Hát ez már csak így megy a legújabb hardverekkel. Az SW oldal késve követi őket.
A lexebb az egészben az, hogy mire megjelennek a tudását kihasználó progik, akkorra már lecsökken az új proci ára. Én még várok :)
I don't fit in. I fit out.
Hát ez már csak így megy a legújabb hardverekkel. Az SW oldal késve követi őket.
A lexebb az egészben az, hogy mire megjelennek a tudását kihasználó progik, akkorra már lecsökken az új proci ára. Én még várok :)
I don't fit in. I fit out.
És tessék mondani a 64 bites játékok mennyivel lesznek jobbak a mostaniaknál?Itt a válasz is:semmivel..Már megint egy hülye marketingfogás..Jó-jó persze király a 64 bit de az átlagjúzer mit vesz ebből észre?Hogy a szomszéd hülyegyerek villog a 64 bites gépével,a szegény user a 3gigás P4-el/AMD-vel meg ott pironkodik hogy bizony neki csak 32 bites gépe van..->rohan megvenni az újat.
mar most feltekeny vagy a szomszed gyerekre? pedig meg nem is lehet ilyet kapni.. :)
Elvileg HL2 is támogatja már megjelenésekor a 64 bitet.
''Csak állsz ott, vagy nézel is?''
Honnan tudod hogy nem én leszek az a szomszédgyerek?;]
on
lehet a 64-bites processzor mellett számitanak a geforce 5-6 és az ati 10-11.000 kártyára.
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
Ez nem ilyen egyszerű eset lesz, hogy a fenébe a zúj 64 bites játék 10%-al lassabb a 32 bites gépemen, hanem egyszerűen el sem indul.
Amúgy meg csak annyival lesznek jobbak a játékok amennyivel a processzor gyorsabb...
in4m8ion 1ts 2 B 3
Még mielőtt (teljesen) hülyén halnék meg, magyarázza el valaki, legyen szíves, miért is jó nekünk (mezei usereknek, desktop gépbe) a 64 bites processzor ? Mi a kézzelfogható előnye a 64 bites regisztereknek ? (Mármint a több, mint 4 Giga címezhető memórián kívül.)
Nono.Attól jobb egy játék ha minél gyorsabb a proci alatta?Ezt te se gondolod komolyan..:)
Elvileg jobb lehet, mert pontosabb fizikai modellekkel dolgozhat, valósághűbb megjelenítése lehet, nagyobb és részletesebb pályákat tartalmazhat, stb.
Persze egy játék élvezhetőségében az ötletek és a megvalósítás minősége mellett mindez csak nagyon harmadlagos/ixedleges szerepet játszik, az igaz.
''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
Aham.Manapság is mi hiányzik a játékokból?Az eredeti ötlet.Szerintem ez a 64 bites kánaán érkezésével se fog megváltozni.Itt vannak a mai csodagépek,és egy-egy épkézláb játék fehér hollónak számít.Bezzeg régen..:)
Mostani videokairk GPU-ja hány bites ? 32 ?
https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban
''Szerintem ez a 64 bites kánaán érkezésével se fog megváltozni.''
A lehető legteljesebb mértékben egyetértek.
''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
Induljunk ki a 64 bites címzésből, hisz azt te is előnyként érzékeled.
Például ha van egy 64 bites memóriacímem, akkor ne kelljen már 2 részben kezelni, tudjak vele műveleteket végezni anélkül hogy trükköznék.
in4m8ion 1ts 2 B 3
Pedig de.
Nyilvánvalóan el is lehet kefélni valamit (és ez a gyakoribb), de ha lehetőségek tágabbak, akkor van aki ki is használja.
Végül is van Doom már C64-en is...
in4m8ion 1ts 2 B 3
Én pl örülök a 64 bites rendszereknek.
Nagyobb kezelhető memória.
64 bites számítások egy periódusban történő elvégzése.
Nekem tetszik.
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
256. Már a GeForce óta.
Eladó XBOX: https://tinyurl.com/mvjdennu *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
Azért volt a neve GeForce256.
Eladó XBOX: https://tinyurl.com/mvjdennu *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
Az SSE regiszterek 128 bitesek.
P4
''Processor Core:
...
Registers:
32 Bit Integer, 80 Bit FP, 64 Bit MM, 128 Bit SSE and SSE2''
K7
''Processor Core:
...
Registers:
32 Bit Integer, 80 Bit FP, 64 Bit MM, 128 Bit SSE (PM/MG/TH/BT)
24 Entry 32 Bit 9xRead 8xWrite IFFRF (Integer RAT)
88 Entry 90 Bit 5xRead 5xWrite FPRF (FP RAT)
?? Entry 128 Bit ?xRead ?xWrite XMMRF (SSE RAT, PM/MG/TH/BT) ''
K8
''Processor Core:
...
