Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

"Megnyert az az atmoszféra, amit a vezér felvázolt és amit ő maga is sugárzott.": te meg bekajáltad, hogy az az atmoszféra van a molban, amit a vezér sugárzott... lol.

"ott állt Hernádi új Audija, egy A8-as.": az egyik a8-asa, akartad mondani.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) Feketelaszlo


Feketelaszlo
senior tag

"Szintén tanulságos volt, mikor arról beszélt, hogy egyszer egy hétre kapott egy Tesla S-t. Azt mondta, hogy akkor értette meg, hogy miért ebbe az irányba kell menni."

Mondjuk engem részvényesként kicsit megijesztene, ha egy CEO azzal dicsekszik, hogy ilyen empirikus úton hozza a döntéseit és igyekszik átlátni az üzleti életet. Először azt akartam írni, hogy mérnökként csak látnia kéne puszta adatokból is, hogy mi merre, de aztán rájöttem, hogy nem mérnök. Ami mondjuk kicsit furcsa, mert szinte az összes nagyobb olajtársaságot mérnöki végzettségű tagok elnöklik. Mindegy, ha esetleg megüresedne a pozíciója, majd keresnek.

(#3) kikikirly válasza Feketelaszlo (#2) üzenetére


kikikirly
senior tag

Ember ez egy előadás volt.Itt nem a totális tényszerűség a lényeg hanem a nézők meghökkentése,figyelmük felkeltése, kettő együtt.Mint amikor mutatnak valami állati pici chipet majd benyőgi a CEO hogy ez egy 5 évvel ezelötti Chip, a mostaniak ennél is sokkal kisebbek. :P

(#4) Feketelaszlo válasza kikikirly (#3) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Hát nekem ez a rész felkeltette a figyelmem meg meg is hökkentett még ha nem is úgy, ahogy ő szerette volna.Én sem gondolom, hogy a MOL igazgatótanácsi ülései úgy zajlanak, hogy hétfőn beállít Hernádi Zsolt, hogy "gyerekek hétvégén vezettem egy Teslát, ez a jövő, ebbe fektessünk!". Bár, ki tudja... :P

[ Szerkesztve ]

(#5) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Már csak azt kellene elmagyaráznia h nemzethy cégként a fszért szívja a magyar autósok vérét évről évre rekord nyereséget elérve - különösen gusztustalannak találom amikor orosz olcsó alapanyagot a brent árakhoz kötve adják el a saját vérüknek.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#6) bambano válasza bitpork (#5) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a mol nem nemzeti cég, hanem magáncég.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#8) adlersson


adlersson
aktív tag

Elolvastam. Nem tudom eldönteni, hogy bálványozásba bújtatott reklámot, vagy reklámnak álcázott bálványozást láttam.

"Mikor vége volt az előadásnak, határozottan az volt az érzésem, hogy szívesen dolgoznék a MOL-nál. Megnyert az az atmoszféra, amit a vezér felvázolt és amit ő maga is sugárzott." - Ismerős is így érzett Gou bácsi Foxconnos előadása után, aztán pár év múlva rádöbbent, hogy levonják a béréből azt az időt, amíg kimegy hugyozni.

[ Szerkesztve ]

毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

(#9) Csapoati


Csapoati
nagyúr

Az Interpolról nem beszélt? Vagy a kenőpénz miatt mosolygott az ING-ügynél?
A székház nekem is tetszene... Ha nem a Kopaszinál építenék meg. Az a terület tök jó közösségi tér/park lehetett volna.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#10) D1Rect válasza bitpork (#5) üzenetére


D1Rect
félisten

lol

(#11) Apollyon


Apollyon
Korrektor

"Insta, snapchat, VR, drónok stb. mindenbe bele kell kóstolni, hogy képben legyél..."

Sorry, de ez hatalmas nagy ökörség. Ahhoz hogy normális ember legyél, nem kellenek ezek a mainstream baromságok. Oké, a VR nem baromság, mert fejlesztési területen sok potenciál van benne, de attól meg nem leszel "öreg", hogy az entertainment részét – ami még elég sokáig ebben a gyerekcípő fázisban ragad – skippeled.

