Ennek nincs másik formája. A BaM lényege, hogy a GPU a CPU teljes kizárásával is dolgozni tudjon, de ha kizárod a CPU-t, akkor manuálisan kell gondoskodnod arról, hogy a GPU munkájáról mit sem tudó CPU egyáltalán ne nyúljon azokhoz a cellákhoz az SSD-n, amelyekkel éppen dolgozik a GPU. Ezt nyilván egy szerveren, egy specifikált workloaddal nem nehéz megtenni, mert rendszergazdaként tudod, hogy mi az, amivel gond lehet, és egyszerűen nem adsz utasítást annak végrehajtására.
Ettől függetlenül nem véletlenül vannak API-k, mivel tök szar lenne minden hardverre külön implementációt írni, illetve nem véletlen, hogy még a DirectStorage sem zárja ki a CPU-t a munkából, csak offloadolja az egyes kitömörítési feladatokat a GPU-ra. De erről tökre tud a CPU, hogy a rendszernek legyen képe arról, hogy éppen mi történik a gyorsítón belül. Ha ezt meg lehetne oldani egyszerűbben, akkor a Microsoft is úgy oldaná meg.
Aminek van realitása az a konzoloknál való alkalmazhatóság, de valószínűleg nem nyersz annyit vele, hogy érdemes legyen vele vesződni, mert ott eleve fix a hardver, így a szinkronizálásra eleve tudnak optimalizálni a fejlesztők.
Én kb. nulla realitását látom, hogy mondjuk a Microsoft egy olyan funkciót vigyen be a Windows-ba, amivel a user figyelmeztetés nélkül tönkre tudja tenni az SSD-n tárolt adatokat. Az egyik elsődleges szabály a végfelhasználóknak szánt OS-eknél, hogy a user ne tudnak kihúzni maga alól a talajt. A BaM pedig pont egy olyan koncepció, ami ezt nagyon is lehetővé teszi, és ez nyilván a szerverben oké, mert az üzemeltető tudja, hogy mit csinál, de asztali szinten félelmetesen nagy kockázatokat hordoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.