer. És akkor nem költött rá egy forintot se, nem cserélt egy fékbetétet se, le se mosta, mert már így is bukott a dolgon.
De persze törötten vannak sokkal olcsóbbak: [link] , ezeket megveszik a lengyelek, litvánok 10-esével hozzák be, ami menthető, azt megtákolják, ami nem, azt bontják. A litván ezt úgy hívja, repair for sale, azaz eladásra összerakva...

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#31) Szabi® válasza Adam289 (#28) üzenetére


Szabi®
őstag

Jah veled ellentétben, keveset írsz, akkor sem relevánst, függetlenül attól, mióta "nézelődsz".
Csak a rossz kocsik kerülnek amcsiból be, igazad van. Okos vagy nagyon! :R
Megjelentetek egy poszt alatt savazni, fikázni egy autót, amiről két képet láttatok, már ne is haragudj ...
Korhoz kellene kötni a regisztrációt, mindig mondtam ... Szép napot.

(#32) Rick4 válasza Szabi® (#31) üzenetére


Rick4
nagyúr

Csak a rossz kocsik kerülnek amcsiból be, igazad van. Okos vagy nagyon!

Pontosan, úgy ahogy mondod, ebből a kategóriából nem jöhet be jó, mivel nem lehet rajta annyit keresni, többe van a jót hazahozni, mint amennyiért itthon eladható. Tetszik vagy sem, így van. Az elmúlt 8-10 évben már csak a 3-4 éves, jellemzően itthon 10M vagy fölötte kapható autókat érdemes behozni, 2005 környékén, mikor 150Ft alatt volt a dolcsi, megérte mást is.

Tetszik vagy sem, megcáfolhattad volna, de gondolom valós tapasztalatokra, tényekre épülő érvek híján egyszerűbb volt a személyével foglalkozni. Azért megkérdem, ez így, hogy nem cáfolod meg a mondanivalóját, hanem a személyét támadod, mire jó?

Az életben fontos megőrizni az egyensúlyt. Mert az ember, aki túl sokat akar, kockára teszi, hogy mindent elveszít, viszont aki túl keveset akar az élettől, az talán nem is kap semmit.

(#33) C0R0


C0R0
csendes tag

Legyen sok örömöd benne!
Már megvetted, ha rossz vétel akkor is mindegy már. Bízzunk benne, hogy nem volt rommá törve, de ha igen, akkor is jobban fog védeni még így is mint a kis Suzuki. Én a helyedben nyugodtan autóznék, az élet rövid mindenen aggódni.

(#34) MasterDeeJay


MasterDeeJay
veterán

Azért az átlagfogyasztás számítását lehet inkább kézzel kellene számolni nem a fedélzetit alapul venni. Nekem nem volt még olyan autóm ami ne csalt volna ide oda. Kb olyan mint amikor biosban megnézed a tápfeszeket. :DDD Ajánlom a spritmonitor.de oldalt számításra meg amúgy én ott vezetem a szervízeket is. Nekem 8.7L az átlag 2gen Avensis 2.0 benzin automatával amit nem igazán lehet lejjebb venni a sok város miatt de inkább a benzinre fizetek mint a szervizesnek (habár ebbe E5 100-as kell ami most 620-640ft/l). [link]
Amúgy kóreaival nehéz mellélőni, megvesznek mindenféle bevállt technikát és abból építkeznek. Anyámnak volt Hyundai Accent amivel meg voltunk elégedve. Faternak van Kia Carens 2.0 benzines automata igazából a fogyasztása az ami gáz 9-10l de útjának több mint felét városban teszi meg tehát lehet más jármű is ennyit enne.
Nekem az álmom a tengeren túlról azaz egy amerikai Toyota Camry lett volna ami a mostani Avensisem nagytesója de aztán letettem róla. Ott kint az is népautó, itthon nem is értem miért nem volt piacon az akkori modell. Az igaz hogy annak a 2.4-es motorja nem annyira megbízható mint az abból butított 2.0-ás.