Másrészt simán lehetsz jó szülő még (inkább), hogy jó szakember vagy/leszel a munkádban, minthogy instázol :D

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#12) Apollyon válasza bitpork (#5) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Az hogy miért olyan, amilyen, az üzletből van így, nem pedig azért mert bűzölögne valamilyen politikától, ha erre gondoltál.
Ettől függetlenül és se tankolnék molnál a minősége és az árak miatt.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#13) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Meglepődve olvastam a kávét.
Nagyjából 10 éve ittam utoljára MOL üzemanyagkútnál kávét. Akkor nagyon műanyagízű vacakot toltak automatából. Ha most valóban jobb, akkor megpróbálom.

Most jó a kávé?

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#14) Csapoati válasza Hieronymus (#13) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Pár hete ittam náluk, kimondottan finom volt nekem. Hozzáteszem, én mindig tejeskávét fogyasztok, feketén nem tudom meginni.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#15) bitpork válasza bambano (#6) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Akkor az állam krvagyorsan szálljon ki belőle :K Meg a politika is folyjon ki belűle de azonvást!

(#10) D1Rect : ?

(#12) Apollyon : a politika egy kérdés. De az hogy mindenhol a MOL az Isten mert magyar és a mi kölykünk és ecet meg mogyoró - de közben a mi vérünkön hízik... na ezt nehezen veszi be a gyomrom. Rendben, legyen zászlóshajó, de akkor teljesen politikamentesen (nincs állami részvény meg lúfaß sem). Vagy legyen a mindenki kedvence és a politika által támogatott izé-mizé - de akkor nem döntöget bevételi rekordokat.

Szerintem. Jah és moslék a minősége :(

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#16) Mi5u válasza bitpork (#15) üzenetére


Mi5u
tag

Ugyanazt a moslékot veszed mindegyik kútnál, mivel a non prémium üzemanyagot a MOL szállítja mindegyik társaságnak. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#17) bitpork válasza Mi5u (#16) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

És? Attól a MOL a szar mert minden hülye tőle veszi itthon. :U

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#18) HussarF válasza Csapoati (#9) üzenetére

Nem részletezte jobban ezt a vonalat, mint amit leírtam.Bár nem vettem ki egyértelműen a szavaiból, hogy most már nem vennének az INA-ból.

(#11) Apollyon
Nyilván lehetsz jó szülő, ahogy nagyszüleidet sem tartod rossznak azért, amiért annyit értenek a számítógéphez, hogy jó esetben megtalálják a bekapcsoló gombot.
Csak egész más minőség, meg mondjuk a gyerek szemében is hitelesebb vagy, hogy ha érted, hogy miről beszél, amikor ezeket az új platformokat emlegeti, meg ezekkel kapcsolatos kifejezéseket emleget. Meg - ha már így gyereknevelésre hegyezzük ki - sokkal könnyebb átlátni, hogy milyen veszélyek leselkednek rá, mire és hogy figyelj oda. Nem hiába téma a cyberbully.

(#17) bitpork
Miért, mi van a Mol minőségével? Azon kívül, hogy az egyik legtöbb pénzt ölik fejlesztésbe és valószínűleg nagyon jó minőségű naftát adnak? Vagy ez a tipikus magyar, ezért biztos szar hozzáállás? :C :W

(#16) Mi5u
Sztem a prémiumot is, csak máshogy adalékolják.
Egyedül a nyugati határ környékén vannak, ahonnan osztrák finomítóból jön a nafta. Nagy tévedés, ha valaki azt hiszi, hogy az a mennyei manna

[ Szerkesztve ]

(#19) 8th válasza bitpork (#17) üzenetére


8th
addikt

Mire alapozod, hogy szar?

(#20) bitpork válasza HussarF (#18) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Bárhol - értsd szó szerint!- tankolok ami nem kicsiny országunk +30 km a határtól a kocsi érdekes módon nem kormol, nem hangos és többet is megyek el vele. Erről ennyit.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#21) 8th válasza bitpork (#20) üzenetére


8th
addikt

Ez így elég ingatag lábakon áll. :D

(#22) HussarF válasza bitpork (#20) üzenetére

Ja, újra itt vagyunk az ezeréves mítosznál, hogy kint jobb az üzemanyag? :C
Nézz utána, sok cikk foglalkozott már vele. Hint: nem az üzemanyag minősége okozza a különbséget (ha van egyáltalán)

