Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) engusz


engusz
veterán

Nagyon sok minden kering az 3dfx körül mostanában. Jönnek ki a driverek, árvereznek kártyákat. Bizonyos oldalak kapnak kártyákat tesztelni, fotózni. Lehet, hogy az nVidia feltámassza a 3dfx-et???

Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

(#2) Vikthor válasza engusz (#1) üzenetére


Vikthor
nagyúr

Hát lehet hogy jól jönne neki az FX bukás után, bár a 3DFx 16 bites színmélységét megduplázhatná :(

~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~

(#3) engusz válasza Vikthor (#2) üzenetére


engusz
veterán

Volt annó szó róla, hogy kis géniuszok ülnek a 3dfx tervezőasztalánál, akiket bekebelezett az nvidia. Lehet, hogy lázadnak? :)

Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

(#4) e-biza


e-biza
őstag

igen érdekes, az nvidiának nem jo ha feltámad a 3dfx. a tervezöemberek egy része szerintem már otthagyta az nvidiát, söt talán már az stb-t. de mi lehet a valós indoka hogy ennyi 3dfx-es hir van? egy merész 5letnek tartom, de mi van ha az nvidia a glide-hoz hasonlo api-t szeretne létrehozni, s mindenkiböl elöhozza azt az érzést, hogy milyen jo volt anno a glide? azt tudjuk, hogy az fx-ekben a shader programok nem directx szabvány, ezért is lehetséges, hogy az ati elveri dx9-ben. lehet ehhez szeretne egy apit mostanság. a cg-t már megcsinálta az nvidia. pénze van böven. dx az elkövetkezendö 2 évig nem várható, ideje lenne közécsapni. de miért hülyeség ez? mert az nvidia és a m$ nagyon jo barátok. az igazság az, hogy nem tudom miért van ennyi 3dfx-es hir.

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#5) Panther


Panther
HÁZIGAZDA

...de honnan kerülnek elő ezek a kártyák?? ;]

[ RIOS Release 5 – multiportal engine by Panther ]

(#6) atus válasza Vikthor (#2) üzenetére


atus
senior tag

De mire mennének 17 bites színmélységgel?? ;]:t

Ez bebizponyított tény, még a TV-ben is bemutatták! - by klepto

(#7) DcsabaS válasza Vikthor (#2) üzenetére


DcsabaS
senior tag

A VSA-100 és így a rá épülő Voodoo-4-4500 és VooDoo5-5000 és VooDoo5-5500, valamint a hivatalosan meg sem jelent VooDoo5-6000 mind támogatták a 32 bit-es true color üzemmódot 3D-ben.

Sajnos viszont csak 0,25 mikronon volt gyártva, és csupán SDR SDRAM-ot támogatott, így relatíve lassú volt és sokat fogyasztott a GeForce256-hoz és később a GeForce2-höz képest, amelyek már 0,18 mikronon voltak gyártva és dögösebb verziói DDR SDRAM-mal voltak felszerelve. Ezzel együtt, a dual-VSA-100-as VooDoo5-5500 versenyben volt még a GeForce2-vel is, ezért jogos a feltevés, hogy ha a 0,18 mikronon gyártott és DDR SDRAM-ot is támogató VSA-101-gyel csináltak volna egy VooDoo5-5500 jellegű kártyát, az még a GeForce3-at is megverhette volna.

Az nVIDIA GeForce sorozatának volt még egy előnye, hogy volt hardveres T'n'L egysége is, ami a VSA-100-ból és a VooDoo5 kártyákból hiányzott. Ugyanakkor életének vége felé csinált a 3Dfx egy szoftveres T'n'L driver-t, ami az első tesztek szerint (gyorsabb procik mellett) igen előnyösnek mutatkozott. Sajnos ebből már nem lett termék. A módszer egyébként ma is aktuális lenne, ugyanis az alaplapi CPU-k egyre gyorsabbak, és a kisujjukból kiráznák azt a geometriai sebességet, ami a hardveres T'n'L-t igénylő játékoknak valójában kell.

