Én elhiszem, hogy a kiadóknak egyre több pénzre van szüksége. És ez nem a játék fejlesztés miatt van elsősorban. Jó, tény, hogy közvetlen játékfejlesztés is folyamatosan drágul, de nem ilyen drasztikusan. Egyszerűen pár mamut kiadó már akkorára hízott (miután tucatjával felfalták a konkurenseket), hogy a Földgolyó gamer állománya is egyre nehezebben tudja eltartani őket.
Minden tendencia ezt mutatja, évenkénti játékok, főleg sorozatok kellenek, futószalag DLC özön, online pass, esetleg egyre több a játékon felüli + bevétel, fizetős multi, pl: COD Elite. Gyakorlatilag 20 évvel ezelőtti "céhes" játékkészítés, mára már tömegtermeléssé alakult. A 5-6 milliós eladási példányszámok már veszteségnek számítanak. HA a COD eladási példányszáma egyszer beesik 20 milla alá, szerintem kitör egy kisebb katasztrófa és tömeghisztéria. Az EA és az Acti is tud veszteséges negyedéveket produkálni, még a hihetetlenül (darabszámra) sikeres címeik után is. Itt már nem csak a játékba invesztált pénznek kell többszörösen megtérülnie, hanem a cég közvetett költségeit is kell finanszírozni, ami szintén milliárdokra rúg. Az is lehet ez már rég lehagyta a közvetlen költségeket.
A cikkhez visszakanyarodva, a játékiparnak egyre több és több pénzt kell magába szivattyúzni, így nem lepődök meg ha a Sony is lép ez ügyben, használt játékok tiltása, és akár mégiscsak fizetős online szolgáltatások.