Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) ted_tris válasza Komplikato (#6) üzenetére


ted_tris
tag

"Bici, most, hogy a tesztekben a 3900XT egy magos teljesítménybe beérte a 10900-as procit, valamit villantaniuk is kell, amitől ennyivel drágábbak. ;]"
Nem arrol volt szo mar az elso rizsaknal is, hogy bertek? Sot le is mostak meg rip intel.
Aztan a masodiknal is.
Most meg ez.
Csak en erzek nemi zavart az eroben?

[ Szerkesztve ]

"learatjuk a pálmát.."

(#202) Fücsök007 válasza zetor2000 (#200) üzenetére


Fücsök007
őstag

A sémáról írtam nem az egyéni eltérésekről. Ha nézünk pl. egy 40-50GB-os mai konzolport játékot, akkor a telepítés során nem úgy oszlik el a tárhelyen mint amikor felraksz mondjuk egy filmet. A mai konzolokon is sokat dob egy SATA3-as SSD egyébként, nem véletlenül. HDD-n max. a telepítőt lehet majd felrakni a jövőben, mivel kicsomagolva nem fog elindulni a program megfelelő SSD nélkül.

[ Szerkesztve ]

(#203) S_x96x_S


S_x96x_S
őstag

közben Linus Torvalds elátkozta :Y az AVX-512 -öt
( és az Inteles stratégiát, ami csak a fragmentációt növeli az X86 területen .. )
és az AMD-s stratégiát emelte ki mint követendő példát ..

"give me more cores!"

"And AVX512 has real downsides. I'd much rather see that transistor budget used on other things that are much more relevant. Even if it's still FP math (in the GPU, rather than AVX512). Or just give me more cores (with good single-thread performance, but without the garbage like AVX512) like AMD did."

https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Linus-Torvalds-On-AVX-512

Mottó: "A verseny jó!"

(#204) Kansas válasza zetor2000 (#200) üzenetére


Kansas
addikt

Nézz utána a Native Command Queueing(NCQ)-nak... gyanítom, vagy arra gondolt, vagy a PS4 HDD kezelésére, ahol igenis úgy vannak az adatok felírva a lemezre, hogy gyorsan lehessen egy-egy pálya chunk-ját beolvasni - ezért is tart olyan sok ideig a patch install PS4-en, mert gyakorlatilag defragmentál is közben.

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#205) Komplikato válasza ted_tris (#201) üzenetére


Komplikato
veterán

Szerintem most érte csak utól, de talán Ryzen 2000 se volt C2C lemaradva, különben nem az 5GHz-n futó Intelek lettek volna mellé az etalon. Most órajelben is utána mászott a Ryzen az uborkafán. Ryzen első generáció esetén nem emlékszem, hogy bárki szerint beérte volna az Intel (már szigorúan játékok alatt, mert másban igen), ott csak elérte azt a státuszt, hogy bizonyos ársávban jobban megéri, mint az Intel.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#206) Sanya válasza Fücsök007 (#187) üzenetére


Sanya
nagyúr

Az ssd-t vezérlő chip az ssd-n van rajta. Ezt honnan szeded?

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#207) #72042496 válasza ted_tris (#201) üzenetére


#72042496
törölt tag

A hírekből nekem az jött le, hogy IPC-ben már korábban utolérték az Intelt, az újabb Ryzen sorozat pedig jobb benne. Csak az órajelek miatt továbbra is az Intelnél van az egymagos előny.

[ Szerkesztve ]

(#208) dokanin


dokanin
aktív tag

Van még olyan játékos aki vinyóról nyomja ssd helyett?
Ma már a Windows betöltést sem lehet megvárni vincsiről.

[ Szerkesztve ]

(#209) Picco válasza dokanin (#208) üzenetére


Picco
addikt

Vilagszerte a masodik leggyakoribb halalozasi ok xovid utan :P

Nekem pl vinyon vannak a jatekok tobbsege, leggyakrabban jatszottak kivetelevel

It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#210) Huntszy válasza dokanin (#208) üzenetére


Huntszy
tag

Kb minden játék HDD-n van. Minek pocsékolnám az SSD helyet játékokra ha nincs komoly előnye.

Van néhány játék ami régebbi/elhanyagolt/egyedi a struktúrája és baaaaromi sokat tölt. Azokat átrakom SSD-re de azoknál a játékoknál amiknél csak néha van pár másodpercnyi töltőképernyő igazából nem zavar. Az a pár másodperc nem ér meg annyit, hogy SSD helyet szánjak rá. 7200-as HDD van a gépben, arról a legtöbb játék vígan elkavirnyál. Mint írták is fentebb, ha SSD-re is teszed a gamet, sok esetben nem jelentős a változás.