(#23) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Srácok ezt már sokszor átbeszéltük. Sok 10k külföldi km-rel a hátam mögött a tényt felesleges mítoszként kezelni. Itthon és ott is papásan vezetek. Hegyek minden irányban vannak. És nem véletlen h nincs rakat országban külön táltos nyál - néha drágább de jobb. Volt amikor 1 hónap alatt a kipufogóm teljesen tiszta maradt, hazajöttem az első tank után ganajos volt.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#24) Mi5u válasza bitpork (#23) üzenetére


Mi5u
tag

Az elmúlt fél évben kizárólag a sógoroknál itattam az autóm mivel olcsóbb, de ugyanúgy viselkedik mint mikor itthon tankoltam. Én nem vettem észre semmi különbséget.

[ Szerkesztve ]

(#25) HussarF válasza bitpork (#23) üzenetére

Szóval te minden tankolás után takarítod a kipufogót és látod rajta, hogy melyik után lesz kormos?
Nézd, ezt tényleg sokan vizsgálták már, normálisan dokumentált körülmények között is (nem csak úgy érzésre) és nem sikerült kimutatni olyan különbséget, ami tényleg az üzemanyag minőségének különbségére utalna.

(#26) Aweriot
Mivel tudod alátámasztani?

[ Szerkesztve ]

(#27) Hieronymus válasza bitpork (#23) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"...1 hónap alatt a kipufogóm teljesen tiszta maradt, hazajöttem az első tank után ganajos volt...."

Amikor külföldön utazgatsz, javarészt pályán közlekedsz.
Hazai környezetben, sokkal rövidebb útszakaszon, sokkal több fékezéssel és gázadással közlekedsz.
Az egyik esetben tisztul a rendszer, a másik esetben koszosodik.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#28) bambano válasza Mi5u (#16) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

szemben a prémiummal, amit a mol szállít nagyjából mindenhova :p
meg a motorolajokkal, amikhez a mol szállítja az alapolajat.

egy kivétel van: a schwechati finomítóhoz viszonylag közel eső labanckutakra onnan hordják, nem a moltól.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#29) D1Rect válasza bitpork (#15) üzenetére


D1Rect
félisten

Köcsög MOL piaci áron adja az üzemanyagot, de olcsón veszi.
Hát hol a nemzeti szolidaritás? :D :D :D

(#30) Lauda válasza bambano (#28) üzenetére


Lauda
félisten

Schwechatnál az omv-nek van finomítója. A nyugati országrészre még hord az omv schwechatból üzemanyagot az omv kútjaihoz, azonban a többihez ők is a moltól hordják. Ezt omv-s üzemanyagszállítóstól tudom, mivel hozzánk is szállítottak gázolajat.

(#31) HussarF

Úgy látom, kicsit off irányba megyünk, de ha már üzemanyag árak a téma, ezzel kapcsolatban engem (leginkább) két dolog idegesít. Bár ezek nem igazán a MOL, inkább a kormány hibái:

1. Amikor alacsony volt a nyersolajár (2015-2016), akkor felemelték a jövedéki adót, ha 50 USD/hordó alá jön ki 3 havi átlagban az olajár. Azért ez elég vérlázító annak tekintetében, hogy amikor meg vadul emelkedik, akkor nem nagyon igyekeznek csökkenteni az adót. Főleg, ha tekintetbe vesszük, hogy a jövedéki adó teszi ki az árnak közel harmadát.

2. Ez még felháborítóbb talán. Az üzemanyag nettó árában van benne a jövedéki adó. Tehát az (amúgy is rekordmagas, 27%-os) ÁFA-t a jövedéki adóra is meg kell fizetni, tehát adót fizetünk az adóra. Elkezd felmenni a vérnyomásom, mikor ez eszembe jut...

(#1) bambano
Erre elfelejtettem válaszolni, de volt erre vonatkozó kérdés a közönségtől. Az A8-asa nyilván céges autó, azt hiszem sofőrrel. Azt mondta, hogy van még egy Suzuki Samurai-a, mert van földje, és kell neki terepjáró, amivel ki tud járni (aki ismeri, az tudja, hogy ez kb. egy Niva kategória). Meg egy harmadikat említett még, nem emlékszem már, de az sem egy Ferrari volt, hanem egy egyszerű családi autó asszem.

