Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) DraXoN


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Tudom, hogy a fotógépet nem a szépsége határoz meg, de ennek tetszenek az arányai, vagyis.. szép na (de nagyon)...

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#2) Rosep


Rosep
senior tag

Na ez kell nekem. Mikor lehet vajon hozzájutni?

(#3) Geller72


Geller72
veterán

Bammeg.. ;]

(#4) p_adam válasza Rosep (#2) üzenetére


p_adam
addikt

Az EU-s boltokban szeptember közepét írnak, nálunk ált. hetekkel később és kicsit drágábban. Ár: kb. 500-550 euró körül a váz, 650 euró a kit. Gyakorlatilag majdnem annyi mint egy leárazott A6000 (kit legalacsonyabb ára csak 680), később vélhetően csökkenni fog.

Kár hogy nem az 5T vázat vették alapul, az talán kissé strapabíróbb és a fogása is lényegesen jobb, de a szenzor AF kombó így is el fogja adni.

[ Szerkesztve ]

(#5) fi:zi'k


fi:zi'k
nagyúr

Hát ez meg milyen állat? :DDD

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#6) Writz válasza Geller72 (#3) üzenetére


Writz
tag

Én így kérném. ;]

Passzívan aktív passzív forumózó vagyok...

(#7) Geller72 válasza Writz (#6) üzenetére


Geller72
veterán

:C :Y

(#8) .mf


.mf
veterán

Kicsit a Pana GF-re emlékeztet: ott is GF3-tól kezdve ahogy ment össze, ívesedett a bajonett fölött; és ott is egyre csak butították az ergonómiát, a GF1-nél csak rosszabbakat adtak ki...
24 MP, de minek... A 16 MP-es NEX6 és 24 MP-es NEX7 közül az előbbinek volt jobb a képminősége.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#9) Stauffenberg


Stauffenberg
nagyúr

Ezt nem az egykori NEX-5 sorozat vázába tették, hanem a NEX-3-ba.

Kettő helyett csak egy tárcsa, külső vaku csatlakozási lehetőség még adapterezve sem megoldható, az expó gomb körül ott a zoom pöcök.

Nagy kár érte, ez így totálisan fapad, de annál jelentősen magasabb áron. Mondjuk a videós képességei egész jók, de ez még kevés.

Nem mintha bottal is piszkálnám ezt a rendszert amíg nem kezdenek objektíveket is gyártani.

(#10) Dare2Live


Dare2Live
nagyúr

javul már az obi kínálat vagy még mindig drága/gyenge?

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#11) Aldaris válasza Dare2Live (#10) üzenetére


Aldaris
csendes tag

Sajnos az obikínálat továbbra is katasztrofális. Nem is értem minek hozza ki a Sony ezeket a vázakat, amíg ilyen selejt obikkal szállítja. Kár belé, a képminőség egy jobb bridge gép szintjét talán eléri.

(#12) Stauffenberg válasza Dare2Live (#10) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Jött egy-kettő FF üveg, de APS-C natív fronton jóformán évek óta változatlan a helyzet: Kevés, átgondolatlan, hiányos.

De igazából tök mindegy, nem fog jönni már a büdös életben semmi ehhez, csak új vázak. Egy képzeletbeli beszélgetés így hangzana a Sony és egy vásárló között:

Vásárló: Kedves Sony, szeretnénk több objektívet, mert ez kevés.

Sony: Tessék, itt egy új váz.

Vásárló: De én nem új vázat akarok, hanem újabb objektíveket.

Sony: Tessék, itt van két új váz.

Vásárló: Haver, ne baszakodj már velem, mikor lesz végre ekv. 35mm objektívünk?

Sony: Tessék, itt egy Full Frame váz, vegyél hozzá Zeiss 35mm f2.8 objektívet.

Vásárló: De nekem nem kell FF, túl nagy és a Zeiss nagyon drága is, meg nem olyan fényerős.

Sony: Hát akkor tessék, itt egy Leica adapter.

Vásárló: A Leica is nagyon drága, nem ezt szeretném.

Sony: Akkor itt van egy Canon adapter, lásd milyen jófejek vagyunk.

Vásárló: De nem Canon objektívet akarok. Lesz még valaha új natív üveg APS-C-re?

Sony: Örömmel jelentjük be hogy két új vázat mutattunk be, a következő hónapban négyet tervezünk piacra dobni és az év végéig 87-re növeljük az új vázak számát, jövőre pedig már az év minden napján bejelenünk egyet! Köszönjük, hogy minket választott!

Vásárló: Akkor rohadjatok meg, megyek a Fujifilmhez!

(#13) fi:zi'k válasza Aldaris (#11) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Sőt egyik másik telefon is jobb képeket csinál.

(#12) Stauffenberg
:C

[ Szerkesztve ]

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#14) Kékes525


Kékes525
félisten

Nagyon jól nézz ki!

Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.

(#15) halkow


halkow
őstag

Best buy mindenképp veszek egyet :)

Alcatel onetouch idol2s the king

(#16) sityak


sityak
tag

megvan mi váltja a NEX7-et a hexán

http://legipanorama.hu

(#17) konyi79 válasza Aldaris (#11) üzenetére


konyi79
addikt

:DDD
Azért a kompaktok minőségétől fényévekre van képminőségben, legyen az bridge vagy bármi.
A 24Mp viszont felesleges, kevés üveg szolgálja ki, legkevésbé a 16-50 palacsinta. És ez lesz pont az a váz, amire nemigen vesz majd senki pluszban üveget.

(#12) Stauffenberg
Ott a 24/1,8 ha ennyire az a gyutáv kell. Vagy 36mm ekv már sok?

[ Szerkesztve ]

(#18) fattyu válasza konyi79 (#17) üzenetére


fattyu
veterán

az is kicsi és olcsó ugye? :D

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#19) m3ss válasza Stauffenberg (#12) üzenetére


m3ss
veterán

:)) :DD :C

https://www.instagram.com/jozsef.beko/

(#20) .mf válasza Stauffenberg (#12) üzenetére


.mf
veterán

:))

S sajnos milyen igaz... amilyen kiváló szenzoraik és jó vázaik vannak, annyival fájóbb, hogy ennyire elrontják az üvegekkel a helyzetet. Még a tavaly megjelent FE-nek is jobb kilátásai vannak. Olyan mostohán kezelik az APS-C-t, mint a CaNikon is. Egyedül a Fuji az, akik rendesen odateszik magukat.
De továbbra is egy FF OMD a szívem vágya, az OMD-k kiváló vázstabijával, és egy modern, 16-24MP-es, hibrid AF-os, AA-szűrő nélküli, jó dinamika-átfogású szenzor... meg kéne egy halszem, 18 f2.8, 35 f2 pancake, 50 f1.8 pancake, kompakt 85 f1.8, 180 f2.5, 24-120 f2.8-4, pancake kizoom sor csupa jó és éles üveggel, és akkor egy pár évig rá se néznék a fotós hírekre...
Tudom, már a lábam is bilibe lóg :DDD

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#21) konyi79 válasza fattyu (#18) üzenetére


konyi79
addikt

Mindent egyszerre? Van. :DDD
És ha meguntad becserélheted 2 vázra.

(#22) 6.regem


6.regem
csendes tag

Samsung nx-hez is több obi van, de a szony így is vhogy szerethetőbb. :F Canon 22/2-t kéne reinkarnálni rá pl.

Fuji x100 x-nek mélyütés lenne.

[ Szerkesztve ]

(#23) MC Pite válasza 6.regem (#22) üzenetére


MC Pite
veterán

Olyan mélyütés lenne neki, mint egy Ferrari FF-nek hogy az Astra OPC-re felműtenének akkora gumit/kereket mint ami az olasz vason van. :

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#24) #68487936


#68487936
törölt tag

Szerintem korrekt váz nagyon jó Af-el és videós képességekkel. Egy átlag fotósnak illetve családi gépnek nagyon korrekt ajánlat.

Azonban valahol nem értem ezt az obi kérdést. Kicsit lerágott lemez szindróma, hogy miért nincsenek üvegek mert így fabatkát sem érnek ezek a Sony vázak. EZ valahol túlzás. Jelenleg az alábbi az APS-C kínálat:

Fikszek
16 f2.8, 20 f2.8, 24 f1.8z, 35 f1.8, 50 f1.8
30 f3.5 Macro
12 f2.8 Zeiss, 32 f1.8 Zeiss

18-55 f3.5-5.6, 16-70 f4z, 18-105 f4G PZ, 18-200 f3.5-6.3, 18-200 f3.5-6.3PZ, 55-210 f4.5-6.3

Sigma 19, 30, 60 f2.8

Valóban a m43 kínálat szélesebb, de egy átlag fotós (hobbysta, amatőr, katogtató) ezzel a kínálattal el tud indulni. Ráadásul a 24,35,50 fikszek korrekt obik és a korábbi kit obi sem nevezhető rossznak, jó alapot ad.
Igen vannak hiányosságok, elsősorban a fényerős zoomok és nagylátó területén, de ezen üvegek már nem 60-100ezer Ft kategóriát fogják verdesni valamint a „3rd party” obik hiányoznak.
Ráadásul az Olympus is most indítja, indította a m43 vonalon a pro vonalat, tehát pro üvegekben ott is van mit behozni.

Indulásnak egy 35, 50 és egy 18-105 vagy 16-70 tökéletesen lefed mindent. Drága a Zeiss? Melyik gyártó premium üvege olcsó? Vagy én vagyok naiv és mindenki f1.4 fényerős fikszeket akar f2.8 zoomok-kal karöltve? Azért ez érdekes lenne, amikor kis hazánkban a legtöbben még az 50 f1.8 is használtan keresik…..

Abban osztom a véleményt, hogy a DSLR vonal előnyben van, de ne feledjük, hogy a MILC-ek még mindig babakorban járnak. Azt azonban túlzásnak tartom, hogy a rendszer fabatkát sem ér, mert nincsenek obik.

(#25) sityak válasza #68487936 (#24) üzenetére


sityak
tag


ott a pont kérem
aki akarja megoldja, van némi átfedés, meg az 1200mm-es Newton cső nem fért rá a képre, de én ennyivel elvagyok és mindent megoldok amit kell

bocsánat, még egy Samyang Tilt-Shift 24mm hiányzik

http://legipanorama.hu

(#26) konyi79 válasza sityak (#25) üzenetére


konyi79
addikt

(#27) #68487936 válasza sityak (#25) üzenetére


#68487936
törölt tag

Erről beszéltem :)

Még egy kis kiegészítés: megkérdezném a Canon EOSxxx és Nikon D5xxxx tulajokat, hogy a kit obin kivül milyen lencséket használnak. Azt hiszem ha a 25%-nak van a 18-55 és az 55-250en felül valami akkor sokat mondok.....
Ez a két obi a Sony Nex sorozatban is megvan.....

