Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#37) extasymajom


extasymajom
tag

Azt hiszem igen kettéosztotta a megítéléseket a kereső szó. A cikk nem arról szólt, hogy mindenképpen használd. Ez csak egy lehetőség, amit sokan használnak manapság és igen népszerű és fontos is. Az, hogy ezt ki hogyan alkalmazza, és ki tartja etikusnak az más tészta.

Egy biztos: a jól megválasztott kereső szó segíti az értékesítést, ha tetszik, ha nem.

Mindig lesznek tudatos vásárlók, akik pontosan tudják mit és mennyiért akarnak megvenni. Nos, a marketing és a reklám soha nem nekik szól. Az impulzív vásárlókat és azokat lehet terelni vele, aki csak, böngész, és még nem tudja, pontosan mit akar. Egy tudatos vásárló, ha rákeres, teszem azt az Iphone szóra akkor úgyis kapásból tovább görgeti a Samsung hirdetéseket. Vagy egyből úgy keres, hogy Iphone 5s stb. Szóval használja a szűkített keresést és pont.

A kereső szavakat nem csak arra lehet használni, hogy az eladásra kínált Sony telefont azok is lássák akik ASUS-t akarnak venni, hanem pontosan, ahogy említették előttem, azokhoz is eljusson a hirdetés, akik más néven hívják, amit keresnek. Van aki Xperia néven hirdet, más Sony néven, de olyan is van, aki Apple 5s néven teszi ki a hirdetést. Sokan kötőjeleznek, vagy Római számot használnak. Samsung s3 vagy SIII. Vagy csak annyit írnak laptop a Dell helyett.

Gondoljatok bele, ha a hirdetés végére óda írod, hogy csere érdekel Dell laptopra Sony vagy Samsung telefonra de Asus tf300 tabot is beszámolok, akkor ezeket máris listázza a kereső mindenhol ahol egyezést talál. És akkor nem írtam a hirdetésbe, hogy keresőnek, hanem csak az igényeimet soroltam fel, mint iránymutatást azoknak a vevőknek, akik szívesen cserélnének.

Sok a tudatos vásárló és tőlük elnézést is kérek, ha zavarja a nem oda illő hirdetés, de sokkal több a nem tudatos vásárló, akinek fontos az iránymutatás, igénylik a plusz információkat, ugrálnak ide-oda, mert nem tudják, mit akarnak, vagy nem értenek annyira hozzá, mint ti. Nem egyszer kelt már el, hirdetett termékem, azért mert, idézem:

-nagyon jók voltak a képek, részletesek, jól láthatóak. (nem volt kétsége afelől, hogy hibátlan terméket kap és így nyugodt szívvel utazott érte 45percet vonattal hozzám)

-nagyon jó volt a leírás, részletes volt, nem volt mit kérdezni,(már csak azt kellett eldöntenie az enyémet veszi vagy másét. Ezt vette)

-nem ilyet keresett, de nem is tudta, hogy van ilyen. (ez egy Asus padfone 1-es telefon volt, amit itthon nem forgalmaztak pl. Ezért nagyon kevesen ismerik, és ha a tudatos vásárlóra vártam volna, aki ilyet keres még talán ma is meglenne. Ez pont a keresőszónak köszönhető, vagy ha jobban tetszik, akkor annak, hogy megjelent a hirdetés a telefonok, tabok és notebookok között is. ) Valljuk be gondban voltam, hogy melyik kategóriában hirdessem meg.

-igaz drágábban hirdettem, de a hirdetés külalakja, a jó fotók, a pontos leírás miatt választotta ezt a készüléket. Azóta sem bánta meg.

Tény, hogy az átlag vásárló (direkt nem böngészőt írtam) nem görgeti végig az összes oldalt, elfáradnak és össze is zavarodnak. Ha a hirdetés több alkalommal is megjelenik nagyobb az esély vevőt találni.

A keresőket az internetezők több mint 90%-a aktívan használja. Ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni.

Az apróhirdetési oldalakon sokan hirdetnek olyanok, akik üzletszerűen teszik, nekik pláne fontos a gyors eladás. A cikk nem kifejezetten nekik, vagy róluk szólt, és nem is a vevő szemszögéből lett bemutatva. Ezek csak ötletek és olyan tapasztalatok, amikkel eddig találkoztam.

Mindenki annyit fogad meg, használ belőle amennyit jónak lát, vagy etikusnak
.
Akinek nem tetszik, nem használja, továbbgörget, becsukja, a szemét vagy nem vásárol tőlem, tőlünk, tőle.

Tanulság: amit eddig eladtam azt mindenki nagy örömmel vette át, és sokan még most is megelégedve használják. Miattuk olyan a hirdetésem és nem azok miatt, akiknek nem tetszik valami.

Ők egy másik réteg, máshogy keresnek, tudatosak. Innentől fogva vagy jó nekik, amim van vagy nem, úgy sem tudom befolyásolni őket akármilyen csicsás, vagy figyelemfelkeltő is a hirdetés.

A cikk nem nekik, nem ellenük és nem is róluk szól, hanem az átlagembereknek és mindenkinek, aki szerint hasznos volt a cikk és tanult belőle valamit, amit fel tud használni.

Persze ez csak egy vélemény.

:R

Minden csak annyiért lehet eladni amennyiért megveszik

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.