Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) arn


arn
félisten

de lehet visszater meg... mert azert joval fejlettebb technologiarol van szo, mint amilyen a ddr. persze ha nem talalnak ki vmi sokkal fejlettebbet...

de hogy egy ilyen technologia keruljon ilyen (uzletileg) balfekek kezebe...

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#2) csudri


csudri
őstag

Hogy rohadjanak meg! Sokkal jobb az Rambus mint a DDR! Miért kell ellehetetleníteni egy ilyen jó kis cuccot, mint a Rambus! Nekem is az dobog a gépemben egy jó kis Abit TH7II-Raid-es alaplapon, aminél a mai napaig nem csináltak jobbat! Remélem valaki felkarolja a Rambust, mert kell a piacra.

És ki a faszt érdekel, hogy drága? A minőséget mindig is meg kellett fizetni!!!

(#3) Polesz válasza csudri (#2) üzenetére


Polesz
addikt

Az hogy valami minőségi még nem jelenti azt, hogy irreálisan drága legyen. Hiába jobb a rambus, ha az egész hamvába holt az árak, a cég hozzáállása és a ddr aránylag gyorsasága és olcsósága mellett.

Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.

(#4) csudri válasza Polesz (#3) üzenetére


csudri
őstag

Abban igazad van, hogy irreálisan drága, de akkor sem szabadna eltünnie! (a 3dfx is eltünt, a Rambus is haldoklik! Vajon mi lesz a következő?)

(#5) Polesz válasza csudri (#4) üzenetére


Polesz
addikt

Az Intel? ;];];]

Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.

(#6) DcsabaS válasza Polesz (#3) üzenetére


DcsabaS
senior tag

A DDR SDRAM azonos csatornaszámnál és félvezető technológián gyorsabb, olcsóbb és kevesebbet fogyaszt. De míg az SDRAM 64 biten kommunikál, addig az RDRAM csak 16 biten. Ezért ott lenne haszna az RDRAM-nak, ahol muszáj takarékoskodni a vezetékek számával, illetve, ha a vezetékek számával már elértük volna azt a szintet, amit már nem tudunk tovább növelni.

(#7) Sidaries


Sidaries
őstag

Én azokat a részeket nem értem, hogy esetleg a gyűjtők körében számíthat még némi népszerűségre. Látott már valaki gyűjtőt?

I am the Visionaire, follow me if you dare...

(#8) Tiggr válasza Sidaries (#7) üzenetére


Tiggr
tag

Igen, nekem van pár régi cuccom, ZX Spectrum, XT Hercules monitorral, C64, ilyesmi...

Lehet, hogy az unokáink meggazdagodhatnak azzal, hogy egy ilyet elárvereznek...

Olyan dolgok pedig, amik csak pár hónapig vannak piacon, esetleg pár ezer készült belőlük... Olyan lesz ez szerintem, mint a bélyegek, vagy a műtárgyak esetén, csak persze nem annyira népszerű. De lehet, hogy 50 év múlva ez lesz felkapott.

(#9) Male válasza DcsabaS (#6) üzenetére


Male
nagyúr

Van 32 bites RDRAM is, amit már nem párban kell rakni az alaplapba. Azzal kellett volna kezdeniük, és alacsonyabb árakkal, akkor most sokkal elterjedtebb lenne a Rambus (meg a P3-hoz kiadott i820-as megoldást is kihagyhatták volna, az sem tett jót a Rambus népszerűségének).

(#10) turho


turho
őstag

Amíg nem volt /lett/ dual ddr, addig a rambus volt a király. mondjuk a sok negatív hurrogás is segített kinyírni. Már hónapok óta temetik mindenhol, ebbe én is belepusztultam volna... :DDD

(#11) DcsabaS válasza Male (#9) üzenetére


DcsabaS
senior tag

Hát igen, ha lehetett volna elég olcsón elég hüvös 32 bites RDRAM-ot csinálni, akkor az jól illeszkedett volna a P4-hez, és sikeres lehetett volna.

A gond az, hogy bár az RDRAM belső cellái ugyanolyanok, mint az SDRAM-é, az illesztő elektronikának többszörös frekvencián kell ketyegnie, és ezért ha egyazon félvezető technológián csinálnak meg mindent, akkor az interfészt overclock-olni kell, vagy pedig nem használják ki a belső cellák sebességét.