(#28) Aldaris válasza #68487936 (#24) üzenetére


Aldaris
csendes tag

SZVSZ a fő probléma, hogy nincs rendes zoom úgy egyáltalán. 24 megapixeles gépen mind a 16-50 mind a 18-55 rossz optikai minőségű, i.e. sokkal rosszabb, mint egy átlagos kitobi. A Zeiss-nél már bocsánat, de ki akar egy F/4-es zoomért 1000 dolcsit adni? Ennyiért 2.8-as obit szoktak adni... (Canon 17-55 F2.8 "csak" 950 usd)

Persze lehet, hogy van aki alapból csak fixeket vesz a gépéhez, nekem jól esne a fixek mellé egy amolyan használható zoom. A Fujifilmnél ez adott, nem is akármilyen...

(#29) .mf válasza #68487936 (#24) üzenetére


.mf
veterán

Ott van a kutya elásva, hogy felsoroltál jónéhány obit, majd ezek közül 3-ra mondtad, hogy korrekt, és egy negyedikre, hogy nem rossz. Pedig a rendszer majdnem annyi ideje van piacon, mint a m4/3. Közben kiadtak majdnem annyi vázat, mint ahány obit, pedig a vázak már eleve jók.

Inkább a Fujit hoznám fel ellenpontnak. Nincs sok üvegük, de azok szinte mind jók optikailag, és tényleg olyanok, mint amilyeneket az ember használna is.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#30) #68487936 válasza Aldaris (#28) üzenetére


#68487936
törölt tag

A 16-50et hagyjuk, úgy gondolom a méret és a motoros zoom miatt váltotta a 1855-t. Ez egy piaci igény volt.
Az 18-55 mint kit-obi nem olyan rossz. A Ca/Ni hasonló obijai nem jobbak, sőt, azok sem rajzolnak ki 24Mpx-elt. Több fórum is megjegyezte, hogy a 18-55 építési és kép minőségben a jobb kitobik közé tartozik, az egyik legjobb a piacon. Itt most ne vegyük bele a Fuji hasonló alap zoom-ját mert az valóban egyedi eset.

A Zeiss esetében, ha a konkurencia árait nézzük akkor nincsenek nagy különbséget. Oké azt is aláírom, hogy 24-105L Canon az FF lencse, de az sem 100ezer Ft. Azért azt vegyük figyelembe a 1670z egy Zeiss obi, így az árát a többi márka esetén is a premium üvegekhez kell hasonlítani.

Az már más kérdés, hogy itthon ez egy magas összeg. Mivel van rálátásom a nyu-eui keresletre nyugodt szívvel mondom, hogy ott ez nem okoz problémát, mármint azok körében akik hobbyfotósok. Sajnos ezt el kell fogadni, hogy a magyar piac kedvért nem fognak 1/3 áron adni valamit, hogy tömegesen eladhatóvá váljon.

A zoom tekintetében a 18-105G lenne a megoldás, de az elsősorban videós obi, ráadásul a párnatorzítása miatt szükséges a váz softwares korrekciója. Erre a tartományra kellene valami kompakt darab.
Nem állítom, hogy tökéletes rendszer, de az, hogy használhatatlan mert nincsenek obik arra ismételten csak annyit tudok mondani, hogy túlzás.

.mf
Valóban kiemeltem párat, mely obik úgy gondolom a rendszer húzóelemei.
Ha készítenénk egy képzeletbeli statisztikát a fotózási szokásokról, akkor azt hiszem sokan nagyot csodálkoznának, hogy a képek nagytöbbsége milyen tartományban készült.
Valóban nincs 135mm, 200mm fiksz. Hiányzik? Nem....

Ami hiányzik egy megfizethető nagylátó, 85mm és egy standart 18-135 zoom. A legtöbben azt elfelejtik, hogy ki a rendszer valódi vásárlóközönsége, aki a mennyiséget produkálja.

300-as, 400-as tele kellene?

[ Szerkesztve ]

(#31) konyi79 válasza Aldaris (#28) üzenetére


konyi79
addikt

A 18-55 kitobi létére szépen teljesít, nem tudom honnan veszed rosszabb az átlagnál. Tény, a 24Mp-t nem szolgálja ki, de optikailag nem rossz, építési minőségre meg kiváló. Fényévekre egy canon ef-s kittől pl.
Az biztos, árban nem olcsók, de sajnos ez igaz mindegyik milcre, a dslr üvegekhez képest drágán mérik a natív obikat.
A 16-50 méret-minőségben egy kompromisszum, középen még élesebb a 18-55-nél. Sokan ezért szeretik.

(#32) Aldaris válasza konyi79 (#31) üzenetére


Aldaris
csendes tag

Sony 18-55 obi 24 megapixelen
http://www.photozone.de/sony_nex/724-sony1855f3556oss?start=1

[ Szerkesztve ]

(#33) #68487936 válasza Aldaris (#32) üzenetére


#68487936
törölt tag

Canon, Nikon jobb? Nem....

(#34) #68487936 válasza Aldaris (#32) üzenetére


#68487936
törölt tag

SEL1855 24Mpx
http://static.panoramio.com/photos/original/109913320.jpg

(#35) 6.regem válasza MC Pite (#23) üzenetére


6.regem
csendes tag

Aha. Szóval ez egy autós topik.

Sztem az a lényeg,h a mai széles választékban ne egyből a legdrágábbat vegyük anélkül, h tisztába lennénk a valódi igényeinkkel. :R

(#36) Aldaris válasza #68487936 (#30) üzenetére


Aldaris
csendes tag

Lehet, hogy az zavar engem a Sonyban, hogy túlzottan konzumerre lőtték be az egész termékvonalat. Az, hogy obik helyett vázakat mutatnak be is ezt támasztja szerintem alá. A vásárlóközönség nem jutott el odáig, hogy az obi ugyanolyan fontos majdnem, mint a váz.

A Zeisshez meg megismétlem önmagam, lehet, hogy drága, ha azt mondom, nekem nem számít a pénz, akkor sem éri meg egy F4-es obit venni annyiért. Nem érdekel, miért kerül ennyibe. És megint a Fujifilmhez jutottunk.

Egyéb érdekesség, alig nagyobb a Fujifilm a kitobival, mint a Sony a6000 a 1855-el.
http://camerasize.com/compact/#535.88,493.359,ha,t

(#37) Aldaris válasza #68487936 (#33) üzenetére


Aldaris
csendes tag

De ott tudsz jobbat venni több pénzért. Sonynál nem. Egy mondjuk átlagos és egy rossz kitobi és néhány fix nem alternatíva.

(#38) konyi79 válasza .mf (#29) üzenetére


konyi79
addikt

Kimaradt a felsorolásból a 1018, ami nem csak lazán kirajzolja a 24Mp-t, kurvára érzéketlen ellenfényre, ami nagylátónál szintén fontos szempont. Bár tény, nem mindenkinek van rá szüksége.
Az 55-210 sem életlen szar, és szép telt szinei vannak. Fényerőben olyan amilyen, ekkorában ezt adta. Ez nem is fog változni, az FE vonal miatt, nem lesz fényerős tele.
Helyén kell kezelni a dolgokat. A sonynál a felső kategóriát a ff gépek adják, és szerintem meg is fogja már tartani a lépcsőt az aps-c gépek felé. A fujinál nincs ff milc (bár ez később változhat), ezért neki a csúcsot is ide kell építeni, és próbál különc lenni kínálatával. Emellett a sony az amatőr-hobbi szintre szánja ezeket a gépeket, és így is kezeli (sajnos). Profiknak ott a ff A7 sorozat, vagy az slt -canikon dslr helyett. Ami persze megint nincs a fujinak.
Ezek a különbségek mellett még mindig azt gondolom nem a gép, a fotós szeme, felkészültsége vagy gyakorlata fog dönteni mit alkot, nem pedig az fuji, sony vagy panoly gép van a kezében. Mindegyik képes kiváló képeket készíteni.

(#39) #68487936 válasza Aldaris (#36) üzenetére


#68487936
törölt tag

Alapvetően a APS-C Nex vonal az nemzetközi szinten elsősorban a konzumerre (legyünk nemzetköziek :)) készül. Ez alól kivétel a Nex7 és az A6000, valahol nem véletlen, hogy nincs a Nex7-nek utódja, sajnos...

A koncempció azonban igen jól sikerült mivel a manual üvegeket egy átakakító segítségével rá lehet tekerni a Nex vázakra, így nem csak az átlagember játékszere lett a Nex széria. Pont emiatt alakult ki az objektív igény is, de az általános igényeket figyelembevéve a jelenlegi kinálat kimeríti az átlagigényeket.

(#40) #68487936 válasza konyi79 (#38) üzenetére


#68487936
törölt tag

Jól összefoglaltad.

Ezért is említettem, hogy meg kellene vizsgálni a szokásokat, A nagy átlag esetén ez az obi választék elegendő, de mivel fog többet adni ugyanezekkel a paraméterekkel a konkurencia egy átlagembernek? Valószinüleg nüanszokról beszélünk...

Akik "problémáznak" a hobbyfotósok vagy akik komolyabban érdekel a téma.... Az APS-C nex a Nex7 és az A6000+24f18 kivételével nem nekik készül.
Nekik ott van a FF vonal A7/A7r és a várhatóan újabb vázak. A Photokina idején amúgy is várhatóak újdosnágok. Az FE obik esetén pedig kihangsúlyozták, hogy a képmínőség a legfontosabb aminek ékes példája az FE55f18.

[ Szerkesztve ]

(#41) konyi79 válasza Aldaris (#37) üzenetére


konyi79
addikt

Akkor neked ott kell venni. De nem tudom ott a kitobi kirajzol-e neked ennyi pixelt.

A nex7 érzékelője hiperérzékeny a mikrolencsékre beeső fény szögére, borzalmasan igényli a minőségi üvegeket. Az a6000-nél valamit talán javítottak ezen, de majd megmondja neked az akinek van mind2 igaz-e.

(#42) .mf válasza #68487936 (#40) üzenetére


.mf
veterán

"Azért legyünk öszinték profi vonalon a Sony-nak is van ütőkártya a zsebében."

Pl a FF MILC-vonal, ahol megintcsak az obikkal van gond? ;]
Az 55 jó, csak nagy. A 35 jó, de sötét (f2.8, komolyanmár, igazán megerőltethették volna jobban magukat).
A gyári 28-70 f3.5-5.6, olcsó kitobi, szódával elmegy (inkább csak a szenzornak köszönhetően), nagy, vignettál.
A Zeiss 24-70, ami sötét (f4 könyörgöm...), drága (mások az f2.8-t olcsóbban mérik), nagy.
SLT-s obik adapterrel? Az adapter méretével pont agyonvágta az A7 méretbeli előnyét.

Oké, bejelentettek jövő meg azutáni évre pár új obit, amik már végre gyútáv és blende alapján jobban néznek ki; de teszt, még méret és tömeg sincs róluk, aztán ki tudja, hogy mikor kerülnek piacra.

