Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) IgnisFatuus


IgnisFatuus
aktív tag

lesz ?= lesznek

Ryzen 9 5950x @4,4T5,1GHz, Aorus X570 Master, 32GB Patriot 4400MHz, 500GB Samsung 980 Pro M2, 2TB Intel M2, 2TB Adata M2, 2TB Kingston SATA, XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310, SB AE-5 plus, Asus VG279QM, Ozone Strike Pro, HP Pavilion 14

(#2) E.Kaufmann válasza IgnisFatuus (#1) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Ennyivel szebb is lesz a játékmentet, mint amennyivel több erőforrás kell hozzá?

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#3) kikikirly válasza IgnisFatuus (#1) üzenetére


kikikirly
senior tag

Veszek én a gépembe 64gb Ramot,meg 8-16 magos Ryzen procit,ezen ne múljon.Ellenben sokkal szimpatikusabb számomra a konzolok hozzáállása.Jó lenne ha a Microsoft ötletelése hardver szintjén is eljutna a megvalósulásig Xboxe Series X-ben használt eljárással két legyet ütnénk egy csapásra, csak a Sony blokkját kellene külön támogatni, játékfejlesztők is örülnének egy ilyen megoldásnak(Micro úgyis egy platformként tekint PC-Boxe-ra).Mióta tudjuk hogy a Next Gen konzolok egyik erőssége az SSD Cache, akkor kellett volna neki állni az alapok lefektetésének , nem tudom hány PC-be van 8 meg afölötti magos Intel/Ryzen processzor...

(#4) Petykemano


Petykemano
veterán

nem tudom mennyi tranyó lehet egy ilyen fixfunkciós hardver, de a Qualcomm és az Apple is ezt csinálja.

Azt gondolom, hogy ha valaki óvatos szeretne lenni, akkor talán el kéne indulni mondjuk olyan alap algoritmusokkal, mint a zlib, gzip, bzip2, aminek valószínűleg legacy körülmények között is van haszna.
A másik, amerre lehetne indulni az pl a http által használt, használható algoritmusok hardveres gyorsítása: gzip, deflate, brotli
Adatbázis szerverekben is gyakori a tömörítés (zlib)

Persze ennek könnyen lehetne az az eredménye, hogy a régi, kevésbé hatékony, de hardveresen gyorsított algoritmusok kiszoríthatják az újabb, hatékonyabbakat, mint amilyen a kraken.
Ha valaki meg ettől tart, akkor az újabb algoritmusokra kell támogatást hozni.

A szoftvert és a hardvert is képes megvezetni a másik oldalon levő dominancia.
Tehát ha elterjed egy olyan cpu, ami egyik-másik tömörítő eljárásra ad hardveres gyorsítást, akkor valószínűleg több szoftver dönt úgy, hogy azt az algoritmust választja
Vagy ha a szoftveresen terjed el egy algoritmus, akkor idővel a hardvergyártók hoznak arra támogatást.

mivel meglevő, pl szerverekben vagy böngészőkben használt algoritmusok elég elterjedtek, ezért azt gondolnám, hogy itt a hardvergyártók tehetnék meg az első lépéseket.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#5) MasterDeeJay

A betöltési idővel van a baj vagy a tárhellyel?
Legtöbb játék hozzá se szagol a sok ramhoz hiába pakolom tele a gépet, a sok maghoz ugyan így csak unatkoznak. Tömörítést meg filerendszer szinten kellene megvalósítani és itt nem az őskövület ntfs tömörítésre gondolok bár annak ma már 0% teljesítményvesztesége van.
Texture streamingre meg a pcie 4-5 bőségesen ad sávszélt többszörösét mint amit egy gpu igényel csak nem az ssdről kellene kapargatni hanem eleve induláskor telepakolni a ramot vele.
Szvsz nem hardveres eszköz kell rá hanem egy normális filerendszer és az hogy a játékok kezdjék el használni a ramot rendesen, meg persze a sok magot.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#6) E.Kaufmann


E.Kaufmann
addikt

De jó lenne valahogy úgy kombinálni a CPU-t az FPGA-val, hogy a gyakran használt kisebb kódrészeket nem csak gyorsítótárazná, hanem FPGA-ban meg is valósítaná anélkül, hogy a programhoz hozzányúlnánk.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#7) lemelle


lemelle
csendes újonc

De miért kell tömörítve tárolni az adatot?