[ Szerkesztve ]

(#32) bambano válasza HussarF (#31) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a két nagyvezérnek szokott lenni fejenként két céges a8-asa, meg egy ötödik tartaléknak.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#33) Csapoati válasza HussarF (#31) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Amitől meg nekem megy fel a vérnyomásom, az az, hogy az akkori ellenzék (aki most kormányon van) habzó szájjal követelte, hogy az akkori kormány fékezze meg az elszálló benzinárakat. Történt is cselekvés (ha jól emlékszem, x összeg fölött 5 Ft emelésből átvállalt 1-et az állam), most viszont ennél magasabbak az árak és hát izé... :B

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#34) Lauda válasza HussarF (#31) üzenetére


Lauda
félisten

5 és 10 forint emelésről beszélünk.

Amúgy most is az alacsonyabb jövedéki adó fizetjük. Amint 50 dollár alá csökken a hordónkénti ár, akkor fizeted a magasabbat.

[ Szerkesztve ]

(#35) Feketelaszlo válasza bitpork (#15) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Az oké, hogy az állam adja el a részét, de kinek? Mindig mérlegelik a lehetséges vásárlókat, de rossz nyelvek szerint jelenleg a legesélyesebb valamelyik orosz szénhidrogénipari óriás volna. Ők is nemzetiek, csak máshogy. Saját részvény visszavásárlás ilyen méretekben ritkán jön szóba. Ez egy ilyen műfaj, a Statoil 67% állami, Petrobras 54%, OMV és Eni 30-30% (alapokon keresztül), Gazprom 50%, Aramco 100% állami tulajdon. Az olajt elválasztani a politikától? :N Szólni kéne a Közel-keletnek is, hogy ezentúl kecske legeltetési jogok miatt legyenek szívesek háborúzni.

(#36) Lauda válasza Feketelaszlo (#35) üzenetére


Lauda
félisten

Miért kellene eladnia a részét az államnak? Mi változna akkor, ha eladná a részét az állam?

(#37) bitpork válasza Hieronymus (#27) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Nem igaz!

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#38) // Chaka //


// Chaka //
tag

Annyira nem vagyok elájulva a MOL-tól. Nálunk az egész szervezetből süt a töketlenség. Egy nagyon egyszerű műszaki dolgot képtelenek eldönteni. Megvan a műszaki megoldás, megvan a termelő üzem igénye, van rá pénz, és fél évig vagy tovább kering a dolog íróasztalról íróasztalra, mire lesz belőle valami. Vagy sem. A személyi felelősség fogalma alig létezik. Főnöknek nem ellentmondani, nem kérdezni, nem érdeklődni. Papírokkal takarózzunk, védjük a hátsónkat. Én a MOL-nak ezt az oldalát látom. Monopolhelyzetben levő vállalatként teljesen mindegy, hogy jól vagy rosszul csinálják, amit csinálnak. Csak nyereségesek lehetnek. A NAV-ot is dicsőíthetnénk, hogy milyen jók a bevételei a kiadásokhoz képest :)

Több ezer telefonszámot tudok fejből, csak azt nem tudom, hogy melyik kié.

(#39) bambano válasza // Chaka // (#38) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

gyengébbek kedvéért: a mol nincs monopol helyzetben.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#40) HussarF válasza Lauda (#34) üzenetére

Persze, én arra próbáltam kilyukadni, hogy ha 50 dollár/hordó ár alatt magasabb a jövedéki adó, akkor mondjuk 75 dollár felett meg lehetne az 50 feletti árhoz képest is egy lépcsővel alacsonyabb. De "érdekes" módon ekkor már nem olyan sürgős az adószabály változtatása.
Átlagban 30 ezerre szokott kijönni a havi üzemanyag költségem, bár most, hogy van egy távkapcsolatom, ez nőtt vagy 50%-al. Mondjuk a szeptember elég erősre sikerült, 75 ezret sikerült elkocsikázni. Nem a jövedéki adó kismértékű csökkentése lenne persze szignifikáns különbség, hanem mondjuk 250 forintos dollár mellé 50 dolláros kőolajár, amivel lenne az üzemanyag átlagára 300 forint. Nyilván, ez nem a MOL-on meg a kormányon múlik.