Konkrét példa: Minecrfat pl SSD-n van mert ahogy játszol folyamatosan töltöd ki/be magad körül a chunkokat. Ha lassú a lemez lassan tölt be magad körül a játék. Ergya. De ott van pl a Snowrunner, abban egyszer betölt a zóna és órákig dagasztod a sarat a hegyekben mire zónát kell váltanod, hogy újra töltőképernyő legyen. Kár szerintem 5-60 gb-ot elpazarolni az 500 gigányi SSD-ből azért, hogy óránként 1 loading screenél 15s helyett 7s-et várjak (hasraütés szerű számok de amúgy tényleg nem vészesek a Snowrunner loading screenjei).

Ugyancsak jó példa bármelyik multi game kb. 7200-es HDD-ről is pillanatok alatt betölt a Valorant, LoL, Heartstone, Fortnite, PUBG, CSGO, HOS, bármi. Hiába szipkázod át SSD-ről ram-ba a bytokat ha utána csak a lobbyt bámulod mert a csapattárs/ellenfél még tölt. Amíg nem én vagyok konzisztensen az utolsó a szobákban addig nincs értelme ezeket a játékokat sem SSD-re rakni.

[ Szerkesztve ]

(#211) Kansas válasza Huntszy (#210) üzenetére


Kansas
addikt

Jelenleg - de ahogy jönnek majd sorban az SSD-s konzolról portolt játékok, előbb alighanem látható/érezhető előnye lesz ha SSD-ről megy a játék, utóbb viszont simán előfordulhat, hogy pár játék megkövetel egy gyors M.2 SSD-t, aminek ráadásul mára az ára sem olyan ördögtől való, hát még ha az Intel is kijön a PCIEv4 támogatással, és felfut azok forgalma is...

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#212) Huntszy válasza Kansas (#211) üzenetére


Huntszy
tag

Ezt értem és egyet is értek vele, a fentebbiekkel arra reagáltam, hogy "Van még olyan játékos aki vinyóról nyomja ssd helyett?". Ma, 2020-ban szerintem semmi értelme minden játékot válogatás nélkül SSD-re tenni. Kivéve persze ha csak az van a gépedben :D

Az, hogy a jövőben milyen változásokat fog indukálni az új konzol generáció majd kiforrja magát.

(#213) Fücsök007 válasza Kansas (#211) üzenetére


Fücsök007
őstag

Így van, ez várható a közeljövőben. Bár várható a nagy kapacitású SATA3-as SSD-k terjedése is (2TB és fölötte).

(#214) Kansas válasza Fücsök007 (#213) üzenetére


Kansas
addikt

A SATA3 SSD-k nem elég gyorsak, azok nem fognak érdemben beleszólni ebbe.
M.2-ből is csak a PCIEv4-esek fognak érdemben játszani.

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#215) #16939776 válasza Huntszy (#210) üzenetére


#16939776
törölt tag

Minek pocsékolnám az SSD helyet játékokra ha nincs komoly előnye.

Én meg nem csak a hdd, hanem az összes sata eszköz és sata vezérlő nyomát is beszántanám és behinteném sóval ha tehetném.
Mert olyan szinten növelik meg a rendszer reakció idejét, hogy az vállalhatatlan lesz, az egy darab szóló NVMe SSD-hez képest.
Nekem 2db játék van feltelepítve az 512GB-s SSD-re, minden kattintás azonnal megtörténik, így beton stabilan megvan annak az illúziója, hogy valós időben játszok.

Ez nem azt jelenti hogy a HDD-ről nem lehet eredményesen játszani, csak olyan szinten alacsonyan marad vele az immerzió, hogy szinte kár a gépbe az áramot pazarolni. :)

(#216) Kansas válasza #16939776 (#215) üzenetére


Kansas
addikt

Valami nem kerek ott akkor a te gépedben... HDD-ről nem játszol, RAM-ból játszol, a játékban történt kattintáshoz meg aztán végképp semmi köze a HDD-nek.
A jelenlegi játékok jó előre feltolnak minden szükséges adatot RAM-ba, már vagy 15-20 éve nincs olyan játék, ami realtime nyúlna adathoz a HDD-n vagy akár SSD-n.
Egy szó mint száz, a HDD-nek nem sok köze van az immerzióhoz.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#217) #16939776 válasza Kansas (#216) üzenetére


#16939776
törölt tag

OK.

[ Szerkesztve ]

(#218) Lacika112 válasza Kansas (#214) üzenetére


Lacika112
aktív tag

Sata winyó- sata3 ssd

A különbség nem jelentős, a sata ssd olyan értelemben "értelmetlen" hogy ma már szinte a leggagyibb sata ssd szűk keresztmetszete maga a sata

2x 10k raptor raid 0 jobb oldalt meg egy filléres A400

Huntszy: nekem a winyón vannak a játékok, szerinted érezhető a különbség mikor betölt erről vagy arról? Elárulom neked 1-2 kivétel van de a legtöbb játéknál pl okáért: 60 sec és 58-9 sec az arány. Ha nem stopperolod csak a hangból tudod a winyóról fut.

ha meghúzom a kocsidat az oc-nek számít?

