Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) eclipse006


eclipse006
őstag

Azért ez elég :Y

https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu

(#2) atike


atike
nagyúr

5,5 tonna üzemanyag másodpercenként... :) Mármint annyi ég el... :Y "SLS rakéta. A 17 emelet magas szerkezet 3,6 millió fontos tolóereje akkora, mintha egymáshoz kötnénk 14 Boeing 747-est."... forrás

Durva.

De a kamera is... :)

[ Szerkesztve ]

(#3) fi:zi'k


fi:zi'k
nagyúr

Az utolsó linket javítottam, mert vmi félrement, így már látható az a videó is.

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#4) #65675776 válasza fi:zi'k (#3) üzenetére


#65675776
törölt tag

Ennek a felhasználásnak legalább ténylegesen van értelme. A fotózásban a HDR-t olyan sokra nem tartom. Telefonoknál eleve csak arra jó, hogy a dinamikatartomány megközelítse a digitális kompaktok hajnalának színvonalát. Itt egészen jól lehet vele elemezni a csóvát, gázdinamikailag ad elég sok támpontot, amit eddig csak számolhattak, modellezhettek. Még az segítene sokat ha a hullámhossztartományt ki tudnák bővíteni.

Még annyi, hogy egy rakétahajtóműnek nincs utánégetője. Fúvócső az, vagy gázsebesség fokozó. Jellemzően még a keresztmetszete sem szabályozható.

Egyébként érdekes a mozgása, nem vagyok biztos benne, hogy nem képfeldolgozási hiba vagy rolling shutter. Ilyen teszteknél általában rögzíteni szokták a tolóerővektor irányító rendszert.

(#5) Madárpók


Madárpók
aktív tag

Stabilizálva és felgyorsítva jól látható a tolóerő vektorozás tesztelése :[link]

(#6) fi:zi'k válasza Madárpók (#5) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Igen, ez látható az utolsó linkre kattintva. ;)

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#7) Lacok


Lacok
őstag

Elég megdöbbentő a különbség a két felvétel között. :Y

"Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum"

(#8) mrhitoshi


mrhitoshi
veterán

Eddig nem láttam konkrét eredményt erre a nagy HDR hypera. Eddig a pontig. :C

PS4

(#9) #65675776 válasza Madárpók (#5) üzenetére


#65675776
törölt tag

Ezt a videot nem is láttam. Akkor visszavonom az erre vonatkozó részt. Valahogy a másik link nekem teljesen elveszett a szövegben.

[ Szerkesztve ]

(#10) fi:zi'k válasza #65675776 (#9) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Így talán feltűnőbb lesz. :)

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#11) lenox válasza #65675776 (#4) üzenetére


lenox
veterán

A fotózásban a HDR-t olyan sokra nem tartom.

Nem csak azert, mert ezt a reszet egy rendes gep szepen csinalja magatol? Ugy ertem a rendes gepek siman 12-16 biten felveszik az adatot, az meg is van a raw kepben, es tonecurve-oznek neked nezheto kepet, vagy csinalod valami kulso programmal, de mindenesetre ez a resze megy magatol. Nyilvan ebben az esetben nem kell tobb felvetel, eleg egy, de az is HDR, vagyis abban is megvan a fehernel akar 10-szer vilagosabb info is.

(#12) #65675776 válasza lenox (#11) üzenetére


#65675776
törölt tag

Az, hogy egyre több biten olvashatóak ki a szenzorok (DSLR-eknél manapság már alap a 14 bit, MF-nál meg már elég régóta a 16 bit) szerintem nem HDR, az magának a szenzornak a natív dinamikatartománya. A HDR szerintem az, amikor ezt mesterségesen kitolják, tipikusan több kép készítésével. Tehát a HDR nem egyenértékű a széles natív dinamikatartománnyal.

De szigorúan ez csak az én véleményem.

(#13) lenox válasza #65675776 (#12) üzenetére


lenox
veterán

A tobbkepes felvetel a bracketing, ha a dinamika miatt, akkor exposure bracketing, ha automatikus, akkor auto exposure bracketing.

A szenzorok nativ dinamikatartomanyat hasznaljak HDR tartalom eloallitasra 99.9%-ban, szoval szerintem gondold at a velemenyed. Amugy a tobb exposure-os felvetelt en se tartom sokra mozgokepnel, de mondjuk en nem raketamotort fejlesztek.

(#14) tecsu


tecsu
addikt

Természetesen nem újkeletű a dolog. Ipari képalkotásnál sokévtizedes gyakorlat a HDR, ott ahol szükséges.
Jó lenne tudni a videó-adatokat, de a reklámfotók sem rosszak.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#15) Madárpók válasza #65675776 (#12) üzenetére


Madárpók
aktív tag

A HDR név alapján csak annyit tesz, hogy az elkészült végső képnek nagy a dinamikatartománya, ahol a "nagy" annyit tesz, hogy 3*8 bitnél több (igazából ha csak a világosságot nézzük akkor csak 1*8 bit), azt, hogy ezt egy képből vagy több expozícióval, vagy trükkös szenzor kiolvasással oldjuk meg at nem definiálja.

Nyilván attól, hogy hány bitet olvasunk ki/tárolunk még nem biztos, hogy az effekív dinamika is lesz annyi, az a szenzor karakterisztikájától is függ (ha korom sötét van vagy annyi fény van, hogy telítődnek a pixelek, akkor egy csomó pixel értéke 0 vagy maximális lesz, azzal nem lehet mit kezdeni)

Meg ugye a monitorok igen jelentős része csak 8 bitet tud(jó esetben) és a kontrasztja sem elég arra, hogy a széles tartományt visszaadja, ezért a valahogyan elkészített 14-16 bites kép(ek)ből csinálni kell egy 8biteset. Ez persze összenyomja a dinamikát, kb. mint egy kompresszor a hangtechnikában. Így készülnek a neten található "HDR" képek, igazából már egy RAW előhívásakor is szükség van ilyenre, a nagy bitmélység miatt.
Az így összenyomott kép igazából már nem HDR, inkább csak közelítése annak + egy adag művészi (vagy automatizált) döntés.

[ Szerkesztve ]

(#16) #Morcosmedve válasza fi:zi'k (#3) üzenetére


#Morcosmedve
veterán

"mivel elmondásul " - kép alatti harmadik sor.

Brutál felvétel, brutál rakéta. Ha ez (ne adj Isten ezek) eldurran(nak), Houston-nak annyi. :D

© asszongya'hogy

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.