Olyan cégnél dolgozok egyébként, ahol tudtam igényelni MOL-os dolgozói üzemanyag kártyát. Ez abból áll, hogy sima üzemanyagra nettó 8, prémiumra nettó 16 forint kedvezményt ad. Ugye ez bruttóban 10,1 Ft és 20,54 Ft. Nem sok, de azért a kicsit is megbecsülöm. A fentebb említett 75 ezres üzemanyag számla 78 lett volna nélküle. Emiatt szoktam ugye a MOL-tól részletes számlákat kapni és ezen látom azt, hogy a nettó árat úgy képezik, hogy abban már benne van a jövedéki adó. Ez az, amin felháborodtam az előző hozzászólásban.

(#38) // Chaka //
Feltételezem MOL-os vagy. Nem kételkedek benne, hogy van igazság abban, amit mondasz. Én is állami vállalatnál dolgozok és látom azt, hogy sokszor elég nyögvenyelősek a dolgok. Sőt, Hernádi is kiemelte, hogy azért kell ennyire előre gondolkozniuk, mert mire egy ekkora cégen átfutnak a dolgok, meg át lehet állítani más irányba, másfajta termelésre, az átlagosan 7 év. Ha 2025-ben kapcsolnak, hogy csinálni kéne valamit, amikor már esetleg az elektromos autók részaránya eléri a kritikus pontot ahhoz, hogy nagyobb mértékben el tudjanak terjedni, akkor már rég elment mellettük a piac.

A NAV-os hasonlatod viszont egyáltalán nem állja meg a helyét. A MOL a versenyszférában tevékenykedik és nagyon komoly eredményeket ért el. A MOL-t nem vásárolták fel, mint sok más nagy cégünket, nem olvasztották be, nem semmisítették meg, hanem pont fordítva. A MOL darálta be környező országokat, vásárolta fel a finomítókat és üzemanyag cégeket. Csehországban vagyok most, de még itt is rengeteg MOL kutat látok. De ha Szlovákiába mész és Slovnaft-ot látsz, az is MOL. Ha Horvátországba mész és INA-t, akkor félig az is. Mivel az igazi hatalmat egy ország a cégein keresztül gyakorolja gazdaságilag, ez nagyon nagy eredmény és jó dolog Magyarország szempontjából. Még ha nem is olyan jó, mint pl. a német multik térhódítása Németország szempontjából, amik nem állami cégek, azért nem rossz így sem.

Igazából ezeket a folyamatokat látva keltette fel az érdeklődésem a MOL és Hernádi, mert ezeket láttam már egy ideje a gazdaságban. Ezért is mentem el az előadásra. És láttam azt, hogy itt úgy tűnik, tényleg van egy hozzáértő menedzsment, azért tudták ezt elérni. Hiába tömnek ki valamit állami pénzzel, ha hülyék ülnek ott, úgyis megbukik. Erre is sok példát láttunk már. Hernádi is mesélte, hogy volt már olyan, hogy a gazdasági tanácsadók egymást túlharsogva darálták neki, hogy most kell eladni a MOL-t, mert ennél jobb árat már nem adnak érte. A gazdasági modelljükből kijött, hogy a MOL-nak már amúgy sincs feljebb. Csak Hernádi máshogy látta. A bejegyzésemben említett Steve Ballmer-es meg Nokiás példát is erre mondta, hogy az egy dolog, hogy valami kijön egy gazdasági modellből, de az csak egy modell, ami vagy jó vagy nem. És eddig az idő őt igazolta. Ezért is tettem zárójelben felkiáltó jelet amellé, hogy már 17 éve vezérigazgató. Látom a mi cégünknél is, hogy 3 évente cserélődnek a vezérigazgatók, de máshol sem nagyon látsz 5 évnél hosszabb ideig egy embert ilyen pozícióban. Néha, bizonyos feladatok kapcsán sikerül belepillantani nálunk is a CEO munkájába. Hát, az nem egy kényelmi pozíció, mint sokan naivan elképzelik, hanem egy durva húsdaráló.

Meg is vádoltak itt engem az elején MOL ajnározással és tényleg érzek egy kis romantikát a felsoroltak miatt, de azért tárgyilagos akarok maradni. Hasonló sztori pl. az OTP is, akár arról is írhatnék. Csak valahogy az OTP nekem nem egy szimpatikus vállalat. Pedig racionálisan nézve, biztos nagyon érdekes lenne egy Csányi előadás is.

