Hirdetés

2024. július 22., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) joysefke válasza domos (#49) üzenetére


joysefke
veterán

https://tinyurl.com/2j5ufxkp

(#52) domos


domos
senior tag

Köszönöm :R

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#53) MerlinWarage


MerlinWarage
csendes tag

6-8 magos CPU-k vannak a konzolokban így természetes hogy azok vannak többnyire támogatva. Egyébként az engine-től függ. A teszt akkor lenne valid, ha PC exkluzív játékokon tesztelnénk, vagy olyanon amit PC-re fejlesztettek először (TR, Cyberpunk pl olyan. Mondjuk CP-ről tudjuk hogy egy összegányolt valami).

(#54) Pikari válasza MerlinWarage (#53) üzenetére


Pikari
addikt

Nem mintha olyan egyszerűen lehetne olyan kódot írni, ami 2-3 magnál többet hatékonyan ki tudna használni.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#55) Dr. Romano válasza Pikari (#54) üzenetére


Dr. Romano
veterán

A játékok döntő hányada Unreal 4 motort használ. Szóval az alap megvan a többszálú futtatásra, csak valahogy senki sem szereti optimalizálni az azzal készült gémeket.
Sajna a saját motoros fejlesztések korának már jóideje vége.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#56) Pikari válasza Dr. Romano (#55) üzenetére


Pikari
addikt

Egy játék fejlesztése nem abból áll, hogy az unreal nevű felmagasztalt model viewerben wasd-vel repkedsz. Azt meg erősen vitatnám, hogy a játékok döntő hányada unreal 4 motort használna, erősen kétlem hogy jelenleg piacon lévő kb 1.5-2 millió darab játékból[link] [link]több használna unreal enginet, mint ami egy rövidebb wikipedia bejegyzésbe pár db page down megnyomással elfér.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#57) Dr. Romano válasza Pikari (#56) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Mobil """"játékokat"""" az én jelenlétemben ne említs légyszi, én sem szidtam senkidet. Az ilyen groteszk és gusztustalan témákat hanyagoljuk ;]

PC fronton meg javarészt az UE4 tombol manapság.
Nem tudom mennyire repkednek a fejlesztők az editorba, de valszeg igen sokat, mert rendre ugyanazok a teljesítmény problémák fordulnak elő a frissen megjelent címeknél (shader comp. stutter, gyenge CPU kihasználtság, travel/streaming stutter stb.)

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#58) Pikari válasza Dr. Romano (#57) üzenetére


Pikari
addikt

Végkövetkeztetésként akár arra is kilyukadhatnánk ezzel kapcsolatban, hogy amelyik ,,játékfejlesztő'' nem bír leírni 2 db for ciklust benne egy gldrawarrayssal, ehelyett unreal enginet használ a ,,játéka'' kifejlesztéséhez, az minden bizonnyal sokkal kevésbé lesz képes optimizált, rendesen threadolt produktumot előállítani ahhoz a fejlesztőhöz képest, mint amelyik képes erre az 5 perc alatt kigooglizható bravúrra. Az ilyen játékok sokkal inkább brutális költségvetésű interaktív filmek, ahol a játékmenet, a koncepció teljes hiányát ellensúlyozzák a grafikával és a professzionális marketinggel. Maradjunk annyiban, hogy ha te igazi játékot akarsz játszani, akkor azok nem unreal, unity, cry engine, meg hasonló marhaságokkal fognak készülni. De persze abban igazad van, hogy az androidra készült játékok nagy része is egy low effort szemét. Nagy bajban van a mai korok gamere, ha igazi játékélményt akar, mert vagy ezt az aaa moslékot köpik a szájába, vagy a google dobja fejbe puzzle játékokkal és dominó klónokkal az első oldalon, ahogy megnyitja a listát. De most igen előreszaladtam ebben a témában ezzel. Valahol az online gamemagok felelőssége is, hogy meg sem próbálnak az olvasók felé videójátékokat prezentálni, csak írnak valami szar cikket az éppen aktuális divatgameről, meg párat azokról, ahonnét a marketingesek ki tudják nekik fizetni a lovettát érte.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#59) Joshi


Joshi
titán

"Egészen 2002. novemberéig kell visszamennünk az időben, hogy megtaláljuk az Intel Pentium 4, 3,06 GHz-es CPU megjelenését. Ez volt az első CPU, ami támogatta a Hyper Threadinget. Azaz még bőven az egy CPU maggal rendelkező processzorok korát éltük, de legalább megjelentek az első példányok, amik párhuzamosan, két szálon tudtak számolni."