A legnagyobb vicc az egészben, hogy anno megvették a Minoltát, akik kiváló obikat gyártottak, és nem tudtak ezzel a lehetőséggel semmit kezdeni.

De mindegy, ez van, reméljük az érkező obik már végre jobbak lesznek.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#43) #68487936 válasza .mf (#42) üzenetére


#68487936
törölt tag

Mindenbe bele lehet kötni....

Az FE vonal novemberben lesz 1éves..., miről beszélünk. 10hónap után melyik rendszernek volt 20 obi a tarsolyában?

A 35f28 igen érthetetlennek tűnik, de mekkora is az-az obi? Az FE sorozatnál kiváncsi lennék mekkora is lenne egy 2.8, valószinüleg nem véletlen, hogy azoomok tekintetében f4-el kezdtek. Igen drága, de ekkora méretben FF senkinek nincs, így a labda most a Sony-nal pattog.
A felsorolást naphosszán keresztül lehetne folytatni. Magam részéről meg vagyok elégedve a Nex rendszerrel és igen nem hiányzik egy DSLR a maga méretével és súlyával.

Maradjunk annyiban minden rendszernek van előnye és hátránya, itt sincs másképpen. A fanyalgók minden rendszerben találnak hibát, legyen az Canon, Nikon, Olympus, Fuji, Sony. Ők naphosszán keresztül nézik a tesztábrákat és nagyítóval a sarkokat, majd ezek alapján hoznak egy verdictet anélkül, hogy a kép egészére vetnének egy pillantást. Az övék is egy vélemény.

Részemről ennyit tudok hozzátenni.

[ Szerkesztve ]

(#44) Stauffenberg válasza #68487936 (#39) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Na de azt magyarázd el, hogy ha az APS-C a konzumer vonal, akkor hol vannak a konzumer objektívek? :D

Mert itt mindenki a Zeiss objektívekkel érvel, amik előtt egyébként leteszem a hajam annyira beszarás jó némelyik, de ha már ennyire erőteljesen és agresszívan nyomul a Sony a konzumer kategóriában, akkor hol vannak hozzá az üvegek? Mert a Zeiss abszolút pro szint, ennek megfelelő árcédulával. Én enném a kefét ha vennék egy olcsó konzumer gépet, aztán jószerivel alig találnék hozzá megfizethető objektívet (megfizethető alatt nem az 50 ezer forintos budget kategóriát értem, nem kell félreérteni). Messze sokkal több hobby/amatőr/konzumer gépet dobott már piacra a Sony, mint profit, mégis csak utóbbihoz készülnek objektívek... nonszensz.

Ez egyébként a Fujifilm esetében is hiánycikk, nincs mit rajta tagadni, de ők nem is nagyon erőltetik ezt a belépő/olcsó vonalat, így az elvárások is mások (Sony "konzumer" gépek: 14 db, Fujifilm "konzumer" gépek: 2 db). Fujihoz olcsóért csak átlagos fényerejű zoomok vannak messze átlag feletti képminőséggel. Egyelőre, mert amilyen tempóval rohamosan, következetesen fejlődik a rendszer, hamarosan már csak az olcsóbb XC széria felé lesz tér terjeszkedni. Mondhatni a Fujinál pont annyi konzumer objektív van piacon, amennyit a piaci jelenlétük indokol. A Sony esetében meg egészen agyalágyult aránytalanságról beszélhetünk.

[ Szerkesztve ]

(#45) #68487936 válasza Stauffenberg (#44) üzenetére


#68487936
törölt tag

"Én enném a kefét ha vennék egy olcsó konzumer gépet, aztán jószerivel alig találnék hozzá megfizethető objektívet (megfizethető alatt nem az 50 ezer forintos budget kategóriát értem, nem kell félreérteni)"

35 és 50 f18
18-55, 55-210
Ez a négyes mit nem fedd le, mi a gond? Oké a nagylátót, elsimerem, a 16f28 palacsinta megossztja a társadalmat, így ezt szándékosan kihagytam.
Az 55-210 konkrétan 110ezer ft, 50f18 80ezer Ft A 35f18 135környékén, valóban azt lehet mondani, hogy drága az 50f18 összehasonlítva. Igen a Canon 55-250mindössze 60ezer ft, ezért a SOny csak rossz lehet.

Nem értem az ilyen kérdéseket. Mi az igény? Azért azt ne magyarázza már meg senki, hogy ezek az árak magasak. Én valahogy azt látom, hogy mindenki negatívan lehúzza ezt a rendszert annélkül, hogy használta volna (tisztelet a kivételeknek). Emellett, hogy mit szeretne, azt valahogyan nem tudja senki megfogalmazni.

Esetleg A7r vázat 300ezer Ft + obikat max 120ezerért, de mínőségben üsse a Canon/Nikon f2.8 lencséit. Esetleg APS Nex-ket max 100ezerért + obikat max 80ezerért?

Álatlában ilyenkor jön elő, hogy minden rendszerrel csak a probléma van, gyártmánytól függetlenül. Attól még nem rossz egy rendszer, hogy nem felel meg az igényeimnek....

[ Szerkesztve ]

(#46) konyi79


konyi79
addikt

Most ez majdnem olyan, a vázak túl jók árukhoz mérten, miért nem ennyire olcsók az üvegek?

Ez is üzletpolitika. Megveszed az olcsó vázat kittel, majd ha rákapsz tejelsz. Nem jó, de ez van. Mert most az a6000 pl agyalágyult olcsó, ahhoz képest amit tud. Persze én is örülnék féláron dobálnák a prémium üvegeket, de nem fogják. (Ha veszel vázat, igaz adnak 30%-ot megint)
Fényerőből sosem elég, de kicsit túl van ez már lihegve. Ha nem f1.4 az már szar? Ff gépen 2.8 annyi dofban, mint apsc 1.8. Szóval el lehet azzal lenni. Ne legyen már divat szarozni, ami nem f2 alatt van.

(#47) Stauffenberg


Stauffenberg
nagyúr

Srácok, semmi olyat nem kell belelátni amit nem mondtam. A Sony agresszívan nyomul a konzumer kategóriában, de a fényképezőgépeit légüres térbe löki be. A legtöbb megjelenő gépük (tehát a többség) konzumer, de ennek megfelelő objektívekkel nincs igazán kényeztetve. Mint írtam nem az olcsó 50 ezres objektívek hiányával van a baj, meg nem is azzal, hogy nem f/1.4 mindennek a fényereje. De amikor a "van erre is minden" érvek előkerülnek, akkor csak az 1-2 ezer dolláros Zeiss-ek hemzsegnek a felsorolásokban.

Annak mi értelme lenne, hogy mondjuk a Mercedes kiad egy autót ami árban a Daciával vetekszik, de a rendelhető extrák csak a méregdrága bőrülésnél meg Harman Kardon hangrendszernél kezdődnének? És akkor tegyük hozzá, hogy 10 megjelenő autóból 8-nál játszanák ezt el és csak 2 lenne olyan amihez ez tényleg passzol. A Mercedes is lenne szidva amit a fanboyok persze igyekeznének mindenhol cáfolni.

"Nem jó, de ez van."

Erről van itten pofázva.

[ Szerkesztve ]

(#48) #68487936


#68487936
törölt tag

Tökéletes nincs és nem is lesz.

Azt mindenki látja, hogy a fotótechnika átalakulóban van. Változnak az igények és e tekintetben a Sony tapossa a legjobban a gázpedált.
Az átlagemberek kapkodják a fejüket, akiket ostorozznak a gyártók a jobbnál jobb ajánlatokkal. Nekik a Sony nagyon jó alternatíva a Nex rendszerével, amit az A5100 is mutat. Egy olyan alap ami rá tudja szoktatni a többire a leendő vásárlót.

A tartozékok valóban drágábbak, de nem megfizethetetlenek, emellet a húzóelemek (a korábban említett 4db obi) adottak, így a DSLR mínőség kompakt méretben készen is áll, amivel rengeteg feladat megoldható.

Ha már rászokott az illető akkor érkeznek azok a problémák amiről okot fejtettünk. Az-az miért nincs ez, meg az-az obi, kiegészítő....., a másik rendszer olcsóbb, fényerősebb obi kell, stb.... Az-az olyat szeretnének nagyon sokan ami egyelőre nincs, vagy csak korlátozottan.

Ez a probléma, és nem az, hogy a Nex rendszer s...r, sztem.

Egy-két év és kiépül az FE vonal és a hiányzó APS-C obik is megjönnek. Pont addigra amikor a DSLR piac már komoly válságban lesz....

(#49) .mf válasza #68487936 (#43) üzenetére


.mf
veterán

"Az FE vonal novemberben lesz 1éves..., miről beszélünk. 10hónap után melyik rendszernek volt 20 obi a tarsolyában?"

Na azért ekkorát... Adapterezés nem számít. Akkor a Nikon 1 vagy EOS M nyerne.

"A 35f28 igen érthetetlennek tűnik, de mekkora is az-az obi?"

És? Attól, hogy nem túl nagy, attól még nem lesz fényerősebb.
De ha már felhoztad a méretet: mekkora egy filmes full frame 35 f2.8, 35 f2, vagy 50 f1.8 vagy akár 50 f1.4? Leica milyen mütyür üvegeket gyártott kiváló minőségben, "mirrorless" filmes FF-re?

"valószinüleg nem véletlen, hogy azoomok tekintetében f4-el kezdtek."

Hiába van két kisebb-könnyebb sötét alapzoom, ha cserébe nincs fényerősebb. Canon, Nikon, Sigma, Tamron is gyárt 24-70 f2.8-at. Vagy lehetett volna legalább f2.8-4, mint a Nikon 24-85 (119 g-mal több, méretben kisebb) vagy az Oly 4/3-os 12-60 (24-120) szintén f2.8-4.

"A fanyalgók minden rendszerben találnak hibát, legyen az Canon, Nikon, Olympus, Fuji, Sony. Ők naphosszán keresztül nézik a tesztábrákat és nagyítóval a sarkokat, majd ezek alapján hoznak egy verdictet anélkül, hogy a kép egészére vetnének egy pillantást."

Hagyjuk ezt a demagóg dumát. Igen, ideális körülmények között bármilyen géppel lehet jó képet készíteni, ha a kép egészét nézzük, leméretezve, távolról, hunyorítva -- akár egy mobillal is. De most nem erről van szó. Fényerős széles, fényerős tele, fényerős alapzoom. Attól még ezek nem lesznek, akárhányszor is hozod ezt fel. Ha neked bevált és megfelel az obi-kínálat -- örülj neki, használd egészséggel; de ne próbáld megmagyarázni, hogy nincs itt semmi gond.

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#50) #68487936 válasza .mf (#49) üzenetére


#68487936
törölt tag

Ne haragudj én nem azt magyarázom, hogy nincs itt semmi gond,.... , azért ne fordítsuk ki a szavaimat, köszönöm.