(#219) S_x96x_S válasza Huntszy (#212) üzenetére


S_x96x_S
őstag

SSD .. Konzol ...
>Az, hogy a jövőben milyen változásokat fog indukálni az új konzol >generáció majd kiforrja magát.

A Microsoft tervezi a DirectStorage visszaportolását a mezei windowsra .. vagyis a PCIe4.0 jó beruházásnak tűnik a PC-nél ...

----------------------------

"Storage Matters: Why Xbox and Playstation SSDs Usher In A New Era of Gaming"
https://www.anandtech.com/print/15848/storage-matters-xbox-ps5-new-era-of-gaming
"The most interesting bit about DirectStorage is that Microsoft plans to bring it to Windows, so the new API cannot be relying on any custom hardware and it has to be something that would work on top of a regular NTFS filesystem. Based on our experiences testing fast SSDs under Windows, they could certainly use a lower-overhead storage API, and it would be applicable to far more than just video games.

....
The effects of this transition will also spill over into the PC gaming market, exerting pressure to help finally push hard drives out of low-end gaming PCs, and allowing gamers with high-end PCs to start enjoying more performance from their heretofore underutilized fast SSDs. And changes to to the Windows operating system itself are already underway because of these new consoles.
...
"

persze a spéci tömörítés miatt ..a PC-nél +5 +9 maggal több kell ..
vagyis ha jól értem a PS5 alap 8 core -ja mellé még kell a PC-n +9 core
a hasonló teljesítményhez ..
és akkor ott vagyunk, hogy a jövőben durván 16 mag kell a játékokhoz ..

"The CPU time saved by these decompression units sounds astounding: the equivalent of about 9 Zen 2 CPU cores :Y for the PS5, and about 5 for the Xbox Series X. Keep in mind these are peak numbers that assume the SSD bandwidth is being fully utilized—real games won't be able to keep these SSDs 100% busy, so they wouldn't need quite so much CPU power for decompression."

Mottó: "A verseny jó!"

(#220) Huntszy válasza #16939776 (#215) üzenetére


Huntszy
tag

"Én meg nem csak a hdd, hanem az összes sata eszköz és sata vezérlő nyomát is beszántanám és behinteném sóval ha tehetném.
Mert olyan szinten növelik meg a rendszer reakció idejét, hogy az vállalhatatlan lesz, az egy darab szóló NVMe SSD-hez képest."

Jelenleg egy 2TB-os Toshiba P300 van a gépemben ami jelenleg ipon-on 18.990 Ft-ba kerül [link] - Eszerint 1 gb adat 9.2 Ft-ba kerül.
Jelenleg egy Samsung SSD-t használok rendszer meghajtónak szóval maradjunk a márkánál, ha ezt helyettesíteni szeretném egy m.2 SSD-el akkor ott van a SAMSUNG 2TB 970 EVO Plus ami ugyan annál a webshopnál 161.690 Ft-ba kerül [link] . Tehát minden egyes gb kb 78.9 Ft-ba kerül.

Ez minden egyes gb esetén 69.7 Ft árkülönbség per pillanat.

Ez azt jelenti, hogy ha tárolni akarok egy 60gb-os 4k filmet a gépemen akkor az 4.182 Forinttal többe kerül az SSD-n mint HDD-n. És mit kapok azért a cirka 4.200 Ft-ért cserébe? Mikor rákattolok a film ikonjára akkor a film 3 másodperccel kevesebbet pufferel mielőtt leindulna.

Ezek alapján én még nem érzem azt, hogy itt lenne az idő sóval behinteni mindent ami SATA, pláne nem a SATA HDD-et.

Egyébként meg az, hogy HDD-ről nem lehet játszani mert nincs immerzió szerintem butaság. Ahogy Kansas említette is nem HDD-ről játszol. Neki szerepe csak a loading screenen van. Semmilyen HDD aktivitás nem történik egy átlagos játék esetén amikor te a gameben vagy és nyomogatod a gombokat. Ezt nagyon könnyen le is csekkolhatod. Ha SSD-n van a rendszered és HDD-n a játék akkor betöltés után ha a háttérben nem csinálsz semmit a HDD-t le is áll, miközben te ingame vagy és pixelhuszárkodsz. Na pont annyira lényeges ingame a HDD, hogy le is tud teljesen kapcsolni.

(#221) Huntszy válasza S_x96x_S (#219) üzenetére


Huntszy
tag

Ez egy nagyon jó hír!

