Megint adtak a #%'-nak egy pofont, ahelyett, hogy dolgoznának. Senki nem a Valve-től várta el, hogy engine szinten innovatívak legyenek.
"you are a monkey poo-poo"
Megint adtak a #%'-nak egy pofont, ahelyett, hogy dolgoznának. Senki nem a Valve-től várta el, hogy engine szinten innovatívak legyenek.
"you are a monkey poo-poo"
(#2) dr faustus
Egyetértek Gabe Newell-lel, üzletileg hibás döntésnek tartom én is. Bizonyára meg tudták volna oldani az új 3D felületnél, hogy ne csak Vista alatt legyen elérhető. Amilyen jól fogadták a DX 9-et a szoftverkészítők, minden hibája, tökéletlensége ellenére, most annyira negatívan állnak hozzá a továbbfejlesztett, és egyszerűbbé tett DX 10-hez.
Warning: Explicit Content
(#3) greatchaos
valahogy nem tudom sajnálni a mikroszaftot sem, mert elég igénytelen, sőt rettenetes erőforráspazarló oprendszerük egy rakás #>@`# . 2 giga rammal x2 3800+-szal is még lassan bootolt... innentől kezdve jó az a dx9...
(#4) dr faustus válasza greatchaos (#3) üzenetére
Ez, mégha igaz is, semmi köze a DX 10-hez. Nem az a baj a DX 10-zel, hogy technikailag rosszabb lenne a DX 9-hez képest, viszont az, hogy csak Vista alatt használható, szvsz is rossz döntés volt. Persze értem , mi lehetett a háttérben: ez is gyorsítsa a váltást XP-ről Vistára, viszont ebben a formában csak a fejlesztőket hátráltatja, plussz nyűg, amit, mivel az eredménye nem látványos, nem vállalnak be.
Warning: Explicit Content
Előbb utóbb úgyis elterjed majd a DX10! Ha majd megtanulják kiaknázni a lehetőségeit, biztos sokra lesz képes. A DX9-es még most sincs kiaknázva teljesen(ahogy Carmack is mondta) de már érződik, hogy nem sokáig húzza ilyen grafikai fejlődés mellett. Szóval jó lesz az a DX10 csak még várni kell rá egy kicsit, hogy kiforrjon és elterjedjen. Egyelőre nagyon korai volt kihozni...
[Szerkesztve]
A DX9-es még most sincs kiaknázva teljesen(ahogy Carmack is mondta) de már érződik, hogy nem sokáig húzza ilyen grafikai fejlődés mellett.
Mi olyat tud a DX 10, amit DX 9 vagy OpenGL alatt nem lehet megcsinálni? És amit mégiscsak muszáj valahogy megoldani, ha egy játékot nem csak Vistára akarják kihozni?
És mi az, ami nincs kiaknázva DX 9 alatt?
[Szerkesztve]
Warning: Explicit Content
Többek közt én is ezért nem használok Vistát. Mindössze egy-két játék használ DX10-es render módot, de voltaképp azok is DX9-re vannak optimalizálva, úgyhogy még lassabb is a DX10-es mód, miközben grafikailag észrevehetetlen a javulás.
Hiába van DX10-es kártyám 10 hónapja, inkább játszok egy sokkal stabilabb, kiforrott rendszeren, amíg nincsen akkora húzóereje a Vistának. Jelenleg úgy tűnik, a Crysis és az UT 3 lesz az, úgyhogy novemberig még bőven ráérek átköltözni Vistára...
[Szerkesztve]
Szerintem is rossz döntés, hogy csak Vistához van dx10...a 9 tudtommal win98-on is ment, legalábbis így emlékszem...