(#8) E.Kaufmann válasza lemelle (#7) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Mert rohadt nagyok a textúrák :DDD

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#9) GreatL


GreatL
őstag

Nem lep meg hogy nem bukunk egy ilyen kitömörítő hülyeség miatt lényegében semmit. A konzolok viszont hamar limitesek lesznek, mert csak egy vacak külön tömörítőchip van bennük valami középszerű processzorral.

Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro

(#10) jerry311


jerry311
nagyúr

Persze, faxom.
24 mag meg 64 GB RAM? És még egy kiváló GPU is...
Most ez vagy végleg betesz a felhős játék szolgáltatóknak, vagy ha nem, akkor lehozza értelmes szintre a PC-s gépigényt.
Talán.

(#11) mad823


mad823
őstag

És melyik hardver komponens csinálná mindezt? Merthogy a PC-k töredékén fut játék, ergo a többségbe felesleges beletenni.

(#12) DudeHUN válasza GreatL (#9) üzenetére


DudeHUN
senior tag

Azért manapság egy 8/16-os módosított Zen2-t 3,5Ghz-en nem neveznék középszerűnek. Főleg, hogy a PS5 esetén az IO műveletekre lesz dedikált hardver.

[ Szerkesztve ]

Gamer for Life

(#13) Yany


Yany
addikt

És ha az SSD-gyártók tennének egy célprocit a modulra? Kvázi transzparens lenne az egész, senkinek nem kéne ezzel a kérdéssel törődni. Már így is sokmagos vezérlő csücsül az SSD-ken, valami tök egyszerű tömörítés (mégha nyilván nem is olyan hatékony, mint a konzolokban) simán mehetne. Sandforce?

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#14) E.Kaufmann válasza Yany (#13) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Kérdés, mi a szűk keresztmetszet, remélhetőleg nem a PCIe 4 lesz az, de ha jól értem, már ott is tömöríteni kell, miközben a Sandforce a flash-en tárolt tömörítve, és SATA felé már kibontva küldte az adatokat. A másik, hogy ugye valszeg olyan tömörítést használnak PS-en és XBOX-on, ami a játékokra jellemző állományokon hatékonyabb, míg egy mezei SSD-nél más felhasználás is fontos. Ha szoftveresen gyors a kicsomagolás, elvileg a fájlrendszer tömörítés is egy megoldás lehet, mondjuk az NTFS nem nagyon profitál tömörítésből ha a sebességről van szó.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#15) Abu85 válasza Yany (#13) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Tegyék, de milyet? Nincs egyetértés arról, hogy melyik formátumot kellene támogatni.

(#7) lemelle: Mert ez a pár percnyi anyag úgy 200-300 GB. [link]

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#16) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Amíg nincs egy szabvány a tömörítésre, addig pc-n értelmetlen pazarlás lesz az új gen eleje. Elég nyomorék dolog ennyi erőforrást elszarni erre, miközben lehetne mást is számoltatni a sokmagos procikkal (fizika,mi, szimulációk stb).
Ja és bele sem gondolok, hogy fognak hullani a pci4-es ssd-k 1-2 éven belül, az újfajta programozói szemlélet miatt...

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#17) #00137984


#00137984
törölt tag

PC-re nem tudják hardveresen megoldani, az emuláció viszont CPU és memóriaigényes feladat. 12mag/24szál CPU egy szűk rétegnek van játékra, de a 64GB RAM jelentené most a legkevesebb gondot... PCI-E 4.0 SSD alkalmas lehet a PS5 konzol müködéséhez hasonló szinten.
Videókártyán a 16GB GDDR6 már csak hónapok kérdése. Nem megoldhatatlan akadályok, de akkor már most elkezdhetünk szponzorokat keresni egy ilyen Gamer PC-re. :)

[ Szerkesztve ]