Mondjuk valljuk be nehezen tudná bárki más közös nevezőre hozni a konzolokat és a pc gaminget mint az a cég aki felel a windowsért és az egyik nagy konzolgyártó is egyben.

Ennek ellenére külön öröm, hogy az új konzolgenerációval párhuzamosan a Windowsos megoldáson is elkezdett dolgozni az MS. Így van esély arra, hogy mire megjelennek az első true nextgen játékok konzolokra addigra a crossplatform motorokba beépítik ugyan úgy az új win api supportot is így párhuzamosan minden platformon megjelenhet egyszerre a jó világ. PC-n csupán egy kapcsolót kell billenteni, hogy átváltson a gép az új API használatára. Esetleg még azt sem mert tud róla, hogy ezt az api-t támogató hardveren fut szóval ez lesz a defaul. Tökm1.

De, hogy fogják támogatni a PC gamek a kétféle tárolási módot? Mint manapság a DX9-et meg DX12-öt? Ha nem kompatibilis a géped a DX12-el akkor el kell fogadnod, hogy lassabb/csúnyább a játék mint másoknak. Ugyan így akiknek nincs m.2 ssd a gépében vagy nem arra van telepítve a gép azoknak el kell viselni a több töltőképernyőt?

Azért merült ez fel bennem mert ugye ahogy korábban is említve volt a mai játékok arra vannak optimalizálva, hogy lassú háttértáron futnak ezért úgy töltik a pálya részleteit stb, hogy ez a legkevésbé legyen zavaró. Azonban ha ez már nem lesz fontos hiszen konzolokon + jó PC-n ilyen gond nincs akkor elkezdik majd a gyártók abbahagyni a korábbi data management + level design mókát? Ha igen akkor viszont akik továbbra is lassú SSD-ről/HDD-ről játszanak összességében rosszabb élményt fognak kapni?

Pláne, hogy ha a tömörítés is idejön akkor nem csak egy új PCI4.0 SSD kell de egy sokmagos CPU-is h legyen mi csinálja a tömörítést.

(#222) #16939776 válasza Huntszy (#220) üzenetére


#16939776
törölt tag

Első részére azt tudom tanácsolni -ami nálam bevált- hogy, tartani kell egy pc-t játékra, egyet zenehallgatásra/filmnézésre, és egyet minden másra. Sokkal kevesebb kompromisszummal, sokkal olcsóbban lehet kiváló minőséget elérni.

Meg kellene tapasztalnod azt, hogy mi történik annak a rendszernek reszponzivitásával, amiről lehúzod azt a HDD-t, amit nem is használsz semmi másra csak adattárolásra, és az le is szokott kapcsolni tétlenség miatt...
Ugyan ekkora nagyságrendű és irányú változás történik, amikor kinyomod biosban a sata vezérlő szemét, és lehúzod róla a kábeleket, eszközöket.

[ Szerkesztve ]

(#223) Komplikato válasza Lacika112 (#218) üzenetére


Komplikato
veterán

Ez az ezredik bizonyítás, hogy nem számít az SSD, amit látok és ez IS SATA példa. Le kellett törölnöm a Samu 971-ről a fiam Fortniteját, mert 12GB-ról 80-ra hízott, átettem HDD-re. Te még olyan hisztit nem láttál, hogy "de miért tölt ez a sz*r ilyenassan!?" ;]

[ Szerkesztve ]

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#224) dabadab válasza Lacika112 (#218) üzenetére


dabadab
titán

Sata winyó- sata3 ssd

A különbség nem jelentős

Aztán alatta ott vannak a számok: 6,14 vs 209,6. Tényleg nem jelentős, csak egy laza harmincszoros különbség :DDD

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#225) worxland válasza #16939776 (#222) üzenetére


worxland
addikt

Hát én baromira nem érzek különbséget, amikor az M.2-re telepítek egy játékot a SATA-s SSD helyett. HDD-t viszont vagy 4-5 éve nem tartok a gépben, annak a NAS-ban van a helye, adattároló eszközként. Oda (amíg nincs otthonra normális áron 10 gigabites switch) a háló korlátai miatt elég.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#226) Kansas válasza Komplikato (#223) üzenetére


Kansas
addikt

Ezek szerint a Fortnite töltési idejének a java része a HDD-ről RAM-ba olvasás... egy defraggal sokat lehet rajta javítani.
De nézz meg egy Call of Duty 4 Modern Warfare Remastered-et vagy egy CoD: Infinite Warfare-t, az ugyanolyan szutyok lassan(percekig) tölt NVME SSD-ről is, mint SATA SSD-ről - HDD-ről nem próbáltam, de mivel ez szekvenciális olvasás, a egy 7200-as HDD és egy SATA SSD közt nincs eget rengető különbség...

