Szia!
Gratula a cikkhez!
Nekem is lenne pár észrevételem, szigorúan építő jelleggel és nem kioktatásként!
Először is a szimulátoros videóból hiányoltam a landing checklistet. (Ok, ha most kezdted, még nem fontos, csak ha törekedni szeretnél a minél élethűbb szimulációhoz, akkor nem árt.) Nem centerline-ra érkeztél.
A cikkben találtam pár pontatlanságot, kérlek javítsd:
"Bekapcsoljuk az áramellátást az akkumulátorról, ezután elindítjuk az APU-t. Megvárjuk, míg a hőmérséklete 400 °C nem lesz."
Ha az APU 400 fokos, akkor már rég riaszt a tűzjelző rendszer. Max. a kiáramló gáz hőmérséklete lehet 400 fok.
"Transzponder legyen bekapcsolva. Ezzel az eszközzel elkerülhetjük, hogy más géppel összetalálkozzunk a levegőben."
Kevered a transponder és a TCAS fogalmát.
A transpondert még a földön be kell kapcsolni. A cikkben a felszállás után említetted, hogy legyen bekapcsolva. Ok, ez nem azt jelenti, hogy nem kapcsoltad be még a földön, felszállás előtt. Lehet csak rossz helyre szúrtad be a sort.
"Miközben gyorsulunk, próbáljunk középen maradni, majd ha elérjük a V1-gyet, emelkedjünk a magasba."
V1-nél még nem emelkedünk a magasba. Vr-nél kell elemelkedni.
Többieknek: Aki vészhelyzetek szimulálására vágyik, tudom ajánlani A pilótafülke titkai című oktató/ismeretterjesztő filmet.
Ajánlom még a Szabadesés című filmet. Az Air Canada 143-as járatának balesetét dolgozza fel. Szimulátorban próbálták rekonstruálni az esetet, minden pilóta csúfosan elbukott a szimuláció során.
“A szervizben munka folyik, nem víz. Ezért a szerviz rövid i.” by Fagyallo