(#18) Norb79 válasza #00137984 (#17) üzenetére


Norb79
őstag

Feltalálták a szegény ember ramját a PS5ben, a swapfilet. Ez amúgy pc-n a Windows 3.1 óta elérhető, de nem ilyen sebességben. Aki ilyen sebességben szeretné az nem swapfileozik, hanem ahogy Abu is írja, elslattyog a boltba és vesz akár 256 giga ramot is, aztán hadd szóljon.
Ettől függetlenül lehet lesz PC-n is ilyen "drága ram helyett olcsó ssd-ről swapfileozunk" megoldás, de csak sokára, addig marad a bruteforce, ahogy mindig is volt. Akinek meg kevés a ram (vagy VRAM) az majd levesz a detailből meg a felbontásból. Ahogy eddig is. GTA4-5ben ugye már ezer éve ilyen a PC-s setupolás, hogy számolja a VRAM igényt meg nézi mennyi van, és nem enged olyan részletességet beállítani, amihez kevés a VRAM, hogy csak két evidens példát mondjak.
PCIE4.0 ssd esetén sem a sebesség lesz a szűk keresztmetszet, hanem az annyira direkt elérés hiánya, vagy a lehetőség hiánya, szóval bár elméletileg összejöhet a sebesség, annak a kihasználására nincs felkészítve az x86 architektúra jelenleg, szóval marad a RAM/VRAM, amíg nem lesz új sínvezérlő az alaplapba és a prociba, az meg nem holnap lesz, hogy ilyesmi belemódosítsanak a rendszerbe.

(#19) villamos


villamos
őstag

"a PC-kbe vásárolhatók komolyabb kapacitású, akár PCI Express 4.0-s SSD-k."

Valóban. Én találtam is egyet közel egymillió forintért... :D

Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!

(#20) jerry311 válasza Norb79 (#18) üzenetére


jerry311
nagyúr

Nem swapre kell, hanem arra, hogy ne kelljen RAM-ba cache-elni adatot jóval a valós használat előtt, meg hogy ne kelljen annyit várni a játék indításakor, mentés visszatöltésekor...
Legalább is a Sony ezt hangsúlyozta, az másik kérdés, hogy ilyen tempónál swapnak sem utolsó.

(#21) villamos válasza villamos (#19) üzenetére


villamos
őstag

Ez nem is rossz, elfér rajta néhány játék... :D
[link]

Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!

(#22) arn


arn
félisten

Hwileg hamar lelepik az uj konzolokat, es sajnos mindig az van, hogy a jatekoknal szintugras csak az ujabb konzolgeneracioval lesznek, a pc teljesitmenyetol fuggetlenul. Majd kitalalnak vmi watt-temetot, mint a 4k xcsillio fpsel, meg a rt. Barmekkora gepet lenyelnek keresztbe.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#23) b. válasza jerry311 (#10) üzenetére


b.
félisten

áh ne aggódj olvastunk ilyen dolgokat már a Ps4 megjelenése előtt is. Mindig ez van kalap kabát meg 1 milliós gép kell hozzá hogy meglegyen a teljesítmény. Aztán majd 2 év múlva beszélgetünk a valóságról. De amúgy úgy gondolom ma már egy 6 magos proci el kél egy gamer épbe minimum, 8 magos meg egy jó gamer gépet jelent.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#24) DudeHUN válasza b. (#23) üzenetére


DudeHUN
senior tag

Mivel a Sony exeken kívül szinte minden cross-gen lesz így lesz idő az átmenetre, és addigra PC-n elérhető áron lesz hardver ezekhez a játékokhoz. 2021 lesz az érdekes PC gamer hardver eladás szempontból, mert ott sok embert megvehetnek a konzolok, ha lesz rájuk elég exkluzív tartalom.

Gamer for Life

(#25) Televan74


Televan74
nagyúr

El kell adni azt a 32-64 GB ram -ot és a 1TB -os PCI exp. 4.0 -ás ssd -t a szerencsétlen PC -n játszónak.És akkor még hol van a 16GB -os VGA kártya,mert ugye az AMD elmondta hogy a 4GB semmire sem lesz elég. :D

