Hirdetés

2022. augusztus 9., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

Škoda Tr.21 4eva :C

amúgy régen '98-99 körül próbálkoztam modellezéssel, de addig jutottam, hogy csináltam egy fürdőkádat, íves vonalból húzva, és piszkadrótlábai sikeredtek :O :DDD

[ Szerkesztve ]

"Szólítson csak Cirminek." | B&B IX | 3D nyomtatás Bp és környéke -> bit.do/fliccprint |

(#2) Killerking


Killerking
csendes tag

Nem rossz cikk, bár a notebook modell egyszerű és én kicsit részletesebbre csináltam volna (billentyű stb) mert igy feltextúrázva kissé régi modelnek hat ;)

[ Szerkesztve ]

Drink and the Devil had killed off the rest .....

(#3) Killerking


Killerking
csendes tag

Viszont ügyes vagy. Dolgozol valakinek fejlesztésbe (játékfejlesztésbe)?

Drink and the Devil had killed off the rest .....

(#4) szablya


szablya
tag

Nagyon jó!

Még a héten ki fogom próbálni :)

Madarat tolláról, embert desktopjáról. | Inni és inni adni. | Ellopták az alisok a tankot. | Az igazi tuningos Prescott kávét iszik. - all by szablya | "Igazat az igazaknak, zárják be a hazugokat!" \m/

(#5) Lipton válasza Killerking (#3) üzenetére


Lipton
őstag

Ahhoz azért kicsit több kell. A leírásból látszik, hogy nem profi, inkább amatőr lehet.

[ Szerkesztve ]

(#6) Rhino666


Rhino666
őstag

Ez most jól jött, nyáron szeretnék belevágni egy nagyobb prodzsektbe. :K :R

SilentSound.hu - a legmodernebb zenekari próbatermek Szegeden

(#7) ThaBoss


ThaBoss
senior tag

Nagyon szuper, remélem kapunk majd folytatást! :R

(#8) The Bachelor


The Bachelor
tag

Igazán érdekes cikk. Nem gondoltam volna, hogy ilyen (viszonylag) egyszerű a modellezés. Felkeltetted az érdeklődésem, ha sok időm lesz lehet elkezdek majd modellezgetni :)

There Are Only 10 Types of People in the World: Those Who Understand Binary, and Those Who Don't.

(#9) Savaria_01


Savaria_01
tag

Grat, jó írás :)

(#10) proof88


proof88
addikt

Na ez jó cikknek ígérkezik, majd elolvasom este, és majd jól belekötök. ;]

(#11) JanFe


JanFe
aktív tag

Jo cikk. :C

"There is nothing permanent except change"

(#12) Galdemorph


Galdemorph
csendes tag

Mayat is érdemes kipróbálni. Én speciel azt jobban szeretem...Textúrázni meg Zbrush-t .Mondjuk a jó modellezés ennél lényegesen idő és tudásigényesebb, de vhol el kell kezdeni és ez erre pont jó. Már rengeteg irodalom és videó tutorial van a neten és könyvesboltokban. Pár link ha vkit érdekel:

Max:

http://www.alexandra.hu/scripts/cgi/webshop.cgi/SearchBook
http://www.doksi.hu/get.php?lid=758

Maya:

http://kiado.perfact.hu/maya.php

És egy nagyon hasznos tutorial video kollekció (csak legyen időd végigmenni rajta, de nagyon tanulságos). (Senkit nem akarok semmirre sem csábítani de ezen termékeket ha jó helyen keresed :P, elérheted. Autodidakta otatásod így egy fillérbe se kerül, mégis a legmagasabb színvonalat kapod... :C )

http://www.digitaltutors.com/09/training.php

(#13) Elmör válasza The Bachelor (#8) üzenetére


Elmör
senior tag

Így tényleg egyszerűnek néz ki, de gondoljunk bele, hogy ott van egy játékban a sok-sok modell és mindegyiket meg kell szerkeszteni, kicsit másabbra is ha lehet, mert ma már követelmény szinte, hogy legyenek különféle helyszínek, tárgyak, fegyverek, emberek, stb. ezért azt gondolom, hogy pepecselős, időigényes munka a modellezőjé. Respect nekik, meg Lenrynek is a cikkért! :C

RYZEN 7+ RTX Powa@1440p IPS

(#14) Djuree


Djuree
félisten

"GPU legyen a nyákján, aki ezzel megbirkózik." :DDD :C

király busz :K

I am Gabriel Angelos, Captain of the Blood Ravens. My chapter is in ruins, the sector is at war. Its worlds under siege. Chaos spreads, consumes us all. Here, we will make our final stand. Here, there will be... Retribution.

