Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#49) Silenzio válasza Cifu (#43) üzenetére


Silenzio
addikt

Természetesen. Az OpFlash-hez ne hasonlítsuk, egy Falcon 4.0-t sem mérünk össze a HAWX-szal. A Call of Duty interaktív háborús film, szkriptgombóc, színes, szagos, tökéletes az illúzió, csak éppen sosem tudtam rá játékként tekinteni, realistának meg távolról sem mondanám, márpedig ha második világháború, akkor nem díszcsomagolásba öltöztetett Quake-kel akarok nyomulni.
A NOLF2 szerintem marhára nem volt kiemelkedő, max grafikára. A Kingpin sem volt nagy szám, max üde színfolt. Egyik sem volt annyira grandiózus és könnyeden újító a felsoroltak közül, mint a Halo, csak és kizárólag a Half-Life üti meg ezt a szintet. Ennyit a saját véleményemről. Innentől az empirikus dolgok:

A Halóban csapatban támadt az AI, de valam olyan szinten, hogy azt csak a FEAR-ben múlták felül. Óriási mozgásszabadságot nyújtott változatos terepen, könnyű kezelhetőség és mindenféle-fajta jármű mellett. A Bohemia alkotása megmaradt rétegjátéknak, noha szabadság és járművek ott is voltak, a Halo-t viszont 9-től 99 éves korig bárki tudta kezelni, és ez nagy szó. A játékostársak AI-ja is messze a korátlag fölött volt, a mai napig szeretek single-ben csapatni, sokkal jobb a "virtuális" ko-op, mint az ebből a szempontból agyonszkriptelt Crysisban. A Deus Exet kurvára ne vegyük ide, az még nagyobb tévedés lenne, mint az OpFlash.

Megint szubjektívbe csapok át: volt viszont a sztori, hangulat, játékmenet triumvirátusnak egy olyan szintézise és ennek egy olyan íve, amit csak a legnagyobb művek tudnak, a Half-Life 1-2, vagy a Bioshock, vagy más műfajban a Resident Evil 1-2, A Prince of Persia 1-2 és WW, az Another World, a Silent Hill... A Halo 2 már nem tetszett annyira ebből a szempontból, a két oldal felszabdalta a játékélményt.

Amúgy az általad felsorolt játékok a múlt letűnt trendjeit képviselik. Már a HL2 is sokkal pörgősebb, kevésbé agyalós és körülményes volt, mint az első. A Halo az irányítás és a feature-ök tekintetében a jövő előhírnöke volt: a csoportokra osztott, limitált számú fegyver, azok csereberélése, a gránátokkal bütykölés, a járműhasználat, a pörgősség végett újratöltődő életcsík (az egyben csak pajzs) mind-mind ott jelent meg. Egy régi pc-s motorosnak talán magát a végromlást jelenti a Halo, de kisebb-nagyobb mértékben azóta is minden ezt majmolja a Half-Life 2-től a Call of Duty 4-ig, ha nem tűnt volna fel eddig, elég csak a többféle járműre vagy a medkitek mellőzésére gondolni, de az egész könnyed, baromira szórakoztató, Quicksave/quickload-ot tiltó, pepecselést teljes mértékben száműző játékmenet elindítója is volt, ami mára teljesen átformálta a Ghost Recon, Rainbow Six, Splinter Cell sorozatokat is többek közt. A tavaly tisztességeset, az elsőnél jóval nagyobbat robbant Crysis 2 pl. Halo+Nanosuit+Half-Life 2+Bionic Commando, semmi más. De mindezekből a Halo volt rá a leginkább hatással. Amúgy ez kismillió cikkben le van írva, itt is megemlítették a múltkor a Halo-történelem videóban, nem én szartam a spanyolviaszt. Persze kötözködni lehet velem, max. nem válaszolok, ha megunom.

Ja és még valami: tökéletesség. A Halo tökéletesen vállalt mindent, amit teljesíteni akart. Az OpFlash bugtengerbe fulladt, a Kingpin monotonná és blődlivé vált egy idő után, a Call of Duty-ban a szabadság és AI is zéró - ez a fentiekre is igaz. A NOLF 2 nem tudott újítani, és a játékmenetet teljesen megölte a szívatós tárgykeresgélés. AI ott se sok volt. A Half-Life és a Deus Ex mellett a Halo az egyetlen, amin nem lehet fogást találni.

[ Szerkesztve ]

https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.