Egesz jo ara van a 70-200 -nak
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Egesz jo ara van a 70-200 -nak
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
tavaly ősszel nem mertem megvenni a 70-200mm mert féltem, ha megeszem kijön az új, és tessék, jó lesz a D500 vázhoz, és az ára is elfogadható.
Engem az a 10-24 jobban hergel - VC és csak 500 buznyák? Ide vele!
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
Azt tapasztaltam, hogy a legritkább esetben működik jól az AF más márkákkal. És mivel zoom-ról beszélünk így csak egy adott mm-hez lehet pontosan kalibrálni. Ezért kifizettem a prémiumot a Nikonért (70-200-as) és egy percig sem bántam meg (itt láthatsz néhány képet ami vele készült: [link] ).
Sosem késő tanulni. http://www.eskuvofotohd.com/
"Azt tapasztaltam, hogy a legritkább esetben működik jól az AF más márkákkal."
Ez egy elég erős kijelentés, amit arra alapozol, hogy...?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Ez így ebben a formában nem igaz - mármint, hogy a legritkább esetben működne jól az AF más gyártók objektíveivel. Persze munkára valszeg én is a Nikont venném.
A munkád szép.
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
Azért a sony szépen ott van a szenzorokkal, meg az autofókusszal.
én ilyet sosem tapasztaltam, decemberben vettem meg a tamron 15-30mm f2,8 usd optikát és kiválóan működik D300 vázon!!
egyébként nagyon jó képek, van rajtuk módosítva valami vagy ezek még nyers képek?
[ Szerkesztve ]
Lightroom biztos van rajta. De majd megmondja a mester.
Nekem is tetszik ez az obi, az ára sem durva; sokszor gondolkodtam már, hogy cserélni kéne az öreg Nikkor AF-S 70-300 VR-t egy fix fényerős telezoomra...csak hát ugye az a fránya árak, meg mindig közbejött valami ami miatt másra kellett a pénz. Kiváncsi leszek az itthoni árra.
Csendben megjegyzem, nekem a Nikkor 70-300 is szokott élességet téveszteni. Volt Sigma obim 17-70 is, neki sem volt AF gondja.
[ Szerkesztve ]
"Felkészültség és fegyelem a sorsunk urává tesz." Farell főtörzsőrmester
várjuk ki a végét. ha olyan gyenge, mint az elődje (több ezer képet lőttem vele), akkor annyira nem várnám.
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
És ezt most miért írtad nekem
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
Úgy értem a profik munkára egyre inkább a Sonyt preferálják. Szóval az is megfontolandó, a nikon már nemincs annyira az élen. Persze az Mirrorless kategória.
Tapasztalat alatt azt értem, hogy volt szerencsém dolgozni hosszú évekig Tamronnal, Sigmával, Tokinával és ritkán adtak megbízható eredményt autófókuszban. Fotós kollégák szintén panaszkodott back vagy front fókuszra. Nem állítom, hogy mindegyik példánnyal gond lesz, de érdemes felkészülni rá.
Sosem késő tanulni. http://www.eskuvofotohd.com/
Persze, tesztek előtt én se ugrok - de az azért némi bizakodásra ad okot, hogy az optikához is hozzányúltak (nem csak a régire dobtak egy VR tagot oszt csók).
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
A Nikonokban is Sony szenzor van, elég jó hatásfokkal, nemde?!
MÁS:
Most olvastam először a Nikon féle elektromágneses rekeszvezérlésről. Erről lehet valami pontosabbat tudni, valami olyasmi, mint a Canon only elektromos rekeszállítása?
elő is rendeltem, február 18tól kezdik a forgalmazást.
egyébként nem lepődnék meg ha a 24-70mm usd is készítenek egy utódot!
[ Szerkesztve ]
Nem ismerem jól a Canon világot, de valami hasonló lehet, igen.
Azt mondjuk nem tudom, hogy talán videósokon kívül hoz ez bárkinek is bármit a konyhára a régi pöcökbirizgálós módszerrel szemben...? Mert annyiban tuti visszalépés, hogy a "régi" rendszerben váz meg chimpelés nélkül, ujjal kitámasztva a pöcköt is bele tudtál kukucskálni az obiba, hogy van-e kosz, gomba, miegymás... most meg ezt cseszheted.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
Gondolom Nikonon? Nikon híres-hírhedt volt az AF protokoll változtatásával generált kompatibilitási gondokról, hogy a 3rd party gyártóknak keresztbe tegyen. Pl. Sigma 35 egy elég ismert példa volt, egyik típuson pompás, másikon backfocus. Ennek ellenére a 3rd party objektívek többségével nem volt gond Nikonon sem; Canonon, Pentaxon, Sonyn, Olympuson, Panasonicon pedig még kevésbé.