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#26) b. válasza DudeHUN (#24) üzenetére


b.
félisten

Kérdés, hogy az új konzolok lesz a konzolok ára mennyire lesz elérhető.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#27) kikikirly válasza b. (#23) üzenetére


kikikirly
senior tag

Steam Survey Május:
4 Core CPU 480,34%,
6 Core 22,85%
8 Core 7,07%
Efölött EGYIK sem éri el az 1%-ot!Mikori processzor,vagyis mennyire erős magokról beszélünk megint csak nem ad okot az optimizmusra.Ha alsó hangon 4 magot elköltünk tömöritésre, legjobb esetbe is marad 4 magunk.Pedig vannak játékok amik 6-akár 8 magis is elég jól skálázódnak.való igaz 4 mag 8 szálas 3300X-en is elfut minden játék 60 képkockával, úgy állunk hogy modern 8 magos gép kellene alsó hangon játszani.Tekintve hogy jövőre is 4 mag 8 szál lesz a belépő kategória, nem tűnik tarthatónak ez az út.Nem kérdés, Brute Force meg lehet ezt csinálni,kérdés mezei user meddig hajlandó PC-be lapátolni a pénzt,mikor csak a VGA árából tud venni Next Gen konzolt.
Maradok PC-nél,amennyi szórakozást nyújt nekem megéri, vannak ennél sokkal drágább hobbik(autó fenntartása se 10 fillér mégis sok embernek van stb). :)

[ Szerkesztve ]

(#28) b. válasza kikikirly (#27) üzenetére


b.
félisten

aki játszik és kifejezetten gamer gépet épít /vesz ma már , de szerintem 2019 ben sem igen 4 magos CPu-t vett.( biztos van ilyen is,de a ryzenek piacra kerülése miatt ez nem volt jó/ bölcs döntés)

A másik része a dolognak, hogy én azért nem hinnék annyira ebben a PS5 SSD dologban .Biztos nagyon gyors lesz,de a legjobban úgy is az exkluzív címek fogják kihasználni az SSD maximális tudását, amiknek a szempontjából irreleváns a PC.
A többi cross gen cím meg olyan grafikus motorokra épít amik Pc-n is mennek/ menni fognak. lehet hogy valamelyest kisebb lesz a látótér esetleg pár részecske effekt hiányozni fog,de helyette éppen lehet hogy nagyobb felbontást és FPS-t kaphatunk, ami nem utolsó szempont.
Az mellett van azért egy pletyka, hoyg Nvidia jönni fog egy új eljárással NV cache címen, ami szerintem erre is fog valamelyest megoldást adni. Radeonoknál meg ott/ van / lesz a HBCC.

Végül úgy gondolom nagyon nagy kérdés az új konzolok árazása. Volt már pletyka 700 dollárrol is, bár azért az 500 $ / euro lenne az amire azt mondom, hogy még lecsúszik az átlag játékosok torkán, de az is közel 200 ezer forint.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#29) Petykemano válasza Televan74 (#25) üzenetére


Petykemano
veterán

Azt gondolom/képzelem, nem feltétlenül az áll a háttérben, hogy a játékfejlesztők összekacsintanak a hardvergyártókkal, de szponzoráció nagyonis lehet.
Támogatás gyanánt befigyel egy-egy jobb vas, proci vagy vga, hogy "a mi hardverünkre optimalizálhatok lécci". Vagy ha esetleg ez ritka is, úgy gondolom/képzelem, egy játékfejlesztő gépe erősebb, mint egy átlag végfelhasználóé, több ram, több teraflopsz, hogy a még optimalizálatlan játék is elfusson fejlesztés közben

Kb így:
a) Amíg 4 magos gépen fejlesztünk, optimalizálunk 2 magig
b) Ha 8 magos gépen fejlesztünk, optimalizálunk 4 magig, de hát 2 mag már kevés
c) Ha 16 magos gépen fejlesztünk, optimalizálunk 8 magig, de hát aki 4 maggal nyomul, az azért vessen magára.

Szerintem most lépünk majd át b)-ből c)-be

Ugyanez igaz lehet a ram mennyiségre és a gpu-ra is. Szerintem ez a 4GB semmire se elég dolog is csak akkor fog bekövetkezni, ha a csúcskártyák nem 8, meg esetleg a legcsúcsabbak 11GB-tal, hanem 16-tal fognak rendelkezni.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#30) kikikirly válasza b. (#28) üzenetére


kikikirly
senior tag

Xbox Series X-ben is lesz SSD Cache, tehát mindkét konzolba.Nem PS exclusive dolog...
Ha ezt a problémát mi látjuk,nyilván látják a nálunk okosabb hardver és szoftver fejlesztők is.
Generáció elején megjelenő játékok futnak a prev genen is,egyenlőre nem nagyon lesz kihasználva SSD cache,erősebb CPU-GPU, azt viszont nehezen hiszem hogy nyers CPU-erőből hozni lehet.Ha még Laptop meg mindenféle CPU is benne van(nem tudom miért nem jutott eszembe Sry)
alacsony a sok magos CPU-k részesedése és 2-3 éven belül sem reális hogy a gamer gépek 50%-ba 8 mag fölötti CPU legyen...