Azt magyarázom, hogy ez a rendszer is rendelkezik hibákkal, hiányoságokkal. Azonban az nem igaz, hogy használhatatlan és nincs obi választék mint amit a legtöbben hirdetnek. Ez nem igaz. Erre még 1x annyit tudok mondani nézzük át még 1x azt az obi listát.

Aki munkaeszközként keres gépet vagy komoly fotósnak tartja magát az nem a Nex-ben fog keresgélni mint első számú rendszer, jelenleg. Pontosan azok miatt amiket leírtál, erre probáltam rávilágítani. Ennek a körnek a Nex rendszer több ?-et jelent, ha elsődleges rendszert kíván választani. EZ egy kategória, de nem mindenki tartozik ide és ezt kellene végre felfogni, hogy nem mindenki ezzel a fejjel gondolkodik.

Egy átlag felhasználónak tökéletes, kicsi, jól használható és megtalálhatóak azok az obik amik kellenek. Hangsúlyozom átlag! EZek az emberek nem vágynak egy 70-200f28 meg mindenféle extrem obira. Ellenben utazáskor, családi eseménykor szeretnék használni és ha megérintette őket a fotózás akkor a kiválasztott témára, mert nem csak a hirdetőtáblát lehet egy Nex-el müvészien lekapni.....
Továbbra is kérdezm a 24/35/50 f18 miért nem jó egy átlag felhasználónak? Bokeh vagy az élesség, színekkel van a baj?

Aki nem ebbe a körbe sorolja magát a Nex-ben hiányérzete lesz. Ez a kör jelenleg DSLR-ben gondolkodik és ha kis gépet keres dilámmázik mert m43 sem megfelő a számára. Ez a kör pedig nem a többség.

Ez itt a második probléma itt, hogy olyanok is próbálnak itéletet hozni akik nem az átlagkörbe tartoznak. Ezzel nem lenne baj, ha figyelmbevennék, hogy nem mindenki gondolkodik hasonlóan.

(#51) #68487936 válasza .mf (#49) üzenetére


#68487936
törölt tag

Igen én elégedett vagyok a Nex7-el és az 50f18, a1855 és a 1670z-vel. A döntéskor pedig figyelmbevettem, hogy mire kívánom használni és emiatt esett ki a Ca/Nikon. Ettől azonban nem moindom, hogy azok a rendszerek nagyok, nehezek és ezáltal s..rok....

(#52) tailor válasza fi:zi'k (#13) üzenetére


tailor
őstag

Sőt-sőt, rossz fényviszonyok közt én még félfamentes A4-es rajzlapra is szebb képet rajzolok!

#49 .mf : "mekkora egy filmes full frame 35 f2.8, 35 f2, vagy 50 f1.8 vagy akár 50 f1.4? Leica milyen mütyür üvegeket gyártott kiváló minőségben, "mirrorless" filmes FF-re?" És van bennük AF, optikai képstabi? Vajon miért akkorák, amekkorák? :U Azért ne essünk már át a ló túloldalára. Jó, hogy nem vázsapka méretben várjuk az egykettes fényerejű zúmokat...

Félreértés ne essék, nekem is bajom a kicsit összevissza obi-felhozatal, de azért helyén tudom kezelni a dolgokat.

[ Szerkesztve ]

(#53) #68487936 válasza tailor (#52) üzenetére


#68487936
törölt tag

:)

(#54) konyi79


konyi79
addikt

Próbáljuk az árak oldaláról is megközelíteni kicsit a dolgot.
Ha most akarnám nulláról kezdeni, mit kellene mennyiért összevásárolni:
sony: 1018, 35f18; 50f18; 55-210; Meg később ne fikázza senki a kitet, ha nem lenne semmi 16-70-el venném az a6000 vázat. Ez kb az árukereső szerint 980 600 Ft-ba fájna.
Nem teljesen hozhatók pariba az objektívek, de valahol mégis össze kell rakni pl egy fuji rendszert is, majd megköveztek ha nagyon félrehúzok: Xf10-24; XF 35f1,4; XF 60 f2,4; XC 55-230. Vázból azt gondolom valahol az X-E2-t lehetne közelébe rakni az A6000-nek, tehát azzal és a fényerős kittel számolva 1102200 Ft-ba fájna.
Szóval ha sony-t választanék megint, még mindig maradna a fujival szemben 121600 Ft-om táskára, állványra pótakkura, előtétre vagy közgyűrűre ha ezzel is akarok makrózni meg elmenni túrázni vele ha megveszem a méregdrága 16-70-et.
Persze mindenkinek mások az igényei, ez csak egy példa arra mire lehet feleslegesen kidobni pénzt, mert ugyanezt tudja egy jobb bridge százezeré ;]

(#55) #68487936 válasza konyi79 (#54) üzenetére


#68487936
törölt tag

El is érkeztünk a lényeghez.

Ha utánaszámolunk érdekes számok jönnének ki minden rendszer esetén és itt lehúlik a lepel mindenről. Nem számolom ki az OlyPana, Nikon, Canon esetén, de valószinüleg hasonló ár környékén landolnánk +/- 5% eltéréssel.
A DSLR e tekintetben a "3rd party" vonal révén valóban nyerne, árban és kínálatban.
De akkor nem beszéltünk a méretről, súlyról, használhatóságról, tudásszintről, képességekről, igényekről.

Ha az igényeket egymás mellé állítanánk a kinálattal, sokan csodálkoznának és rájönének, hogy nem tudnak fél szemmel egy A4-es lapra jobb képet rajzolni, hogy idézzem az elöttem szólót.

ELötte körbe kellene nézni, hogy miről beszélünk és utána itélkezni.... vagy: továbbra is én vagyok naiv és mindenki FF vagy csúcs APS-C illetve m43 vázakra f1.2 vagy f1.4 fikszeket és konstans f2.8 zoomokat csavargat, mert akkor Mo a fényképezőgép piac Szent Grálja....lenne....

Azért lássunk tisztán és igyunk egy pohár vízet, mert ezt mindenki tudja, hogy nem így van.

Szép napot :)

(#56) fattyu válasza #68487936 (#55) üzenetére


fattyu
veterán

van ilyen is.

nyilván egy fotós fórumon már eleve az igényesebbje válogatósabbja lesz jelen.

Canon rendszerről tudok beszélni. Kipróbáltom sok natív obit jöttek mentek. kettőt sírok vissza. kettőt. SOK volt. azért számoknál és annál hogy van több egy obi azon a lelkes hobbista szinten ahol mi vagyunk.

Szerintem.

Szerintem a jelen sony kínálatban számomra 2.5 üveg van mindössze ami minőségben ott vna amire egy obiban én vágyok. zeiss 24. minőség fasza. ekv 35 nekem nem ad semmit.

35 ös. Fasza. kéne. igazából egy ilce6000+35 nekem elég is lenne.

a fél meg az 50es. jó jó. de az 50et apscn semennyire sem kedvelem.

Szóval számomra egyetlen értelmes natív obi van
a 35. kicsi korrekt jó. nem is megfizethetetlen.

na ebből kéne még jópár alternatíva.

a 24es nem kicsi de drága mint az állat.

a 16os kicsi olcsó, inkább egy kólásüveg talpa.

és a többi stb

[ Szerkesztve ]

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#57) Stauffenberg válasza #68487936 (#48) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Najó, hagyjuk az objektíveket, látszólag a Sony fanokat nem zavarja a teljes logikátlanság és aránytévesztés (13 db belépő/konzumer váz, 1 db konzumer/haladó, 3 db Full Frame, ezzel szemben pont a konzumer réteg van a legjobban elhanyagolva).

De a D5xxx sorozat esetén számomra teljesen érthetetlen, hogy miért a néhai NEX-3 vázába kellett belerakni ekkora tudást. Én tökre szerettem a NEX-5R (vagy 5T) kezelését a dupla tárcsával, erre ezt teljesen kukázták, hogy még lejjebb nyomják az amatőr-konzumer irányba a belépő kategóriát (csak árban nem, persze).

Nálam nem fényképezőgép az amin nincs egy nyomorult vakupapucs sem, a NEX-5 vonalon adapterrel fel lehetett rakni, erre már sehogy. A kezelésen még túl tudok lépni az érintőképernyő miatt ami kicsit segít, de ettől még tök gáz, hogy itt egy erős belsővel ellátott gép egy gyermekjátékra emlékeztető vázban.

(#58) #68487936 válasza Stauffenberg (#57) üzenetére


#68487936
törölt tag

Zárógondolatként annyit tennék hozzá, hogy az A5100 nem egy profi gép, azt hiszem, ebben egyetérthetünk, tehát ne is fényképész szemmel vizsgáljuk.

Ha megnézzük ennek a modellnek a leendő vásárlókörét, akkor biztosan egy számjegyű (közelebb a nullához mint tízhez) lesz azok köre akik f1.8 fényerősebb obit és külső vakut szeretnének használni ezen a vázon. Már az is erősen kérdés, hogy hány százalék fog egyáltalán fikszet vásárolni. Ennek a rétegnek rossz vétel? Hiányozni fog nekik a vakupapucs? Jobb lenne egy m43, vagy belépő szintű DSLR? Miben tudnának ezek a típusok többet adni ennek a rétegnek? Szinte semmiben....

Profik szemével nézve:
Ha egy profi vásárol egy ilyen gépet, akkor biztos vagyok benne, hogy csak azért kell neki mert nem kíván egy súlyos nagyméretű szettet magával vinni, ahová egyébként nincs szüksége. Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen akinek van olyan fotós (nem hobbyfotós) ismerőse aki ha nem munka céljából kell útra, nem viszi el a nagy felszerelést, hanem valamilyen kisebb szettel kell útra.
Ez esetben ott az A6000, vagy ha nagyon pici kell az RX100 széria, ha Sonyról beszélünk. Itt az illető mérlegeli, mit akar és mit vár el a géptől (hiszen ezért profi mert ez a szakmája) és az alapján még akár az A5100 is szóba jöhet, hiszen azt ne feledjük kis méretben APS-C szenzor, széles szolgáltatások, DSLR képminőség.

Hobbyfotós, amatőr vagy nevezzük akárkinek
Az a kör aki egy rendszerrel akar mindent megoldani, mert vagy nem tud, vagy nem akar több rendszert fenntartani, illetve szüksége sincs rá.