Megértem az álláspontod, hogy inkább biztosra mész, de szerintem a "legritkább esetben működik jól" olyan, mintha egy 1. gen Suzuki Swift alapján mondanád azt, hogy "a japán autók gagyik".
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Az mondjuk tény, hogy a Nikonnál nagy hagyománya van annak, hogy keresztbe tegyenek 3rd party gyártóknak. (Volt ott ugye az utángyártott akksik ügye firmwre update után, meg ilyesmik.)
Illetve azt is elmagyarázhatná nekem valaki, hogy miképpen létezik az, hogy a Nikon már a baromi régi AF-S korszak elején átment 10 pontos elektronikus kontaktra - és nahát, hihi. az a tíz érintkező bőven elégnek bizonyult az új villanyos rekeszű obikhoz is.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
az érintkezőket mániám megszámolni a lencséken de a nem nikon obikon általában 2 kevesebb van.
Hát akkor engem most meg fogtok dobálni tojással és paradicsommal és csak remélhetem, hogy nem kővel. Rögtön az elején leszögezem, hogy Nikonos vagyok, Canont csak kölcsönben használtam, Sony tapasztalatom meg csak cine van.
Több dolog is szóba került a kommenteket olvasva. Nem tudom, hogy lehet kijelenteni, hogy a Nik-Can lencsék a jobbak, mint a 3rd party cuccok. Valaki írta is, hogy 17-50-en rossz volt. Igen, lehet, de ez 70-200-as telefotó üveg, így érdemes csak azokat összehasonlítani. Most mondhatnám, hogy az én 24-70-es f2.8 Tokinám mindenben veri a 55-200-as Nikkort f4 VR II mellett is, pedig nincs is benne stabi. Mindenben. Még torzításban is. De nem egy ligában játszanak.
Ezt a telezoomot a Sigma APO 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM, a Nikkor AF-S VR II 70-200mm F/2.8G IF ED vagy Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM és a saját SP AF 70-200mm f/2.8 Di VC USD ellen vetik be. A Sigmát saját tapasztalatból tudva röhögve legyőzik, hacsak nem villantanak valamit. A Nik-Can már öt évre előre fel van készülve, csak polcseprés van náluk, addig nem jutunk hozzá a jó obikhoz, amíg a régi stócban áll. A régi Tamront próbáltam. Nem tudja a 2.8-at, az biztos. A leginkább a Nikon f/4-esével tudom összehasonlítani, de 200-nál még sajnos azzal sem. A legjobb vétel a 70-300 volt 200-ig zoomolva, mert olcsóbb volt. De nem ez a legnagyobb gond. Sok eladó példány van használtan, míg Nikont, Tokinát és Sigmát sem nagyon lehet fellelni csak nagyon leharcoltat ami már magától kitekeredik. Ennek az oka pedig a gyártási minőség szórása. Ez siralmas! Hiába az 5 öv gari, ha az nem számít hibának, hogy asztigmatikus minden 70-135-ös kép. Vannak nagyon jól kiválogatott példányok, azokat elküldik tesztre és a DxOMark is az alapján az első helyre sorolja, de ezt a rizikót én csak óvatosan vállalnám be.
Részemről nagyon szorítok a G2-nek! Az árra azért kiváncsi leszek (idehaza), de már most érezhető, hogy az előd árengedménnyel kapható. Félreértés elkerülése végett: nagyon jó telezoom a 70-200-as Tamron, de ha valakinek munkára kell, akkor inkább 100k-150k többért a saját márkás.
"Akula Sub, ready for the deep!"
Hát barátom, én csak gratulálni tudok a képeidhez!
Ezekhez a lövésekhez nem igazán hardver kellett, hanem szem. Gondolom, nem teganp kezdted és voltak tapasztalatok.
Két kérdésem azért lenne és direkt nem privátban kérdezem, mert valszeg másokat is érdekel.
1.) ha ezek Nikon obival készültek, hogyan oldottad meg a vignettálást (mert ugye a Nikkornak az az achilles sarka) a váz auto korrekciójával, vagy utólagos RAW javítással?
2.) a mozgó témáknál 3D mozgópont élességállítást használtál? Mi az alapgéped? Én még ilyen képet nem tudtam tisztán csináálni, mint az a vidámparkos jelenet!
"Akula Sub, ready for the deep!"