(#15) Jhonny06


Jhonny06
veterán
LOGOUT blog

Remek írás, köszi! És bízom benne, hogy összejön az a munka!

(#16) fricz19


fricz19
őstag

nagyon jó írás
köszönöm :R

AM4/ Intel 6-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!

(#17) Perillustris válasza Djuree (#14) üzenetére


Perillustris
senior tag

Szálljunk fel .

Perillustris

(#18) icecave


icecave
nagyúr

Jó írás grat! Lehet majd folytatás, kicsit nagyobb szintre lépve.
A troli téma: egy ilyen modellre kb. 20 ezer polygont kapunk maximum, a többi részletet normal mappal kell megoldani (és ehhez jönnek a diffuse, specular mapok).

(#19) OTIS_


OTIS_
tag

Nagyon hasznos volt.
Köszi és várom a folytatást!

(#20) iSonic


iSonic
addikt

HUU ez nagyon jó lett NAGY GRATULA :R :R :R :R

(#21) JanR


JanR
addikt

Igenyes, osszeszedett iras! Koszi, most legalabb egy kis belatasom kerult ilyen korokbe is :)

(#22) huszar90


huszar90
aktív tag

javaslat: kérlek folytasd mester! :R

(#23) Akybron


Akybron
aktív tag

Jó cikk, legalább látom hogyan kellett volna annak idején csinálnom :)
Saját kútfőből nem tudtam odébb rakni az alap kockát :DD
Helyette a Wings3D-vel (ingyen van) alkottam ezt a 2 díjnyertes modellt
(Nem röhög!)

[ Szerkesztve ]

73&DX HA5OJN

(#24) Lenry válasza Mr.Csizmás (#1) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

nono. ez egy Škoda 22Tr (annak is az AC verziója, tolócsuklóssá alakítva, 25Tr motorral)
a 21Tr szóló

többieknek: nagyon köszönöm. :R
meg a kiemelést is. :R
meg a sok lekérést: már több, mint 5000

folytatás... hát nem tudom, hogy miről írhatnék még :D

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#25) Akybron válasza Lenry (#24) üzenetére


Akybron
aktív tag

Mondjuk pl. a különböző "mapping"-ekről, amikkel pótolni lehet a lowpoliság miatti részlettelenséget (pl. normal map).
Esetleg hogyan modellezzünk embert, vagy bonyolultabb tárgyakat.

[ Szerkesztve ]

73&DX HA5OJN

(#26) BloodyEddie


BloodyEddie
őstag

Kiváló cikk :)

(#27) Lenry válasza Akybron (#25) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

az eredeti terv szerint még a billentyűzet bump mapjét megcsináltuk volna, de még én is csak tanulom, és nem lett olyan jó, mint szerettem volna, úgyhogy végül nem került bele. de a későbbikre jó ötlet :R

embert modellezni viszont nem tudok :B
esetleg ilyen baltával faragottat, mint amilyen a régi GTA-kban volt :)

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#28) rizso


rizso
addikt

Grat a cikkhez!
Én is kedvet kaptam egy kis "babramunkához" :B Talán még a fotóretusálás megy valamennyire, de ez a modellezés kicsit komolyabb feladat lesz :D

Eladó gyönyörű állapotú Dell Latitude 5411 business/üzleti laptop - i5-10400H 8GB 256GB Win PRO 3+ év garancia!