200K-s konzolról még megfizethető főleg alternatíva híján.PC drágább és a jelek szerint csak még drágább lesz , szerintem jelent annyi kikapcsolódást a videó játékokkal játszás hogy muszályból megveszik,főleg hogy jó pár évig nem kell rá költeni.Radikális esetbe később vesz hozzá 1TB SSD-t azt viszonthallásra(kevés tárhely esetén PC-n is venned kell).
Ha a konzolokra nem tudnak közel 200 kilót kicsengetni,PC-re még inkább nem fognak 300+ ot, itt magadnak mondtál ellent.

[ Szerkesztve ]

(#31) b. válasza kikikirly (#30) üzenetére


b.
félisten

Én azt gondolom igaz amit írsz,de nem általánosan. Mielőtt félre értesz, mindhárom nagy konzollal rendelkezem ( xbox, Ps4 és Switch) és a következő genből legalább 2 be lesz szerezve ( Ps5 és az új Nintendo egyenlőre kiszemeltem,de a Halo széria és a Microsoft döntései nagyban befolyásolhatnak. Egy új és remekbe szabott Fable nálam meggyőző érv)
Az Xbox nem ezt az eljárást használja minta PS5, SSD ben.

200 K , ha annyi lesz a PS5 valóban már eléggé hardcore gamereknek való árazás, nem feltétlenül számít ez olcsónak szerintem még nyugaton sem.
Azért 200 K + egy kis apróból ( monjuk 50 K ) elég jó kis gamer gépet dobsz össze jelenleg. ( ryzen 3600+ egy 5700 vagy egy RTx 2060 16 GB ram akár újan is belefér, a használt piacról ne is beszéljünk ami azért jó alternatíva)
PC azoknak drága akik mindenből a maxot akarják és újan. Ha csak a konzol teljesítménye a cél akkor nem lesz szükség a legjobb processzorra és a legújabb kártyára.
Én azt gondolom hogy a PS5 számítási teljesítménye PC-n már most is simán elérhető olcsóbban, egyedüli kivétel ez alól a gyors SSD. Nem véletlenül erre építik a marketinget is, nem a nyers CPu vagy GPU erőre mint az volt a Ps3 idejében( nem mintha ez számítana amúgy a Playstationnál, amikor ilyen játékok jelennek meg rá, minta Last of US)

Az hogy megveszik e? Ahhoz valóban alternatívát kell, hogy jelentsen a PC gamereknek, mindenben ennyiért. Szerintem nem fog, elavult / átlagos lesz a hardver 3 év múlva kivéve az SSD-t.
ha az ember az exklúzív játékok miatt veszi meg akkor meg mindegy a PC teljesítménye, mert azért nem alternatíva.
Az én megközelítésem pusztán technikai jellegű, mint amilyena a cikk is .
Nem a hardver adja el a konzolt szerintem és erre nagyon jó példa a Nintendo Switch :) Én csak arra írtam amúgy hogy nem kell szerintem pánikolni, a hardveres lemaradás miatt senkinek PC-n azt gondolom.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#32) Televan74 válasza b. (#31) üzenetére


Televan74
nagyúr

PS5 ár pletyka! :D

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#33) Shing válasza kikikirly (#30) üzenetére


Shing
őstag

Xbox lassabb SSD-ben, tehát már nem lehet ugyan úgy használni, maradnak az exkluzívok.
Egyébként nézd meg egy SSD sávszélét és egy memóriáét. Szerintem inkább egy bebiztosítás ez az egész SSD-zés a konzolok részéről, mert 16GB memória nem sok mindenre lenne elég.
Persze azok legalább már sokkal gyorsabbak.

Csak lassan tényleg ott vagyunk PC-n hogy 64GB RAM. (1-2 év és jönnek a DDR5 memóriák...) aztán még ott a VRAM és a fentebb is említett lapozófájl (SSD-t beírod gépigénynek és nagyon jól befogható jó optimalizálással). Iszonyat nagy ugrás lesz PC-n az elérhető (plusz nagyon gyors) memóriamennyiség, amivel csak így fogják tartani a lépést a konzolok.