@(#224) dabadab
Szekvenciális olvasásban, ami játékbetöltésnél számít, nincs jelentős különbség, ne a random 4K-s értékeket nézd, azok itt nem játszanak(bezzeg OS futásnál, ikonok, thumbnail-ek meg broswer cache betöltésénél...) A releváns értékek ~390 vs ~470, az nem eget verő különbség.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#227) Ribi válasza S_x96x_S (#219) üzenetére


Ribi
nagyúr

Azért itt a nagy hű meg ha mellé nem árt megemlíteni, hogy ezzel csak felezi az adatmennyiséget. Játék közben ha tölteni kell és fele annyi adat töltése akkora előny lenne mint ahogy azt próbálják mutatni, akkor ott valami el van cseszve. Ha kétszer annyi adat töltése gondot okoz akkor fele annyi adat is. PC-n meg általában bőven töb hely van a gépben, szóval nem lesz probléma ha nem hűdetömörítetten tárol bármit is. Illetve ha mondjuk valami lightosabb tömörítést használ, akkor is bőven elég lehet. Szerintem.

(#228) Kansas válasza Ribi (#227) üzenetére


Kansas
addikt

Azért ilyet mondani a 100GB fölötti játékok korában... :D

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#229) dabadab válasza Ribi (#227) üzenetére


dabadab
titán

Illetve ezek tipikusan textúrakompressziók meg egyebek, szóval eleve a GPU memóriájába töltődnek (szerintem lassan PC-n is az lesz, hogy az SSD és a videókártya között direkt DMA-val fog menni az adat, nem gép RAM-ján keresztül, Quadróknál meg Radeon Pronál már most is van rá lehetőség) és akkor már a kitömörítést is a GPU-ra lenne érdemes bízni, ami annak valószínűleg sokkal jobban fekszik, mint a CPU-nak.

DRM is theft

(#230) worxland válasza Kansas (#226) üzenetére


worxland
addikt

"de mivel ez szekvenciális olvasás, a egy 7200-as HDD és egy SATA SSD közt nincs eget rengető különbség..." - a Youtube első találata cáfol, van, ahol alig van különbség, de a nagy többségnél igenis nagyon lemarad a vinyó.
[link]
még jópár hasonló összehasonlítást lehet találni a Tecsőn, nem kell megerőltetni magatokat a kereséssel.
Tessék, még egy, itt még egy SSHD-t is bedobtak az összehasonlításba:
[link]

[ Szerkesztve ]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#231) Huntszy válasza #16939776 (#222) üzenetére


Huntszy
tag

Kíváncsi lettem. Erről valamilyen plusz infót tudnál közölni?

(#232) dabadab válasza #16939776 (#222) üzenetére


dabadab
titán

Ugyan ekkora nagyságrendű és irányú változás történik, amikor kinyomod biosban a sata vezérlő szemét, és lehúzod róla a kábeleket, eszközöket.

Gondolom erről vannak méréseid is, hiszen ezt elég könnyen lehet mérni.

DRM is theft

(#233) worxland válasza dabadab (#232) üzenetére


worxland
addikt

Nem nagyon fog találni, lásd a #230-ban leírtakat - ott elég közel volt az összes SATA SSD és NVME idő - de még máshol, más benchmarkban se láttam lényeges eltérést a kettő között a nyilvánvaló szekvenciális sebességmérések kivételével.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#234) Kansas válasza dabadab (#229) üzenetére


Kansas
addikt

a textúratömörítést(DXTC) most is a GPU csinálja tudtommal

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#235) dabadab válasza worxland (#233) üzenetére


dabadab
titán

Olvasd el újra, ez ennél sokkal ezoterikusabb: szerinte a nem is használt SATA vezérlő BIOS-ból való lekapcsolása fog sokat javítani a reszponzivításon.

DRM is theft

(#236) #16939776 válasza worxland (#233) üzenetére


#16939776
törölt tag

Mérést nem csináltam, és az internet ilyennel nem foglalkozik.
A kézzelfogható különbség annyi, hogy szisztematikusan túlhúzom az kurzort és a gombok mögé pozicionálok és kattintok, ha a szóló NVMe után a SATA "datacenter" SSD-re ghoost-olt rendszerem dugom fel, és arról bootolok be.

240Hz-es monitoron, egy "picit" nagyobb lesz a lag, és játék közben fordulásnál, ha olyan részre nézek, ahova eddig nem, ott leesik az fps, amíg be nem rántja az oda való textúrákat a VGA.

(#235) dabadab: Ja, kész röhej!. :)

[ Szerkesztve ]

(#237) worxland válasza #16939776 (#236) üzenetére


worxland
addikt

A kurzormozgatásnak operációs rendszer használata közben mi a szentséges nyavalya köze van a háttértárhoz? Ne szédíts!