Meg ugyebár azt írták, hogy új látványelem nem igazán van, ellenben a játék lassabb (ugye pl. Lost planet vagy Company of heroes dx9 vs. dx10) Meg miért is térjen át a mezei felhasználó? Több élményt úgyse kap, legalábbis nem sokkal. És egyetértek: miért öljenek bele nem kevés pénzt új játékba a fejlesztők? Vagy bejön a húzás, vagy nem...a rizikó azért itt nagyobb. Egy Carbon pl. behozta az árát szvsz...de vajon a Crysis be fogja? Már mióta készítik...szerintem annyi nyereség nem lesz rajta, mint a Carbonon pölö...bár lehet marhaságot mondtam
"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)
Ha figyelmesen olvasott volna a kolléga tán megértette volna
DirectX 10 mindazonáltal kevés kivételtől eltekintve nem kínál a látványvilágot jelentősen befolyásoló újdonságokat, effektusokat, az új API sokkal inkább a fejlesztők munkáját egyszerűsíti le.
Az eb meg itten van elásva
Hiába kapható azonban DX10-kompatibilis hardver idestova egy éve és hiába jelent meg a boltokban a Vista több mint fél éve, a játékipar prominens szereplői a jelek szerint egyelőre nem haraptak rá a csontra. Nem csoda, hogy a játékosokat is nehéz meggyőzni, hogy térjenek át az új operációs rendszer használatára – a Valve által üzemeltetett, nem reprezentatív Steam Survey felmérés tanúsága szerint a gamerek alig pár százaléka futtat Vistát a gépén.
Talán ha a Vista nem lenne annyira erőforrásigényes lehet többen térnének át, így viszont nem hülyék a játékfejlesztők, hogy olyan rendszerre adjanak ki amit elenyészö játékos használ.
"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
Inkább olyan játékok jöhetnének amikben van élmény, játékidő és nem csak csilivili grafika.
"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
Még ez sem lenne baj, ha a Vista legalább olyan jól működne mint az XP SP2.
De túlságosan hardverzabáló és (jó)néhány program telepítése, futtatása sem
probléma mentes.
Arról nem beszélve, hogy a játékok alatt nyújtott teljesítménye rossz. Miért?
Így nincs értelme a váltásnak sem a DX10-nek, ha drágábban egy ''rosszabb''
oprendszert kap az user.
[Szerkesztve]
Microsoft agresszív üzleti politikája, na majd rákényszerítik az embereket a Vista váltásra. Jó dolog ez a Vista és a DX10,- de tényleg túl korai.
...-es vga, de mikor lesz annak támogatottsága, amikor még a DX10 is csak most kezd el feltűnni a játékokban?
Hiába kapható azonban DX10-kompatibilis hardver idestova egy éve és hiába jelent meg a boltokban a Vista több mint fél éve, a játékipar prominens szereplői a jelek szerint egyelőre nem haraptak rá a csontra. Nem csoda, hogy a játékosokat is nehéz meggyőzni, hogy térjenek át az új operációs rendszer használatára – a Valve által üzemeltetett, nem reprezentatív Steam Survey felmérés tanúsága szerint a gamerek alig pár százaléka futtat Vistát a gépén.
És mivel a DX10 előnyei nem igazán komolyak, ezért még akkor sem igazán használnák, ha a Vista jobban terjedne. Egyébként is, jön fel az OS X részesedése, a konzolok piaca is egyre nagyobb, és a játékok költségvetése is egyre nagyobb. Megváltozott a játékprogramok piaca, a gyártók egyre inkább a multiplatformos megoldásokban kénytelenek gondolkodni a megtérülés miatt. És ekkor jön egy DX 10, ami nemhogy nem multiplatform, hanem mégcsak nem is multi-Windows platform.
[Szerkesztve]
Warning: Explicit Content
Ilyesmivel kell felhivni a kozonseg figyelmet a Valve-ra? Inkabb adnanak ki vmi dx9es jatekot, ami szebb mint a dx10esek. Ennyi. Kritizalni konnyu, de pl ebben az esetben felesleges is. Nekem se tetszik a MS huzasa, de mar kezd elegem lenni a fik@zasbol.
Ezért vettem én X360-at.