Nekem már volt egy ABIT VP6-os szerver alaplapom ami két procit tudott fogadni, ráadásul nem csak Pentium III procikkal ment dualban, hanem a Celeronokkal is, de ott össze kellett kötni bizonyos lábakat, mert fizikailag úgy gyártották, hogy ne menjenek dualban. Windows 98-ig nem működött a dual processzoros megoldás, de a Windows NT és Windows 2000-el igen. Viszont ezek az oprendszerek nem igazán támogatták a játékokat. Várnom kellett a Windows XP-ig, csak addigra már évről-évre jöttek a gyorsabbnál gyorsabb procik.

Összefoglalva: meg lehetett oldani már jóval előbb is a több magos számítást. :DDD

(#60) MasterDeeJay válasza Joshi (#59) üzenetére

Quake3 már támogatta mert szerencsére eleve két procis gépen írodott. Ht az csalóka a történetben.
Nekem kimaradttak a korai smp gépek.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#61) envagyok válasza Joshi (#59) üzenetére


envagyok
veterán

Már pentiumból socket 5 alaplappal is volt 2 procis megoldás 95-ben windows nt-vel
Van is olyan lapom, ABIT VP6 is van a gyűjteményemben.
Állítólag 386/486-ból is van 2 procis.
Bacsis úgy értette, hogy az első processzor, amin belül több mag látszódott, volt a 3.06ghz-es p4

(#62) Joshi válasza envagyok (#61) üzenetére


Joshi
titán

Igen, de én játékok szempontjából írtam. Windows NT-n gyakorlatilag nem mentek a játékok (azért 1-2 ott is ment), ebből a szempontból a Windows 2000 már sokkal jobb volt. Igazság szerint most még csak arról beszélek, hogy egyáltalán az oprendszer mikortól kezelte a többszálas feldolgozást. Itt még arról szó sincs, hogy maga a játék kihasználta-e. Otthoni operációs rendszerek közül elsőként a Windows XP kezelte a többszálas feldolgozást.

(#63) KISDUCK válasza envagyok (#61) üzenetére


KISDUCK
addikt

Én anno úgy hallottam hogy ott co-processzor volt (FPU) külön, mert nem volt integrálva a CPU-ba.

(#64) Pikari válasza Joshi (#62) üzenetére


Pikari
addikt

Ez így nem ilyen formában maximum a Windowsokra igaz, mert a Linux 2.0-ás változata 1996-tól kezdve már támogatja az SMP-t. Igaz, alapból ki volt kapcsolva minden disztribúcióban, és újra kellett magadnak fordítani a kernelt, ha SMP-t szerettél volna, alapból valamikor 2000 után kapcsolták be a kernelben.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#65) ricsi99 válasza KISDUCK (#63) üzenetére


ricsi99
addikt

Ugy is volt :D 486Dx-től volt a fpu integrálva a prociba

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#66) Joshi válasza Pikari (#64) üzenetére


Joshi
titán

Persze hogy a Windowsra igaz hiszen játékokról van szó, ráadásul abban az időben a játékok nem mentek linuxon.

(#67) Pikari válasza Joshi (#66) üzenetére


Pikari
addikt

Ez sem igaz. Quake2 is volt már linuxra például.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#68) Joshi válasza Pikari (#67) üzenetére


Joshi
titán

100-ból 1. Mind1 hagyjuk.

(#69) domos


domos
senior tag

Múlt hónapban vettem egy steam deck-et, amiben egy 4c/8t AMD proci van, és nettó fut rajta minden. Ebből azt tudom mondani, hogy a 4 mag elég, de az sosem baj ha van több :DDD

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#70) KISDUCK válasza domos (#69) üzenetére


KISDUCK
addikt

4 mag addig elég amíg az ember nem nyomja a nagy multiplayer címeket. Pl.: a pubg-nak kell a 6 vagy inkább 8 mag. Nem tudom hogy hogy ezt mennyire tudja áthidalni az ht vazy az smt, de a sima 4 magos cpu-kat meggyalázza.