A DDR-II SDRAM-mal is hasonló baj van. Ezért csak akkor jelentene nyereséges megoldást, ha már a bit-szélességet megnöveltük annyira, amit tovább már nem tudunk. (Grafikus kártyáknál az derült ki, hogy a 256 bit-es szélesség DDR SDRAM-mal is kedvezőbb, mint 128 bit-es DDR-II-vel.) A maximális megvalósítható bit-szélesség talán 512 bit lehet, de az már jó sok lábú IC.

Az átmenetileg jó, a DDR-nél gyorsabb megoldás a QBM memória lehetne, mert ott a viszonylag lassú (és olcsó) RAM cellákat külön chipben lévő gyors illesztő elektronikával lehet kiegészíteni. (Persze, ez amolyan barkács módszer, nem felel meg a ''mindent integráljunk'' törekvésnek, és távlatilag nem csökkenne úgy az ára, mint mondjuka DDR-II-é, vagy az RDRAM-é - ha még lesz akkor.)

(#12) Panther válasza DcsabaS (#11) üzenetére


Panther
HÁZIGAZDA

Te egy nagyon okos embernek tűnsz. De most komolyan. Ha hozzászólsz a fórumhoz, szinte mindig ilyen kimerítő, érvekkel alátámasztott véleményt társz elénk. És ez jó! :)

(És még egyszer: nem viccből írom, komolyan gondolom. Még mielőtt vki félreértené.)

[ RIOS Release 5 – multiportal engine by Panther ]

(#13) DcsabaS válasza Panther (#12) üzenetére


DcsabaS
senior tag

Kösz(:-). (Azért írok le ilyen részletesen mindent, hogy egy idő után már elég legyen csak célozni valamire...)

(#14) Panther válasza DcsabaS (#13) üzenetére


Panther
HÁZIGAZDA

Nincs mit :P

[ RIOS Release 5 – multiportal engine by Panther ]

(#15) nap válasza Male (#9) üzenetére


nap
addikt

Meg az sem tett jot a rambus nepszerusegenek, hogy rambus inc. jol levedette a jedeces tarsakkal kozosen fejlesztett technologiat, es kerte erte az eleg magas licenszdijakat.

browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...

(#16) DcsabaS válasza nap (#15) üzenetére


DcsabaS
senior tag

Igen, valószínűleg ez visszatartja a Rambus-szal való barátkozástól a potenciális együttműködő partnereket. Így aztán egyre inkább magára marad.

(#17) Istar


Istar
csendes tag

Remélem azért a Sis nem dobja kukába az R659-es terveket, jó lenne tudni mit lehet kihozni belőle. A Rambus Inc.-ről pedig csak annyit: bebizonyították, hogy hogyan lehet halálra ítélni egy jó technológiát... :(( :(( :((

''One ring to rule them all''

(#18) arty


arty
veterán

DcsabaS: éppen a minap olvastam egy 1999es 3dfx vs nvidia topikot, melyben osztottad az észt :) jol kiborultak a többiek a pontos, megfontolt válaszoktol :)

ugye tevoltál ?

Rambus egy tetü cég volt, tisztességtelenül probáltak ''versenyezni''! Érdekes, az Intelt senki sem szidja, pedig ők partnerek voltak ebben! :)

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#19) DcsabaS válasza arty (#18) üzenetére


DcsabaS
senior tag

Kedves (#18) arty!

Írod:
''Érdekes, az Intelt senki sem szidja, pedig ők partnerek voltak ebben! Ugy kell nekik! Halááááál! ''
Valóban, tulajdonképpen ők karolták fel a Rambus-t, és kimondottan azért, hogy egy olyan technológiai utcába kényszerítsék be az iparágat, amit a konkurensek nem tudnak követni, részint technológiai, részint licensz nélküliség okából.

Szerencsére az AMD, a VIA és az nVIDIA rendületlenül kitartottak az SDRAM mellett. (Ha nem lett volna az Intel számára balul elsült Rambus kaland, akkor a VIA ma ugyanolyan kis ''porbafingó'' lenne, mint volt előtte.)