Registers:
64 Bit Integer, 80 Bit FP, 64 Bit MM, 128 Bit SSE and SSE2
??? Entry 64 Bit ?xRead ?xWrite IFFRF (Integer RAT)
88 Entry 90 Bit 5xRead 5xWrite FPRF (FP RAT)
32 Entry 128 Bit ?xRead ?xWrite XMMRF (SSE/SSE2 RAT)''
:C
hobizoli
több drón kell ;P
Nah, erről van szó!
A procim 2005 közepéig biztos jó lesz, mindenre, főleg ha majd meghajtom!!! :)
Utána meg majd megveszem az Intel 64 bites prociját!!! :DDD
ASUS P4G8X-Deluxe,Intel P4 3.06@3.45GHT+Zalman 7000CU,Sapphire Atlantis Radeon 9800pro 128 DDR (380@425/680@720)+Thermaltake Giant II+CoolLink 92mm (2700RPM),Infineon 2x256MB PC2700(300MHz),Creative Sound Blaster Live 5.1,80GB Maxtor 7200RPM ATA133,60GB Maxtor 7200RPM ATA100, 2x80mm+120mm venti
(#22) hobizoli válasza Dr. Balage (#21) üzenetére
Van mar neki most is, Itaniumnak hivjak, igaz nem x86-s es van meg egy baja: az ara, de ez szokasos Intel vonas: 1db ilyen CPU ara 4200USD-tol indul (nem reg).
:C
hobizoli
több drón kell ;P
addig ugysem fog igazan elterjedni, amig az intel is el nem szanja magat egy 64bites desktopra. de ok 2005re gondoltak csak ezt... az itanium meg szerver proci, sose szantak asztali gepbe. ettol fuggetlenul nem csodalkoznek, ha ennek magja kerulne egy jovobeli prociba (ppro esete). addig szerintem hasonlo tamogatottsaga lesz mint anno a 3dnownak (dx is volt ala...). es itt jon majd azaz erdekes eset, ha az intel 64bite nem lesz kompatibilis az amdjevel. ha egyenes parhuzamot vonok az sse-3dnow dologbol, akkor nem sok jo fog kisulni belole az amd reszerol.
egy amd tulaj.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Van olcsóbb változat is.
Azt már kb. 1300 dolcsiért megkapod. :DD :DD :DD
Power
Na igen, ez egy félhető alternatíva.
Ámbárhabárdemár ellenberger, az Intel milliárdokat költött az IA64-re, szóval valszeg azt fogja erőltetni desktopon is. Ezt még itt a PH fórumon sikerült megállapítania néhány okos embernek.
in4m8ion 1ts 2 B 3
Azert van egy kis koclazata is. Ha bejon az AMD fele 64 bit akkor sokkal nehezebb lesz ravenni a vilagot, hogy felejtsek el az utobbi 2 ev munkajat, dobjak ki az egeszet es kezdjenek el IA64-et fejlesztegtni, hogy mondjuk 2006-2007 korul mar az is menjen...
Bgs Kek modolt farmer, SMP bicska, spam taszito ing, integralt karora, personal firewall gatya, antisztatikus zokni, 5 sec alatt rebootolhato cipo.
Ugy latom egyre altalanosabb tevhit az, hogy a 32 bites procik csak 4 gigat tudnak megcimezni. Persze ez a marketing gepezetnek is koszonheto. De sajnos ebben a formaban nem igaz. A 32 bit a regiszterek hosszat jelenti. Mar nagyon regen nem 4 giga amegcimezheto tartomany az x86 architekturakban. A cimbusz tudtommal joval szelesebb ennel (profik segithetnek, szerintem negvan 40 bit is). Az adatbusz 32 bit szeles.
Acer Predator Helios 500 Ryzen, Samsung 960 Pro NVMe + GeChic 15.6" kulso monitor a mobil irodahoz
Az MMX regiszterek is ilyen hosszuak. De az SSE, MMX, FPU es egyeb regiszterek specialis regiszterek, nem hasznalhatok ugy mint mondjuk az EAX. Amikor 32 bites architekturarol (es regsziterekrol) beszelunk, akkor ezekre kell gondolni.
Megjegyzem, hogy az MMX es SSE regsziterekbe is altalaban tobb operandust pakolnak bele egyszerre SIMD vagy egyeb technikak kivitelezese vegett. Ilyenkor az nem ''ugy'' 128 bites.
Persze az EAX is specialis a maga nemeben, hiszen oda kerul altalaban a muveletek eredmenye, stb. Minden regsziternek megvan a maga specialis szerepe. Ertsetek jol amit irok :)
Acer Predator Helios 500 Ryzen, Samsung 960 Pro NVMe + GeChic 15.6" kulso monitor a mobil irodahoz
az amd féle 64-bitnek megvan az elönye: nem kell teljesen újra irni/megtanulni a dolgokat. Pontosan u.olyan lépés mint anno 16-bitröl 32-bitre lépés inteltöl. legalábbis ha jol tudom.