A második példádat meg tudom érteni, de ezt "Ugyan ekkora nagyságrendű és irányú változás"-nak nevezni barokkos túlzás, már ha a SATA SSD és az NVME összevetésére érted, ha NVME és HDD közöttire, akkor nincs vita, ott már kapásból amíg a vinyó feje pozícionál, az is idő.

[ Szerkesztve ]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#238) #16939776 válasza worxland (#237) üzenetére


#16939776
törölt tag

Ha az OS/játék egy darab! kattintás miatt hozzá nyúl a háttértárhoz, akkor a CPU kivárja azt az időt is, amíg hozzáfér az adathoz.
Ez azt jelenti, hogy (SATA ssd-nél 1-10ms-ig), (NVMe-nél 0,1ms) nem lesz responzív a felület, de te eközben mozgatod az egeret, közben nézed a felületet, hogy, azon most éppen hol van a kurzor, gombok meg miegymás, és benne van a kezedben (hülye hc gamer), hogy onnan mennyit kell tovább mozdítani, és mikor kell el-kattintani, hogy, eltaláld vele a soron következő gombot.
Innen könnyű elb@szni a kattintásokat egymás után, ha az agyad ahhoz van szokva, hogy nincs, vagy csak minimális volt a delay és az eddig egyáltalán nem variált. 240Hz-nél a 10ms access-time az több mint 2 frame. Ha ezt nem lehet észre venni, akkor én kérek elnézést.

[ Szerkesztve ]

(#239) joysefke válasza Tetsuo (#118) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Még egy csak triviális szintre húzott MI által irányított ellenfelet sem tudnál félrevezetni - megkerülni legyőzni. Az ráadásul elég viccesen hatna, ha egy pályán egy átlagos képességű emberi játékos 1db MI által irányítótt ellenfél ellen küzdene (és kéne vagy 5 nekifutás, hogy véletlenül lemákolja egy fejlövéssel) szóval hogy kicsit is meg legyen töltve a pálya, egy egész csapat ellenfél kell és ha azok össze vannak kicsit is hangolva akkor SENKINEK nem lenne semennyi esélye sem.

Akik MI-t akarnak (főleg SP kampányba) azoknak tökéletesen semmennyi fogalmuk sincsen, hogy az mit jelent és mivel járna, valószínűleg ők lennének az elsők akik 30p után frusztrálva uninstallálnák az egészet. SP-be jó pályadesign és scriptelés kell MP-be pedig nyüzsgő szerverek. MI-nek játékban nem nagyon van helye.

[ Szerkesztve ]

(#240) worxland válasza #16939776 (#238) üzenetére


worxland
addikt

1) Oprendszerben nem hc gémerkedünk - minek? Hiába kattintasz 3 dologra 0,1 másodperc alatt, fél-egy másodperc kell, hogy a képernyőn történjen is valami érdemleges.
2) OK, hogy az első katt után továbbmozdítod a cinit, de te 10 ms-en belül odaérsz egy másik kattintásérzékeny pontra (link, ikon, qtyaf@sza) és újra kattintasz? Azért mindent nem veszek be.
3) még ha meg is csinálod (mert tényleg ultrahardkórban nyomod), akkor is ez a felhasználók kevesebb, mint 0,001%-át érinti, de akkor meg igazán tegyél meg annyit, hogy az egész oprendszert rakd fel a memóriába (128 giga CL14 elég lesz), cache-nek meg használj Optane-t - cserébe viszont ne kezd el téríteni a népeket a létfontosságú előrelépésről, ha végre eldobják a SATA-t.
4) el kell keserítselek, 1 századmásodperc delay-t a sztroboszkóptechnikusokon, a beszpídezett diszkópatkányokon és a kompetítiv gémereken kívül más nem igazán vesz észre.

[ Szerkesztve ]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#241) Lacika112 válasza dabadab (#224) üzenetére


Lacika112
aktív tag

Örülök hogy csak a mondat első felét tudtad értelmezni, a többit pedig teljesen figyelmen kívül hagytad....

10 ből 7 ember funkcionális analfabéta, szóval nem haragszom mert a hétbe tartozol :R
(javaslom fuss neki még egyszer a mondatnak ha megértetted jelezd köszi)

ha meghúzom a kocsidat az oc-nek számít?