Annak ellenére, hogy aláírom, hogy az alacsony tudásszint differencia több esetben érthetetlen pl Nex-3n , Nex-5t esete (szinte minimális differencia tudásban, árban annál inkább), de a mai objektív kínálattal a legtöbb feladatott meg tudja oldani a Sony Nex sorozat, mindezt kis méretben.
Több Ca/nikon fórumon olvassa az ember, hogy jó a szettem, de nagy, nehéz sokszor problémás, kellene egy kiseb... Erre egy alternatíva a Nex-

És itt szeretném kihangsúlyozni, hogy 24/35/50 f18 adott 1018, 1670z, 18105g f4 adott, 55-210 f4.5-6.3 70200f4 adott, 12/f28 és a 30f3.5 Macro (ami lehetne fényerősebb, de a hírek szerint hamarosan jön egy G macro, illetve a Zeissnek már van egy 50 f2.8 macroja) adott. Ami ezekkel az üvegekkel nem megoldható, ott már az illető vagy specialista, vagy nem amatőr.

Talán ezzel a logikával kellene ehhez a rendszerhez és a többihez is viszonyulni.

A fényerős obi hiányhoz annyit, hogy aki f1.2 és 1.4 fikszekben és konstans f2.8 zoomokban gondolkodik az biztosan nem Eos1xxx, Eosxxx vagy Nikon D3xxx és 5xxxx vázakra tekeri fel. Azt se felejtsük ezek az obik már nem a budget olcsó-jános kategóriát képviselik…., hasonlóan mint a Zeiss a Sonynál….

Amúgy nem vagyok Sony fan. Használok más márkák mellett Sony termékeket és kész. Azt is el kell ismerni, hogy a 2000-es évek eleje óta csökkent a minőségük a termékekinek a piaci és az árverseny végett, hasonlóan mint a több márkánál.

(#59) tailor válasza #68487936 (#58) üzenetére


tailor
őstag

Erre csak azt tudom mondani, hogy minden szavaddal egyetértek :)
Engem még egy dolog zavar - de nagyon - a Sony stratégiájában: a FW frissítések hiánya, illetve azok "egyszerűsége": ha van is, csak az objektívjeik szoftveres támogatását jelenti vázon belül (korrekció), a Fuji szintű (ó, és már megint a Fuji! ;] ) újításokat, mint a képminőség-javítás, zebra pattern (vagyis érdemi frissítések) stb. teljesen hanyagolják. Ha új funkció kell, vegyél új vázat. Az új vázakból meg kihagynak pár olyan funkciót, ami az elődben benne volt... Szóval megértem az abajgókat, mert a Sony tényleg lehetne figyelmesebb is a felhasználóival szemben - de inkább ezt érzem problémának, mint az évek óta szajkózott "nincs-obi-a-rendszerhez" mantrákat...

(#60) #68487936 válasza tailor (#59) üzenetére


#68487936
törölt tag

E tekintetben minden gyártó pédát vehetne a Fujiról! Ők gondolkodnak a legkevsébé fogyasztói társadalom fejével....

(#61) Bogyó bá' válasza .mf (#20) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Ugye tudod mit mondott a svéd bakter, amikor a vonat levágta a lábát?
"Hát a f***om nem kéne?!"(I) :))

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#62) konyi79 válasza Stauffenberg (#57) üzenetére


konyi79
addikt

Sony fan :DDD -Nem gondoltam volna az leszek egyszer :U

Valójában nem a te érveid ellen védem a sonyt, csak a nincsensemmirákompaktjobb dumát azért lassan kinőtte a rendszer szerintem.
Amivel nagyon egyet tudok érteni, az aps-c vonalat nem feltétlen olyanoknak csinálják, akik többet látnak a fotózásban. A konzumer elnevezésed itt talán elég helytálló. A ff vonalon meg nincs konkurenciájuk jelenleg, szóval nem erőlködnek.
Te látsz egy vázat ami jó, annál is jobb szenzorral. És keresed az eléképzeléseidhez a tökéletes üvegeket. Meg többen itt a Ph-n.
Én elmegyek túrázni, és csinálok egy nap akár 150 képet, te lehet ültél volna 2 órát a hegytetőn 3 képért várni a legideálisabb fényeket. És erre nekem messze elég a sony, ritkán terhelem magam RAW-al, elég nekem az sRGB. Nem keresem a milimétereket, ha az 50f18 rövid a gyerek ballagásán, rálépek az előttem álló sarkára addig bámulom a keresőt. :B
Amire neked kell lehet jobb a fuji, viszont árban is megkérik ezt a különbséget, amit a konzumer gondolkodás helyetti art hozzáállásért meg egyedi stílusért gondolnak.

(#63) Stauffenberg válasza konyi79 (#62) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Egyáltalán nem kell magadra venni, nem is neked címeztem azt a posztot.

Meg igazság szerint nem emlékszem, hogy bárhol írtam volna olyat, hogy senki ne vegyen Sony-t.

Én is használok Sony technikát, ott ketyeg a Fujifilm vázamban és imádom. Számomra a Sony inkább technológia előállítóként kiemelkedő, igazi innovátorok, 100% elismerés illeti a mérnökeiket, de tényleg. Ha már rólad lepereg a Sony-fan jelző, akkor rólam nem, én nagyon kedvelem a gyártót, csak épp amit a saját rendszerével művel az nem áll össze.

Teljes káosz, hogy mit is akar csinálni, mi a jövő, nincs következetesség benne, így meg nehéz hosszú távra tervezni. Leírtam egyszer, kétszer, háromszor, n+1 alkalommal, hogy mi a bajom velük. Ráadásul az FF vonal megjelenése óta félő, hogy az APS-C méginkább hanyagolva lesz. Nekem FF-re nincs szükségem és aki MILC-et akar, azok többségének sem, persze ettől még tök jó, hogy van. De nem szeretnék egy "csúcs APS-C" vázra FF üvegeket tekerni, amik feleslegesen nagyok.

(#64) konyi79 válasza Stauffenberg (#63) üzenetére


konyi79
addikt

Nem vettem magamra.
És lehet attól sony fan vagyok (TV, hifi, PS3-4; nexhegyek az üveghegyeken túl stb... :B )
Azzal meg amit TE írsz nagyrészt egyet is értek, csak beszélünk róla (otthon senikit nem érdekel :F ) Erre jó a fórum.

(#65) #68487936 válasza Stauffenberg (#63) üzenetére


#68487936
törölt tag

Azok akik Sony rendszert használnak jogosan hördülnek fel ha olyan véleményeket olvasnak, hogy ez a rendszer semmire nem jó, használhatatlan és még az almás telefon amiből kiharptak egy kis darabot is jobb képet készít, hiszen abban legalább van objektív....
Ez egy lejárt recsegős lemez és sok esetben ráadásul olyanok szájából/tollából hangzik el akik a hírekben szerepeteken kivül semmit sem tudnak Nex családról.

Azt el kell fogadni az APS-C nex a FF megérkezésével, hétköznapi, konzumer kategória lesz, már az is.
Globálisan nézve ennek a vásárlórétegnek nem az f1.2 f1.4 obikra van igénye, az egy nagyon-nagyon szűk réteg játékszere lenne…., nem véletlenül nincsenek és nem is lesznek…., azért az 1%-ért nem fognak ebbe pénzt, energiát ölni. Nem akarom ismételni magam de APS-Cre miért nem elegendő f1.8?
Ellenben apró, nagy tudású és globálisan nézvbe megfizethető.

Aki fényképésznek valja magát, vagy igényes amatőrnek az nem fogja ezt elfogadni és a rendszer nem lesz számára vonzó, ezzel nincsen semmi probléma.

Amit írsz el kell ismerni így van, de ahogyan konyi79 is írta nem mindenki lát többet a fotózásban.

(#66) #68487936


#68487936
törölt tag

Ha már így lecsendesedett a topic objektíven a Full Frame Nex-ről, bár talán nem a legjobb hely, de az előzmények miatt mégis.

Igen jelenleg egy mindössze 10 hónapos rendszer, amit alkot egy 4+1 obi választék és 3db váz, mely adapterezéssel bővíthető (bár ebben az esetben oda kompakt méret), emellett támaszkodtak a nagyszámú manual üveget használók táborára. Jelenleg ez a helyzet, de globális szinten mégis siker lett az A7 szeria.

Itt azért gyártói oldalról is meg kellene vizsgálni ezt a kérdést, mielőtt magyarosan lehordjuk az egész rendszert, hogy gagyi, használhatatlan, s…r, stb…. és egy kicsit gondolkodni mielőtt verdiktet hirdetünk…

Eddig az volt a probléma, hogy a FF tulajok egy része is panaszkodott a méretre. Várható volt, hogy ezt a labdát valamelyik gyártó idővel le fogja csapni. A Sony 10 hónappal ezelőtt lépett és megtette az első lépést az A7/A7r később az A7s (ami mellett videós szemmel a legtöbb váz meghajolhat, tisztelet a kivételnek pl GH4) személyében és piacra dobott egy olyan váz hármast, mely a szakma elismerését is kivívta.
Ezzel a mai napig egyedüli a piacon és a konkurencia meg bambult és csodálkozott…

Ellenben nincsenek megfelelő obik hozzá. Mit kellett volna tenni, várni ameddig elkészül a 10-15db objektív parkból álló „kezdőcsomag” a hiányolt obikkal, közben valamely konkurens balról beelőzi az „öteltgazdát”…? Azért ez nem ilyen egyszerű…. egy olyan területen ahol két nagy DSLR piaca, ugyanazzal a technikával nehezen ingatható meg.
Ha nagy fényerejű 1.2 és 1.4 fikszekkel nyitnak, akkor az lett volna a baj, hogy a rendszer drága és a méret sem annyira kompakt. Ugyanez a helyzet a zoomokkal is. Mindössze egy kis rétegnek lett volna vonzó a kezdetekben, nem a tömegeknek. Ne felejtsük, hogy a rendszer nagyon fiatal és mutasson nekem valaki egy olyan rendszert ahol 10 hónap alatt 15-20db obi érkezett és kész is volt a kánaán….

A jelenlegi helyzet egy aranyközépút, ahol a csomag ára kedvező, de mindenki tudja, hogy pillanatnyilag nem ideális, mert egy FF váz igazán fényerős obik nélkül csak fél siker. Ráadásul aki FF-ben gondolkodik az a fényerős lencsékre is tud áldozni. Itt igazat kell adni azoknak akik egyelőre nem pártolják a FF Nex-et és azt mondják, hogy nem pálya mert nem látják a tényeket, csak az ígéreteket hallgatják.

A világ különböző Sony fórumain igen nagy a mozgolódás a témában, mivel mindhárom váz elég meggyőző képességekkel rendelkezik. Akinek azonban nincs feles 2500Euroja egy A7+55f18 párosra (ami obi egyértelműen a rendszer legjobbja) az pillanatnyilag nem ugrik bele, pontosan azon indokok miatt amelyek itt a topicban is elhangzottak.