Na ez jó hosszú lett

[ Szerkesztve ]

(#41) bambano válasza HussarF (#40) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"A MOL-t nem vásárolták fel": he? a molt nem vásárolták fel? még mindig 100%-ban állami vállalat? lemaradtam valamiről?

"Csak Hernádi máshogy látta.": Hernádinak elég nagy mol részvénypakettje van, meg egyéb módon is van ellenőrzési hatalma... nyilván másképp látta, mint az idióta mezítlábas közgazdászok.

"És láttam azt, hogy itt úgy tűnik, tényleg van egy hozzáértő menedzsment": ezt az állítást úgy is megfordíthatjuk (mégha matematikailag nem is helyes), hogy nem láttad a menedzsment nem hozzáértő részét.

"Emiatt szoktam ugye a MOL-tól részletes számlákat kapni és ezen látom azt, hogy a nettó árat úgy képezik, hogy abban már benne van a jövedéki adó.": amit egyébként minden gazdasági hírportál rendszeresen közöl.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#42) HussarF válasza bambano (#41) üzenetére

Ne legyél már túl okos :)

A MOL-t nem vásárolta fel a konkurencia.
És nyilván Hernádi tanácsadóiról volt szó, akik azért belelátnak a dolgokba, nem holmi mezítlábas közgazdászokról.
Meg mutass már egy "minden gazdasági hírportál"-t, ahol rendszeresen az arcodba tolják az üzemanyagár összetételét és hogy az adót adóztatják...

(#43) bambano válasza HussarF (#42) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"A MOL-t nem vásárolta fel a konkurencia.": itt a fórumon mindig össze szokták keverni az állami tulajdont a magántulajdonnal. A mol részvényeinek többsége magántulajdonban van, tehát a döntések meghozatala szempontjából pont olyan, ha magyar magántulajdonban van, mintha külföldiben.

neked, mint egyszerű magánembernek, tökmindegy, hogy magyar vagy külföldi befektető kezében van a részvény, az számíthatna, ha a magyar állam kezében lenne.

2016-os becsült tulajdonosi struktúra: [link]

"És nyilván Hernádi tanácsadóiról volt szó": miért lenne nyilvánvaló? egy rakás cég dolgozik a molnak, ezen belül legalább egy neves nemzetközi könyvvizsgáló is (de simán lehet, hogy több).

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#44) Lauda válasza HussarF (#40) üzenetére


Lauda
félisten

Ha mondjuk 75 dollár felett ismét ugrana lefelé 10 forintot a jövedéki adó, akkor maradna neked havonta 800 forintod. Ez tényleg ekkora probléma, hogy háborogsz és felmegy a vérnyomásod?

(#45) Hieronymus válasza bitpork (#37) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ezt magyarázd el a DPF rendszernek.
Autópályán regeneráció nélkül elmegyek 900 kilométert, ha nem vezetek idegbetegen. /:
gáz - fék :/ Ugyan ez városban nagyjából 300 km. "Taxi" üzemmódban még kevesebb.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#46) HussarF válasza Lauda (#44) üzenetére

Nem tartom korrektnek, hogy amikor felfelé megy az ár, akkor nem vesznek vissza, amikor csökken, akkor meg beterhelnek pluszban. De ha visszaolvasol, láthatod, hogy nem erre írtam a felháborodásomat. Hanem arra, hogy Áfát tesznek a jövedéki adóra.
Tehát a benzin esetén az nem 120 Ft, hanem 152,4 Ft. A gázolajnál meg 110,35 Ft helyett 140,14 Ft.
Azért az adóra is adót tenni elég pofátlanság. És sztem nem mindegy, hogy egy hónapban ha tankolok 120 liter üzemanyagot, akkor az a bő 30 forint mindegy lenne. Főleg, ha még lennének olyan korrektek, hogy a jövedéki adó csökkentési gesztust is meglépnék, még nagyobb lenne a különbség a mostanihoz képest. Sok kicsi sokra megy.

(#47) // Chaka // válasza bambano (#39) üzenetére


// Chaka //
tag

Valaki azt mondta, hogy minden benzinkútra a MOL szállítja a benzint, nem csak a MOL kutakra. Ha ez nem így van, akkor tényleg nincs monopol helyzetben.