(#29) pincehely


pincehely
addikt

Respect!!!! :R

http://kefetemap.deviantart.com/

(#30) daninet válasza Lenry (#27) üzenetére


daninet
addikt

Én is kb. hasonló szinten járok -ahogy felmértem- veled, annó az üveg tárgyak modellezéséért voltam megőrülve. Klasszikus példa az üveg sakktábla, amolyan orvosi ló a modellezésben. Aki végigcsinálja az biztosan kezeli utána a modelleket. Lehet érdemes lenne bemutatnod ha kedved van hozzá. Kicsit a mappingokat bemutatni, pl. bumpmapping nagyon állat egy rozsdás felülettel. Ésatöbbi. Sajnos amiket csináltam mind elvesztek, feltöltöttem őket annó egy oldalra, ott pedig a szerver ment tönkre, ugyhogy most nem tudok mutatni példát. :)
Respekt a cikkért, szívesen látnék még MAX-os tutorialokat logouton. :R

Trust me.. I'm from the internet. ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#31) Akybron válasza Lenry (#27) üzenetére


Akybron
aktív tag

de még én is csak tanulom
Ennek ellenére nagyon jól sikerült!
Várom a folytatást!

73&DX HA5OJN

(#32) icecave


icecave
nagyúr

Régebben én is csináltam tutorialokat, azt hiszem, 1-2 oldalon még fent is vannak.

Tanács a kezdőknek: ne adjátok fel, pár éve én majdnem feladtam, mert nagyon nem ment, aztán végül nem tettem, és most szeretem a munkámat. A nagyokhoz (gondolok itt 1-2 általam nagyon tisztelt kollégámra) képest én is "p*csafüst" vagyok még, szóval van mit tanulnom, de messze nem olyan nehéz bármit is megtanulni egy haladó szintről, mint a kezdeti lépéseket elsajátítani.

(#33) Lenry válasza icecave (#32) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

ha te az aláírásodban szereplő cégnek dolgozol, akkor hatalmas respect :R
nagyon komoly munkát végeztek

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#34) icecave válasza Lenry (#33) üzenetére


icecave
nagyúr

Köszönöm, igyekszem felnőni minden feladathoz :)

Ha valahol elakadsz, szólj, segítek, ahogy az időm engedi.

(#35) HDDave


HDDave
csendes tag

Ez most pont kapóra jött, köszönöm!
Maya használó vagyok de most kezdtem bele nem rég a dsMax elsajátitásába. Nem egyszerű.

Ha bárkit érdekel van egy ötletünk egy kedves barátommal egy sci-fi animációs filmre, de ketten sehova nem fogunk jutni. Nagyon sok dolgot megterveztünk, már "csak" modellezni, texturázni, shaderelni és animálni kéne. Minden segítség bármilyen szinten szívesen fogadott. Ha van érdeklődés felrakom a scriptet.

Köszönet a cikkért újra! :C

"Don't party!! It's like drugs; it's addictive!!!"

(#36) WonderCSabo


WonderCSabo
félisten

Érdekes cikk, egy kezdőt jól elindíthat a rögös úton! :K

(#37) Lipton


Lipton
őstag

A vertexeket a pontosság miatt ne scale-el állítsd be, hanem igazítsd (snappeld) az alaprácsra, akkor teljesen pontos lesz. Ez elég fontos, mert ha összetettebb dolgokat kell modellezni, akkor nagyon fontos a pontosság.
Ha túl nagy az alaprács, akkor állítsd át, hogy centis vagy milliméteres osztása legyen.
A sarkokat pedig inkább a chamfer-el törd le, az is sokkal pontosabb, paraméterezhető, és direkt erre való.
A képernyő pivot pontjának a megadásánál is snappelni kell, csak a snappelést vertexre kell állítani. Így nem kell zoomolni, zoomolni és zoomolni (ami még így is pontatlan lesz), csak egyszerűen odarakod, és halálpontosan ott lesz a pivot ahol kell.