Emiatt a legtöbben kivárnak a második szériás vázakig (ami egyben várhatóan árcsökkenést is hozz magával), akik mélyebben érintettek a fotózásban. Akinek van pénze a világon az pedig a 24-70f4-el is megveszi az A7-et és boldogan használja a „kompakt” FF-et.
Itt is érdemes megállni, mert a Canon 24-105 f4L obija nem népszerű, dehogynem…, megint miről beszélünk, egy átlag fényerővel rendelkező alap zoomról FF vázakra….
Gondolom a Sony-nál is megvizsgálták, hogy nem e lett volna jobb egy 24-105 f4 nyitni, de biztosan itt is a méret szólt közbe. Pillanatnyilag a FF tekintetében a Ca/Nikon jobb vételnek tűnik, jelenleg, de még az A99 Sony SLT is az objektív park végett, de a Sony az E bajonettben látja a jövőt és valószínűleg nyereségesen kívánják üzemeltetni ezt az üzletágat.

Ráadásul a DSLR piac zsugorodik a Milc piac növekszik, a legutóbbi statisztikák alapján. Az említett két óriás fórumain lehet olvasni, hogy panaszkodnak az egy helyben topogásra, már-már mániákusan képzelnek el vázakat (7D mk2, D400)…., melyek talán az idei Photokina idején befuthatnak. Egyelőre ez a meseóra kategóriája…., ami vagy lesz, vagy nem. Egyedül a Canon az EOS-70Dvel tudott valami újat felmutatni a Dual Pixel AF-el, ezzel szemben a Sony folyamatosan innovatív termékeket jelentet meg.

Hosszú távon azonban a Sony FF Nex-ben komoly a lehetőség. Ha kihoznak egy A9 és A5 (nevezzük ennek őket) vázakat amely profibb és az átlagember irányába is jobban megnyitja ezt a rendszert és addigra befutnak a beigért obik, akkor a két nagy komoly konkurenciával fogja szembetalálni magát, ha nem fejlesztenek.

A Sony leg innovatív cég a piacon jelenleg, ahol az elektronikai fejlesztés jóval gyorsabban haladd, mint az optikai, ami nem egy egészséges egyensúly, ami a problémákat is okozza. Beszélgettem egy-két fotóssal és ők is azt mondták, hogy jelenleg a Sony-ban látják azt a céget amely inkább a jövőt jelenti, mert a Ca/Nikonnál az egyben állást érzik, nem a toporgást. Azért ez érdekes mert egy profi más szemmel nézi ezt a világot, mint egy átlag felhasználó.

A vízválasztó az elkövetkezendő 6 hónap lehet. Több szakkialítás is lesz, ahol lehet domborítani.
Az idei Photokinara a legfrissebb hírek szerint elsősorban obikkal készül a Sony látván, hogy e területen van mit bepótolni. A Zeiss már bejelentette, hogy hamarosan érkeznek az új fejlesztésű manual üvegei.

(#67) tailor válasza #68487936 (#66) üzenetére


tailor
őstag

Bizony, újabb csemege az FE felhasználóknak:

Arany árú MF Zeiss fixek - pont, amire vártunk! ;]

[ Szerkesztve ]

(#68) Stauffenberg válasza #68487936 (#65) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Menne a beszélgetés csöpögő demagógia és mellébeszélés nélkül is? Mert egyébként Tőled ebben a topikban még egyetlen egyszer sem olvastam olyan posztot amivel nem olyan dolgokat akarsz a kritikusok szájába adni amit nem mondtak.

iPhone? Telefonos fotózás? f/1.2 objektívek? Nem elég az f/1.8?

MIVAN?

Ember, pont arról beszélek, hogy a Sony TÚLNYOMÓRÉSZT konzumer, belépő vázakat gyárt, ezzel szemben az objektív kínálat TÚLNYÓMÓRÉSZE a professzionális felhasználóknak szól. Te itt azt akarod előadni, hogy mi az f/1.2 objektíveket hiányoljuk, de ilyet senki nem mondott, sem én, sem más. A Sony legnagyobb baja, hogy vázból FŐLEG amatőr szintűvel van tele, míg objektívből meg FŐLEG profival. A kettő valahogy nem áll össze.

De már látom, erre is mindjárt jön a repost, hogy mi azért vartyogunk, hogy miért nem adnak ki inkább több f/1.2 objektívet, sőt inkább legyenek f/0.95 objektívek és az is kerüljön maximum két rekesz sör árába, mert ami drágább az szar. Hát persze, ezt akarjuk mondani. Igaz nem írjuk le, de Sherlock Holmes átlát a szitán, kiszimatolja, hogy valójában erre célozgatunk.

Utálom egyébként amikor valaki ki akar provokálni egy kövér személyeskedést. Szóval ha nem megy az értőolvasás meg a demagóg bullshit mellőzése, akkor inkább csukd be az internetet.

(#69) #68487936 válasza Stauffenberg (#68) üzenetére


#68487936
törölt tag

Én nem kívánok senkit és semmit sem provokálni, pusztán, mint a rendszer felhasználója próbálok véleményt alkotni, hozzászólni. Az én véleményem egy a sok közül, ami nem belemagyarázás, hanem reagálás a már elhangzottakra, akár a te, akár más szájából.

Többedmagammal elfogadhatatlannak tartom azt, hogy jópár fórumon gyakorlatilag legagyizzák ezt az egész rendszert…, és a legtöbben megmagyarázzák, hogy igen is nincs létjogosultsága és konkrétan használhatatlannak tartják.

Ha visszaolvasol egy-két hangos véleményalkotó fényerős obikat (ebből én azt a következtetést vonom le, hogy az f1.8 fiksz és az f4 zoom nem elég fényerős, nem megfelelő) hiányol és konkrétan egyesek egy bridge géppel és kompakt gépekkel próbáltak párhuzamot vonni. Emellett hangosan ordítja a fentebb leírtakkal egyetemben….

A Iphonos példám egy irónia kívánt lenni azok véleményére akik azt mondják, hogy nincs objektív ehhez a rendszerhez….

Kár ezt itt ebben a formában az internet faliújságján folytatni, mert itt úgy is mindenkinek óriási az önbizalma és könnyen kiforgatják az ember szavait.

(#70) #68487936


#68487936
törölt tag

Amit viszont szívesen meghallgatnék tőled vagy bárkitől, hogy Te (aki úgy gondolom a hozzászólásaidból, nem egy tapasztalatlan kezdőt testesítesz meg) milyen objektív parkot várna el a Sonytól. Miben változtatnál/tok és mivel egészítenéd/teki ki (tartozékok) ezt a rendszert, szériát APS-C vonalon…., hogy efogadhatóvá válljon számodra/tokra?

[ Szerkesztve ]

(#71) Stauffenberg válasza #68487936 (#70) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Én leírtam már többször is, hogy az én bajom a kiegyensúlyozatlanság.

14 db amatőr-konzumer fényképezőgép áll szemben 3 db közép-felső kategóriással. Van egy-két megfizethető darab az előbbi csoporthoz, de a többi valamilyen 1000+ dolláros Zeiss csodabogár. Azt mondod, hogy ez a rendszer tökéletes az amatőröknek, hiszen ők nem akarnak f/1.2 objektíveket vásárolni. Csak az utolsó kijelentéssel tudok egyetérteni, ez való igaz, csak éppen az is, hogy az amatőrök 1-2 ezer dolláros Zeiss objektíveket sem akarnak vásárolni.

Én úgy fogalmaznék, hogy ez a rendszer azoknak az amatőröknek jó, akiknek untig elég az az egy-két megfizethető üveg amit kínál a Sony (eddig mindenki ugyan azzal a 3-4 objektívvel példálózott). Ők még véletlenül sem egyenlőek a "mindenki" nevű halmazzal, amire a legjobb példa a többi MILC/DSLR rendszer népszerűsége, elvégre ha ez lenne a legalkalmasabb rendszer, akkor erre ruháznának be a legtöbben. A Sony jó helyen áll a MILC piacon eladott példányszámban, amit leginkább az amatőr-konzumer gépeinek köszönhet (hiszen valósággal floodolja a piacot), majd ezt a rengeteg embert elegánsan levegőnek nézi és a Zeiss-el karöltve dobálja ki az APS-C/FF objektíveket (mostanában csak utóbbi van napirenden) 1000+ dolláros árcédulákkal, amit ez a réteg garantáltan a büdös életben nem fog megvenni.

Jók ezek a 35mm f/1.8, 50mm f/1.8 objektívek, nem is drágák. Na ezekből kellene több, hogy érezni lehessen, hogy ha már ennyire sok vázat ad ki alájuk, akkor a rácsavarni valóból is bővíti a kínálatot. De az FF mellett ez esélytelen, tipikus Canon-Nikon szindróma, prioritást az FF élvez, APS-C meg letojva.

(#72) konyi79 válasza #68487936 (#70) üzenetére


konyi79
addikt

ÉN már kezdem is! Kellene egy fényerős tele aps-c vázra, ami legyen félúton méretben az 55-210 és a 70-200 között. Legyen bitang éles a végén, nem bánnám a 9 lamellát ha megtartják, a többi 7-es aps-c obival szemben. Dobják 800 tojró környékén és vevő leszek, egyből bosszantanám Parcit vele, a kedvéért az 5n-en mutogatnám (bocs Parci :)) )
Persze akkor valaki hiányolna egy 85mm fixet stb. De az egész dolog annyira szubjektív már kinek mi kell, mi a sok árban, tiszta felesleg ennyire erőlködni rajta.
Nagyjából minden megvan, de mind kompromisszumos. A 16 jó 24 meg elég fényes, de iszonyat a minőségbeli szórása. A 30 makró rövid is meg nem éles, a 20 az ugye 30 nem 35; a 35 ugye 53 nem 50; az 50 ugye 75 nem 85; a tele vége meg akkora fekete lyuk, beszippantja a napot is; stb leszarom... Van aki nem szarja le, az nem veszi.
Jó cuccok a nexek, de vannak jobbak is. Meg aztán sokkal rosszabbak. Eladó mind, a milcek nem lesznek olcsóak mostanában. Ha valaki budget akar építeni rendszert, vegyen egy d5300-at, meg bagóért felépíti magának a dolgot használt kiváló obikból.
Ami sokkal inkább elkeserítő nekem, mi a f***é' szutyok műanyag az 5100 is, az 5n óta nincs egy igazi frankó fémvázuk.

(#73) #68487936 válasza Stauffenberg (#71) üzenetére


#68487936
törölt tag

Ha összeszámoljuk az APS-C kínálatot (szigorúan a Sony objektívekkel, kihagyva a 3-3db Zeiss Touit (saját) és Sigma) darabokat, akkor a következő drágább üvegeket találjuk: 24f18 (800Euro) és a 1670z (900Euro) az-az a 2db Zeiss üveg. Ezen kívül van 3db relatíve drágább darab: 1018f4 (700Euro), 18105PZG (500Euro) és a 18200PZ (1000Euro). Az utóbbi 2db motoros obi és a 18200-nek van egy 600 és egy 700Euros, nem motoros verziója.
A 18200PZ örült áron van, elismerem. Külön nem nagyon lehet eladni max mint kit-objektív a VG kamerákhoz, esetleg egy-két korai VG tulajnak, mint upgrade. A 1018/f4 és a 18200-ak a többieknél is hasonló árakon fut.