(#71) domos válasza KISDUCK (#70) üzenetére


domos
senior tag

PUBG-t azt pont csak asztali gépen játszok, de szerintem egy modern 4 magoson elmegy simán.

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#72) KISDUCK válasza domos (#71) üzenetére


KISDUCK
addikt

Ha van smt vagy ht akkor lehet, de egy 4/4-es cpu-n játszhatatlan.

(#73) Egon válasza KISDUCK (#72) üzenetére


Egon
nagyúr

Na ja.
A gyerek játszós gépében korábban egy 3. vagy 4. generációs i5 volt (4/4), és a Fortnite időnként beesett 0 (!) fps-re.
Most egy 12. generációs i3 van neki (4/8): így is beesik időnként az fps, de ez annyit jelent, hogy cca. 200-ról lemegy mondjuk 50-re (ez se ideális, de ez van).

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#74) domos válasza Egon (#73) üzenetére


domos
senior tag

3-4. generációs procik 10 évesek lassan, nem feltétlen adnak reális képet :D

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#75) Egon válasza domos (#74) üzenetére


Egon
nagyúr

Miért, újonnan van még egyáltalán 4/4-es proci?

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#76) Egon válasza Egon (#75) üzenetére


Egon
nagyúr

Ryzen 3 1200 az egyedüli 4/4-es proci ÁK-n. 2017-ben debütált, azaz 6 éves. :U

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#77) domos válasza Egon (#75) üzenetére


domos
senior tag

Nincs tudtommal, de ez az én állításomon mit változtat? :D

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#78) Dönc válasza Egon (#73) üzenetére


Dönc
tag

Ez megesett fiam gépénél is. De itt az volt a gond, hogy az i5 3570k +16Gb ramos konfigból lett neki egy i5 8400 + 8Gb-s konfigja. Annyit csinált a drága gyermek, hogy telerakta az SSD-t mindennel és a lapozófájl átkerült az egyik HDD-re, na onnantól kezdve játszhatatlanná vált a Fortnite. Erre egyébként onnan jöttem rá, hogy úgy kerregett a vinyó játék közben, mint a barom. Hirtelen ötlettől vezérelve csináltam helyet az SSD-n és visszaraktam a lapozófájlt és láss csodát. Egyébként a 3. genes i5-el teljesen jól futott 1060-assal nyilván nem epic grafikai beállításokkal.

(#79) Pikari válasza Dönc (#78) üzenetére


Pikari
addikt

pár év alatt ki fogja nyírni az ssd-t, ha ott tárolod a lapozófájlt.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#80) PuMbA válasza Pikari (#79) üzenetére


PuMbA
titán

Nem fogja, mert a Windows nem ennyire hülye. Szerinted az a sok tízmillió felhasználó, aki azt se tudja, hogy mi a lapozófájl majd átrakosgatja? Nekem 5 éve van ott és a szüleim gépén is :) Az SSD-m állapota tökéletes és még van hátra 70TBW az élettartamából, azaz ilyen tempóval még 15-20 évig bírnia kell.

Szerk: Én azzal tolom és nincs gond. Azért egy PC fórumon ne terjesszünk már ekkora képtelenségeket mert leég az arcomról a bőr. Azt hiszi az ember, hogy itt szaktudással rendelkező emberek vannak.

[ Szerkesztve ]

(#81) Pikari válasza PuMbA (#80) üzenetére


Pikari
addikt

gondolom a szüleid is ilyen 10 giga ramot tápláló aaa gamekkel tolják

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#82) Dönc válasza Pikari (#79) üzenetére


Dönc
tag

Nem igazán gáz ha esetleg tönkremenne, bár ha gond lenne, hogy rajta van a lapozofájl, akkor ezt már régen megtette volna. Kb 10 éves Dell oem Lite On SSD-ről van szó (120-as), gyakorlatilag semmit nem tud róla a HD Sentinel. :)