Több ezer telefonszámot tudok fejből, csak azt nem tudom, hogy melyik kié.

(#48) // Chaka // válasza HussarF (#40) üzenetére


// Chaka //
tag

Nem a MOL kötelékében dolgozom (saját döntésem alapján), hanem egy MOL telephelyen belüli külsős társaságnál. A magas politikához nem értek, de a fejem néha meglilul, mikor látom, hogyan herdálják a közpénzt (vagy a részvényesek pénzét). Az egész ipartelepet optikai kábelekkel behálózzák valamelyik évben. A következő évben egy másik projekt ugyanezt megteszi újra. Csak amiről én tudok, 6 független több tíz kilométeres hálózat építés, darabonként pár tízmillió forintból. Ha csak egy ember lett volna a szervezetben, aki felelősséget érez a vállalatért, és ráhatása is van a dolgokra, akkor 6-ból 5 felesleges projektet nem csinálnak meg. Ez a történet szerintem nem kerül be a 100 legnagyobb pénzkidobás klubjába, de ma éppen ez jutott eszembe. Van két halmaz: a döntéshozók halmaza és a józan ésszel rendelkezők halmaza. A két halmaz metszete nagyon-nagyon kevés egyedet számlál. Szánalmas, hogy Viktornak kisvasutat építettek a falujában, de ha az ember szétnéz egy kicsit, hát ugyanilyen "gondossággal" bánnak az erőforrásokkal a noname emberek is. Erőforrások ... 15 éve az ipartelepen belül volt 8 épkézláb gyengeáramú tervező. Nem gondoltak az utánpótlásra, nem becsülték meg őket, mára maradt 2. A 8 fő volt a reális ekkora területre. Ha piacgazdaság lenne, természetesen a piac rendbe tenné a dolgokat. De nem teszi, mert nincs piac. A műszaki szaki hiány következményei nem látszanak magas fórumokon. Papíron minden kitűnő. Elmaradnak felújítások, beruházások, de az üzemek sirámai a győzelmi jelentéseken nem látszanak. Az ilyen nagy rendszerek lassan pusztulnak le, és nagyon nehéz lesz gatyába rázni őket, ha egyszer lesz rá igény. Na de én csak ezt a pár ezer fős iparterületet ismerem. A MOL összessége akár ennél jobb is lehet.

Több ezer telefonszámot tudok fejből, csak azt nem tudom, hogy melyik kié.

(#49) Lauda válasza // Chaka // (#47) üzenetére


Lauda
félisten

Szerintem ilyen információval senki sem rendelkezik.

(#50) bambano válasza // Chaka // (#47) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a következő történik: az üzemanyagoknak van egy előállítási költsége és van egy szállítási költsége. a kettő együtt adja ki, hogy honnan érdemes szállítani. ráadásul a költségek napi szinten változnak. ennek alapján például a labanc kutaknál fel lehet írni egy függvényt, hogy a napi előállítási költség Schwechatban x1, 5 köbméter benzin szállítása 1 kilométerre x2, szorozva adott benzinkút távolsága swchechattól x3, ezzel szemben alapbenzint a mol battai finomítójában y1 összegért lehet venni, onnan a szállítás y2 forint, a távolság meg y3.

Ebből lesz egy függvény, amit meg lehet oldani nullára a kutak helyszíne alapján, amiből lesz az ország térképén egy görbe. ha csak közelíteni kell, akkor körív. tehát a labancok húznak egy körívet schwechat középponttal, fentiek alapján kiszámolt sugárral, és ami a körön belül van, oda hordják a benzint otthonról, ami kívül, oda meg molos alapbenzin megy omv-s adalékolással százhalombattáról.

ezt még kismértékben bonyolítják a minőségi elvárásokkal is.