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
az intel sem fogja kihagyni ezt a lepcsot... most ugy nez ki.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
...........egy újabb verziója lesz, hanem egy teljesen új játék, amely többek között fotórealisztikus textúrákat fog használni. .......
ehez kell a memória meg a 64 bit... és a kettő kiegészíti egymást... nem hiszed járj utána.
(kiváncsi vagyok a sérülésekhez hány embert vernek pofon :DD )
hm..hm..hm..
egyszeru a megoldas: nem fognak ra programokat irni. max kulon opciokent tamogatni fogjak, es valamivel gyorsabb lesz. de kizartnak tartom, hogy mint anno 32bit only programok jelennek meg... itt is ilyenek fognak. elobb fognak sse3ra optimalizalni mint a64re. penz beszel.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Nem az a baj, hogy nem címezhető(amúgy 36 bit, tehát 64GB), hanem az, hogy ez nem lineárisan címezhető, tehát jóval körülményesebben használható.
Power
Bocs, de nem egeszen ertem amit mondani akarsz :(
Az sse3 optimalizaciorol annyit, hogy egyelore sse2 optimalizacio sincs igazan...
Az AMD64-evel viszont megjelenese elott 1.5 evvel is mar elkezdtek dolgozni.
Bgs Kek modolt farmer, SMP bicska, spam taszito ing, integralt karora, personal firewall gatya, antisztatikus zokni, 5 sec alatt rebootolhato cipo.
dehogy nincs :) max nem reklamozzak kulon. a jelentosebb teljesitmenyigenyes programokat optimalizaltak, ahol szukseges. sokat mar htre is... az utobbi idoben nem veletlenul taltosodtak meg a p4ek. ez nem (csak) a 800as fsbnek koszonheto.
a p4 optimalizacio nelkul semmit sem er. bar ketsegtelenul az sse dob rajta a legtobbet.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Teljes mértékben egyetértek: miért lennének jobbak a játékok attól, hogy 64 biten megy alattuk a proci ? Már most is 90% tombraider + quake klónokból áll a piac. Majd a Carmack bácsi ír egy 64bites fps motort, a többiek meg megveszik aztán rajzolnak (bocsánat: generálnak) egy-két textúrát + csinálnak egy-két pályát aztán kész a vadonatújésfantasztikuscsak9999Ft játék...
alkalmazás fejlesztés: szvsz nem lesz probléma, majd kiadják a vizuális stúdiókat meg hasonló jókat, aztán mindenki marha nagy 64 bites programozónak érezheti magát...
What does the free fall feel like? Asks the boy with a spark in his eye Know why the nightingale sings Is the answer to everything
Oké, hogy 2005-től 64 bit lesz a mérvadó, gondolom, h. annak fogják mind a gyártását, mind a marketingjét fejleszteni, de kérdem én, h. a 32-es addigra lesajnált tesó lesz-e, amit senki nem fejleszt tovább (ja, lehet-e még hová?).
Remélhetem-e h. addigra az ára is olyan lesz, hogy tudok váltani, v. megint lesz egy technikai szakadék, aminek a két oldalán a tömött, ill. az üres pénztárcájú userek állnak?
Amíg a főnököm úgy tesz, mintha jól meg lennék fizetve, addig én is úgy teszek, mintha jól dolgoznék.
A Parhélia pl. 512 bites processzor..
Ha egy proci 2x akkora bites, akkor 2x nagyobb adatokat tud ugyanannyi idő alatt elvégezni. Pl. amikor két 64 bites változót (pl. a mostani ''double'') adsz össze 32 bites procin, akkor az 2 órajel alatt történik (mondjuk kicsit bonyolultabb ennél, de kb.). De 64 bites procin egy 1 órajel alatt megvan.
A húúúdehatalmas gyorsulás azért nem fog bekövetkezni, mert még mindig nagyon sok progiban 32-16-8-4-2-1bites adatok vannak, és azok kezelése mind a 32, mind a 64 bites procin ugyannnyi művelet.
Az a legszebb, hogy az üres pénztárcájú (BSA félő) felhasználónak nem kell semmiről lemondania, ha OpenSource programokat használ. Azokat minimális változtatással ugyanúgy le lehet majd fordítani 32 bitre is.
Akire te gondolsz az csóró kissrác, aki épphogy végre összehoz egy gagyi pöcöt, és nem fog neki menni a legújabb gáma ami 64 bites... Hát... Ja. Ez így volt mindig, és így is marad. (különben is ezt szopja meg más is ha már én szoptam gimis koromban ;] ;] ;] )
in4m8ion 1ts 2 B 3