(#83) Pikari válasza Dönc (#82) üzenetére


Pikari
addikt

Ismerősömet elütötte az autó, és semmi baja sem lett. Teljesen biztonságos kiugrálni elé :P

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#84) PuMbA válasza Pikari (#83) üzenetére


PuMbA
titán

Nekem az a problémám, hogy honnan szedted ezt az infót. Mi a forrása? Mert én megbízható szakértők szájából sosem hallottam azt, hogy kinyírja az SSD-t a lapozófájl. Szívesen elfogadom amit írsz, de alátámasztva. A szakértők szerint nem biztonságos kiugrani az autó elé, így ez elfogadható állítás :)

Pikari: Én ezekben nem látom a lapozófájlt említve, pedig rákerestem, hogy swap és, hogy swap file.

[ Szerkesztve ]

(#85) Pikari válasza PuMbA (#84) üzenetére


Pikari
addikt

Komoly szakértőkkel beszélgethettél akkor
[link]
[link]

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#86) PuMbA válasza Pikari (#85) üzenetére


PuMbA
titán

Egyikben sincs említve, hogy a lapozófájl okozná, tehát szakértő még mindig nem mondott ilyet. Én ezzel lezártam a témát, mert nem látok rá bizonyítékokat :)

Értem, hogy mi az a swap fájl, oda rakja a PC a memória egy szeletét, de ez semmiben se különbözik attól, hogy a böngésző is az SSD-re pakolja a weblapok egyes részeit, hogy ne kelljen újra leszednie netről vagy a Windows is az SSD-re írja a naplófájlokat. Ezer más program szinte folyamatosan írja az SSD-t a lapozófájlon kívül (például a Lightroom-om több GB-os bélyegképeket generál), mégsem nyíródik ki az SSD.

[ Szerkesztve ]

(#87) Pikari válasza PuMbA (#84) üzenetére


Pikari
addikt

Nyugtass meg, hogy érted, mi az a swap fájl.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#88) Pikari válasza PuMbA (#86) üzenetére


Pikari
addikt

Minden órában, oké. A ramba bele nem férő videójátékod meg mondjuk esetleg akkor beleír pár gigát, ha épp hátrafordulsz benne egérrel.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#89) PuMbA válasza Pikari (#88) üzenetére


PuMbA
titán

"A ramba bele nem férő videójátékod meg mondjuk esetleg akkor beleír pár gigát, ha épp hátrafordulsz benne egérrel."

Ezt megint egy olyan állítás, ami nincs bizonyítva, mert én nem olvastam sose ilyet a 25 éves PC-s pályafutásom alatt, szóval mondtam, hagyjuk :) Ilyen képlékeny érvelésekkel én nem lennék annyira biztos abban a dologban, amit írsz.

Szerk: A vinyó kerregése nincs összefüggésben semmivel :)

[ Szerkesztve ]

(#90) Pikari válasza PuMbA (#89) üzenetére


Pikari
addikt

Szerinted Dönc fiának a gépében miért kerregett a vinyó, amíg át nem rakta a swap fájlt az ssd-re?

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#91) PuMbA válasza Pikari (#90) üzenetére


PuMbA
titán

Nekem kerregett anno azért vinyó, mert utána pár hónappal később elromlott, szóval ezt megint nem tudhatod :) Na tényleg megyek bicajozni, mert a végtelenségig sorolod az olyan dolgokat, amiknek ezer féle oka lehet.

[ Szerkesztve ]

(#92) #57018880 válasza Egon (#75) üzenetére


#57018880
törölt tag

i3 9100-9350KF lenne talán érdekes kimérve, csak a generációs diff már túl nagy szerintem ha a 4.gent nézzük 12-vel összevetve. 9350KF esetén már csak a sokkal magasabb turbó órajel + felépítés miatt is, mondjuk szerintem itt már a gyári hűtés helyett kellene valami jobb rá. Ha megkapta volna a 9400F RAM kezelését, szerintem még mindig viszonylag jó proci lenne ilyen Fortnite szintű dolgokhoz.

Youtube random keresés :DDD

[ Szerkesztve ]

(#93) Viktor77 válasza Pikari (#79) üzenetére


Viktor77
titán

10 évből lesz 7?
Kibírjuk.