3Dfx vs. nVIDIA:
Igen, tanulságos volna a topik most is. Csak így emlékezetből néhány momentum:
- Az fps-ek mára tényleg akkorára nőttek (több százra is), hogy a 3D kártyák erejét csak FSAA-val együtt lehet érdemben kihasználni.
- Azóta eldőlt, hogy a multisampling FSAA tényleg hatékonyabb a supersampling-nél.
- A RAM sávszélesség növelését most is a bit-szélesség növelésével lehetett hatékonyan megoldani.
- A sokadik generációs T'n'L egységek mellett még mindig az van, hogy kellően gyors alaplapi CPU nélkül nincs gyors 3D, továbbá a valóban nagy geometriai részletességű igényes játékok még csak most kezdenek megjelenni.

Anno a 3Dfx ott hibázta el, hogy túl sokat késett a VSA-100-ak fejlesztésével, és 0,25 mikronon akart versenyezni az nVIDIA 0,18 mikronos technológiájával. Ha az akkor már jól menő 0,18 mikronon egybe integrálnak 2 db VSA-100-at (VSA-200), és DDR SDRAM támogatással látják el, akkor a 256 bit-es RAM szélességű grafika még ma is ütős lenne, és nem fogyasztott volna többet, mint 1 db VSA-100-as (így nem kellett volna rá külön ventilátor és kiegészítő táplálás).

Sajnos, ha terveztek is ilyet a 3dfx-esek, idejük már nem maradt a megvalósításra, ugyanis előbb tönkrementek anyagilag. Érdekes momentum, hogy technológiai perben is álltak az nVIDIA-val, amelyben nyerésre álltak, ezért az nVIDIA inkább megvette a 3dfx-et ''kilóra'', mintsem hogy később nagyobb büntetést fizessen a 3dfx jogutódjának.

Az nVIDIA eleddig mindössze a multisampling FSAA-t hasznosította a 3dfx örökségéből, meg talán a kiegészítő tápfesz csatlakozást a kártyáin, és a komolyabb ventilátorokhoz való vonzódást (:-). Ugyanakkor az ATi-val szemben ráfaragott arra, hogy ismét egy újabb félvezető technológián és újabb fajta RAM-mal akarta agyagba döngölni a konkurenciát (0,15 helyett 0,13 mikronon, és DDR helyett DDR-II-vel). Az ő szerencsétlenségükre és a többiek szerencséjére pillanatnyilag sem a 0,13 mikron, sem pedig a DDR-II nem eléggé érett, ezért az ATi levegőhöz jutott.

Hogy melyik 3D rendszer a jobb, annak kiderítéséhez azonos, vagy közel azonos technológián kellene megmérközniük egymással. Erre egyébként hamarosan lesz mód, ugyanis az ATi és az nVIDIA is 0,13 mikron + 256 bit-es DDR SDRAM formációban fog összecsapni.

(#20) arty válasza DcsabaS (#19) üzenetére


arty
veterán

DCsabaS_ : ;)


rambusról:

de látod, a legtöbb embert ez nem érdekelte, egyedül a magas árak miatt fordultak el a rambus-tól... a mai napig senkit sem hallottam, h azért nemvesz intelt, mert milyen gonoszak :) az embereket -sajnos- ez nem érdekli ... bele kellene abba gondolni, ha tényleg összejön a rambus/intel párosnak... mi lenne ma? kb. 50ezerbe kerülne egy alap alaplap, és 50ezerbe 256mb belevaló rambusram... ha sikerült volna eléggé elterjednie... huh. mázlink volt :)

Ennek ellenére a sok buta orrba szájba isteniti a rambust.. '' a minöséget meg kell fizetni '' ... :) a monopolcégek részvényeseinek gazdagodását kell megfizetni, butuskák ... :)

3dfx vs nvidia:

Hát, igen, érdekes volt mai szemmel olvasni azt a topikot :)
A TnL valóban mind a mai napig sem hozta el azt a kánaánt, h a CPU tehermentesül ... tegyünk csak egy 1 ghz es gépet az fx5900 vagy az ATI alá... halottnak a csók.

Egyedül a voodoo1 volt, ami mellett simán elvoltam a p100asommal, mig a haver 200mmxen tolta soft renderrel... azóta seincs semmi áttörés.

Az FSAA, Antialiasing csak giccs. Semmi külömös.. picit szebb, ennyi.

A 3dfx-et pedig sajnálom.... a mai napig egy voodoo3 van a munkahelyemen, jorészt már csak CS ill. 2d-re :) Szegények ... NEmtudom, valaha használa e valami a motion blurjukat vagy más, topikbeli ujításukat ... te tudsz vmit ?

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.