[ Szerkesztve ]

(#38) janos666 válasza Lipton (#37) üzenetére


janos666
nagyúr

Ezt a snap-elést én is javasolni akartam. Furcsálltam is, mert nekem kb. csak ezt tanították meg AutoCAD-ben (ezzel kezdték, és sokkal tovább nem is jutottak, de elég alap dolog vektorterekben :DDD).
Illetve még a másolgatás, és tükrözgetés. Azt hittem a billentyűzetnél erre utalsz az elején, hogy nem kell végigrajzolni minden billentyűt, hanem becopyzni ugyan azt 100x, aztán itt-ott alakítgatsz még rajta...

Amúgy jó kis cikk (bár csak átfutottam, mert én meredeken mást csinálok modellezés címen, mikor pl. vasúti pályát "tervezek" 3D-ben -> ilyen cikk érdekelne esetleg valakit? :)) ).

[ Szerkesztve ]

TV kalibrálást vállalok!

(#39) Lenry válasza janos666 (#38) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

a billentyűzetet bump mappel akartam megcsinálni, de végül nem került bele a cikkbe, és nem fogalmaztam át az elejét

ofkórsz, hogy érdekelne a CAD-es tervezés.
bár azt tanultam az egyetemen, megterveztem egy procihűtőt, büszke is voltam rá :B

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#40) Lipton válasza Lenry (#39) üzenetére


Lipton
őstag

Ma már úgyis mindehol a normal mapra izgulnak. :)

(#41) Pulsar


Pulsar
veterán

ügyes, király.. tetszik.. :D :R

(#42) l@czko


l@czko
tag

Gratula a cikkhez! :C

Apró megjegyzés, ami nem lényeges, de észrevehető: A noti a valóságban bal oldalon hordja a csatlakozókat és jobb oldalon az optikai meghajtót. :B :B

Ha számít a valóság....... ;)

(#43) icecave válasza Lipton (#40) üzenetére


icecave
nagyúr

Az alapelve ugyanaz a kettőnek.

(#44) Lenry válasza l@czko (#42) üzenetére


Lenry
nagyúr
LOGOUT blog

tudom :)
azért fordítottam meg, mert erről az oldaláról világítja meg a max, és úgy gondoltam, hogy akkor legyen ezen az érdekesebbik oldala :U

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#45) motorhead


motorhead
aktív tag

Jó ideje "ismerkedem" a 3DSMAX-al, éppen ezért nagyon jó volt olvasni a cikkedet. Bőven lehetne még folytatni, főleg ha belegondolok, hogy egy 3DSMAX könyv akkora mint egy enciklopédia. De sokkal jobbak az ilyen tutorial-ok, hamarább megmarad az emberben.Maga a bumpmapping már nem lett volna túl sok szerintem ha még beleírod,de így legalább lehet rögtön azzal folytatni. Hajrá!

..--OLDSCHOOL FOREVER--..

(#46) Lipton válasza icecave (#43) üzenetére


Lipton
őstag

Mégis teljesen más.
A sima bump csak egy irányba (az adott poly normalvektorának irányába) tolja ki a felületet. A normál már megvan mind a 3 irány a kép 3 színcsatornájában.

Lenry
Ezen könnyen segíthettél volna, csak le kell rakni egy saját fényforrást.

[ Szerkesztve ]

(#47) icecave válasza Lipton (#46) üzenetére


icecave
nagyúr

Ezért írtam, hogy alapjaiban....
Tudom, használom, és abban igazad van, hogy "mindenki arra gerjed" már, mivel mostanában már alap, hogy normalt kell csinálni mindenhez.

(#48) Lipton válasza icecave (#47) üzenetére


Lipton
őstag

Igen, még egy sík asztalhoz is akarják. :D

(#49) Apollyon


Apollyon
Korrektor

Ez csúcs, ha gondolod jöhet még ilyen, tőled is lehet tanulni:) Én mondjuk még a tutorialoknál vagyok, meg a 3D világa könyvnél, 9-es (nem 2009-es!) maxhoz, azt használom amúgy is.

A buszt amúgy mennyi idő alatt ütötted össze?

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#50) Titan44


Titan44
tag

Just :R

A kilencvenes évek zenéi: https://www.facebook.com/ilove90sclub

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.