(#242) worxland válasza Lacika112 (#241) üzenetére


worxland
addikt

Jaj. Ezzel a helyesírással analfabétizmust emlegetni... Inkább ne. ;]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#243) #16939776 válasza joysefke (#239) üzenetére


#16939776
törölt tag

Az Mi pont azért kell, hogy legyen hova tolni a nehézséget, legyen kihívás MultiPlayer mód nélkül is.
Az SP játékok 95%-ában csak egy vicc a "veteran" mód, csak időhúzás történik azzal, hogy 3x több lőszert kell összeszedni ahhoz, hogy 3x nagyobb damage-t tudj okozni az ellenfeleknek.
Attól hogy nem vagy Pro, ha gondolkozol kicsit és a rendelkezésre álló eszközöket jól használod fel, meg lehet osztani és egyenként megdolgozni az ellenfeleket. És a félelmetes Mi legyőzhető.
Lehet hogy 3x annyi időt, meg sok próbálkozást kíván, de legalább izgulsz egy kicsit, hogy most sikerül-e túljárni az "eszükön".
A stalker Ai-life találmányával Master fokozaton, Input exclusive módban igen közel van ahhoz, amivel bele lehet MP mecs közben futni szebb napokon. Csak az SP-ben nincs lag, nincs tick-rate, és idegesítő kempereket sem kell 5 percenként le-kurv@@nyázni, sokkal tovább marad érdekes, élvezetes :U

(#240) worxland: 1: Én a feladatkezelőben 25db task prioritását állítom át indulás után, az magában 100db kattintás.
2: nem ez a szitu, hanem addig a 10ms-ig nem látod mozogni az egeret.
3: OK, ha lesz lehetőségem ITX lapba 128GB cl14-es memóriát belerakni, mindenképpen.
4: Nem az +1ms vagy +10ms fix delay-el van gond, az idővel megszokható, hanem azzal, hogy 0-10ms között bármilyen értéket vehet fel, esetről esetre változik a késés.

[ Szerkesztve ]

(#244) Depression válasza #16939776 (#243) üzenetére


Depression
veterán

Egy okosabb veterán scriptet is lehet írni, nem kellene mi oda.
Másrészt meg egy okosabb mi pont kempelne, hisz az a dolga, hogy őrizzen valamit. Sőt, először figyelmeztet mindenkit, mielőtt rád lőne, és a következő helységben nem tudnál már beosonni. Maradjunk annyiban, hogy nem véletlenül buták az ellenfelek.
Vagy legyen egy csúszka, ahol lehet állítani a csiga agyától (easy) kezdve egészen egy galamb (ultra hardcore) értelmiségéig, hogy kit tudtál legyőzni :C
Ott a WoT, a legjobb játékosoknak sincs 70%-os nyerési arányuk, mert egyedül nem érnek semmit még a legbutább csapat ellen sem.

[ Szerkesztve ]

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#245) Robitrix


Robitrix
senior tag

Fő úr! egy 512 magos AMD rendel!!!!

(#246) Robitrix válasza Komplikato (#223) üzenetére


Robitrix
senior tag

Na ja ha a gyerek látott volna 40 éve mondjuk egy 5,25 hüvelykes MFM csatolós 20 MB-os HDD-t... mondjuk egy ST 225-öst. volt úgy 80-100 KB az olvasási sebessége másodpercente.... :) rögtön más szemmel nézne a 150 MB/sec-re... :)

(#247) Robitrix válasza worxland (#225) üzenetére


Robitrix
senior tag

Azért van különbség. inkább hosszabb olvasásoknál írásoknál. azért az M2 SSD olvasási sebessége úgy a 1500-3500 MB/sec közt van tipikusan. a normál SSD meg úgy 500-600 MB/sec
persze 3 MB-os fájlt olvasva nem érzékeli az ember a különbséget. Nagyságrendileg valahol úgy van, ha egy játék betöltése mondjuk HDD-ről 60 mp, normál SSD mondjuk 35 MP és m2 ssd meg 28 mp. persze kérdés, hogy mennyire érzékeli az ember a 28 mp és a 35 mp különbségét......

(#248) #16939776 válasza Depression (#244) üzenetére


#16939776
törölt tag

Ha megvan adva a lehetőség arra, hogy kommunikálnak az ellenfelek egymással, akkor az egyensúly megtartására - az értelmes fejlesztő törekszik rá - raknia kell a játékba egy rádiót amivel tudod monitorozni a forgalmat, vagy egy olyan alkalmatosságot amivel meg lehet azt zavarni. Annak a megszerzésére, használatának a megtanulására is lehet egy-egy küldetést írni, amitől színesebb lesz a játék. Persze ne legyen "kötelező" ezt használni, legyenek benne más eszközök is, amivel meg lehet oldani ugyan ezeket az helyzeteket, hogy, ne váljon unalmassá, ismétlődővé.
Szerintem jó a hagyományos 4 fokozatú csúszka, de legyen olyan állása, amikor mellette előjön egy felület, ahol testre szabható, hogy legyen-e: kommunikáció, közelharcban elvegye a fő fegyverünket, meg azt, hogy, alkalmanként azért kettesével vagy hármasával is járkálhassanak, egymást fedezve. ;]
50%-os k/d arányhoz adjon egy ajándék save gombot,
70%-nál már anélkül is elég szépen lehet haladni.

