Ezt nézd meg(16:10-től), ha a Linus-féle videó nem volt elég, amit fentebb linkeltem.
TL DR:
- töltési idők megszűnnek, illetve szinte észrevehetetlenre rövidülnek(játék betöltése, level betöltése, "fast travel")
- szintek közti alagutak és egyéb háttérben való töltést segítő design-elemek megszűnnek, ennek köszönhetően jelentősen átalakulhat a játék térképek felépítése
- kisebbek lesznek a játékok a lemezen, mert nem kell sokszorosan letárolni a gyakran használt asset-eket
- kevesebb RAM elég részletesebb modellek mellett is, vagy azonos RAM-mennyiség komolyabb modelleket tud kiszolgálni
- gyorsabb mozgás lehetséges a térképen
- patchek sokkal rövidebb idő alatt települnek
Ez PC esetén nem igaz, hiába elérhető potenciálisan a PS5-énél gyorsabb SSD is,mert a PS5-tel ellentétben PC-n nem tudod garantálni, hogy adott képességű SSD rendelkezésre áll a játéknak.
Ezért nem látsz jelenleg PC-n jelentős különbséget akár a HDD és SSD közt is, mert a játékok úgy vannak tervezve, hogy HDD-ről is tudjanak futni(szóval nem, nem a CPU meg a GPU bottleneckeli az SSD-t hanem gyakorlatilag a HDD), amire azok a PS5 játékok, amik rá vannak optimalizálva az SSD-re, nem lesznek képesek
Ebből következik, hogy a fent felsorolt előnyök szinte tuti hogy csak PS5 exkluzív játékokban lesznek realizálva 100%-ban, konzol(PS5 + XBOX Series X) játékok valószínűleg egy közös nevezőre mennek le, az összes platformot támogató címek meg vagy jelentősen le lesznek butítva konzolon a PC miatt hogy azonos élményt adjanak minden platformon, vagy jelentősen más(jobb) lesz az élmény konzolon(és esélyesen később jön PC-re, hisz extra fejlesztést igényel), esetleg telepítéskor megnézi hogy kellően gyors SSD-re telepíted-e, és ha nem, akkor nem települ.
Szóval önmagában nem az okozza a nagy előrelépést, hogy van egy jó SSD benne, hanem az, hogy mindben benne van, HDD meg nincs, tehát nem kell a játék fejlesztésekor a HDD korlátaival számolni. Valószínűleg ha külső HDD-t kötsz a PS5-re, arra nem enged majd SSD-t igénylő játékot telepíteni, hanem megmarad az a PS4-es játékoknak illetve egyfajta telepítési downoad cache/swap terület lehet belőle.
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.