Erről az oldalról nézve a DSLR tulajok előnyben vannak, mert a rendszer is öregebb, szélesebb körben elterjedt és ezáltal a darabszámok is nagyobbak, melyek kihatással vannak az árakra. Ez tény, ellenben a Milc vázak kompaktabbak, ami mindig is a kulcsot jelentette a témában.

Ha így vizsgálom a kérdést, akkor nem tudok veled 100%-ban egyetérteni. Megvannak a szükséges darabok, amelyek valóban kiegészítésre szorulnak, de ettől egy igen széles körnek használhatóvá válnak. Egy esetleges 18135f3.5-5.6 (erre a 18105Gf4 után kevesebb esélyt látok, remélem tévedek) nem videós obi jól jönne, és ahogyan konyi79 írta egy fényerősebb tele az 55-210 és 70200 mellé. Egy esetleges 85f18 vagy nagyobb gyújtótávolságú fiksz létjogosultságán lehetne vitatkozni, hogy mennyire van erre igény. Sztem nem a fontos darabokhoz tartoznak, legalábbis APS-C Nex-en. Ha lenne, jó lenne, de nem emiatt sír leginkább a többség.

Ha viszont a 35f18 alatti üvegeket nézem, egyet kell, hogy értsek, részben, de nem teljes egészében. A nagylátó kínálat végül is adott, de egyik oldalról magas árazású Zeissel (24f18 és a 12f28 saját Zeiss Touit), részben „elfogadható” minőségben 16/20 f28, de olcsón. A 1018 pedig jól sikerült obi, de fiksz f4 ami árnövelő (ellenben hasonló árfekvésben a többi hasonló üveggel) tényező.

Ide valóban kellene több, nem Zeiss objektív, minőségben a 35/50f18-al megegyezővel, mert kiegészülve a 1018f4-el nem lenne rossz. Egyedül a különc a 12f28 a Zeiss saját obija, mert kifejezetten APS-Cre ilyen fiksz nagylátó nincs (én legalábbis nem találtam,legközelebb a Fuji 14/f14 található, hasonló árban), ahol pedig van, csak FF-re, így hát 12f28-at ki is venném a hiánylistáról.

Ahol viszont nem tudok vitára kelni veled és el kell ismernem az érveidet az a macro vonal A 30f35 rövid, nem fényerős, ellenben olcsó a maga 200Euros árával. A másik véglet a Zeiss saját Touit 50f28 darabja a 900Euros árával.

Én egy gondot látok ebben a kérdésben, hogy aki kifogásolja a rendszert, azt kihagyja a számításból, hogy a Nex 100%-ban nem azokra épít, akik vesznek egy vázat és kiépítenek egy obi parkot annak minden finomságával, hogy lefedhessenek minden területet (mint pl DSLR tulajok) és maradéktalanul hódolhassanak a szenvedélyüknek. Inkább azokra, akik vettek egy DSLR szettet egy-két népszerűbb fixszel, nagy ritkán nagylátóval, de elégedetlenek voltak a mérettel és a súllyal. Az alapkoncepció biztosan ez volt.
Itt kellene dönteni a Sonynak, hogy a különböző vázaival (E-A bajonett, APS-C, FF) kit is célozz meg, mert a vázakban elég nagy a tartalék és a hiányzó objektívekkel egy szélesebb kört lehetne megszólítani a kompakt mérettel.
Nem reménytelen eset ez a rendszer, viszont lehetne jobb, de lehetne ennél rosszabb, is, mint ahogyan más gyártóknál látni. Ebből a szempontból a Fuji csinálja a legjobban, lassan, de biztosan lépkedve építi fel a rendszerét, minden igényt kiszolgálva, ott viszont még inkább gondot jelent a magas ár.

(#74) Balli


Balli
őstag

Nagyon elgondolkodtatott most ez a gép...
Van egy Nikon D90 gépem, 3 obival, vakuval. Ez a kis amatőr DSLR rendszer nekem bőven elegednő, elégedett is vagyok vele, DE...

1.) Mostanában a videó felvevés nepszerűsége megugrott, fontossá vált. Ezt komolyabb eszköz híján eddig okostelefonnal (Iphone) oldottuk meg. Baba, családi és egyéb összejövetelek felvétele, és bejött a képbe a videóvágás.. kis klippek összegyúrása a felvett videó és képek alapján. Nem kell profi rendszer, de azért egy jóval komolyabb videófelvevő eszközt szeretnék.
2.) Elegem van sokszor a D90 cipeléséből. Van még egy régi kis kompakt gépem, de az annyival rosszabb képeket csinál, hogy inkább sokszor cipelem még akkor is ha nem megyünk semmi komolyabb eseményre. Csupán a Nikon 18-105 kitobi kicsit ugyan, de nehezebb mint ez az 5100 kitobival, aksival.

Ez a kis MILC gép jó lenne mindkét problémámra, simán a kitobival és plusz egy 30mm fixel (első körben legalább is). Igy végre lehetne egy igazi második gépem, és a D90-t csak komolyabb eseményekre, vagy beltéri, szürkületi/esti fotózásra vinném csak (ami jóval kisebb arány) minden másra ott lenne ez, nem kellene cipekedni. Illetve végre lenne egy jó videófelvevőm, nem szeretnék külön videókamerát venni. S igy a videókamera es fotógép egyben lenne, nem külön eszközön.

Egy dolog elgondolkozatott, az ez a videó: Sony RX100 Mark II vs III 1.32mp-től hasonlítja össze az XAVC S 50 Mb vs AVCHD24 Mb közötti különséget a mostani és előző generációs Sony gépen. Szemmel láthatóan szebb, élesebb képet ad az utóbbi, ha hihetünk a videónak. Ez létezhet? Olvasgattam, de még mindig nem teljesen tiszta az 50Mb előnye a 24Mb-hez képest ugyanazon az 1080p felbontáson, illetve ez az XAVC S kodek sem, ha ezt valaki eltudná magyarázni megköszönném :)

Athens 2004

(#75) p_adam válasza Balli (#74) üzenetére


p_adam
addikt

Leginkább lassabb mozgásnál látható egy gyengébb kodeknél kicsit jobban látszik a tömörítés.

De a java igazán csak akkor látható, ha valaki elkezd vele utómunkázni (kicsit arrébb tolni az expót, árnyékokat, színeket kontrasztot stb.) az AVCHD sokkal hamarabb "szétesik". Kicsit hasonlít a jpeg vs raw összehasonlításra, több tér marad állítgatni.

Kicsit rejtélyes hogy miért ilyen a videó, talán nem volt jó a profil v. túl lassú volt a használt kártya (bitrate throttling) vagy vmi más, mindesetre ez inkább mérvadó összehasonlítás a kettő között ugyanazzal az AVCHD kodekkel, az újabb jobb, bár nem sokkal és XAVCS-el kicsit még jobb lenne.

Egyébként annyira nem a kodek a mérvadó, hanem a szenzor + hogyan olvassa ki az adatot videónál. Az A5100 nem olvassa ki a teljes szenzort ezért a legjobbakkal nem versenyezhet de meg így is elég jó és cserébe meglepően jó a rolling shutter, tehát mozgásnál nem esik annyira szét a kép mint más gépeknél (de stabilizált objektív így is nagyon ajánlott hozzá és a gyors fókuszt is csak az SEL35F18 tudja az egész területen, a Sigmák csak a középső ponton)

Persze az lenne az igaz ha a Sony csinálna egy 12 MP körüli APS-C kamerát, az lenne az igazán ütős. De nem fog, mert akkor nem tudná eladni az A7s-t...

(#76) Balli válasza p_adam (#75) üzenetére


Balli
őstag

Köszi szépen! Ez is új, hogy fix obival jobban tartja a képet mozgás esetén, gyorsabban fókuszál. Hasznos info. Egyébként nem igazán ismerem ezt a MILC szegmenst, ha tudtok megfontolandó más alertnatívát ebben a kategóriában azt szívesen veszem.

Athens 2004

(#77) p_adam válasza Balli (#76) üzenetére


p_adam
addikt

Nem a fix objektívek, hanem a Sony objektívek amik ilyenek a többi korlátozott.

Az objektívbe épített stabilizálás videónál kicsit természetesebb mint a szenzor alapú. Viszont a hátránya meg az, hogy belehallatszódhat a zaja a beépített mikrofonba külső mikrofont meg ezekhez nem tudsz csatlakoztatni, külső felvevő meg elég macerás...
Bár ezt csak az SEL35F18-nál vettem észre az SEL1855 és SEL1650-nél nem szóval ezek amik legjobban ajánlhatók, a kettő közül nem tudom melyik stabilizálása jobb de azt választanám, (legalábbis nappali videókhoz ahol nem fontos a mélységélesség).

Most erre talán per pill ez a legjobb választás de ez hamar változhat.
Pl. a Panasonic GM1 is elég jó videót készít csak a legtöbb objektívvel túl kicsi a váz, de ott van még a G6, stb.

(#78) Stauffenberg válasza Balli (#74) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

"Igy végre lehetne egy igazi második gépem, és a D90-t csak komolyabb eseményekre, vagy beltéri, szürkületi/esti fotózásra vinném csak"

Ja, régen én is pont így gondolkodtam, aztán a nagy dög csattogó egyszer sem jött sehova már, csak a port fogta. Mellesleg nem látom be, hogy miért kellene esti-szürkületi fotózásra a D90, hiszen az A5100-ban lévő szenzor generációkkal frissebb, a D90-hez képes űrtechnológia, főleg ami a jel/zaj arányt és a dinamikát illeti.

(#79) Balli válasza Stauffenberg (#78) üzenetére


Balli
őstag

Esti-szürkületi kültéri fotózásra, elsősorban a vaku miatt gondolnám, hogy a D90 + Nikon SB900 szett azért jobb választás lehet ha eseményt fotózok, azaz embereket (ezek a témáim álltalában)... és itt jöhet szóba, amit még az elején irtral, hogy a vaku papucs hianyzik az 5100-rol.
Mert ha az meglenne, akkor akar ki is valthatna teljes egszeben a D90-t? Nappali, illetve esti csendélet fotózásánál gondolom igen, de beltéri, esti eseményfotózásnál is?
Neked melyik gép lett az, ami kiváltotta az öreg csattogót?

Athens 2004

(#80) Stauffenberg válasza Balli (#79) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Én Fujifilm rendszeren ügyködök, itt minden gépen van rendes vakupapucs, de én már a DSLR tetejére sem tudom mikor tettem utoljára rendszervakut, én a rádiós kioldóval elsütött vakuk híve vagyok, akár úgy, hogy kézzel eltartom magamtól.

