Azért ez elég
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
5,5 tonna üzemanyag másodpercenként... Mármint annyi ég el... "SLS rakéta. A 17 emelet magas szerkezet 3,6 millió fontos tolóereje akkora, mintha egymáshoz kötnénk 14 Boeing 747-est."... forrás
Durva.
De a kamera is...
[ Szerkesztve ]
Az utolsó linket javítottam, mert vmi félrement, így már látható az a videó is.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
Ennek a felhasználásnak legalább ténylegesen van értelme. A fotózásban a HDR-t olyan sokra nem tartom. Telefonoknál eleve csak arra jó, hogy a dinamikatartomány megközelítse a digitális kompaktok hajnalának színvonalát. Itt egészen jól lehet vele elemezni a csóvát, gázdinamikailag ad elég sok támpontot, amit eddig csak számolhattak, modellezhettek. Még az segítene sokat ha a hullámhossztartományt ki tudnák bővíteni.
Még annyi, hogy egy rakétahajtóműnek nincs utánégetője. Fúvócső az, vagy gázsebesség fokozó. Jellemzően még a keresztmetszete sem szabályozható.
Egyébként érdekes a mozgása, nem vagyok biztos benne, hogy nem képfeldolgozási hiba vagy rolling shutter. Ilyen teszteknél általában rögzíteni szokták a tolóerővektor irányító rendszert.
Stabilizálva és felgyorsítva jól látható a tolóerő vektorozás tesztelése :[link]
Igen, ez látható az utolsó linkre kattintva.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
Elég megdöbbentő a különbség a két felvétel között.
"Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum"
Eddig nem láttam konkrét eredményt erre a nagy HDR hypera. Eddig a pontig.
PS4
Ezt a videot nem is láttam. Akkor visszavonom az erre vonatkozó részt. Valahogy a másik link nekem teljesen elveszett a szövegben.
[ Szerkesztve ]
Így talán feltűnőbb lesz.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
A fotózásban a HDR-t olyan sokra nem tartom.
Nem csak azert, mert ezt a reszet egy rendes gep szepen csinalja magatol? Ugy ertem a rendes gepek siman 12-16 biten felveszik az adatot, az meg is van a raw kepben, es tonecurve-oznek neked nezheto kepet, vagy csinalod valami kulso programmal, de mindenesetre ez a resze megy magatol. Nyilvan ebben az esetben nem kell tobb felvetel, eleg egy, de az is HDR, vagyis abban is megvan a fehernel akar 10-szer vilagosabb info is.
Az, hogy egyre több biten olvashatóak ki a szenzorok (DSLR-eknél manapság már alap a 14 bit, MF-nál meg már elég régóta a 16 bit) szerintem nem HDR, az magának a szenzornak a natív dinamikatartománya. A HDR szerintem az, amikor ezt mesterségesen kitolják, tipikusan több kép készítésével. Tehát a HDR nem egyenértékű a széles natív dinamikatartománnyal.
De szigorúan ez csak az én véleményem.
A tobbkepes felvetel a bracketing, ha a dinamika miatt, akkor exposure bracketing, ha automatikus, akkor auto exposure bracketing.
A szenzorok nativ dinamikatartomanyat hasznaljak HDR tartalom eloallitasra 99.9%-ban, szoval szerintem gondold at a velemenyed. Amugy a tobb exposure-os felvetelt en se tartom sokra mozgokepnel, de mondjuk en nem raketamotort fejlesztek.
Természetesen nem újkeletű a dolog. Ipari képalkotásnál sokévtizedes gyakorlat a HDR, ott ahol szükséges.
Jó lenne tudni a videó-adatokat, de a reklámfotók sem rosszak.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw
A HDR név alapján csak annyit tesz, hogy az elkészült végső képnek nagy a dinamikatartománya, ahol a "nagy" annyit tesz, hogy 3*8 bitnél több (igazából ha csak a világosságot nézzük akkor csak 1*8 bit), azt, hogy ezt egy képből vagy több expozícióval, vagy trükkös szenzor kiolvasással oldjuk meg at nem definiálja.
Nyilván attól, hogy hány bitet olvasunk ki/tárolunk még nem biztos, hogy az effekív dinamika is lesz annyi, az a szenzor karakterisztikájától is függ (ha korom sötét van vagy annyi fény van, hogy telítődnek a pixelek, akkor egy csomó pixel értéke 0 vagy maximális lesz, azzal nem lehet mit kezdeni)
Meg ugye a monitorok igen jelentős része csak 8 bitet tud(jó esetben) és a kontrasztja sem elég arra, hogy a széles tartományt visszaadja, ezért a valahogyan elkészített 14-16 bites kép(ek)ből csinálni kell egy 8biteset. Ez persze összenyomja a dinamikát, kb. mint egy kompresszor a hangtechnikában. Így készülnek a neten található "HDR" képek, igazából már egy RAW előhívásakor is szükség van ilyenre, a nagy bitmélység miatt.
Az így összenyomott kép igazából már nem HDR, inkább csak közelítése annak + egy adag művészi (vagy automatizált) döntés.
[ Szerkesztve ]