Az érdekek sem arra mennek, hogy nagyon elhúzzon az egyik platform a másik után. A mostani konzoloknál már megindult egy nagy összeborulás. Szerintem lehet bármit venni a nagy platformok közül (PC, Xbox, PS) és mindenki happy lesz. Nem kell csodát várni és nem kell a másikat sem basztatni hogy a tiéd rosszabb.

(#34) #16939776


#16939776
törölt tag

Eternal Power-ből némi késleltetéssel, kevés akadozás árán megoldjuk azt, amit a célhardvernek az egyik csücske pár wattból, on-the-fly megcsinál. Miért? Mert akarjuk!

Szánalmasnak tartom, hogy ennyire fontos a konzol után menni és áthozni onnan valamit sokkal drágábban, részben jóval szarabb minőséget megcélozva.
Azért hogy ki lehessen jelenteni, hogy nekünk ez a feature is megy, ha akarjuk. Közben a háttérben egy kib.nagy erőforrás pazarlás és képmutatás megy miközben a PC-s játék piac lassan folytatja a metamorfózist pénzégetővé, feltűnően unatkozó, feltűnően pénzes emberek részére.

(#35) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

"a Microsoft, valamint a Sony is tervezett a rendszerbe egy hardveres kitömörítő blokkot, amely lehetővé teszi a fejlesztőknek, hogy a tartalmaikat tömörítve tárolják már magán az adattárolón is, és ezeket a program a futtatás közben anélkül tudja majd kicsomagolni ez a feladat terhelné a processzormagokat"

SandForce reloaded? :)

(#36) jerry311 válasza #16939776 (#34) üzenetére


jerry311
nagyúr

Nem kell, illetve remélem nem hozzák át, mert szerintem PC-re felesleges.
PC-ben lehet több RAM és VRAM, hogy ne kelljen egy ultragyors SSD-re hagyatkozni.

(#37) weiss válasza E.Kaufmann (#6) üzenetére


weiss
addikt

Az milyen menő volna, egy minimál FPGA a proci mellett, amit a SW induláskor felprogramoz, és utána használhatja.

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#38) #16939776 válasza jerry311 (#36) üzenetére


#16939776
törölt tag

PC-ben lehet több RAM

Ezzel had kötözködjek kicsit: Mint öreg HC gamer láttam ezt azt és lettek fenntartásaim a memória bővítéssel kapcsolatban.
Mert mind a 2slot->4slot bővítésnél, mind a modul kapacitás kétszerezésnél érződik, hogy a memóriavezérlőre nagyobb terhelés jut, ezért a rendszer reszponzivitása mindig visszaesik valamelyest.
Ezért nem tudok felhőtlen örömmel gondolni, a vázolt megoldásra.
Szerintem ha láthatóan sávszélesség probléma van, akkor azt kell megoldani, nem magokkal meg memóriával trükközni, mert a kerülőút csak további problémákat meg kompromisszumokat fog szülni.
például.: Miért mennek olyan jól a játékok a sokmagos CPU-kon? Mert az nem megy ki a TDP keretből, nem melegszik meg és van hozzá rendesen órajel. OK, adjunk hozzá még négy magnyi rendes terhelést.. Ha pont rosszkor jön elő ezekre a magokra a terhelés, akár agyon lehet vele verni a magas órajelet a többi magon, ezzel elbukva a játékban a stabil FPS-t.
Persze ez csak az én véleményem, aggodalmam.

(#39) jerry311 válasza #16939776 (#38) üzenetére


jerry311
nagyúr

Szerencsésnek érzem magam, hogy nem látom az ilyen problémákat.
Egyrészt nem érzem meg a 2-4 RAM slot közti különbséget játékokban, a teszt meg van de minek. Másrészt meg nem hajszolom oda a procit, hogy TDP és/vagy hőmérséklet problémákba ütközzek.