Ha Sony-t akarsz, akkor érdemes az A6000-re rámenni a vaku miatt, vagy ha tudsz az USA-ból szerezni kifutó, rettentő olcsó NEX-6-ot, akkor azt, konkrétan 100k HUF körül van a váz, ami akkor is megéri ha veszel mellé egy használt 18-55 vagy 16-50 objektívet 100 dolcsiért. De akkor persze nem lesz olyan fasza AF rendszered, ami már tényleg alternatíva a DSLR mellett, ez csak az A6000-ben és az A5100-ban van eddig.

De megnézheted a korábban javasolt Panasonic G6-ot. Videóban elsőrangú, tényleg nagyon jó gép, maga a váz átmenet a DSLR és a MILC kategória között (méretben és fogásban), de legalább van rajta egy jó minőségű EVF is, szabadabban hajtogatható a kijelzője. És az objektívek sokkal kisebbek és kompaktabbak, mint amit APS-C-re tervezni tudnak.

(#81) Balli válasza Stauffenberg (#80) üzenetére


Balli
őstag

Vajon ezzel az a5100-hoz működhet a rádiós kioldóval elsütött vaku? Nem akarok minden áron Sony-t, de ebben a MILC kategórában eléggé elöl vannak a konkurenciához képest, ha mind a fotózás és videózás fontos szempont, nem nagyon van alternativa ahogyan en most latom. Ennél nagyobb méretet meg nem szeretnék, ezért nem is szimpi a G6. Az A6000 még nagyon elgondolkodtató, az egy jó választás lehet..

Athens 2004

(#82) Stauffenberg válasza Balli (#81) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Az A5100 tetejéről eltűnt a Multi Interface csatlakozó, ebbe lehetett beledugni olyanokat, mint a Sony által gyártott mikrofonok, vakuk, EVF, illetve létezett hozzá nem eredeti kiegészítőként vakupapucs adapter. Valami Multi feliratú bigyó van az A5100 oldalán, de fogalmam sincs ez mire jó, a Sony hivatalos oldalán sincsenek kiegészítők hozzá. Szóval ezzel a vázzal szerintem nem tudnád rádiós kioldóval sem elsütni a vakudat.

(#83) Rosep


Rosep
senior tag

Ha már itt tartunk, valamelyik Sony vezetéknélküli kioldó/távirányító működhet vele?

(#84) p_adam válasza Rosep (#83) üzenetére


p_adam
addikt

Nincs rajta infravörös vevő...ezért vagy az opcionális gyári vezetékes kioldó, vagy okostelefon.

(#85) konyi79 válasza Stauffenberg (#82) üzenetére


konyi79
addikt

Az a multi izé az usb távvezérló, amibe egyelőre az RM-SPR1 távvezérlő való, vagy PC-ről lehet távvezérelni a sony honlapjáról letölthető programmal usb kapcsolaton keresztül.

(#86) Rosep


Rosep
senior tag

Egy webshopban már 200-ért adják 16-50-el.

(#87) #31733248 válasza Stauffenberg (#12) üzenetére


#31733248
törölt tag

Végigolvastam a vitátokat és részint egyetértek azokkal, akik lyukasnak tartják az objektív kínálatot. Bár nem ismerem a piaci igényeket, gyanítom, hogy a legtöbben a SEL 16-50-et fogják a gépen hagyni, a vevők többségének szerintem nincs igénye annál többre, jobbra. Főleg itt, Magyarországon.

A saját példám: jó képminőségű, tisztességes szolgáltatásokat kínáló, nagy szenzoros, de kis méretű fényképezőgépet kerestem, lehetőleg fémvázas kivitelben. Egy használt (mégis új, cserekészülék volt) NEX-5N lett belőle, az egyik fórumtársunktól vettem 65 ezerért. Egy SEL 16-50 lett az a kompromisszum (jó állapotú, használt, 38 ezerért), ahol a méretet és a minőséget egyben el tudtam fogadni (ez utóbbinál azért nyeltem egyet). Három fix f2.8 Sigma objektívet (19, 30, 60) szeretnék hozzá venni, amit képminőségben azok tudnak, az a magamfajta hobbifotósnak bőven elég lesz. Ha megnőnek idővel az igényeim (mondjuk 26 megapixeles vázat akarok), akkor talán veszek egy jobb Zeisset használtan, addig jó így. Egy-két régi, olcsó adaptert veszek még hosszabb méretben, egy Helios 44-2-t hobbi célból, nekem ennyi elég lesz, hiányérzetem egyáltalán nincs.

Úgy érzem, jól döntöttem, a géppel elégedett vagyok. Jobb (szintén Sony E) vázat majd csak akkor veszek, ha megjön az étvágyam, :) lesz fémvázas és leesik az ára, a NEX-5N az igényeimet bőven kiszolgálja.

[ Szerkesztve ]

(#88) konyi79 válasza #31733248 (#87) üzenetére


konyi79
addikt

Ne gyúrj a több megapixelre, semmivel sem leszel előrébb. 10-nél több a 16., de 16-nál a 24 nem igazán. Főleg az alapzoomon.Nekem az egyetlen üveg, amin néha kevésnek éreztem a 16MP-t, az a 1018 volt. Ha megfogadsz egy tanácsot, első fixnek nem a sigmát, inkább az 50f18-at nézed, mostanában már elég jó áron hozzájutni. Prsze ha érdekel az 50 mm.

[ Szerkesztve ]

(#89) #31733248 válasza konyi79 (#88) üzenetére


#31733248
törölt tag

Nem is gyúrtam rá éppen emiatt, hiszen elégedett vagyok a NEX-5N teljesítményével. Az 50 mm-es fix nagyon tetszene, de (nekem) túl rövid sajnos. Holnap a 30 mm-es Sigmát veszem át, a neten látott fényképek alapján igencsak meggyőző volt.

(#90) konyi79 válasza #31733248 (#89) üzenetére


konyi79
addikt

Jók a sigmák képminőségre, színre is meg minden, de ha legalább nem 2.8-ról indulnának vagy a stabi lenne bennük...
A 60 járt a kezemben, jobb portréra a 60mm az biztos, de ott is pont a fényerő, hiába jó amúgy. Az 50f18 pont a háttér elkenésében teljesít kiemelkedően, ezért nekem megmaradt.

(#91) semmiho


semmiho
tag

Felkeltette a gép az érdeklődésemet. Fura, hogy alig egy helyet találtam pár perc netes kereséssel, ahol kapható Mo.-on... Mindegy; a Sony DSC-RX100 III, Panasonic Lumix DMC-LX100 közt vacillálok egy hete - természetesen ezek sem igazán kaphatóak még itthon, illetve RX100-ból az eggyel régebbi, II-est találtam.
A cserélhető objektív nem volt fókuszban eddig, de ki tudja, lehet, jól jön még a cserélhetőség. Mivel többek közt (extrém) kerékpáros MTB és gyalogos túrákra vinném, havas, jeges körülmények közt is használnám, gyakori éjszakai fotózáshoz (ehhez egy "gorilla" állványt hordok magammal, általában). A gyári objektív nekem bőven elegendő és az sem zavar, hogy az objektív miatt nem annyira kompakt. A photographyblog.com tesztje és tesztfotói meggyőzőek.

Létezik ehhez a géphez olyan tok, ami teljesen védi a gépet? Az LCS-EBD kódú tok az sajnos nem ilyen.

(#92) konyi79 válasza semmiho (#91) üzenetére


konyi79
addikt

Ha ilyen extrém igényeid vannak, inkább nézz szét a oly tough sorozatában, vagy hasonló legalább időjárásálló kompaktok között. Messze nem ezt hozzák képminőségben, de nem kell folyamatosan aggódnod baja lesz, ha elered az eső dugdosni, nehéz terepet mászva megint csak óvni...
Bizonyos körülmények között elő sem vennéd, mert tuti halál neki. Bizonyos pontnál meg az a fontos a kép elkészüljön, nem az mivel. Hidd el, nem a sonyról akarlak lebeszélni, tapasztalat.

(#93) gonger


gonger
senior tag

Sziasztok,
Egy régi Lumix TZ8-as kompaktot szeretnék váltani, utazáshoz (videózni is) napi használatra és igen, olykor szelfire :-)
A 24mm-es nagylátószög tetszik, arról nem mondanék le, kb 100 e körül kerestem gépet. Alapvetően kompakt méretben gondolkodtam, DSLR-t nem vinnék magammal, egy ideig D70-et használtam, de a szemüvegem miatt nem is tudtam rendesen használni a keresőt, tehát nekem nem gáz, hogy csak LCD van.
A Sony Alpha 5000L-esre csak most találtam rá, Samsung NX300-as van hozzá hasonló áron és tudással.A 20 megapixel nekem bőven elég.
Inkább csak külföldi teszeteket és youtube bemutatókat találtam, ott nem kapott annyi negatívumot, mint itt az alap 16-50-es kitobi.
Nekem a cserélhetőség nem mérvadó, bár lehet élnék később a lehetőséggel, inkább azért mennék a MILC felé, hogy nagyobb szenzorral tudjak dolgozni.
Az Alpha 5000-es (16-50mm) most a MM-ban 110 e Ft, ennyit még adnék érte, többet nem szívesen költenék gépre.
Szerintetek jó vétel az a modell ennyiért? Van valami hátránya, amit figyelembe kellene vennem?

előre is köszönöm!

(#94) 8Kevko


8Kevko
újonc

Sziasztok. Szeretnék egy kis szakmai tanácsot kérni. Milyen gépet ( fotó-videó ) ajánlotok drónra. kb. 150e-t szánok rá

(#95) keke25 válasza gonger (#93) üzenetére


keke25
csendes tag

Szerintem az A5100 géppel elégedett leszel. Nekem nagyon tetszik a kompakt mérete és a képminősége. 2016-ban volt egy A5000 gépem amit eladtam, és azóta is sajnáltam ezt. Ma beugrottam az Auchan-ba és black friday akcióban megláttam 79990 forintért az A5100-at. Azonnal velem jött... :-)

(#96) yatta


yatta
csendes tag

Sziasztok!
Csak konyítok a fotózás technikai oldalához. Új gépet tervezek venni, elsősorban jó minőségű családi képeket szeretnék. A többi nagyon hobbi (makró, tájkép) Megnéztem a felhozatalt és összehasonlítottam néhány gépet (ezen az oldalon :https://cameradecision.com/).
Számomra nagyon meglepő volt,(bár lehet tévedek) hogy a belépő szintű tükrös gépeket (pl. :Canon 4000) már kenterbe verte az 5100-as. Tudom, hogy nincs vakupapucsa és írtátok, hogy drágák hozzá az obik. Én max. 1-et veszek hozzá, aztán lehet menet közben ez megváltozik de majd meglátjuk. Egyedül az optikai kereső hiányával kell megbarátkoznom, de szerintem a képek és a videók minősége kárpótolni fog. 🙂
Szóval számomra rendkívül meggyőző ez a gép.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.