[ Szerkesztve ]

(#249) Huntszy válasza joysefke (#239) üzenetére


Huntszy
tag

( #244 ) Ez fentebb már kb ki lett vesézve. Itt jobb MI alatt nem a skynetet értjük. Egy script is lehet annyira túlhúzva h esélyed se legyen ellene, persze, hogy az MI-t is be lehet úgy állítani. Itt a cél nem az, hogy a játék legyen lehetetlen hanem az, hogy legyen élethűbb ha akarod (tehát legyen állítható).

Például mind találkoztunk már olyannal RTS-ben (mármint aki játszik vagy játszott RTS-el), hogy normal fölött a gép úgy oldotta meg, hogy legyen nehezebb, hogy egyszerűen csalt. Minél messzebb kerültél a normáltól annál jobban. Kapta az ingyen nyersanyagot, gyorsabban jöttek ki a katonák a barrackból stb. Szerintem nem olyan lehetetlen kérés az, hogy úgy legyen egy ellenfél erős egy RTS-ben, hogy nem szétcsalja magát hanem egyszerűen csak strategikusabb. Összességében nem lenne tőle nehezebb a játék mint most, egyszerűen csak élethűbb. Mert nem azért nehéz mert ő 2x szorzóval bányászik hanem mert egyszerűen jobban osztja a nyersanyagait, mozgatja az egységeit, keresi a rést rajtam stb.

FPS-ben is volt róla szó h MI alatt nem arra gondolunk, hogy mindig mindent tud a gép és egyként mozgatja minden katonáját. Ne legyen a gépnek wallhackje, valóban kelljen látnia engem ahhoz, hogy észrevegyen. Tényleg kelljen hallania engem. Ahogy írták miért mozogna egyként, attól, hogy minden ellenfél gépi karakter még nem kell úgy viselkedniük mintha tényleg egy agyuk lenne. Egy modern játéknál még oké hisz ott a rádió (amit tök jó, hogy felvetettek, hogy meg is lehet zavarni). De mondjuk egy I/II. VH-s vagy korábbi játékban még nem lógott a fülükben hangszóró, tök indokolatlan, hogy a pálya két végében levő egységek szinkron mozogjanak rám. Attól h megvan a lehetőség rá nem kell élnie a készítőknek vele. itt is lehet élethűbb úgy, hogy nem lesz tőle lehetetlen. FPS-nél tipikus, hogy úgy nehezebb a játék, hogy egyszerűen több ellenfél van, gyorsabban respawnolnak, nagyobbat lőnek. Miért sebez ugyan az az ólom darab többet most mint egy csúszkával lentebb? Miért 12 őr őriz egy ajtót 2 helyett mint korábban? Mi lenne ha ugyan úgy 50HP-t venne le egy test találat mint korábban, ugyan úgy 2 őr lenne az ajtó előtt. Egyszerűen csak okosabbak annál, hogy kirohannak a mező közepére egyenként meg stb.

Meg lehet itt találni a balancet, hogy ne skynet legyen az ellenfél de ne is kelljen olcsó trükkökhöz folyamodni h legyen kihívás. Senki sem szeret lehetetlen játékot játszani (a kevés catmario, flappy bird és cuphead rajongónk kívül), de szerintem egy jó MI-el minden egyes régi olcsó trükk helyébe egy kicsit lehet csavarni az MI-n amíg nehézségre ugyan ott nem leszünk csak olcsó trükkök nélkül.

Akik pedig a WOT-ot hozzák fel mint példa: Ne feledjük, hogy ha egy játékban sok az ellenfél akkor általában: a) te sem egyedül vagy hanem vannak gépi társaid. Ahogy az ellen úgy a gépi társaid sem idióták lennének. Ugyan úgy nem futnának ki ők sem a mező közepére és sokkal élethűbben reagálnának mondjuk a te "cover me" meg "need backup" parancsaidra, lenne értelme használni őket. Ha meg sok az ellen de egyedül vagy egy játékban (pl újabb AC-k) ott meg azért a te karakteredned minden esetben lényeges előnye van a géppel szemben, ez ugyan úgy megmaradna.

[ Szerkesztve ]

(#250) Darmol válasza snecy20 (#167) üzenetére


Darmol
senior tag

Mármint kékhalálra gondolsz. :DDD
Esetek 10%-ában be lehetett zárni a problémás progit, 5%-ában kékhalál, 85%-ában fagyi.
Csak azért mosolygok mert soha többé nem kell egy magon szüttyögni. :))

A vérem piros. A sznoboké kék. Zöld a szörnyeké. avagy "Én annyira nagyon irigyellek téged, hogy beszélhetsz velem."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.