Csinálni kell. Kész. Pont.

(#94) Dönc válasza Pikari (#90) üzenetére


Dönc
tag

Igazándiból a vinyóra csak régebbi, kissebb játékokat rakok neki, a Fortnite SSD-n van, ezért volt gyanús az hogy folyamatosan teker a vinyó + a feladatkezelőben is látszott, hogy 100%-on pörög, ez vezett rá hogy a swap file kerülhetett át oda. Egyébként ez elég volt ahhoz, hogy játszhatatlanná váljon a játék: masszívan droppolt az FPS és pár másopdperces lagok jelentkeztek. Először csak vakartam a fejem, hogy mi történhetett, mert manuálisan semmi sem lett állítva. :)

Mióta ismét 16Gb 24Gb (nem akartam szarakodni a 8-as kit eladásával) ram került a gépébe szerintem hozzá se nyúl a lapozófájlhoz a windows, mert nincs rá szükség. Maximum közepes grafikai beállítások mellett nem fogyaszt annyit, Fortnite. 1080p-n epic beállításokon nagyon max 18Gb-t kajál be.

Maga az SSD egy használtan vásárolt talán 3. generációs Intel alapú Dell gépből került hozzám, így vélhetően megvan már 10 éves. A lapozófájl biztosan rajta volt, amikor laposban volt. Nálam is ment évekig rendszermeghajtóként, szintén rajta volt a lapozófájl és ez most is így van fiamnál. Egyelőre semmi jelét nem mutatja annak, hogy el szeretne halálozni, ha esetleg mégis, akkor gombokért lehet ma már kapni ennél nagyobb kapacitást. Ha megpusztul, akkor magamnak veszek egy terrásat, neki meg megy a gépébe a jelenlegi 512-esem. :U

(#95) Pikari válasza Dönc (#94) üzenetére


Pikari
addikt

Ha nem értékes az adat, amit a meghajtón van, vagy nem baj az, ha pár napig áll a gép, akkor végülis teljesen mindegy. A 24gb egy ideig biztosan elég lesz.

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#96) PuMbA válasza Viktor77 (#93) üzenetére


PuMbA
titán

Ez a 10 év sem igaz már, csak a kezdeti SSD-k esetén volt :) Az én SSD-m például 600TB írásra van tervezve, ami azt jelenti, hogy minden nap 82GB-ot írhatsz rá és így is 20 évig bírja. Most járok 8.6TB-nál úgy, hogy nincs HDD a gépemben, tehát ezen tárolok filmeket, ezen van a lapozófájl meg minden. Ezek alapján 50 évig még jó lesz.... a mai SSD-k korában semmitől sem kell félni, tovább fogják ezek bírni, mint bármelyik HDD.

[ Szerkesztve ]

(#97) looser


looser
addikt

Én most elsősorban MasterDeeJay-hez fordulnék, illetve azokhoz, akik hasonló architektúrá(ka)t használnak, mint ő. Szeretnék alaplapcsere nélkül upgrade-elni; de a meglévő DDR4 2400-as ECC ramokat sem szeretném kidobni/lecserélni. Melyik cpu lenne az a Broadwell csapatból, amely játékhoz (a hamarosan megjelenő Cyberpunk 2077 dlc kapcsán merült fel bennem a csere) megfelelőbb lenne a jelenlegi E5-2640 V4 helyett? A deszka egy Asrock X99 Taichi. A vga-t is cserélném idővel, illetve tápra is szükségem lesz, de ezeket nem itt szeretném kitárgyalni, csak a cpu érdekelne most.

Üdv :R

Mindent tudok a rákászszakmáról...

(#98) domos válasza looser (#97) üzenetére


domos
senior tag

Core i7-6950X

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#99) looser válasza domos (#98) üzenetére


looser
addikt

Nem szeretnék memóriát cserélni :)

Mindent tudok a rákászszakmáról...

(#100) domos válasza looser (#99) üzenetére


domos
senior tag

Bocsi, azt a részt elbambultam. :DDD én E5-2679v4-et használtam, az játszani is egész kellemes volt (2018-2019 eleje). De az ilyen régi procik egyszálas teljesítménye nagyon gyenge már a mai játékoknak.

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.