Senki nem képes mindenre, de mindenki képes valamire! Segítő válaszokat köszönöm!
Jelenleg sem grafikailag sem pedig teljesitmény szempontjából nem tud többet nyújtani a DX10 --- remélem nem igazolódik be amitől már régóta tartok ,hogy az egész csak az űr kitöltésére szolgál a DX9 és a majdani talán a DX10 ''igéreteit'' beváltó DX11 között...
Jó lenne ez a Vista, nekem amúgy tetszik. És nem a DX10 korai sztem, hanem
megjelentetése. Kicsit még dolgozni kellet volna rajta a Vistával együtt. Főleg
a játékosok vannak megcélozva vele, akkor miért is nem nekik a legjobb?
Egy kis off, de a Crysis szerintem nagyon nagy siker lesz, már most is hatalmas marketing övezi a játékot, az EA gondoskodni fog róla, hogy akkora bevétel származzon belőle, hogy még jótékonysági alapítványoknak is jut majd belőle.
Ugyanez az EA, aki nemrég bejelentette, hogy OS X alá is kiadja a nagyobb játékait? Meglepne, ha a Crysis csak DX 10 alatt működne.
Warning: Explicit Content
Terjednek majd a 4 magos procik meg az újabb Shader Model-ek.
De a DX10-nek még nagyon nincs itt az ideje egyelőre. Bőven elég még a 9-es is.
A DX10.1 tényleg nem lesz teljesen kompatibilis a sima 10-es verzióval ???
http://www.sg.hu/cikkek/54325
Nem, dx10-el (es ezzel inkluzive a VIstaval se) nem a jatekosok vannak megcelozva, csupan itt volt az ideje 1 uj oprendszernek, ennyi. Amelyik oprendszer ugye kijavitja a regebbi egyes hibait, de ujabb negativumokat vonultat fel ezek helyett.
mod: off
[Szerkesztve]
Bill Gates anyukája sokat fog csuklani ,ha ez bekövetkezik
Ja meg néhányan az EA-nál
[Szerkesztve]
Egyetértek.
És a DX10 kinek, vagy mire készült, ha nem a játékosok azok akik a legtöbbet
profitálnának belőle? Akkor mi értelme a DX9 leváltásának, ha ez nem így van?
''Jelenleg sem grafikailag sem pedig teljesitmény szempontjából nem tud többet nyújtani a DX10'' HD 2900XT-n a Bioshock DX10 alatti teljesítménye gyorsabb vmivel, G80-on vmivel lassab az új interfész alatt, mint a DX9-es render mód, ez most vagy az R600 előnyösebb DX10-es felépítésének köszönhető, vagy annak, hogy Ati-s a játék, nem tudom...
''Meglepne, ha a Crysis csak DX 10 alatt működne.''
Ellenkezőleg, még az SM2.0-t is támogatja majd a DX9-ben, tehát háromféle elérési útvonalat tud majd: sm2.0(b), sm3.0, sm4.0.-> ez azért nem kevés
Micsoda szerencse, hogy egyre kevésbé érdekelnek a játékok
Asszem Bioshock-nál befigyel az NV logo ,de nem biztos , nem mostanság néztem
ha ati gyorsabb ,ok ,de nem hinném h egetrengetően...nomeg jelenleg télleg nem sokminden van amin lehet tesztelni ,de 1 játék még nem mérvadó
Bizony a CrySis az nagyon jól optimalizált game lesz. Tud azért az a CryEngine2
Már csak azt kéne megtudni, hogy mennyire használható fel jól más környezethez a dzsungelen kívül, mert amúgy jobban optimalizált meg erősebb motor, mint az UE3.
Gondolom azért nyer sebességet az R600, mert valamivel jobb a WDDM kezelése. Egy D3D10-re optimalizált ugyanolyan kód, 15-18%-al gyorsabban fut, mint D3D9-en, de ez minden GPU-ra vonatkozik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Carmack-nek van esze
Ha sokat sírunk a végén lesz DX10 XP alá is, vagy jön a DX11, amiben több lesz a fícsör és rá lesz erőszakolva a userre
All Black...