(#8) rog válasza DcsabaS (#7) üzenetére


rog
addikt

a sis-nel is ezt gondoltak a vertex shaderekrol. aztan mi lett belole..

(#9) Cefa válasza DcsabaS (#7) üzenetére


Cefa
senior tag

Hát én teszteltem annó egy v4000 ressel a szoftveres t&l-t és semmivel nem lett gyorsabb. Sajnos

Keresel valakit aki lagziba jáccik annak ez míííndent megér érted míííndent

(#10) engusz válasza DcsabaS (#7) üzenetére


engusz
veterán

Ezek szerint normális technológiák mellett lenne kraft a 3dfx-es kártyákban? ;]

Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

(#11) DcsabaS válasza Cefa (#9) üzenetére


DcsabaS
senior tag

Kedves (#9) Cefa!

Bizonyos CPU (vagy inkább FPU) sebesség alatt lassít, fölötte meg gyorsít, de a gyorsulás eleve csak akkor lép fel, ha a kártya is elég gyors (minimum VooDoo5-5500). (A V4000-ről egyébként nem tudok. A legkisebb emlékezetem szerint a PCI-os VooDoo5-4500 volt.)

*****
Kedves (#10) engusz!

''Ezek szerint normális technológiák mellett lenne kraft a 3dfx-es kártyákban?''
Természetesen! Leszámítva a geometriai gyorsítás kérdését, éppolyan gyorsak lehetnének, mint a mai 256 bit-es RAM szélességgel megáldott kártyák (vagy még gyorsabbak, a VooDoo5-6000 szerű, 512 bit RAM szélességgel szerelt kártya esetében). A kép minősége (bizonyos effektek hiányában) viszont rosszabb lenne.

(#12) DcsabaS válasza DcsabaS (#11) üzenetére


DcsabaS
senior tag

Na már én is sajtóhibás vagyok. VooDoo4-4500-ra gondoltam.

(#13) rog válasza engusz (#10) üzenetére


rog
addikt

:)
ugy erted, egy masmilyen memoriavezerlovel, es egy uj grafikus maggal?
;]

(#14) Yutani válasza Cefa (#9) üzenetére


Yutani
nagyúr

Mikor volt az az ''anno''? Mert egy P3-500 proci nem éppen alkalmas egy SW T&L motor emulálására...

#tarcsad

(#15) Yutani válasza DcsabaS (#11) üzenetére


Yutani
nagyúr

SZVSZ a SW T&L gyorsítás egy 4500-asnál is fellépne megfelelő CPU mellett, de ezen nem akarok vitatkozni.

#tarcsad

(#16) tocsa válasza engusz (#1) üzenetére


tocsa
senior tag

''Lehet, hogy az nVidia feltámassza a 3dfx-et???''

Hát aztat itten máma senki se tudhassa biztossan.

Acer Predator Helios 500 Ryzen, Samsung 960 Pro NVMe + GeChic 15.6" kulso monitor a mobil irodahoz

(#17) DcsabaS válasza Yutani (#15) üzenetére


DcsabaS
senior tag

Ha a pixel fill rate kicsi (ez a 4500-as esete), akkor hiába gyorsítanánk a geometriát, eredőben nem sok gyorsulást tapasztalnánk dögös szoftveres T'n'L mellett sem.

(#18) Keitaro


Keitaro
addikt

Hát én anno nagyon fájlaltam ezt a 0.25 mikront ^^
Megnéztem volna a V5-met 0.18 mikronon DDR rammal és magasabb órajellel :)
Egyébként papíron a Rampage shaderei elég erősek voltak. Tényleg a Fear-ről lehet tudni valamit aminek van valóságalapja is?