(#40) MasterDeeJay válasza #16939776 (#38) üzenetére

Elképzelhető hogy gyorsulás is elérhető mondjuk kettő single rank lehet gyorsabb mint egy single rankos szóval 2-ről 4-re váltás még gyorsít is a dolgon némely esetben. [link] Egy memóriára érzékeny ryzen különösen örül a 4 ramnak, nem hogy lassabb hanem gyorsabb lesz tőle.
Intelnél én azt követem hogy 1 csatorna legalább dual rank modullal menjen, szerveknél még quad, octal csatorna sem ritka. Nálam sajnos a lapom limitációja miatt single rank modulok vannak a legkevésbé optimálisan.
Ha csak a kapacitást növeljük akkor nincs lassulás ugyan olyan szervezésű modulok esetén.
A gond az hogy az asztali gépeknél nem nagyon tüntetik fel a ramok szervezését így nehéz tervezni rá. Szervereknél/workstationnál kötelező mert ott ténylegesen érinthet teljesítményt.
Ma már nehéz túlterhelni az imc-t asztali gépen.
TDP kifutásra, nehéz megmondani. Összességében egy jól megírt program inkább profitál a több magból mint a magasabb órajelből. Ha meg mag legalább félig ki van használva az többet ér mint pár száz mhz plusz órajel kevesebb maggal. Ha már mondjuk multiban a kompett fizikát el lehet osztani a többi magra akkor nem egy mag meg totál csúcsra járatva hanem több mag kevesebb terhelésen.
Túlterhelni még azt hiszem talán a Phenom1 szériát sikerült 4 rammal kevesebb órajelen ment, igen 4x8gb-ot pakoltam az X6 1090T mellé és úgy emlékszem hogy 1600 helyett csak 1333-on ment. Szervereknél meg az első gen i széria xeonjai csökkentett órajelen mentek ha quad rank ramokkal szórtam tele őket. de az 6db 16gb-os quad rank rammal volt. Haswellnél már nem volt ilyen.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#41) Norb79 válasza #16939776 (#38) üzenetére


Norb79
őstag

Ezek a dilemmák 2006ban valóban fennálltak, de azóta az élet ezeket megválaszolta,

(#43) MasterDeeJay válasza #32839680 (#42) üzenetére

Átlag játékok elvannak 8gb rammal (jó nem egy terheltebb chrome mellett :DDD ), ha duplázzuk vagy akár 32gb ramot rakunk a gépekbe akkor a játék hozzá se szagol, nekem ezzel van a bajom. Pedig megtölthetné egyből amennyit csak tud. Szóval szerintem már most be sokkal többet be lehetne tölteni a játékból mint amit most használnak. Jópár éve 64-128gb ramos gépeket használok, de játékokból egyedül a star citizen ami kihasználja de az is memory leak miatt.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#44) kikikirly válasza MasterDeeJay (#43) üzenetére


kikikirly
senior tag

Halálom hogy eltűnik a vérfröccsenés, a falról, tár, egyéb részletek kb 30 sec 1 percen belül.Control tök király fizikája,ott is átmész a szomszéd terem másik végébe azt mire visszamész az összes törmelék eltűnik,teljesen mindegy mennyi memóriád van.Rákérdeztem Abunál miért van ez a játékokba,DX12-alatt processzor oldali problémát megoldották,elvileg memória kevés.Ha 16gb az ajánlott amibe betölti a pályától kezdve mindent,én örömmel betennék a gépembe 24 vagy 32gb ha attól 10-15 percig meg maradnak a harcok nyomai.De hiába van erős 6-8 magos procid és 32gb ramod, ZÉRÓ különbség van,játék tojik rá magasról.Ennyire nehéz leprogramozni érzékelje a több memóriát és az eltűnési időt ennek függvényében többre állítsa???Elvileg néhány értéket kellene átírni azt hello. Lehet tévedek. :R
Ha végre lesz részletes fizika a játékokba, mint Control-ba, Unreal Engine Chaos techdemóba, ott a rahedli törmelék, fordulok kettőt azt eltűnik az egész,vér egyebekkel együtt, elég illúzió romboló lesz...

[ Szerkesztve ]

(#46) #54625216


#54625216
törölt tag

Eztán a PH-n is magyartalanul lesznek kezelve a cím fordítások? ;]

(#47) warrior93 válasza Televan74 (#25) üzenetére


warrior93
tag

[off] tudok neked játékot mutatni, ahol a 1070Ti összekakálja magát, bezuhan 10fpsre és forgatja a vramot a System memoryba. UE4.
ha már amúgyis kezdődik az amd szapulás [/off]

[ Szerkesztve ]

Üdv. Woules

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.