(#35) greatchaos válasza dr faustus (#4) üzenetére
az eleje a mondókámnak tényleg nem dx10 ellenes, csak vista ellenes volt...
Érdekes, ezt rengeteg embertől hallom. De mi alapján is mondjátok ezt?
Semper Fi
Mert: One engine over all, CryEngine 2, yeah!!! meg par ilyen rendkivul megalapozott szakmai erv Kulonben en is kivancsi lennek, h miert is olyan csodamotor ez.
[Szerkesztve]
Nos, amenynire tudom az opengl annyiban is jobb választás a dx akárhánynál, mert nem kell kifejezetten támogatnia semmi spéci hardvert... úgy értve hogy a program átadja a spéci utasításokat az opengl apinak és az meg a kártyának... másképp szólva a programnak kell támogatni a hardvert nem az apinak. (persze van szabványos utasításkészlet, de lehet spéci dolgokat is használni).
Nomeg az sem mindegy hogy opengl szinte mindenre van... könnyű átvinni más oprendszerre a programot, mert az api ugyanaz. Id Softnál még profitálhatnak ebből (az ő motorjukat egyszerűbb felhasználni, olcsóbb több féle hardverre fejleszteni vele.... gondolom). Mondjuk ha osx-re lenne CryEngine2 akkor kíváncsi lennék, hogy OpenGL vagy Core (animation, 3d) alapú -e...
Ha igy haladunk továbbra is akkor én is dobom a PC ipart,és keresek valami más hobbit!!
Mondjuk ha osx-re lenne CryEngine2 akkor kíváncsi lennék, hogy OpenGL vagy Core (animation, 3d) alapú -e...
Csakis OpenGL lehet, a CoreAnimation egész más, az animálásra való, kicsit a flashre hasonlító dolog.
Warning: Explicit Content
Az nem elég, hogy háromféle shaderre van optimalizálva? Azért csúszik a game hónapokat, hogy jól fusson majd a gyengébb hw-eken, ne legyen az, mint ami az UE3-mal megy, hogy only sm3.0 meg bazierős kártya az alapkövetelmény (egyedül a Bioshock képez kivételt).
Hát igen. Itt vannak a csúcshardverek, és DX10 játék meg sehol.... pár gyengusz kivétellel.
Éshát a DX10 és a 9c között a látványvilágbeli difi nem épp egetrengető.
Ja, és ha van pl. egy 8XXX vga-d, akkor csak akkor használod ki a képességeit ha vistára térsz át. Ez nem amolyan árukapcsolás?
GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN
Inkább úgy mondanám, h elindul mindhármon...
Semper Fi
A játékfejlesztők ezt mind elkerülhették volna, ha OpenGL-re fejlesztenének, persze akkor megint gond lenne a a konzolos kompatibilitás... Az is lehet, hogy az M$ nem is azért nem adja ki a DX10-et XP alá, hogy Vistára kényszerítse az embereket, hanem a játékosokat akarja a konzolja felé orientálni...
Egyébként játékos szempontból, ha ez így megy tovább, jóideig nem lesz értelme a Vistának, sőt lehet egyáltalán nem lesz értelme, mert az XP kitart a következő windowsig, mégpedig azért, mert amíg az XP nagy arányban van jelen a PC-ken, addig DX9-re fognak íródni a játékok DX10-es kiegészítésekkel, már csak az xbox miatt is, szóval a Vista játékosok szempontjából semmilyen előnnyel nem fog bírni még jó darabig, amire meg bírna, addigra jön az új windows... Szóval a Vista mehet a levesbe...
[Szerkesztve]
Már akkor is csodaengine a többihez képest. Gondold el, hogy mennyi munka lehetett benne, háromféle elérési útvonalra fejleszteni a motort, azért ilyen engine nem sűrűn akad...