(#19) Male válasza DcsabaS (#7) üzenetére


Male
nagyúr

Na hogy egy példa legyen a szoftveres T&L-ra: 3D Mark-ban, ha szoftveresre állítom a T&L-ot, akkor nagyobb pontszámot kapok (nem sokkal, de ennyivel teszteket szoktak nyerni a kártyák). Mindezt egy MX400-al és egy 2GHz-es P4-el lehet elérni azthiszem 3DMark 2001 alatt (a 2001 nem biztos, csak arra emlékszem, hogy az volt amelyikben az autós lövöldözés van, meg a Mátrix utánzat).

(#20) DcsabaS válasza Male (#19) üzenetére


DcsabaS
senior tag

Úgy érted, hogy az MX400-as kártyád gyorsabb lehetett szoftveres T'n'L kezelés mellett, mint a saját hardveresével? (Mert ennél ugye kevesebb is értelmet ad a szoftveres T'n'L-nek, hiszen elég, ha a semmihez képest gyorsít (:-).)

(#21) xuldar válasza DcsabaS (#20) üzenetére


xuldar
őstag

Nem azt mondta, hogy gyorsabb, hanem hogy több pontot kapott rá...ha érted, mire gondolok...manapság már nem lehet tudni a vidkártyagyártóknál ;]

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#22) Yutani válasza DcsabaS (#20) üzenetére


Yutani
nagyúr

Talán érdemes ezt lecsekkolni:

[L]http://ares.hardocp.com/article.html?art=MjQz[/L]

Szóval a HardOCP-nál már három éve észrevették azt, hogy a GF256 T&L egysége 1-nél több fényforrás kezelése esetén visszafogó tényező, ahogy a tesztekből kitűnik.
Szóval Male barátunk GF2 MX kártyájának T&L egységét kikapcsolva és egy erősebb processzorral helyettesítve adhat nagyobb pontszámot a 3DMark, bár a cikkben természetesen a 3DMark2000 szerepel. Az pedig DX7-es teszt, ami ugye a T&L motorra lett kihegyezve.
Mondjuk ez a mai 3D gyorsítóknál szerintem már nem nagyon fordulhat elő, de ki tudja... Még nem teszteltem ki a 8500LE kártyámat... :)

#tarcsad

(#23) GeorgeTerror válasza atus (#6) üzenetére


GeorgeTerror
senior tag

off

bocs de ezt nem hagyhatom ki...
Atus Te lelámáztad viktort? naon vicces :)))

on

Kérek mindenkit, olyan e-mail címet írjon az adati közé, amit valóban használ

(#24) tomcs válasza e-biza (#4) üzenetére


tomcs
őstag

kicsit ugy latszik senkit nem igazan erdekelt amit mondasz, meg le7 1 kicsit osszeeskuveselmelet is de attol fuggetlenul le7 valosagalapja. most kezdenek megjelenni a ''logos'' jatekok, ghost master pl nvidiahoz amit mostansag lattam. vannak ezek a nyilatkozatok is itt-ott ''az fx tobbet tud csak a directx ''lebutitja'''', ''az fx tulmutat a directx 9en'' stb stb stb

valamint a lo is elszallt 1 picit, annak idejen amikor a 3d kartyak elkezdtek megjelenni - igaz nem volt valami nagy teljesitmenyuk - de minden engine tudott software-bol is kepet renderelni es egy jobb gepen 3d nelkul azert az sem volt elvezhetetlen. most azert vannak megfizetheto videokartyak mert a highend elegge osszekeveredett a kozep, alsokozep cuccokkal.. kepzeljuk csak el, mi lett volna ha a gf4 ti-t kivonjak a forgalombol amikor elkezd 60 rugo ala menni (4200 ofkoz meg se jelenik) es utana csak mx lenne belole, radeonbol is csak 9000 meg 9700 lenne 8500 meg sehol.. valoszinu hogy a jovo ez lesz csak mas tipusszamokkal es esetleg markanevekkel.. lasd fx 5200, talan radeon 9600 mindenesetre ugy tudom visszafejlodes a 9500hoz kepest de ebben nem vagyok naprakesz

ha kijonne egy vagy tobb ilyen api az reszben jo lenne mert a kartyak jobban ki lennenek hasznalva, viszont nvidia jatek sokkal lassabb lenne atin es forditva detto. magyarul ha nem is teljesen de kialakulhatna egy olyan helyzet ami nagyon hasonlitana napjaink jatekkonzolpiacara...