[ Szerkesztve ]

The Glorious Xeon Gaming Master Race :) Master of chinese x79/x99

(#35) bacsis


bacsis
Közösségépítő
LOGOUT blog

Srácok, egy dologgal nem számoltok!
Mi van akkor, ha az első Magyar tulaj magánszemélyként sajátjának hozatta be?
Nem kereskedés, nem haszonszerzés céljából... Nahh akkor mi van?
Azt mondta, nem érdekli a felár, ilyen nincs itthon, s neki ennyit megér. Ezért ez kell neki.
Tessék máris lehet jó autó is az USA-ból :)
MasterDeeJay ! Naná hogy csak a fedzeti. Igaz nem sokat. 2-3dl-t. Természetesen "kattanástól kattanásig" mérve számolom a fogyasztást

[ Szerkesztve ]

(#36) Szabi® válasza Rick4 (#32) üzenetére


Szabi®
őstag

Itt a normális tagok nem akarnak cáfolni, mert ez a poszt nem egy hitvita tárgyát képezi.
Gondolom a szerző nem azért hozta létre, hogy a fotelhuszár autószerelőknek mi a véleménye. Mivel már megvette, nála van, kifizette, és leírta hogy elégedett vele.
Ha tótágast álltok, ezen valószínűleg az sem fog változtatni. Ezt tartom a legvisszásabbnak, ha autó, motor, telefon kerül bemutatásra, azzal egyből triggerelődnek azon felhasználók, akik nem autószerelők (de nagyon értenek a kocsikhoz, a józsi is megmondta) és mennek a találgatások, hogy miért volt ez sz@r vétel.
Milyen kocsid van ? Hozzak róla 3 oldal negatív véleményt ? Hát ez a legegyszerűbb nem ?
Tényleg nagyon kevés hely lett az, ahol van is építőjelegű pro/kontra tanácsadás. És nem mindjárt a "az sz@r, azt ne vedd meg, mondta egy ismerősöm, akinek mondta Magyarország legjobb szerelője" elbizonytalanítások garmadája. gyakorlatilag ami nekem jó, az neked nem az, ami neked, jó, az nekem nem lenne az. A különbség annyi, hogy én nem teszem szóvá, mert ha rajtatok múlna, ahogy fentebb is írtam, járhatnánk biciklivel ... :R

(#37) BiP válasza MasterDeeJay (#34) üzenetére


BiP
nagyúr

Mostanában egyre több Camry-t látok. Lehet, hogy a Toyota elkezdte itt is forgalmazni az újabb modelleket.

#35 bacsis: Ááááá, olyat nem lehet. A magyar csak akkor csinál valamit, ha lehúzhat vele mást.
Hogy magának melózzon valamiért, amit magának szeret? Á, elképzelhetetlen :)
Van, aki el sem tudja képzelni, hogy valaki tesz az álmaiért. Magának.

[ Szerkesztve ]

(#38) futo001 válasza Adam289 (#23) üzenetére


futo001
senior tag

Imserősöm Focust hozatott, mert tetszett neki és megtehette.
Nálunk sok a japán import népautó, mert 1 rétegnek az számít autónak, pedig nem éri meg behozni a legkevésbé sem.

Wiz Khalifa
Nem értettem miért olyan nehéz az USA autó bevitele Magyarországra. Már megint a hülye TÜV papír, hihetetlen, hogy még mindig tudják a bürokráciát tovább tolni. "Mert piros", ahogy a kopasz mondta az egyik videójában. :DDD

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#39) Wiz Khalifa válasza bacsis (#35) üzenetére


Wiz Khalifa
addikt

Amit írsz nagyon valós is, szóval ne foglalkozz azzal hogy csak sérült stb... kocsi jönne be USA-ból. Igaz én UK-ban élek de a következő kocsimért én fogok kimenni az USA-ba mert kb 20x annyi van belőle mint itt UK/Dubai-ba. Kiszámoltam a dolgokat USA-ba annyival olcsóbb a kocsi hogy majdnem ugyan annyira jövök ki ha mindent bele számolok. Sőt ha úgy veszem hogy nyaralási jelleggel megyek ki akkor meg már tényleg nem sokkal több az egész. :)

Azt viszont hozzá kell tennem hogy 2020 decembere óta Magyarországon nagy szopás USA-ból behozott kocsit lepapírozni mert azzal kell kezdeni hogy minden szarról TÜV igazolást kérni ami egy valag pénz.

[ Szerkesztve ]

Smoke some weed nigga!

(#40) Donki Hóte


Donki Hóte
veterán

2019.05.03. 103 170
2021.04.07. 82 345

Na, ez mindenkinek feltűnik, meg is jegyzik a hozzáértők, hogy biztosan sokat tolattak vele :R

És erre milyen frappáns megjegyzésük van :F

2019.04.16. 68 920
2019.05.03. 109 920

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.