Én most egy kicsit távolabbról közelítem meg ezt a dolgot.
Nem lehet, hogy ez az egész XP-Vista-DX9-DX10 dolog úgy ahogy van túl van lihegve, legfőképp a sajtóban? Talán csak azért hogy ''szó legyen róla'', a felszínen legyen.
Reálisan nézve a dolgokat annyit lehet látni, hogy előjött egy új szabványverzió, nomeg az okostojás M$ aki most ezt csak az új oprendszerébe tette bele. Amit mindenki elfelejt említeni, hogy ettől még szoftverfejlesztési ciklusok - főképp játékok - tekintetében SEMMI NEM VÁLTOZOTT. Eddig is, ezutánis legalább 2 évbe kerül (optimistán) egy-egy ''csúcskategóriás'' játék kifejlesztése. Nem is beszélve az általánosabb használatú game enginekről amik a középkategóriás játékok és másodkiadások alapját képezi.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a játékszofver fejlesztők nagy része nem multimilliárdos Bill Gates, úgyhogy nekik számít az, hogy mennyit vesznek meg a programból. A Valve nagyon jól reprezentálja ezt. Nem fognak PCs játékot írni ''CSAK'' speciális és új metódusokra, mert akkor szinte senki sem fogja megvenni. Az egy dolog, hogy optimalizálják a MAX funkcikókat csúcskategóriára, nodehát milyen géppel is játszik egy átlagos játékos manapság...?
Lényegében ez az egész Vista meg DX10 dolog úgy másfél-két év múlva kezd majd érdekessé válni és -SZVSZ- még legalább 4-5 évig semmilyen játék (és egyéb) feljesztő nem fogja venni a bátorságot, hogy olyan szoftvert írjon ami CSAK Vista/DX10en fut.
Jobb későn, mint még később...
mibe fogadunk hogy a dx10.1 arra lesz jo hogy egyseges dx10 api legyen mind2 oprendszerre? szerintem nagyon jo tudja az ms hogy ez nagyon el van kurv@. csakhat kicsit gyorsabban kene lepni.
mikor is jon a 10.1 ?
''Én nem süllyedek a hülyék szintjére, mert ott legyőznének a rutinjukkal''
Az a hir mindenkinek megvan, hogy Vista alatt az MP3-lejatszas agyoncsapja a halozati atvitelt? Hihetetlen.
Aztan csodalkoznak, hogy a userek nem tolonganak a Vistaert.
DRM is theft
Carmack bácsi itt a legf@szább gyerek, ő kiteszi az irányjelzőt rendesen, +!%/'-ba az egész DX-el és MS-el, fejlesszünk OpenGL-re!!! Kéne még a játékiparba egy-két ilyen egyéniség és egyből kevésbé tudna adogatni az MS. Így jelen állás szerint mindenki úgy ugrál ahogy ők fütyülnek, ha a jónépnek Vist-át kell venni a DX10-hez hát vegyék!! Nem számít, hogy maga az oprendszer semmit nem ér..és zablja a gépet.. Használja azt a paraszt!! (bocsánat remélem nem bántottam meg senkit / akinek nem inge ne vegye magára) Csili-vili, mert ezért jó egy szoftever mi másért? Nevetséges..
Dehát fogyasztók kellenek, nem állhat le a gazdasági gépezet adjuk el vegyék stb-stb...
Egyszó mint száz Éljen Carmack mester!!!
dabadab: ezt még nem hallottam..nagyon komoly..
We are analog players in a digital world
Honnan az infó? Mert eszerint:[link] gyakorlatilag nincs különbség dx9 és 10 között se nV-n, se Ati-n.
Mod: mármint nem arra gondolok, hogy gyorsabbnak kéne lennie a dx10-nek, hanem
a hibás wddm kezelésre.
[Szerkesztve]
"you are a monkey poo-poo"
Hír Egyre komolyabb bírálatok érik a Microsoftot a DirectX 10 kapcsán