(#25) Yutani válasza tomcs (#24) üzenetére


Yutani
nagyúr

''ha kijonne egy vagy tobb ilyen api az reszben jo lenne...''

És akkor elvesztené értelmét a DirectX mint platform, amely kifejezetten arra való, hogy a szoftverek egységesen le tudjanak külön optimalizáció nélkül kezelni bármilyen hardvert, amelynek meghajtóprogramja DX-kompatibilis.

Persze a különböző cégek a DX felület mögött olyan megoldásokat és optimalizációkat csinálnak, amilyet akarnak, lényeg a 100% DX-kompatibilitás, így garantálódik az, hogy ugyanúgy elfut pl. az UT2003 ATi és nVidia kártyákon is.

Ez az egységes felület nagyban leegyszerűsíti a programozók dolgát, viszont ugyanakkor be is határolja a lehetőségeiket. Bár a DX9 mintha pontosan arra lenne alkalmas, hogy a programozók a shaderek szabad programozásával minél változatosabb effekteket tudjanak létrehozni.

#tarcsad

(#26) atus válasza GeorgeTerror (#23) üzenetére


atus
senior tag

Parancsolsz? ;]

Ez bebizponyított tény, még a TV-ben is bemutatták! - by klepto

(#27) e-biza válasza Yutani (#25) üzenetére


e-biza
őstag

teljesen igazad van, a glideot nem is szerették,de mivel akkor Ö volt a piacvezetö, kénytelenek voltak irni rá is játékot. a dx nem hiszem hogy amiatt jött volna létre, hogy az ati és nvidia kártyákon elfusson, hanem a sis, s3 kártyákon is ;] azaz minden játékon ami megfelel a szabványnak. egy a gond vele. nagyon lassú szegény. szerintem a közeljövöben kijön az opengl2 elég ujitást fog tartalmazni, hogy egy idöre elegendö legyen. de ezt lehet csak én gondolom igy. amúgy sokszor a programok is hibásak bizonyos téren a dx lassuságáért. ebben segit az nvidia által kifejlesztett cg (c for graphics) programozási nyelve, mely ha minden igaz ati-n is elfut és segit a programozoknak a shderek megirásában.

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#28) tomcs válasza Yutani (#25) üzenetére


tomcs
őstag

le7 kicsit eluralkodott rajtam a pesszimizmus meg ezt a konzolpiacos izet se fejtettem ki elegge de kb ugyanerre gondoltam.. szal olyan foku nem-kompatibilitas szerintem sem lesz mint ps2 es xbox kozott (:)

(#29) Cathfaern válasza tomcs (#28) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Hhmmm...ahogy ismerem a PC-seket, itt sosem lenne ''konzolpiac'' helyzet, inkább megjelennénének a két AGP-s alaplapok ;]

(#30) DcsabaS válasza Yutani (#22) üzenetére


DcsabaS
senior tag

Mindenesetre jól kézben lehetne tartani a 3D kártya gyártók nagyotmondásait hardveres T'n'L ügyében, ha csinálna valaki egy általános és rendszeresen továbbfejlesztett szoftveres T'n'L emulátort.

(#31) rog


rog
addikt

a tnl az nem a gpu altal elvegezheto egyes funkciok gyujtoneve?
a teljesitmeny meg attol is fugg, hogy ezeket az utasitasokat a driver, a dx meg a programozo mennyire hasznalja.
hogy miert kezdtem ezt a hozzasszolast irni? jo kerdes. nem tudok ra valaszolni. de mostmar elkuldom, es megyek hozok egy kavet... :o

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.