így történt meg, hogy nagyjából Gyöngyösig a labanc kutakon osztrák benzin volt a hétköznapi kutakban, és nagyon sokáig minden (omv, shell, stb) kúton külföldi prémium benzint árultak. később a mol javított a gyártáson, így egy ideje már a shell prémium benzinek is battáról jönnek, nem hurcolják őket németországból.

szóval az alternatív kutak (pl. teszkó) közül több a csepeli szabadkikötőbe tankeren érkező üzemanyagot hordja szét az országban, az osztrák határhoz közel eső kutak közül többen van osztrák benzin, a többi mind molos.

de mivel bármelyik kúthálózat bármikor vehet mástól is benzint, így a molnak piaci alapon, az ár beállításával versenyeznie kell a piacért, ezért nem monopólium.

persze lehet állami segítséget adni a molnak, mert pl. a külföldiek prémium benzin vásárlási kedvén sokat "javított" az, hogy a jövedéki termékekből a maradékot visszaszállítani borzalmas adminisztrációs macera. összességében olcsóbb lehet magyar prémium benzint árulni, mint lepapírozni, hogy legálisan visszamehet a maradék külföldre.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#51) bambano válasza // Chaka // (#48) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"Az egész ipartelepet optikai kábelekkel behálózzák valamelyik évben.": szerintem ha háromnál kevesebb hálózatot építettek ki, akkor be se kapcsolják. nem biztos, hogy a 6 az olyan sok. pláne, ha olyan helyen van, ahol fontos a rendelkezésreállás.

szerinted a szuszogók jobbak voltak? szerintem nem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#52) // Chaka // válasza bambano (#50) üzenetére


// Chaka //
tag

Köszi a részletes magyarázatot :) Most már képben vagyok :)

Több ezer telefonszámot tudok fejből, csak azt nem tudom, hogy melyik kié.

(#53) // Chaka // válasza bambano (#51) üzenetére


// Chaka //
tag

Ma hosszasan beszéltem egy műszer beszállító embereivel, akik több MOL ipartelepen is járnak. Az olajfinomítási területen kisebb mértékű az agyhalál, mint mifelénk. Szóval a pesszimista hozzáállásom indokolt, de nem érdemes általánosítanom. A többszörös optikai hálózat tényleg értelmetlen. Pl. a tűzjelző rendszer üzemeltetőjének kellett egy önálló, mert nem szereti, ha más is rádugja a patch kábelét az ő tálcájára. Az IT állam az államban, naná, hogy neki külön hálózat kell. A többi területgazda dettó. Ha a telephelynek van gazdája, akkor a második ilyen hálózatépítő akciónál legkésőbb felteszi a kérdést: srácok, kinek kell még hálózat? Milyen sávszélességet kértek? Ki akar a gazdája lenni? Hogyan szabályozzuk a használatát? És akkor elég egy rendeset megcsinálni, menedzselhető switch-ekkel, külön VLAN-nal, felügyelettel. karbantartással ....

Több ezer telefonszámot tudok fejből, csak azt nem tudom, hogy melyik kié.

(#54) bambano válasza // Chaka // (#53) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"A többszörös optikai hálózat tényleg értelmetlen.": üzemi területen, ahol elég veszélyes technológiák üzemelnek, és reális esélye a kábelvágásnak, ott a két hálózatnál kevesebb esetén be se kapcsolnám a cuccot. például az adatlapod szerint tiszaújvárosi vagy. a tvk olefinüzemében irgalmatlan mennyiségű benzint főznek. ha ott "szituáció" van, akkor Debrecenben az észak felé néző ablakok zömét még betöri.

na ide nem tennék soha kettőnél kevesebb hálózatot. pláne nem tennék vlanozott menedzselt hálózatot egyet se.

ráadásul például a tvk üzemi területére betelepült egy csomó idegen gyár is. akzo nobel esik ki hirtelen a memóriámból, mintha festéket gyártottak volna. ott meg már gond, ha közösködni kell a hálózaton.

szerk: ami civilnek túlbiztosításnak tűnhet, az lehet, hogy szakmailag indokolt.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#55) // Chaka // válasza bambano (#54) üzenetére


// Chaka //
tag

Ha minden optikai kábelt egyszerre vágnának el, akkor sem történne semmi :) A technológia pukkanós része elsősorban biztonsági szelepekkel van biztosítva, másodsorban biztonsági vezérlőkkel, amelyek a gyárvezérlő számítógépektől (DCS) függetlenek. Ezek (hálistennek) azért ma is szentnek számítanak.
(Az a benzinfőzés a főzésnél is ütősebb: a cső, amiben benzin "folyik", sötétvörösen izzik :) )

[ Szerkesztve ]

Több ezer telefonszámot tudok fejből, csak azt nem tudom, hogy melyik kié.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.